Att personen använde "vi" istället för "Maemo-teamet hos Nokia" (eller dylikt) är väl rätt uppenbart då medel-Svensson knappast kommer bli gladare eller smartare av det sista (antagligen blir han istället förvirrad
Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 30 November 2009 - 16:35
Att personen använde "vi" istället för "Maemo-teamet hos Nokia" (eller dylikt) är väl rätt uppenbart då medel-Svensson knappast kommer bli gladare eller smartare av det sista (antagligen blir han istället förvirrad
Postad 30 November 2009 - 16:45
Att de säger "våra teklniker jobber med..." tycker jag är helt ok. Våra kan ju innefatta all Nokia personal.
Redigerat av MagnusBio, 30 November 2009 - 16:46.
Postad 30 November 2009 - 16:45
Våra tekniker jobbar på 1.1!!!!!
HAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HAHAHHAHAAH dagens skämt
Ni får ursäkta mig, men HAHAHAHAAHHHAHA... fyfan, det är så jäkla roligt det här. De har inte koll på någonting alls! Mobil.se kom med nyheten angående väntan på 1.1, när jag pratade med nokia shopen så visste de inte ens vad jag syftade på; var tvungen att ge de länken. Att de har så lite koll på själva luren, sen säga "våra tekniker jobbar på 1.1", ahaha.. epic..
Och p93an, ditt försök att låta mogen för engångsskull i forumet tycker jag är misslyckat. De som svarar på luren i Nokia shop har inget alls att göra, förutom att svara på luren, och som sagt, inte ha något vettigt att säga. De vet inte ens vilka som kommer att inkluderas i första leveransen, om inte de vet det, vem f*n ska veta det?
Så jag förstår verkligen inte vilken press du snackar om, och jo, alla här, har mer kunskap än de när det gäller N900.
Postad 30 November 2009 - 17:28
Ni får ursäkta mig, men HAHAHAHAAHHHAHA... fyfan, det är så jäkla roligt det här. De har inte koll på någonting alls! Mobil.se kom med nyheten angående väntan på 1.1, när jag pratade med nokia shopen så visste de inte ens vad jag syftade på; var tvungen att ge de länken. Att de har så lite koll på själva luren, sen säga "våra tekniker jobbar på 1.1", ahaha.. epic..
Och p93an, ditt försök att låta mogen för engångsskull i forumet tycker jag är misslyckat. De som svarar på luren i Nokia shop har inget alls att göra, förutom att svara på luren, och som sagt, inte ha något vettigt att säga. De vet inte ens vilka som kommer att inkluderas i första leveransen, om inte de vet det, vem f*n ska veta det?
Så jag förstår verkligen inte vilken press du snackar om, och jo, alla här, har mer kunskap än de när det gäller N900.
Vad är det som är så himla kul egentligen? Förväntar ni er att ingenjörerna ska sitta i telefonsupporten? Att de ska använda rätt termer? Lägg ner. Sen att någon råkar ha mindre koll än någon annan är väl inte så konstigt?
Eller så kanske det bara var så att personen i sig bara var väldigt trött.
Vi vet alla när den kommer då besluten uppenbarligen kommit från en högre nivå i bolaget och det räcker just nu.
Postad 30 November 2009 - 17:40
MobileBurn
Reuters
Redigerat av ake1010, 30 November 2009 - 18:35.
Postad 30 November 2009 - 18:26
Vad är det som är så himla kul egentligen? Förväntar ni er att ingenjörerna ska sitta i telefonsupporten? Att de ska använda rätt termer? Lägg ner. Sen att någon råkar ha mindre koll än någon annan är väl inte så konstigt?
Eller så kanske det bara var så att personen i sig bara var väldigt trött.
Vi vet alla när den kommer då besluten uppenbarligen kommit från en högre nivå i bolaget och det räcker just nu.
Det som är så jäkla kul är att jag varje gång har ringt de, så har jag vetat mer. Vilket borde vara tvärtom tycker du inte?
Vad är meningen med att "trycka 4 om du har frågor angående beställningar via online shop" när de inte kan svara på nån fråga? Och jag menar verkligen det, de har inte kunnat svara på något alls, och jag har verkligen berättat saker för de, som de borde veta innan mig. Jag är trots allt bara en kund.
De visste inte om förseningen från v44
De visste inte om press releasen att N900 hade börjats skeppa
De visste inte om 1.1 historien
De vet fortfarande inget om mailet som vi fick från Online Shop.
Och det kan ju inte bero på att "någon råka ha mindre koll/väldigt trött. För att jag har ringt de flera gånger, pratat med olika personer, utan att få ut något av det. What are the odds?
Min personliga upplevelse med Nokias Online Shop har varit minst sagt dåligt. Jag menar Klas hänvisar mig till de när jag frågade om jag inkluderas i första leveransen, vilket lät logiskt, jag beställde ju inte från Klas direkt. När jag väl ringt de, så säger att de inte vet. Med vadf*n? Vadå inte vet? Jag beställde ju från er?? Vem är det som ska veta egentligen?
Postad 30 November 2009 - 18:42
ett par frågar ang n900. 1. hur är tryckskärmen gentemot 5800 och n97? 2. Är den verkligen så "tung" som alla säger? Sitter den bra i handen? 3. Går det att ladda ner filmer direkt till telefonen och se på dem? 4. Någon som testat högtalarna? Äger idag en 5800, är det samma klass? 5. Jag har beställt telefonen via 2020 och electra genom en bekant som äger en telefonbutik, är chansen större att jag får den innan mediamarkt och andra elvaruhus? vad tror ni? Någon som lyckats testa hörlurarna som följer med? såvitt jag förstått det så har redan vissa på forumet telefonen.
Tacksam för svar
Mvh
Postad 30 November 2009 - 18:51
Postad 30 November 2009 - 19:12
pris ,5590
Postad 30 November 2009 - 19:17
transmission finns det ett program som heter...det kan du tanka ner torrenter med direkt i mobilen
Hittar man det på maemo.org? Eller et funkar inte till N900 än?
Postad 30 November 2009 - 19:25
Redigerat av Svenn3SaataN, 30 November 2009 - 19:47.
Postad 30 November 2009 - 19:25
Det som är så jäkla kul är att jag varje gång har ringt de, så har jag vetat mer. Vilket borde vara tvärtom tycker du inte?
Vad är meningen med att "trycka 4 om du har frågor angående beställningar via online shop" när de inte kan svara på nån fråga? Och jag menar verkligen det, de har inte kunnat svara på något alls, och jag har verkligen berättat saker för de, som de borde veta innan mig. Jag är trots allt bara en kund.
De visste inte om förseningen från v44
De visste inte om press releasen att N900 hade börjats skeppa
De visste inte om 1.1 historien
De vet fortfarande inget om mailet som vi fick från Online Shop.
Och det kan ju inte bero på att "någon råka ha mindre koll/väldigt trött. För att jag har ringt de flera gånger, pratat med olika personer, utan att få ut något av det. What are the odds?
Min personliga upplevelse med Nokias Online Shop har varit minst sagt dåligt. Jag menar Klas hänvisar mig till de när jag frågade om jag inkluderas i första leveransen, vilket lät logiskt, jag beställde ju inte från Klas direkt. När jag väl ringt de, så säger att de inte vet. Med vadf*n? Vadå inte vet? Jag beställde ju från er?? Vem är det som ska veta egentligen?
true true... Ahh det är tragiskt faktiskt...
Postad 30 November 2009 - 19:43
hej
ett par frågar ang n900. 1. hur är tryckskärmen gentemot 5800 och n97? 2. Är den verkligen så "tung" som alla säger? Sitter den bra i handen? 3. Går det att ladda ner filmer direkt till telefonen och se på dem? 4. Någon som testat högtalarna? Äger idag en 5800, är det samma klass? 5. Jag har beställt telefonen via 2020 och electra genom en bekant som äger en telefonbutik, är chansen större att jag får den innan mediamarkt och andra elvaruhus? vad tror ni? Någon som lyckats testa hörlurarna som följer med? såvitt jag förstått det så har redan vissa på forumet telefonen.
Tacksam för svar
Mvh
Tyvärr kan jag inte svara så noggrant då jag varken haft 5800 eller N97.
Eftersom videospelaren (mplayer) klarar många format skulle det gå att ladda ner direkt till telefonen och spela.
Redigerat av Unregistered99c01b5c, 30 November 2009 - 19:44.
Postad 30 November 2009 - 19:50
vad är fel på dig? få se om du kan bättre eller med deras kunskap, snälla du fattar inte vilket press dom har.
ni har väl säkert nån mobil redan så ni borde fan inte klaga ens
ge dom för**** tid, hellre en mobil som funkar än ingen alls
Nä, jag har ingen :/ Därför det är lite extra bittert... Jobbar man på kundtjänst ska man kunna ALLT. Det ska chefen se till! Vi klagar ju till Klas ang detta, men även personalen måste ju hålla sig ajure!
Postad 30 November 2009 - 19:53
Klas Ström på Nokia uppger att man valde denna lösning eftersom man så länge försäljningen sker via Nokia Store kan garantera att kunderna får informationen om att den nuvarande mjukvaran inte fungerar med 3-simkort ännu, och att den uppdaterade mjukvaran (1.1) kan laddas ner senare i december.
- Vi valde att släppa den med mjukvaran 1.0 för att få ut den snabbt nu, då många väntar på den. Det är en enorm efterfrågan på den överallt, säger Klas Ström.
Av: Linus Brohult
Alltså har ju Klas lyssnat till vår klagan! MEN GE OSS MOBILEN NU, VI SKITER I TRE.
GRATTIS ALLA!!!
Postad 30 November 2009 - 19:54
Spela ingen roll vilken support man ringer...
De vet ändå inget...
Därför vi har forum..
Postad 30 November 2009 - 19:55
/Teknikråttan
Postad 30 November 2009 - 19:58
Inte nå att haka upp sig om support...
Spela ingen roll vilken support man ringer...
De vet ändå inget...
Därför vi har forum..
Sant o allt d, men de borde!
Postad 30 November 2009 - 20:03
Nä, jag har ingen :/ Därför det är lite extra bittert... Jobbar man på kundtjänst ska man kunna ALLT. Det ska chefen se till! Vi klagar ju till Klas ang detta, men även personalen måste ju hålla sig ajure!
Hehe har du nånsin jobbat inom support, i större delen av fallen så får man fixa fram info själv. Chefen brukar sällan ge nån info eller hjälpa till. Tyvärr funkar det så i större delen av support världen.
Speciellt nu med alla ekonomiska problem så går man runt på färre folk och då finns inte tid till varken utbildningar eller info möten.
Postad 30 November 2009 - 20:05
Finns det något alternativ till denna gudomliga mobil? HD2an är klart intressant men wm vet jag inte om jag gillar, känns så gammalt. Iphonen är för oavancerad. X10an kommer efter nyår... Smärtgränsen ligger runt 6000kr.
Postad 30 November 2009 - 20:09
Eller varför inte köpa nån skitmobil för nåra 100 spänn å ha den tills N900 kommer?
Edit
Intressant sida om extras,extras-testing,extras-devel
http://danielwilms.w...g-step-by-step/
Redigerat av moparman, 30 November 2009 - 20:18.
Postad 30 November 2009 - 20:34
Jahopp där försvann det roliga, då kommer det säkerligen samtidigt till N97'an som jag kör nu. vilket är det enda jag saknar på en telefon.Intressant för t.ex. SVTPlay och liknande:
http://dougt.org/wor...t-flash-fennec/
Vet nån om det finns en lur som kan spela upp t,ex svt play idag?
Postad 30 November 2009 - 20:40
Redigerat av Gurra101, 30 November 2009 - 20:41.
Postad 30 November 2009 - 21:02
Någon som vet varför inte alla fått mailet om lev. V50, som har förbeställt via Nokia shop?
/Teknikråttan
Konstigt.. Har du beställt via nokia shop, och fortfarande inte fått lev v50 mailet? När förbeställde du luren om jag får fråga?
Postad 30 November 2009 - 21:10
Men det kan inte vara lätt för er heller att vara runt 15-22 års ålder och redan veta allt. För vad ska ni hitta på om sådär 10-15 år när ni redan nu vet allt :-S
Could resist även om jag inser att jag sjunker till samma nivå som er andra gnällspikar...
Postad 30 November 2009 - 21:14
Då man inte förhandsbokat via nokia så lär man ändå inte få mobilen vid första lanseringen och att vänta tills nyår är otänkbart för mig, då jag inte har någon mobil längre. Att vara utan mobil i 1½månad och speciellt över jul är väldigt svårt!
Finns det något alternativ till denna gudomliga mobil? HD2an är klart intressant men wm vet jag inte om jag gillar, känns så gammalt. Iphonen är för oavancerad. X10an kommer efter nyår... Smärtgränsen ligger runt 6000kr.
Har man tålamod köper man en 300 kronors skräpmobil så länge
Postad 30 November 2009 - 21:28
Alla ni som gnäller på nokia shop. Varför söker ni inte jobb där?!? Nej tänkte väl det det skulle väl inte passa självutnämda experter som ni tycks vara.
Men det kan inte vara lätt för er heller att vara runt 15-22 års ålder och redan veta allt. För vad ska ni hitta på om sådär 10-15 år när ni redan nu vet allt :-S
Could resist även om jag inser att jag sjunker till samma nivå som er andra gnällspikar...
Varför skulle vi söka jobb där? Det är väl deras jobb att veta saker om mobilen. Jag förstår inte riktigt hur det skulle göra saken bättre. Du kanske anser att vi skulle göra ett bättre jobb? Har du följt forumet så vet du nog att de flesta här skulle faktiskt göra ett mycket bättre jobb än de som sitter på Nokia Shop.
Ingen har självutnämnt sig till expert, och snälla visa mig någon här, även om det är jag, som säger sig "veta allt". All info vi har hittat, är via mobil.se, maemos forum, nokia osv. Och jag tycker att de på support avdelning för nokia shop borde vara medvetna om allt det där, för ja, det gäller ju en produkt som de säljer.
"Men det kan inte vara lätt för er heller att vara runt 15-22 års ålder och redan veta allt. För vad ska ni hitta på om sådär 10-15 år när ni redan nu vet allt :-S"
Väldigt intressant åldersfördelning du gör där. 15-22? Så du tycker att en 15 åring kan sitta i samma "grupp" som en 22 åring? Som sagt, ingen här har utnämnt sig till expert, så jag förstår inte riktigt hur vi ska koppla ihop ditt skitsnack till det hela.
"Could resist även om jag inser att jag sjunker till samma nivå som er andra gnällspikar..."
Du kanske menar Couldn't resist? Men hey, om du inte anser att folket här är på din höga nivå, så förstår jag inte riktigt vad du har och göra här.
Postad 30 November 2009 - 21:44
Jag beställde den 24/11.Konstigt.. Har du beställt via nokia shop, och fortfarande inte fått lev v50 mailet? När förbeställde du luren om jag får fråga?
Postad 30 November 2009 - 21:59
Jag beställde den 24/11.
Då kan det faktiskt bero på att du beställde lite sent.. men det är bara vad jag tror.
Helt ärligt så vet jag inte vad det beror på, men förhoppningsvis så får du den v50
Själv har jag en bokning från 17okt, ändå vågar jag inte bli helt glad och inställd på att jag får den v50..
Redigerat av Pfizer, 30 November 2009 - 22:00.
Postad 30 November 2009 - 22:15
Pratade med en kille på elgiganten deras leverantör skulle ha den 7/12 preliminärt och då skulle dom kunna ha den hemma 2-3 dagar efter det,,, så kanske kan man köpa den på öppna marknaden innan julDå man inte förhandsbokat via nokia så lär man ändå inte få mobilen vid första lanseringen och att vänta tills nyår är otänkbart för mig, då jag inte har någon mobil längre. Att vara utan mobil i 1½månad och speciellt över jul är väldigt svårt!
Postad 30 November 2009 - 22:26
Pratade med en kille på elgiganten deras leverantör skulle ha den 7/12 preliminärt och då skulle dom kunna ha den hemma 2-3 dagar efter det,,, så kanske kan man köpa den på öppna marknaden innan jul
skulle ju vara intressant om det stämde, men känns ändå som om det inte kommer vara så. jag tvivlar på att elgiganten. får in den så pass tidigt. men har gärna fel
Postad 30 November 2009 - 22:30
de sa också att den skulle komma antingen tisdag eller fredag v.50, om nokia hinner få in 1.1 till alla mobilerna på en vecka ( vet ej hur lång tid det kan ta xD ).... dock så är det väldigt skumt att de kan säga sånt utan att ha fått ett spikat datum... trovärdigt ?
Postad 30 November 2009 - 22:34
Droid verkar inte änns komma till sverige så nu är det bara att hoppas på att de har en del lurar om en vecka så man kan den. Får gå i ide i en vecka eller två nu!Har man tålamod köper man en 300 kronors skräpmobil så länge
Själv skulle jag aldrig i livet köpa en winmobile. Och droid känns iinte heller rätt för min del.
Förresten bara jag som lite då och då börja tro att N900an bara är en hype och inte så mkt bättre än konkurrenterna för att sedan jämföra den med nån annan med tele och komma ihåg hur grym denna är?
Postad 30 November 2009 - 22:49
Bara läsa allt man kommer över och se filmer om os
Postad 30 November 2009 - 23:33
Pratade med en kille på elgiganten deras leverantör skulle ha den 7/12 preliminärt och då skulle dom kunna ha den hemma 2-3 dagar efter det,,, så kanske kan man köpa den på öppna marknaden innan jul
Gud vad jag hoppas att detta stämmer. Skulle vara fett nice om även Telenor kunde få in den då. Om nu detta stämmer vilket jag hoppas att det gör. Vill verkligen ha en N900 innan jul. Men för det så måste det först vara så att min Omnia inte fungerar efter senaste servicen, och sedan måste som sagt Telenor få in den. Så det är många om.....
Förhoppningsvis så kommer det att funka. Håller iaf alla tummar jag bara kan.
Postad 30 November 2009 - 23:37
Alla ni som gnäller på nokia shop. Varför söker ni inte jobb där?!? Nej tänkte väl det det skulle väl inte passa självutnämda experter som ni tycks vara.
Tja, om det finns en support man kan ringa om man har frågor på en lagd order borde de kunna svara på frågor om ordern.De behöver väl inte vara experter. Sedan är det kanske inte just personerna på supporten det är fel på.
Det kan ju även vara att på att personen som tar beslut meddelar detta till de som bör veta det.
Men om man väljer alternativ 4 på deras automatsvar skall man
"Få svar på frågor om en redan lagt order"
Jag frågade om en order som var avbokad. Varför kan jag inte se det på min orderhistorik på hemsidan den ser står fortfarande som den väntar på att levereras.
Svaret var ungefär "Vet inte varför det ser ut så"
Fråga. När tror du ungefär att ni kommer börja skicka ut N900.
Svar "Vet inte. När fw 1.1 är klar. Och det vet vi inte när den blir. Troligen i år"
Fråga. Kan ni se var i kön min beställning ligger?
Svar. "Nej, det kan vi inte göra."
Fråga "Kommer jag att få min i den första omgången"
Svar. "Vet inte"
I stort sett var det svaren på frågorna jag fick, kändes som han visste inget alls,
men som sagt, inte hans fel. Nokia verkar ha dålig internkommunikation. Kanske läge för att alla
får vars en N900 så de kan informera varandra bra.
Jag kunde dock få reda på att jag hade en order lagd och den inkluderade en N900.
Det var vad man kunde få veta. Inte ändra leveransadress eller gör något annat.
Nu ringde jag mest för att jag ville vara säker på att min avbokade order verkligen är avbokad.
Frågan om N900 leveransen var mest för jag hade han på tråden.
Redigerat av MagnusBio, 30 November 2009 - 23:40.
Postad 30 November 2009 - 23:55
Du kanske anser att vi skulle göra ett bättre jobb? Har du följt forumet så vet du nog att de flesta här skulle faktiskt göra ett mycket bättre jobb än de som sitter på Nokia Shop.
Det är stor skillnad på att göra ett bättre jobb och kunna mera. Majoriteten av de som ringer är nog inte såna som "kan mera än kundtjänst" och de får nog den hjälp de behöver av supporten. Man kan ju inte räkna med att de är experter på alla deras lurar och kan allt om dem. Det är inte de som kan mest som sitter i supporten, man måste ha lite andra egenskaper för att kunna sitta där också än bara kunna allt. Dessutom, hur många samtal till supporten handlar om N900, de kanske inte lägger så mycket krut på den pga av att den inte är en mobil som riktar sig till så många personer?
Jag själv börjar bli lite mindre sugen på N900, eller snarare mer sugen på SE X10 och HTC motsvarighet. Vill helst ha en lite tunnare mobil och kan nog tumma på hårdvarutangentbordet. Maemo verkar verkligen intressant och har sina fördelar gentemot android, men även många nackdelar. Jag väljer nog android helst, tills maemo har mognat och fått lite mera uppmärksamhet. Portrait mode känns även lite som en dealbreaker, det kommer säkert men det är en sak jag inte vill vänta ett halvår på.
Postad 01 December 2009 - 00:48
heh, apropå SNES emulator.
http://www.joystiq.c...ment-in-new-no/
Hehe inte mycket Nintendo kan göra här förmodligen...
Postad 01 December 2009 - 01:01
Det är stor skillnad på att göra ett bättre jobb och kunna mera. Majoriteten av de som ringer är nog inte såna som "kan mera än kundtjänst" och de får nog den hjälp de behöver av supporten. Man kan ju inte räkna med att de är experter på alla deras lurar och kan allt om dem. Det är inte de som kan mest som sitter i supporten, man måste ha lite andra egenskaper för att kunna sitta där också än bara kunna allt. Dessutom, hur många samtal till supporten handlar om N900, de kanske inte lägger så mycket krut på den pga av att den inte är en mobil som riktar sig till så många personer?
Jo absolut, men ingen har ställt über frågor till de direkt. Det har varit väldigt enkla frågor som de faktiskt ska kunna svara på / hjälpa med.
Att t.ex. ändra vanlig leverans till express, eller kolla sin köplats, eller kolla om man får luren med den första leveransen de skickar ut osv. Rätta mig om jag har fel men jag anser inte att man behöver vara expert på N900 eller expert på något område alls för att kunna svara på de typerna av frågor. Det är simpla saker som man förväntar sig från en kundsupport, men tyvärr så är inte fallet.
Postad 01 December 2009 - 01:12
kommer man kunna köra program/apps från n810 på n900an? Isf finns det en mängd program ute på maemo.org =)
Postad 01 December 2009 - 09:24
Du hänvisade till Nokia Shop angående frågor om leverans. Tyvärr verkar de inte uppdaterade. Jag får iaf ingen information angående min beställning.
När det gäller 1.1, så vill jag (och många andra) veta om t ex. portrait mode kommer att komma. Det kan vara ganska avgörande för köpet.
Mvh
Postad 01 December 2009 - 09:39
Dom har även sagt att det bör komma i år.
Att det kommer i år är inte säkert, men att det kommer är säkert.
Postad 01 December 2009 - 09:46
Dom har sagt helt säkert att det kommer att komma.
Dom har även sagt att det bör komma i år.
Att det kommer i år är inte säkert, men att det kommer är säkert.
Luddigt? eller? Ja att den kommer, konstigt om den inte kom
Postad 01 December 2009 - 10:38
Notera att det är sagt portrait mode i BROWSERN, inget annat...
Sagt av vem?
Postad 01 December 2009 - 10:47
tex Xarchiver från N810
Xarchiver is a GUI frontend for all kinds of command line based archivers like zip, unzip, rar, unrar, gnutar, untar, lha, etc.
Bra att ha program
Redigerat av moparman, 01 December 2009 - 11:03.
Postad 01 December 2009 - 11:52
Hej Klas,
Du hänvisade till Nokia Shop angående frågor om leverans. Tyvärr verkar de inte uppdaterade. Jag får iaf ingen information angående min beställning.
När det gäller 1.1, så vill jag (och många andra) veta om t ex. portrait mode kommer att komma. Det kan vara ganska avgörande för köpet.
Mvh
Hej,
Olyckligt om de inte blivit uppdaterade, de ska ha blivit det vad jag vet men jag ska snacka med de ansvariga.
Ang. 1.1 kan jag inte säga något som vi inte gått ut officiellt med. Tyvärr.
Postad 01 December 2009 - 11:57
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
18 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?