Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 23 januari 2013 - 15:21
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Strö lite extra krydda på det hela.
Jag är med styrelsen i våran bostadsförening och vi har ett analogt utbud av ComHem som alla lägenheter kan ta del av. Det kostar oss ca 160.000kr per år för ca 144lägenheter. Eftersom jag vet att alla nästa kör Digitalt så ville jag få bort denna dyra utgift. Jag ringde ComHem och frågade varför vi har det analoga utbudet kvar. Svaret var att man måste ha ett analogt utbud för att få ta del av det digitala utbudet, så med andra ord slänger vi 160.000kr på skit som vi inte använder.
Stämmer detta verkligen?
Suck, svaret: https://www.comhem.s...18/-/index.html
Ja, så länge fastigheten har analogt grundutbud från ComHem måste de boende betala via avgiften/hyran även om de tecknar eget abonnemang på digital-tv. Men: Jag tror att bostadsrättsföreningen har möjlighet att omförhandla avtalet med ComHem - åtminstone när det löper ut - så att ni enbart tecknar digitalt utbud. Kanske någon kan förtydliga? Jag har för mig att det analoga utbudet inte längre är obligatoriskt i samband med att avtalen med ComHem förlängs.
Postad 23 januari 2013 - 15:30
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Jag är med styrelsen i våran bostadsförening och vi har ett analogt utbud av ComHem som alla lägenheter kan ta del av. Det kostar oss ca 160.000kr per år för ca 144lägenheter. Eftersom jag vet att alla nästa kör Digitalt så ville jag få bort denna dyra utgift. Jag ringde ComHem och frågade varför vi har det analoga utbudet kvar. Svaret var att man måste ha ett analogt utbud för att få ta del av det digitala utbudet, så med andra ord slänger vi 160.000kr på skit som vi inte använder.
Stämmer detta verkligen?
Nej det måste man inte eller inte iaf inte det utökade utbudet. Luleå har enbart SVT och TV4 analogt men har avtalat in Small (vilket iofs i dagens läge inte är värt nåt iofs förutom att man även får SVT's HD kanaler då). Och dom ar gjort likadant i gamla UPC hus i Stockholm och en del andra orter runtom i landet. Ja man måste antagligen ha SVT/TV4 analogt och nån lokal kanal brukar finnas där med men utökade utbudet är inget måste. http://www.lulebo.se/Page/TVutbud/Som man kan läsa där har dom även möjlighet till olika IPTV leveratörer med beroende på vilket bredband man väljer. Så det går att ha valfrihet att välja olika leverantörer även om man har Comhem i TV uttaget utan att vara tvungen att betala till Comhem. Det är upp till hyresvärdarna/BRF att förhandla fram det. Så det folk pratar om att Comhem skulle ha Monopol är felaktigt. Det är hyresvärdarna/BRF som skapat den situationen. Man har ju också möjligenheten att avtala IPTV och annan kabelleverantör t.ex Tele2 med som släckt ner sitt analoga utbud överallt förutom några enstaka undandag på en del ställen. I Piteå där Tele2 finns så betalar man 45:-/mån i dagsläget för ett grundutbud digitalt + 1 valfritt intressepaket med Nöjespaketet som standard vilket är ca 17-18 kanaler eller nåt inkl SVT's HD kanaler som är okrypterade. Även box och kort ingår i dom 45:-/mån. Kan möjligen ha höjts en aning sen digitaliseringen infördes men svårt att se det då det är inbakat i hyran. Motsvarade hos Comhem blir ju 100-150:- för analoga kanaler + 189:-/mån för Medium 8 favoriter och då är man uppe i över 300:-/mån för att få samma utbud + avgifter för box osv med då. I Luleå betalar dom bara kring 140:-/mån har jag för mig om dom t.ex vill ha Medium 8 favoriter. Men avtalar man in sånt utbud för några 1000 lägenheter skulle man nog fått ner det under 100:- iaf per hushåll. Är väl upp till var och en om man vill avtala in ett utbud billigare eller om man vill ge dom frihet att välja själv så. Sitter man på ett avtal redan för lång tid framåt kan det nog bli svårare däremot me när det är dags för förlängning så finns möjilgheterna. Annars så andra alternativet att Comhem helt släcker ner analoga kanaler och då blir det automatiskt omförhandling för att hitta en liknande lösning som i fallet med Tele2. Men det känns som att Comhem kommer fortsätta med analoga kanalerna sålänge många hyresvärdar/BRF fortsätter vilja ha analoga kanaler.
Redigerat av Leatherface, 23 januari 2013 - 16:00.
Postad 23 januari 2013 - 16:04
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
De vet i alla fall hur de ska göra för att dra in så mycket pengar som möjligt.
Postad 24 januari 2013 - 00:03
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag är med styrelsen i våran bostadsförening och vi har ett analogt utbud av ComHem som alla lägenheter kan ta del av. Det kostar oss ca 145.000kr per år för ca 144lägenheter. 85kr/mån per lägenhet. Eftersom jag vet att alla nästa kör Digitalt så ville jag få bort denna dyra utgift. Jag ringde ComHem och frågade varför vi har det analoga utbudet kvar. Svaret var att man måste ha ett analogt utbud för att få ta del av det digitala utbudet, så med andra ord slänger vi 160.000kr på skit som vi inte använder.
Stämmer detta verkligen?
Du frågade ju VARFÖR? ...tycker att det svaret är dåligt, ... pga av vaddå??? Kanske Comhem vill utveckla det svaret. Har själv undrat detta, och vill ta upp det med min förening
Postad 24 januari 2013 - 00:10
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Ja, så länge fastigheten har analogt grundutbud från ComHem måste de boende betala via avgiften/hyran även om de tecknar eget abonnemang på digital-tv. Men: Jag tror att bostadsrättsföreningen har möjlighet att omförhandla avtalet med ComHem - åtminstone när det löper ut - så att ni enbart tecknar digitalt utbud. Kanske någon kan förtydliga? Jag har för mig att det analoga utbudet inte längre är obligatoriskt i samband med att avtalen med ComHem förlängs.
Detta vill vi ha svar på Comhem
Postad 24 januari 2013 - 00:32
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det är ju som de säger man får ett analogt grundutbud som består av SVT, TV4 och nån lokal kanal ofta.
Sen kan man teckna ett utökat analogt utbud som innehåller TV3, Kanal 5 osv och det utbudet finns det inget tvång på men SVT, TV4 finns alltid analogt.
Sen när ni ska förhandla om kan ni ju prata även med t.ex Tele2 och få prisförslag av dom så kan ni ta med och visa det för Comhem vid omförhandlingarna ifall dom kan matcha det.
Redigerat av Leatherface, 24 januari 2013 - 00:42.
Postad 25 januari 2013 - 12:17
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Igår så försvann min egna ordning på min favoritlista på min Motorola VIP-1963 med hårddisk. Den fick vara kvar i 5 veckor... Skriver detta för att Comhem tidigare skrivit att detta inte är något känt fel på denna box... Gör nu om min ordning igen och postar på nytt när den försvinner nästa gång...
Postad 27 januari 2013 - 20:40
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Tack för svaren. Jag ska ta kontakt med Com Hem igen och se om vi har ett tidsbegränsat avtal med det utökade utbudet av analoga kanaler. Om inte, då kommer jag dra ner till grundläggande analoga utbudet för att dra ned kostnaden om det inte helt går att gå över till enbart digitalt.
Jag vet att vi kan gå över till IPTv och slippa Comhem men dessvärre har vi en del äldre som bor här som inte fixar enbart IPTv.
Jag har redan fixat 100/100MBit per lgh för 165kr ink moms och det betalar våran förening så alla får internet genom BBB men jag är inte helt nöjd med BBBs IPTv.
Postad 27 januari 2013 - 22:23
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Kan ju ändå kolla och se vad du kan få för erbjudande genom BBB och använda även det i förhandlingarna.
Postad 28 januari 2013 - 16:47
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Våran förening tänkte gå ur men de går inte, har avtal i 1,5 år till.
Postad 29 januari 2013 - 10:55
SirClayman
-
SirClayman
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Postad 29 januari 2013 - 11:20
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Com Hem varslar 60 personer.
http://www.aftonblad...icle16147024.ab
Ja det är inte så konstigt. Antalet kunder minskar totalt - det är bara bredbandsabonnemangen som står emot. Digital-tv-abonnemangen och telefoniabonnemangen har minskat i antal enligt senaste tillgängliga siffror. Risken är nu att ComHem försöker bromsa sig till bättre lönsamhet (de går ju knackigt som vi sett - not!) vilket kommer att gå ut över befintliga kunder. Det blir en ond cirkel som bara leder tilll mer missnöje och fler avhopp. Tyvärr ser vi nu resultatet av Comhems ovilja att gå oss kunder till mötes t ex med snabb lansering av nya kanaler. Resultatet blir att allt fler kunder söker alternativ - t ex streamingtjänster via bredband. ComHem är som stor kabel-tv-operatör fast i det linjära tablåtittandet med statiska programpaket innebärande hög månadskostnad och lång bindningstid. Det är en farlig sits nu när tv-tittandet genomgår snabba förändringar och kunderna lämnar traditionella lösningar för mer individuell konsumtion av nöje, nyheter och underhållning på tid och plats som de själva bestämmer.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 29 januari 2013 - 11:23.
Postad 29 januari 2013 - 17:17
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Pratade med Comhem idag å dom sa att det händer mycket nu...
Tivo ska lanseras i maj, box ska komma i juni enligt Comhem,det är ju bra det...
Postad 29 januari 2013 - 20:35
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Pratade med Comhem idag å dom sa att det händer mycket nu... Tivo ska lanseras i maj, box ska komma i juni enligt Comhem,det är ju bra det...
Ska ju till innehåll o rätt priser också....folk vill liksom inte binda sig i 24 mån o tvingas till stora dyra paket med skitkanaler man inte vill se,tror tåget är på väg o köra iväg för stora långsamma motsträviga snåla comseg.
Postad 29 januari 2013 - 21:43
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Ja jag håller med dig om att rätt priser o innehåll ska vara bra, å vem vill binda sig i 24 månader?? ja det vill inte jag i alla fall
vi får se vad Comhem säger?? de sa att befintliga kunder skulle också få bra erbjudande...
det återstå ju att se....
Postad 31 januari 2013 - 18:26
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Ja jag håller med dig om att rätt priser o innehåll ska vara bra, å vem vill binda sig i 24 månader?? ja det vill inte jag i alla fall vi får se vad Comhem säger?? de sa att befintliga kunder skulle också få bra erbjudande... det återstå ju att se....
Lär inte bli nått av, gamla kunder får betala dyrt, se bara de dom kört nu under julen, halva priset på alla paket, har vi som redan är kund fått nått erbjudande? nä, samma pris endå, skönt man slipper skiten snart, har 2 månader till men har helt och hållet gått över till internet baserat tv tittande redan nu.
Postad 03 februari 2013 - 22:40
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Kommer TCM HD till com hems utbud?
TCM visar gamla klassiska filmer men med tyvärr ganska kass bildkvalitet, ofta tom windowboxed
med svarta fält ovan, under och på sidorna... ugh!
Postad 03 februari 2013 - 23:25
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
tcm hd? den finns väll inte ens i sverige överhuvudtaget
Postad 04 februari 2013 - 07:11
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
tcm hd? den finns väll inte ens i sverige överhuvudtaget
Fast de närmar sig. TCM HD lanserades i England för ett par veckor sedan: http://www.digitalsp...rgin-media.htmlSåg detta i artikeln ovan: "Virgin Media has today announced the launch of TCM HD and Cartoon Network HD on its cable TV platform, bringing the firm's total HD channel lineup to 39." 39 HD-kanaler i kabel-tv-utbudet hos Virgin Media. Ungefär dubbelt så många som man kan få i Sverige med kabel-tv alltså. Men det är ett annat kundunderlag naturligtvis.
Postad 06 februari 2013 - 17:12
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Vi gör ett antal prisförändringar på några av våra tv-paket med ambitionen att vidareutveckla marknadens bästa tv-erbjudande med nya kanaler och nya tjänster.
MVH
Patrick Norberg
Kundservice
Ja prisförändringarna har vi ju haft ett tag nu...
men va är alla nya kanaler då?
Postad 06 februari 2013 - 17:37
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Vi gör ett antal prisförändringar på några av våra tv-paket med ambitionen att vidareutveckla marknadens bästa tv-erbjudande med nya kanaler och nya tjänster. MVH Patrick Norberg Kundservice
Ja prisförändringarna har vi ju haft ett tag nu... men va är alla nya kanaler då?
ComHem utvecklar inte kanalutbudet längre varken inom digital-tv-paketen eller tillvalspaketen. Höja priser går tydligen bra ända tills kunderna röstar med fötterna. Och där är vi troligen med de alternativ i form av streaming som nu lanseras på marknaden. Var finns t ex Kanal 5 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD? Vi vill ha goda nyheter.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 06 februari 2013 - 17:39.
Postad 06 februari 2013 - 18:21
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
"Vi gör ett antal prisförändringar på några av våra tv-paket med ambitionen att vidareutveckla marknadens bästa tv-erbjudande med nya kanaler och nya tjänster.
MVH
Patrick Norberg
Kundservice"
Varifrån kommer citatet?
Postad 06 februari 2013 - 18:52
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
"Vi gör ett antal prisförändringar på några av våra tv-paket med ambitionen att vidareutveckla marknadens bästa tv-erbjudande med nya kanaler och nya tjänster. MVH Patrick Norberg Kundservice"
Varifrån kommer citatet?
Skulle tro att greve12 grävt fram detta: https://www.minhembi...dpost&p=3561110Jag trodde först det var nya prishöjningar!
Postad 07 februari 2013 - 09:41
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Skulle tro att greve12 grävt fram detta: https://www.minhembi...t&p=3561110 Jag trodde först det var nya prishöjningar!
Neh men dom kommer snart
Postad 07 februari 2013 - 10:19
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Ja jag har grävt fram detta ur arkivet... för att få igång comhem lite!
vad som händer, men det händer ju inte mycket tyvärr i hd frågan!
Postad 07 februari 2013 - 14:18
Unregistered27424def
-
Unregistered27424def
-
Användare
-
-
199 inlägg
"Virgin Media has today announced the launch of TCM HD and Cartoon Network HD on its cable TV platform, bringing the firm's total HD channel lineup to 39." 39 HD-kanaler i kabel-tv-utbudet hos Virgin Media. Ungefär dubbelt så många som man kan få i Sverige med kabel-tv alltså. Men det är ett annat kundunderlag naturligtvis.
Det räcker med att gå till Danmark, som ju rimligen har ett mindre kundunderlag än Sverige. Tre operatörer med 39 eller fler HDTV-kanaler... http://digitalt.tv/h...est-hd-kanaler/
Postad 07 februari 2013 - 14:45
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det räcker med att gå till Danmark, som ju rimligen har ett mindre kundunderlag än Sverige. Tre operatörer med 39 eller fler HDTV-kanaler... http://digitalt.tv/h...est-hd-kanaler/
Intressant iakttagelse. Det lustiga är att de två kabel-tv-verksamheter i Danmark som har flest HD-kanaler dvs YouSee med max 39 HD-kanaler och Stofa med max 40 bägge ägs av andra företag än riskkapitalbolag. YouSee ägs av TDC A/S som har sitt ursprung i gamla danska Televerket och Stofa ägs faktiskt av TeliaSonera! Varför TDC fick behålla sin kabel-tv i samband med privatiseringen vet jag inte (fd Svenska Kabel-TV dvs nuvarande ComHem måste skiljas från Telia i samband med att man 2003 gick samman med Sonera). Kanske hade vi nuvarande kunder i ComHem haft betydligt bättre utbud av HDTV om TeliaSonera fortsatt fått ha hand om det som en gång var Svenska Kabel-TV? Då hade de kanske sluppit göra affärer i Långtbortistan också!
Postad 07 februari 2013 - 15:01
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Intressant lista,trött man blir när man ser det dock.Skulle gärna se våra grannlands kanaler i HD tex som danskarna kör.
Redigerat av Unregistered40562de1, 07 februari 2013 - 15:03.
Postad 09 februari 2013 - 21:09
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
När kommer viasat sport hd och viasat hockey hd? Med de pengarna man betalar varje månad så borde de ju redan vara där.
Postad 10 februari 2013 - 16:14
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Precis som Canal Digital i Danmark så kan kostar inte TV i flera rum nåt extra heller
http://yousee.dk/Tv/..._flere_rum.aspx
Postad 11 februari 2013 - 10:14
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
När kommer viasat sport hd och viasat hockey hd? Med de pengarna man betalar varje månad så borde de ju redan vara där.
Hej, Vi för förhandlingar om att ta in dessa kanaler i vårt utbud. I dagsläget har vi dessvärre ingen ytterligare information. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Postad 11 februari 2013 - 23:42
MrAssov
-
MrAssov
-
Amatör
-
-
93 inlägg
NETFLIX- Open CONNCT - SUPER HD. "Nu försöker Netflix få svenska operatörer att ansluta sig till det egna distributionsnätverk Open Connect. På det sättet vill Netflix säkra kvaliteten på sin tjänst utan att behöva betala för ökad överföringskapacitet." "Av de fyra stora bredbandsleverantörerna är det bara Com Hem som valt att samarbeta. – Det är viktigt att ge kunderna en bra användarupplevelse. Det kan vi på det här sättet, säger Ola Eriksson, presschef på Com Hem." http://computerswede...pa-operatorerna
Postad 12 februari 2013 - 07:08
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
NETFLIX- Open CONNCT - SUPER HD. "Nu försöker Netflix få svenska operatörer att ansluta sig till det egna distributionsnätverk Open Connect. På det sättet vill Netflix säkra kvaliteten på sin tjänst utan att behöva betala för ökad överföringskapacitet." "Av de fyra stora bredbandsleverantörerna är det bara Com Hem som valt att samarbeta. – Det är viktigt att ge kunderna en bra användarupplevelse. Det kan vi på det här sättet, säger Ola Eriksson, presschef på Com Hem." http://computerswede...pa-operatorerna
Kan detta ha något att göra med ComHems kommande lansering av TiVo under våren? Jag inbillar mig att Netflix är en av de tjänster som kommer att bli tillgängliga via ComHems TiVo...
Postad 12 februari 2013 - 09:08
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Kan detta ha något att göra med ComHems kommande lansering av TiVo under våren? Jag inbillar mig att Netflix är en av de tjänster som kommer att bli tillgängliga via ComHems TiVo...
Ja eftersom det körs i USA på TiVo skulle jag ialf bli förvånad om det inte blir så här också. http://www.tivo.com/...flix/index.htmlSpotify verkar finnas också i staterna,men det har iofs Telia kört på sina boxar i åratal men bättre sent än... Andylin juni verkar vara månaden den ska lanseras,såg du skrev våren
Redigerat av Unregistered40562de1, 12 februari 2013 - 14:10.
Postad 12 februari 2013 - 12:38
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Frågor till ComHem:
1) Ska jag vänta med att skaffa en Motorola VIP1963C tills ni lanserar TiVo? Jag har en Motorola VIP 1903C som jag klarar mig med ett tag till.
Rimligtvis innehåller väl TiVo-boxen on demand-funktioner, play, filmbutik, musik och en hel del annat.
2) Kommer nuvarande digital-tv-paket att kunna flyttas över till TiVo med bibehållen bindningstid eller måste man binda för längre tid i samband med att TiVo lanseras (mht boxarnas kostnad)?
Postad 12 februari 2013 - 13:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej,
Vi för förhandlingar om att ta in dessa kanaler i vårt utbud. I dagsläget har vi dessvärre ingen ytterligare information.
Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Förutom Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD finns åtminstone från min sida intresse för TV6 HD. Den kanalen används för bl a Champions league-sändningar live när Viasat Fotboll sänder match samtidigt. Förhoppningsvis kommer även TV10 HD så småningom - den har ännu inte lanserats av Viasat så vitt jag vet.
Postad 12 februari 2013 - 13:44
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Sa upp mitt TV-abbo Medium 8 favoriter, då det ändå var så sällan jag utnyttjade utbudet. Synd att inte "Small" finns kvar med möjligheten att betala för enstaka tilläggskanaler.
Till min stora glädje så ingår tydligen SVT1 & SVT2 HD i de fria kanalerna, det är egentligen uteslutande de jag ser på.. Skulle gärna haft NatGeo HD också, men då BARA den kanalen förutom de fria...
Postad 14 februari 2013 - 12:12
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Frågor till ComHem: 1) Ska jag vänta med att skaffa en Motorola VIP1963C tills ni lanserar TiVo? Jag har en Motorola VIP 1903C som jag klarar mig med ett tag till. Rimligtvis innehåller väl TiVo-boxen on demand-funktioner, play, filmbutik, musik och en hel del annat. 2) Kommer nuvarande digital-tv-paket att kunna flyttas över till TiVo med bibehållen bindningstid eller måste man binda för längre tid i samband med att TiVo lanseras (mht boxarnas kostnad)?
Hej, Exakt hur TiVo kommer att fungera, kostnader för box, villkor, erbjudanden och vilka funktioner som kommer att finnas kan vi dessvärre inte svara på i dagsläget. Vi kommer att återkomma med information om detta i framtiden. Du väljer naturligtvis själv om du vill köpa en ny box nu eller inte, det kan inte vi inte säga någonting om. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice
Postad 14 februari 2013 - 12:16
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Förutom Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD finns åtminstone från min sida intresse för TV6 HD. Den kanalen används för bl a Champions league-sändningar live när Viasat Fotboll sänder match samtidigt. Förhoppningsvis kommer även TV10 HD så småningom - den har ännu inte lanserats av Viasat så vitt jag vet.
Hej, Jag har registrerat ditt önskemål. Vi kan dessvärre inte svara på när eller om kanalen tas in i vårt utbud. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice
Postad 14 februari 2013 - 15:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Postad 15 februari 2013 - 20:20
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
http://www.sappa.se/...an-viasat-i-hd/Lilla Sappa tänker på sina kunder och plockar in de eftertraktade kanalerna utan extra kostnad... stora starka comhem vad gör ni?
Postad 16 februari 2013 - 07:06
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
http://www.sappa.se/...an-viasat-i-hd/ Lilla Sappa tänker på sina kunder och plockar in de eftertraktade kanalerna utan extra kostnad... stora starka comhem vad gör ni?
Förhoppningsvis ökar nu chanserna att ComHem också lägger in Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD inom en snar framtid. ComHem brukar inte vara först men kan inte heller passivt se små konkurrenter som Sappa förbättra sitt utbud medan ComHems egna kunder är missnöjda. I detta fall klämmer nog skon på så sätt att ComHem får svårt att kompensera sig prismässigt för dessa två nya kanaler och vill naturligtvis inte gärna försämra lönsamheten på Viasat Sportpaketet HD och Viasat Premium HD. De kostar redan 288 kr resp 338 kr/månad och för många kunder finns alternativet Viaplay TV+Film+Sport för endast 249 kr/mån. Så i valet mellan att riskera att kunder går över till Viaplay och att förbättra de egna tillvalspaketen upp till marknadsstandard måste ComHem faktiskt göra det senare.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 16 februari 2013 - 07:46.
Postad 16 februari 2013 - 18:00
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Kom igen nu då Comhem nu är det väll dags att ta in kanalerna vi kunder vill ha......... HD kanalerna....
vi väntar otåligt!
Postad 17 februari 2013 - 11:55
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1 682 inlägg
1. TiVo kanske för all del blir det vi väntat på, men kom för fan ut med detaljer snart! Vi som har abonnemang som går ut i vår vill gärna ha information om detta innan vi går in i en kass deal med en kass digitalbox (Motorolaboxarna kan vara de segaste jag någonsin använt). 2. HD-kanaler, HD-kanaler, HD-kanaler! I USA och Danmark för att nämna 2 finns ett enormt utbud av HD-kanaler, och i princip allt som görs idag finns också i HD. Dessutom, det kan väl ändå inte vara rimligt att HD-kanaler utav "vanlig" typ inte ingår i XL-paketet? Att Discovery HD Showcase inte ingår är ett skämt när man betalar 5000 kr om året för tv-kanalerna. 3. 50% av tiden använder jag NetFlix nu, inte för att utbudet är det bästa, utan för att det är såhär man vill se på tv år 2013. Det finns egentligen få undantag, men få med svt, tv4 nyheter och skit i TiVo så man kan se de när man vill och inte när programansvariga på respektive kanaler tycker att man skall kolla på det. Se till också att TiVo-boxen är av modern DVR typ med 4 tuners så man slipper detta bullshitet med att ha en eller två tuners! 4. Kan ni inte leverera kvalitet, sänk priserna, det senaste året har tjänsterna krånglat så mycket att jag vid flera tillfällen varit nära på att säga upp abonnemanget med hänvisning till att tjänsterna inte fungerar. Tack för mig och hoppas ni lyssnar!
Postad 17 februari 2013 - 13:49
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
http://www.sappa.se/...an-viasat-i-hd/ Lilla Sappa tänker på sina kunder och plockar in de eftertraktade kanalerna utan extra kostnad... stora starka comhem vad gör ni?
Förhoppningsvis ökar nu chanserna att ComHem också lägger in Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD inom en snar framtid. ComHem brukar inte vara först men kan inte heller passivt se små konkurrenter som Sappa förbättra sitt utbud medan ComHems egna kunder är missnöjda. I detta fall klämmer nog skon på så sätt att ComHem får svårt att kompensera sig prismässigt för dessa två nya kanaler och vill naturligtvis inte gärna försämra lönsamheten på Viasat Sportpaketet HD och Viasat Premium HD. De kostar redan 288 kr resp 338 kr/månad och för många kunder finns alternativet Viaplay TV+Film+Sport för endast 249 kr/mån. Så i valet mellan att riskera att kunder går över till Viaplay och att förbättra de egna tillvalspaketen upp till marknadsstandard måste ComHem faktiskt göra det senare.
Kom igen nu då Comhem nu är det väll dags att ta in kanalerna vi kunder vill ha......... HD kanalerna.... vi väntar otåligt!
Hej, Med risk för att vi repeterar oss: Vi förhandlar med Viasat om att ta in nya kanaler i vårt utbud. Vi har registrerat era önskemål, men vi kan inte svara på när eller om nya kanaler tas in i vårt utbud. Vi är medvetna om att ni har hört detta tidigare, och vi hoppas också att ni är medvetna om att vi registrerar alla era önskemål gällande nya kanaler men också gällande nya funktioner. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice 1. TiVo kanske för all del blir det vi väntat på, men kom för fan ut med detaljer snart! Vi som har abonnemang som går ut i vår vill gärna ha information om detta innan vi går in i en kass deal med en kass digitalbox (Motorolaboxarna kan vara de segaste jag någonsin använt). 2. HD-kanaler, HD-kanaler, HD-kanaler! I USA och Danmark för att nämna 2 finns ett enormt utbud av HD-kanaler, och i princip allt som görs idag finns också i HD. Dessutom, det kan väl ändå inte vara rimligt att HD-kanaler utav "vanlig" typ inte ingår i XL-paketet? Att Discovery HD Showcase inte ingår är ett skämt när man betalar 5000 kr om året för tv-kanalerna. 3. 50% av tiden använder jag NetFlix nu, inte för att utbudet är det bästa, utan för att det är såhär man vill se på tv år 2013. Det finns egentligen få undantag, men få med svt, tv4 nyheter och skit i TiVo så man kan se de när man vill och inte när programansvariga på respektive kanaler tycker att man skall kolla på det. Se till också att TiVo-boxen är av modern DVR typ med 4 tuners så man slipper detta bullshitet med att ha en eller två tuners! 4. Kan ni inte leverera kvalitet, sänk priserna, det senaste året har tjänsterna krånglat så mycket att jag vid flera tillfällen varit nära på att säga upp abonnemanget med hänvisning till att tjänsterna inte fungerar.
Tack för mig och hoppas ni lyssnar!
Hej, Tack för att du har tagit dig tid att skriva ner några förbättringsförslag. Vi kommer att informera om TiVo och dess funktioner så fort vi har information, men vi kan dessvärre inte lova när vi kommer att göra detta. Vi ser hela tiden över vårt utbud och jag har noterat dina önskemål gällande utformningen av HD-kanalerna och nya funktioner för tjänsten. Det är naturligtvis tråkigt om du har upplevt problem med tjänsten vi flertal tillfällen. I de fall tjänsten inte har fungerat på grund av tekniska fel så kan man ha rätt till kompensation i form av prisavdrag på tjänsten under tiden det inte har fungerat. Kontakta kundservice via telefon för mer information. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice
Postad 18 februari 2013 - 08:19
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej, Med risk för att vi repeterar oss: Vi förhandlar med Viasat om att ta in nya kanaler i vårt utbud. Vi har registrerat era önskemål, men vi kan inte svara på när eller om nya kanaler tas in i vårt utbud. Vi är medvetna om att ni har hört detta tidigare, och vi hoppas också att ni är medvetna om att vi registrerar alla era önskemål gällande nya kanaler men också gällande nya funktioner.
Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice
Vi som är aktiva här på forumet är fullt medvetna om att vi inte kan få några förhandsbesked om nya kanaler, nya funktionaliteter eller lanseringar som t ex TiVo. Varför skulle vi få någon särbehandling? Det som skrivs här blir offentligt i samma ögonblick som det skrivs och då kan det lika gärna direkt publiceras överallt och i alla informationskanaler. Däremot är vi intresserade av besked om att saker och ting verkligen händer. Positiva besked i närtid alltså. T ex måndag nästa vecka startar Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD hos ComHem. Ingår utan extra kostnad i Viasat Sportpaketet HD och Viasat Premium HD. Det är den sortens besked vi vill ha. Sedan kan vi leva med att sväva i ovisshet ett tag bara vi vet att det snart kommer bra nyheter. Vi är som förväntansfulla barn på julafton bara med den skillnaden att vi inte vet när julafton kommer.
Postad 18 februari 2013 - 08:33
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Vi som är aktiva här på forumet är fullt medvetna om att vi inte kan få några förhandsbesked om nya kanaler, nya funktionaliteter eller lanseringar som t ex TiVo. Varför skulle vi få någon särbehandling? Det som skrivs här blir offentligt i samma ögonblick som det skrivs och då kan det lika gärna direkt publiceras överallt och i alla informationskanaler. Däremot är vi intresserade av besked om att saker och ting verkligen händer. Positiva besked i närtid alltså. T ex måndag nästa vecka startar Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD hos ComHem. Ingår utan extra kostnad i Viasat Sportpaketet HD och Viasat Premium HD. Det är den sortens besked vi vill ha. Sedan kan vi leva med att sväva i ovisshet ett tag bara vi vet att det snart kommer bra nyheter. Vi är som förväntansfulla barn på julafton bara med den skillnaden att vi inte vet när julafton kommer.
Jag är ledsen andylin men jag håller inte med dig. Jag anser att comhem gång på gång bevisar att de är så långt ifrån jultomten som någon kan komma, jag kommer mer att tänka på Ebenezer Scrooge!Jag har gett upp comhem, mitt cmoore plus och 8 favoriter upphör nu den siste och jag kollar nu alla viasat sportkanaler i hd genom viaplayboxen. Det är billigare, större och bättre än comhem!!Jag är tvingad att behålla mitt bredband via dem eftersom jag inte har något alternativ men ingen mer tv eller tele för mig!! Min sista kontakt med comhem var droppen som fick bägaren att rinna över; jag fick störningar på cmoore+ hd och i vanlig ordning blånekade comhem om att det var något fel från deras sida och som vanligt var det min utrustning det var fel på. Då sa jag upp tv och tele! Hursomhelst, min digitalbox måste vara unik för efter 6 veckor med störningar reparerade den sig själv och störningarna försvann... Där är comhem i ett nötskal, jag har varit tvungen att hota med ARN tre gånger under min tid som kund hos dem och då svänger det och de tar tag i och fixar problemet. Inte en gång har felet legat hos mig!! Skitföretag!!
Redigerat av Papprik, 18 februari 2013 - 08:36.
Postad 18 februari 2013 - 09:35
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Vet inte om det är samma störningar du upplever men dom störningarna på C More finns på SD kanalerna hos Tele2 med så problemet är hos CMore just i det fallet.
Postad 18 februari 2013 - 11:48
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Vet inte om det är samma störningar du upplever men dom störningarna på C More finns på SD kanalerna hos Tele2 med så problemet är hos CMore just i det fallet.
Nu var ju mina på HD men min poäng är att comhem alltid skyller på kunden för att slippa göra något. Om det nu skulle vara så att felet ligger hos cmoore så spelar det ingen roll för mig, jag köper tjänsten från comhem och då är det deras förbannade skyldighet att åtgärda felet eller kompensera kunden ekonomiskt!!
Postad 18 februari 2013 - 12:03
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nu var ju mina på HD men min poäng är att comhem alltid skyller på kunden för att slippa göra något. Om det nu skulle vara så att felet ligger hos cmoore så spelar det ingen roll för mig, jag köper tjänsten från comhem och då är det deras förbannade skyldighet att åtgärda felet eller kompensera kunden ekonomiskt!!
CMore HD (fd TV1000 HD) var det som inte fungerade alls för mig utan antennförstärkare. Nu för tiden har jag perfekt bild på CMore HD (alla utom CMore Live HD som jag inte har i abonnemanget). Men det händer att det periodvis finns störningar som förmodligen härrör från satellitöverföringen snarare än från kabelnätet. Självklart ska ComHem i dessa fall reklamera hos CMore. Som kund hos ComHem betalar man för ett abonnemang som ComHem har ansvar för som återförsäljare för CMore. Är korvbiten man köpt hos ICA dålig går man till ICA och reklamerar - man skickar den inte till Scan. Om man inte har bra styrka och kvalitet på CMore HD rekommenderar jag en antennförstärkare. Och gärna en trippelskärmad antennkabel av bästa kvalitet - det är faktiskt ingen myt att antennkabeln kan vara boven om enskilda kanaler har dålig bild/ljud!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|