Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 december 2008 - 20:01

Moleskin
  • Moleskin
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Jag sitter och försöker lägga in bilder till datorn för att föra över dem till ett digitalt fotoalbum som jag ska ge bort imorgon. Har dock stött på problem.

Datorn hittar alla bilder som jag tagit själv med telefonen. Dock har jag skickat över några via bluetooth från en annan telefon och dessa kan jag inte hitta när jag kopplar in telefonen till datorn. Dessa hittar jag i Filutforskaren -> Den här enheten -> My documents på telefonen. Jag har provat att kopiera bilderna till olika mappar i telefonen men datorn vill ändå inte hitta dem. Någon som vet hur jag ska göra? Tacksam för svar! Jag har inte bytt firmware sen jag fick telefonen i början av hösten.

God jul!

Postad 23 december 2008 - 20:54

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hej!

Jag sitter och försöker lägga in bilder till datorn för att föra över dem till ett digitalt fotoalbum som jag ska ge bort imorgon. Har dock stött på problem.

Datorn hittar alla bilder som jag tagit själv med telefonen. Dock har jag skickat över några via bluetooth från en annan telefon och dessa kan jag inte hitta när jag kopplar in telefonen till datorn. Dessa hittar jag i Filutforskaren -> Den här enheten -> My documents på telefonen. Jag har provat att kopiera bilderna till olika mappar i telefonen men datorn vill ändå inte hitta dem. Någon som vet hur jag ska göra? Tacksam för svar! Jag har inte bytt firmware sen jag fick telefonen i början av hösten.

God jul!

antar att du kopplat ihop telefonen med datorn på det "vanliga" sättet, så det ser ut som en ansluten disk-enhet under "den här datorn"... då hittar den bara Internminnet (4GB-minnet). har du överfört via bluetooth så är det som du säger på "system-minnet"... det du behöver göra är att koppla loss telefonen, flytta/kopiera filerna från system-minnet till (t.ex. Mina dokument under) Internminne och sen koppla in till datorn igen

God Jul på dig med! :)

Postad 23 december 2008 - 20:58

Moleskin
  • Moleskin
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

antar att du kopplat ihop telefonen med datorn på det "vanliga" sättet, så det ser ut som en ansluten disk-enhet under "den här datorn"... då hittar den bara Internminnet (4GB-minnet). har du överfört via bluetooth så är det som du säger på "system-minnet"... det du behöver göra är att koppla loss telefonen, flytta/kopiera filerna från system-minnet till (t.ex. Mina dokument under) Internminne och sen koppla in till datorn igen

God Jul på dig med! :)

Tackar!

Postad 24 december 2008 - 04:36

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Har ett litet problem, tycker som många tror jag har gjort urpsrungligen att ljudet är sådär när man spelar upp musik. Ljudförstärkaren kanske har EQ osv som vore väldigt intressant men det verkar inte som om det fungerar när man har ett bluetooth-headset. Telefonen gnäller om att man ska stoppa in hörlurar först... Någon som vet hur man kan lösa detta?

Postad 24 december 2008 - 11:41

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
tjena.

jag fick denna mobil igår och är än så länge nöjd med den. en stor omställning att gå till denna då jag hade en k750i tidigare. jag har dock 3 frågor.

på SE var det ju välldigt enkelt att byta teman och sådant finns det mycket teman till htc? tror det ligger 5 på min telefon nu. vart kan man hämta sånt iallfall och finns det teman som ändrar hela mobilen inte bara listerna uppe och nere? sen undrar jag ifall det går att få bilden man har på "idag" över hela den menyn. alltså den du rullar höger vänster, vet inte riktigt vad den heter. det tycker jag iallfall att det borde gå att få.

min andra fråga är att ifall jag väljer en ljus bild för "idag" eller bakgrundsbild eller vad det nu heter så brukar jag ofta ha den lilla klockan. det som stör mig då är att klockan, samtalshistorik och kalender alltid visas med vita bokstäver. ville ha en snöig bild nu till jul men då ser man inte vad det står. går det att ställa in någonstans?

vad jag har hittat så har inte denna telefon någon EQ för musik. har jag inte hittat den eller finns det något bättre mp3 program än mediaplayer, för den gillade jag inte alls,

tack för svar och god jul på er:)

Redigerat av wallo96, 24 december 2008 - 11:50.

Postad 24 december 2008 - 12:28

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Har du en Diamond eller en Touch HD?
Du skrev i båda trådarna att du fick "den" (?) mobilen igår.
Jag har svarat på en del av dina frågor i Touch HD tråden.

Postad 24 december 2008 - 14:29

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Får man fråga vad den är kompetent på för sätt ???

För det första så är det mycket bra att få så många funktioner i det lilla formatet. Och det enda lilla kruxet på min lur är att ibland så hämtar den inte mms:en automatiskt men för övrigt så fungerar allt som det ska...inga som helst problem! Men jag har inte mixtrat med den heller med hem kokta romar odyl. för att jag inte vill helt enkel....

Postad 24 december 2008 - 22:35

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Har du en Diamond eller en Touch HD?
Du skrev i båda trådarna att du fick "den" (?) mobilen igår.
Jag har svarat på en del av dina frågor i Touch HD tråden.

jag vet jag missade att få det i rätt tråd första gången:P det är en diamond. kollade just ditt svar i den andra tråden, är det samma som gäller där? måste säga att jag inte riktigt förstog vad du menar men jag har dock inte undersökt så mycket. vad är detdär toutch flou, är det menyn i underkanten som man "skorllar" åt sidan.

sen måste jag bara säga att hittils har jag inte lyckats få flera nr under samma namn, utan när jag satte i mitt kort i denna gjorde den en lontakt för varje namn. lite störande när jag har vissa med 4 nr.

det andra jag också har stört mig lite på är att när jag loggade in med min epost i mobilen så fick jag upp alla mina hotmailkontakter i "start->kontakter" där vill jag ju bara ha telefon nr. har inte hittat ett sätt att lösa det än. och nej jag orkar inte ta bort 300 hotmailadresser:)

Postad 24 december 2008 - 23:16

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
ifall jag byter bakgrund så hamnar den ju baki klockan. men går jag in på musik så får jag orginal bakgrunden som är dötrist. gå det att få samma bakgrund i hela touch flo läget?

när jag bytte tillbaka till orginal temat med ett program so jag lästa om här på forumet som var rekomenderat att annvända då så försvann min väder inforation, när jag fick telefonen kunde jag ställa in massvis av svenska städer däribland in hemort luleå. nu kan jag bara välja mellan 8 svenska städer, går det att lägga till stöd för fler städer i telefonen? och nu menar jag inte via telefonens meny utan hämta på nätet då de uppenbarligen har försvunnit

Redigerat av wallo96, 25 december 2008 - 07:35.

Postad 25 december 2008 - 13:59

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

ifall jag byter bakgrund så hamnar den ju baki klockan. men går jag in på musik så får jag orginal bakgrunden som är dötrist. gå det att få samma bakgrund i hela touch flo läget?

när jag bytte tillbaka till orginal temat med ett program so jag lästa om här på forumet som var rekomenderat att annvända då så försvann min väder inforation, när jag fick telefonen kunde jag ställa in massvis av svenska städer däribland in hemort luleå. nu kan jag bara välja mellan 8 svenska städer, går det att lägga till stöd för fler städer i telefonen? och nu menar jag inte via telefonens meny utan hämta på nätet då de uppenbarligen har försvunnit

När det gäller Teman:
Kolla in DENNA SIDA som har flera teman för TouchFLO 3D.
Där det finns Wallpaper, (bakgrundsbild) så måste du ladda ned den också.
Dessa teman är cab filer och är enkla att installera på telefonen.
Om du till återgå till Original eller vill byta tema:
Avinstallera temat, starta om telefonen och installera det nya temat.

Läs mer i Windows Mobile tråden här på forumet.
Det första inlägget innehåller information och i slutet av det första inlägget finns även en massa länkar till olika program.

Redigerat av crest, 25 december 2008 - 14:01.

Postad 25 december 2008 - 14:41

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
jag får inte några videor att fungera när jag kör wlan med opera, någon som stött på detta problem?? sen frågar jag igen, kan man köra wlan både med opera och med explorer???

Postad 27 december 2008 - 18:04

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
finns det något sätt att filtrerar bort messenger kontakterna i kontaktlistan och bara få fram telefon nummeren. grymt störande då jag har 400 kontakter och inte så jättemånga nr.

Postad 27 december 2008 - 18:15

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

finns det något sätt att filtrerar bort messenger kontakterna i kontaktlistan och bara få fram telefon nummeren. grymt störande då jag har 400 kontakter och inte så jättemånga nr.

Gör så här:
Registrera om ditt Hotmail konto på Windows Live klienten på din telefon.
Du kan bara ha ett konto åt gången så när du gör en omregistrering så raderas den gamla.

Med andra ord:
Gå in i din Window Live klient.
Välj att du vill lägga till ett Hotmail/MSN konto.
Läs noga på allt som står innan du klickar på "nästa".
I slutet av registreringen så är en ruta i bockad för att lägga till dina msn kontakter i kontaktlistan.
BOCKA UR DEN!
Du vill ju inte att dom ska hamna där!
Fullfölj resten av registreringen.
De msn kontakter du har i din telefonlista kommer nu automatiskt att plockas bort och du har en telefonlista som är ren från msn och bara innehåller de namn och nummer som du lagt in själv.

Redigerat av crest, 27 december 2008 - 18:17.

Postad 27 december 2008 - 22:35

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
är det någon som vet varför "idag" inte visar det jag bockar i?? om jag tex väljer att windows live ska visas där, och bockar i rutan, så sparas inte denna ändring. förslag någon?

Postad 28 december 2008 - 09:55

Unregistered657b6d5a
  • Unregistered657b6d5a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Du måste stänga av TouchFlo för att idag ska visas.

Postad 29 december 2008 - 17:46

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har haft min Diamant i någon/några veckor nu, och det enda jag verkligen verkligen saknar är MMS!

Finns det _NÅGON_ här som kan hjälpa mig att ställa in MMS för _Parlino_ ?

Jag har försökt trycka in denna info jag fick nedan i alla tänkbara kombinationer i båda GPRS/3g samt MMS-inställningarna. Det enda jag nog inte gjort enligt punkt och pricka är vad Parlino kallar för "proxy". Frågan är om dom verkligen menar en riktig proxy eller om det är IP:et jag ska sätta som "gateway".

Detta är min första "Windows Mobile Pro"-nalle, jag har för mig att min gamla HTC WinMo var lite simplare men jag minns inte helt riktigt. Finns någon här som kan lyckas förtydliga för mig vart i WM man ska trycka in dessa uppgifter eftersom det är någonstans jag inte gör rätt.

Jag kan citera svaret jag fick ifrån supporten här för att hjälpa andra som googlar:
Följande parametrar används för Parlino MMS:

Profilnamn: Parlino MMS
URL: http://mmsc.tele2.se/
Proxy: 193.012.040.046
APN: internet.parlino.se
Username&#58; <tom>
Password&#58; <tom>

Följande parametrar skall användas för GPRS&#58;

Profilnamn&#58;Parlino GPRS
URL&#58; http&#58;//wap.parlino.se
Proxy&#58; 130.244.196.090
APN&#58; internet.parlino.se
Username&#58; <tom>
Password&#58; <tom>

Postad 31 december 2008 - 13:22

_kiM__
  • _kiM__
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Farsan har en HTC Diamond köpt från 3... och det har bara vart problem.

Problemen som vart är att telefonen inte ringer, altså ingen ringsignal ljuder, endast vibration. Har gått igenom alla inställningar men det hjälpte inte. Sedan har det vart problem med att man inte hör motparten och motparten hör inte en själv vid samtal.

Han har haft den i drygt 12 veckor, och den har vart inne på rep. 8 veckor totalt under denna tid och den är just nu inne på service för 3e gången.
Första gången bytte dom högtalare och uppdatera mjukvaran.
Andra gången uppgraderade dom mjukvaran.
Och vad dom ska hitta på nu den 3e gången visar väll sig... felet är inte avhjälpt efter 2 gånger på service iaf..

Någon som haft liknande problem??

Mvh Kim

Postad 02 januari 2009 - 16:28

figgeo
  • figgeo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej blev bestulen på min Diamond för några dagar sen och skall nu köpa en ny mobil och står i valet och kvalet om man skall köpa en ny Diamond eller en Touch HD.

Någon här som provat båda och kan komma med en åsikt?
Den är ju ganska mkt större än Diamonden, känns den otymplig?

Finns det någon annan rolig mobil som ni kan rekomendera?

Postad 03 januari 2009 - 17:39

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
impulsköpte en begagnad touch diamond igår, så nu sitter man och försöker hitta alla skoj program :)

första frågan jag kommit på är hur stänger man av 3G? vill inte ha på det då jag förutom wlan endast vill använda gprs till att kolla mailen. Man ser även att "G" ikonen visar anslutning över gprs,3g i taskbar hela tiden, detta gör väl inget så länge inte opera eller något annat är påslaget och genererar trafik?

hade dock varit bäst om man kunde sätta den så den endast aktiverades när man t ex startade ett program, och sen stängdes när programmet stängdes.

Postad 03 januari 2009 - 20:51

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

impulsköpte en begagnad touch diamond igår, så nu sitter man och försöker hitta alla skoj program :)

första frågan jag kommit på är hur stänger man av 3G? vill inte ha på det då jag förutom wlan endast vill använda gprs till att kolla mailen. Man ser även att "G" ikonen visar anslutning över gprs,3g i taskbar hela tiden, detta gör väl inget så länge inte opera eller något annat är påslaget och genererar trafik?

hade dock varit bäst om man kunde sätta den så den endast aktiverades när man t ex startade ett program, och sen stängdes när programmet stängdes.

Under kommunikation så välj inställningar/telefon. Där finns det flera valmöjligheter med vilket band man vill använda osv.
3G ikonen syns normalt om man har 3G täckning oavsett om man kör på nätet eller inte.
Det är helt normalt.

Postad 03 januari 2009 - 22:45

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
nu har jag suttit större delen av kvällen och "cockat" =)

slängt in dutty 3.6 ROM och den verkar fungera fint. mitt stora problem är dock att jag inte lyckas hitta något sätt att skriva åäö :)

tråkigt om det faller på detta. jag har ändrat språk på alla ställen jag hittat.

Postad 04 januari 2009 - 19:03

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
lyckades hitta svenskt T9 till Touch HD tangentbordet som jag lade in istället, så nu funkar det klockrent :)

lite fler frågor som dykt upp - kan man på något sätt få telefonen att fråga (som SE lurar) "vill du låta programmet komma åt internet?" kan bli lite dyrt om opera ska ladda in hela webbsidor över gprs så fort man råkar dra igång det.

någon som hittat en vettig kalender mjukvara som är "tummvänlig"?

ni som använder thunderbird, vad syncar ni telefonen med? har mitt thunderbird länkat mot google calendar också, så vill inte vet av något outlook =)

Postad 05 januari 2009 - 09:39

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Har beställt en Diamond nu på jobbet, och efter att har plöjt igenom den här tråden så känns det som att det kan bli en rolig men trixig bekantskap...

Efter att ha läst om batteri tiden så värkar det helt klart som att man behöver köpa det kraftigare batteriet, har sett ett folka har skrivit att baksidan är matt på det skulle någon som har det kunna lägga upp lite jämförelse bilder på originalet och den nya matta batteriluckan.

Sen så såg jag att HTC skulle kommit med en ny officiell rom i December, va det något som kom eller är den på gång??

Postad 05 januari 2009 - 10:06

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

ni som använder thunderbird, vad syncar ni telefonen med? har mitt thunderbird länkat mot google calendar också, så vill inte vet av något outlook =)

Jag använder Thunderbird samt Sunbird för allt, och jag syncar det till mina Windows-mobile med "BirdieSync". Det är tyvärr betala-vara men gratis-alternativen suger när jag provade dem sist, och de försöker alla implementera egna servrar som ska ligga och snurra. BirdieSync integrerar sig med ActiveSync, så det känns rätt bra. Jag har kört den i runt 2 år nu lr mer, utan några problem :blink:
Men jag skulle ändå rekommendera att du kör en PimBackup på allt innan du försöker synca utifall du väljer fel alternativ och lyckas få tusentals dubletter eller ännu värre, så kan man alltid återställa och försöka igen.

Postad 05 januari 2009 - 18:24

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Jag använder Thunderbird samt Sunbird för allt, och jag syncar det till mina Windows-mobile med "BirdieSync". Det är tyvärr betala-vara men gratis-alternativen suger när jag provade dem sist, och de försöker alla implementera egna servrar som ska ligga och snurra. BirdieSync integrerar sig med ActiveSync, så det känns rätt bra. Jag har kört den i runt 2 år nu lr mer, utan några problem :)
Men jag skulle ändå rekommendera att du kör en PimBackup på allt innan du försöker synca utifall du väljer fel alternativ och lyckas få tusentals dubletter eller ännu värre, så kan man alltid återställa och försöka igen.

ja birdiesync verkar nog bäst, får köpa mig en licens på det. Batteritiden är som sagt riktigt usel, laddade telefonen igår natt, och idag vid lunch på jobbet hade den redan ätit 3 "pluppar" batteri, då hade jag inte gjort ett skvatt med den.

jag har slagit på allt jag kan hitta i powersaving, även ställt ner den till endast gsm i band settings..får nog skaffa mer batterier helt enkelt.

Postad 05 januari 2009 - 18:56

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

ja birdiesync verkar nog bäst, får köpa mig en licens på det. Batteritiden är som sagt riktigt usel,

(rant)
Som jag förstått har jag bara haft min Diamond i ca 2 veckor innan du plockade upp din, och jag skulle nästan säga att det jag slogs starkast av i början var just batteritiden. Min förra HTC kunde hålla sig i många dagar trots att jag sms:ade kraftigt och surfade lite lätt varje dag (kolla upp tunnelbana/buss m.m). Jag tror att min Diamond nu verkar hålla sin laddning lite bättre, det kanske är inbillning men jag tror den hanterar belastningen bättre än i början (då inte mkt krävdes för att tömma den). Jag har t.ex lyssnat på musik i kanske 3-4 timmar i plugget idag, och jag känner mig så säker på att den kommer överleva natten att jag inte kommer ladda den före jag åker till jobbet inatt. Det enda jag gjort är att ändra mitt förhållningssätt till laddandet. Rent praktiskt så är jag ändå väldigt nära en strömkälla väldigt ofta, och jag läste i en artikel att Li-Ion-batterier tycker om att laddas gärna ofta och man måste inte ladda den fullt varje gång. Samtidigt som man skall undvika att batteriet blir helt tomt för då försämras tydligen "minnet" eller någon kapacitet (jag är ingen kemi-professor) i den som gör att det kan bli svårt att fylla den helt nästa gång.

Har jag den i fickan så pluppar jag gärna fram den och har den kopplad till datorn i nån kvart, eftersom den ändå behöver syncas, och när jag för över ny musik o.s.v. På natten för den laddas eftersom den ändå kommer ligga på sängbordet och fungera som alarm, och batteriet redo för en ny dag av lekande. Jag känner att det är väldigt sällan som batteriet når några låga nivåer, såvida jag inte tittar på film lr dylikt, då hinner jag oftast bara se på kanske drygt 4 avsnitt av en serie innan den börjar klaga.
(/rant)

Om det finns större batterin så vore det kanske en bra ide, men jag tycker att den är så vacker och tunn som den är, att ett tjockare batteri kanske vore att förstöra det estetiska med den allt för mkt :)

Postad 05 januari 2009 - 19:35

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jo stämmer nog som du säger att man får tänka om i sitt "ladd" sätt, är ju i princip alltid nära en usb/strömkälla. dock är telefonen begagnad (köptes av förra ägaren i juli tror jag) så batteriet borde va inkört nu. men jag har gått lös på ebay lite nu ikväll och beställt bl a bordshållare med extra 900mah batteri till, säkerligen en HK kopia men kanske är bättre :)

fick inte rätt på trialen av birdiesync, den ville inte lira med lightning som jag kör i thunderbird. ska försöka hitta en sync till google calendar istället, eftersom mitt thunderbird ändå syncar dit så funkar det den vägen istället.

Postad 06 januari 2009 - 16:58

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
för att lägga sig på enbart GSM, men ändå kunna utnyttja GPRS, ska man sätta band inställningarna till umts2100+gsm 900 & 1800 då?

Postad 08 januari 2009 - 03:33

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
alltså jag håller på att bli tokig.
har haft denna telefon i 2 veckor och allt är grymt bra det enda jag stör mig lite på är det låga ljudet när man tajar i telefon och batteritiden, men sånt går att fixa.

det jag inte förstår mig på är varför dom har delat upp minnet. huvudminne/internminne.

jag har som sagt haft den i 2 veckor och knappt testat någora program alls till den.

jag har lagt in en musikspelare, 2 spel 2 mindre program och tomtoms gps med lulekaratan mest för att kolla ifall det funkade.

nu skulle jag testa lägga in ett nytt tema eftersom jag har tröttnat på det svarta som inte verkar gå att ändra utan att hämta andra från nätet.

när jag då har installerat temat säger den att jag har 48k minne kvar och den tjatar som en idiot, det gick självkart inte att ha det så, så jag var tvungen att ta bort det igen. men jag vill så gärna ha ett nytt tema.
räcker ju att ha ett på telefonen åt gången och sen ha de övriga på datorn.
så hur kan ja fixa det. går det att ge huvudminnet mer minne ifrån internminnet, där jag ändå har 2 gb kvar.

sen, någon som har tips på någora touchfloteman som även ändrar den "svarta bakgrunden" vake varje "touchflogrej" och inte bara bilden under klockan..

även där stör jag mig på att minimerar man klockan så blir den enbart vita siffror och då jag vill ha en ljus bakkgrund så går det inte att se vad klockan är och har jag den stora klockan kan jag inte se mina fina bakgrunder:)

tack:) victor

Postad 08 januari 2009 - 11:41

Unregistereda6e03352
  • Unregistereda6e03352
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

när jag då har installerat temat säger den att jag har 48k minne kvar och den tjatar som en idiot, det gick självkart inte att ha det så, så jag var tvungen att ta bort det igen. men jag vill så gärna ha ett nytt tema.
räcker ju att ha ett på telefonen åt gången och sen ha de övriga på datorn.
så hur kan ja fixa det. går det att ge huvudminnet mer minne ifrån internminnet, där jag ändå har 2 gb kvar.

Undrar detsamma som föregående gällande minnet. Har haft min telefon i 4-5 dagar och huvudminnet börjar varna att det är slut, när jag endast installerat ett par spel.

Min nästa fråga är följande:
Jag använder larmet på telefonen flitigt och använder G-alarm, eftersom det inbyggda verkar riktigt kass då man inte kan välja egna larmsignaler.
Sätter telefonen varje kväll i Flight-mode så ingen kan störa.
Problemet jag har är att varje kväll exakt kl 23.59 stängs knapplåset av och telefonen lyser upp.
Någon som varit med om något liknande??
Inga larm el. något går igång vid den tiden så det verkar inte vara något sådant. Riktigt irriterande då jag har lätt för att vakna av minsta ljus el. ljud....

Red. Loggade in på mina fakturor på Tele2 nu, och noterade att exakt kl 23.59.59 så har DATA-GPRS gått igång och sedan varit aktivt i 54 min den 6 jan, 16 min den 4 jan osv.... Vad händer?? Detta är dock ännu inte fakturerat, så jag vetinte om telefonen har tankat ner något el. ej (inga belopp finns) Hur är det möjligt när jag har telefonen i Flightmode??

Tacksam för svar!

MVH
Maria

Redigerat av Unregistereda6e03352, 08 januari 2009 - 15:15.

Postad 08 januari 2009 - 14:29

baroni
  • baroni
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som vet hur man gör för att skärmen INTE ska bli aktiv när någon ringer?

Så att man måste trycka in knappen för att svara på ett samtal.

Hälsningar,

//David

Postad 08 januari 2009 - 15:47

Auf
  • Auf
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Prova Answer key diabler som du hittar här.. http://code.google.c...erkeysdisabler/

Postad 08 januari 2009 - 17:37

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
jag har bytat mitt 900 batteri mot 1340 tror jag det är. beställde från dustin och fick även en ny baklucka till som jag tycker är snyggare än den andra. telefonen blir lite tjockare men inte jäääättetjock. det kan jag rekommendra andra att göra om ni tycker batteriet dyker för snabbt. man kanske får bestämma sig för vilket som är bäst, bättre batteritid och kunna utnyttja funktionerna utan att oroa sig för att batteriet ska dyka FÖR snabbt eller en lite tunnare telefon (man har ju telefonen för funktionerna, inte för att flasha den för andra...eller?) som man stör sig på att batteriet dör för snabbt!

Postad 08 januari 2009 - 18:09

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

jag har bytat mitt 900 batteri mot 1340 tror jag det är. beställde från dustin och fick även en ny baklucka till som jag tycker är snyggare än den andra. telefonen blir lite tjockare men inte jäääättetjock. det kan jag rekommendra andra att göra om ni tycker batteriet dyker för snabbt. man kanske får bestämma sig för vilket som är bäst, bättre batteritid och kunna utnyttja funktionerna utan att oroa sig för att batteriet ska dyka FÖR snabbt eller en lite tunnare telefon (man har ju telefonen för funktionerna, inte för att flasha den för andra...eller?) som man stör sig på att batteriet dör för snabbt!

Du har inga bilder på dom två olika bakstyckena??

/Adam

Postad 08 januari 2009 - 20:58

LtX
  • LtX
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tjena,

Förmodligen är jag bara korkad men jag fattar inte vad jag gör för fel!?!

Jag hade tänkt pröva Navigon7 i luren och laddade ner en try-and-buy version. Så långt allt ok. När jag sedan packar upp den och tänkte installera den så får jag två alternativ: 1 använd ett minneskort eller 2 anslut luren till datorn med kabel. Navigon säger att båda alternativen ska funka och att datorn ska hitta luren som en extern hårddisk. Nå, luren är ansluten till datorn med kabel men likt förbannat hittar inte datorn den som en hårddisk. Activesync funkar och jag kan gå in och utforska via den. Är det någon skillnad om den syns som Min Mobila Enhet eller Flyttbar Disk (X)?

Vad gör jag för fel, varför funkar det inte. Det här kan ju inte vara något svårt . . . . . eller?!?

Postad 08 januari 2009 - 21:21

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Hej,

Någon som vet hur man gör för att skärmen INTE ska bli aktiv när någon ringer?

Så att man måste trycka in knappen för att svara på ett samtal.

Hälsningar,

//David

Så här har jag löst det
Slide to answer + en "skärm" som hindrar att man trycker på nått medan man pratar.
Finns som vanligt att hämta på XDA

Bifogad fil(er)

Postad 08 januari 2009 - 22:17

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Tjena,

Förmodligen är jag bara korkad men jag fattar inte vad jag gör för fel!?!

Jag hade tänkt pröva Navigon7 i luren och laddade ner en try-and-buy version. Så långt allt ok. När jag sedan packar upp den och tänkte installera den så får jag två alternativ: 1 använd ett minneskort eller 2 anslut luren till datorn med kabel. Navigon säger att båda alternativen ska funka och att datorn ska hitta luren som en extern hårddisk. Nå, luren är ansluten till datorn med kabel men likt förbannat hittar inte datorn den som en hårddisk. Activesync funkar och jag kan gå in och utforska via den. Är det någon skillnad om den syns som Min Mobila Enhet eller Flyttbar Disk (X)?

Vad gör jag för fel, varför funkar det inte. Det här kan ju inte vara något svårt . . . . . eller?!?

Jag får iallafall upp ett val när jag pluggar i usb kabeln om jag vill ansluta den till activesync, extern usb-enhet (som du vill), eller som modem till datorn. valet försvinner iof inom några sekunder.

Postad 09 januari 2009 - 09:58

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej, har haft Diamonden från dag ett. Har inte tänkt på det innan men min "knappsatts" är högre på den ena sidan så när man tar upp telefonen ur fickan skaver den. Det har kommit till att plasten har pajat och det ser ut som om jag har en skyddsplast på som är sönder (och nej, det är inte någon skyddsplast eftersom den ramlade av när detta hände!)

Är det någon som har varit med om något liknande eller ser att sin "knappsatts" är skev?
Köpte min på teknikmagasinet och för att garantin skall gälla så får det inte vara en förslitningsskada, vilket det är. Dock är denju så p g a ett tillverkningsfel så det borde gå på garantin tycker jag!

Vore vänligt med svar!
/McLintoc

Postad 09 januari 2009 - 11:26

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

Har inte tänkt på det innan men min "knappsatts" är högre på den ena sidan så när man tar upp telefonen ur fickan skaver den. Det har kommit till att plasten har pajat och det ser ut som om jag har en skyddsplast på som är sönder (och nej, det är inte någon skyddsplast eftersom den ramlade av när detta hände!)

Är det någon som har varit med om något liknande eller ser att sin "knappsatts" är skev?
Köpte min på teknikmagasinet och för att garantin skall gälla så får det inte vara en förslitningsskada, vilket det är. Dock är denju så p g a ett tillverkningsfel så det borde gå på garantin tycker jag!

Vore vänligt med svar!
/McLintoc

Hade samma problem med min första och fick en ny. Gå till affären och hör med dem.

Postad 09 januari 2009 - 13:32

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Hade samma problem med min första och fick en ny. Gå till affären och hör med dem.

Ok, tack för svaret.

Vart köpte du din?

Postad 09 januari 2009 - 23:06

Unregisteredc0048f19
  • Unregisteredc0048f19
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Asså Snooze funktion är ju helt kass på denna.. istället för en knapp så måste klicka upp hela ###### menu för att kunna välja.. ja ring igen om 5, 10, 15 min osv.. helt ###### kass.. eller ere jag som är noob ?

###### mobilen håller på göra mig galen..

Postad 10 januari 2009 - 05:49

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Asså Snooze funktion är ju helt kass på denna.. istället för en knapp så måste klicka upp hela ###### menu för att kunna välja.. ja ring igen om 5, 10, 15 min osv.. helt ###### kass.. eller ere jag som är noob ?

###### mobilen håller på göra mig galen..

Använd denna istället, t.ex: http://www.freewarep...oad-klaxon.html

Har använt den i några veckor nu och den verkar pålitlig, i början var jag nojjig över att lita på 3dje-partsalarm, menhar inte stött på några buggar ännu. Du får stora knappar på skärmen att snooza/stänga av alarmet med när den går igång, samt alternativ för att skaka/snurra den för att snozza eller stänga av om du inte orkar klicka på skärmen.

Postad 10 januari 2009 - 10:22

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Du har inga bilder på dom två olika bakstyckena??

/Adam

jag ska ordna bilder till dig nu i helgen, återkommer.

Postad 10 januari 2009 - 13:30

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
du har inte lust att länka?

Så här har jag löst det
Slide to answer + en "skärm" som hindrar att man trycker på nått medan man pratar.
Finns som vanligt att hämta på XDA

Postad 10 januari 2009 - 17:00

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

du har inte lust att länka?

http://forum.xda-dev...ad.php?t=464286

Jag installerade det här när tråden var ganska nyskapad och använde den pathade .cab filen i första posten (kör orginal 1.93) efter det så är det många som tagit över utvecklingen samt inkluderat "skärmen" så det blir en allt i ett installation.
Mycket av snacket i tråden är för att få det att fungera i CDMA och GSM versionerna och jag har ingen koll på vilken av dom som ev fungerar på våra telefoner

Postad 11 januari 2009 - 00:57

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

jag ska ordna bilder till dig nu i helgen, återkommer.

Ser fram imot bilderna..

Är det någon som har testat det här programet för att få in smileys i SMS funktionen???

Mvh
Adam

Postad 11 januari 2009 - 02:51

Unregisteredc0048f19
  • Unregisteredc0048f19
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Använd denna istället, t.ex: http://www.freewarep...oad-klaxon.html

Har använt den i några veckor nu och den verkar pålitlig, i början var jag nojjig över att lita på 3dje-partsalarm, menhar inte stött på några buggar ännu. Du får stora knappar på skärmen att snooza/stänga av alarmet med när den går igång, samt alternativ för att skaka/snurra den för att snozza eller stänga av om du inte orkar klicka på skärmen.

tja.. tack för svaret.. har tänkat hem den där.. ska se om jag lyckas lägga in den oxå..

är rätt noob när det gäller sånt här.. fatar inte ens hur man lägga in apps till telefon.. lyckas inte ens få in gps i denna.. finns det ingen steg för steg guide nånstans.. helst med bilder oxå.. :) ??

Postad 11 januari 2009 - 03:05

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

är rätt noob när det gäller sånt här.. fatar inte ens hur man lägga in apps till telefon.. lyckas inte ens få in gps i denna.. finns det ingen steg för steg guide nånstans.. helst med bilder oxå.. ;) ??

Ifall det är en .cab så kan du ansluta nallen, välja "diskenhet" när den frågar, sen släpa över filen. Dra bort usb-sladden(fungerar att köra över blåtand också) och sen öppna filhanteraren i WM och klicka en gång på .cab-filen och svara på dess frågor, sen är det klart. Är det en exe-fil är chansen stor att man måste installera via ActiveSync, plugga in nallen välj ActiveSync, starta exe:n ifrån din dator och klicka nästa hela tiden och sen kommer nallen vilja bekräfta, acceptera att du vill installera sen samma sak som .cab:ar.

Lycka till :)

Redigerat av Varghjärta, 11 januari 2009 - 03:05.

Postad 11 januari 2009 - 10:53

Unregistereda6e03352
  • Unregistereda6e03352
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag använder larmet på telefonen flitigt och använder G-alarm, eftersom det inbyggda verkar riktigt kass då man inte kan välja egna larmsignaler.
Sätter telefonen varje kväll i Flight-mode så ingen kan störa.
Problemet jag har är att varje kväll exakt kl 23.59 stängs knapplåset av och telefonen lyser upp.
Någon som varit med om något liknande??
Inga larm el. något går igång vid den tiden så det verkar inte vara något sådant. Riktigt irriterande då jag har lätt för att vakna av minsta ljus el. ljud....

Red. Loggade in på mina fakturor på Tele2 nu, och noterade att exakt kl 23.59.59 så har DATA-GPRS gått igång och sedan varit aktivt i 54 min den 6 jan, 16 min den 4 jan osv.... Vad händer?? Detta är dock ännu inte fakturerat, så jag vetinte om telefonen har tankat ner något el. ej (inga belopp finns) Hur är det möjligt när jag har telefonen i Flightmode??

Tacksam för svar!

MVH
Maria

Har skickat samma fråga till HTC support i fredags. Ingen större lycka här dessvärre, men antar att ingen stött på samma problem. Någon som vet om de är någorlunda snabba på att svara? El. om de svarar överhuvudtaget.

MVH
Maria

Postad 11 januari 2009 - 17:24

Varghjärta
  • Varghjärta
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har skickat samma fråga till HTC support i fredags. Ingen större lycka här dessvärre, men antar att ingen stött på samma problem. Någon som vet om de är någorlunda snabba på att svara? El. om de svarar överhuvudtaget

Har aldrig stött på det där med någon annan HTC/WinMo-nalle, så jag tvivlar på att det ligger hos dem. Det kan inte vara G-Alarm eller något annat 3e-parts-program?

Använd detta program: http://www.dotfred.net/TaskMgr.htm
Spionera på vilka notifications (som används för att "vakna" när nallen's cpu m.m sover) som finns. Men först av allt välj "Net Stats" och gärna TCP och UDP med "resolve addresses" så ger det dig en lista med alla anslutningar som nallen håller på med, och vart denna trafik egentligen går.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.