Bifogad fil(er)
Redigerat av mayro, 21 november 2008 - 15:53.
Postad 21 november 2008 - 12:47 ![]() Bifogad fil(er)Redigerat av mayro, 21 november 2008 - 15:53. Postad 22 november 2008 - 09:48 Självklart är inte bilden intressant som bild utan det är hur otroligt lite brus som kameran genererar vid ISO 3200. Bilden är helt oredigerad förutom att jag ändrat storleken. Bifogad fil(er)Redigerat av Drey123, 22 november 2008 - 11:32. Postad 22 november 2008 - 12:55
Otroligt bra resultat Drey! Detaljeringsgraden är ju fantastisk från den kameran
Postad 22 november 2008 - 16:08 ![]() http://www.advrider....ad.php?t=407209 Redigerat av DigiMannen, 22 november 2008 - 16:53. Postad 22 november 2008 - 16:40
Ser att du körde med blixt rakt i nyllet...så den självklara frågan måste ju bli; vaknade personen i fråga utav detta och på vilket sätt? ![]() Nej absolut inget fel på "kvallan", tvärt om. ![]() Redigerat av Velodynamic, 22 november 2008 - 16:42. Postad 22 november 2008 - 21:54 Tagen med Pentax k20D, 50mm 1:2, utan blixt. Hoppas inte bilden blir för tråkig även om jag använder aRGB. Redigerat av Drey123, 21 maj 2009 - 06:50. Postad 22 november 2008 - 23:14 Och optiken var Minolta 100-300 APO ... Bifogad fil(er)Postad 23 november 2008 - 00:06 ![]() Får hoppas den håller ytterligare flytt utan sabbas mera bara... Bifogad fil(er)Redigerat av mayro, 23 november 2008 - 00:13. Postad 23 november 2008 - 00:18 @mayro Jag gillar bilden på Linnea. Har märkt själv att porträtt utan blixt blir imo bättre, något med ljuset. Föredrar lätt högre ISO utan blixt än blixt med lägre iso vid porträtt. Bifogad fil(er)Postad 23 november 2008 - 00:39 ![]() Postad 23 november 2008 - 00:45
Man tackar. Det var riktigt roligt att fota tjejerna idag, tog 1007 kort totalt och de hade roligt hela tiden. Ska ta mer kort imorgon. Tackar mit Tamron 90 mm för mycket. Lägger upp en till Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered31768, 23 november 2008 - 00:47. Postad 23 november 2008 - 00:50 Edit.. Tog bort bilden som jag lånade för visa ramen samt märkningen med nickname... Det va ju bara ett lån som sagt för att visa.... Redigerat av mayro, 23 november 2008 - 20:50. Postad 23 november 2008 - 08:52 Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered31768, 23 november 2008 - 09:12. Postad 23 november 2008 - 12:26 http://www.faststone...sizerDetail.htm Och här är hemsidan i helhet.. http://www.faststone.org/ Här ifrån paintnet gratisprogram använder jag tex brusreduseringen för Jpeg om detta behövs..Gratis som sagt även detta program.. Och kan man Engelska fototermer så är nog programmet rätt bra på fler sätt än jag förstår... Kan ju noll om lager osv osv osv... Så bildbehandling är minimalistisk hos mig mot det andra kan göra samt gör... http://www.getpaint.net/ Sedan använder jag som sagt Sonys program som huvudprogram för fixet... Postad 23 november 2008 - 12:30 ![]() Postad 23 november 2008 - 13:28 ![]() Iso100 F6,3 1/80sek Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered02f71902, 23 november 2008 - 13:45. Postad 23 november 2008 - 16:32 Här är en bild jag gillar Bifogad fil(er)Postad 23 november 2008 - 17:32 ![]() Postad 23 november 2008 - 17:41 ![]() Rolig lampa och roligt objektiv: ![]() Postad 23 november 2008 - 22:07
Faktiskt inte, jag ser inte sånt ännu. Kan du förklara? Postad 23 november 2008 - 22:53 Hmm jag är såååå kass på fototermer.. Jag vet vad jag menar men kan inte dom rätta orden.. Hoppas någon annan kan hoppa in med rätt termer och förklaring.... ![]() Redigerat av mayro, 23 november 2008 - 23:00. Postad 23 november 2008 - 23:10 I detta fall tror jag mer på stativ och en ställning som håller fast modellens kranie. ![]() Edit: Om du inte tänker på suddet som den stora bländaren ger, men det är nog lite av tanken i denna bild ![]() Redigerat av Supernaut77, 23 november 2008 - 23:11. Postad 23 november 2008 - 23:27 ![]() Postad 24 november 2008 - 01:00 Nu är jag med på vad du menar. I fallet med ögonbilden och den långa exponeringstiden så var det de värdet som var lägst och ändå gav mig så lågt iso som möjligt. Bilden är tagen i kasst ljus så om jag hade dragit upp F så hade jag fått ännu mer problem. Det blev helt enkelt en kompromiss. Här är en bild jag editerat lite, ökat kontrasten något och gjort den något mörkare. 100% crop med. Bifogad fil(er)Postad 24 november 2008 - 13:04 Jo, att Sony gör världens bästa kameror vet vi vid det här laget. Men modellen hinner också röra sig på 1/8 s, och det kan ingen bildstabilisator kompensera för. Du kan vara lugn Bossieman, det är inget fel på ditt objektiv. Postad 24 november 2008 - 13:36 Så varför är det så konstigt.. Sedan har jag en Sony och vet den grejar med SSS att fota i rätt extrema situationer utan skakoskärpa skall bli ett problem... Så varför en spydig komentar om att det skulle vara världens bästa...Dessutom är det ju inget problem med hans bilder.. Utan enbart att annniiingen lite oskarpt samt skärpedjup kanske gick att få.. Då andra skriver om sådant är det inga problem alls.. Men då jag...... Jag anser detta tramsande gå över styr här nu på forumet.. PÅ A200 tråden sitter folk och piper efter jag la en en vink om återbetalning vid köp av Sony.. På bildtopics får man skit för man ger lite tankar.. Lovar.. Skall hålla käften .. Redigerat av mayro, 24 november 2008 - 13:41. Postad 24 november 2008 - 14:03 Däremot håller jag med om att jag lät spydig i förra inlägget, vilket inte var min mening. Jag ber om ursäkt samt lovar bot och bättring. /Jakob Postad 24 november 2008 - 14:55 men glad över att du skriver din ursäkt.. Så här är näven! Uppskattar folk som kan be om ursäkt oerhört mer än sitta och sura över det inträffade.. Med vänliga hälsningar.. Tobbe. Redigerat av mayro, 24 november 2008 - 14:56. Postad 24 november 2008 - 14:57 Ni sony användare är ju dock väldigt aktiva och självklart kommer även sonys produkter att behandlas oftare i diskussion än andra märken. Kolla bara hur aktiva sony trådarna är. Postad 24 november 2008 - 15:20
Lägg av.. Personligt är rent skitsnack.. Om du inte har förmågan att se det mannen tidigare insåg och bad om ursäkt för bör du tänka till en gång till... Du sitter efter jag la in om återbetalning med rent tramsande i A200 topicen...Och om du vill diskutera Sony så gör det.. Men sitta med tramsande för man lagt in en länk om Caschback är inte något annat än trams... Och här igen går du in i trams i stället för enbart backa samt inse att du tex bar dig rätt korkat åt efter jag la in info i avsedd topic för sådant... Där finns noll personligt... Vill du diskutera systemet Cachback så har jag ingen åsikt om detta.. Men starta en topic i ämnet och gör det på ett seriöst sätt... Inte sätta dig i märkestopics med tjafsande där den infon hör hemma att man kan få åter en del stålar... ... Därmed får detta va punkt för min del.. Och hurvida Sonytopics är aktiva eller inte har inte ett skit med saken att göra.. Jag trodde ett forum skulle ha förhoppningsvis aktiva medlemmar oavsett märke... Så ta o blås liv i ditt märkes topics i stället för sitta o sabba i andras topics.. Eller delta i andras topics med i alla fall respekten att du försöker tillföra i stället för enbart söka skapa skitfeelings.. Så starta nu en relevant topic i ämnet cachback... Om du har åsikter om systemet. Eller vill ha info om hur o varför ihop med supernaut som även han har saker han vill ha svar runt ämnet... Som sagt. Inget personligt alls... Redigerat av mayro, 24 november 2008 - 15:23. Postad 24 november 2008 - 15:29 Jag tycker faktiskt att Bossiemannens bild är skarp, men man måste då titta på det trådsmala skärpeplanet som skär tvärs igenom bilden utefter ansiktskonturen pga. stor bländare/lågt bländartal vilket visar sig extra tydligt på närbilder. Om man "öppnar upp" skärpedjupet med (som Mayro ju säger) att öka bländartalet något snäpp, måste man dock vara beredd på ännu längre slutartid vilket sätter bildstabiliseringen på ännu hårdare prov. Känner man sig osäker och kör utan stativ kan man ju då antingen skruva upp iso-talet något snäpp eller öka omgivande belysning alt. använda blixt. Lyckas man komma runt den problematiken har man också en skarpare ögonbild. Som jag ser det...ren foto-teknik. Svåra situationer som kan inträffa med vilken glugg eller kamera som helst. ![]() Måste bara få berömma porträttbilderna också...härlig korreografi. Redigerat av Velodynamic, 24 november 2008 - 15:45. Postad 24 november 2008 - 15:38 Bra det ![]() Om man spårar tråden från bilden som startade detta så: 1. kommenterade jag att det var nån form av rörelseoskärpa, motiv eller kameraskak 2. du höll fast vid att det måste vara fel på objektivet eller fel bländare 3. jag får medhåll av Drey 4. du står på dig om att det inte är rörelseoskärpa 5. Steelth håller med om rörelseoskärpa och ger en mild glirning om att sony inte gör mirakelkameror (min fria tolkning) 6. du skriver att Steelths inlägg eller alla tre är tjafs. Detta är hur jag uppfattat händelseförloppet i alla fall. Jag kan inte förstå hur nåt trivialt kunde bli såhär uppblåst. ![]() Postad 24 november 2008 - 16:14 och om ändring av F värdet inte medför en skillnad så kan man inte utesluta att optiken inte är behäftad med något fel.. Vilket en snabb koll via ta några bilder med annat F värde snabbt kan uppvisa om man kan utesluta eller bör titta närmare på... Så vill man inte se vad jag sagt och vad det betyder trotts jag skriver att gärna någon som kan termerna gärna får hoppa in och förklara så skit bara i det.Fortsätt bara sitt o tugga på... Velodynamic verkar i alla fall snappat i stort vad jag talar om... och värre eller svårare var och är det inte... Steelths och jag har omgående löst vårt utan problem dessutom. Ändå drar nu supernaut in det.. Men jag har sagt mitt.. Så nu får snacket fortgå utan mitt deltagande här..jag skall inte igen varken ge tips om Caxhbaks eller liknande. Eller komentera bilder.. Postad 24 november 2008 - 16:28 När jag får chansen ska jag ta om kortet och använda stativ. Postad 24 november 2008 - 16:40 Ok, om du menar att skärpedjupet var för tunnt och därför tjänat på att bländas ner lite, och har menat det hela tiden så har vi uppenbarligen gått om varandra i ett par inlägg.
![]() Bossieman >> Det är en kul bild som jag själv provat att ta en gång. Extra kul att forumet vaknat lite i dess spår ![]() ![]() Postad 24 november 2008 - 16:58 Försök att inte spåra ur. Självklart är det positivt att det diskuteras om bilderna men vill ni gå in mer i detaljer så skapa en tråd som Mayro säger. MVH Simz Postad 24 november 2008 - 17:15 Precis, det var exakt såhär jag inte ville att tråden skulle arta sig. Bilder för inspiration var det tänkt.... Men som sagt, inget hindrar att vi har flera olika bildtrådar med olika syften, kom med ideér och skapa egna. Ska ta mig själv på orden och inte skriva något mer här utan att posta någon bild. På onsdag blir det sol och bad i några veckor, en bild från en tidigare resa, någonstans utanför krabi. Tagen med en gammal skrotig Minolta kompaktkamera ... F6.6 och ISO 100 var det jag fick fram ![]() ![]() Postad 24 november 2008 - 20:01 Jag har en fråga, till alla som det berör då, som jag har förstått det så förlängs Tamrons 90/2,8 när man zoomar, kan man få en testbild på den när det är fullt ute, kan ju vara så att jag har fel men det är den uppfattningen jag har fått. Postad 24 november 2008 - 20:07 Det är alltid 90mm så det enda som går att reglera är fokusen. Postad 24 november 2008 - 20:11 Postad 24 november 2008 - 20:13 Postad 24 november 2008 - 20:19 Postad 24 november 2008 - 20:25 Postad 24 november 2008 - 20:28 ![]() Tamron 90mm har INTE inten fokusering, dess enda nackdel då det skrämmer insekter osv... Postad 24 november 2008 - 21:20 Hoppsan...slänger väl in en halvtråkig vardagsbild från i Lördags, bara som kontrast. -18 grader när bilden togs hastigt å lustigt ut igenom rumsfönstret med kompaktarn. Mycket ljusare än så här blir inte dagarna i norrland numera. Får väl i.s. satsa på norrsken eller nått... ![]() ![]() Redigerat av Velodynamic, 24 november 2008 - 21:50. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |