Det var någon jag spelade med i helgen som påstod att det skulle vara en mer stabil anslutning (vilket ju nästan är omöjligt att misslyckas att göra).^Jag hoppas även på en mer stabil anslutning för headset. Hatar när det börjar glappa
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17) 2016
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 05 July 2013 - 07:48
Postad 05 July 2013 - 08:52
@Topper Jo det är ganska enkelt, man glömmer EN gång att man inte kan resa sig upp utan att även lyfta på kontrollen. Sen är det glapp i antingen kontrollen eller sladden till headsetet.
Postad 05 July 2013 - 09:16
Postad 05 July 2013 - 09:57
Haha! Det är ju inte en gång man glömt det, både nykter och hmm, lite mindre nykter.@Zap ja vi får ju hoppas det stämmer, der åtminstone ut att vara nytt på den bilden.
@Topper Jo det är ganska enkelt, man glömmer EN gång att man inte kan resa sig upp utan att även lyfta på kontrollen. Sen är det glapp i antingen kontrollen eller sladden till headsetet.
Postad 05 July 2013 - 14:50
Postad 05 July 2013 - 16:35
Dessutom kommer de säkert vika sladden i förpackningen så att den blir permanent sicksackad och vill kila in sig mellan greppet och handflatan. Hur många av oss har inte suttit och försökt frisera om vikta sladdar till raka mellan tummen och pekfingret, bara för att snart inse att sladden sakta återgår till att vara veckad?
Sladdar hör om något hemma bakom apparater, inte framför. Och vikta sladdar hör hemma i samma infernoring som blisterförpackningar.
Redigerat av Zacabeb, 05 July 2013 - 16:36.
Postad 05 July 2013 - 19:03
Postad 05 July 2013 - 20:59
Väl talat zacabeb! Jag har själv alltid varit emot dåliga alternativa kontroller som ex kinect eller ännu värre, wii. Detta eftersom du inte får någon feedback på vad du slår på. Det kommer aldrig fungera bra även om kontrollen i sig blir bra. Samma med kinect. Se hur många spel som körts med kinect och verkligen varit ospelbara (angry joe 2012 ex). Nej tack, skitfränt med space age, men så länge man behöver feedback så fungerar det inte. Ska jag spela en dirigent fungerar kinect. Hålla ett rifle fungerar det också med. Men ta svärdsstrider och liknande, katastrofalt
NäNä Zartok....
Tänk dig denna svärdstrid med Kinect
http://youtu.be/HPPj6viIBmU
Postad 05 July 2013 - 21:45
Nej, passa dig så inte gary brolsma dyker upp! (Numanuma-guy)
Postad 05 July 2013 - 22:16
Vafan! Han ramlar ju för att han inte träffar någon!
Nej, passa dig så inte gary brolsma dyker upp! (Numanuma-guy)
hahah
Postad 06 July 2013 - 00:57
Jag vill se ett trådlöst headset. Kinect tror jag inte på som lösning förrän motsatsen är bevisad och trådat monoheadset känns 1990-tal.
Dessutom kommer de säkert vika sladden i förpackningen så att den blir permanent sicksackad och vill kila in sig mellan greppet och handflatan. Hur många av oss har inte suttit och försökt frisera om vikta sladdar till raka mellan tummen och pekfingret, bara för att snart inse att sladden sakta återgår till att vara veckad?
Sladdar hör om något hemma bakom apparater, inte framför. Och vikta sladdar hör hemma i samma infernoring som blisterförpackningar.
Finns trådlöst idag till 360 så det lär nog komma till xbox också.
Postad 06 July 2013 - 06:50
Läste precis om den grabben.
http://mashable.com/...-cyberbullying/
Vilken otur killen hade. Vem har inte fjantat sig med en käpp nån gång (och lekt Bruce Lee)? Videon ÄR kul ändå. Hoppas han tjänar en slant på det i slutändan.
Postad 06 July 2013 - 07:34
Postad 06 July 2013 - 08:22
Finns trådlöst idag till 360 så det lär nog komma till xbox också.
Turtle Beach har redan annonserat att de kommer att släppa trådlösa headset till Xbox One. Finns lite info att läsa om dem på deras hemsida.
Postad 06 July 2013 - 09:04
http://arstechnica.c...te-with-kinect/
Kommer även Sony riskera få sin dashboard översållad av reklam för rakblad eller whatever? Jag pallar inte med reklam tv jag kommer än mindre palla med orelaterad reklam på spelkonsoler... Inte helt klart om det går att stänga av men det är ju högst tveksamt. Vi ska tvångsmatas!
Postad 06 July 2013 - 09:32
Postad 06 July 2013 - 10:28
Postad 06 July 2013 - 10:42
Jag tycker det är förkastligt med reklam i produkter som jag köpt, eftersom jag finansierat produkten redan.
Beror lite på tycker jag, om inte reklamen är för skrikig och tar över helhetsintrycket men håller nere kostnaderna så att produkten blir billigare att köpa så är det ok för mig
Postad 06 July 2013 - 10:44
Postad 06 July 2013 - 10:57
Annars ska jag ju ha betalt för att använda Xbox dashboard jag ska inte betala för det... Och jag ska absolut inte betala för Xbox gold om jag ändå ska ha reklamen...
Postad 06 July 2013 - 12:36
Så du köper inte många tidningar då antar jag? Reklam känns som en axelryckning idag, den finns där på dashboard men jag kan inte säga att jag bryr mig så mycket om det.Konsumentriktad reklam är något som jag tror att vi kommer att få vänja oss vid. Sony har väl ännu inte det på ps3, vi får se om det finns någpt sånt på ps4. Jag tycker det är förkastligt med reklam i produkter som jag köpt, eftersom jag finansierat produkten redan.
Postad 06 July 2013 - 12:55
Tidningar? Nej, verkligen inte. Jag skyller på miljöaspekten. Dessutom är det 90-tal med tidningar. Tror inte jag köpt mer än ett dussin tidningar dom senaste fem åren. Under ett tjog är det lättSå du köper inte många tidningar då antar jag? Reklam känns som en axelryckning idag, den finns där på dashboard men jag kan inte säga att jag bryr mig så mycket om det.
Postad 07 July 2013 - 09:06
Konsumentriktad reklam är något som jag tror att vi kommer att få vänja oss vid. Sony har väl ännu inte det på ps3, vi får se om det finns någpt sånt på ps4. Jag tycker det är förkastligt med reklam i produkter som jag köpt, eftersom jag finansierat produkten redan. Om det är ett plakat i ett spel är det dock ok eftersom det bidrar till realism i spelet. Att kunna gå fram till plakatet och beställa produkten hade varit fränt, men ren reklam tycker jag vi ska få slippa.
Så när du går in på PSN och ser olika spel på första sidan, vad kallar du det?
Det är reklam, såklart.
Det är skillnad på reklam och reklam i min värld. Det finns det som kommer naturligt i användarens flöde och som är relaterat till vad användaren gör. Det vi har på live idag.
Sen finns det reklam som stoppar upp användaren i sitt flöde i x antal sekunder. Typ reklam på youtube eller klassisk TV-reklam.
Så fort någon hör reklam på konsol så verkar folk tro att det ska bli en massa pop ups med blöjjor eller något.
Jag har inget emot bra placerad reklam som är i ett flöde, t ex söka på Google.
Tidningar? Nej, verkligen inte. Jag skyller på miljöaspekten. Dessutom är det 90-tal med tidningar. Tror inte jag köpt mer än ett dussin tidningar dom senaste fem åren. Under ett tjog är det lätt
Antar då att du inte har en smartphone heller med Apple AppStore eller GooglePlay.
Postad 07 July 2013 - 09:23
Ejdu, den reklamen är ju rätt självklar, det handlar om spel. Jag tycker att det äe oacceptabelt om dom försökte pracka på mig fiskolja ex. Vad kan man göra på xbox live som gör så att man får en reklam för rakblad?Så när du går in på PSN och ser olika spel på första sidan, vad kallar du det?
Det är reklam, såklart.
Det är skillnad på reklam och reklam i min värld. Det finns det som kommer naturligt i användarens flöde och som är relaterat till vad användaren gör. Det vi har på live idag.
Sen finns det reklam som stoppar upp användaren i sitt flöde i x antal sekunder. Typ reklam på youtube eller klassisk TV-reklam.
Så fort någon hör reklam på konsol så verkar folk tro att det ska bli en massa pop ups med blöjjor eller något.
Jag har inget emot bra placerad reklam som är i ett flöde, t ex söka på Google.
Antar då att du inte har en smartphone heller med Apple AppStore eller GooglePlay.
Jag har haft en smartphone, galaxy 2, men den använder jag inte längre. Vad tänkte du?
Postad 07 July 2013 - 10:44
Ejdu, den reklamen är ju rätt självklar, det handlar om spel. Jag tycker att det äe oacceptabelt om dom försökte pracka på mig fiskolja ex. Vad kan man göra på xbox live som gör så att man får en reklam för rakblad?
Jag har haft en smartphone, galaxy 2, men den använder jag inte längre. Vad tänkte du?
Sen när har man fått reklam om fiskolja på live ?
Den reklam du får idag är spelrelaterad under respektive flik och film relaterad under film flikarna. Tror knappast vi kommer besväras av tampong och ica reklam på xone utan reklam direkt från speltillverkarna som idag.
Postad 07 July 2013 - 11:07
Det är en länk ovan till rakblad. Rakblad och fiskoljeprenumerationer är typ samma sak. Man säljer på folk abonnemang. Spel får gärna göra spelreklam, typ som rekommenderade spel i genren eller så.Sen när har man fått reklam om fiskolja på live ?
Den reklam du får idag är spelrelaterad under respektive flik och film relaterad under film flikarna. Tror knappast vi kommer besväras av tampong och ica reklam på xone utan reklam direkt från speltillverkarna som idag.
Edit: nejfan, det var inte rakblad, det var... bendgay eller något sånt. Vad nu det är. Ej spelrelaterat iaf
Redigerat av Zartok, 07 July 2013 - 11:08.
Postad 07 July 2013 - 16:15
Jag är kluven till reklam överhuvudtaget eftersom det inte finns någon garanti att den är relevant. När Försvarsmakten (!) gjorde reklam på tavlorna i Burnout Paradise (!!) förstörde det hela spelet i en månad.
Postad 07 July 2013 - 21:35
I USA är det ju betydligt mer absurd reklam på Xbox än vi får lida av här.
Jag är kluven till reklam överhuvudtaget eftersom det inte finns någon garanti att den är relevant. När Försvarsmakten (!) gjorde reklam på tavlorna i Burnout Paradise (!!) förstörde det hela spelet i en månad.
Personligen tycker jag spelen blir bättre med bra placerad reklam I spelen (billboards osv) det blir mer realistiskt tex.
Postad 08 July 2013 - 14:08
Personligen tycker jag spelen blir bättre med bra placerad reklam I spelen (billboards osv) det blir mer realistiskt tex.
Jag håller med, men då måste någon hålla koll att rätt sak hamnar på rätt plats. Reklam för Coca-Cola på en reklamtavla i ett sportspel är ju realistiskt, men en amerikansk storstad översållad med reklamtavlor för svenska försvaret är höjden av surrealism.
När reklamen på dashboard:en också är för bisarr förstår jag att den blir störande för många.
Postad 08 July 2013 - 17:01
Postad 08 July 2013 - 17:23
Postad 08 July 2013 - 17:49
Vad har realism med Burnout-serien att göra?jag kan tänka mig att försvarsmakten kanske är lite fel i ett bilspel som utspelar sig i nordamerika, det är ju trots allt realism vi vill ha. dock så finns det en gräns på allt. vad är realistiskt att finna reklam om i wipeout 2048 ex? =)
Postad 10 July 2013 - 14:59
http://www.ign.com/a...out-at-best-buy
Redigerat av Zerox_no1, 10 July 2013 - 14:59.
Postad 12 July 2013 - 12:00
http://uk.ign.com/ar...ox-one-policies
Skriv under här om ni ni vill: https://www.change.o...romised-at-e3-2
Redigerat av hassesolo, 12 July 2013 - 13:43.
Postad 12 July 2013 - 13:06
Bra initiativ men tyvärr är nog chansen minimal att de skulle ändra sig igen. Hade gärna haft det som det var tänkt från början.Namninsamling för att få tillbaka det XO-koncept som lanserades på E3. Många vill ha en steambox-liknande lösning utan skivor och det kan jag förstå. Begmarknaden och offlinemöjligheter är inte viktigt för mig och inte för många andra heller. Jag tycker konceptet blev sämre när de backade pga kritikstormen...
http://uk.ign.com/ar...ox-one-policies
Skriv under här om ni ni vill: https://www.change.o...romised-at-e3-2
Postad 12 July 2013 - 13:16
Postad 12 July 2013 - 14:59
Ja, sen så har vi ju, som jag tidigare påpekat redan det bästabfrån två världar. Vi kan idag bestämma om vi vill köpa spelet via disk eller drm
Redigerat av Zartok, 12 July 2013 - 15:01.
Postad 12 July 2013 - 23:13
Vad tror ni om ryktena om kraftfullare GPU och mer RAM?
Postad 13 July 2013 - 08:01
Skämt åsido, jag läser det han säger med en sympatisk ton, han är förklarande, verkar förstående och framför allt så är han väldigt ödmjuk, inte bara kör över allt och alla (som vissa andra på företaget duktigt gjort). En jättebra intervju för ms som fler borde läsa. Positivt!
Postad 13 July 2013 - 11:36
Kan jag hålla med om iofs.You know, if there’s anything I think that Xbox 360 has proven, it’s that we’re super committed to this constant cycle of improving the experience and the software, but unfortunately not the Swedish translation
Postad 17 July 2013 - 18:01
Ända jag hittar är bara "rykten" och inget verifierat av MS.
Någon som har en bra länk isåfall?
Postad 17 July 2013 - 18:36
Detta är det enda de gått ut med, +5 miljarder transistorer chip.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
235 filmer
9 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?