Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 26 december 2008 - 01:38

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Vad är det som tar sådan tid när iTunes säkerhetskopierar min iPhone? Har ett filmklipp, 15 album, kanske 50 foton. Efter varje uppdatering eller om jag bara ska lägga in ny musik eller något så ska den ju säkerhetskopiera eller synkronisera. Tar ju fan en timma garanterat. Kan man skippa detta?

Vilken firmware har du på din iPhone och ditt iTunes?

En synk ska med fw 2.1 och uppåt inte ta lång tid alls, inte heller säkerhetskopiering. iTunes säkerhetskopierar vid den första synkningen du gör varje dag... För mig tar säkerhetskopieringen ca 10-20 sek... så om du har fw 2.1/2.2 och senaste iTunes så ska det inte ta "en timma", för då är det något lurt.

Postad 27 december 2008 - 12:54

LinusNilsson
  • LinusNilsson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Vilken firmware har du på din iPhone och ditt iTunes?

En synk ska med fw 2.1 och uppåt inte ta lång tid alls, inte heller säkerhetskopiering. iTunes säkerhetskopierar vid den första synkningen du gör varje dag... För mig tar säkerhetskopieringen ca 10-20 sek... så om du har fw 2.1/2.2 och senaste iTunes så ska det inte ta "en timma", för då är det något lurt.

Har 2.1. När jag skrev förra inlägget hade jag suttit minst 30 min och den hade inte hunnit halvvägs.

Edit: Kanske borde återställe min iPhone? Eller är det iTunes det hänger på?

Redigerat av LinusNilsson, 27 december 2008 - 13:11.

Postad 27 december 2008 - 13:13

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Har 2.1. När jag skrev förra inlägget hade jag suttit minst 30 min och den hade inte hunnit halvvägs.

Något är helt fel, det skall inte ta så lång tid om du har 2.1 eller nyare, och senaste Itunes!

Jag skulle installera om båda Iphonen och Itunes om jag var dig... Precis som vpre det en Windows dator :)

Något är helt fel, det skall inte ta så lång tid om du har 2.1 eller nyare, och senaste Itunes!

Jag skulle installera om båda Iphonen och Itunes om jag var dig... Precis som var det en Windows dator :blink:

Postad 27 december 2008 - 13:22

LinusNilsson
  • LinusNilsson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Finns mina nedladdade apps ändå kvar sedan? Eller försvinner dom också? Samma sak med bilder, musiken osv?

Postad 27 december 2008 - 13:39

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
All data, inkl. applikationer, SMS, mail bilder etc. är synkat med Itunes, och blir kopierat tillbaka till telefonen efter en ominstallation.

Se bara till att du invänter en full backup innan du installerar om den.

Postad 27 december 2008 - 13:40

LinusNilsson
  • LinusNilsson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Men installerar jag även om iTunes så försvinner väl det också?

Postad 27 december 2008 - 14:18

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Men installerar jag även om iTunes så försvinner väl det också?

Nej, Ditt Itunes bibliotek försvinner inte vid en ominstallation.

Du kan jo alltid börja med att installera om iphonen, och se om det hjälper innan du ger dig på Itunes.

Postad 27 december 2008 - 15:07

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Återigen: Någon som vet hur man kan komma åt "Kamera rulle" bilderna så man kan flytta dessa till andra mappar som man skapat på datorn?
Hittar inte den mappen (kamerarulle) på min PC efter synkningen.
:)

Bumpar min fråga för att se om någon vet hur man kommer åt bilderna som man sparat från webbsidor och nu ligger i "Kamera rulle" så jag kan flytta dessa till andra fotoalbum istället.

Postad 27 december 2008 - 15:09

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Bumpar min fråga för att se om någon vet hur man kommer åt bilderna som man sparat från webbsidor och nu ligger i "Kamera rulle" så jag kan flytta dessa till andra fotoalbum istället.

Men snälla du ... Hur mpnga gångar kan du fråga samma fråga? :)
Att folk inte svarar beror nog på att det inte finns ett bra svar!
Det går inte... Bilderna hamnar alla under "Kamera rulle", och du kan inte flytta på de. Du kan kopiera de över till datorn, men inte flytta runt på telefonen...

Postad 27 december 2008 - 15:17

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Men snälla du ... Hur mpnga gångar kan du fråga samma fråga? :blink:
Att folk inte svarar beror nog på att det inte finns ett bra svar!
Det går inte... Bilderna hamnar alla under "Kamera rulle", och du kan inte flytta på de. Du kan kopiera de över till datorn, men inte flytta runt på telefonen...

Kul att du svarade! :rolleyes:
Var kan jag hitta den mappen i datorn vid synkningen då?
Finns inget i iTunes mappen i min dator.
Det finns en mapp inne i iTunes som heter Musik och där finns dock mina videofiler men inga bilder.

Att jag frågade flera gånger beror på att jag inte är van vid iTunes och iPhone eftersom jag mest har kört med WM under flera år.
Jag är helt ny på Apples produkter. :)

Redigerat av crest, 27 december 2008 - 15:18.

Postad 27 december 2008 - 15:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Du får använda ngt annat program för att få ut bilderna. Det gör man inte i itunes. Finns väl en photoviewer i windows om jag inte minns fel.
I mac os använder jag iaf iPhoto.

Postad 27 december 2008 - 15:27

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Precis, bilderne synkas av någon konstig anledning inte som allt annat. Du får importera (eller manuellt kopiera) bilderna från telefonen...

Postad 27 december 2008 - 15:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ganska logiskt. Bilddelen i iphone hanteras som vilken kamera som helst. Du borde få upp en förfrågan om vad du vill göra med bilder när du kopplar in din iphone första gången.

Postad 27 december 2008 - 15:34

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
OK!
Om jag ansluter telefonen till datorn och den synkas med iTunes automatiskt och när DET är gjort så kan jag starta Photoviewer och på något sätt så ska den hitta min telefons bilder?

Har en annan fråga:
Min PC pajade igår (strömdelen gick sönder och jag ska lämna in datorn på garanti service på måndag) men kan jag synka min iPhone med min Laptop som jag använder nu istället och när jag får tillbaka min PC från reparationen, använda synkningen med min stationära igen?
Eller ställer det till problem när jag synkar genom olika datorer?

Ganska logiskt. Bilddelen i iphone hanteras som vilken kamera som helst. Du borde få upp en förfrågan om vad du vill göra med bilder när du kopplar in din iphone första gången.

En sån fråga har jag inte fått...

Postad 27 december 2008 - 15:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

OK!
Om jag ansluter telefonen till datorn och den synkas med iTunes automatiskt och när DET är gjort så kan jag starta Photoviewer och på något sätt så ska den hitta min telefons bilder?

Har en annan fråga:
Min PC pajade igår (strömdelen gick sönder och jag ska lämna in datorn på garanti service på måndag) men kan jag synka min iPhone med min Laptop som jag använder nu istället och när jag får tillbaka min PC från reparationen, använda synkningen med min stationära igen?
Eller ställer det till problem när jag synkar genom olika datorer?

En sån fråga har jag inte fått...

Konstigt mitt windows frågar mig varenda gång jag kopplar in min iphone. Rätt irriterande faktiskt :D
Ngt strul med din usb kanske. Windows är iofs plug and pray så man kan aldrig vara säker på att ngt fungerar som det ska.

Du kan synka med 2 datorer men musik och film kan du inte synka mellan dem.

Postad 27 december 2008 - 15:55

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tack för svaren! :D

Det jag vill testa att synka är de större applikationer som jag köper på appstore samt ladda ner podcast och synka över dom till min laptop nu när min PC har tagit "semester."
+ bilderna såklart. :D

Ska genast ladda ner iTunes till den bärbara.

Redigerat av crest, 27 december 2008 - 16:01.

Postad 27 december 2008 - 16:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Tack för svaren! :D

Det jag vill testa att synka är de större applikationer som jag köper på appstore samt ladda ner podcast och synka över dom till min laptop nu när min PC har tagit "semester."
+ bilderna såklart. :D

Ska genast ladda ner iTunes till den bärbara.

Det funkar utmärkt. Applikationer är låsta till ditt ituneskonto så de kan du ladda ner igen utan ngn kostnad vid behov.

Postad 27 december 2008 - 17:03

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Nu när jag anslöt min iPhone till den bärbara datorn så dök popup rutan upp så jag kunde importera "Kamera rulle" bilderna till "Windows Fotogalleri". :D

Däremot när jag förde över andra fotolbum från min Laptop så raderades de album som jag hade laddat över från min stationära dator på telefonen.
Då innebär det väl att när jag kommer använda min stationära dator igen efter reparationen så kommer de mappar jag fört över nu att raderas?
Det enda datorn ville importera var de bilder som låg i Kamera Rulle och inte de andra fotoalbumen...
Verkar konstigt att album ersätts om inte de råkar finnas på den dator man använder för stunden?

Annars får jag väl kopiera över alla bilder och ha dom på en och samma dator och sköta bildhanteringen där ifrån.
Verkar som sagt lite osmart och inte användarvänligt.

Bortsett från det så tycker jag att iPhone 3G är en riktigt grym telefon!
B)

Ett av mina bättre köp!
:D

Postad 30 december 2008 - 19:58

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Har nu haft min iphone ett tag och tänkte dela med mig av mina erfarenheter.
Först måste jag säga att detta är min bästa mobil jag någonsin haft, så enkelt att använda och väldigt felfri, har inte hängt sig mer än 2 ggr.

Plussidor med iphonen:
1: Så fort man hittar ett nät som är "godkänt" kopplar den upp sig på stubinen, samt man behöver inte hålla reda på om man skall använda wlan eller 3g, den väljer snabbaste nätet själv.
2: Alla applikationer fungerar smärtfritt och man slipper trixa i register/inställningar och ladda ner patcher för att få program att fungera.
3: Gyrot fungerar grymt bra i telefonen, reagerar snabbt och så som man vill
4: Touchfunktionen är otroligt bra, reagera som den skall och man trycker sällan fel. Saknar verkligen inte fysiska knappar
5: Bästa webbläsaren, funkar perfekt att titta på vanliga webbsidor på mobilen.
6: Videos flyter på perfekt, inget strul med hack mitt filmer eller slut på minne. Detta för både filmer lokalt samt streamade filmer
7: Gränssnittet är så enkelt så min 2 åriga son lärde sig det på 1 dag :P han spelar spel på den redan och kollar filmer och bilder, helt utan hjälp.
8: virtuella tangentbordet fungerar förvånansvärt bra.
9: Snabbt os, behöver inte vänta länge på att program skall starta
10: En hel massa andra saker som inte får plats här.........

Nackdelar då:
1: Man kan inte vidarebefodra sms eller skicka till flera mottagare
2: Saknar struktur i programikonerna nu när man har c:a 8 sidor med program
3: Man kan inte ha ett messenger program öppet samtidigt som man gör annat utan man måste ha im programmet öppet för att få meddelanden från andra (multitasking)
4: Kunde varit bra att kunna kategorisera bilder på mobilen, vill tex ibland lägga nerladdade bilder i en egen mapp, inte "filmrulle" mappen där allt verkar hamna. Detta går dock ordna i itunes.
5: Saknar en grej med tangentbordet. Man skulle vilja köra "widescreen" läge med det närsom helt, funkar så grymt bra i widescreenläge. Detta fungerar bara ibland som det är idag.
6: GPS känns inte riktigt färdig än för navigering, mest för positionering och leta fram platser.

Summa-kardemumma:
Fördelarna väger mycket mer än nackdelarna, skulle rekommendera alla som vill ha en smartphone att köpa en iphone.

Har tidigare haft P800, P910, M600, P1i. har jämfört min iphone mycket mot kompisarnas X1 samt Omnia.

Postad 30 december 2008 - 20:02

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Nackdelar då:

3: Man kan inte ha ett messenger program öppet samtidigt som man gör annat utan man måste ha im programmet öppet för att få meddelanden från andra (multitasking)

[/quote]

Inga problem att smsa till flera mottagare, bara skapa en ny konversation och lägga till alla du vill skicka smset till.

Med palringo kan man vara väl vara online via deras server fast man stänger ner programmet? För att sedan öppna programmet igen och se vilka som skrivit, har tom för mig att man kan välja om den ska ändra status när man stänger programmet i telen..

Postad 30 december 2008 - 20:12

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Nackdelar då:

Inga problem att smsa till flera mottagare, bara skapa en ny konversation och lägga till alla du vill skicka smset till.

Med palringo kan man vara väl vara online via deras server fast man stänger ner programmet? För att sedan öppna programmet igen och se vilka som skrivit, har tom för mig att man kan välja om den ska ändra status när man stänger programmet i telen..

Där ser man, nu kan jag sms:a till flera, saknar dock möjligheten att vidarebefodra fortfarande.

Jag kör med Im+ som kan meddela via mail när man får nya mess medans programmet inte är igång, men det blir inte riktigt samma sak, blir lite bök och en massa mail att hålla reda på.
palringo: Meddelar den på något sätt att du fått ett meddelande medans du var borta/hade programmet "stängt"?

Postad 30 december 2008 - 20:14

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Där ser man, nu kan jag sms:a till flera, saknar dock möjligheten att vidarebefodra fortfarande.

Jag kör med Im+ som kan meddela via mail när man får nya mess medans programmet inte är igång, men det blir inte riktigt samma sak, blir lite bök och en massa mail att hålla reda på.
palringo: Meddelar den på något sätt att du fått ett meddelande medans du var borta/hade programmet "stängt"?

Ok, nej de tror jag inte. Men använder de inte så ofta.

Postad 02 januari 2009 - 09:11

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Har letat ett bra tag nu men hittar inte var korten tagna med iphonen (kamerarulle mappen) hamnar på datorn när man har syncat med itunes, sen ser det ut som alla bilder som finns med i telefonen inte återfinns på datorn heller bara vissa bilder. Jag har 4 olika kataloger på iphonen och två av dom finns på datorn, kamerarulle samt en som heter bildbibliotek finns inte på datorn, det konstiga är att några enstaka bilder från bildbibliotek finns på datorn.
Var gör jag för fel?

Har testat "guiden skanner och kamera" men den hittar bara min inbyggda webkamera, andra datorer som inte har itunes, hittar iphonen som vilken kamera som helst och då kan jag ladda ner alla bilder utan problem.
Går det inte att ladda ner bilderna via itunes på något sätt?

Redigerat av Termos, 02 januari 2009 - 09:20.

Postad 02 januari 2009 - 10:27

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Har testat "guiden skanner och kamera" men den hittar bara min inbyggda webkamera, andra datorer som inte har itunes, hittar iphonen som vilken kamera som helst och då kan jag ladda ner alla bilder utan problem.
Går det inte att ladda ner bilderna via itunes på något sätt?

Termos:
Du kan inte importera bilder från Iphonen via Itunes. Det får du göra med seperat programvara.
Nu har jag inte läst denna artikel, men det var vad som kom upp efter en snabb sökning på google:
http://www.rickysays...ctures-to-vista

Hoppas att det kan hjälpa dig.

Postad 02 januari 2009 - 13:40

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Termos:
Du kan inte importera bilder från Iphonen via Itunes. Det får du göra med seperat programvara.
Nu har jag inte läst denna artikel, men det var vad som kom upp efter en snabb sökning på google:
http://www.rickysays...ctures-to-vista

Hoppas att det kan hjälpa dig.

Guiden är till vista men det är precis den här guiden jag vill få att fungera i xp, när jag kör den manuellt hittar guiden bara min inbyggda webkamera. I enhetshanteraren i xp finns "iphone" som inte installerad, har försökt med alla guider på nätet att få den installerad men inget fungerar, inga drivrutiner duger åt xp. Kanske detta som är grundproblemet att usb drivisarna inte är ordentligt installerade, men frågan är hur jag får dom installerade?

Postad 07 januari 2009 - 21:55

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
nu har jag köpt mig en iphone, och jag har en liten fråga.

innan jag börjar så kan jag tillägga att jag va inne på applestore med samma fråga, men herregud vilken kass personal, och butik (i karlstad) han visste inte alls vad som fanns och inte.

anyway.

finns det något handsfree med fjärrkontroll" på sladden så man kan byta låt, höja sänka volym osv.
om inte, finns det någon adapter-sladd från iphonen till en 3.5 hona med mic i(typ sony ericsson), för 2 tryck på mic-knappen funkar ju för att byta låt, enda jag saknar just nu.

och en annan sak, hur länga räcker erat batteri, nu har jag ju använt den mer än vanligt de första 2 dagarna, men den senaste laddningen räckte typ en dygn, känns lite snålt.
och kan ni ladda med 3e parts laddare? jag testade med laddaren på kjell&company, men den laddade inte alls, telefonen vissade att den va ansluten till en strömkälla, men den laddade inte.

Postad 07 januari 2009 - 22:01

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

nu har jag köpt mig en iphone, och jag har en liten fråga.

innan jag börjar så kan jag tillägga att jag va inne på applestore med samma fråga, men herregud vilken kass personal, och butik (i karlstad) han visste inte alls vad som fanns och inte.

anyway.

finns det något handsfree med fjärrkontroll" på sladden så man kan byta låt, höja sänka volym osv.
om inte, finns det någon adapter-sladd från iphonen till en 3.5 hona med mic i(typ sony ericsson), för 2 tryck på mic-knappen funkar ju för att byta låt, enda jag saknar just nu.

och en annan sak, hur länga räcker erat batteri, nu har jag ju använt den mer än vanligt de första 2 dagarna, men den senaste laddningen räckte typ en dygn, känns lite snålt.
och kan ni ladda med 3e parts laddare? jag testade med laddaren på kjell&company, men den laddade inte alls, telefonen vissade att den va ansluten till en strömkälla, men den laddade inte.

du får ju lurarna med som har mick, man kan byta lurarna som jag gjort eller köpa ny addapter.

Postad 07 januari 2009 - 22:43

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

du får ju lurarna med som har mick, man kan byta lurarna som jag gjort eller köpa ny addapter.

lurarna som följer med är ju helt värdelösa, och det går ju inte att byta ut bara lur-delen utan att man tappar micen.

Postad 08 januari 2009 - 08:13

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

...och en annan sak, hur länga räcker erat batteri, nu har jag ju använt den mer än vanligt de första 2 dagarna, men den senaste laddningen räckte typ en dygn, känns lite snålt.

Låt mig börja med: Grattis till ditt inköp av en av världens bästa telefoner :)

Mitt batteri räcker nästan 3 dagar nu när man använder den mer "normalt". Då har jag på allt utom blåtand, samt att den hämtar mail automatiskt. Jag använder dock inte telefondelen så mycket.

Jag köpte en laddare samt en usb kabel från OnOff som funkar perfekt, Belkin tror jag tillverkaren var. Dom kostade inte så mycket heller, typ 149 för laddaren och 99 för usb kabeln om jag inte minns fel. Sen köpte jag billaddare från netonnet som kosta typ 79 spänn och den funka också bra.

Det enda som inte funkat hittills är medföljande usbkabel på en ciggkontaktadapter jag hade från min psp för att ladda i bilen, den laddade helt enkelt inte, visade inget på iphonen.

Redigerat av Termos, 08 januari 2009 - 08:14.

Postad 08 januari 2009 - 08:54

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

lurarna som följer med är ju helt värdelösa, och det går ju inte att byta ut bara lur-delen utan att man tappar micen.

Går och går, men lite pill och en lödpenna så går det.

Finns dock färdiga nya lurar med mic att köpa.

Postad 08 januari 2009 - 18:45

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

jag tyckte micken på iphonelurarna var så snygg å bra så jag bytte lurarna:

Bifogad fil(er)

Redigerat av Wiberg_D, 08 januari 2009 - 18:47.

Postad 08 januari 2009 - 20:05

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Kul att ni vågar modda orginallurarna, själv tycker jag dem är för snygga för att förstöra, inge hävligt ljud i dem men snygga är dem!
Köpte däremot ett nytt headset som funkar riktigt bra, fick hem det igår. Ett par Koss iSpark.
Funkar perfekt, med mic och inbygd svarknapp. Funkar prima till min iPhone 3G.

edit: stavfel

Redigerat av Unregisteredae963e03, 08 januari 2009 - 20:06.

Postad 09 januari 2009 - 14:19

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Kul att ni vågar modda orginallurarna, själv tycker jag dem är för snygga för att förstöra, inge hävligt ljud i dem men snygga är dem!
Köpte däremot ett nytt headset som funkar riktigt bra, fick hem det igår. Ett par Koss iSpark.
Funkar perfekt, med mic och inbygd svarknapp. Funkar prima till min iPhone 3G.

edit: stavfel

jag hade ett par SE lurar som jag tyckte var så pass bra att det var onödigt att köpa nåra nya med inbyggd mick, har haft 2 separata mickar som man stoppar in valfria lurar men sladdarna har glappat på båda och folk hörde inte vad jag sa i micken...
men vad menar du med att förstöra orginallurarna? jag använder dem iallfall:)

Postad 09 januari 2009 - 16:11

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Det var nån som letat efter en hållare till bilen.
Jag har hittat en som jag är nöjd med, Bilhållare.
Köpte också en fm-sändare/laddare, Fm-sändare.

Postad 10 januari 2009 - 00:05

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Det var nån som letat efter en hållare till bilen.
Jag har hittat en som jag är nöjd med, Bilhållare.
Köpte också en fm-sändare/laddare, Fm-sändare.

Jag letade efter en hållare till bilen. Denna är perfekt men tyvärr inte aktiv, alltså man måste koppla in 2 sladdar varje gång jag vill koppla ljud samt laddning till den. Vill helst ha en precis sådan här fast med "färdig" kontakt om du förstår.

Postad 10 januari 2009 - 12:54

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag letade efter en hållare till bilen. Denna är perfekt men tyvärr inte aktiv, alltså man måste koppla in 2 sladdar varje gång jag vill koppla ljud samt laddning till den. Vill helst ha en precis sådan här fast med "färdig" kontakt om du förstår.

menar du cigguttag med fm sändare och usbport eller?

Postad 11 januari 2009 - 12:52

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

menar du cigguttag med fm sändare och usbport eller?

FM sändare struntar jag i har ingen bra erfarenhet av sådana, jag har aux ingång på bilstereon som jag hellre använder. I princip vill jag ha som sagt en med sugpropp/svanhals så jag kan ha telefonen vid ovansidan av instrumentpanelen (bäst mottagning där för gps) och så att jag bara klickar dit iphonen så är både laddning samt ljud kopplat direkt, vill även ha möjligheten att vrida iphonen 90 grader.

Postad 12 januari 2009 - 10:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Funderar på att byta ut min GSM Iphone mot en 3G Iphone. Jag är då mest intresserad av GPS'en. Hur bra är GPSen egentligen?
Är den duglig för navigering som fotängare? Jag kör inte bil så jag har inte så stora krav.

Postad 12 januari 2009 - 10:14

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Funderar på att byta ut min GSM Iphone mot en 3G Iphone. Jag är då mest intresserad av GPS'en. Hur bra är GPSen egentligen?
Är den duglig för navigering som fotängare? Jag kör inte bil så jag har inte så stora krav.

Som fotgängare fungerar den ganska bra. Använder den mycket till geocaching, men för bilnavigering är den värdelös.

Postad 12 januari 2009 - 10:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Som fotgängare fungerar den ganska bra. Använder den mycket till geocaching, men för bilnavigering är den värdelös.

Låter ju bra. Då hoppas jag på att de släpper en med 32GB i sommar så får det bli en sån.

Postad 12 januari 2009 - 18:43

cedricth91
  • cedricth91
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
hej alla glag iphone ägare har en fråga till er som låst upp era(jailbreakat)
gjorde de nyss på min fw 2.2 3g lur och nu startar den aldrig kommer inte längre en att den vissar apple ikonen vet ngn om den tar exktra långt tid första gången? ibland vibrera den också, tagigt omkring 10 min nu. tacksam för svar orolig över min underbara sak...

Postad 12 januari 2009 - 19:04

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Jag skulle kolla med gängen i Jailbreak tråden, om jag var dig;)

Postad 12 januari 2009 - 20:02

cedricth91
  • cedricth91
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
efter 30 min med bara apple logga funkade telefonen igen o vad jag e glad:D

Postad 16 januari 2009 - 15:43

Euns
  • Euns
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Är sugen på att köpa en Iphone, men vilket abbonemang skall man ha?
Mina krav är att jag kan surfa obegränsat. Att ringa/skicka SMS behöver inte vara obegränsat.

Postad 16 januari 2009 - 16:04

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Är sugen på att köpa en Iphone, men vilket abbonemang skall man ha?
Mina krav är att jag kan surfa obegränsat. Att ringa/skicka SMS behöver inte vara obegränsat.

Jag kör med Telia 99 och betalar då 99 kr som jag får använda upp (0,69 kr per minut/0,69 kr per SMS) samt att jag har tillägget för fri datatrafik på 199 kr. Totalt alltså 298 kr per månad.

Postad 23 januari 2009 - 15:19

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Ny abonnemangsform - "Telia Mobil iSurf är ett nytt abonnemang för dig som vill surfa nästan obegränsat till en fast kostnad med din iPhone 3G"

För en fast månadsavgift på 149 kr/mån får du 1000 fria MB och du surfar obegränsat i surfzoner och där du har tillgång till Homerun.

Om du använder upp dina 1000 MB går du automatiskt över till våran maxtaxa på 9 kr/dygn.

Teckna med iPhone 3G 8 GB för bara 299 kr/mån för både mobilen och abonnemanget.

Redigerat av Sambuccashake, 23 januari 2009 - 15:19.

Postad 23 januari 2009 - 18:50

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
24mån bindning, seriöst... Jag hade betalat 2-3000 för telefonen om det bara var 12 månader.

Postad 23 januari 2009 - 20:40

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Tele2 ger 5gb för 159kr/mån, tycker nog att Telia kunde haft samma mängd data. 1000mb bränner man snabbt.

Postad 23 januari 2009 - 20:56

Unregistered3c000c32
  • Unregistered3c000c32
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Tele2 ger 5gb för 159kr/mån, tycker nog att Telia kunde haft samma mängd data. 1000mb bränner man snabbt.

Precis. Då tycker jag Mobilsurf Extra för 199 verkar smartare - då har man obegränsad surfning om jag fattat rätt. Försöker lista ut vilken kombo som är bäst för mig. Efs jag aldrig surfat med mobil har jag ingen aning om hur många MB det kommer att gå åt. Men om jag känner mig själv rätt kommer jag att surfa runt praktiskt taget oavbrutet...

Postad 23 januari 2009 - 22:06

Unregistered6e1bc283
  • Unregistered6e1bc283
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Ny abonnemangsform - "Telia Mobil iSurf är ett nytt abonnemang för dig som vill surfa nästan obegränsat till en fast kostnad med din iPhone 3G"

Kan man använda mail och gps trafik för dom där 1000gb eller är det bara via surfport portalen som det gäller, hoppas att det första alternativet gäller för jag har redan gjort beställningen :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.