LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017
5776 svar till detta ämne
Postad 05 January 2018 - 17:19
Unregistered697ee3ef
-
Unregistered697ee3ef
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Väl ingen som kräver perfektion, inte jag i alla fall. Men man ska ju kunna titta på TVn utan att störa sig så pass mycket att det förstör upplevelsen. Du har säkert fått ett bra exemplar eftersom du inte stör dig. Det är ju däremot lite problematiskt om alla är okritiska så att tillverkningen inte förbättras, jag tycker i alla fall man ska kunna begära en TV som är fri från störande tint och bandning (dvs en som kanske till viss del har det men inte stör betydligt).
Precis! Fattar inte hur man kan acceptera både banding o tint. LG borde skämmas över hur dålig koll dom har på alla dåliga paneler som kommer ut på marknaden.
Postad 05 January 2018 - 18:12
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Körde om Marco Polo scenen idag men normal ljusstyrka i rummet
Kunde i princip inte se något alls
Stör mig troligtvis mer på det jag har på väggen bakom som reflekterar mot TV
Postad 05 January 2018 - 18:18
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Bakgrunderna i Netflix ser helt bedrövliga ut, tack och lov märks inte detta när man väl kollar på en serie eller film, men det är rätt störande. Ser det likadant ut för er andra?
Postad 05 January 2018 - 18:21
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Går jag in i NETFLIX tex ska söka på något är det kolsvart i bakgrunden för mig
Postad 05 January 2018 - 18:51
nilhe7
-
nilhe7
-
Användare
-
-
161 inlägg
Sett flera gånger nu och ser inga vertikala ränder på min 55b7 och inga eftersläpningar på hockey eller fotbolls sändningar heller.skarp och fin bild.min är tillverkad oktober 2017.
Har inte heller någon synbar banding på min 65 B7. Kikat på Marco Polo s1 a 3 för att kunna se om min panel lider av detta. Men ingen blandning där alls, hur noga jag än försöker se den  Eftersläpningar och hack existerar inte heller... måste fått tag i en bra panel som jag för övrigt är otroligt nöjd med  Konstigt med dessa skillnader måste jag hålla med om i vilket fall...
Postad 05 January 2018 - 19:24
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Helt sjukt!?! har inget av dessa problem vare sig banding, tints eller mystiska bakgrunder i netflix?!? Verkar ju som om vissa paneler lider av fel?
Postad 05 January 2018 - 19:30
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Helt sjukt!?! har inget av dessa problem vare sig banding, tints eller mystiska bakgrunder i netflix?!? Verkar ju som om vissa paneler lider av fel?
Samma här, kunde inte vara mer nöjd med tvn.
Postad 05 January 2018 - 19:36
Alex73
-
Alex73
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej.
Mycket prat om tint och bandning nu.. Vilket är bra för det behöver ventileras..
Köpte själv en C7 65 på BlackFriday och ser ganska grov tint.. satt och retade mig nästan hela hockey matchen igår..
Kan tint försvinna vid en comp cycle? Om inte så har jag fram till 24jan och bestämma mig om jag lämnar tillbaka och gör ett försök till med en ny. Annars är det nog tillgodo kvitto som gäller tills 2018 modellerna dyker upp.
Postad 05 January 2018 - 19:42
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Det är mycket troligare att den största skillnaden ligger i vem som ser på skärmen.
Vad vi ser och hur vi uppfattar färger och rörelser är en klart större faktor än skillnader i tillverkningen av panelerna.
Detta fenomen är inget nytt under solen utan återkommer hela tiden i detta forum år efter år, det som skiljer är vilka fel och "features" som är mest i ropet för tillfället, just nu är det banding och tint.
Redigerat av Legion, 05 January 2018 - 19:46.
Postad 05 January 2018 - 19:49
Unregistered864bbb5e
-
Unregistered864bbb5e
-
Användare
-
-
219 inlägg
Ja, mer eller mindre tint finns nästan alla även oled mobiler har det. Men fick en OK panel på BF och ingeting som stör mig, ãven ishockey ser ok ut.
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 05 January 2018 - 19:51.
Postad 05 January 2018 - 19:58
Unregistered697ee3ef
-
Unregistered697ee3ef
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Här är min 3e 65 b7a. Anser ni att denna är Ok?
Postad 05 January 2018 - 20:01
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Om bilden skall vara helt svart så är det något fel på tvn
Postad 05 January 2018 - 20:15
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Det vet vi först om vi får reda på vad det är vi ser på bilden, dvs vad som visas på tvn?
Postad 05 January 2018 - 21:10
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Jo precis så är det. Många ser inte och många vill inte se Men alla bilder jag sett postat om b7an o c7an har jag sett röd tint på. Kollar man reddit tråden om c7an så ser man att precis alla har det. Men vissa ser det inte.. Önskar jag var en av dom.
Jag har lite rosa tint på min b6 lite till vänster om mitten. Kan se det ibland när det är mycket vitt på bilden. Men oftast är det inget jag ser om jag inte letar efter det eller tänker på det. Kanske är vi olika kräsna också.
Edit:nu ser jag din bild också, verkar som du ser tinten även vid grått så din verkar kraftigare i färg än min tint (uppe längst till vänster). Säkert mer störande.
Redigerat av axion84, 05 January 2018 - 21:25.
Postad 05 January 2018 - 21:56
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Det vet vi först om vi får reda på vad det är vi ser på bilden, dvs vad som visas på tvn?
Kan det vara 5% grått möjligen?
Postad 05 January 2018 - 22:21
Unregistered697ee3ef
-
Unregistered697ee3ef
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Kan det vara 5% grått möjligen? 
Precis
Postad 05 January 2018 - 23:24
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Nu känns det nästan som ni försöker missförstå Ett av de större problemen som diskuteras här är ju problemen dessa paneler har att visa 5 % grå, så om nån lägger upp en bild på en grå bakgrund där det står "5 %" nere i hörnet vad tror ni då att det är som visas? 
Postad 05 January 2018 - 23:38
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Ser helt ok ut tycker iaf jag.
Postad 05 January 2018 - 23:43
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Nu känns det nästan som ni försöker missförstå Ett av de större problemen som diskuteras här är ju problemen dessa paneler har att visa 5 % grå, så om nån lägger upp en bild på en grå bakgrund där det står "5 %" nere i hörnet vad tror ni då att det är som visas? 
Vem tittar på en helt grå skärm? Spelar väl ingen roll om det ser illa ut, så länge det inte syns/märks i filmer? Visa en bild på en film istället.
Redigerat av Dockland, 05 January 2018 - 23:43.
Postad 05 January 2018 - 23:51
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Tittar på TV6 och Avgrunden
Många långa scener med mycket svart blått
Ser inget banding, Marco Polo verkar vara ett undantag med Dolby
Redigerat av Ironse, 05 January 2018 - 23:51.
Postad 06 January 2018 - 00:51
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Är det den gamla THX-mastern från 90-talet (som fanns på LaserDisc) de visar eller den nyare HD-mastern?
Postad 06 January 2018 - 01:22
tuxied
-
tuxied
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Du kan stänga av True Motion även i HDR samt Dolby Vision läget.
Tack pacman och Greedy, nu har jag testat att stänga av och på trumotion och de andra förbättrande sakerna(brusreducering, skärpa, kantförbättring)
med nämnda saker avstängt känns bilden mer verklig, men samtidigt gillade jag först truemotion=livlig för då var det mer glansigt, mer färger.
Tyvärr så på köpet lärde jag mig se banding/tränade upp ögat. Så nu i marco polo s1e3 15-16min så ser jag ränderna när de rider in mot staden. Det gjorde jag inte första gången jag såg avsnittet 
Postad 06 January 2018 - 01:56
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Tyvärr så på köpet lärde jag mig se banding/tränade upp ögat. Så nu i marco polo s1e3 15-16min så ser jag ränderna när de rider in mot staden. Det gjorde jag inte första gången jag såg avsnittet 
Därför man inte ska leta efter fel. Ibland är det bra att vara ovetande.
Redigerat av axion84, 06 January 2018 - 01:59.
Postad 06 January 2018 - 01:57
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Tack pacman och Greedy, nu har jag testat att stänga av och på trumotion och de andra förbättrande sakerna(brusreducering, skärpa, kantförbättring)
med nämnda saker avstängt känns bilden mer verklig, men samtidigt gillade jag först truemotion=livlig för då var det mer glansigt, mer färger.
Är det svårt att se så behöver du nog inte va orolig.. Det är sanslöst enkelt att se i mörklagt rum iaf på min men jag ser de ändå inte 99 % av tiden 
Postad 06 January 2018 - 04:07
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Någon som spelar mycket konsoll på sin tv? Har som sagt en 65" B7 och har inte låtit ungarna koppla in konsollerna i tvn än. Funderar på detta med inbränningar? Är som sagt nöjd överlag men gillar inte riktigt tanken på att få en massa inbränningar. Det var väl detta som främst gjorde att jag från början varit mer inställd på att skaffa en LED. Dock kunde jag inte motstå OLED när jag började jämföra bildmässigt i butikerna...
Postad 06 January 2018 - 08:53
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Nån som jämfört side by side med en samsung mu7000? En sån kostar nu 12900kr 65”. Stor prisskillnad och frågan är om b765” är värd ca 22000kr?
Postad 06 January 2018 - 09:01
Unregistered864bbb5e
-
Unregistered864bbb5e
-
Användare
-
-
219 inlägg
Nån som jämfört side by side med en samsung mu7000? En sån kostar nu 12900kr 65”. Stor prisskillnad och frågan är om b765” är värd ca 22000kr?
Ja och nej. Om du vill titta vanliga tv kanaler, tror lcd är ok till dig. Allt annat kör oled.
Postad 06 January 2018 - 09:07
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ja och nej. Om du vill titta vanliga tv kanaler, tror lcd är ok till dig. Allt annat kör oled.
Ser inte riktigt logiken i det resonemanget, varför skulle "vanlig tv" påverka val av tv?
Redigerat av pacman, 06 January 2018 - 09:07.
Postad 06 January 2018 - 09:08
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Hade tänkt att köpa en b7,65” men är lite nojig för artefakter. Är en sån som kollar efter fel tyvärr. Självklart hittar jag fel på en lcd också men då kostar den hälften. Tänker att oled är bättre om några år. Dock spelar jag en del xbox och samsungen jag nämnde har extremt låg inputlag.
Postad 06 January 2018 - 09:42
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Vem tittar på en helt grå skärm? Spelar väl ingen roll om det ser illa ut, så länge det inte syns/märks i filmer? Visa en bild på en film istället.
Visst är det så, men vad är det här för typ av forum? Är ju många bildentusiaster som hänger här och det fullkomligen kryllar av bilder på referensmaterial som testare och kalibrerare använder sig av så vad förväntar du dig?
Postad 06 January 2018 - 10:03
FenioN
-
FenioN
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Blandning är det bara vertikalt eller är det även horisontellt och osymmetriskt?
Har inga som helst problem med min b7 65 förutom när jag pröva Marco polo och molnen va lite skumma som att det blev lite skarpa sträck i gråskalan som va slumpmässiga. Hade liknande på min lg LCD också. Detta med HD konto Netflix. Ända film jag sett detta på med b7 har prövat annat material som min LCD inte klara men b7 klarar kalas .
Postad 06 January 2018 - 10:05
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Ja jag har också en del vid 5% men det syns ju inte ett smack nör man tittar på film eller tv så jag bryr mig inte.
Allt blir självklart bättre varje år, nästan, men ska du sitta och vänta hela livet?
Postad 06 January 2018 - 11:05
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Ja jag har också en del vid 5% men det syns ju inte ett smack nör man tittar på film eller tv så jag bryr mig inte.
Allt blir självklart bättre varje år, nästan, men ska du sitta och vänta hela livet?
Jag ser detta bara vid svart rum väldigt svagt - kamera förstärker det med det svarta blir mer gråaktigt och då syns linjerna tydligare
Men jag har haft min C7 en månad spelat upp 100 timmar olika film format i olika miljöer
De syns helt enkelt inte där, med undan tag Marco Polo i dolby format
Om det hade varit ett problem skulle det finnas 100 tals exempel att jämföra med
Har du LCD LED och har dålig panel och får blooming bleeding leaking clouding dimming, då uppstår ju samma problem i samma moment i varje film troligtvis
När jag såg på 9005 såg jag direkt clouding det kommer jag aldrig störa mig med på C7
Postad 06 January 2018 - 12:35
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej, jag funderar på att köpa en 55" B7, 65" QLED eller 65" LED. Har tyvärr inte någon digitalbox i dagsläget utan tittar på de 15 gratiskanaler som ingår i hyran via antenn. Ser dock mest på Netflix, Viaplay, Barnkanalen etc. via Chromecast.
Är halvnära att köpa en B7 men får iskalla fötter när jag läser denna tråd - trodde att man skulle få en grym TV "utan" problem med den prislappen. Är det verkligen värt att satsa på OLED redan nu (har som sagt inte HD-kanaler)?
Någon som har erfarenhet av både OLED och QLED? Det är väl svärta vs. ljus och jag tycker nästan att QLED ser bättre ut i butikerna. Har ett relativt ljust vardagsrum med stora fönster bredvid TV:n.
Det här kanske skulle varit i en egen tråd men jag vill som sagt veta om en B7:a är något att ha. Bekanta säger att det är det bästa men här blir man ändå varse om en hel del problem.
Tack!
Redigerat av Unregisteredc3ab3ff9, 06 January 2018 - 12:37.
Postad 06 January 2018 - 12:38
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Jag kör bara SD kanaler på min C7 kört plasma 10 år
Men smaken är olika
Postad 06 January 2018 - 12:52
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Men smaken är olika
Vad gäller HD Vs SD så tror jag inte smaken är olika.
Postad 06 January 2018 - 12:55
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Vad gäller HD Vs SD så tror jag inte smaken är olika.
Kör man bara SD kanaler har man inte så mycket alternativ frågan är hur bra TV uppskalar det
Postad 06 January 2018 - 13:01
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Men smaken är olika
Hur tycker du att det fungerar, ser det bra ut? Eller slänger jag liksom pengarna i sjön genom att köpa en topp-TV och köra SD-kanaler?
Postad 06 January 2018 - 13:08
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Hej, jag funderar på att köpa en 55" B7, 65" QLED eller 65" LED. Har tyvärr inte någon digitalbox i dagsläget utan tittar på de 15 gratiskanaler som ingår i hyran via antenn. Ser dock mest på Netflix, Viaplay, Barnkanalen etc. via Chromecast.
Är halvnära att köpa en B7 men får iskalla fötter när jag läser denna tråd - trodde att man skulle få en grym TV "utan" problem med den prislappen. Är det verkligen värt att satsa på OLED redan nu (har som sagt inte HD-kanaler)?
Någon som har erfarenhet av både OLED och QLED? Det är väl svärta vs. ljus och jag tycker nästan att QLED ser bättre ut i butikerna. Har ett relativt ljust vardagsrum med stora fönster bredvid TV:n.
Det här kanske skulle varit i en egen tråd men jag vill som sagt veta om en B7:a är något att ha. Bekanta säger att det är det bästa men här blir man ändå varse om en hel del problem.
Tack!
Har tyvärr ingen erfarenhet av QLED men enkelt beskrivet så är det som du säger: svärta vs ljusstyrka. Men detta är inte tråden att diskutera OLED vs QLED.
Frågar du folk här så får du förmodligen OLED som svar på vilken som är att föredra. Skapar du en ny tråd får du förhoppningsvis mer objektiva svar i förhållande till dina användningsområden, sök gärna först om det finns folk i samma sits som du.
Om du är orolig för banding på LG OLEDs så märks de sällan av i UHD och ännu mindre i SD-material. Så vill du ha bättre skärpa/detaljer och 100% svart så blir du väldigt nöjd med en LG OLED.
Postad 06 January 2018 - 13:13
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Tack!
Vilken teknik du än väljer och oavsett fabrikat så finns inte den perfekta Tv:n. Problem finns på alla fabrikat och tekniker dessvärre. Jag valde OLED för att jag inte tål halos, blooming och clouding. Har dock själv haft tur och har inte upplevt banding på min B7.
Postad 06 January 2018 - 13:14
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Hur tycker du att det fungerar, ser det bra ut? Eller slänger jag liksom pengarna i sjön genom att köpa en topp-TV och köra SD-kanaler?
Tänk även på å inte ha för stor tv på för nära håll om du mestadels kollar sd kanaler.
Postad 06 January 2018 - 13:23
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har tyvärr ingen erfarenhet av QLED men enkelt beskrivet så är det som du säger: svärta vs ljusstyrka. Men detta är inte tråden att diskutera OLED vs QLED.
Frågar du folk här så får du förmodligen OLED som svar på vilken som är att föredra. Skapar du en ny tråd får du förhoppningsvis mer objektiva svar i förhållande till dina användningsområden, sök gärna först om det finns folk i samma sits som du.
Om du är orolig för banding på LG OLEDs så märks de sällan av i UHD och ännu mindre i SD-material. Så vill du ha bättre skärpa/detaljer och 100% svart så blir du väldigt nöjd med en LG OLED.
Ja, jag drog en liten chansning, ville kolla ang. just denna TV. Ska googla/leta/skriva ny tråd sen. Riktigt bra info om att banding inte är någon fara med dålig källa - stort tack för det! Det gav ett stort plus för B7 där. 
Vilken teknik du än väljer och oavsett fabrikat så finns inte den perfekta Tv:n. Problem finns på alla fabrikat och tekniker dessvärre. Jag valde OLED för att jag inte tål halos, blooming och clouding. Har dock själv haft tur och har inte upplevt banding på min B7.
Tack! Nej, jag behöver antagligen inte en perfekt TV heller med SD-kanaler men när man väl köper så vill man ju köpa något bra.
Tänk även på å inte ha för stor tv på för nära håll om du mestadels kollar sd kanaler.
Sitter på prick 3 m. avstånd. Kanske en B7 55" passar mig perfekt? Väggen klarar 65" så det känns lockande, men inte om det ser sämre ut på skärmen!
Postad 06 January 2018 - 13:25
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Mer än nöjd trodde uppskalningen skulle bli värre - av mitt totala tv paket uppemot 60 kanaler är det TV4 guld och SF kanalen som är sämst men det beror väl på hur man sänder kanalerna i vilken upplösning? TV4 Guld ser ut att sändas 240P Var tveksam på köp när jag såg kommentarer inte klarade av SD kanaler men antar vissa är mer kräsna än andra - men då har jag sett det i butik och nöjd där
hd ultra hdr dolby ser så klart bra ut
Postad 06 January 2018 - 13:45
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Mer än nöjd trodde uppskalningen skulle bli värre - av mitt totala tv paket uppemot 60 kanaler är det TV4 guld och SF kanalen som är sämst men det beror väl på hur man sänder kanalerna i vilken upplösning? TV4 Guld ser ut att sändas 240P Var tveksam på köp när jag såg kommentarer inte klarade av SD kanaler men antar vissa är mer kräsna än andra - men då har jag sett det i butik och nöjd där
hd ultra hdr dolby ser så klart bra ut
Okej tack. Men när andra skriver att "den inte klarar av" SD så är det inte så farligt som det låter, utan fullt dugligt iaf? Jag har en tio år gammal Sony LCD nu och tycker egentligen att den är helt okej - en OLED kan väl omöjligt prestera sämre än den?
Postad 06 January 2018 - 13:47
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Fick C7 december månad som är den mörkaste månaden med väldigt lite antal soltimmar när solen går ner vid kl 15
Idag är solen väldigt lågt på himlen skiner in i bostaden men det är inga problem se på en OLED 
Postad 06 January 2018 - 13:54
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Okej tack. Men när andra skriver att "den inte klarar av" SD så är det inte så farligt som det låter, utan fullt dugligt iaf? Jag har en tio år gammal Sony LCD nu och tycker egentligen att den är helt okej - en OLED kan väl omöjligt prestera sämre än den?
Jag hade en panasonic plasma i 10 år, borde bli mer lyft för dig att gå från LCD till OLED - Jag hade bestämt mig för SONY 930 men när ELgiganten toksänkte C7 på BF slog jag till, är väl närmast plasma jag kan komma med svärta och betraktningsvinkeln.
Men det är alltid bäst se på butik själv - man ser upplever får olika intryck vad man ser
Postad 06 January 2018 - 13:57
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag hade en panasonic plasma i 10 år, borde bli mer lyft för dig att gå från LCD till OLED - Jag hade bestämt mig för SONY 930 men när ELgiganten toksänkte C7 på BF slog jag till, är väl närmast plasma jag kan komma med svärta och betraktningsvinkeln.
Men det är alltid bäst se på butik själv - man ser upplever får olika intryck vad man ser
Ok ok tack. Ja, jag kollade igår och upplevde QLED riktigt nice också, men de visade nån kyrkofilm med fantastiska fönsterfärger så det spelade väl in, haha...
En fråga till: någon som kollar fotboll och hockey på sin OLED? Inga som helst problem eller? Det kommer nämligen jag att göra.
Postad 06 January 2018 - 14:01
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Ok ok tack. Ja, jag kollade igår och upplevde QLED riktigt nice också, men de visade nån kyrkofilm med fantastiska fönsterfärger så det spelade väl in, haha...
En fråga till: någon som kollar fotboll och hockey på sin OLED? Inga som helst problem eller? Det kommer nämligen jag att göra.
Såg JVM i natt inte inga problem med eftersläpningar hack eller liknande - kör även sport kanaler i hd via chromecast på mitt abonnemang inga problem alls
Varför jag inte valde QLED är för jag inte hade någon möjlighet se hur den hanterar vanliga tv kanaler
I Stockholm är det hembiobutiken hifi klubben man kan se det på det blev avgörandet för mig
Se snygga demo filmer kan man göra hemma ändå
Postad 06 January 2018 - 14:02
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Kör man bara SD kanaler har man inte så mycket alternativ frågan är hur bra TV uppskalar det
Nä, men hade du haft HD kanaler hade du inte sett på SD kanaler.
Postad 06 January 2018 - 14:03
mgigel
-
mgigel
-
Rookie
-
4 inlägg
Allt handlar om vad du matar den för material med. Kollar just nu på Vägen till VM på kanal 5, inte HD. Det är helt ok bild.
Kollar jag på Cmore play på hockey med chromecasten är dock inte bilden så bra, tycker det är svårt att ställa in så bilden blir bra.
Däremot ser NHLhockey på TV3Sport HD bra ut, HDkanalerna ser bra ut och när de var Hobbit på Tv4 igår och jag slog på tvn, så sken jag upp som en sol.
Har comhem med Modul och silverpaketet som tv abonnemang.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|