* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 12 May 2010 - 14:46
Unregistered1842
-
Unregistered1842
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nej
Letade runt på youtube och hittade en länk där de visade hur man stängde av och på, på iphonen (Nu har jag ju givetvis slarvat bort länken och hittar den inte igen:( ) Men När man har play/pause framme, så var det en symbol till vänster om knapparna där man kunde klicka upp en meny och välja vilken sub man ville ha. INGEN som sett eller känner igen det??
Postad 12 May 2010 - 18:56
Unregistered18f1941b
-
Unregistered18f1941b
-
Användare
-
-
118 inlägg
Den är jätte bra och bäst. Man kan inte leva utan den när man väl har en. Borde narkotika klassas.
//Micke
just det men glömde att säga är det nån här som köpt den via tele2 säger den är bra??? ursäkta mig Den är jätte bra och bäst. Man kan inte leva utan den när man väl har en. Borde narkotika klassas.
//Micke
just det men glömde att säga är det nån här som köpt den via tele2 säger den är bra??? ursäkta mig
Postad 12 May 2010 - 19:12
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
ja med tele2 är den värdelös
Postad 12 May 2010 - 19:15
Unregistered18f1941b
-
Unregistered18f1941b
-
Användare
-
-
118 inlägg
ja med tele2 är den värdelös
okej men jag har aldrig haft några problem med dom så länge man inte är mitt ute i skogen ... det kommer jag inte göra -.--
Postad 13 May 2010 - 22:08
Unregistered386d6549
-
Unregistered386d6549
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Precis nybliven iPhone ägare och har lite funderingar vad det gäller surftiden. jag har två sim kort till den. Ett som är mitt privata med fri surf och sedan ett som min arbetsgivare står för där jag kan ringa o sms:a hur mycket jag vill. Surfkostnaden blir jag dock debiterad genom avdrag på lönen.
Om jag har i företagets simkort, hur kan jag då ha koll på att inga program är igång o drar surftid? När jag är hemma så kopplar jag upp den mot mitt hemmanätverk och fortsätter då med företagets simkort, men om jag åker iväg hemifrån så kan man då spärra så att surfning endast får ske när jag är uppkopplad via WiFi och inte mot 3G nätverk?
Hoppas ni förstår vad mitt svammel handlar om.
Postad 13 May 2010 - 22:31
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Finns ingen allmän spärr vad jag vet. Du får helt enkelt stänga av notiser, sätta hämta mail&kalendrar till manuellt och slutligen inte starta appar som du vet går mot nätet.
Postad 13 May 2010 - 22:44
Unregistered386d6549
-
Unregistered386d6549
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Finns ingen allmän spärr vad jag vet. Du får helt enkelt stänga av notiser, sätta hämta mail&kalendrar till manuellt och slutligen inte starta appar som du vet går mot nätet.
Finns det något sätt att veta vilka appar man har igång?
Postad 13 May 2010 - 23:43
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Än så länge så stängs alla appar ner så fort du trycker på home-knappen. Så du behöver inte oroa dig, se bara till att stänga av Push och sätt att du hämtar mail MANUELLT.
Dock körs Mail, Safari, Phone och iPod i bakgrunden. Och har du satt något på nedladdning i iTunes-appen så fortsätter den att ladda ned även när du stänger ner den.
Vilken operatör har du? Du skulle egentligen kunna stänga av 3G eller ändra en bokstav i dina APN-inställningar så slipper du ALL trafik till och från din iPhone förutom samtal och sms. Men det är som sagt beroende på vilken operatör du har?
Postad 14 May 2010 - 13:48
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hej... har precis skaffat mig en MacBook Pro och upptäckt att jag inte kommer åt den från Finder, någon som har en lösning på detta?
Har hittat något som heter AFPd men jag lyckas inte hitta det i Cydia
Postad 14 May 2010 - 15:27
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Hej... har precis skaffat mig en MacBook Pro och upptäckt att jag inte kommer åt den från Finder, någon som har en lösning på detta?
Kommer inte åt vad från Finder? Vad exakt är det du vill göra?
Postad 14 May 2010 - 18:40
sohe
-
sohe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Installera Netatalk på din iPhone och boota om den så kommer den att dyka upp i finder. Tips: Läs också under "User guides" på Cydias förstasida
Postad 14 May 2010 - 23:56
Unregisteredec18f665
-
Unregisteredec18f665
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Tjenare! Har snackats om att i OS 4.0 kommer iPhone 3GS fungerna med det nya 4G nätet! För mig låter det väldigt osannolikt att en mjukvaru uppdatering kan göra detta möjligt!? Har ifrågasatt källan (en snubbe på jobbet) vart han fått detta ifrån och svaret är såklart på någon sida! Men jag kan inte hitta något om att 3GS:en kommer fungera på 4G nätet med OS 4.0... Någon som hört något om detta eller det är bara rent skitsnack!?
Redigerat av Unregisteredec18f665, 14 May 2010 - 23:58.
Postad 15 May 2010 - 13:26
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Då nästa generations nät (4G/LTE) kräver ny hårdvara så är det såklart skitsnack att det nya OS:et skulle kunna påverka detta. Och att Apple skulle integrera hårdvara som stöder 4G-nätet är också lite drömmande då 4G-nätet endast är i startgroparna i några länder.
Postad 15 May 2010 - 16:48
Unregistered53cc092c
-
Unregistered53cc092c
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Köpte min i måndags. Hade beställt en HTC Desire, men efter att leveransdatum blev framflyttat, och framflyttat och framflyttat... Avbeställde jag och köpte en Iphone istället. Jag säger så här: "plugg and play" En idiot förstår iphone direkt, allt är så logiskt, enkelt. Just användarvänligheten är makalös. Sedan har den funnits ett tag = de flesta buggar är borta. Jag kan inte begripa att jag inte köpt en tidigare? Sedan finns det hur mycket tillbehör som helst. Det enda som stör mig är att den inte har blixt/lampa, och Batterietiden Men det är ingen direkt nyhet. Jag är supernöjd hej jag orka inte läsa igenom hela tråden efter nån som har köpt en iphone
kan nån säga om den är bra den är dyr men det bry jag inte om
hjälp tack
Postad 15 May 2010 - 18:52
mabbe221
-
mabbe221
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej alla,
ursäkta dessa frågor... de kanske besvaras i tidigare forum inlägg... men det är ett par att läsa igenom...
Hur fungerar GPS funktionen? ligger det kartor i telefonen vid leverans? om inte laddas dessa via surfabonnemanget?
Kan man ladda in MP3 låtar från sitt egna bibliotek (dvs från datorn) eller måste man ladda ned ifrån Itunes?
Postad 15 May 2010 - 19:22
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Du får med Google maps från start. Den laddar ner kartorna vart efter från surfabbonemanget. Funkar på samma sätt som vanliga google maps: http://maps.google.com Du måste synka musik med iTunes installerat i datorn. Den har även koll på dina egna mp3or sen tidigare. Du kan ju prova att ladda ner iTunes och testa den innan du går och köper en telefon. Då lär du dig lite om det: http://www.apple.com/se/itunes/
Postad 15 May 2010 - 20:10
mabbe221
-
mabbe221
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tackar för info'n!!! ps finns det som till all annat..."fulversioner" av kartorna som man kan ev. ladda ned?  ds Du får med Google maps från start. Den laddar ner kartorna vart efter från surfabbonemanget. Funkar på samma sätt som vanliga google maps: http://maps.google.com
Du måste synka musik med iTunes installerat i datorn. Den har även koll på dina egna mp3or sen tidigare. Du kan ju prova att ladda ner iTunes och testa den innan du går och köper en telefon. Då lär du dig lite om det: http://www.apple.com/se/itunes/
Postad 16 May 2010 - 00:13
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
"fulversioner" diskuterar vi inte här på minhembio. Och sluta vara så snål, en GPS-app (Navigon eller TomTom t.ex.) kostar runt 500kr på App Store, vilket är en bra mycket lägre summa än att gå och köpa en separat GPS-enhet.
Redigerat av shapic, 18 May 2010 - 00:29.
Postad 16 May 2010 - 10:37
mabbe221
-
mabbe221
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Får be om ursäkt!!! "fulversioner" diskuterar vi inte här på minhembio. Och sluta vara så snål, en GPS-app (Navigon eller TomTom t.ex.) kostar runt 500kr på App Store, vilket är en bra mycket lägre summa än att gå och köpa en separat GPS-enhet.
"fulversioner" diskuterar vi inte här på minhembio. Och sluta vara så snål, en GPS-app (Navigon eller TomTom t.ex.) kostar runt 500kr på App Store, vilket är en bra mycket lägre summa än att gå och köpa en separat GPS-enhet.
Postad 16 May 2010 - 22:54
jeffkan
-
jeffkan
-
Användare
-
-
120 inlägg
Tackar för info'n!!!
ps finns det som till all annat..."fulversioner" av kartorna som man kan ev. ladda ned? ds
varför skulle man ens villja ha "fulversioner" ..? Google kommer snart att släppa sin Google Navigator som kommer vara gratis - glöm TomTom och allt vad det heter Google Navigation
Postad 16 May 2010 - 23:50
pettran
-
pettran
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Tjenare! Har snackats om att i OS 4.0 kommer iPhone 3GS fungerna med det nya 4G nätet! För mig låter det väldigt osannolikt att en mjukvaru uppdatering kan göra detta möjligt!? Har ifrågasatt källan (en snubbe på jobbet) vart han fått detta ifrån och svaret är såklart på någon sida! Men jag kan inte hitta något om att 3GS:en kommer fungera på 4G nätet med OS 4.0... Någon som hört något om detta eller det är bara rent skitsnack!?
iPhone 3gs är en 3G lur, den kommer inte att bli en 4G lur bara för att man stoppar i ett nytt OS, att Operativet heter 4 har inget med 4G att göra förmodligen (så din jobbarpolare ska sluta tro på allt som står på nätet), däremot skall det nya OSet vara kanon (har jag hör av dom som fått beta testa, lite buggigt dock) 10 juni är väl prel släpp för det nya OSet, gissningsvis kommer 4G luren straxt efter.
Postad 17 May 2010 - 00:26
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Det är med största sannolikhet inte en telefon som klarar 4g, att folk kallar den fjärde generationen för 4g är för att det är den fjärde generationen av iPhone och är inte en funktionsbeskrivning, vad nästa iphone kommer att heta är INTE officiellt.
Postad 17 May 2010 - 07:36
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Kommer inte åt vad från Finder? Vad exakt är det du vill göra?
Sorry, slarvigt, jag kommer inte iPhonen, vill kunna plocka ut bilderna från den utan att behöva använda iPhoto.
Postad 17 May 2010 - 07:45
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
varför skulle man ens villja ha "fulversioner" ..? Google kommer snart att släppa sin Google Navigator som kommer vara gratis - glöm TomTom och allt vad det heter
Google Navigation
Men inte till Iphone, bara till Android.
Postad 17 May 2010 - 08:42
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Sorry, slarvigt, jag kommer inte iPhonen, vill kunna plocka ut bilderna från den utan att behöva använda iPhoto.
Det har jag själv aldrig känt behovet av att göra så det kan jag inte svara på. Varför kan du inte använda iPhoto då?
Postad 17 May 2010 - 13:18
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Men inte till Iphone, bara till Android.
Google har hela tiden hävdat att det skall komma även till iPhone och bekräftade sina planer nyligen. Källa: BGR
Postad 17 May 2010 - 13:22
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Det har jag själv aldrig känt behovet av att göra så det kan jag inte svara på. Varför kan du inte använda iPhoto då?
Skall man inte använda iPhoto för att redigera eller lagra bilderna så är ju den omvägen ganska omständig. Vill man inte använda något "importeringsprogram" så fungerar nog Phone disk eller iPhone explorer från Macroplant ganska bra. Vill man använda finder så verkar det första vara att föredra.
Postad 17 May 2010 - 19:55
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Skall man inte använda iPhoto för att redigera eller lagra bilderna så är ju den omvägen ganska omständig.
Vill man inte använda något "importeringsprogram" så fungerar nog Phone disk eller iPhone explorer från Macroplant ganska bra. Vill man använda finder så verkar det första vara att föredra.
Klockrent Phindus, PhoneDisk var exakt vad jag var ute efter!!! Och gratis var det också än så länge!
Postad 19 May 2010 - 17:00
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
Google har hela tiden hävdat att det skall komma även till iPhone och bekräftade sina planer nyligen.
Källa: BGR
Fast läser man det sista så är det tveksamt  "but with Google and Apple’s relationship a bit strained, hell may have to thaw a bit before this comes to fruition on the iPhone."
Postad 20 May 2010 - 12:17
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Med os4 på 3gs så verkar det ju inte skilja så mycket i funktion mellan den nya iphone och 3gs förutom 4g.
Postad 20 May 2010 - 12:22
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Med os4 på 3gs så verkar det ju inte skilja så mycket i funktion mellan den nya iphone och 3gs förutom 4g.
Finns det någon som bekräftat att den skulle ha 4g (LTE?)? Annars är det nog mest lite bättre kamera+lampa/processor/minne/batteri och sedan en kamera på framsidan.
Postad 20 May 2010 - 12:58
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Finns det någon som bekräftat att den skulle ha 4g (LTE?)?
Annars är det nog mest lite bättre kamera+lampa/processor/minne/batteri och sedan en kamera på framsidan.
Ne det kanske det inte finns. Bättre processor kräver väl bättre batteri så frågan är ju hur mycket bättre batteritid det blir. Video samtal dog väl lika snabbt som det kom.
Postad 20 May 2010 - 13:54
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Ne det kanske det inte finns. Bättre processor kräver väl bättre batteri så frågan är ju hur mycket bättre batteritid det blir. Video samtal dog väl lika snabbt som det kom.
Ja jag sade inte bättre batteritid  .... Men kör de A4 processorn så tyder rapporterna på att den är ganska energisnål. Videosamtal har jag nog bara använt en gång, men en bättre kamera på baksidan är välkommet.
Postad 20 May 2010 - 14:02
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Ja jag sade inte bättre batteritid ....
Men kör de A4 processorn så tyder rapporterna på att den är ganska energisnål.
Videosamtal har jag nog bara använt en gång, men en bättre kamera på baksidan är välkommet.
Nej jag vet =) Jag sitter här och är lite tveksam till om jag skall gå och hämta en eller inte.. tycker 3gs är snyggare och dom nya funktionerna som diskuteras har jag ingen större nytta för... äsch jag går och hämtar en, vad ska man med pengar till.
Postad 20 May 2010 - 14:08
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Brukar uppgradera vart annat år så jag sitter på en 3G och då kan då kan jag tycka att det är värt att uppgradera. Har man en 3GS så vet jag inte riktigt om det känns lika motiverat.
Postad 20 May 2010 - 14:42
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Det är A-L-L-T-I-D motiverat att uppgradera!
Redigerat av zinned78, 20 May 2010 - 14:42.
Postad 20 May 2010 - 17:06
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Nu har jag köpt den iaf och jag älskar den!
Får den inte att ansluta till mitt trådlösa hemma, säger att det är fel lösen..hmm..
Postad 20 May 2010 - 18:45
uppviglare
-
uppviglare
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Nu har jag köpt den iaf och jag älskar den!
Får den inte att ansluta till mitt trådlösa hemma, säger att det är fel lösen..hmm..
Skriv in rätt lösen ist
Postad 20 May 2010 - 18:53
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Skriv in rätt lösen ist 
Ja jo, men det vill sig liksom inte... har testat alla lösenord jag kommer på och även återställt routern men inget funkar. Nu är det löst.
Redigerat av Munkee, 20 May 2010 - 21:00.
Postad 20 May 2010 - 22:43
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Postad 20 May 2010 - 23:17
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Det var helt enkelt så att jag glömt lösenordet och fick göra om allt från början, bara att leta upp installations cd från BBB.
Är det svårt att få bort ett skärmskydd när det väl fått sitta ett tag? pillade precis på ett från ZAGG men vette fan om det blev bra.. står att småbubblor skall försvinna efter några timmar så det är ju bara att vänta och se hur resultatet blev.
Postad 22 May 2010 - 01:23
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Det kan ta upp till 24h för alla mikrobubblor att försvinna. Tricket med InvisibleShield är att verkligen överdriva med mängden vattenlösning innan man sätter på den. Nej då, det är inga problem att ta bort den sen, bara att dra av den.
Postad 23 May 2010 - 11:22
jeffkan
-
jeffkan
-
Användare
-
-
120 inlägg
jag har ett stort problem angående att få in ljudböcker i itunes. jag har testat att döpa filerna till genret "audiobook" och "speech" men ändå så vill de inte lägga sig i audobook-avdelningen utan envisas med att lägga sig i musikbiblioteket.
Finns det något trix?
Postad 24 May 2010 - 06:47
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
get info > options > media kind > audiobook på alla spår boken består av.
Redigerat av simulacra, 24 May 2010 - 06:47.
Postad 24 May 2010 - 14:01
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Är det någon mer än jag som har problem med att samtalen bryts när iPhonen byter från GSM till 3G och vice versa?
Jag har Tele2.
Postad 24 May 2010 - 14:03
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Är det någon mer än jag som har problem med att samtalen bryts när iPhonen byter från GSM till 3G och vice versa?
Jag har Tele2.
Jepp, fast det har jag haft med andra märken med dock. Typ htc och nokia.
Postad 24 May 2010 - 18:02
jeffkan
-
jeffkan
-
Användare
-
-
120 inlägg
get info > options > media kind > audiobook på alla spår boken består av.
Stort tack!
Postad 24 May 2010 - 18:56
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Jag har Tele2.
Jepp, fast det har jag haft med andra märken med dock. Typ htc och nokia.
Det är inte med telefonerna att göra utan det är ett nätproblem. Övergång från GSM->3G sker utan avbrott, däremot bryts samtal när man går från 3G->GSM. Nätbyte kallas för "handover" och så vitt jag vet är det främst Tre som haft problem med detta då deras nät inte har stöd handover från 3G->GSM under ett pågående samtal. EDIT: Från Tre's webbsida: "Nedkoppling av samtal mellan vid övergång av 3s nät till 2G-nätet När man hamnar utanför 3G-täckning under ett pågående samtal kommer samtalet att brytas. Om det finns 2G-täckning i området kommer du att kunna återuppta samtalet genom att ringa upp igen. Om du inte har ett pågående samtal igång kommer övergången ske automatiskt utan att du märker det. Du kan alltid ringa och skicka SMS med 2G-täckning även om 3s specifika tjänster kan vara begränsade.
Om du har 2G-täckning under ett pågående samtal och kommer in i 3G-täckning kommer du kunna prata utan att samtalet kopplas ned. När du sedan lagt på kommer mobilen att automatiskt att ställa in sig på 3G nätet igen. Då kan du komma åt alla 3G tjänster."Hittar inget liknande på Tele2's webbsida, men förmodligen gäller samma sak för Tele2's nät?
Redigerat av shapic, 24 May 2010 - 19:10.
Postad 24 May 2010 - 23:23
Johnny Hotpants
-
Johnny Hotpants
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Jag hade en iPhone 3G, den valde jag att tappa i golvet så den tvärdog. Jag synkade den mot min iTunes i princip varje dag så allt borde vara backuppat.
Nu har jag köpt en begagnad 3GS av en polare som är bunden till TRE, problemet är att jag har Telia...
Jag kommer hem, sätter in den i datorn och tänker att jag ska nollställa den och lägga över "mina grejjer" i den. Allting verkar gå bra men den kräver att jag sätter in ett SIM, jag gör det, och kör på. So far so good.
Sen så efter en lång process så säger den att något fel (med någon felkod med en massa nollor) och vad jag förstår av det engelska felmeddelandet som kommer sen är att det mycket riktigt är lyst till just TRE och därför funkar det inte alls.
Jag behöver alltså låsa upp den, vad jag har hört är det varken olagligt eller ovanligt.
MEN! Och det är nu problemen börjar komma, på hemsidan av ett "säkert kort" till affär så säger dom att dom bara kan låsa upp en telefon med version 3.2...
Min ominstallation av hela skiten jag precis gjort har säkert satt in det senaste OS:et i luren, men jag vet inte alls vad det är för nummer på det.
Jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga nu, jag skulle anta att en enkel upplåsning så jag kan använda mitt Telia i den skulle lösa precis allting, men är det så att dom butikerna som låser upp är väldigt efter och kan inte låsa upp om man har en nyligen uppdaterad telefon?
Vad har jag för allternativ?
Jag vart så jäkla nere då jag verkligen lidit utan min iPhone den senaste månaden (har haft nån skit Nokia från Clas Ohlson) och jag vet ärligt talat inte hur jag ska gå tillväga.
hjälp!
Postad 25 May 2010 - 08:42
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Jag har ett problem med att min "home"-knapp är jättetrög. dessutom hänger sig telefonen ibland. Har testat att ominstallera (återställa) den men problemen kvarstår. Nån annan som haft samma problem och fått det åtgärdat via garantin?
Redigerat av greveriff, 25 May 2010 - 08:43.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|