Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 25 October 2011 - 14:24
Postad 25 October 2011 - 15:51
http://www.netonnet....ox/142797.3141/
Klart mest prisvärd mediaspelare. Nya modeller för samma pris känns inte nyare.
Postad 25 October 2011 - 18:34
ÄR det nån här som har tips på en gratisvariant.hittade själv svaret. Installerade Airfoil och det funkar galant. Dock verkar det inte vara gratis, finns det nån gratisvariant?
Har googlat helt utan framgång
Postad 25 October 2011 - 19:23
Någon som känner igen symptomen? Det enda jag kan tänka på är att innan det hände så hade min boxee tappat alla inställningar verkar det som, för jag fick logga in igen och lägga till mina nätverksenheter, starta scanning och sådant. Då ställde jag även in den på 1080p. Har sett något om att man ska ha den på 1080i, men en factory reset borde väl ha ställt till eventuella problem detta orsakade?
Finns det något att göra? Lämna in den på garanti?
Postad 25 October 2011 - 19:39
Bug fixes
- Video still playing without Audio after leaving playback
- An odd electronic sound while fast forwarding/rewinding
- No Sound in Browser when EDID enabled
- Boxee OpenFile cannot open thumbnails manager
- SAMBA Authentication to Servers Accepting NTLMv2 Only Fails
- Failed to connect to SMB password protected share with special characters in password
- File Source for SMB password protected shares did not persist the credentials through boxee restart
- Boxee keeps asking for username and password - "on the home screen"
- Fail to mount password protected SMB file sources when the Settings client has same user name but a different password
- Failed to add or use password protected SMB non English shares
- After update to 1.2.1.20451 Boxee boots up, then gets to login screen and flashes to boot screen again in an infinite loop
- Subtitles flickering during playback
Postad 26 October 2011 - 10:12
Jag har 1 st Boxee kopplad till bion med surroundförstärkare/projektor och via switch från boxee till en TV i ett annat rum.
När jag första gången ville se på tv:n kom inget ljud. Klickade då bort i inställningarna på boxee att jag hade DTS, DBsurrond etc. kompatibelförstärkare och då fick jag ljud i TV:n eftersom boxen "fixade" ljudet. Men när jag vill se i bion måste jag in och klicka i allt igen.
Kan jag få till detta?
Jag vill ha switchen efter boxee då både bio och tv ofta används samtidigt med olika källor.
Postad 26 October 2011 - 12:13
Boxee kan bara mata ut stereo på om du vill använda alla ljudgångar samtidigt.
Det finns ingen mediaspelare som automatiskt kan känna av om din tv inte stödjer DD/DTS.
Så ska du använda utmatning på flera ljudutgångar med olika format får du titta på en annan typ av spelare, alternativt låta förstärkaren sköta allt och skicka vidare ljudet.
Postad 26 October 2011 - 16:45
Postad 26 October 2011 - 16:58
Kopplar man in Boxee med scart eller HDMI till tv:n? Eller får man själv välja?
Scart existerar inte på Boxee box,det är en europeisk standard som förhoppnings är ett minne blott snart.
Postad 27 October 2011 - 09:06
Scart existerar inte på Boxee box,det är en europeisk standard som förhoppnings är ett minne blott snart.
Tack för svaret då vet jag och då blir det en Boxee direkt.
Postad 27 October 2011 - 09:49
Ingen som känner till detta?Finns det någon Android-app till Boxee motsvarande de till Sonos och Squeezbox? Alltså där man kan se låtlistor över mp3, Spotify och liknande.
Postad 27 October 2011 - 09:52
köpte mig en boxee box igår, och idag var det dags att koppla in den!
har testat att kolla på tv-shows från alla svenska playkanalerna nu. och det funkar inte alls! enbart svtplay startar, men laggar något enormt. de andra kanalerna startar inte ens. oftast hittas inte sidan eller liknande.
det är väl inte prio ett att kolla på playkanalerna, men det ska väl iaf fungera?
så om någon har tips, hjälp mig!
//daniel
Postad 27 October 2011 - 09:57
hej!
köpte mig en boxee box igår, och idag var det dags att koppla in den!
har testat att kolla på tv-shows från alla svenska playkanalerna nu. och det funkar inte alls! enbart svtplay startar, men laggar något enormt. de andra kanalerna startar inte ens. oftast hittas inte sidan eller liknande.
det är väl inte prio ett att kolla på playkanalerna, men det ska väl iaf fungera?
så om någon har tips, hjälp mig!
//daniel
Kör du genom browsern eller appar?
Laggar det så kolla ditt nätverk till att börja med.
Postad 27 October 2011 - 10:18
Vems fel det är vet jag inte, så pröva maila både tv4 och boxee och be dem fixa det.
Så surfa i browsern till vidare.
Att det hackar beror på din uppkoppling.
Postad 27 October 2011 - 10:34
TV4play fungerar inte i Channels pga att den lägger till www.tv4play.sehttp://wwwtv4play.se... i början av länken.
Vems fel det är vet jag inte, så pröva maila både tv4 och boxee och be dem fixa det.
Så surfa i browsern till vidare.
Att det hackar beror på din uppkoppling.
men det hackar ju inget om jag kollat playkanalerna på datorn. så kan väl inte bero på uppkopplingen?
var hittar jag appar till playkanalerna då? jag går in på tv-serier och spelar upp därifrån, så det är via browsern antar jag.
en fråga till nu, hittar inte de mappar jag delat ut på datorn?
om någon vet en bra guide så dela gärna med er:)
Postad 27 October 2011 - 10:40
Här har du tips om utdelningar.
http://forums.boxee....ead.php?t=22107
Här hittar du respetorin för Svtplay.
http://boxeeplay.tv/svtplay/
När du lagt till adressen så klickar du på SvtPlay och sen väljer du ikonen som ser ut som en stjärna så läggs den till i dina favoriter
Postad 27 October 2011 - 12:59
Något eller någon överbelastar ditt nätverk dvs någon kanske använder all bandbredd.men det hackar ju inget om jag kollat playkanalerna på datorn. så kan väl inte bero på uppkopplingen?
var hittar jag appar till playkanalerna då? jag går in på tv-serier och spelar upp därifrån, så det är via browsern antar jag.
Din switch/router är felinställd i avseende trafikprioritering.
Din trådlösa uppkoppling har för dålig sinalstyrka.
Finns nog en hel del man kan felsöka.
Postad 27 October 2011 - 13:14
Något eller någon överbelastar ditt nätverk dvs någon kanske använder all bandbredd.
Din switch/router är felinställd i avseende trafikprioritering.
Din trådlösa uppkoppling har för dålig sinalstyrka.
Finns nog en hel del man kan felsöka.
Jag har också problem med att play-kanalerna hackar genom Boxee box, kör ensam på trådat 100 Mbit så bandbredd finns det gott om. SVT brukar fungera bra men inte de andra, TV4 kan vara en ren pain att kolla på!
Postad 27 October 2011 - 13:33
Jag har också problem med att play-kanalerna hackar genom Boxee box, kör ensam på trådat 100 Mbit så bandbredd finns det gott om. SVT brukar fungera bra men inte de andra, TV4 kan vara en ren pain att kolla på!
Du vet väl att 100Mbit är bara en teoretisk hastighet men det ska räcka ändå.
Om den ena fungerar men inte den andra så är det fel på appen och inte BB.
Postad 27 October 2011 - 13:40
Du vet väl att 100Mbit är bara en teoretisk hastighet men det ska räcka ändå.
Om den ena fungerar men inte den andra så är det fel på appen och inte BB.
Naturligtvis är det bara teoretiskt men i verligheten så har jag ca 85-90 Mbit mot de servrar som orkar ge mig den hastigheten (Apples nerladdningsservrar är guld värda om man vill ha lite hastighetsnirvana) och naturligtvis är det inte fel på själva BB utan felet ligger troligtvis i flash-integrationen och browserappen såvida det inte handlar om för långsam CPU i BB. Ville mer bara påpeka att det kanske fungerar för vissa men inte för alla och det behöver inte bero på uppkopplingen/nätverket.
Postad 27 October 2011 - 14:19
Det laggade inte men bildkvaliten var inte den bästa men i stort sett fungerade det bra
Postad 27 October 2011 - 16:23
Testade att titta på 112 På liv och död på Tv4Play appen och det var inga problem.
Det laggade inte men bildkvaliten var inte den bästa men i stort sett fungerade det bra
Till playkanalerna använder jag HTPCn, 10ggr smidigare, samma med yotube, spotify etc med... men film/serier blir det Boxeen, då jag tycker den leverar en jäkla bra bild, och fylligt ljud när jag kör HD filmer/serier!
Redigerat av Garrett, 27 October 2011 - 16:23.
Postad 27 October 2011 - 16:45
Till playkanalerna använder jag HTPCn, 10ggr smidigare, samma med yotube, spotify etc med... men film/serier blir det Boxeen, då jag tycker den leverar en jäkla bra bild, och fylligt ljud när jag kör HD filmer/serier!
Det kan man göra om man vill ha två enheter för att spela upp material.
Postad 27 October 2011 - 17:39
Med andra ord är det inte bandbredden som gör att det hackar utan att du inte ställt in bildinställningarna korrekt, dvs att ändra uppdateringsfrekvens efter bildinnehållet. Aktivera match refresh rate to source och ställ in den på 1080p eller liknande.
Kan tilläggas att varken processorn, minnet eller någon komponent i Boxee Box är underdimensionerad för de utlovade användningsområdena. Flash är inte den bästa distributionsplattformen för video men det fungerar utmärkt på Intels SoC.
Redigerat av Unregistered577c6879, 27 October 2011 - 17:43.
Postad 27 October 2011 - 17:40
Jag undrar hur ni upplever att spela upp DTS-HD spår och om det funkar bra
Redigerat av MalcomX, 27 October 2011 - 17:40.
Postad 27 October 2011 - 17:41
Det kan man göra om man vill ha två enheter för att spela upp material.
Gott om plats
Postad 27 October 2011 - 17:43
Och fult
Allt är gömt i bänken
Redigerat av Garrett, 27 October 2011 - 17:44.
Postad 27 October 2011 - 17:58
Med andra ord är det inte bandbredden som gör att det hackar utan att du inte ställt in bildinställningarna korrekt, dvs att ändra uppdateringsfrekvens efter bildinnehållet. Aktivera match refresh rate to source och ställ in den på 1080p eller liknande.
Kan tilläggas att varken processorn, minnet eller någon komponent i Boxee Box är underdimensionerad för de utlovade användningsområdena. Flash är inte den bästa distributionsplattformen för video men det fungerar utmärkt på Intels SoC.
Nepp det har inte med uppdateringsfrekvens i detta fallet den är korrekt inställd.
Postad 27 October 2011 - 18:06
Och detta kan du med bekräfta genom att du testat alla inställningar eller bara gissar? Kräver din tv EDID?Nepp det har inte med uppdateringsfrekvens i detta fallet den är korrekt inställd.
Inte för att jag kollar mycket på webb-tv, men testade precis mina boxar med tv4play och alla fungerar utmärkt utan hack.
Postad 27 October 2011 - 18:16
Ingen som testat ?Jag sökte tråden på DTS-HD och fick inga träffar, vilket jag tycker är konstigt med tanke på att ordet borde vara nämnt många gånger om
Jag undrar hur ni upplever att spela upp DTS-HD spår och om det funkar bra
Postad 27 October 2011 - 18:32
Tveksamt om det kommer bli fixat.
Postad 27 October 2011 - 19:24
Jag frågar, därför att jag tror mig ha läst att det inte skulle fungeraOm det är bitstream du menar så fungerar det inte särskilt bra pga Intels kernel.
Men nu när jag testar, funkar det helt perfekt
Naturligtvis Bitstream, för boxee kodar ju inte av DTS-HD till LPCM
Redigerat av MalcomX, 27 October 2011 - 19:25.
Postad 27 October 2011 - 19:41
Den skickar DTS Core till PCM i nuvarande fw.
Postad 27 October 2011 - 20:00
Hos mig flöt det på genom hela filmen, fantastiskt nogDet fungerar bra tills den pausar threadingen och droppar signalen till förstärkaren... vilket den gör tillräckligt frekvent för att störa filmtittandet.
Den skickar DTS Core till PCM i nuvarande fw.
DTS Core räknas inte som ett HD format, då det bara är en benämning av det man får ut ur DTS-HD MA
om man inte har en decoder
Det är samma som vanlig DTS 1509
Postad 27 October 2011 - 20:35
Så med andra ord undrar du alltså hur det fungerar att bitstreama DTS-HD MA/HR?
I övrigt hänvisar jag dig till DTS-HD Whitepaper som behandlar hur substreams förhåller sig till begreppet "DTS-HD Audio Core"
Postad 27 October 2011 - 21:02
Om det är bitstream du menar så fungerar det inte särskilt bra pga Intels kernel.
Postad 27 October 2011 - 21:14
Ja det är ett kernelproblem och med tanke på hur långsamt Intel arbetar vet man ju aldrig om det kommer lösning innan man går i pension =)Har de identifierat problemet ?
Postad 27 October 2011 - 21:15
Kan inte finna inlägget du svarat på, men då det handlar om samma sak som du och jag diskuterarJättebra Maverick, då har vi kommit lite längre på vägen med att formulera en korrekt fråga.
Så med andra ord undrar du alltså hur det fungerar att bitstreama DTS-HD MA/HR?
I övrigt hänvisar jag dig till DTS-HD Whitepaper som behandlar hur substreams förhåller sig till begreppet "DTS-HD Audio Core"
så kanske du kan förklara vad du menar med det sista i ditt svar
hur substreams förhåller sig till begreppet "DTS-HD Audio Core"
Testade en film till genom att bläddra lite i kapitlen och inga problem där heller
Märkligt att det fungerar om det inte skall fungera ?
Redigerat av MalcomX, 27 October 2011 - 21:19.
Postad 27 October 2011 - 21:35
Och detta kan du med bekräfta genom att du testat alla inställningar eller bara gissar? Kräver din tv EDID?
Inte för att jag kollar mycket på webb-tv, men testade precis mina boxar med tv4play och alla fungerar utmärkt utan hack.
Det känns som jag testat allt. Ibland fungerar det kanon. Ibland inte alls, det kan ändra sig under ett o samma program men jag är nästan lika glad ändån
Postad 27 October 2011 - 21:36
Oavsett om core har 1.5Mbit/s så är det en substream till DTS-HD. Det går inte att komma ifrån om du vill använda dig av samlingsnamnet DTS-HD. Som de själva beskriver:
"All existing DTS receivers or home theater systems are compatible with DTS-HD Audio "
Blu-raystandarden kräver däremot ett separat spår för Dolby legacy om huvudspåret är Dolby TrueHD.
Postad 27 October 2011 - 21:56
Men nu kom vi ifrån frågan, när det gäller om DTS-HD fungerar eller inte
Nu har jag testat två filmer och det fungerar och då är min fråga varför det fungerar hos mig men inte hos dig ?
Redigerat av MalcomX, 27 October 2011 - 21:57.
Postad 27 October 2011 - 22:31
Varför det inte händer hos dig är svårt att svara på då det händer slumpvis. Om du aldrig får en dropout är det bara att vara glad. Kan vara så att förstärkaren hanterar signalen på sådant sätt att du inte hinner märka av när det händer.
Postad 27 October 2011 - 23:17
vad de olika formaten står för. Jag har inga problem med att skilja dem åt
DTS-HD MA är ett Lossless format och finns på bluray om det inte istället är Dolby True HD
DTS-HD HR är ett Lossy format
De filer jag spelat upp på min Boxee indikerar DTS-HD MA
Om förstärkaren skulle hantera ljudsignalen osynkat mot bilden, så skulle jag nog märka det.
Det förekommer inga dropouts på de två filmer jag testat, men det är mycket möjligt att det skulle kunna ske med en tredje.
Redigerat av MalcomX, 27 October 2011 - 23:43.
Postad 28 October 2011 - 06:57
Fattar inte riktigt din frågeställning eller vad det är för kablar du ska switcha,
Boxee kan bara mata ut stereo på om du vill använda alla ljudgångar samtidigt.
Det finns ingen mediaspelare som automatiskt kan känna av om din tv inte stödjer DD/DTS.
Så ska du använda utmatning på flera ljudutgångar med olika format får du titta på en annan typ av spelare, alternativt låta förstärkaren sköta allt och skicka vidare ljudet.
Tack för svaret, blir att köpa en boxee till då.
Det jag menar med switch är på HDMI kabeln så jag kan skicka signalen till förstärkare i bion eller till tv:n i annat rum. Om det inte går att automatiskt få ljud i tv respektive bio utan att behöva gå in manuellt och ställa om i inställningarna i boxee blir det en boxee till.
Vid närmare eftertanke kanske jag kan använda zon2 på förstärkaren.......får testa i helgen.
Redigerat av Unregistered7eaa9096, 28 October 2011 - 06:59.
Postad 28 October 2011 - 07:11
BD struktur, med embedded och external subs (index.smi)
M2TS filer med embedded subs
Visa cover art som gjorts av TVIXIE programmet
High bitrate filmer >40Mbit/s över SAMBA och NFS
Postad 28 October 2011 - 07:41
Funderar på att överge min TVIX (slim S1) för denna, men klarar BB
Visa cover art som gjorts av TVIXIE programmet
Nej den laddar ner själv omslaget.
Postad 28 October 2011 - 08:18
personligen märkte jag min första dropout typ 5 min i min första film jag provade och det är en officiellt verifierad bugg som alla har utom du då...att du föröker få det som det är något vi hittat på är bara löjligt,men grattis till dig om du inte har det(märker det).Förstår inte riktigt vad det är du missförstår med det jag frågade efter och varför du skall blanda in
vad de olika formaten står för. Jag har inga problem med att skilja dem åt
DTS-HD MA är ett Lossless format och finns på bluray om det inte istället är Dolby True HD
DTS-HD HR är ett Lossy format
De filer jag spelat upp på min Boxee indikerar DTS-HD MA
Om förstärkaren skulle hantera ljudsignalen osynkat mot bilden, så skulle jag nog märka det.
Det förekommer inga dropouts på de två filmer jag testat, men det är mycket möjligt att det skulle kunna ske med en tredje.
Postad 28 October 2011 - 08:54
Dolde inlägg.
Redigerat av BrittBastard, 28 October 2011 - 08:55.
Postad 28 October 2011 - 16:07
För tillfället fixar jag mitt digitala DVD-bibliotek med hjälp av handbrake.
Men jag undrar hur jag på bästa sätt kan göra med Blueray, alltså på vilket sätt gör ni?
Och en sista fråga är .iso att föredra framför andra format på Boxee, och hur gör man det med bäst resultat?
(sitter på Mac OS X Lion)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?