Modern Warfare 2
10726 svar till detta ämne
Postad 16 december 2009 - 13:35
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
När springer de omkring med kniv å pickadol då?
Inte för att vara sån, men nog betydligt oftare...  Tycker som sagt att Tactical Knife, eller rättare sagt Commandoperken borde tas bor den med. Det är ju igentligen akimbo och commando som är problemet, inte vapnen, även om kan undra vad en antik bössa gör i "ModernWarfare".
Postad 16 december 2009 - 13:36
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1 521 inlägg
ser inte det som en korrekt jämförelse.. låter på er som ni tror man blir helt odödlig för man springer runt med cowboysarna...
Postad 16 december 2009 - 13:38
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Tuben i fyran var mer sport Men den var effektiv om man träffade rätt...
Jo, ligger väl nåt idet, men det kändes väldigt underligt att inte döda fi när man skjöt typ halvmeter bredvid... Därimot så har granaterna blivit tvärtom, de är ju som en fis i rymden MW2 jämfört med CoD4.
Unregistered73199dd3
-
Unregistered73199dd3
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
ser inte det som en korrekt jämförelse.. låter på er som ni tror man blir helt odödlig för man springer runt med cowboysarna...
nej, men när man möter ett team på 6 pers och 4 springer och leker wild wild west så blir det trökigt som fan menar jag...
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Tuben är ju bara störig, inte overklig...
I CoD4 var den dock overkligt UNDERPOWERED, kunde inte ha ihjäl nån med den där, nu så är den avändbar.
LMG är inte heller nån favorit, varken att skjuta eller bli skjuten av, ser dock inget overkligt med den, spray and pray lixom...
Men vad jag menar med cowboybössorna ihop med akimbo är att de är 10ggr BÄTTRE än automathaglet, och det känns ju lite lätt löjligt...
Det jag menade med lmg är att precisionen är löjlig. Alla som skjutit med maskinevär vet att det finns nåt som kallas rekyl och med så många skott/sekund gör det omöjligt att sikta lika lätt som med ett assaultvapen tex. Som det är i cod kan man använda lmg som sniperbössa och som närstrid, dock blir man ganska långsam. Lmg är la till för understödseld så vitt jag vet
Postad 16 december 2009 - 13:41
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
En annan grej som är otroligt löjlig är ju commando-perken. Vad tänkte de när de skulle införa en perk som gör att man teleporterar sig 3m när man skall kniva någon...
Postad 16 december 2009 - 13:42
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Nästan iaf., är precis som att skotten inte biter alls lika bra på folk med akimbo eller t-knife. Kunde lösts genom att båda dött lite oftare, jag menar, mina skott som sitter i bröstet ska ju inte göra mindre ont bara för att man har två bössor i nävarna?
Redigerat av Dr. Death, 16 december 2009 - 13:43.
Postad 16 december 2009 - 13:47
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1 521 inlägg
En annan grej som är otroligt löjlig är ju commando-perken. Vad tänkte de när de skulle införa en perk som gör att man teleporterar sig 3m när man skall kniva någon...
Jo de är väl helt logiskt.. samma sak med typ marathon.. kan inte alla springar nonstop med tunga vapen? eller lightweight.. byter man ut sin blytunga lmg mot en i alu eller? slight of hand.. ok att benny har turbofingrar men byta mag så fort... listan över saker som inte är verkliga kan göras lång.. men tur att detta är ett spel..
Postad 16 december 2009 - 13:49
Unregistered73199dd3
-
Unregistered73199dd3
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
NU FUNKAR SPELET IGEN!!! SLUTA GRINA IN OCH DÖDA!
Postad 16 december 2009 - 13:52
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Det var ett jäkla gnäll här nu.......man får väl helt enkelt vara lite vassare själv när man möter någon med cowboy.......vet man att folk i motståndarlaget springer runt med dem får man ju anpassa spelstilen efter det och kanske hålla sig mer distans.....och personligen så skiter jag i hur det är i verkligheten....det här är ju ett spel......och ska vi vara såna så skulle man ju bara kunna dö en gång o aldrig kunna spela mer om det nu ska vara som i verkligheten.....hur kul är det...
Postad 16 december 2009 - 14:04
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
Postad 16 december 2009 - 14:23
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Det var ett jäkla gnäll här nu.......man får väl helt enkelt vara lite vassare själv när man möter någon med cowboy.......vet man att folk i motståndarlaget springer runt med dem får man ju anpassa spelstilen efter det och kanske hålla sig mer distans.....och personligen så skiter jag i hur det är i verkligheten....det här är ju ett spel......och ska vi vara såna så skulle man ju bara kunna dö en gång o aldrig kunna spela mer om det nu ska vara som i verkligheten.....hur kul är det... 
DET vore ett spel det, man skulle vara lite mer försiktig. 600 spänn för ett spel, och man kan bara dö en gång, typ "Nej tyvärr, du har redan dött, kan ej spela mer"
Postad 16 december 2009 - 14:29
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Vem av er spelar med skölden? jag vill bli din vän och gå bakom dig och skjuta ner skurkar! :-) Adda mig så lirar vi tillsammans :-) ...låter nästan som en kontaktannons, men tyvärr pojkar jag är ju redan gift (med en kvinna)!! jag kan ionte låta bli att tycka att skölden är det mest irriterande i hela spelet!!! Samtidigt så gillar jag den, den är coooooool! Hat kärlek med andra ord! Spelade mot några finnar i går och en mosade mig med skölden 2 ggr. jag sprang runt och knivade honom i ryggen som hämnd ;-) men de var skickliga på att ha sköldsnubben först och två snubbar bakom som pangade på.... Var rätt effektivt! .......vet man att folk i motståndarlaget springer runt med dem får man ju anpassa spelstilen efter det och kanske hålla sig mer distans.....
Där ju jusst det som är problemet, de skjuter ju för F*N lika långt som en M16 :-D
Postad 16 december 2009 - 14:35
Mellstrand
-
Mellstrand
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
LMG är inte heller nån favorit, varken att skjuta eller bli skjuten av, ser dock inget overkligt med den, spray and pray lixom...
Spray and pray.. bara man vet hur man ska använda LMGs så funkar de nästintill lika bra för mig som med en assault.. Men jag har en liten LMG utb i det militära så vet inte om det hjälper kanske
Postad 16 december 2009 - 14:42
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Hur funkar poängräkningen när man använder skölden??
Får man poäng för alla skott man stoppar, lagkamrater man räddar osv?
Man lär ju inte få så många kills i alal fall per match....
Postad 16 december 2009 - 14:55
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2 776 inlägg
Grejen är väl att ALLA som når lvl 67 kan använda 1887 å akimbo på dem efter 10 kills utan att behöva fuska det minsta, så det är väl knappast jämförbart med unlimited tubskott eller döskalle fusk osv.. det är ett vapen man låser upp vid en viss lvl å alla kan använda det..
jo det är samma sak  funderar på att plocka bort alla som använder 1887 från min friendslist
Postad 16 december 2009 - 15:07
Axxident
-
Axxident
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Postad 16 december 2009 - 15:08
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Håller med primören, det var ett jvla gnällande här. Spelet har vissa förutsättningar, dom förutsättningarna gäller ALLA.
Vissa är bättre på att utnyttja dom, that's life. Men sen finns det dom som fixar sig saker som spelet INTE har/är tänkt att ha=glitchar. Det är en helt annat sak.
Så sluta gnäll, gillar man det inte kan man ju låta bli att spela.
Postad 16 december 2009 - 15:57
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Det roliga med detta spel är att det är väldigt random ibland hur det går. En del matcher man kommer in i blir man helt överkörd där FI dödar en på en halvmiss med nån normalt klen bössa, medans de själva tål hur mycket som helst oh har sjuka reaktionstider = skitsvåra att ha ihjäl och man får fina deathstreaks.
Sen matchen efter mot samma snubbar, fortfarande med samma 3-4 pluppar på alla medverkande, är det som ett helt nytt motstånd där de faktiskt dör utan större problem och man får fina killstreaks istället...
Nätkoden är inte min vän många matcher iaf...
Postad 16 december 2009 - 16:17
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Det roliga med detta spel är att det är väldigt random ibland hur det går. En del matcher man kommer in i blir man helt överkörd där FI dödar en på en halvmiss med nån normalt klen bössa, medans de själva tål hur mycket som helst oh har sjuka reaktionstider = skitsvåra att ha ihjäl och man får fina deathstreaks.
Sen matchen efter mot samma snubbar, fortfarande med samma 3-4 pluppar på alla medverkande, är det som ett helt nytt motstånd där de faktiskt dör utan större problem och man får fina killstreaks istället...
Nätkoden är inte min vän många matcher iaf...
Ovanstående instämmer jag till fullo med! "fina deathstreaks", hahaha! Ja, man får ju glädjas åt det lilla.
Postad 16 december 2009 - 16:27
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Ovanstående instämmer jag till fullo med!
"fina deathstreaks", hahaha! Ja, man får ju glädjas åt det lilla.
verkligen! känns så varje gång man spelar!
Postad 16 december 2009 - 18:20
brottarkungen
-
brottarkungen
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Hur funkar poängräkningen när man använder skölden?? Får man poäng för alla skott man stoppar, lagkamrater man räddar osv? Man lär ju inte få så många kills i alal fall per match....
Du får inte poäng för alla skott men skölden har ju en radda challenges för att stoppa kulor så var je gång du stoppar en kula så tickar ju dom grejerna. Om du tar kulor och en lagkamrat skjuter den som skjuter på dig får du dock "distraction points". Nej, det kan vara klurigt att få kills men man kan göra jäkligt stor nytta för laget med skölden på tex HQ och domination IMO.
Postad 16 december 2009 - 20:01
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2 249 inlägg
Jag tror ärligt talat att MW2 skiter i vilket......med tanke på att det är ett dött ting......det du gör dock Dallan är att du pissar på alla som kämpar på ett ärligt sätt för att nå nivå 10.....och vi kanske bryr oss......
Ah det är bra att du står på dig primare, akta så du inte åker på en hjärnblödning under prestige vägen bara.. Dött ting, jo visst, men menade mer IW. Ne nu e jag klar här, ska in å pissa på folk i mw2 med min dödskalle...
Postad 16 december 2009 - 20:23
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Ah det är bra att du står på dig primare, akta så du inte åker på en hjärnblödning under prestige vägen bara..
Dött ting, jo visst, men menade mer IW.
Ne nu e jag klar här, ska in å pissa på folk i mw2 med min dödskalle...
Ärligt talat så tror jag de flesta här tycker du är en clown.....
Postad 16 december 2009 - 23:25
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Jag tänker lira nu..
ChristianSVERIGE om ni vill vara med..
Postad 17 december 2009 - 00:34
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2 249 inlägg
Hoppar denna, de e inte mitt forum.
Postad 17 december 2009 - 00:38
w3rsting
-
w3rsting
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tänkte att jag skulle tacka bele666 för de här två kvällarna vi spelat, har inte addat många från MHB än men borde göra det märker jag!
Jag tänkte kolla hur det funkar här... har ni några speciella lag inom MHB? Tar ni ut spelare som får använda taggen eller hur är det?
Postad 17 december 2009 - 02:48
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
402's twitter: fourzerotwo #MW2 Update in Test now: 1887s Balanced. Public "private" Match fix. Infinite Ammo fix. Prestige Hack on PS3 fix. Texture Hack on PC fix.
Skönt  Ledsen för Frasses skull..not
Postad 17 december 2009 - 03:51
Bronkhurst
-
Bronkhurst
-
Rookie
-
5 inlägg
Nån annan som haft problem med att connecta till matchmaking servern? jag fick det problemet förra veckan och efter lite felsökande starta om modem koppla förbi osv så kika jag på min isp bahnhofs hemsida där det stod att dom hade problem med nån opto kabel som gjorde att viss utlands trafik drabbades av fördröjning eller inte gick fram alls. jag avvaktade till dagen efter å dom åtgärdat felet och då funkade det fint igen. men igår fick jag tillbaka samma fel och hittade inget på deras hemsida. idag funkade det igen utan problem. tänkte bara kika om någon annan har samma problem kanske har samma isp?
Postad 17 december 2009 - 03:55
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
Fick nytt rekord precis, killstreak på 26. Ångrar djupt att jag ej hade nuke ikryssat. Nån annan som haft problem med att connecta till matchmaking servern? jag fick det problemet förra veckan och efter lite felsökande starta om modem koppla förbi osv så kika jag på min isp bahnhofs hemsida där det stod att dom hade problem med nån opto kabel som gjorde att viss utlands trafik drabbades av fördröjning eller inte gick fram alls. jag avvaktade till dagen efter å dom åtgärdat felet och då funkade det fint igen. men igår fick jag tillbaka samma fel och hittade inget på deras hemsida. idag funkade det igen utan problem. tänkte bara kika om någon annan har samma problem kanske har samma isp?
Byt till Felia
Postad 17 december 2009 - 08:14
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Hur funkar poängräkningen när man använder skölden?? Får man poäng för alla skott man stoppar, lagkamrater man räddar osv? Man lär ju inte få så många kills i alal fall per match....
Du får poäng efter att du blockat ett antal skott, distraction bonus m .m. Ett litet tips är att du hittar ett lämpligt ställe när fi skickar in en harrier och du blockar massa skott med skölden, då får du ganska mycket poäng.
Postad 17 december 2009 - 08:55
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Ses vi ikväll Primare?
Skiter björnen i skogen status...... Fixade du ninja igår eller? Idag är det julfest på jobbet så jag är nog inte hemme förrän vid niotiden men då kör vi....
Postad 17 december 2009 - 09:07
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Julfest, hemma vid 21? Hahaha
Märks att du jobbar statligt....
Postad 17 december 2009 - 09:21
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2 268 inlägg
Julfest, hemma vid 21? Hahaha
Märks att du jobbar statligt....
Jo tack! Här hade vi jullunch och efter den blev det åter arbete i en timme
Postad 17 december 2009 - 09:28
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Jo tack! Här hade vi jullunch och efter den blev det åter arbete i en timme 
Ha ha, grannföretaget har också julbord på dagen, men pga att dom slåss så mycket annars när det bjuds på alkohol...
Postad 17 december 2009 - 09:43
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Ja så sett blir det nog party som håller på bra mycket längre än till 21 men själv sticker jag nog hem i hyfsad tid.....det där med att festa med arbetskamrater och chefer känns inte helt optimalt för min del. Dessutom är det glöggfest på fredag så man får ju spara sig.....
Postad 17 december 2009 - 09:49
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Ha ha, grannföretaget har också julbord på dagen, men pga att dom slåss så mycket annars när det bjuds på alkohol...
Helt OT men när jag drev kårbaren på KTH så hade ett större byggföretag julfest. Spriten var gratis men självklart hade ju gubbarna förfestat ändå. När jag kom vid 17 för att öppna baren så låg en byggubbe utslagen i trappan å vi fick ringa ambulans....
Postad 17 december 2009 - 10:08
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Helt OT men när jag drev kårbaren på KTH så hade ett större byggföretag julfest. Spriten var gratis men självklart hade ju gubbarna förfestat ändå. När jag kom vid 17 för att öppna baren så låg en byggubbe utslagen i trappan å vi fick ringa ambulans....
Hahaha, där där känner man igen. När vi har julfest här på jobbet brukar vi först ha nån form av utbildning/föreläsning på dagen. Mekanikerna här på jobbet (och jag själv också för den delen;) brukar sticka därifrån vid lunch och dricka lite bira istället. ------------- ON Topic Härligt att det är "fixar" på gång för diverse glitchar och OP-vapen! Stackars frasse...  Angående prestigehacket; att dom kommer omöjliggöra det förstår jag men vad kommer hända med dom som redan gjort det? Jag antar att dom kommer ha kvar sin döskalle? Nån som vet?
Postad 17 december 2009 - 10:14
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Jag tänker lira nu..
ChristianSVERIGE om ni vill vara med..
Ett gratistips; det är bättre att du addar någon/några härifrån och sen skickar invites i spelet när du ser att dom är online.
Postad 17 december 2009 - 10:27
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Att det inte är något större problem att återställa statsen känns väl som ett rimligt antagande....det som dock kan vara problem är väl att sortera ut vilka som ska återställas. Om det krävs en massa manuellt arbete med att gå igenom statistiken så är min gissning att man inte kommer göra det......för jag antar att det är x antal tusen personer som har gjort det....man får ju in en 2-3 dödskallar per match numera.
Postad 17 december 2009 - 10:31
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Man tycker att de torde kunna sortera ut ganska så enkelt åtminstonde den största delen av fuskarna.
10th prestige och mindre än X dygns speltid = fuskare.  Eller så ställer de poängen kontra level.
Postad 17 december 2009 - 10:39
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Man tycker att de torde kunna sortera ut ganska så enkelt åtminstonde den största delen av fuskarna.
10th prestige och mindre än X dygns speltid = fuskare. Eller så ställer de poängen kontra level.
Hmm, 10th prestige kontra speltid tror jag blir svårt, det kan ju finnas extremfall där folk faktiskt har nåt 10th prestige på X dygn. Blir ju ganska synd om dom om man kör på den varianten. Men poängen kontra level borde funka tycker jag!
Postad 17 december 2009 - 10:42
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Det jag inte har riktigt koll på är om man har använt sig av en persons save data......för är det så kan det ju bli lurigt att gå på poäng eller speltid för det lär ju vara korrekt data. Däremot så borde ju alla som har använt sig av filen ha exakt samma stats och då blir det ju å andra sidan skitenkelt att sortera ut.....
Postad 17 december 2009 - 10:45
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Kollar man i scorelistan så är det ju jättemånga med samma poäng och speltid så de lär ju ha fuskat. Sen finns ju de självklara med döskalle å 3h speltid....
Postad 17 december 2009 - 10:59
BennySlyden
-
BennySlyden
-
Forumräv
-
-
981 inlägg
Man får göra ett litet system som tar hänsyn till alla stats tror jag. Om man bara går på score så blir det ju knas för de som spelar SD o levlar fort men scorear lågt.
Postad 17 december 2009 - 11:54
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1 166 inlägg
Vad är det för fel på dom här killarna som inte har någon symbol alls? Har sett några såna i väntan på matchstart
Postad 17 december 2009 - 12:07
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Vad är det för fel på dom här killarna som inte har någon symbol alls? Har sett några såna i väntan på matchstart
Kanske har IW redan börjat "rensa upp" men troligtvis har dom bara seg uppkoppling mot servern. Jag vet att man ibland kan få vänta ca 1 minut på att prestigesymbolen samt level ska dyka upp på vissa spelare.
Postad 17 december 2009 - 12:39
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
En fjortonårig clown om jag får be...  Nä, helt ärligt så blev jag väldigt förvånad över att Dallan gjort det då jag alltid uppfattat honom som en av de mer seriösa modernwarfare-spelarna, lite tråkigt som sagt...
Redigerat av Dr. Death, 17 december 2009 - 12:39.
Postad 17 december 2009 - 12:59
barkis69
-
barkis69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Tänkte att jag skulle tacka bele666 för de här två kvällarna vi spelat, har inte addat många från MHB än men borde göra det märker jag!
Jag tänkte kolla hur det funkar här... har ni några speciella lag inom MHB? Tar ni ut spelare som får använda taggen eller hur är det?
Inga speciella lag finns, alla spelar med alla här kan man säga, räcker du är med här i forumet för att ha taggen. Som du själv skriver så är bara att adda på... barkis69
Postad 17 december 2009 - 14:00
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Du får poäng efter att du blockat ett antal skott, distraction bonus m .m. Ett litet tips är att du hittar ett lämpligt ställe när fi skickar in en harrier och du blockar massa skott med skölden, då får du ganska mycket poäng.
coolt måste testa! Ärligt talat så tror jag de flesta här tycker du är en clown.....
Skippa pajkastningen killar! Tjänar ingenting till...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|