Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinyltillbehör

4965 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon DP-47F (Skivspelare) 1 8.2 (4) Inga priser
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2 (Försteg) 0 (0) Inga priser

Postad 07 February 2014 - 06:51

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Har hört detta Vincent RIAA på Veteran Hifi för några år sedan. Det spelar med en bra ljudbild. Men det är för att det har en separat nätdel antar jag. Det verkar ha både MC och MM.

:)

Postad 07 February 2014 - 07:11

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Någon som lyssnat på deras senaste riaa.

http://www.hifi-punk...nfo.asp?ID=6845

Ser klart intressant ut med härlig rödglöd. Synd bara att dom alltid ska lysa upp rören med en diod. Men det gick att stänga av tydligen.

Postad 07 February 2014 - 11:56

Jas 74
  • Jas 74
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Okej...nån som har något tips på ett prisvärt och relativt tyst riaa?

om du är ute efter vad jag anser vara marknadens mest prisvärda riaa skulle jag utan att blunda rekomendera Ifi Iphono som har en väggbula på 9v som jag har för mig mäter tystare än ett 9v batteri. hur som helst så vet jag inget som är mer prisvärt.
Lycka till mvh Jas

Postad 07 February 2014 - 12:18

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Jag har ett Vincent PHO 8 som jag är väldigt nöjd med. När jag har riaat påslaget är det inte helt tyst, inom 20 cm från högtalarna hör man brus och kanske aningens brum (länge sedan jag testade att lyssna efter det). Brus kanske ska betraktas som ganska normalt och jag tror inte att brummet beror på riaat som sådant. Jag har ett allmänt problem med missljud i min anläggning. Förstärkaren ger ifrån sig oönskade brumljud den också, även när riaat är avstängt och stärkaren är inställd på en annan ingång. Elkablar och signalkablar korsar varandra lite väl mycket och jag tror att elen hemma inte är helt "ren". (Vägrar dock köpa en snuskdyr "renare", tror att det kostar mer än det smakar.)

Noteras kan också att själva riaat och nätdelen bör stå minst ett par decimenter ifrån varandra. Om man ställer riaat ovanpå nätdelen brummar det rejält, hörbart flera meter från högtalarna.

Kort sagt, slutsatsen blir att Vincent PHO 8 ger goda förutsättningar för att slippa brum, men att missljud kan bero på en massa olika saker.

Postad 07 February 2014 - 12:33

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Har beställt ett Heed Audio Questar MM nu B) Återkommer med rapport.

Postad 07 February 2014 - 15:08

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0

Har beställt ett Heed Audio Questar MM nu B) Återkommer med rapport.

Ohhhhhhhhhhhhh jeeeeeeeeessus vad gla du kommer att bli

:wub:

Postad 07 February 2014 - 15:24

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Ohhhhhhhhhhhhh jeeeeeeeeessus vad gla du kommer att bli

:wub:

Känn ingen press :D Nejdå, jag känner mig väldigt trygg i mitt val.

Postad 07 February 2014 - 21:24

mostling
  • mostling
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Du kommer att bli riktigt nöjd med Questar, har den själv och är väldigt nöjd.
Har funderat många gånger på att köpa den externa nätdelen men i verkligheten så spelar jag väldigt sällan vinyl just nu så vet inte om det är värt det för mig för tillfället, men ibland får jag ett ryck och det blir inget annat än vinyl så i en sån svag stund så kanske det blir att man beställer nätdelen.

Postad 08 February 2014 - 08:15

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Den ständiga frågan, vinylbackar...vart fan får jag tag på det? Vill inte ha några gamla orangea drickbackar utan gärna något snyggt så kärringa blir nöjd.

Postad 08 February 2014 - 08:19

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Den ständiga frågan, vinylbackar...vart fan får jag tag på det? Vill inte ha några gamla orangea drickbackar utan gärna något snyggt så kärringa blir nöjd.

Sockerlådor eller Zomo kanske?

Redigerat av Drobbo, 08 February 2014 - 08:19.

Postad 08 February 2014 - 09:39

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Åk ut på loppis på landet eller någon mindre prestigefylld auktion så kommer du säkert stöta på lådor

Postad 08 February 2014 - 10:43

falkn
  • falkn
  • Beroende

• 1032 inlägg
  • 0

Jag kör en sådan: http://www.ikea.com/...ducts/10247138/

Postad 08 February 2014 - 13:20

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Ok, här finns PUs från någon hundring upp till många tusenlappar. Det som slår mig är att man verkligen får leta skillnader mellan insteg som tex AT95 och de dyrare. Klart de blir tajtare och mer detaljer men det är ju inte som att dra av tjockstrumpan direkt och känna "Lätt värt de 4000kr extra" :)

http://daveyw.edsstu.../mm-cartridges/

Redigerat av Drobbo, 08 February 2014 - 13:20.

Postad 08 February 2014 - 17:22

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Backar är ju inte alltid nödvändigt. Olika former av "fri" hyllförvaring är ju ett självklart alternativ.Med konvolutets framsida utåt får man ju lite "tavelfeeling" och det är väldigt enkelt att byta motiv s.a.s.

Bifogad fil(er)

Postad 08 February 2014 - 18:18

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Åk ut på loppis på landet eller någon mindre prestigefylld auktion så kommer du säkert stöta på lådor

Jepp, det får bli loppis mm att kolla runt på....en sockerlåda hade varit perfekt! Sen så kan man ju alltid fynda lite vinyl också om man har tur :)

Backar är ju inte alltid nödvändigt. Olika former av "fri" hyllförvaring är ju ett självklart alternativ.Med konvolutets framsida utåt får man ju lite "tavelfeeling" och det är väldigt enkelt att byta motiv s.a.s.

Hade också funkat om jag hade fått bestämma men nu finns det en till vilja hemma som är väldigt stark ;)

Postad 08 February 2014 - 18:29

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Ok, här finns PUs från någon hundring upp till många tusenlappar. Det som slår mig är att man verkligen får leta skillnader mellan insteg som tex AT95 och de dyrare. Klart de blir tajtare och mer detaljer men det är ju inte som att dra av tjockstrumpan direkt och känna "Lätt värt de 4000kr extra" :)

http://daveyw.edsstu.../mm-cartridges/

Kör själv med at95e som jag har bytt nål till en jico som är av hyper elliptisk typ ch som spelar i en klart högre liga. När det blir dax att byta nål så får det nog bli en shibata nål. Är väldigt nöjd med ljudet nu och med shibata nålen skall ljudet lyftas ytterligare en nivå.

Postad 08 February 2014 - 18:50

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Jag har ett par såna här: LP-back, 169:- (rätt dyra men bra) granit.se.Bifogad fil  1933-9-300267.jpg   4.85K   12 Antal nerladdningar

Postad 09 February 2014 - 12:01

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

om du är ute efter vad jag anser vara marknadens mest prisvärda riaa skulle jag utan att blunda rekomendera Ifi Iphono som har en väggbula på 9v som jag har för mig mäter tystare än ett 9v batteri. hur som helst så vet jag inget som är mer prisvärt.
Lycka till mvh Jas

Ifi Iphono har jag varit intresserad av till mitt rörförsteg, de recensioner jag läst har varit mycket positiva i förhållande till det relativt låga priset (4000 kr). Dessutom har den många inställningsmöjligheter, även eq! En klart intressant produkt!

Postad bild

Recension: http://www.analogpla...no-preamplifier

Postad 11 February 2014 - 19:21

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
"Tweak of the week"....
Hände det något ljudmässigt då?
Nja, svårt att avgöra, men om det är som "dom" säger, att pu spårar bättre och slitaget blir mindre så var det kanske värt besväret! Tycker det ser tufft ut....

Bifogad fil(er)

Postad 11 February 2014 - 20:52

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

"Tweak of the week"....
Hände det något ljudmässigt då?
Nja, svårt att avgöra, men om det är som "dom" säger, att pu spårar bättre och slitaget blir mindre så var det kanske värt besväret! Tycker det ser tufft ut....

Jag misstäker att det är motvikten som är ny lr. Har nog aldrig sett just den designen men den var ju läcker. När det gäller vinyl så "lyssnar" man ju även lite med ögonen. Ett av de vanligare argumenten för tillverkare av aftermarket motvikter tycker jag annars brukar vara att deras produkter påstås minska vibrationernna i tonarmarna, o således ge ett bättre ljud.

Postad 11 February 2014 - 20:56

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered157cf98c, 11 February 2014 - 20:58.

Postad 11 February 2014 - 22:08

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jo, visst var det motvikten, rätt gissat! Borde kanske nämnt det! Det är egen tillverkn. så just detta ex är ju unikt. Men jag har naturligtvis spionerat lite på Michells
motvikt. Har lyssnat lite ikv på kända plattor och jag tror faktiskt att det låter ett snäpp bättre, s- ljuden bättre eller reducerade bl a.

Postad 12 February 2014 - 08:42

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Heed Audio Questar update.

Hjälp vad mycket detaljer som kom fram jämfört med Rega Mini. Separationen, tydligare bas, mellan och diskant (som att ta av en handduk). Det här är ingen "Jo men är det inte lite bättre va?". Det ÄR bättre. Det hör min morsa :) Tystare med och jag älskar att få skruva fast strömadaptern. Kvalitet!

Störst effekt av alla uppgraderingar jag gjort som nålar, RP1 till RP3 osv. Det här var kul :) It's a keeper!

Då ska vi se vad som står på tur.. :)

Redigerat av Drobbo, 12 February 2014 - 08:42.

Postad 12 February 2014 - 09:20

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Intressant. Är nämligen själv väldigt sugen på ett Heed questar. Ditt inlägg väckte begäret ännu mer!

Postad 12 February 2014 - 16:33

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0
Jag hittade en mycket kort beskrivingen om skillnaden mellan Heed och Ifi Iphono:

"Hey guys,

The Quasar has a warmer presentation than the iPhono, but that's not to say the iPhono is a bright sounding device. It's just to the bright side of neutral. The Heed developed better quality bass (slightly more impactful & faster) but it was close.
Midrange detail was also a close run thing and would come down to personal preference - slightly analytical when listening via the iPhono or verging towards the euphonic with the Heed.
If I had $800 odd AUD to spend I'd probably plump for the Heed, but realistically I'd be pretty chuffed with the spunky little iFi. In fact I'll probably buy one to use with my second rig.
Both didn't compete with my Sugden Masterclass PA 4 tho... :-)"

Från: http://www.stereo.ne...dition-options/

Postad 14 February 2014 - 21:53

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske men...

Behöver nya nålar "spelas in"?,
Har en ny Ortofon 2m Röd som spelats max 1 timme och tycker ljudet låter instängt och burkigt.

Postad 14 February 2014 - 21:59

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske men...

Behöver nya nålar "spelas in"?,
Har en ny Ortofon 2m Röd som spelats max 1 timme och tycker ljudet låter instängt och burkigt.

Det behöver de oftast ja och det brukar pratas om 20-50h. Personligen tror jag det handlar mer om att vänja örat vid nya ljudet men det är en annan diskussion 😊

Men jag tycker det mer låter som den kanske inte är korrekt justerad. Har du ställt in noga mot en Protractor och ställt in vikten på nålen mot rekommenderat värde?

Redigerat av Drobbo, 14 February 2014 - 22:01.

Postad 14 February 2014 - 22:10

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Det är en helt ny spelare också så jag tycker att pickupen borde vara rätt inställd från fabrik. Men jag har ställt in rätt nåltryck med hjälp av våg.

Kan ju också vara som du säger, att jag ska vänja mig vid ljudet. Så jag får ge den iaf 20-25 timmar och se om det låter annorlunda.

Edit 18/2: Visade sig att spelaren inte stod helt plant. Efter koll med vattenpass så slog det på 1-2 mm. Efter åtgärdande låter det genast bättre :).

Redigerat av k.rydberg, 18 February 2014 - 18:48.

Postad 18 February 2014 - 21:48

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0
Jag sakna phonoingång på mitt rörförsteg och vad ska jag då göra, när jag desperat vill lyssna på vinyl genom det? Jag kopplar vinylspelaren till min integrerade förstärkare som har phonosteg, sedan kopplar jag från Rec out vidare till rörförstegets ena ingång. Och vips så funkar det utmärkt. Låter otroligt bra dessutom.

Postad 02 March 2014 - 22:53

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Lagt till lite tvätt diy o annat (inte mycket) i mina bilder o album för den som är intresserad! Tog bort lite inaktuellt också.

Postad 05 March 2014 - 13:01

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Jag lider av ganska mycket rumble i min Rega RP3 har jag noterat. Menar alltså att basarna ger massa konutslag trots att det är tysta partier på skivorna. Vad kan jag jobba med för att få ner detta? Puck, annan vikt för tonarm, annan PU (resonerar med arm) etc? Vill helst inte ha ett riaa med HP-filter.
Vågar inte dra på för högt nu då det känns som högtalarna ska bottna.

Redigerat av Drobbo, 05 March 2014 - 13:01.

Postad 06 March 2014 - 13:08

Unregisterede37298c6
  • Unregisterede37298c6
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har problemet med min Clearaudio Concept att den ibland snurrar för långsamt. Det brukar hjälpa att vrida upp till 78varv och låta den gå där ett tag för att sedan vrida ner till 33. Det brukar också funka om man ger skivtallriken en skjuts med handen och låter den snurra fritt ett tag....vad kan detta bero på?

Postad 23 March 2014 - 18:34

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Har gett mitt Popsnöre en skivspelare. Värre succé än jag trodde. Hon älskar redan sin skivspelare. Lite att fixa på den. Den är ju 40 år. Empire 598 mII.

http://www.acousticpsychos.com/coppermine/displayimage.php?album=6&pos=76

Nu fått full funktion i alla detaljer. Det var en trasig lift och den inbyggda lampan blinkade. Samt upptäckte jag en magnetisk automatisk lift som lyfter skivan när den är färdigspelade och nålen går in i det döda vaxet. Den fungerar nu också efter vissa ljusteringar.

Så här fungerar denna lift.

https://www.youtube.com/watch?v=L3J_eNsN_Us

Så nöjd nu.

Det bästa var att provspela den. Vad har hänt på 50 år? Här en liten film med Empire 598 mark II fast med locket borttaget.

https://www.youtube.com/watch?v=SqQEjh4QZgk

Postad 27 March 2014 - 09:00

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Lite liv i tråden för stunden?

Men gick och handlade ett budet-riaa till den nya skivspelaren hos Akkelis. Kommer att bygga om någon till en ren monospelare. Troligtvis är de Gyrodecen som kommer att få spela mono.

Men det nya riaat blev en iPhono fördrygt 4000 kr vilket får räknas som en budgetvariant. Efter visst pillande så blev ljudet bra.Mängder med inställningsmöjligheter. Inställningarna kan ses i bifogad länk.

http://www.akkelisau...__4_Steps__.pdf

Postad 27 March 2014 - 21:54

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

Lite liv i tråden för stunden?

Fullt upptagen med att njuta av skivorna ��

Postad 27 March 2014 - 23:11

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Bra, då är ju livet som det skall vara.

Postad 28 March 2014 - 15:42

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Har själv kikat på iphono. Är du nöjd med det? Stod och vägde mellan det, heed och trigon.

Postad 29 March 2014 - 00:37

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
http://www.analogpla...no-preamplifier

Det är ett Riaa som jag är nöjd med. Kostar omkring 4000 kr. Har mängde av olika inställningsmöjligheter. Klarar både mc och mm pickuper.

Tyst och neutralt. Passar in i anläggningen som ju är rörbaserad och vinyldriven.

Utan att ha jämfört med de som du funderar kan jag rekommendera detta riaa.

I förhållande till vad en vinylspelare med ett riaa kan kosta har jag fått oerhört mycket välljud för pengarna genom de senaste tillskotten. Men för att få något bättre är min bedömning så få du betala mycket mer. Hade inte trott att jag skull bli så nöjd med budgetriaa och 40 år gammal skivspelare. Löjligt mycket tycker jag att jag fått.

Redigerat av Kronkan, 29 March 2014 - 10:20.

Postad 29 March 2014 - 13:40

Unregisteredd2fae390
  • Unregisteredd2fae390
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Spännade, ska kika närmare på iphono. Någon som för övrigt testat detta. http://www.inspirehi...o.uk/quest.html
En plint i 50 mm börkplywood till rega. Går även att få i en rad olika faner. Ser onekligen väldig spännande ut och framförallt blir det en utseendemässigt helt ny spelare.

Redigerat av Unregisteredd2fae390, 29 March 2014 - 13:40.

Postad 30 March 2014 - 10:15

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Plinten är en viktig del av en skivspelare. Så klart att en tjockare plint med mera massa har förutsättningar att vibrera mindre. Man kan alltid se olika på saker och ting. Men vibrationer kan ju degradera ljudet.

Självanväder jag bitumen och plastelina för att dämpa vibrationer. Sådana material förvandlar röreseenergi till värme. En skiva bitumen kan köpas ex på Mekonomen fö mindre än 60 kr. I ditt fall så klistras den under plinten. Har använt bitumen på alla mina skivspelare. Även idag på vår nya Empire 598. Även lite plastelina på några stag som håller fast lagret.

Postad 09 April 2014 - 21:38

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Spännade, ska kika närmare på iphono. Någon som för övrigt testat detta. http://www.inspirehi...o.uk/quest.html
En plint i 50 mm börkplywood till rega. Går även att få i en rad olika faner. Ser onekligen väldig spännande ut och framförallt blir det en utseendemässigt helt ny spelare.

Kan bara hålla med KRONKAN här chassit/plinten är mycket viktig och nått av det bättre uppgraderingar man kan göra för en liten peng! Jag föreslår att du gör en ny fint plint! (om du är lite händig, förstås!) Jag gjorde en ny i betong och fick en super spelare! Du kanske kan få lite bygg-tips av mitt bygge/uppgradering: https://www.minhembi...MrLelle/322554/

Postad 11 April 2014 - 11:12

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0

Wow! Tror jag kan ha hittat min nästa uppgradering :)

Har känt sen ett tag tillbaka att jag nått gränsen för vad jag kunde och ville göra med min Rega. Men kanske finns det lite mer att göra ändå. Både när jag isolerade min spelare genom att använda en bit diabas som fundament och uppgraderade fötterna var det tydliga resultat i ljudåtergivningen.

Intressant minst sagt ;)

Postad 11 April 2014 - 11:16

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Wow! Tror jag kan ha hittat min nästa uppgradering :)

Har känt sen ett tag tillbaka att jag nått gränsen för vad jag kunde och ville göra med min Rega. Men kanske finns det lite mer att göra ändå. Både när jag isolerade min spelare genom att använda en bit diabas som fundament och uppgraderade fötterna var det tydliga resultat i ljudåtergivningen.

Intressant minst sagt ;)

Nått gränsen? Vafan, du har ju inte en RB2000 tonarm än :D
Och du vet väl att Rega säger fy fy till onödigt massa därför de gör sina dyraste i superlätt foam. Massa absorberar ljud och ljud ska in i nålen, inte ner i plattan :) Den där björkplankan är bara en tröst för uppgraderingsjävulen anser jag ;)

Postad 11 April 2014 - 11:18

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0

Nått gränsen? Vafan, du har ju inte en RB2000 tonarm än :D
Och du vet väl att Rega säger fy fy till onödigt massa därför de gör sina dyraste i superlätt foam. Massa absorberar ljud och ljud ska in i nålen, inte ner i plattan :) Den där björkplankan är bara en tröst för uppgraderingsjävulen anser jag ;)

Ligger mycket i det du säger, blev lite kär i hur den skulle kunna se ut mest tror jag ;)

Postad 11 April 2014 - 11:36

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Ligger mycket i det du säger, blev lite kär i hur den skulle kunna se ut mest tror jag ;)

Din spelare ser fantastisk ut tycker jag. Jag gick upp till en vit Rega RP6. Finishen på den är makalöst fin med gloss och inga lamineringskanter som RP1/3 har. Står och ler hela tiden när jag tittar på den :) Det borde gå att komma över RP6 plinten någonstans. DET skulle jag dock rekommendera :)

Redigerat av Drobbo, 11 April 2014 - 11:36.

Postad 11 April 2014 - 17:02

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Jo men jag gillar den faktiskt också :). Haha jag kanske skulle lämna in den till en lackerare för att få den där finishen istället ;)

Postad 11 April 2014 - 17:04

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Jo men jag gillar den faktiskt också :). Haha jag kanske skulle lämna in den till en lackerare för att få den där finishen istället ;)

Inte alls dum idé. Slipper man loggan med. Glöm dock inte att det finns mängder av vit. Stockholmsvit ala 0502 kanske inte blir helt sexigt.. 0500 däremot.

Postad 11 April 2014 - 20:13

patternmaster
  • patternmaster
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Din spelare ser fantastisk ut tycker jag. Jag gick upp till en vit Rega RP6. Finishen på den är makalöst fin med gloss och inga lamineringskanter som RP1/3 har. Står och ler hela tiden när jag tittar på den :) Det borde gå att komma över RP6 plinten någonstans. DET skulle jag dock rekommendera :)

Du gjorde rätt som tog en vit, min svarta är rätt tjusig också men den får utstå mycket dammtorkning! Hade tänkt en röd egentligen men handlaren hade bara en svart o jag ville ju ha den med detsamma......Har du fått en ny nu som är "rak" eller?

Postad 11 April 2014 - 20:27

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Du gjorde rätt som tog en vit, min svarta är rätt tjusig också men den får utstå mycket dammtorkning! Hade tänkt en röd egentligen men handlaren hade bara en svart o jag ville ju ha den med detsamma......Har du fått en ny nu som är "rak" eller?

Får nytt till veckan :)

Postad 12 April 2014 - 21:46

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Tack för inbjudan till ditt galleri. Det var en seriösare modifiering av en skivspelare än jag varit i närheten av. Mitt senaste inköp en gammal Empire 598 har jag haft ett lager av bimuten på plinten. Den flytande upphängningen har fått en liten behandling av plastlina. Den har en innertallrik. Den har jag provat att dämpa något med vanliga lite grova gummiband. Sedan får man väl göra några större o-ringar. Som man använder istället för gummibanden. De vittrar ju sönder över tiden.

Jag är mycket nöjd. Men gjort ett steg i taget. ÄR du nöjd med din ombyggnad?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.