Sant, men produktionskostnaderna var också högre på den tiden. Idag kan vem som helt göra ett spel som lätt kan mäta sig med 80-talets guldkorn utan alla kunskaper som krävdes på den tiden.Nej, vi behöver konkurrens. Var någon härifrån med på nes och snestiden? Fan, jag betalade 700kr för street fighter 2 och mortal combat. Det var väl en 20 år sen. Vad blir det i dagens slantar? Över 1000 spänn för ett spel!
Hoppas fanimig att xbone knappar in på ps4!
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 26 January 2014 - 10:34
Postad 26 January 2014 - 11:51
MediaMarkt ville ha 4999:- med killzone. Trodde PS4 skulle vara billigare än X1 men tydligen inte.
Webbhallen har väl lagt ut 4390:- för konsolen. Bra höjning där. Oavsett om nu förfrågan är så stor så tänker iaf inte jag betala överpris.
Postad 26 January 2014 - 12:22
Nej, vi behöver konkurrens. Var någon härifrån med på nes och snestiden? Fan, jag betalade 700kr för street fighter 2 och mortal combat. Det var väl en 20 år sen. Vad blir det i dagens slantar? Över 1000 spänn för ett spel!
Hoppas fanimig att xbone knappar in på ps4!
Gick ihop med en kompis och köpte Donkey kong country för 899!
I övrigt är det inte Nordisk film som har ett finger med i spelet eftersom plötsligt alla inklusive MM och Eljätten höjt priset?
// Sat
Postad 26 January 2014 - 12:30
Postad 26 January 2014 - 12:40
Super mario rpg kostade också däromkring minns jag. Alltså, det är ju vansinnigt. Neo geo var värre prismässigt, i övrigt så vete fan om inte snes kunde vara den dyraste konsollen. Then again så åkte ju bergsala dit för priserna för ett antal år sen.
Please do tell.
En allmän fråga om både PS4/Xbox One, har de samma CPU? Alltså det jag frågar, är dessa identiska?
Postad 26 January 2014 - 12:45
Dom svenska butikerna borde tamigfan skämmas!
Kan ju vara så att det används som en ett svepskäl, men många butiker säger ju att priset höjdes efter distributören höjde sina priser (Nordisk Film),
Postad 26 January 2014 - 14:29
Tycker fortfarande att det ser ut som bilarna tvålkoppar sig fram snarare än rullar när man kikar på trailern. Sen vet inte om man ska läsa in något i att de animerade giffarna ser tusen gånger bättre ut än trailern men hoppas iaf detta blir bra. Potential i konceptet.Driveclub ser fantastiskt ut faktiskt, blir ett köp!! Inget som är på g ser bättre ut imho..
Ny trailer:
Postad 26 January 2014 - 14:30
Han som sa ett tiotal gånger att det skulle bli den "största floppen genom tiderna" måste ju vara det iaf..Det måste vara många på detta forum som är chockade över att Xbox One säljer så mycket som den gör. Innan release var det många PS-fantaster som var övertygade om att Xbox One skulle bli en flopp.
Hur menar du nu? Produktionskostnader läser jag som kostnaden för att göra spelet. Det är ju klart dyrare och mer tidskrävande idag, ändå är det billigare för oss att köpa dem.Sant, men produktionskostnaderna var också högre på den tiden. Idag kan vem som helt göra ett spel som lätt kan mäta sig med 80-talets guldkorn utan alla kunskaper som krävdes på den tiden.
Postad 26 January 2014 - 14:34
Lite trist att han inte nappade på erbjudandet om att backa upp uttalandet med ett monetärt vad av valfri storlek...Han som sa ett tiotal gånger att det skulle bli den "största floppen genom tiderna" måste ju vara det iaf..
Postad 26 January 2014 - 14:41
Hur menar du nu? Produktionskostnader läser jag som kostnaden för att göra spelet. Det är ju klart dyrare och mer tidskrävande idag, ändå är det billigare för oss att köpa dem.
Spelmarknaden är väl större idag än på 80 och tillome på 90-talet. Kan ju vara anledningen till att spelen kan kosta som dom gör (billigare jämfört med då), och ändå ha högre produktionskostnader.
Postad 26 January 2014 - 14:49
En av anledningarna ja, men han sa att produktionskostnaderna var högre då, inte lägre.Spelmarknaden är väl större idag än på 80 och tillome på 90-talet. Kan ju vara anledningen till att spelen kan kosta som dom gör (billigare jämfört med då), och ändå ha högre produktionskostnader.
Postad 26 January 2014 - 18:31
Jag tänker att göra "super mario bros." idag är relativt enkelt, medan det krävdes djupa kunskaper i hårdvaruarkitektur på 80-talet. Hårdvara kostade mer att tillverka (286:a kostade 50000 kr 1990).Hur menar du nu? Produktionskostnader läser jag som kostnaden för att göra spelet. Det är ju klart dyrare och mer tidskrävande idag, ändå är det billigare för oss att köpa dem.
Min poäng var bara att monopolet bara var en del av orsaken till prislappen.
Postad 26 January 2014 - 20:58
Jag tänker att göra "super mario bros." idag är relativt enkelt, medan det krävdes djupa kunskaper i hårdvaruarkitektur på 80-talet. Hårdvara kostade mer att tillverka (286:a kostade 50000 kr 1990).
Nu vet inte jag hur stort team Shigeru Miyamoto hade men han jobbade med t ex super Mario 3 i två år men att kostnaden skulle komma i närheten av dagens spel är väl knappast troligt. Däremot så var ju säkert priset för kasetterna dyrare än vad bd eller en dvd eller en digital download är. Just det spelet blev ju försenat i något år pga att de inte kunde fixa fram tillräckligt med rom chips tror jag det var. Sedan även om hårdvaran är dyrare för utvecklarna så kan jag tänka mig att de har mer datorer i dagens läge så utan att veta skulle jag gissa på att hårdvaran är en större utgift i dagens läge
Redigerat av Johan_i_burken, 26 January 2014 - 20:59.
Postad 27 January 2014 - 00:11
Postad 27 January 2014 - 01:31
Idag kan jag skriva Space Invaders på en dag och distribuera ut det globalt lika snabbt som de olika plattformarna tillåter. Jag kan göra det på en laptop för 2500 kr. Det var otänkbart på 80-talet. Jag menar ingenting annat.
Fast samtidigt är dagebs nivå för spel lite högre än space invaders.
Skulle nog påstå att dagens spel som släpps på skiva till konsol är i snitt dyrare att utveckla än de som släpptes till Nintendos maskiner på 80-talet. Samtidigt skapar de mer inkomst idag.
Skillnaden är dock att du kan göra spel på en 2500kr laptop MEN även dra igång mångmiljons spelprojekt, så mångfalden har ökat dramatiskt mot 80-talet.
Postad 27 January 2014 - 03:46
http://gamingbolt.co...bs-respectivelyEn allmän fråga om både PS4/Xbox One, har de samma CPU? Alltså det jag frågar, är dessa identiska?

Inte riktigt, PS4 är lite vassare där. Det är dock minnesarkitekturen och GPU-delen som PS4 verkligen drar ifrån:
Xbone: 1.18 TF GPU (12 CUs) for games
Xbone: 768 Shaders
Xbone: 48 Texture units
Xbone: 16 ROPS
Xbone: 2 ACE/ 16 queues
PS4: 1.84TF GPU ( 18 CUs) for games +56%
PS4: 1152 Shaders +50%
PS4: 72 Texture units +50%
PS4: 32 ROPS +100%
PS4: 8 ACE/64 queues +400%
Sen reserverar MS 10% till kinect och har ganska mycket mera bloat på hårdisken, så man får mera plats för spel på PS4.
För att återgå till topic, så är det förvånansvärt hur bra Xbox one säljer med tanke på hur mycket bättre PS4 är. Men det kanske ändrar sig när Sonys exklusiva spel börjar trilla in. Tror E3 kommer få många att slanta upp för PS4. Hoppas tillgången är bättre då...
Postad 27 January 2014 - 05:33
För att återgå till topic, så är det förvånansvärt hur bra Xbox one säljer med tanke på hur mycket bättre PS4 är. Men det kanske ändrar sig när Sonys exklusiva spel börjar trilla in. Tror E3 kommer få många att slanta upp för PS4. Hoppas tillgången är bättre då...
Försäljningen av X1 lär knappast bli sämre när det börjar trilla in fler exklusiva för MS heller. Samt när skiten nån jävla gång släpps i de länder där den inte kommit än.
Postad 27 January 2014 - 07:46
http://gamingbolt.co...bs-respectively
Inte riktigt, PS4 är lite vassare där. Det är dock minnesarkitekturen och GPU-delen som PS4 verkligen drar ifrån:
Sen reserverar MS 10% till kinect och har ganska mycket mera bloat på hårdisken, så man får mera plats för spel på PS4.
Hur får du PS4:ans CPU till att vara lite vassare baserat på 1 test från 1 program?
Bloat på hårddisken? PS4 reserverar 92GB o Xbone reserverar 136GB. Till vad? Inte vet jag och inte du heller. Kan vara reservationer för diverse optimeringar.
Redigerat av PalmiNio, 27 January 2014 - 07:53.
Postad 27 January 2014 - 08:46
Tror mycket ligger i att man är gammalt xboxare samt att man gillar idén med kinect och kör allt genom din konsolstuket. Om man tittar på dagens recievers så är det ett steg i rätt riktning. Många gillar nog att sätta sig i soffan, "xbox on" osv.
Skulle man bara gå på hårdprestanda varför finns det då så många olika telefoner med ex andriod?
// Sat
Postad 27 January 2014 - 10:10
Det visar klart och tydligt att för konsumenten så är andra värden än "bästa" hårdvaran viktigast när man köper en konsol. Precis som Satsvear är inne på.För att återgå till topic, så är det förvånansvärt hur bra Xbox one säljer med tanke på hur mycket bättre PS4 är. Men det kanske ändrar sig när Sonys exklusiva spel börjar trilla in. Tror E3 kommer få många att slanta upp för PS4. Hoppas tillgången är bättre då...
Postad 27 January 2014 - 11:20
Tycker man måste skilja på bästa hårdvara och bästa prestanda. Att PS4 har bäst prestanda är uppenbart men huruvida den har bäst hårdvara eller ej går ju att debattera. Varje multiplattformsspel som kommer och är bättre på PS4 får iaf mig att luta lite åt PS4-hållet samtidigt som någon killer-funktionalitet som nyttjar kinect helt skulle kunna vända på steken...Det visar klart och tydligt att för konsumenten så är andra värden än "bästa" hårdvaran viktigast när man köper en konsol. Precis som Satsvear är inne på.
Postad 27 January 2014 - 11:24
Det visar klart och tydligt att för konsumenten så är andra värden än "bästa" hårdvaran viktigast när man köper en konsol. Precis som Satsvear är inne på.
Tycker inte det visar annat än att det är tidigt och early adopters och fans köper allt som finns på marknaden. Om något år vet vi bättre vart vinden blåser. Jag hoppas att båda konsolerna säljer bra givetvis.
I mitt hushåll finns snart två PS4. Personligen känner jag inte att jag behöver en X1 för tillfället, men det kan ju kanske ändras.
Postad 27 January 2014 - 13:17
Postad 27 January 2014 - 13:19
ett rykte har blossat upp att thief inte kommer att vara 1080p till xbone, men att det definitivt kommer vara 1080p till ps4. svårprogrammerat eller taskig hårdvara orsaken?
Är väl ingen nyhet att One är markant svagare än PS4?
Postad 27 January 2014 - 15:32
GeOW trilogy remaster XBO incoming?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 January 2014 - 15:33.
Postad 27 January 2014 - 15:34
Det verkar som det har ändrats nu.Sen reserverar MS 10% till kinect

YES! Av två anledningar. Att det är en utannonsering såklart, vilket är underbart, och att det är exklusivt. Jag gillar exklusiva spel, de satsar mer på dem, de får större budget. Det här kommer vara ett av deras nya dragplåster vilket innebär att de inte låter serien gå i graven efter senaste misslyckandet försäljningsmässigt.Microsoft köper rättigheterna till Gears of War!
Postad 27 January 2014 - 15:53
Postad 27 January 2014 - 16:10
Personligen tror jag inte det ändras om ett år eller två. Hårdvara och även prestanda spelar en viss roll för några. Men för många så handlar det om andra aspekter. Gör man ett korssnitt på alla de som köpt en 360 och en PS3 och frågar dem vad som spelar roll tror jag att saker som 60 fps, 1080 p, prestanda står tillbaka för, spel, kompisar, onlineläge etc.Tycker inte det visar annat än att det är tidigt och early adopters och fans köper allt som finns på marknaden. Om något år vet vi bättre vart vinden blåser. Jag hoppas att båda konsolerna säljer bra givetvis.
I mitt hushåll finns snart två PS4. Personligen känner jag inte att jag behöver en X1 för tillfället, men det kan ju kanske ändras.
Just nu lutar det år en PS4 för mig också, jag kommer bara köpa en av maskinerna och de exklusiva spelen verkar mer intressanta. Det kan svänga dock, dels beroende på träningsappen för kinect och vad MS presenterar för exklusiva spel på E3 i år.Tycker man måste skilja på bästa hårdvara och bästa prestanda. Att PS4 har bäst prestanda är uppenbart men huruvida den har bäst hårdvara eller ej går ju att debattera. Varje multiplattformsspel som kommer och är bättre på PS4 får iaf mig att luta lite åt PS4-hållet samtidigt som någon killer-funktionalitet som nyttjar kinect helt skulle kunna vända på steken...
Postad 27 January 2014 - 16:14
Varför skulle du tycka att det är tråkigt?Tråkigt dock att deras hypade black tusk-spel bara var ett koncept och att detta är vad de jobbar på.
Edit: Plus att trailern var rätt intetsägande... man with a gun,
http://www.youtube.c...h?v=DXsJdTJQIFA
Redigerat av Zoiler, 27 January 2014 - 18:23.
Postad 27 January 2014 - 17:07
Borde de gjort efter spel ett. Men Epic var väl inte så sugna då.
GeOW trilogy remaster XBO incoming?
Gears of War Kinect är bekräftat.
Postad 27 January 2014 - 18:44
Lovorden var nästa stora franschise i klass med halo och gears.Edit: Plus att trailern var rätt intetsägande... man with a gun,
Postad 27 January 2014 - 19:08
http://gamingbolt.co...bs-respectively
ACE/Queues, vad är det? Köer vet jag att det sistnämna översätts till men ACE?
Tackar för utförligt svar innan!
Postad 27 January 2014 - 19:30
Asynchronous Compute Engine
Postad 27 January 2014 - 19:30
Meanwhile on the compute side, AMD’s new Asynchronous Compute Engines serve as the command processors for compute operations on GCN. The principal purpose of ACEs will be to accept work and to dispatch it off to the CUs for processing. As GCN is designed to concurrently work on several tasks, there can be multiple ACEs on a GPU, with the ACEs deciding on resource allocation, context switching, and task priority. AMD has not established an immediate relationship between ACEs and the number of tasks that can be worked on concurrently, so we’re not sure whether there’s a fixed 1:X relationship or whether it’s simply more efficient for the purposes of working on many tasks in parallel to have more ACEs.
One effect of having the ACEs is that GCN has a limited ability to execute tasks out of order. As we mentioned previously GCN is an in-order architecture, and the instruction stream on a wavefront cannot be reodered. However the ACEs can prioritize and reprioritize tasks, allowing tasks to be completed in a different order than they’re received. This allows GCN to free up the resources those tasks were using as early as possible rather than having the task consuming resources for an extended period of time in a nearly-finished state. This is not significantly different from how modern in-order CPUs (Atom, ARM A8, etc) handle multi-tasking.
Postad 27 January 2014 - 19:54
Stör mig lite på hur Xbone pendlar från 30 och upp till 45 fps medans PS4:as 60 med dippar under mer händelserika scener blir "dubbelt så snabbt". Skulle det däremot handla om dubbla frames generellt skulle min One-förhandsbokning hänga löst...
Inte långt ifrån, average 30 på X1, average 51 på PS4. First party lär ju bli mer och mer optimerat, men third party lär ju bli optimerat "lika mycket" för båda konsollerna, eller kommer X1 att få bättre optimeringar med tiden?
Postad 27 January 2014 - 22:05
nej, absolut inte, men det känns ju lite märkligt att den ska släpa efter redan i början tycker jag :/Är väl ingen nyhet att One är markant svagare än PS4?
Postad 27 January 2014 - 22:29
Jag ser det som tvärt om. Maskinen kommer att vara svagare i början. När man lär sig optimera spel för båda kommer de krypa närmare varandra.nej, absolut inte, men det känns ju lite märkligt att den ska släpa efter redan i början tycker jag :/
Postad 27 January 2014 - 23:13
Jag ser det som tvärt om. Maskinen kommer att vara svagare i början. När man lär sig optimera spel för båda kommer de krypa närmare varandra.
Så du menar att PS4:an redan är optimerad till max?
Postad 27 January 2014 - 23:38
Nej det skrev jag inte. Jag skrev att när man lär sig optimera spelen för båda maskinerna kommer spelen att bli mer lika. Det är uppenbart att PS4 är lead console och den maskin som spelen utvecklas för och sedan portas över till Xbox One. När utvecklarna om ett par år har lärt sig bättre hur båda maskinerna fungerar kommer denna portning gå lättare och bättre och då kommer kvalitén på spelen för Xbox One bli bättre.Så du menar att PS4:an redan är optimerad till max?
Xbox 360 var lead machine förra generationen och det var klart och tydligt början på generationen (i varje fall i mina ögon) vilken maskin spelen såg bäst ut på. När utvecklarna lärde sig PS3 kom den sakta men säkert ikapp. Jag tror inte att Xbox One kommer komma ikapp på samma sätt men jag tror att om man kommer kunna minska gapet över tid.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 27 January 2014 - 23:38.
Postad 28 January 2014 - 01:11
En liten del av budgeten, vi såg en massa nya IP:n på E3. "Istället för" ska bytas ut mot "kombinerat med".Det har du rätt i, vem försöker jag lura. Skitbra att MS satsar sina 1b$ på att köpa ett befintligt IP och satsa på det istället för något nytt!
Hur är Killzone förresten? Tråkigt? Jag tänkte, med tanke på att det är det spel du spelar överlägset mest till PS4 trots att det är ett befintligt IP. Är du klar med Knack redan?
Tycker du det är tråkigt att Sony lägger pengar på Killzone, Infamous och Uncharted? Med tanke på att du är den mest aktiva i Infamous-tråden måste det vara tråkigt. Eller tycker du det är bra att de delar upp pengarna på befintliga och nya IP:n som MS gör nu?
Själv hoppas jag inte de gör ett nytt Wipeout, man vill ju ha nya IP:n.
Du kanske försöker lura dig själv?
och Killzone skulle bli en Halo-killer och Lair nästa stora grej efter Internet, man kan ju ta allt sånt med en nypa salt tills något produktivt har visats. Teasern ser skittråkig ut.Lovorden var nästa stora franschise i klass med halo och gears.
Postad 28 January 2014 - 08:11
och Killzone skulle bli en Halo-killer
det är precis det. grafisk killer och gameplay killer. det är bara det att typ 99% av alla gamers inte pallar med utmanande spel så tyvärr är det ingen killer rent försäljningsmässigt
Postad 28 January 2014 - 09:05
Nej det skrev jag inte. Jag skrev att när man lär sig optimera spelen för båda maskinerna kommer spelen att bli mer lika. Det är uppenbart att PS4 är lead console och den maskin som spelen utvecklas för och sedan portas över till Xbox One. När utvecklarna om ett par år har lärt sig bättre hur båda maskinerna fungerar kommer denna portning gå lättare och bättre och då kommer kvalitén på spelen för Xbox One bli bättre.
Jo, men samtidigt så kommer PS4:an också optimeras mer och mer, så frågan är om inte gapet mellan maskiner kommer fortsätta vara stor, kanske inte i FPS om ett par år, men effekter/AA.
Om inte Xboxen kommer tjäna mycket mer på optimeringen än PS4:an. PS360 generationen hade inte lika stor gap i ren kraft som den vi har idag.
Postad 28 January 2014 - 09:29
det är precis det. grafisk killer och gameplay killer. det är bara det att typ 99% av alla gamers inte pallar med utmanande spel så tyvärr är det ingen killer rent försäljningsmässigt
Snacka om att ta en objektiv slutsats med ett subjektivt tänkande.
Halo Storyn slår Killzone alla dagar i vecka, året runt. Kanske därför det och görs rätt mycket om Halo utanför själva spelet.
Gameplay är upp och ner. Senaste Killzone var t ex en stor besvikelse och alla Halo spel är, enligt mitt tycke, bättre än det rent gameplay mässigt.
Samtidigt finns det inget Killzone-spel som slår Halo 1 i first-time upplevelse. Det var helt chockande bra när det kom, både i story , grafik och gameplay. Bästa på FPS-scenen sen Half-Life vad gäller Singleplayer.
Sen har inte Halo riktigt kommit upp i samma nivå efter det och Killzone 2 var riktigt bra sett till den hype som hade byggts upp.
Postad 28 January 2014 - 09:38
Det har du rätt i, vem försöker jag lura. Skitbra att MS satsar sina 1b$ på att köpa ett befintligt IP och satsa på det istället för något nytt!
Lovorden var nästa stora franschise i klass med halo och gears.
Inget sagt att samma studio inte kan jobba med mer än 1 spel samtidigt?
Som vanligt drar folk på NeoGAF sina egna slutsatser men det står inget i intervjun om att alla andra projekt är nerlagda och det är bara Gears som gäller.
Postad 28 January 2014 - 10:17
Snacka om att ta en objektiv slutsats med ett subjektivt tänkande.
Halo Storyn slår Killzone alla dagar i vecka, året runt. Kanske därför det och görs rätt mycket om Halo utanför själva spelet.
Gameplay är upp och ner. Senaste Killzone var t ex en stor besvikelse och alla Halo spel är, enligt mitt tycke, bättre än det rent gameplay mässigt.
Samtidigt finns det inget Killzone-spel som slår Halo 1 i first-time upplevelse. Det var helt chockande bra när det kom, både i story , grafik och gameplay. Bästa på FPS-scenen sen Half-Life vad gäller Singleplayer.
Sen har inte Halo riktigt kommit upp i samma nivå efter det och Killzone 2 var riktigt bra sett till den hype som hade byggts upp.
vad är singleplayer?
och nej, KZSF har bäst gameplay sedan KZ2 oavsett spel. true story!
Postad 28 January 2014 - 10:39
Skall man tro kommentarerna här och på andra ställen på internet är 60fps och 1080 det enda som spelar roll vad det gäller grafikJo, men samtidigt så kommer PS4:an också optimeras mer och mer, så frågan är om inte gapet mellan maskiner kommer fortsätta vara stor, kanske inte i FPS om ett par år, men effekter/AA.
Om inte Xboxen kommer tjäna mycket mer på optimeringen än PS4:an. PS360 generationen hade inte lika stor gap i ren kraft som den vi har idag.
Ja det är ett större gap än förra generationen men jag får uppfattningen också att de spel som kommit har utnyttjat Xbox Ones resurser på ett sämre sätt än PS4. Hur stort gapet är och om Xbox One har minska det kommer vi se om ett par år, fortsätter Xbox One i den takt om den gör nu kommer bolagen lägga mer resurser på att utveckla spel till den och de kommer de se bättre ut. Frågan är bara hur bra. Men jag är rätt så övertygad om att säg inom 3 år kommer skillnaderna inte vara lika påtagliga som idag.
Postad 28 January 2014 - 11:51
Skall man tro kommentarerna här och på andra ställen på internet är 60fps och 1080 det enda som spelar roll vad det gäller grafik
Ja det är ett större gap än förra generationen men jag får uppfattningen också att de spel som kommit har utnyttjat Xbox Ones resurser på ett sämre sätt än PS4. Hur stort gapet är och om Xbox One har minska det kommer vi se om ett par år, fortsätter Xbox One i den takt om den gör nu kommer bolagen lägga mer resurser på att utveckla spel till den och de kommer de se bättre ut. Frågan är bara hur bra. Men jag är rätt så övertygad om att säg inom 3 år kommer skillnaderna inte vara lika påtagliga som idag.
gapet kommer alltid va minst 50% eller mer bara i gpu,n sen har vi minnesarkitekturen osv...
och skillnaden är redan nu stor i tredjeparts och i first party framöver kommer nog visa större skillnad
gapet kommer bara bli större med tiden och inte mindre...
MS kan liksom inte trolla med knäna även om dom försöker få det att låta så
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?