Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3601

Postad 13 October 2017 - 02:02

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Har väl även stått en del i pressen om dessa problem med DSG lådorna.

Svärfar hade en Passat med DSG gick hur bra som helst i 15000mil.

 

Sen tror jag att många problem hänger ihop med förare/ägare oavsett märke.

 

 

Vad tycker ni om nya fronten på Octavia RS med dom tvådelade framlamporna?



#3602

Postad 13 October 2017 - 03:46

PML73
  • PML73
  • Guru

  • 4155 inlägg
  • 0

Turtle,

 

apropå de där DSG-lådorna. Har flera vänner som haft duktiga problem med deras bilar. Helt oberoende av varandra och körstilar. De har rasat mellan 5000-20.000mil oavsett. Även gamla snurran med kedjan är grymt opålitlig.



#3603

Postad 13 October 2017 - 07:44

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Har väl även stått en del i pressen om dessa problem med DSG lådorna.
Svärfar hade en Passat med DSG gick hur bra som helst i 15000mil.
 
Sen tror jag att många problem hänger ihop med förare/ägare oavsett märke.
 
 
Vad tycker ni om nya fronten på Octavia RS med dom tvådelade framlamporna?


Jag gillar den nya fronten mer än gamla

#3604

Postad 13 October 2017 - 11:41

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Handpenning lagd på en ny liten gokart.

Har jag tur så kan jag hämta den nästa helg.

Wrooom Wroooooom



#3605

Postad 13 October 2017 - 12:15

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Handpenning lagd på en ny liten gokart.

Har jag tur så kan jag hämta den nästa helg.

Wrooom Wroooooom

Vad vad vad?



#3606

Postad 13 October 2017 - 17:28

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Vad vad vad?

Samma som det jag kör runt med idag, en Porsche Boxster S

e7eEOCq.jpg

 

Härligare bil finns inte sen får alla oupplysta haters säga vad dom vill.

Testa en 911 o gå sen över till en Boxster så känns 911 som en buss.

 

Det här är dock en 718 så inget mer muller eller ylande....

Även det är det stora samtalsämnet o typ alla dissar 718 pga det.

Att den sen går som ett skott och åker 8 runt 981 tycks man glömma, den ligger och nosar på GT4:an till o med.

 

Dock har jag blivit "gammal" så en massa utrustning som Helläder, PDK, Sport chrono, PASM, PAS, Navi och backkamera blir inkluderat.

 

0wLaADM.jpg



#3607

Postad 13 October 2017 - 17:40

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Samma som det jag kör runt med idag, en Porsche Boxster S
e7eEOCq.jpg

Härligare bil finns inte sen får alla oupplysta haters säga vad dom vill.
Testa en 911 o gå sen över till en Boxster så känns 911 som en buss.

Det här är dock en 718 så inget mer muller eller ylande....
Även det är det stora samtalsämnet o typ alla dissar 718 pga det.
Att den sen går som ett skott och åker 8 runt 981 tycks man glömma, den ligger och nosar på GT4:an till o med.

Dock har jag blivit "gammal" så en massa utrustning som Helläder, PDK, Sport chrono, PASM, PAS, Navi och backkamera blir inkluderat.

0wLaADM.jpg


Grattis! Huvudsaken är väl att du e nöjd.

#3608

Postad 13 October 2017 - 19:21

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Tack :)

 

Nu önskar jag bara att våren kommer i januari så jag kan åka ner till ringen.



#3609

Postad 13 October 2017 - 19:49

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Tack :)
 
Nu önskar jag bara att våren kommer i januari så jag kan åka ner till ringen.


Glöm bara inte extraförsäkringar så det inte blir som en kompis till mig. Tokkvadde sin V60 Polestar förr 800 lök och fick,inte en sekin på försäkringen...

#3610

Postad 13 October 2017 - 20:12

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Man har ingen vagnskadegaranti på sådana här bilar så den fullförsäkras för normalt bruk.

Och extra försäkring SKA man ha innan man ger sig ut på bana!



#3611

Postad 13 October 2017 - 20:32

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Man har ingen vagnskadegaranti på sådana här bilar så den fullförsäkras för normalt bruk.
Och extra försäkring SKA man ha innan man ger sig ut på bana!

För den oinvigde, varför har inte Porsche vagnskadegaranti? Det trodde jag alla nya bilar hade oavsett märke/modell.

#3612

Postad 13 October 2017 - 20:56

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

För den oinvigde, varför har inte Porsche vagnskadegaranti? Det trodde jag alla nya bilar hade oavsett märke/modell.

Dom har på Cayenne, Macan och Panamera men det är bara ett par år sedan det kom.

Att man inte har det på resten beror helt o hållet på att det är sportbilar som inbjuder till olagliga hastigheter med krasch som följd.

Ja något sådant.

 

Man har full garanti men vagnskada pga krasch täcks av försäkringsbolaget.

Men det är ingen dyr bil att försäkra, ca 1000 per månad med lite rabatt om man betalar halv/helårsvis.

Skatten är på 1600 :)



#3613

Postad 13 October 2017 - 21:18

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Sådär, nu har jag även beställt fälgar till sommaren i satin black, valde 18" istället för 19" som jag tänkte gå på först, vill behålla lite komfort och jag tycker denna typ av fälg gör sig mycket bra som 18". Köpte bara fälgarna så kanske jag bara flyttar över vinterdäcken från mina vinterfälgar och kör med dessa även i vinter :-D

 

Någon som har erfarenhet av 3sdm fälgar??

Bifogad fil(er)



#3614

Postad 14 October 2017 - 15:50

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenhet av den "nya" mondeon?

Den prisades i pressen när den kom men verkar ha sålt dåligt och det är numer helt tyst om den.

Känns annars som det kan vara ett alternativ till VAG.



#3615

Postad 14 October 2017 - 19:46

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenhet av den "nya" mondeon?
Den prisades i pressen när den kom men verkar ha sålt dåligt och det är numer helt tyst om den.
Känns annars som det kan vara ett alternativ till VAG.


Har åkt i en mondeo 1,5t st-line -17 automat ett antal ggr. Tycker den känns schysst. Snygg oxå. Speciellt i fords blå.
Visst inte mercedes el bmw kvalitetskänsla men väl så bra alt till passat bl.a.
Roligare å köra oxå...

#3616

Postad 15 October 2017 - 22:57

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 1

Någon som har erfarenhet av den "nya" mondeon?

Den prisades i pressen när den kom men verkar ha sålt dåligt och det är numer helt tyst om den.

Känns annars som det kan vara ett alternativ till VAG.

 

Jag har en -16 kombi 180hk diesel med AWD å Fords DSGvariant, funkar finfint tycker jag. Har rullat 7500mil med den nu så man är halvvägs till nästa bil... =)

Är väl ingen raket direkt men man åker bekvämt å har det mesta i utrustningsväg på 7,5pbb å ramavtal.



#3617

Postad 16 October 2017 - 16:24

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

behöver lite råd av er experter :-D

 

Funderar på att köpa vinterdäck till mina nya 3SDM fälgar och ha dem som vinterfälgar, skulle vara sommarfälgar.

 

Har några olika alternativ som jag tänkt på, fälgarna är 18/8,5 

 

1. 235/40 18" däck (då blir det ca 1,2% större rullomkrets vilket borde vara ok) och däcket stretchas inte så mycket, val av däck då är Nokian WR A4 och Continental Viking Contact 6 och eventuellt Hankook ICEPT IZ 2 W616

 

2. 225/40 18" däck (behåller då original rullomkrets) men blir mer stretch Nokian WR A4 blir ca 1000 kr billigare, Continental blir ca 1000 kr dyrare, Hankook blir 500 kr billigare.

 

3. Lyfta över Landsail däcken som sitter på fälgarna som jag köpte för att ha som vinterdäck och fälg, de är 225/40

 

tror ju att 235/40 blir bättre, men vad tycker ni?



#3618

Postad 17 October 2017 - 12:35

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 1

Ja, denna var ju inte alls ful nånstans. Lite kär faktiskt :) http://teknikensvarl...ackvidd-542631/ 

 

polestar-1-05.jpg


Redigerat av MrSpokk, 17 October 2017 - 12:36.


#3619

Postad 17 October 2017 - 13:59

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

oj vad läcker den var



#3620

Postad 17 October 2017 - 15:56

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Ja, denna var ju inte alls ful nånstans. Lite kär faktiskt :) http://teknikensvarl...ackvidd-542631/

polestar-1-05.jpg


Bara slå till när den börjar säljas då :)

BIG nono för mig....

#3621

Postad 17 October 2017 - 16:08

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 2

Ja, denna var ju inte alls ful nånstans. Lite kär faktiskt :) http://teknikensvarl...ackvidd-542631/

polestar-1-05.jpg


Usch den där var ful i alla vinklar 😨

#3622

Postad 17 October 2017 - 17:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Usch den där var ful i alla vinklar 😨

Nejdå, det är bara din syn som är dålig i alla vinklar. ;)

#3623

Postad 17 October 2017 - 18:12

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

Ja, denna var ju inte alls ful nånstans. Lite kär faktiskt :) http://teknikensvarl...ackvidd-542631/

polestar-1-05.jpg

Håller med dig helt!
Dock inget för mig, men galet snygg!

#3624

Postad 17 October 2017 - 19:54

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Från sidan vart den lite fräck men resten, inte min smak.

Och bakifrån, :blink:



#3625

Postad 17 October 2017 - 21:54

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Glöm bara inte extraförsäkringar så det inte blir som en kompis till mig. Tokkvadde sin V60 Polestar förr 800 lök och fick,inte en sekin på försäkringen...

 

Ouch



#3626

Postad 18 October 2017 - 12:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0

Samma som det jag kör runt med idag, en Porsche Boxster S
e7eEOCq.jpg

Härligare bil finns inte sen får alla oupplysta haters säga vad dom vill.
Testa en 911 o gå sen över till en Boxster så känns 911 som en buss.

Det här är dock en 718 så inget mer muller eller ylande....
Även det är det stora samtalsämnet o typ alla dissar 718 pga det.
Att den sen går som ett skott och åker 8 runt 981 tycks man glömma, den ligger och nosar på GT4:an till o med.

Dock har jag blivit "gammal" så en massa utrustning som Helläder, PDK, Sport chrono, PASM, PAS, Navi och backkamera blir inkluderat.

0wLaADM.jpg


Grymt snyggt.
Själv kör jag omkring i en trecylindrig Ford focus 🙁🙁🙁

#3627

Postad 18 October 2017 - 13:09

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Grymt snyggt.
Själv kör jag omkring i en trecylindrig Ford focus

Tack :)

Inget fel på trecylindrig Ford Focus!

Det beror ju på vad man har för prio och intressen :)



#3628

Postad 19 October 2017 - 03:27

PML73
  • PML73
  • Guru

  • 4155 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på att eventuellt trimma/mappa om min V70n 2.4T AWD. Finns ett par leverantörer och jag tror jag bestämt vilken jag ska använda. Men har någon här inne på forumet testat sådan installation?

 

1. Hur upplever du skillnad i köregenskaperna?

2. Andra saker som du märkt behöver kollas upp extra noga?



#3629

Postad 19 October 2017 - 08:29

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Kolla tankmätaren så du inte får soppatorsk, ha ha ha

#3630

Postad 19 October 2017 - 08:41

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på att eventuellt trimma/mappa om min V70n 2.4T AWD. Finns ett par leverantörer och jag tror jag bestämt vilken jag ska använda. Men har någon här inne på forumet testat sådan installation?

 

1. Hur upplever du skillnad i köregenskaperna?

2. Andra saker som du märkt behöver kollas upp extra noga?

Det viktiga är inte att gå för långt så det finns risk att grejer går I sönder.

Ska man mappa så är 40hk ett minimum för att det ska vara lönt imho.

 

Ett billigt trim är att ändra responsen på gaspedalen.



#3631

Postad 20 October 2017 - 10:18

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1199 inlägg
  • 0
Fått igång min strokermotor nu :)
https://youtu.be/Wc61GkQYKUc

#3632

Postad 20 October 2017 - 10:44

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Gött, grattis! Härligt ljud i piporna... Behövs ingen stereo i den bilen... =)



#3633

Postad 20 October 2017 - 10:51

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1199 inlägg
  • 0
Nä nu får man nog avskaffa stereon :)

#3634

Postad 20 October 2017 - 13:05

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 1
Schysst lövblås :)

#3635

Postad 20 October 2017 - 16:34

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Fått igång min strokermotor nu :)
https://youtu.be/Wc61GkQYKUc

Jädrar vilket muller!!



#3636

Postad 20 October 2017 - 16:39

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1199 inlägg
  • 0
Jo de låter lite :)
510 häst vill ut..

#3637

Postad 20 October 2017 - 17:11

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Hur många db ligger du på med raka rör?

Galenpanna :lol:



#3638

Postad 20 October 2017 - 17:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
V8 är ju V8, grymt fin bil där Trayser!

#3639

Postad 20 October 2017 - 21:09

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1199 inlägg
  • 0
Nej då det är ljuddämpare i sidepipesen faktiskt:)
3 tums rör in i 3.5 tum sen en 2.5 tums dämpare i röret, men det släpper igenom en hel del ändå :D

#3640

Postad 21 October 2017 - 05:33

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Nej då det är ljuddämpare i sidepipesen faktiskt:)
3 tums rör in i 3.5 tum sen en 2.5 tums dämpare i röret, men det släpper igenom en hel del ändå :D

Jo liite släpper den igenom ;)



#3641

Postad 22 October 2017 - 11:06

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Ja, beställde ju en bil i förra veckan.

Hoppas saker löser sig kvickt å käckt :)

Honda Civic Type R är det då.

I en härligt grå kulör.



#3642

Postad 22 October 2017 - 18:22

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Coolt den ser jag vi fram emot se!



#3643

Postad 23 October 2017 - 14:56

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Har en golf från 2007

 

Har upptäckt ett ljud som inte fanns tidigare.

 

Misstänker att det kommer från däcken.ju fortare man kör ju mer högfrekvent är ljudet.

 

Det är inte varvtals relaterat utan verkar gå på hjulrotationen.  Samm hastighet olika växel ger samma ljudfrekvens.

 

Är dock lite orolig att det kan vara hjullager eller nått annat.

 

Kan man kolla detta lätt på något vis om man som jag är minst sagt oinsatt??

Är hjullager något som besiktniningen kollar?? Ska nämligen dit på fredag.



#3644

Postad 23 October 2017 - 18:31

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

Har en golf från 2007

Har upptäckt ett ljud som inte fanns tidigare.

Misstänker att det kommer från däcken.ju fortare man kör ju mer högfrekvent är ljudet.

Det är inte varvtals relaterat utan verkar gå på hjulrotationen. Samm hastighet olika växel ger samma ljudfrekvens.

Är dock lite orolig att det kan vara hjullager eller nått annat.

Kan man kolla detta lätt på något vis om man som jag är minst sagt oinsatt??
Är hjullager något som besiktniningen kollar?? Ska nämligen dit på fredag.

Låter ju som hjullager, men det brukar normalt låta mer i kurvor då.
Detta kollas på besiktning, man kan få anmärkning på det iaf.

Enkelt sätt att kolla:
1) Palla upp bilen på pallbockar. Behöver bara palla upp en sida i taget.

2) Ta o snurra hjulet samtidgt som du håller en hand på fjädern på den sidan. Känner du hemska vibrationer samtidigt som däcket snurrar så är hjullagren helt slut/på väg att ge upp.

Enkelt o snabbt sätt att kolla hjullagren. Litet sidotips. Om du har en sidan som du är säker att lagret är kasst på så kontrollera även den anda sidan. Ibland gör oljudet så man bara hör den ena sidan.

Redigerat av MartinAberg, 23 October 2017 - 18:33.


#3645

Postad 23 October 2017 - 19:05

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Tack för tipsen men väntar in o ser vad besiktningen säger först.

Kan ändå inte byta dem själv.



#3646

Postad 25 October 2017 - 20:53

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Ja, detta med att vänta är ju tydligen inte min grej.

Men bara att få lätta på hjärtat en liten sväng så känns det ju bättre.

Men så bra då...



#3647

Postad 25 October 2017 - 21:19

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Håller med, att vänta på en bil är jobbigt som attan! Fick vänta 12 veckor på min tjänstebil, det gör jag inte om.

Riktigt I-landsproblem :)

#3648

Postad 25 October 2017 - 21:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Suger som fan att vänta. Min Passat GTE levereras inte förrän mitten januari :(

#3649

Postad 25 October 2017 - 23:07

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Biljäveln (finns inlägg om den i en annan tråd) passerade i söndags 10000 problemfyllda mil.. blev så till mig så jag bad grabben filma händelsen med mobilen, så skiftet från 99999km till 100000km finns förevigat.

Innerst inne så kände jag "tiotusen.. minsann, det är inte så j*vla förbannat kasst ändå; nu kan den ******** fan få dö utan att vara fullständigt värdelös, biljäveln"..

 

Dagen efter tändes motorlampan.

 

I femton sekunder.

 

Känns tryggt som vanligt med denna bil  :lol:



#3650

Postad 26 October 2017 - 06:29

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Suger som fan att vänta. Min Passat GTE levereras inte förrän mitten januari :(

Samma här, min passat kommer i januari.. man är som ett barn!

Biljäveln (finns inlägg om den i en annan tråd) passerade i söndags 10000 problemfyllda mil.. blev så till mig så jag bad grabben filma händelsen med mobilen, så skiftet från 99999km till 100000km finns förevigat.
Innerst inne så kände jag "tiotusen.. minsann, det är inte så j*vla förbannat kasst ändå; nu kan den ******** fan få dö utan att vara fullständigt värdelös, biljäveln"..

Dagen efter tändes motorlampan.

I femton sekunder.

Känns tryggt som vanligt med denna bil :lol:

Kör du franskt? :D




Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.