Har inte alla 3D bluray 2 discar? En 3D och en 2D? Iaf dom 9 jag har..
Nej alla har inte två varianter tyvärr..
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
40 relaterade trådar
Postad 22 December 2012 - 21:26
Nej alla har inte två varianter tyvärr.. Postad 22 December 2012 - 21:45
Det varierar. En del filmer har både 2d och 3d på samma skiva. En del släpps i 2 versioner och en del släpps i paket med både 2d och 3d på separata skivor. Lite virrigt.
Postad 23 December 2012 - 00:01
Problemet är att det inte finns en Panasonic utan dessa (för mig) totalt onödiga funktioner. Vill inte betala för SMART TV och 3D. Postad 23 December 2012 - 00:32 Kan du ge något exempel på detta? Det finns alltid en 2D att köpa, ingen tvingar någon att se på 3D, om inte annat, så kan man alltid välja vilket format man vill se filmen i. 2D eller 3D Man betalar som sagt inte en krona för detta lull-lull, man får det gratis. Det skulle bli dyrare för Panasonic att bygga TV utan den här lilla kretsen För övrigt så tycker jag att 3D kan vara kul att kolla någon gång, men det där andra tramset med internet....de kunde dom skippat enligt mig. Jag har en HTPC Postad 23 December 2012 - 00:33 Det är inget problem , man får det på köpet om man vill ha den panasonic med bäst bild. Tillverkare kan inte sälja en toppmodell utan att dessa funktioner följer med. Så du kan med gott samvete handla dig en VT50 ;-) Postad 23 December 2012 - 00:53
Får väl acceptera "lull lull:et" då, hihi! Får helt klart bli 55´, såg att Electroworld körde en kampanj på den med 1500 SEK i rabatt (dock borta nu).
Kör med en Samsung PS50A766 från 2008 nu, är riktigt nöjd med bilden förrutom lite input lag i PES spel på PS3 samt lite inbränningar. Ni som har koll på detta, kan jag förvänta mig stora skillnader? Har varit i butik o kollat, men svårt att avgöra där!? Mkt tacksam för inputs! Postad 23 December 2012 - 01:20
Vad menar du med inputlag, en ST är väl inte sämre ! Jag menar om man nu är snål och inte betala för lite lul-lul, då borde man ju köpa en ST och tjäna fler sköna tusenlappar Postad 23 December 2012 - 01:54
Jo ST är lite långsammare. Iaf den större modellen har inputlag på ca 50ms. AVSforums har lite siffror på det.
Postad 23 December 2012 - 17:29
Hej Jag har sökt på nätet, men blir inte klok på vad du menar med "inputlag" Jag har planer på att uppgradera till en TX-P65ST50Y 20 tusen på Komplett nu , den fick toppbetyg på en test, där dom ansåg att skillnaden till VT var obefintligt. http://translate.goo...onic-tx-p65st50 Redigerat av Unregistered94bbe618, 23 December 2012 - 17:37. Postad 23 December 2012 - 17:36
Då googlar jag istället: http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag http://i-en-annan-de...-pa-din-tv.html /Fredrik Postad 23 December 2012 - 17:38 För att det blir dyrare. Tjacka en VX300 vettja... Redigerat av pacman, 23 December 2012 - 17:40. Postad 23 December 2012 - 19:55
OK då är jag med. Men det jag letade efter var skillnaden mellan ST och VT, gärna i olika tum-storlek 50-65 På en av dina länkar, så verkar det ju so att Panasonic var bäst Detta är ju inget problem, om man inte spelar supersnabba spel. Redigerat av Unregistered94bbe618, 23 December 2012 - 19:56. Postad 23 December 2012 - 23:42
Antal ingångar 2 st HDMI 49 papp....vad f*n är det för tv ? Verkar ju vara någon utgången modell Postad 24 December 2012 - 00:24
Nej det är deras skrytmodell. Den ska tydligen vara bäst men kostar också därefter
Postad 25 December 2012 - 10:23
Nej, det är ingen TV - det är en proffs monitor, har ingen TV modul inbyggd - däremot kan man sätta i kort (två kortplatser) beroende på vad man vill ha för ingång.
Har jämfört brevid en Dolby monitor efter jag kalibrerat några stycken, och det var sjukt lik bild Med vänlig hälsning, Pär Postad 25 December 2012 - 16:17
Inga prisjusteringar på Pana apparaterna hittils!?
Någon som hittat ngt fynd under mellandagsrean? Postad 25 December 2012 - 17:24
TX-P55VT50Y 16995:- Elgiganten Megastore (Karlstad) Postad 25 December 2012 - 17:56
Vilket anti-klimax... Står bara att de gör en presentation på CES den 7:e jan... Hade hoppats på lite mer. Postad 25 December 2012 - 18:21
Nig ska det väl komma något mer idag va?? Postad 25 December 2012 - 18:24
Riktigt trevligt pris! Verkar dock bara vara just i Karlstad Var på Elgiganten idag och tittade just på den modellen, helt klart mitt 1:a val just nu! Dock önskar jag se en prisreducering innan man slår till. Alternativet (som lockar mkt) är faktikst Philips 8000-serie! Grym bild och trevligt med Ambilight https://www.prisjakt...t.php?p=1229855 Synpunkter? Postad 25 December 2012 - 18:58
Återstår att se om det blir sista året panasonic gör tvapparater. De har lika usel ekonomi som Sony numera
Postad 25 December 2012 - 23:58
Hej
Man ser den där reklamen varenda dag om Samsung smart-tv med Appar. Har inte ST eller VT några Appar? Tror inte det blir något priskrig som förra julen. Dom gamla VT30 är ju svindyra nu Postad 26 December 2012 - 00:10
skit i "smart tv" det finns inget smart i det överhuvudtaget. tänk istället på att du vill ha absolut bästa möjliga bild på den tvn du köper.
är du inne på plasma så finns det ingen tv idag som ger dig en bättre och mera naturtrogen bild än någon av panasonics vt modeller. rätta mig gärna om jag har fel. Postad 26 December 2012 - 00:11
Samsung bygger ju sin försäljning på alla dessa apps med lovord om uppdateringar 5 år och framåt. Priskrig lär det inte bli. Håller med radiozo lär nog inte bli så många nyare modeller framöver från Panna tror jag...? Vi konsumenter kräver mer för pengarna samtidigt som det blir dyrare att tillverka... Men du har väl en ST så då borde du veta eller?
Postad 26 December 2012 - 11:09
Vad är konsensus ang ST50, GT50 och VT20? Om man kan få VT20 demo-ex för samma/lite mindre pengar än en ST50, är det ett bra köp? Är GT50 värt pengarna över en ST50 (det är endast själva bildupplevelsen som ska vara värt det, smarta funktioner är inte så intressant för mig)?
Postad 26 December 2012 - 11:32
Har inte jämfört, men har läst vissa recensenter av ST50 som säger att de skulle välja den tom. före VT30. GT50 är inte värt de extra pengarna dock anser jag då det är mest dual core och THX läge man betalar för. ST50 är dock ökänd för att surra rejält vilket även min gör, dock har min faktiskt minskat. Men samtidigt kan man få en rejält surrande oavsett Panasonic modell verkar det som. Postad 26 December 2012 - 11:34
Min vt50 surrar lite men den överröstas av alla andra surrande prylar i samma rum. Inget som stör mig iaf
Redigerat av Unregistereddc471864, 26 December 2012 - 11:35. Postad 26 December 2012 - 13:19
Jag har haft min P55 VT50 i några veckor nu och upplever konstigheter med vad som verkar vara DVB-C-tunern (Comhem). Ibland när man tittar börjar ljudet fallera och samtidigt slutar TV:n svara på knapptryckningar på fjärren. Precis som om processorn blir helt belastad. Ibland hämtar den sig men ibland måste man stänga av hela TV:n. Det verkar bara uppträda när man kör tunern, inte via ps3 eller dator till TV:n. Någon som upplev något liknande?
Postad 26 December 2012 - 13:39
Okej, då känns det demo-exet inte så aktuellt. Och dual core känns ju lite meningslöst. THX-läget borde väl inte behövas om man ställer in TVn bra, eller? Har förstått att kalibreringsmöjligheterna är sämre på ST50. Surrar de mer än VT20 och P80(heter väl en ännu äldre modell? var den mest rekommenderade för 3-4 år sen här)? För de har jag inte hört något surr alls från. Postad 26 December 2012 - 14:39
17 990:- på fyndbörsen nu på 55VT50an, hoppas resten hänger på och även på 65an.
Postad 26 December 2012 - 14:44
Tycker det var kasst att jag inte kan spela in från dreamboxen, eller gör jag något fel? Vad jag fattar det som så kan man bara spela in digital-tv, riktigt kasst.
Postad 26 December 2012 - 17:11
Jag sitter och velar mellan en 65 tum st eller en 55 tum vt. Båda ligger på ungefär samma pris, är det värt att satsa på den nyare modellen eller bättre att välja större skärm? Har sett 55 tum VT live och tycker den är sjukt bra, vad kan man förvänta sig av en ST?
Postad 26 December 2012 - 17:52 Hej Jag hade aldrig betalat för en dualprocessor som tydligen VT har. Vi ll inte ha THX, det kör ju TV'n i energisparläge=tamare bild Har en ST50 nu som jag vill byta till en ST 65 Stor större bäst Bara man har några meter till skärmen.. Jag väntar en vecka och ser vad nytt dom kommer med på CEC http://translate.goo...onic-tx-p65st50 Redigerat av Unregistered94bbe618, 26 December 2012 - 17:58. Postad 26 December 2012 - 17:57
Någon som har testat http://www.kjell.com...iledInformation eller liknande med 50" och större? Vi införskaffade en 50" VT50 och jag vill gärna ha detta fäste.
Edit: Det står att fästet bygger ut 14 mm. Strömsladden sticker ut 25 mm. Redigerat av master_of_rock, 26 December 2012 - 18:03. Postad 26 December 2012 - 19:25
Tamare bild på VT? Knappast. ST är dock inte långt efter VT så om man inte bryr sig om designen på tvn och THX läget så är ST ett bättre val antar jag. Postad 26 December 2012 - 19:26 Kommer inte funka. Och anledningen till det är förmodligen för att dom vill att man har avstånd från väggen pga värmen. Står tom i instruktionsboken att dom vill ha hela 70mm ut. Men jag har runt 40mm. Lagom tycker jag. Postad 26 December 2012 - 19:34
Tänkte också på det där med 70 mm. Med risken för att spama vill jag ändå fråga i fall någon kan rekommendera ett fäste som bygger ut 70 mm.
Postad 26 December 2012 - 19:38
kör inte så långt ut! ser ju långt ifrån vackert ut
Jag har 40mm och det räcker mer än väl. Postad 26 December 2012 - 19:40
Strunta i det där med 70 mm, är överdrivet. Köp ett vanligt fäste för storleken för din tv, inget slim eller så. (Minns när jag skulle lägga golv i min lägenhet. På förpackningen till golvet jag la i hallen skulle jag lämna 30mm luftspalt runt om? Vilken golvlist täcker det liksom.) /Fredrik Postad 26 December 2012 - 19:44 Det är ST50 som är mest prisvärd utav dessa 3 , vt20 är 2 år gammal och har då använts en del redan troligtsvis och den liknar min gamla tjock panna jag hade i sovrummet innan :-) St50 och hörselkåpor för den känslige. Postad 26 December 2012 - 19:46
Hej! Jag har läst igenom tråden, surfat på en hel del trådar på detta och andra forum och har ändå en fråga.
Jag köpte en Panasonic VT50 som jag är nöjd med. Ljudet, som i de flesta apparater är tyvärr under all kritik. För att åtminstone få ett drägligt ljud köptes ett Yamaha YHT-S401-system. Systemet är helt okej med tanke på prislappen 2900 kr. Systemet, liksom TV har stöd för ARC, vilket kändes smidigt och enkelt. Viera Connect gjorde att det var barnsligt enkelt att styra hela "hemmabion" med den vanliga fjärrkontrollen. Frugan var mycket imponerad ska sägas Trots ordentlig research innan jag slog till på VT50:in hade jag missat att den tyvärr bara kan returnera 2.0-ljud via ARC, vilket gjorde att ljudet ändå blev platt. Jag vill inte mista möjligheten att styra systemet med min vanliga fjärr, och 2.0 räcker bra för "vanligt" Tv-tittande. Men jag skulle gärna få ut 5.1 till Xboxen, Apple-TVn och min Mac Mini. Hur löser jag detta bäst? Låter den vanliga TVn köra vidare via ARC, och koppla övriga enheter direkt till receivern via HDMI och en optisk kabel mellan TVn och receivern? Kommer systemet då fatta, när jag kör via HDMI 2, att den ska köra ljudet via den optiska kabeln, eller hur ska jag koppla för att få 5.1-ljud ur mina andra enheter, men behålla de fördelarna som Viera Connect och ARC gör? Postad 27 December 2012 - 10:51 Haha, indeed. En liten läcka verkar de dock ha, S60: http://shop.panasoni...model/TC-P65S60
ST60_1.jpg 18.36K
14 Antal nerladdningar
Postad 27 December 2012 - 11:11
Har köpt en 50" ST50 och har försökt att pilla lite med inställningarna för att få bästa bild. Detta är dock min första tv så vet inte riktigt vad man ska ändra för att det ska bli bra bild... Någon som vet några "grundinställningar" man kan göra för att få bästa bild utan att anställa en riktig kalibrerare?
Och kör ni andra inställningar om ni kollar 2D->3D? Alltså att tvn omvandlar 2D till 3D. Kollade på en film igår, och det blev jue riktigt mörkt när man tar på sig 3D glasögonen! Några inställningstips när man kollar på det? Postad 27 December 2012 - 11:23
För 2D i hyffsat rum: "True Cinema"-läget, Eco-mode Off, stäng av brus-reducering och "jox"(vad de nu heter), IFC Off el. möjligen Min (matar man med 24p heter det Smooth Cinema, kör Off), ställ Brightness ställs mha testmönster men "0" bör funka i normalfallet, Kontrast mest tycke och smak 40-nånting kanske, Skärpa 0-3, Varm colortemp, Gamma 2.4 el 2.6 beroende på rum.
Och säkert nått annat jag glömt...skaffa DVE för att kontrollera dina inställningar. För 3D behöver du ljus ja (och mörkt rum). Prova att köra Normal-läget, Eco-mode Off, stäng av "joxet", och skruva upp Kontrast. Väldigt grov bild men hellre det än att inte se bilden alls. Liknande inställning kan användas för 2D då det är väldigt ljust i rummet. 2D->3D konvertering är förövrigt bara att betrakta som ett skämt, varför förstöra bilden på det sättet. Kika på riktig 3D eller låt bli, skulle mitt råd vara, Redigerat av pacman, 27 December 2012 - 11:24. Postad 27 December 2012 - 11:28
Och för er som inte vill ha 3D verkar det som det ska finnas en riktigt billig 60" TC-P60U50 Retail Price: $899.99 http://shop.panasoni...model/TC-P60U50 Postad 27 December 2012 - 11:37
S60, vilket alltså är en 2013-modell, har inte heller 3D.
Tv:n du länkar till, U50, är 2012 års modell. U50 finns inte på svenska marknaden och det kanske inte S60 heller kommer göra. Redigerat av pacman, 27 December 2012 - 11:38. Postad 27 December 2012 - 13:05
Pacman: OK, my bad! Jag såg bara:
NEW! VIERA® 60" Hos Pixmania finns inga P65ST50E kvar? Slutsålda eller? Jag skickade en fråga till dem vad som skiljer E från Y, fick inget svar?! Postad 27 December 2012 - 13:11
Om jag inte minns alldeles fel så är Y för den nordiska marknaden och E för övriga Europa, men kan minnas fel. Det som kan skilja är bl a menyspråk och DVB-T2 mm. Vet inte om Pixmania sysslar med sk gråimport. /Fredrik Postad 27 December 2012 - 13:16
Ja E har ingen DVB-T2 tuner har jag för mig. Har man tur så kör man inte Boxer/marksänt (då det är skräp) så då kvittar det men om man ändå gör det så kan man med fördel köra med en extern tuner så den skillnaden borde kvitta.
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |