LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017
5776 svar till detta ämne
Postad 06 January 2018 - 14:03
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hur tycker du att det fungerar, ser det bra ut? Eller slänger jag liksom pengarna i sjön genom att köpa en topp-TV och köra SD-kanaler?
Du börjar i fel ände om du frågar mig, se till att skaffa HD-kanaler först och främst. Det är en förutsättning för bra bild.
Och lyssna inte för mycket på SD/scart-trollet som härjar i tråden...
Postad 06 January 2018 - 14:08
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Du börjar i fel ände om du frågar mig, se till att skaffa HD-kanaler först och främst. Det är en förutsättning för bra bild.
Och lyssna inte för mycket på SD/scart-trollet som härjar i tråden...
Han bad om åsikter och du det är jäkligt ohyfsat kalla någon för "SD/scart-trollet" som "härjar"
Vi har något som kallas yttrandefrihet
Och Legion, om inget av mina inlägg passar dig, antagligen anmäler du mig till en moderator eller så kan du självmant välja inte läsa tråden
Och Legion, jag skrev hd ultra hdr dolby ser bra ut
Har du problem med mig Legion? Ska vi mötas? Säg till om du vill träffas kan du ta ut det på mig se om du är lika tuff i vekligheten som bakom din skärm?
Redigerat av Ironse, 06 January 2018 - 14:14.
Postad 06 January 2018 - 14:15
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Såg JVM i natt inte inga problem med eftersläpningar hack eller liknande - kör även sport kanaler i hd via chromecast på mitt abonnemang inga problem alls
Varför jag inte valde QLED är för jag inte hade någon möjlighet se hur den hanterar vanliga tv kanaler
I Stockholm är det hembiobutiken hifi klubben man kan se det på det blev avgörandet för mig
Se snygga demo filmer kan man göra hemma ändå
Tack för alla svar, Ironse, jag blir mer och mer övertygad här! 
Postad 06 January 2018 - 14:18
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Allt handlar om vad du matar den för material med. Kollar just nu på Vägen till VM på kanal 5, inte HD. Det är helt ok bild.
Kollar jag på Cmore play på hockey med chromecasten är dock inte bilden så bra, tycker det är svårt att ställa in så bilden blir bra.
Däremot ser NHLhockey på TV3Sport HD bra ut, HDkanalerna ser bra ut och när de var Hobbit på Tv4 igår och jag slog på tvn, så sken jag upp som en sol.
Har comhem med Modul och silverpaketet som tv abonnemang.
Surt med Cmore/Chromecast-kombon för det är även en av mina källor tyvärr...
Postad 06 January 2018 - 14:21
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Han bad om åsikter och du det är jäkligt ohyfsat kalla någon för "SD/scart-trollet" som "härjar"
Vi har något som kallas yttrandefrihet
Och Legion, om inget av mina inlägg passar dig, antagligen anmäler du mig till en moderator eller så kan du självmant välja inte läsa tråden
Och Legion, jag skrev hd ultra hdr dolby ser bra ut
Har du problem med mig Legion? Ska vi mötas? Säg till om du vill träffas kan du ta ut det på mig se om du är lika tuff i vekligheten som bakom din skärm?
Mitt inlägg var menat att vara provokativt och det fungerade ju. Jag är inte ensam om att tycka att vissa av dina inlägg är lite knepiga och motsägelsefulla. Hoppas det kan bidra till lite självinsikt.
Postad 06 January 2018 - 14:23
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Tack för alla svar, Ironse, jag blir mer och mer övertygad här! 
Du skulle köpa en B7 bara se på kundbetyget på prisjakt - majoriteten verkar nöjd men de flesta kör nog HD kanaler inte SD
Mitt inlägg var menat att vara provokativt och det fungerade ju. Jag är inte ensam om att tycka att vissa av dina inlägg är lite knepiga och motsägelsefulla. Hoppas det kan bidra till lite självinsikt.
Nej Legion du provocerade överhuvudtaget inte alls - men du kanske ska sluta hoppa på andra så du inte åker på en varning
Det är "självinstinkt" Legion
Men det är klart du hatar andra inte har samma åsikter som dig du är bäst på allt
Postad 06 January 2018 - 14:28
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Tack vare mobbaren och påhopparen Legion väljer jag att inte fortsätta skriva på detta piss forum där man tydligen inte får ha åsikter för att man "härjar"
Hoppas du är nöjd med din mobbning nu Legion, du är rapporterad!
Postad 06 January 2018 - 14:29
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Surt med Cmore/Chromecast-kombon för det är även en av mina källor tyvärr...
Ja skit in skit ut, enkelt 
Redigerat av mcmike, 06 January 2018 - 14:30.
Postad 06 January 2018 - 14:30
erikjonathan
-
erikjonathan
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Tack vare mobbaren och påhopparen Legion väljer jag att inte fortsätta skriva på detta piss forum där man tydligen inte får ha åsikter för att man "härjar"
Hoppas du är nöjd med din mobbning nu Legion, du är rapporterad!
Tack Legion, äntligen!
Postad 06 January 2018 - 14:35
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Zappy jag tror du blir grymt nöjd med Oled.
Men som sagt tror jag storleken på skärm har betydelse.
Jag sitter på ca 2,8-3m avstånd.
Hade tidigare 55” och SD såg lite bättre ut än nu med 65”
Men å andra sidan känns ju 65” klart mer smutt
Postad 06 January 2018 - 14:45
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Ditt inlägg var de konstigaste på länge.
Apropå SD jag har inga problem. Bra SD kan fortfarande se bättre ut än dålig HD. Och det ser bättre ut på oled än min billiga lcd. Inga problem med 55" från 1 meter.
Postad 06 January 2018 - 14:46
Unregistered697ee3ef
-
Unregistered697ee3ef
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Ok ok tack. Ja, jag kollade igår och upplevde QLED riktigt nice också, men de visade nån kyrkofilm med fantastiska fönsterfärger så det spelade väl in, haha...
En fråga till: någon som kollar fotboll och hockey på sin OLED? Inga som helst problem eller? Det kommer nämligen jag att göra.
Beror på om du blir skonad fr0n red/rosa tint. För om inte är hockey jobbigt att titta på.
Postad 06 January 2018 - 14:50
Udd3n
-
Udd3n
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Rosa tinten på min TV är inte så rolig när man kollar på något med öken/sand. Då syns det väldigt mycket att det blir rödare på sidorna. Syns dock inte på snö osv alls nästan.
Köpte en 65B7 på Netonnet och tänkte byta ut men den hade fruktansvärd banding så lämnade tillbaka den. Tinten går ju att leva med då det bara är vid vissa färger den är framträdande. Men vi får se.. Har ju 90 dagars öppet köp på min TV via Netonnet.. Det är ändå drygt att man kollar efter det när man en gång märkt det. Dock väger väl det andra på TVn upp men känns som jag fått ett ex med mest tint av alla? 

Postad 06 January 2018 - 14:57
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Zappy jag tror du blir grymt nöjd med Oled.
Men som sagt tror jag storleken på skärm har betydelse.
Jag sitter på ca 2,8-3m avstånd.
Hade tidigare 55” och SD såg lite bättre ut än nu med 65”
Men å andra sidan känns ju 65” klart mer smutt 
Ok 55" OLED känns rätt isåfall, tack!
Apropå SD jag har inga problem. Bra SD kan fortfarande se bättre ut än dålig HD. Och det ser bättre ut på oled än min billiga lcd. Inga problem med 55" från 1 meter.
Oj 1 meter?! Då anar jag att du tycker 3 m. och 55" är på tok för litet?
Beror på om du blir skonad fr0n red/rosa tint. För om inte är hockey jobbigt att titta på.
Hur vanligt är detta egentligen? Och man lär väl kunna byta TV:n isåfall?
Rosa tinten på min TV är inte så rolig när man kollar på något med öken/sand. Då syns det väldigt mycket att det blir rödare på sidorna. Syns dock inte på snö osv alls nästan.
Köpte en 65B7 på Netonnet och tänkte byta ut men den hade fruktansvärd banding så lämnade tillbaka den. Tinten går ju att leva med då det bara är vid vissa färger den är framträdande. Men vi får se.. Har ju 90 dagars öppet köp på min TV via Netonnet.. Det är ändå drygt att man kollar efter det när man en gång märkt det. Dock väger väl det andra på TVn upp men känns som jag fått ett ex med mest tint av alla? 

Hur vanligt är detta?
Postad 06 January 2018 - 15:04
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Väl ingen som kräver perfektion, inte jag i alla fall. Men man ska ju kunna titta på TVn utan att störa sig så pass mycket att det förstör upplevelsen. Du har säkert fått ett bra exemplar eftersom du inte stör dig. Det är ju däremot lite problematiskt om alla är okritiska så att tillverkningen inte förbättras, jag tycker i alla fall man ska kunna begära en TV som är fri från störande tint och bandning (dvs en som kanske till viss del har det men inte stör betydligt).
Tint och banding är ju omnämnt hyffsat frekvent för OLED-modellerna så man får nog anta att ALLA lider av dom. Även min gör det.Tint är klart synlig mot vit bakgrund och posterisering dyker upp lite grand ibland. I övrigt är bilden i stort sett perfekt. Det är lite av fenomenet med halvfullt glas, eller var det halvtomt? Alltså hur man väljer att se på problemen RELATERAT prestandan i övrigt. Detta är ju det bästa som kan produceras idag och overall så är kvaliteten bedövande. Det är ju därför vi köpt dom eller hur? Sen finns det problem kvar att lösa och det jobbas det på. Men dom lösningarna kommer inte förrän nästa eller näst-nästa år. De modeller vi har för 2017 har dessa begränsningar. Så man har ju två val. Antingen köp och acceptera felen - eller vänta nåt år. Simple as that! 
För min del blir 2018 lite av ett mellanår eftersom HDMI 2.1 inte hunnit ut till apparaterna med de fördelar de ger (om man vill nyttja HFR och Atmos via e-arc, variabel framerate osv). Så OM jag väljer att uppdatera till en 77", (vilket vore najs!) så blir det tidigast 2019. Då hoppas även jag på bättre lösningar på de marginalproblem som dagens modeller har. Eller så har nån helt ny panelteknik dykt upp. Samsung lär inte vara nöjda med dagens situation t.ex....
Postad 06 January 2018 - 15:33
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Du tycker sd ser bra ut från 1m tittavstånd? Med 55”?
Postad 06 January 2018 - 15:50
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Du tycker sd ser bra ut från 1m tittavstånd? Med 55”?
Ja absolut imponerande uppskalning. Nu har jag iof ingen lg utan philips men samma panel och jag tror knappast lg är särdeles mycket bättre/sämre 
Postad 06 January 2018 - 16:08
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Ja absolut imponerande uppskalning. Nu har jag iof ingen lg utan philips men samma panel och jag tror knappast lg är särdeles mycket bättre/sämre 
Ja jag vet inte om jag ska ta det där på allvar. Men alla är vi väl olika
Postad 06 January 2018 - 16:11
Unregistered6134983f
-
Unregistered6134983f
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Någon som spelar mycket konsoll på sin tv? Har som sagt en 65" B7 och har inte låtit ungarna koppla in konsollerna i tvn än. Funderar på detta med inbränningar? Är som sagt nöjd överlag men gillar inte riktigt tanken på att få en massa inbränningar. Det var väl detta som främst gjorde att jag från början varit mer inställd på att skaffa en LED. Dock kunde jag inte motstå OLED när jag började jämföra bildmässigt i butikerna...
Jag har spelat en hel del Overwatch via XB1 på min 55" B7 och kan inte se några spår efter det.
Postad 06 January 2018 - 16:13
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Ja jag vet inte om jag ska ta det där på allvar. Men alla är vi väl olika 
Vilken är din referens? Har du andra tv apparater som skalar upp SD bättre?
Postad 06 January 2018 - 16:27
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Menade att sd ser bra ut på 1m avstånd.
Postad 06 January 2018 - 16:28
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Han menar nog att SD-material inte kan se bra ut på 1M avstånd oavsett tv-modell.
Redigerat av aeqvist87, 06 January 2018 - 16:28.
Postad 06 January 2018 - 16:33
Unregistered10c1670b
-
Unregistered10c1670b
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Någon fler än jag som råkat ut för en pixel som fastnat i läge "på" (vit)? Den lyser rätt kraftigt på mörk bakgrund... Hände efter ca 1 månad på min 55C7... Har provat köra refresh - programmet under OLED-settings i menyn men det hjälpe inte.
Hoppas på att man får byta ut den... Har mailat LG.
Andra tips?
Felet försvann efter två dagar. LG säger att dom har 2 års garanti på panelen och det verkar som att man kan få den utbytt (eller reparerad) inom denna tid. Men känns lite scary att ha en panel där en pixel kan fastna hipp som happ...
Man har ju ingen chans att få den utbytt nu när felet är borta heller... LG supporten tycker jag ska vänta och se...
Postad 06 January 2018 - 16:42
Unregistered10c1670b
-
Unregistered10c1670b
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Är det bara jag som har stora bekymmer med wifi hastigheten efter den senaste firmwareuppdateringen på min C7? Innan uppdateringen hade jag genomgående en hastighet på minst 80 mbit/s och nu har jag knappt 2 mbit/sek. När jag kontrollerar min hastighet via bredbandskollen och speedtest får jag minst 90 mbit/sek upp och ner. Är det bara att återställa TVen eller finns det något sätt att återställa endast nätverksinställningarna?
P.S. Jag kontrollerar hastigheten via Netflixappen.
Jag upplevde också långsamt WIFI på 5 MHz runt nyår med ny firmware i min C7. Fick låg hastighet och dålig bild på Nitflix och Youtube -apparna. Trodde det var TVn eller kanske min nya Asus router... Men det verkar ha löst sig nu. Inga problem med att streama 4K video på Netflix (eller youtube) nu. Mystiskt fel. Finns någon slutsats kring detta?
Postad 06 January 2018 - 17:01
Unregistered10c1670b
-
Unregistered10c1670b
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Verkligen bara jag som har stora bekymmer med wifi hastigheten efter den senaste firmwareuppdateringen? När jag kontrollerar via Netflix får jag upp max 1 mbit/s och innan dess hade jag cirka 80 mbit/s. Har återställt routern Asus N56u och kopplat in allt på nytt men hastigheten är fortfarande urusel. Har 5GHZ bandet och routern har den senaste firmwareversionen. Routern är placerad cirka 3 meter från TVen utan någon interferens.
Förslag? Anyone?
Låter som sagt ganska likt mina problem. Även jag kör en Asus router med AC-standard på 5 MHz. Vet inte vad som gjorde saken bättre för mej, men jag har OK hastighet på Netflix och youtube nu tror jag, ta i trä...
Jag ändrade manuellt WIFI-kanal på routern till en kanal med mindre störningar, typ kanal 40 eller nåt i närheten för mej. Flyttade även min Chromecast-dongel till HDMI-ingången som sitter riktad bakåt, slog av och på WIFI på TVn, och bad en bön till WIFI-gudarna... 
Postad 06 January 2018 - 17:16
Unregistered864bbb5e
-
Unregistered864bbb5e
-
Användare
-
-
219 inlägg
Tint och banding är ju omnämnt hyffsat frekvent för OLED-modellerna så man får nog anta att ALLA lider av dom. Även min gör det.Tint är klart synlig mot vit bakgrund och posterisering dyker upp lite grand ibland. I övrigt är bilden i stort sett perfekt. Det är lite av fenomenet med halvfullt glas, eller var det halvtomt? Alltså hur man väljer att se på problemen RELATERAT prestandan i övrigt. Detta är ju det bästa som kan produceras idag och overall så är kvaliteten bedövande. Det är ju därför vi köpt dom eller hur? Sen finns det problem kvar att lösa och det jobbas det på. Men dom lösningarna kommer inte förrän nästa eller näst-nästa år. De modeller vi har för 2017 har dessa begränsningar. Så man har ju två val. Antingen köp och acceptera felen - eller vänta nåt år. Simple as that! 
För min del blir 2018 lite av ett mellanår eftersom HDMI 2.1 inte hunnit ut till apparaterna med de fördelar de ger (om man vill nyttja HFR och Atmos via e-arc, variabel framerate osv). Så OM jag väljer att uppdatera till en 77", (vilket vore najs!) så blir det tidigast 2019. Då hoppas även jag på bättre lösningar på de marginalproblem som dagens modeller har. Eller så har nån helt ny panelteknik dykt upp. Samsung lär inte vara nöjda med dagens situation t.ex....
Håller med!
Postad 06 January 2018 - 17:45
Unregistered10c1670b
-
Unregistered10c1670b
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Var ju en riktig klant. Visade sig att jag hade noll koll. Trodde jag hade köpt ett bluetooth bord men när jag kollade närmare på bordet så visade det sig att det följde med en USB-dongel. Vara bara att trycka i den så funkade bordet perfekt. Köpte ett Logitech K400+
Jag kopplade också in ett Logitech K400 tangentbord. Tänkte kunna använda det till sökningar i Youtube-appen in TV...
Pekplattan och musknapparna funkar bra i youtube-appen, men det går inte att mata in text via bokstavs-knapparna!
Nån som fått detta att funka?
Verkar vara ett (gammalt) och vanligt problem på Samsung TV tidigare också... Hittar mindre skrivet om LG smart TVs.
(Funkar OK att mata in text på andra ställen, men funkar inte i "Youtube-sök", så det verkar inte vara nån generellt problem.)
Är detta en brist i appen?
Postad 06 January 2018 - 18:40
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Lgb7/55 är slut på netonnet. Utgående modell står det hos dem. Kan det verkligen stämma?
Postad 06 January 2018 - 18:41
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Lgb7/55 är slut på netonnet. Utgående modell står det hos dem. Kan det verkligen stämma?
Javisst, C8 och B8 m.fl. kommer i april/maj.
Postad 06 January 2018 - 18:45
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Ok. Hade hoppats de skulle få in fler. Annars kan man ju hoppas att c7 prisdroppar. Elgiganten ska enligt deras sida få in b7:or.
Postad 06 January 2018 - 18:52
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Ok. Hade hoppats de skulle få in fler. Annars kan man ju hoppas att c7 prisdroppar. Elgiganten ska enligt deras sida få in b7:or.
Det finns troligtvis lager, men tror inte nya tillverkas, de är nog igång med de nya, om inte ännu, så relativt snart.
Postad 06 January 2018 - 18:58
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Det blir ju lite konstigt med prissättningen med de nya. De lär väl hamna på ca 10-20 tusen mer än de kostar nu. Kan ju inte vara många som köper i början. De flesta avvaktar nog black friday.
Kom nyss hem med en samsung mu7055 och känner kanske att jag borde satsat på oled. Men tar de slut köper jag inte förrän bf.
Postad 06 January 2018 - 19:08
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Jag kopplade också in ett Logitech K400 tangentbord. Tänkte kunna använda det till sökningar i Youtube-appen in TV...
Pekplattan och musknapparna funkar bra i youtube-appen, men det går inte att mata in text via bokstavs-knapparna!
Nån som fått detta att funka?
Verkar vara ett (gammalt) och vanligt problem på Samsung TV tidigare också... Hittar mindre skrivet om LG smart TVs.
(Funkar OK att mata in text på andra ställen, men funkar inte i "Youtube-sök", så det verkar inte vara nån generellt problem.)
Är detta en brist i appen?
Tror det är appen. Har samma problem i just Youtube appen.
Postad 06 January 2018 - 19:56
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Menade att sd ser bra ut på 1m avstånd.
ok ja nä de är inget skämt. Allt är ju relativt men mellanrummen mellan pixlarna har väl så stor betydelse för hur bra bild man får när man sitter nära 
Postad 06 January 2018 - 20:01
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
ok ja nä de är inget skämt. Allt är ju relativt men mellanrummen mellan pixlarna har väl så stor betydelse för hur bra bild man får när man sitter nära 
Okej!
Postad 06 January 2018 - 20:29
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Provat att testa mikrofonen i fjärren? Funkar fint i många sammanhang.
Postad 06 January 2018 - 20:41
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Fel post
Redigerat av axion84, 06 January 2018 - 20:41.
Postad 06 January 2018 - 20:48
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Philips ska ju ha en väldigt begåvad bildchip(p5) vad jag läst på recensioner gällande sämre material.
Postad 06 January 2018 - 21:00
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Möjligt att Netonnet slutar sälja den men har svårt att tro att inte 55B7 fortfarande säljs under sommaren.
Philips ska ju ha en väldigt begåvad bildchip(p5) vad jag läst på recensioner gällande sämre material.
Här märker man ju verkligen hur olika man kan se på grejer och så. Sony ska ju också vara riktigt bra på sämre material och hade inte kunnat sitta 1m ifrån sd-material, fan till och med Viaplay fotboll 2m ifrån var på gränsen för mig haha. Såg kasst ut stundtals.
Redigerat av Chamber, 06 January 2018 - 21:04.
Postad 07 January 2018 - 07:42
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Fel tråd
Redigerat av Chamber, 07 January 2018 - 07:47.
Postad 07 January 2018 - 09:55
Howlinskogge
-
Howlinskogge
-
Användare
-
-
128 inlägg
Någon som spelar mycket konsoll på sin tv? Har som sagt en 65" B7 och har inte låtit ungarna koppla in konsollerna i tvn än. Funderar på detta med inbränningar? Är som sagt nöjd överlag men gillar inte riktigt tanken på att få en massa inbränningar. Det var väl detta som främst gjorde att jag från början varit mer inställd på att skaffa en LED. Dock kunde jag inte motstå OLED när jag började jämföra bildmässigt i butikerna...
Jag spelar en del ps4 pro på min 55C7, lite drygt 2 timmar om dagen kanske. Har även suttit längre sittningar på helger, och då upp mot 5-8 timmar. Jag har inte sett någon form av inbränning på min tv ännu. Ser väldigt mycket fotboll och har heller aldrig sett någon inbränning därifrån (resultat, tid osv).
Postad 07 January 2018 - 12:07
Unregistered864bbb5e
-
Unregistered864bbb5e
-
Användare
-
-
219 inlägg
Jap, kanske 77" blir en dröm till mig.
New for this year is the migration of a 77-inch size down to a more mainstream series, the C8, although LG said it would continue to be extremely expensive (the current 77-inch OLEDs cost $10,000). It's also adding a fourth HDR format, "Advanced HDR by Technicolor," which will also be rolled out to 2017 OLEDs.
Källa: cnet.com
Postad 07 January 2018 - 12:15
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jap, kanske 77" blir en dröm till mig.
New for this year is the migration of a 77-inch size down to a more mainstream series, the C8, although LG said it would continue to be extremely expensive (the current 77-inch OLEDs cost $10,000). It's also adding a fourth HDR format, "Advanced HDR by Technicolor," which will also be rolled out to 2017 OLEDs.
Källa: cnet.com
Finns en tråd för 8 serien.
Postad 07 January 2018 - 12:29
Unregistered864bbb5e
-
Unregistered864bbb5e
-
Användare
-
-
219 inlägg
Finns en tråd för 8 serien.
Jag vet. Läs texten, det gäller även 2017 modeller!
Postad 07 January 2018 - 12:44
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Hur funkar det att spela upp material från USB-sticka/hårddisk i TV:n?
Postad 07 January 2018 - 13:37
Udd3n
-
Udd3n
-
Amatör
-
-
73 inlägg

Har jag jättemycket rött/rosa på sidorna eller är det jag som är nojig? Jag tycker nog att alla jag sett här har sett bättre ut.. Det blev mycket skäggryck och funderingar i hur man ska göra nu. Förmodligen lämnar jag tillbaka och gör ett nytt försök även om det känns jobbigt och lite fel.
Postad 07 January 2018 - 14:00
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Udd3n
Eftersom du ser tinten och stör dig på det är det lika bra att returnera. Det hade jag gjort. Man kommer inte att ”glömma” bort det man stör sig på. Om det nu inte är en inställningsfråga? Men tint är nog svårt att kalibrera bort misstänker jag.
Hursomhelst så hade jag lämnat tillbaka en så pass dyr produkt som inte uppvisar en ”perfekt” bild. Nu finns ju inte den tvn ännu, men så nära man kan iaf.
Redigerat av magnus76, 07 January 2018 - 14:01.
Postad 07 January 2018 - 14:18
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Har jag jättemycket rött/rosa på sidorna eller är det jag som är nojig? Jag tycker nog att alla jag sett här har sett bättre ut.. Det blev mycket skäggryck och funderingar i hur man ska göra nu. Förmodligen lämnar jag tillbaka och gör ett nytt försök även om det känns jobbigt och lite fel.
Finns ju många 65" som haft mycket tint, personligen hade jag inte klarat av det dina bilder visar. Men de med 65" kan nog ge bättre svar.
Postad 07 January 2018 - 14:33
Unregistered697ee3ef
-
Unregistered697ee3ef
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Svårt att få en 65a med lite tint. Är inne på min 3e 65 b7a. Och tinten har blivit värre för varje gång... Men bandingen bättre..
Redigerat av Unregistered697ee3ef, 07 January 2018 - 14:33.
Postad 07 January 2018 - 17:44
Unregisteredfed1fb2b
-
Unregisteredfed1fb2b
-
Rookie
-
2 inlägg
B7, ljudfråga.
Jag får inte ut dolby digital eller dts som jag vill, måste kopplat fel, eller använder fel inställningar. Jag har hdmi in i tv:n från PC och Xbox one x sen har jag optiskt ljudkabel ut från tv:n till förstärkaren (som klarar dolby digital och DTS), men det ljudet som kommer ut ur högtalarna är standardljud från förstärkaren. På min gamla tv drog jag in alla hdmi i stärkaren och använde hdmi ut till tv:n, då blev det rätt ljud.
Anledningen att jag inte kopplat så på min LG är att förstärkaren inte klarar 4k därav min xbox rakt i tv:n. Någon som har koll på vad jag ska hitta på?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|