#3601
Postad 13 October 2017 - 02:02
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Har väl även stått en del i pressen om dessa problem med DSG lådorna.
Svärfar hade en Passat med DSG gick hur bra som helst i 15000mil.
Sen tror jag att många problem hänger ihop med förare/ägare oavsett märke.
Vad tycker ni om nya fronten på Octavia RS med dom tvådelade framlamporna?
#3602
Postad 13 October 2017 - 03:46
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4155 inlägg
Turtle,
apropå de där DSG-lådorna. Har flera vänner som haft duktiga problem med deras bilar. Helt oberoende av varandra och körstilar. De har rasat mellan 5000-20.000mil oavsett. Även gamla snurran med kedjan är grymt opålitlig.
#3603
Postad 13 October 2017 - 07:44
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Har väl även stått en del i pressen om dessa problem med DSG lådorna.
Svärfar hade en Passat med DSG gick hur bra som helst i 15000mil.
Sen tror jag att många problem hänger ihop med förare/ägare oavsett märke.
Vad tycker ni om nya fronten på Octavia RS med dom tvådelade framlamporna?
Jag gillar den nya fronten mer än gamla
#3604
Postad 13 October 2017 - 11:41
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Handpenning lagd på en ny liten gokart.
Har jag tur så kan jag hämta den nästa helg.
Wrooom Wroooooom
#3605
Postad 13 October 2017 - 12:15
-KungCarl-
-
-KungCarl-
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Handpenning lagd på en ny liten gokart.
Har jag tur så kan jag hämta den nästa helg.
Wrooom Wroooooom
Vad vad vad?
#3606
Postad 13 October 2017 - 17:28
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Samma som det jag kör runt med idag, en Porsche Boxster S

Härligare bil finns inte sen får alla oupplysta haters säga vad dom vill.
Testa en 911 o gå sen över till en Boxster så känns 911 som en buss.
Det här är dock en 718 så inget mer muller eller ylande....
Även det är det stora samtalsämnet o typ alla dissar 718 pga det.
Att den sen går som ett skott och åker 8 runt 981 tycks man glömma, den ligger och nosar på GT4:an till o med.
Dock har jag blivit "gammal" så en massa utrustning som Helläder, PDK, Sport chrono, PASM, PAS, Navi och backkamera blir inkluderat.

#3607
Postad 13 October 2017 - 17:40
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Samma som det jag kör runt med idag, en Porsche Boxster S

Härligare bil finns inte sen får alla oupplysta haters säga vad dom vill.
Testa en 911 o gå sen över till en Boxster så känns 911 som en buss.
Det här är dock en 718 så inget mer muller eller ylande....
Även det är det stora samtalsämnet o typ alla dissar 718 pga det.
Att den sen går som ett skott och åker 8 runt 981 tycks man glömma, den ligger och nosar på GT4:an till o med.
Dock har jag blivit "gammal" så en massa utrustning som Helläder, PDK, Sport chrono, PASM, PAS, Navi och backkamera blir inkluderat.

Grattis! Huvudsaken är väl att du e nöjd.
#3608
Postad 13 October 2017 - 19:21
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Tack 
Nu önskar jag bara att våren kommer i januari så jag kan åka ner till ringen.
#3609
Postad 13 October 2017 - 19:49
Hoggeman
-
Hoggeman
-
Användare
-
-
243 inlägg
Tack 
Nu önskar jag bara att våren kommer i januari så jag kan åka ner till ringen.
Glöm bara inte extraförsäkringar så det inte blir som en kompis till mig. Tokkvadde sin V60 Polestar förr 800 lök och fick,inte en sekin på försäkringen...
#3610
Postad 13 October 2017 - 20:12
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Man har ingen vagnskadegaranti på sådana här bilar så den fullförsäkras för normalt bruk.
Och extra försäkring SKA man ha innan man ger sig ut på bana!
#3611
Postad 13 October 2017 - 20:32
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Man har ingen vagnskadegaranti på sådana här bilar så den fullförsäkras för normalt bruk.
Och extra försäkring SKA man ha innan man ger sig ut på bana!
För den oinvigde, varför har inte Porsche vagnskadegaranti? Det trodde jag alla nya bilar hade oavsett märke/modell.
#3612
Postad 13 October 2017 - 20:56
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
För den oinvigde, varför har inte Porsche vagnskadegaranti? Det trodde jag alla nya bilar hade oavsett märke/modell.
Dom har på Cayenne, Macan och Panamera men det är bara ett par år sedan det kom.
Att man inte har det på resten beror helt o hållet på att det är sportbilar som inbjuder till olagliga hastigheter med krasch som följd.
Ja något sådant.
Man har full garanti men vagnskada pga krasch täcks av försäkringsbolaget.
Men det är ingen dyr bil att försäkra, ca 1000 per månad med lite rabatt om man betalar halv/helårsvis.
Skatten är på 1600 
#3613
Postad 13 October 2017 - 21:18
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Sådär, nu har jag även beställt fälgar till sommaren i satin black, valde 18" istället för 19" som jag tänkte gå på först, vill behålla lite komfort och jag tycker denna typ av fälg gör sig mycket bra som 18". Köpte bara fälgarna så kanske jag bara flyttar över vinterdäcken från mina vinterfälgar och kör med dessa även i vinter :-D
Någon som har erfarenhet av 3sdm fälgar??
#3614
Postad 14 October 2017 - 15:50
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Någon som har erfarenhet av den "nya" mondeon?
Den prisades i pressen när den kom men verkar ha sålt dåligt och det är numer helt tyst om den.
Känns annars som det kan vara ett alternativ till VAG.
#3615
Postad 14 October 2017 - 19:46
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Någon som har erfarenhet av den "nya" mondeon?
Den prisades i pressen när den kom men verkar ha sålt dåligt och det är numer helt tyst om den.
Känns annars som det kan vara ett alternativ till VAG.
Har åkt i en mondeo 1,5t st-line -17 automat ett antal ggr. Tycker den känns schysst. Snygg oxå. Speciellt i fords blå.
Visst inte mercedes el bmw kvalitetskänsla men väl så bra alt till passat bl.a.
Roligare å köra oxå...
#3616
Postad 15 October 2017 - 22:57
Pioneerman
-
Pioneerman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Någon som har erfarenhet av den "nya" mondeon?
Den prisades i pressen när den kom men verkar ha sålt dåligt och det är numer helt tyst om den.
Känns annars som det kan vara ett alternativ till VAG.
Jag har en -16 kombi 180hk diesel med AWD å Fords DSGvariant, funkar finfint tycker jag. Har rullat 7500mil med den nu så man är halvvägs till nästa bil... =)
Är väl ingen raket direkt men man åker bekvämt å har det mesta i utrustningsväg på 7,5pbb å ramavtal.
#3617
Postad 16 October 2017 - 16:24
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
behöver lite råd av er experter :-D
Funderar på att köpa vinterdäck till mina nya 3SDM fälgar och ha dem som vinterfälgar, skulle vara sommarfälgar.
Har några olika alternativ som jag tänkt på, fälgarna är 18/8,5
1. 235/40 18" däck (då blir det ca 1,2% större rullomkrets vilket borde vara ok) och däcket stretchas inte så mycket, val av däck då är Nokian WR A4 och Continental Viking Contact 6 och eventuellt Hankook ICEPT IZ 2 W616
2. 225/40 18" däck (behåller då original rullomkrets) men blir mer stretch Nokian WR A4 blir ca 1000 kr billigare, Continental blir ca 1000 kr dyrare, Hankook blir 500 kr billigare.
3. Lyfta över Landsail däcken som sitter på fälgarna som jag köpte för att ha som vinterdäck och fälg, de är 225/40
tror ju att 235/40 blir bättre, men vad tycker ni?
#3618
Postad 17 October 2017 - 12:35
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Ja, denna var ju inte alls ful nånstans. Lite kär faktiskt http://teknikensvarl...ackvidd-542631/

Redigerat av MrSpokk, 17 October 2017 - 12:36.
#3619
Postad 17 October 2017 - 13:59
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
#3620
Postad 17 October 2017 - 15:56
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Ja, denna var ju inte alls ful nånstans. Lite kär faktiskt http://teknikensvarl...ackvidd-542631/

Bara slå till när den börjar säljas då 
BIG nono för mig....
#3621
Postad 17 October 2017 - 16:08
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
664 inlägg
Ja, denna var ju inte alls ful nånstans. Lite kär faktiskt http://teknikensvarl...ackvidd-542631/

Usch den där var ful i alla vinklar 😨
#3622
Postad 17 October 2017 - 17:32
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Usch den där var ful i alla vinklar 😨
Nejdå, det är bara din syn som är dålig i alla vinklar.
#3623
Postad 17 October 2017 - 18:12
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Ja, denna var ju inte alls ful nånstans. Lite kär faktiskt http://teknikensvarl...ackvidd-542631/

Håller med dig helt!
Dock inget för mig, men galet snygg!
#3624
Postad 17 October 2017 - 19:54
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Från sidan vart den lite fräck men resten, inte min smak.
Och bakifrån, 
#3625
Postad 17 October 2017 - 21:54
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
Glöm bara inte extraförsäkringar så det inte blir som en kompis till mig. Tokkvadde sin V60 Polestar förr 800 lök och fick,inte en sekin på försäkringen...
Ouch
#3626
Postad 18 October 2017 - 12:12
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Samma som det jag kör runt med idag, en Porsche Boxster S

Härligare bil finns inte sen får alla oupplysta haters säga vad dom vill.
Testa en 911 o gå sen över till en Boxster så känns 911 som en buss.
Det här är dock en 718 så inget mer muller eller ylande....
Även det är det stora samtalsämnet o typ alla dissar 718 pga det.
Att den sen går som ett skott och åker 8 runt 981 tycks man glömma, den ligger och nosar på GT4:an till o med.
Dock har jag blivit "gammal" så en massa utrustning som Helläder, PDK, Sport chrono, PASM, PAS, Navi och backkamera blir inkluderat.

Grymt snyggt.
Själv kör jag omkring i en trecylindrig Ford focus 🙁🙁🙁
#3627
Postad 18 October 2017 - 13:09
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Grymt snyggt.
Själv kör jag omkring i en trecylindrig Ford focus
Tack 
Inget fel på trecylindrig Ford Focus!
Det beror ju på vad man har för prio och intressen 
#3628
Postad 19 October 2017 - 03:27
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4155 inlägg
Sitter och funderar på att eventuellt trimma/mappa om min V70n 2.4T AWD. Finns ett par leverantörer och jag tror jag bestämt vilken jag ska använda. Men har någon här inne på forumet testat sådan installation?
1. Hur upplever du skillnad i köregenskaperna?
2. Andra saker som du märkt behöver kollas upp extra noga?
#3629
Postad 19 October 2017 - 08:29
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Kolla tankmätaren så du inte får soppatorsk, ha ha ha
#3630
Postad 19 October 2017 - 08:41
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Sitter och funderar på att eventuellt trimma/mappa om min V70n 2.4T AWD. Finns ett par leverantörer och jag tror jag bestämt vilken jag ska använda. Men har någon här inne på forumet testat sådan installation?
1. Hur upplever du skillnad i köregenskaperna?
2. Andra saker som du märkt behöver kollas upp extra noga?
Det viktiga är inte att gå för långt så det finns risk att grejer går I sönder.
Ska man mappa så är 40hk ett minimum för att det ska vara lönt imho.
Ett billigt trim är att ändra responsen på gaspedalen.
#3631
Postad 20 October 2017 - 10:18
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Fått igång min strokermotor nu
https://youtu.be/Wc61GkQYKUc
#3632
Postad 20 October 2017 - 10:44
Pioneerman
-
Pioneerman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Gött, grattis! Härligt ljud i piporna... Behövs ingen stereo i den bilen... =)
#3633
Postad 20 October 2017 - 10:51
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Nä nu får man nog avskaffa stereon
#3634
Postad 20 October 2017 - 13:05
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Schysst lövblås
#3635
Postad 20 October 2017 - 16:34
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
#3636
Postad 20 October 2017 - 16:39
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Jo de låter lite 
510 häst vill ut..
#3637
Postad 20 October 2017 - 17:11
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Hur många db ligger du på med raka rör?
Galenpanna 
#3638
Postad 20 October 2017 - 17:48
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
V8 är ju V8, grymt fin bil där Trayser!
#3639
Postad 20 October 2017 - 21:09
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Nej då det är ljuddämpare i sidepipesen faktiskt:)
3 tums rör in i 3.5 tum sen en 2.5 tums dämpare i röret, men det släpper igenom en hel del ändå
#3640
Postad 21 October 2017 - 05:33
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Nej då det är ljuddämpare i sidepipesen faktiskt:)
3 tums rör in i 3.5 tum sen en 2.5 tums dämpare i röret, men det släpper igenom en hel del ändå 
Jo liite släpper den igenom 
#3641
Postad 22 October 2017 - 11:06
JonnyVT
-
JonnyVT
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Ja, beställde ju en bil i förra veckan.
Hoppas saker löser sig kvickt å käckt 
Honda Civic Type R är det då.
I en härligt grå kulör.
#3642
Postad 22 October 2017 - 18:22
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Coolt den ser jag vi fram emot se!
#3643
Postad 23 October 2017 - 14:56
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Har en golf från 2007
Har upptäckt ett ljud som inte fanns tidigare.
Misstänker att det kommer från däcken.ju fortare man kör ju mer högfrekvent är ljudet.
Det är inte varvtals relaterat utan verkar gå på hjulrotationen. Samm hastighet olika växel ger samma ljudfrekvens.
Är dock lite orolig att det kan vara hjullager eller nått annat.
Kan man kolla detta lätt på något vis om man som jag är minst sagt oinsatt??
Är hjullager något som besiktniningen kollar?? Ska nämligen dit på fredag.
#3644
Postad 23 October 2017 - 18:31
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Har en golf från 2007
Har upptäckt ett ljud som inte fanns tidigare.
Misstänker att det kommer från däcken.ju fortare man kör ju mer högfrekvent är ljudet.
Det är inte varvtals relaterat utan verkar gå på hjulrotationen. Samm hastighet olika växel ger samma ljudfrekvens.
Är dock lite orolig att det kan vara hjullager eller nått annat.
Kan man kolla detta lätt på något vis om man som jag är minst sagt oinsatt??
Är hjullager något som besiktniningen kollar?? Ska nämligen dit på fredag.
Låter ju som hjullager, men det brukar normalt låta mer i kurvor då.
Detta kollas på besiktning, man kan få anmärkning på det iaf.
Enkelt sätt att kolla:
1) Palla upp bilen på pallbockar. Behöver bara palla upp en sida i taget.
2) Ta o snurra hjulet samtidgt som du håller en hand på fjädern på den sidan. Känner du hemska vibrationer samtidigt som däcket snurrar så är hjullagren helt slut/på väg att ge upp.
Enkelt o snabbt sätt att kolla hjullagren. Litet sidotips. Om du har en sidan som du är säker att lagret är kasst på så kontrollera även den anda sidan. Ibland gör oljudet så man bara hör den ena sidan.
Redigerat av MartinAberg, 23 October 2017 - 18:33.
#3645
Postad 23 October 2017 - 19:05
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Tack för tipsen men väntar in o ser vad besiktningen säger först.
Kan ändå inte byta dem själv.
#3646
Postad 25 October 2017 - 20:53
JonnyVT
-
JonnyVT
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Ja, detta med att vänta är ju tydligen inte min grej.
Men bara att få lätta på hjärtat en liten sväng så känns det ju bättre.
Men så bra då...
#3647
Postad 25 October 2017 - 21:19
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Håller med, att vänta på en bil är jobbigt som attan! Fick vänta 12 veckor på min tjänstebil, det gör jag inte om.
Riktigt I-landsproblem
#3648
Postad 25 October 2017 - 21:22
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Suger som fan att vänta. Min Passat GTE levereras inte förrän mitten januari
#3649
Postad 25 October 2017 - 23:07
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Biljäveln (finns inlägg om den i en annan tråd) passerade i söndags 10000 problemfyllda mil.. blev så till mig så jag bad grabben filma händelsen med mobilen, så skiftet från 99999km till 100000km finns förevigat.
Innerst inne så kände jag "tiotusen.. minsann, det är inte så j*vla förbannat kasst ändå; nu kan den ******** fan få dö utan att vara fullständigt värdelös, biljäveln"..
Dagen efter tändes motorlampan.
I femton sekunder.
Känns tryggt som vanligt med denna bil 
#3650
Postad 26 October 2017 - 06:29
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Suger som fan att vänta. Min Passat GTE levereras inte förrän mitten januari 
Samma här, min passat kommer i januari.. man är som ett barn!
Biljäveln (finns inlägg om den i en annan tråd) passerade i söndags 10000 problemfyllda mil.. blev så till mig så jag bad grabben filma händelsen med mobilen, så skiftet från 99999km till 100000km finns förevigat.
Innerst inne så kände jag "tiotusen.. minsann, det är inte så j*vla förbannat kasst ändå; nu kan den ******** fan få dö utan att vara fullständigt värdelös, biljäveln"..
Dagen efter tändes motorlampan.
I femton sekunder.
Känns tryggt som vanligt med denna bil 
Kör du franskt?
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|