Det är inte töntigt att spela mobilspel.Fattar inte att mobilspel verkar gå fram så mycket.
För de mesta riktigt usla kontroller.
Och usla spel.
Vist som tidsfördriv på skithuset men i övrigt ?
Spel och konsolförsäljning världen runt
Postad 29 March 2014 - 21:47
Postad 29 March 2014 - 21:54
Det är inte så himla förvånande egentligen, de flesta tittar mer på sina plattor/telefoner än de tittar på verkligheten numera, det är ju en förlängning av deras person. Och de vill ha något att göra på den som är lättillgängligt. Slött tidsfördriv var de än är och vad de än gör helt enkelt. Särskilt i Japan är det populärt att spela på t.ex tåget, mycket väntetider där mobila spel innebär tidsfördriv.Fattar inte att mobilspel verkar gå fram så mycket.
För de mesta riktigt usla kontroller.
Och usla spel.
Vist som tidsfördriv på skithuset men i övrigt ?
Jag är mest glad att jag inte föddes i den generationen.
Postad 29 March 2014 - 22:14
Postad 29 March 2014 - 22:46
Spelar själv en hel del.
Men av alla spel jag någonsin testat så är det bara ett fåtal jag verkligen tycker duger till nå på en mobil/platta.
Ser verkligen en möjlighet till brutal utveckling där.
Tex Hearthstone har verkligen en möjlighet att bli ett GRYMT spel på platta som för mig kan få mig att sluta spela det på PC.
Men i övrigt känns spelen rätt omogna på mobilplattformen än.
Postad 29 March 2014 - 22:49
Menade inte att du tycker det. Däremot att andra kan tycka det.Tycker såklart inte att det är töntigt hur nu nån kan tro det.
Spelar själv en hel del.
Men av alla spel jag någonsin testat så är det bara ett fåtal jag verkligen tycker duger till nå på en mobil/platta.
Ser verkligen en möjlighet till brutal utveckling där.
Tex Hearthstone har verkligen en möjlighet att bli ett GRYMT spel på platta som för mig kan få mig att sluta spela det på PC.
Men i övrigt känns spelen rätt omogna på mobilplattformen än.
Postad 29 March 2014 - 22:55
En lite kul om grej.
När jag började mitt nya jobb så var de 2 kvinnor i 60 års åldern som halade fram en platta var och la fram mobilen och startade en hotspot och delade ut nät till plattorna.. Blev faktiskt rätt imponerad :-)
Postad 01 April 2014 - 20:24
Square Enix fattar läget.
http://www.youtube.com/watch?v=SWYev7L2xTc
Bra tänkt Square Enix!
Yes!
Yes!
Yes!
Awesome! <3
Postad 04 April 2014 - 19:07
"That 7:1 sales lead accounts for (more or less) the last week in March, beginning on the 17. During that period, the PS4 sold 180,000 units, while the Xbox One only managed 25,000. Unfortunately for Microsoft, the Xbox One’s biggest game, Titanfall, released just one week prior, and did not appear to help sell the console just one week later."
Postad 04 April 2014 - 20:03
Bara 180.000 för ps4?
180k sålda enheter sista veckan i mars, 25k för Xbone och Titanfall ökade inte försäljningen alls av Xbone.
Postad 04 April 2014 - 20:59
Så jag googlar texten och får fram Geek.com. De hänvisar inte till någon källa. Andra mindre nyhetssajter har postat det, men var är källan. Neogaf brukar ha koll så jag går och ser vad de har att säga.
Hoppsan, tråden hade blivit låst pga att källan (insiDERP, aldrig hört talas om men låter föga professionellt) troligtvis var falsk.
Sen kanske det visar sig vara sant framöver, men fram tills en riktig källa som charttrack etc rapporterar det så kanske man inte ska svälja allt man läser på Internet som sanning hur mycket man än vill att det ska vara sant. Och posta källan i framtiden så vi andra slipper leta är också ett tips.
Källkritik, en snart utdöd konst.
Postad 04 April 2014 - 21:31
Översatt: jag tyckte också att siffran för xbone var väl låg. Det finns gott om enheter ute i europa och troligtvis även i dom länder där xbone inte är släppt, så några 25.000 köper jag inte. Det skulle ju innebära att titanfall gjorde en megarush till köpcentrena följt av ett riktigt riktigt brant fall.
Postad 04 April 2014 - 22:09
Postad 05 April 2014 - 07:02
Fick citatet på IRC från en som sällan far med osanningar så därför postade jag det här och bemödade mig inte att leta upp något mer om det.
Imponerande då det typ inte finns någon europeisk tracking what so ever. Därför imopnerande att någon påstår sig veta hur konsolerna säljer i Europa.
Postad 05 April 2014 - 09:10
Postad 05 April 2014 - 16:18
Imponerande då det typ inte finns någon europeisk tracking what so ever. Därför imopnerande att någon påstår sig veta hur konsolerna säljer i Europa.
Klart det finns tracking för europa, tror du på allvar att Sony och MS inte har någon som helst koll på hur mycket enheter de säljer i en så stor region som europa?
Postad 05 April 2014 - 16:26
Han menar förstås för andra än konsolutvecklarna. För andra är det smått omöjligt att ta reda på försäljningen i alla länder.
Redigerat av Zoiler, 05 April 2014 - 16:30.
Postad 05 April 2014 - 16:59
Klart det finns tracking för europa, tror du på allvar att Sony och MS inte har någon som helst koll på hur mycket enheter de säljer i en så stor region som europa?
Jag tror på ganska stort allvar att Microsoft inte har koll på Sonys siffror och att Sony inte har koll på Microsofts siffror.
Det finns stora bolag som gör mätningar men då pratar vi olika förloika länder och vi vet att en del större kedjor inte ger ut siffror vilket gör dem opålitliga.
Sen händer det att enskilda återförsäljare ger ut siffror, t ex Game. Då får man betänka att vad desäljer kanske inte gäller för alla osv.
Men annars är det väl ganska självklart att den egna tillverkaren vet vad de sälja säljer till respektive kund, dock kanske inte lika självklart att de har 100% koll på vad som sen säljs till kund.
Kontentan var att du postade någon som du tyckte "borde" tala sanning som helt sonika påstår sig veta vad både Microsoft och Sony säljer för hela Europa. Ett påstående som är ganska orimligt från början om man inte har tillgång till respektive tillverkares egna siffror, något de inte allt för ofta delar med sig.
Postad 15 April 2014 - 08:28
Postad 15 April 2014 - 10:58
Postad 15 April 2014 - 11:58
Skämt åsido, jag köpte ex infamous för att det var speltorka, annars hade jag aldrig tänkt tanken. Varvade det på två dagar och sen var man torr igen. Funderar på att starta black flag och ta alla grejjer där eller något. Det här är orsaken till mitt destinymissnöje tror jag. Vill ha en stortitel nu ffs
Menmen. Vi inväntar väl watch dogs. Inte för att jag rä så hypead på det som när första trailern kom, då var detbanne mig ett grafiskt mästerverk och fett open world. Upplever att det krympt endel sen dess. Iaf intresset. Driveclub verkar aldrig komma. Blir att dra på ps3an igen. Ni no kuni väntar.
Postad 15 April 2014 - 12:23
Räknar med att det tillsammans med 360:n räcker fint fram till Dragon Age: Inquisition.
Redigerat av letmefly, 15 April 2014 - 12:25.
Postad 15 April 2014 - 14:06
Jafan, det hade verkligen behövts en stortitel nu. Jag börjar bli så less så att jag funderar på att köpa killzone!
Skämt åsido, jag köpte ex infamous för att det var speltorka, annars hade jag aldrig tänkt tanken. Varvade det på två dagar och sen var man torr igen. Funderar på att starta black flag och ta alla grejjer där eller något. Det här är orsaken till mitt destinymissnöje tror jag. Vill ha en stortitel nu ffs
Menmen. Vi inväntar väl watch dogs. Inte för att jag rä så hypead på det som när första trailern kom, då var detbanne mig ett grafiskt mästerverk och fett open world. Upplever att det krympt endel sen dess. Iaf intresset. Driveclub verkar aldrig komma. Blir att dra på ps3an igen. Ni no kuni väntar.
Annars kan du ju lira final fantasy 14. Finns att göra i ett par månader
Postad 17 April 2014 - 05:28
7 miljoner ps4, fortfarande bristvara här och där. Ms har inte meddelat något sen januari men bör väl vara närmare 5 iaf?
Redigerat av Zartok, 17 April 2014 - 05:28.
Postad 17 April 2014 - 08:29
http://www.product-r...e-with-silence/
7 miljoner ps4, fortfarande bristvara här och där. Ms har inte meddelat något sen januari men bör väl vara närmare 5 iaf?
4 skulle jag gissa på
Postad 17 April 2014 - 08:58
Jag tänkte det med, men det står att dom hade 3.9 miljoner i januari, efter det har det ju blivit prissänkningar och titanfall.4 skulle jag gissa på
Postad 17 April 2014 - 12:05
Jag tänkte det med, men det står att dom hade 3.9 miljoner i januari, efter det har det ju blivit prissänkningar och titanfall.
Dom hade 3.9 skeppade Xbone till butik, vilket i princip kan betyda 0 sålda. Självklart har Microsoft inte 0 sålda Xbone, men att räkna skeppade till butik istället för sålda till slutkund kan vara väldigt missvisande. En taktik för att få siffrorna att se bättre ut för Microsoft. Sony har ju sålt 7 miljoner till slutkund, inte skeppade till butik. Jag tippar - som radiozo - på runt 4 miljoner sålda Xbone, till slutkund så klart.
Postad 17 April 2014 - 13:11
Dom hade 3.9 skeppade Xbone till butik, vilket i princip kan betyda 0 sålda. Självklart har Microsoft inte 0 sålda Xbone, men att räkna skeppade till butik istället för sålda till slutkund kan vara väldigt missvisande. En taktik för att få siffrorna att se bättre ut för Microsoft. Sony har ju sålt 7 miljoner till slutkund, inte skeppade till butik. Jag tippar - som radiozo - på runt 4 miljoner sålda Xbone, till slutkund så klart.
Men varför "klagar" alla på att de rapporterar antal maskiner levererade till butik? Det är väl ändå maskiner som MS fått pengar för?
Postad 17 April 2014 - 13:14
Det är ändå inte lika mycket "värt", eftersom maskiner som är i butik inte leder till någon spelförsäljning, vilket är det som ger de större pengarna.Men varför "klagar" alla på att de rapporterar antal maskiner levererade till butik? Det är väl ändå maskiner som MS fått pengar för?
Och på tal om det hade Playstation runt 20+ miljoner sålda spel. Inte jättemycket, runt 3 per konsol.
Postad 17 April 2014 - 13:16
Jag tror ju dock att de hade slagit på stora djungeltrumman om de hade nått 5 miljoner sålda. Det är trots allt en milstolpe. Därför tror jag inte de är där riktigt än.
Postad 17 April 2014 - 13:20
Sett till utbudet är det rätt mycket imo. Själv har jag bf4, ghosts och ass creed. Sålde infamous. Det är rätt många titlar på så kort tid tycker jag.Det är ändå inte lika mycket "värt", eftersom maskiner som är i butik inte leder till någon spelförsäljning, vilket är det som ger de större pengarna.
Och på tal om det hade Playstation runt 20+ miljoner sålda spel. Inte jättemycket, runt 3 per konsol.
Postad 17 April 2014 - 13:40
Men jag kollade vad de hade när de hade sålt 6 miljoner och det var 13.7. Så de har ökat från typ 2.2 till 2.9, stor ökning på 1 miljon sålda.
Edit: Kan nog vara tack vare infamous.
Redigerat av Zoiler, 17 April 2014 - 13:43.
Postad 17 April 2014 - 13:42
Postad 18 April 2014 - 07:53
"In March 2014, Sony’s PS4 led hardware sales for the third month in a row."
Yusuf Mehdi, wrote in a press release, "We’re also happy to share today that more than 5 million Xbox One consoles have been sold-in to retailers since our launch. The new generation is off to a strong start, with global Xbox One sales outpacing Xbox 360 by more than 60 percent at the same point in time, a true testament to your love of console gaming."
Lite copy paste, inget nytt direkt.. Fortsätter gå riktigt bra för båda konsolerna, PS4 går det fortfarande bättre för..
Postad 18 April 2014 - 10:28
Tydligen var 4 miljoner något som stod och samlade damm. Tydligen vill någon fylla på.
Imponerande att det nu sålts 12 miljoner next-gen maskiner! Speciellt till prisläget.
Postad 18 April 2014 - 10:36
runt 18 är nog mer korrekt.
Hehe Wii U räknar jag inte
Redigerat av PalmiNio, 18 April 2014 - 11:20.
Postad 18 April 2014 - 10:38
wii u däremot.
Postad 18 April 2014 - 10:43
Jag tror inte heller att 5 miljoner skeppade innebär nära 4 miljoner till kund, siffran lär vara... ja, 4.6-4.7 iaf?Så vad är nu analysen när MS presenterar 5 miljoner skeppade?
Tydligen var 4 miljoner något som stod och samlade damm. Tydligen vill någon fylla på.
Imponerande att det nu sålts 12 miljoner next-gen maskiner! Speciellt till prisläget.
Priserna är väl inte så höga? Jag tycker spelbristen är betydligt värre än priserna. Har fan tom funderat på ff a realm reborn tack vare det torftiga utbudet. Eller kampanjerna i bf och cod
Postad 18 April 2014 - 11:37
Det är väl alltid "skeppade" som man räknar.
Verkar dock som Sonys 7 miljoner är sold to customers
Postad 18 April 2014 - 12:32
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 April 2014 - 13:31.
Postad 18 April 2014 - 13:30
Jag tror inte heller att 5 miljoner skeppade innebär nära 4 miljoner till kund, siffran lär vara... ja, 4.6-4.7 iaf?
Det var dryga miljonen skillnad på skeppade och sålda till konsument på förra rapporten från Microsoft. Vem säger att det inte är minst lika stor skillnad i dagsläget. Jag tror fortfarande runt 4 miljoner sålda till slutkund. Det finns självklart en orsak till att Microsoft mörkar sålda till konsument och endast anger skeppade. Det är ju knappast så att dom inte vet, det ser bara bättre ut om dom lägger på en dryg miljon till på siffran.
"Den senaste siffran som vi fick från Microsoft var tre miljoner sålda konsoler till konsument innan 2013 tog slut och då var antalet skeppade konsoler någonstans runt 3,9 miljoner."
Källa: http://loading.se/ne...hp?pub_id=30152
Postad 18 April 2014 - 13:49
Samma period har microsoft gått från 3.9 skeppade till 5 miljoner skeppade. Dom har alltså skickat runt 1 miljon Xbone till butikerna under samma period som Sony har sålt runt 3 miljoner PS4 till slutkund. Så Sony har sålt 3 PS4 - till slutkund - för varje Xbone som har skeppats till butik (märk väl, skeppats och inte sålts till slutkund). Microsoft kan absolut inte vara nöjd med dessa siffror. Speciellt med tanke på hela Titanfall hysterin med reklamkampanjer som måste ha kostat multum.
Frågan är ju hur lite Xbone hade sålt om inte Titanfall hade släppts? Hur man vänder och vrider på det hela så blir det inget vidare för Microsoft. Låt oss filosofera lite över detta:
1) Titanfall har funnits ute i en månad nu och har gett Xbone skjuts i försäljningen. Ändå har microsoft bara skeppat 1.1 miljon Xbone hittills under året.
2) Trots massiv reklamkampanj för Titanfall så hjälpte spelet inte försäljningen av Xbone speciellt mycket. Enorm kostnad för reklam som inte gav speciellt stor utdelning då microsoft bara har skeppat 1.1 miljon Xbone hittills under året.
Som sagt, hur man än vänder och vrider det så är nog inte microsoft nöjda med situationen.
Redigerat av Agaton, 18 April 2014 - 14:15.
Postad 18 April 2014 - 14:01
Ganska häftigt att Sony hade sålt 4.2 miljoner PS4 vid slutet av 2013 och nu har dom sålt över 7 miljoner.
Samma period har microsoft gått från 3.9 skeppade till 5 miljoner skeppade. Dom har alltså skickat runt 1 miljon Xbone till butikerna under samma period som Sony har sålt runt 3 miljoner PS4 till slutkund. Så Sony har sålt 3 PS4 - till slutkund - för varje Xbone som har skeppats till butik (märk väl, skeppats och inte sålts till slutkund). Microsoft kan absolut inte vara nöjd med dessa siffror.
Sonys siffror är också skeppade dvs sålda till distributör. Det är det enda sättet man kan räkna på.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
30 bilder
36 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?