Battlefield 4 [PS4]
4672 svar till detta ämne
Postad 01 October 2014 - 12:38
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
två uppdateringar som jag inte riktigt förstår varför och som jag inte gillar:
• Bolt Actions: Gol Magnum rate of fire slightly reduced. • SLAMs: Damage and blast radius reduced slightly. Three Slams will no longer take out a MBT on their own. The disabled MBT will need a single rocket to be finished off.
GOLen var så pass bra att det inte fanns någon anledning att använda något annat gevär. Synd men den va för bra på allt. Slamsen var överanvända och har fördelen att användas överallt då dom fäster på alla ytor, dom var också för bra så minorna vart nästan aldrig använda.
Postad 01 October 2014 - 13:03
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
GOLen var så pass bra att det inte fanns någon anledning att använda något annat gevär. Synd men den va för bra på allt.
Slamsen var överanvända och har fördelen att användas överallt då dom fäster på alla ytor, dom var också för bra så minorna vart nästan aldrig använda.
Håller inte med. GOLen är inte bäst på något men bra på allt. Det gör den inte för bra i mitt tycke. Dem hade redan nerfat den tillräckligt. SLAMsen borde ha fått vara som dem var. Om man nu nerfade dem med tanke på minorna så borde man ha gjort minorna mer attraktiva. Minor och slams är så enkla att upptäcka och skyddar inte stora områden och oftast finns det fler vägar för fordon att komma fram så förstår inte varför man nefrar dem då... aja, det är väl alla fordons-kåta BF veteraner som klagat och vi andra har inte orkat brytt oss och så har Dice trott att något måste göras...
Redigerat av beat_strandh, 01 October 2014 - 13:04.
Postad 01 October 2014 - 15:17
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Slams vet jag ett moment var ju att lägga dem i vatten eller under broar där de inte gick att upptäcka. Tog ju ut allt! Man kan ju bara bära 3 om man inte har perken på för fler så låter väl igentligen som en bra grej.
Redigerat av Satsvear, 01 October 2014 - 15:17.
Postad 01 October 2014 - 17:08
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Slams vet jag ett moment var ju att lägga dem i vatten eller under broar där de inte gick att upptäcka. Tog ju ut allt! Man kan ju bara bära 3 om man inte har perken på för fler så låter väl igentligen som en bra grej.
Gör så att slams inte fungerar i vatten. Så kan dem göra en riktig vattenmina istället. Jag är mer för att göra saker bättre eller att vidareutveckla för att balansera än att hela tiden göra en allmän nerf. Då blir det oftast obalans åt annat håll tyvärr. Ps: ska inte ni Destiny fd BF veteraner hoppa in ikväll å prova BF4 2.0??? Vore skoj förfan
Redigerat av beat_strandh, 01 October 2014 - 17:12.
Postad 01 October 2014 - 17:45
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
**** har de varit å tallat på Slamsen nu?? När jag äntligen hade hittat en liten pryl jag gillade.
Postad 01 October 2014 - 18:20
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
Håller inte med. GOLen är inte bäst på något men bra på allt. Det gör den inte för bra i mitt tycke. Dem hade redan nerfat den tillräckligt.
SLAMsen borde ha fått vara som dem var. Om man nu nerfade dem med tanke på minorna så borde man ha gjort minorna mer attraktiva. Minor och slams är så enkla att upptäcka och skyddar inte stora områden och oftast finns det fler vägar för fordon att komma fram så förstår inte varför man nefrar dem då... aja, det är väl alla fordons-kåta BF veteraner som klagat och vi andra har inte orkat brytt oss och så har Dice trott att något måste göras...
håller med, de är super enkla att upptäcka. Gillar inte den nerfen alls. Som sagt borde de gjort så att de antingen inte fungerar i vatten eller att det går att spotta de.
Postad 01 October 2014 - 19:47
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Gör så att slams inte fungerar i vatten. Så kan dem göra en riktig vattenmina istället. Jag är mer för att göra saker bättre eller att vidareutveckla för att balansera än att hela tiden göra en allmän nerf. Då blir det oftast obalans åt annat håll tyvärr.
Ps: ska inte ni Destiny fd BF veteraner hoppa in ikväll å prova BF4 2.0??? Vore skoj förfan 
Jo det var faktiskt en bra ide. Ps bytte ju från Destiny ikväll för 2.0 men vars är du
Postad 01 October 2014 - 20:06
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Jo det var faktiskt en bra ide.
Ps bytte ju från Destiny ikväll för 2.0 men vars är du 
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer Jag är nästan där Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu Du, håll ut Du vet att jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer baby
Redigerat av beat_strandh, 01 October 2014 - 20:06.
Postad 02 October 2014 - 06:38
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Haha dagens bästa!
Iallafall hann jag med ett par rundor igår. Den största skillnaden jag märkte, fan vad folk tålde stryk numera. Att ta kål på dem med lmg var ju än svårare, slutade med att jag fick byta till min trotjänare 52COQ. Prövade aldrig rush eller något annat och vad jag förstått är väl där mycket energi är lagt oxå.
Postad 02 October 2014 - 07:03
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Testat snabbt på PC bara... netcoden verkar vara bättre iaf! Stämde mer när m,an sköt på folk nu, trots man tål lite mer!
Postad 02 October 2014 - 14:35
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Woop woop home alone ikväll. Frågan är om man ska lira hela kvällen eller om man mjukstartar med en film? och andra frågan är om det blir någon uppslutning så att man har några att gnälla med? Annars får man väl hoppa in och döda SoS:ar
Postad 02 October 2014 - 15:25
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Bara köra Hardcore så tål man inte så mycket
Postad 02 October 2014 - 15:38
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Sant... men tycker det är roligare i vanliga... inte så mycket TK heller+ man ser när det spawnas fordon på minimapen!
Postad 04 October 2014 - 22:09
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
Stötte precis på FDS-klanen på lite obliteration. Först lite emot er, då fick vårt lag pisk haha. Bytte sen lag och ville joina er squad men den var full. Btw jag var [Cute]fulapa
Postad 04 October 2014 - 22:25
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Stötte precis på FDS-klanen på lite obliteration. Först lite emot er, då fick vårt lag pisk haha. Bytte sen lag och ville joina er squad men den var full. Btw jag var [Cute]fulapa 
Hahahaha ja du döda nog mig 10 ggr i rad ta mig fan  (jag är iof ingen FDS:are) jag får skylla på vinet. Alltså jag kan inte lira länge efter patchen, spelar ingen roll vad jag gör..... tycker det suger stenhårt!!
Postad 04 October 2014 - 23:44
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
Hahahaha ja du döda nog mig 10 ggr i rad ta mig fan (jag är iof ingen FDS:are) jag får skylla på vinet. Alltså jag kan inte lira länge efter patchen, spelar ingen roll vad jag gör..... tycker det suger stenhårt!! 
hahah hoppas det inte var med sraw jag dödade dig, för jag kände mig smutsig när jag sköt infanteri med den, men ert lag körde över oss totalt så fick ta till fula medel  Förresten, djungelmeister, skickade du en vänförfrågan? Stod att du skickat en, men sen när jag gick in på notifikationer så hade jag ingen förfrågan där. Efter patchen så tycker jag att carbines blivit ganska kassa på mellandistans nu när alla tål en kula mer. Bytte till Ace 52 och då gick det mycket bättre haha.
Postad 05 October 2014 - 01:25
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Haha, jag tyckte väl att jag kände igen nicket! Vet att jag spelat med/mot dig tidigare och hade på känn att du var en MHB:are. Du skötte dig riktigt bra och jag kan lova att du fick några svordomar efter dig både en och ett par gånger när du spelade i motståndarlaget.  Förresten, djungelmeister, skickade du en vänförfrågan? Stod att du skickat en, men sen när jag gick in på notifikationer så hade jag ingen förfrågan där.
Jo då, jag skickade en förfrågan, men var så inne i spelet att jag inte tänkte på om du accepterat den eller inte.  Just vänförfrågningar har strulat för mig också ett par gånger. Mysko problem. Alltså jag kan inte lira länge efter patchen, spelar ingen roll vad jag gör..... tycker det suger stenhårt!! 
Wut? Själv tycker jag att patchen har lyft spelet ganska mycket. Nu träffar man ju fienden när man skjuter på denne och jag tycker allt "flyter på" mycket bättre. Kan du sätta fingret på vad exakt som gör att du spelar sämre?
Postad 05 October 2014 - 07:57
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Vafan fick inte jag hänga på för? Var inne tidigare under kvällen men när ingen annan på vänlistan körde bf så hoppade jag av. Jävla skit, var ju så spelsugen!
Postad 05 October 2014 - 08:40
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Wut? Själv tycker jag att patchen har lyft spelet ganska mycket. Nu träffar man ju fienden när man skjuter på denne och jag tycker allt "flyter på" mycket bättre. Kan du sätta fingret på vad exakt som gör att du spelar sämre?
"Nu träffar man ju fienden när man skjuter på denne" Hehe ja tänka sig  Obliteration och Rush fungerar bra men Conquest Large har svåra problem med framedrops. ännu värre än pre-patch
Postad 05 October 2014 - 08:52
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Nej det är de jag inte kan  vet liksom inte vad som är fel! Hoppas att det bara är en vanesak men det sjuka är att jag tycker inte det är några stora förändringar ju... känns ungefär som förut.
Postad 05 October 2014 - 10:07
Limitz
-
Limitz
-
Användare
-
-
234 inlägg
Nej det är de jag inte kan vet liksom inte vad som är fel! Hoppas att det bara är en vanesak men det sjuka är att jag tycker inte det är några stora förändringar ju... känns ungefär som förut.
Jag tycker att den största skillnaden är att allt känns segt, gubben ska ju ha blivit rappare sägs det men min springer i sirap!
Postad 05 October 2014 - 10:45
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Shit har ni kollat alla valmöjligheter man fick på inställningar. Bu kan man swappa l2/r2 till l1/r1. Lite sent att lära om men ändå. Man kan även ställa in känsligheten i olika zoomlägen mm.
Postad 05 October 2014 - 16:05
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
Haha, jag tyckte väl att jag kände igen nicket! Vet att jag spelat med/mot dig tidigare och hade på känn att du var en MHB:are. Du skötte dig riktigt bra och jag kan lova att du fick några svordomar efter dig både en och ett par gånger när du spelade i motståndarlaget. 
Jo då, jag skickade en förfrågan, men var så inne i spelet att jag inte tänkte på om du accepterat den eller inte. Just vänförfrågningar har strulat för mig också ett par gånger. Mysko problem.
hahaha kan tänka mig det!  Själv så svor jag mest åt mitt lag haha. Idag när jag loggade in så fanns din vänförfrågan där, har accepterat den nu iaf  Jag älskar patchen. Det lönar sig mer att sikta på huvudet nu. Dock är det svårare att träffa headshots när man är sniper för alla rör sig så fort, speciellt med M40A1. Det bästa av allt med patchen var helt klart när jag blev beskjuten och träffad men hann ändå slänga mig ner bakom en sten och inte dö bakom cover, helt sjukt! haha
Postad 05 October 2014 - 16:46
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Vafan fick inte jag hänga på för? Var inne tidigare under kvällen men när ingen annan på vänlistan körde bf så hoppade jag av. Jävla skit, var ju så spelsugen!
Kvällen? Riktiga gamerz spelar efter midnatt. Det är då vi är som effektivast.  "Nu träffar man ju fienden när man skjuter på denne" Hehe ja tänka sig  Obliteration och Rush fungerar bra men Conquest Large har svåra problem med framedrops. ännu värre än pre-patch 
Hehe, jag fick en "aha!"-upplevelse igår när jag faktiskt lyckades döda folk jag sköt på.  Näe, men allvarligt talat så tycker jag det är lättare att ha ihjäl fienden nu även om många av mina favoritvapen inte är lika kraftfulla som innan patchen. Jag älskar patchen. Det lönar sig mer att sikta på huvudet nu. Dock är det svårare att träffa headshots när man är sniper för alla rör sig så fort, speciellt med M40A1. Det bästa av allt med patchen var helt klart när jag blev beskjuten och träffad men hann ändå slänga mig ner bakom en sten och inte dö bakom cover, helt sjukt! haha
Haha, äntligen så får vi uppleva lite next generation gaming.
Postad 05 October 2014 - 17:13
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Får kanske ta och testa spelet igen, nu när det inte är en beta längre...
Postad 05 October 2014 - 21:33
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
En ärlig video om patchen ur en PS4 spelares vinkel.
http://youtu.be/wLUO_Z4948Y
Postad 06 October 2014 - 12:11
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Vet inte vad jag ska säga om nya patchen. Känns som när man började spela det. Förvirrad och hittar inte riktigt känslan med ett negativt K/D som gensvar.
Upplever på när avstånd att det funkar bättre men på längre avstånd tycker jag att det är värre. Kan springa i lugn och ro då min gubbe plötsligt ramlar ihop från 100-0 utan förvarning och får en bild på en LMG långt borta. Sen verkar alla ha tjusat ner sig i shotguns oxå.
Postad 06 October 2014 - 12:32
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Upplever på när avstånd att det funkar bättre men på längre avstånd tycker jag att det är värre. Kan springa i lugn och ro då min gubbe plötsligt ramlar ihop från 100-0 utan förvarning och får en bild på en LMG långt borta.
Detta har jag upplevt hela tiden. varken mer eller mindre före eller efter patchen. Det är något med Frostbite motorn och träff registreringen som inte riktigt lirar ihop. Att jag (och många andra) nu upplever att man träffar mer har nog ingenting med själva nätkoden eller träff registreringen att göra utan enbart att siktet nu följer den riktiga rekylen + att man inte får ökad rekyl när man är suppressed och siktar.
Postad 06 October 2014 - 13:07
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Jag kommer tillbaka till BF närsomhelst. Har ju inte testat att spela efter senaste patchen! Dessutom så börjar jag tröttna på att köra repetetiva Destiny.
Postad 06 October 2014 - 17:00
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Jag kommer tillbaka till BF närsomhelst. Har ju inte testat att spela efter senaste patchen! Dessutom så börjar jag tröttna på att köra repetetiva Destiny.
Postad 06 October 2014 - 18:21
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg

HAHAHA we need you Z in the great war against n00bs!!!
Postad 06 October 2014 - 21:06
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
http://youtu.be/DaD6GpHTEnMVar ju tvungen att dra ihop något från söndagens matcher när du håller på och postar nytt hela tiden strandh
Postad 06 October 2014 - 22:09
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Sjyssta kills med CS5:an... Provade den en ggn men tyckte den sög. Fick inte en enda kill typ
Postad 07 October 2014 - 06:10
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Tackar gubben. Den är faktiskt riktigt rolig att spela med när man lär sig kulbanan. Efter patchen är för övrigt SR 338 spelbar. Uppfölningsskotten träffar numera där man siktar och damage är buffad. 130 kills kvar med den sen är master tagen på alla snipers.
Postad 07 October 2014 - 11:19
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Varför kör ni inte hardcore? är det för lite HC Servrar?
Postad 07 October 2014 - 12:22
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Kör inte HC, varken på ps4 eller PC... tycker det blir så jäääkla mycket TK, sen blir det mer ös på vanilla... man ser ju när fordon spawnar direkt på minimapen, så kommer man ju iväg fortare till nästa anhalt!
Postad 08 October 2014 - 10:45
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Äntligen klarat master på alla snipergevär. Men Gud vad trött jag är på Dice, ena dagen funkar spelet helt ok och andra dagen går det inte att få död på någon.
Postad 08 October 2014 - 18:55
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Det var inte länge du var inne idag Garret😉
Postad 08 October 2014 - 20:32
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Idag är spelet ta mig f*n helt hopplöst. Har nog bytt server 15 ggr och det är likadant överallt. Konstant en halvsekund efter och dör i varenda läge ansiktet mot ansikte oavsett vapen.
Postad 09 October 2014 - 15:54
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Kör inte HC, varken på ps4 eller PC... tycker det blir så jäääkla mycket TK, sen blir det mer ös på vanilla... man ser ju när fordon spawnar direkt på minimapen, så kommer man ju iväg fortare till nästa anhalt! 
Ok, PS3 så kör jag BC2 & alltid hardcore, försökt även köra HC på BF3 men det var dåligt med servrar. får se när man skaffar PS4, kanske får bli mer vanilla då ifall spelar det.
Postad 09 October 2014 - 16:41
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
En polare som inte tyckte om BF4 vill sälja det till mig. Funkar det att köra online för mig med beggat spel?
Postad 09 October 2014 - 16:58
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Inga problem att köra mp på begagnat spel.
Postad 09 October 2014 - 17:08
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Bf klagar på att jag ska in på psn även fast jag är inne?
Postad 09 October 2014 - 21:12
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Det var inte länge du var inne idag Garret😉
Va inne sporadiskt några gånger, hoppade in en omgång när jag såg du spelade TDM. Hade lite grus i ögonen, sover typ 3,5-4h per dygn när jg jobbar natt :/ Du fick mig några ggr, men kom aldrig åt dig tror jag?! Hä hä
Postad 09 October 2014 - 21:51
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Å andra sidan var du ju bäst i motståndarlaget med 16-6 eller något...stabilt. Säg till nästa gång du är inne så kör vi...😉
Postad 10 October 2014 - 06:48
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Bf klagar på att jag ska in på psn även fast jag är inne?
Hade problem med det jag oxå. Kom efter lite trilskande in på en match men hade sånt otrolig lagg att det var ospelbart. En spelkväll som blev helt bortkastad.
Postad 10 October 2014 - 06:54
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Fick igång det nu, lägg till mig om det är nån som vill lira  prnkzeh på PSN
Postad 10 October 2014 - 07:12
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Bra gäng som lirade Rush igår. Jag gnällde som vanligt på lagg men sista två rundorna gick bra och då var jag nöjd och glad
Rush är riktigt kul nuförtiden, iaf när man har ett gäng å lira med.
Postad 10 October 2014 - 07:41
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Någon som ska lira ikväll?
Postad 10 October 2014 - 07:43
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Jag ska lira ikväll  Adda prnkzeh om du vill lira
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|