Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3651

Postad 05 May 2015 - 15:35

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Jag har 16gb usb och den pausar fint

Redigerat av Stefan S, 05 May 2015 - 15:36.


#3652

Postad 05 May 2015 - 17:17

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Jag har 16gb usb och den pausar fint

Vad har du för märke? Gjorde du nått speciellt innan du kopplade in den?

#3653

Postad 05 May 2015 - 17:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Ja den fungerar perfekt tills jag koppla in strömmen till den andra. Ja han har kollat kablar och kontakter.

Hur är de kopplade? På egna kablar eller via SatCR (dvs bara en kabel till parabolen/LNB)

Låter onekligen som något problem med att båda försöker nå samma LNB exempelvis.


Redigerat av Monshi, 05 May 2015 - 17:38.


#3654

Postad 05 May 2015 - 17:44

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Hur är de kopplade? På egna kablar eller via SatCR (dvs bara en kabel till parabolen/LNB)
Låter onekligen som något problem med att båda försöker nå samma LNB exempelvis.



En kabel från parabolen in till mediaskåpet och därifrån delas den upp till varje tv genom vägguttagen.

#3655

Postad 05 May 2015 - 18:46

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Vad har du för märke? Gjorde du nått speciellt innan du kopplade in den?

Märke kommer jag inte ihåg förutom att det är ett nano usb(är inte hemma just nu)
Satt i det och boxen ville formatera, efter det var det bara att pausa

#3656

Postad 05 May 2015 - 21:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

En kabel från parabolen in till mediaskåpet och därifrån delas den upp till varje tv genom vägguttagen.

och vad sitter för något i mediaskåpet? En splitter med stöd för SatCR, för frekvenser som används, antar jag.

 

Samt kolla att boxarna är korrekt inställda, i single-cable-läge med rätt frekvenser som din LNB stöder. Då inte samma frekvens på båda boxarna.



#3657

Postad 06 May 2015 - 09:33

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

och vad sitter för något i mediaskåpet? En splitter med stöd för SatCR, för frekvenser som används, antar jag.

Samt kolla att boxarna är korrekt inställda, i single-cable-läge med rätt frekvenser som din LNB stöder. Då inte samma frekvens på båda boxarna.



Har jag den ena tv'n på och sedan sätter den andra på stanby så stör den ut den som är på...Det sitter en splitter i mediaskåpet som installatören monterat. Får en ny strömkabel imorgon då supporten tror att felet är den.

#3658

Postad 06 May 2015 - 09:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Om båda boxarna fungerar oberoende av varandra kan jag inte se att strömadaptern är problemet.

 

Jag tror snarare att båda boxarna försöker prata i samma tunnel, samma frekvenser, med ditt LNB. Att båda matar den med en styrsignal och att mottagningen därmed störs.

Notera tror, vet inte. Testa med strömadapter, slå mig med häpnad!



#3659

Postad 06 May 2015 - 10:05

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
[quote name="Monshi" post="4210423" timestamp="1430901898"]

Om båda boxarna fungerar oberoende av varandra kan jag inte se att strömadaptern är problemet.


Jag tror snarare att båda boxarna försöker prata i samma tunnel, samma frekvenser, med ditt LNB. Att båda matar den med en
styrsignal och att mottagningen därmed störs.
Notera tror, vet inte. Testa med strömadapter, slå mig med häpnad!

Ska testa ändra frekvenser ikväll hur jag nu gör det?

#3660

Postad 06 May 2015 - 10:48

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

[quote name="Monshi" post="4210423" timestamp="1430901898"]

Om båda boxarna fungerar oberoende av varandra kan jag inte se att strömadaptern är problemet.


Jag tror snarare att båda boxarna försöker prata i samma tunnel, samma frekvenser, med ditt LNB. Att båda matar den med en
styrsignal och att mottagningen därmed störs.
Notera tror, vet inte. Testa med strömadapter, slå mig med häpnad!

Ska testa ändra frekvenser ikväll hur jag nu gör det?

Gå in på installation och manuella inställningar. Vid val av singel cable ser du till att den första av frekvenserna väljs. Gör så med den andra boxen och det tredje valet av frekvenser väljs. 



#3661

Postad 06 May 2015 - 12:09

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
[quote name="Huddingebo" post="4210446" timestamp="1430905691"]

Gå in på installation och manuella inställningar. Vid val av singel cable ser du till att den första av frekvenserna väljs. Gör så med den andra boxen och det tredje valet av frekvenser väljs.

Redigerat av dajjes74, 06 May 2015 - 12:57.


#3662

Postad 06 May 2015 - 19:03

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Monzi du är ett geni👍
Ändrade användarband till 2 och fick en annan frekvens och wips så fungerar båda samtidigt 😃

#3663

Postad 06 May 2015 - 21:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Monzi du är ett geni
Ändrade användarband till 2 och fick en annan frekvens och wips så fungerar båda samtidigt

Underligt att inte installatören fixade det åt er.



#3664

Postad 06 May 2015 - 22:10

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 1

Underligt att inte installatören fixade det åt er.

Det är en bugg i Canal digitals mjukvara. Det är så att mottagarna ska känna av själva vilken sorts signal det är, men om LNB-signalen först kopplas bort och och sedan kopplas in, så ser båda mottagarna att det är en Sat-CR signal och då ställer båda in sig på band 1. Jag har råkat ut för det när ett LNB gick sönder.



#3665

Postad 08 May 2015 - 13:36

GamePat
  • GamePat
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Vad fasen hände med BBC HD ?

http://www.bbcnordic.com/channels/hd/

 

Har Canal Digital Kabel och upptäckte något märkligt. Har två TV hemma men bara en CA modul och brukar ibland kolla även på andra TV:n. Till min förvång så fungerar BBC HD fortfarande på den andra TV:n idag. Så har Canal Digital verkligen tagit bort kanalen? På den första (huvud) TVn så hoppar den över kanalnumret där BBC HD fanns och man kan ej få in den efter en kanalsökning, men som sagt på den andra TVn har den inte försvunnit, undrar hur länge till den kommer att finnas där...



#3666

Postad 08 May 2015 - 16:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Kanalen sänder fortfarande på satelliten och har bara tagits bort ur paketen.

Den försvinner nog då förra månadens entitlements slutar fungera.



#3667

Postad 08 May 2015 - 19:05

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Kanalen sänder fortfarande på satelliten och har bara tagits bort ur paketen.

Den försvinner nog då förra månadens entitlements slutar fungera.

 

Är det dags att avsluta kontakten med Canal Digital...vad säger ni ?

 

BBC World News, CNN, Sky News, France 24 mfl sänder ju okodat via Astra 19,2E ( Ser man på annat nu när BBC HD försvunnit...eller ? )

 

http://www.lyngsat.c...R-1L-1M-1N.html


Redigerat av Latmann, 08 May 2015 - 21:45.


#3668

Postad 08 May 2015 - 20:08

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2396 inlägg
  • 0

Så de kanalerna som nu är "borta" och som man enligt informationen behöver en HD-box för att se, jag antar att HD-box i det här fallet är en "Canal Digital"-box. Varför ljuga och skriva HD-box när man inte ens kan se SD-versionerna på sin (icke godkända HD-box)?



#3669

Postad 08 May 2015 - 22:43

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Är det dags att avsluta kontakten med Canal Digital...vad säger ni ?

 

BBC World News, CNN, Sky News, France 24 mfl sänder ju okodat via Astra 19,2E ( Ser man på annat nu när BBC HD försvunnit...eller ? )

 

http://www.lyngsat.c...R-1L-1M-1N.html

 

BBC World News, Sky News och Aljazeera sänds okodat på Thor satelliten 



#3670

Postad 08 May 2015 - 22:51

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Så de kanalerna som nu är "borta" och som man enligt informationen behöver en HD-box för att se, jag antar att HD-box i det här fallet är en "Canal Digital"-box. Varför ljuga och skriva HD-box när man inte ens kan se SD-versionerna på sin (icke godkända HD-box)?

 

Jag kan se Cmore Live 2-4 i min icke godkända box



#3671

Postad 09 May 2015 - 13:45

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2396 inlägg
  • 0

Jag kan se Cmore Live 2-4 i min icke godkända box

 

Jag med men inte Fotboll.



#3672

Postad 12 May 2015 - 20:22

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Stod något om filmjölk på löpsedeln för en stund sedan...
mindre innehåll fast samma pris.........

Fick mig att tänka på.....

https://www.minhembi...howtopic=295230

Filförpackningar.....
http://www.dn.se/eko...ra-9-deciliter/

Redigerat av Latmann, 12 May 2015 - 20:29.


#3673

Postad 12 May 2015 - 20:38

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Är det inte konstigt att min kompis kan komma över till mig för att se fotboll då han inte har det utbudet. medan att jag inte kan komma över till honom med mitt programkort då kortet och hans box inte är pairade? Jag betalar ju trots allt 879:i månaden och etraktas i praktiken som en skurk., skall det vara så? Det luktar 90-tal likt de låsta telefonerna bolagen höll på med för att binda kunder. Nåja, att bry sig om kunderna har väl inte varit deras starkaste sida.



#3674

Postad 15 May 2015 - 19:29

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Jag skulle veta lite om CD eventuella planer på ny hårdvara eller kommer de s k svarta och vita boxarna hänga med några år till? Det kom ju lite info om att CD skulle lansera Tivo i Sverige för ett par år sen med det tog ju som alla vet Comhem över...

#3675

Postad 22 May 2015 - 19:39

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Skaffade en vit box för att se lite TV på landet, men Canal Digital vägrar knyta kort till box innan mitten av augusti dö jag i mars uppgraderat mitt abonnemang till MAX. Om nu de ska bestämma vilka boxar jag ska använda kanske man ska byta till Boxer eller Viasat. 



#3676

Postad 23 May 2015 - 17:59

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 1
What?
När jag har skaffat fler boxar så har de fixat det as we spoke. Vad var anledningen till att det tar fyra månader för något som är avklarat på fyra sekunder?

Skaffade en vit box för att se lite TV på landet, men Canal Digital vägrar knyta kort till box innan mitten av augusti dö jag i mars uppgraderat mitt abonnemang till MAX. Om nu de ska bestämma vilka boxar jag ska använda kanske man ska byta till Boxer eller Viasat.



#3677

Postad 23 May 2015 - 18:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

What?
När jag har skaffat fler boxar så har de fixat det as we spoke. Vad var anledningen till att det tar fyra månader för något som är avklarat på fyra sekunder?
 

Har ingen aning. Jag utökade mitt abonnemang till MAX i mars och det är väl det som spökar. Förstår inte alls vad mina boxar har med mina abonnemang att göra, men de står på sig. 



#3678

Postad 24 May 2015 - 12:42

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Det var märkligt. Canal digital får gärna uttala sig om detta är något nytt påfund eller om detta är något specialfall. Om man inte kan ta med kortet dit man är vore typ dåligt, och bäddar för att man då kör ful-lösningar i stället.

Har ingen aning. Jag utökade mitt abonnemang till MAX i mars och det är väl det som spökar. Förstår inte alls vad mina boxar har med mina abonnemang att göra, men de står på sig.



#3679

Postad 25 May 2015 - 07:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Skaffade en vit box för att se lite TV på landet, men Canal Digital vägrar knyta kort till box innan mitten av augusti dö jag i mars uppgraderat mitt abonnemang till MAX. Om nu de ska bestämma vilka boxar jag ska använda kanske man ska byta till Boxer eller Viasat. 

Hej Huddingebo, vi är också lite undrande ?? Utbudet i sig styr inte vilken boxmodell som kan användas så det kan eventuellt vara något annat som påverkar det besked du fått via kundservice i så fall. Däremot är vissa kanaler pairingkanaler eller MPEG4 kodade så de senaste boxmodellerna behövs (den vita är en av de senaste). Skicka oss gärna ett privat meddelande med dina uppgifter så kan vi kolla upp detta tillsammans med dig :)

Vänligen
Micke



#3680

Postad 25 May 2015 - 08:37

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja lämna ett förbättringsförslag gällande inspelningar.

Som det är idag så är texten i största laget så det blir lite svårt att få en bra översikt över inspelningarna. Lite mindre text hade inte gjort ont. Gillar i övrigt preview-funktionen när man markerat en inspelning, om den är sedd sedan tidigare eller ej m.m.

 

Jag hade även älskat funktionen att kunna skapa egna mappar där man sedan t.ex. kan lägga barnfilmer i en, serier i en annan osv.

Det räcker med att kunna skapa dom i efterhand och sedan flytta en film till en mapp, det behövs inte finnas som funktion redan när man spelar in om nu detta skulle förenkla implementeringen.

 

Edit: Och för guds skull, låt spolningsfunktionen vara EXAKT som den är idag. Gör inte samma fel som Felia och ändra till alla möjliga konstiga system. Deras nuvarande är lätt den värsta där man delar upp en inspelning i 20 delar..... Lätt att spola förbi en reklam om inspelningen är 3 timmar? :)


Redigerat av Jonas__W, 25 May 2015 - 08:39.


#3681

Postad 25 May 2015 - 09:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Apropå text, textning av Cmore-kanalerna. kanske inte Canal digitals bord men varför ser de så olika ut? Framförallt HD-kanalerna, som borde kunna ha modern text med skarpa kontraster, skiljer det sig mellan.

 

SD-kanalerna, som väl än använder TextTV-text, kan jag väl förlåta men HD-kanalerna?

 

Ärligt, snyggaste textningen jag sett på Cmore-kanalerna var i en intervju på Cmore Sport HD.  Inte centrerad men skarp, tydlig, bra storlek, diskret men lättläst.

 

Optimala vore iofs om man kunde ställa in textens format och storlek i digitalboxen men jag har fått lära mig någon gång här att textningen på HD-kanalerna skickas som bitmaps, inte rå text. Stämmer det?



#3682

Postad 25 May 2015 - 12:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Det stämmer att HD kanalerna sänder med bitmaps så det är kanalerna man ska gnälla på.

Det går däremot att manipulera färger och få texten centrerat osv som en del icke godkända boxar kan göra.

Inget man lär se på officiella godkända boxar skulle jag tro.



#3683

Postad 25 May 2015 - 18:06

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2396 inlägg
  • 0

Det stämmer att HD kanalerna sänder med bitmaps så det är kanalerna man ska gnälla på.

Det går däremot att manipulera färger och få texten centrerat osv som en del icke godkända boxar kan göra.

Inget man lär se på officiella godkända boxar skulle jag tro.

 

Nä det hade ju varit användarvänligt. 

 

Navigeringen på den Vita boxen är ju horribel också. När man tar upp kanallistan och bläddrar höger för att som på 99% av alla andra mottagare stega till nästa sida med kanaler så byter man istället favoritlista. Bara att stega ner eller upp med piltangenterna för att byta sida. Och trycker man på info-knappen så borde den efter några tryck gå ur den menyn men nej, man måste använda "back"-knappen för att inte fasta i en ändlös loop.



#3684

Postad 25 May 2015 - 19:34

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Frågor till canal Digital:

Jag har kört Go appen ett par dagar och tycker att det fungerar bra.

- När kommer stödet för airplay?
- några planer på en Apple TV app?
- Det vore bra om man kunde under inställningar ta bort dom kanaler som man inte betalar för så att dom inte syns i menyerna.

Redigerat av Prism, 25 May 2015 - 22:43.


#3685

Postad 26 May 2015 - 05:53

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Navigeringen på den Vita boxen är ju horribel också. När man tar upp kanallistan och bläddrar höger för att som på 99% av alla andra mottagare stega till nästa sida med kanaler så byter man istället favoritlista. Bara att stega ner eller upp med piltangenterna för att byta sida.

Oj 99%, då är jag nog en statistisk anomali för det tror jag aldrig jag stött på. Men funkar det inte som på den svarta boxen där man bläddrar sidvis med +/- knapparna?

 

Och trycker man på info-knappen så borde den efter några tryck gå ur den menyn men nej, man måste använda "back"-knappen för att inte fasta i en ändlös loop.

Den lösningen förundrar mig också. Det är i och för sig inte ologiskt att använda "back" men i detta fall vill jag nog säga att det är närmast universellt att info-knappen bläddrar genom en eller flera sidor för att återgå till normalvisning efter den sista.



#3686

Postad 26 May 2015 - 08:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej Prism!

 

Vi hoppas kunna lansera Airplay under sommaren som det ser ut nu.

Inga planer i dagsläget på en app till Apple TV.

Du kan göra en egen kanallista om du önskar och dår kan du själva välja vilka kanaler som ska finnas i den.

 

Hälsningar Therese

 

Frågor till canal Digital:

Jag har kört Go appen ett par dagar och tycker att det fungerar bra.

- När kommer stödet för airplay?
- några planer på en Apple TV app?
- Det vore bra om man kunde under inställningar ta bort dom kanaler som man inte betalar för så att dom inte syns i menyerna.



#3687

Postad 26 May 2015 - 13:03

icamannen
  • icamannen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Jag har i snart en månad haft problem med textningen på Cmore First HD. Problemet jag har är att texten kommer försent. Inte mycket sent, utan kanske 2 sekunder försent. Jag har provat med två olika boxar (både den vita och den inspelningsbara), med och utan reciever inkopplad, återställning utav box osv. Alla andra kanaler fungerar bra, förutom Cmore First HD. Det skall tillägas att jag har haft detta problemet tidigare (i höstas), och då dröjde det också väldigt lång tid innan åtgärd. Det var först när jag var i kontakt med er reklamationsavdelning som det löste sig (de löste t.om. felet dagen efter jag var i kontakt med dem).

 

När jag ringer till Canal Digital och undrar hur det går med min felanmälan kan dom inte ge mig någon som helst information om när det kan tänkas vara löst. Nu när det gått några veckor tycker jag det börjar ta alldeles för lång tid. Så min fråga till Canal Digital lyder, när kommer ni ha felet med osynkad text åtgärdad på Cmore First HD? (OBS, inte att förväxla med läppsynk, för det har jag inte problem med.



#3688

Postad 26 May 2015 - 13:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej icamannen,

Det ligger en felanmälan på C More First HD gällande att texten kommer efter bilden, men vi kan tyvärr inte svara på hur lång tid det tar innan problemet är löst. Våra tekniker jobbar på att lösa det och vi hoppas på att det är på banan snart igen.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Jag har i snart en månad haft problem med textningen på Cmore First HD. Problemet jag har är att texten kommer försent. Inte mycket sent, utan kanske 2 sekunder försent. Jag har provat med två olika boxar (både den vita och den inspelningsbara), med och utan reciever inkopplad, återställning utav box osv. Alla andra kanaler fungerar bra, förutom Cmore First HD. Det skall tillägas att jag har haft detta problemet tidigare (i höstas), och då dröjde det också väldigt lång tid innan åtgärd. Det var först när jag var i kontakt med er reklamationsavdelning som det löste sig (de löste t.om. felet dagen efter jag var i kontakt med dem).

 

När jag ringer till Canal Digital och undrar hur det går med min felanmälan kan dom inte ge mig någon som helst information om när det kan tänkas vara löst. Nu när det gått några veckor tycker jag det börjar ta alldeles för lång tid. Så min fråga till Canal Digital lyder, när kommer ni ha felet med osynkad text åtgärdad på Cmore First HD? (OBS, inte att förväxla med läppsynk, för det har jag inte problem med.



#3689

Postad 27 May 2015 - 13:58

icamannen
  • icamannen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Hej icamannen,

Det ligger en felanmälan på C More First HD gällande att texten kommer efter bilden, men vi kan tyvärr inte svara på hur lång tid det tar innan problemet är löst. Våra tekniker jobbar på att lösa det och vi hoppas på att det är på banan snart igen.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

 

 

Tack för snabbt svar!

Jag vet att detta egentligen inte är ett specifikt Canal Digital-problem, eftersom jag hade exakt samma problem när jag hade digital-tv ifrån Telia med att textningen ibland hamnade i "osynk". Så felet beror med hög sannorlikhet på Cmore. Dock var Telia mycket snabbare på att åtgärda denna typen utav fel mot Cmore än vad Canal Digital är. Telia löste det inom 2-5 dagar. Ni har ännu inte löst det, trots att det var ca 3 veckor sedan jag felanmälde. Och när jag hade problemet i höstas så tog det också väldigt lång tid att lösa, och Canal Digital tog det först på allvar när jag var i kontakt med er reklamationsavdelning.

 

Varför tar det så lång tid att lösa?

Varför går det inte att få en bättre återkoppling ifrån er än att ni jobbar på att lösa det och att ni hoppas på att lösa det snart?

Att textningen hamnar osynk titt som tätt ifrån Cmore, vad ställer Canal Digital för krav på att Cmore ser till att arbeta bort denna "bugg"?


Redigerat av icamannen, 27 May 2015 - 13:58.


#3690

Postad 27 May 2015 - 17:13

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1919 inlägg
  • 1

Den vita boxen måste vara årets skämt på box sidan. Kör just nu med VU+ ( Solo2 ) till en torodial antenn med 10st lnb allt frid och fröjd. När nu ishockey kanalen försvann mm så tänkte jag ändå att för 99kr skaffa boxen till ishockeyn i höst har ju ändå abonnemang på alla deras kanaler.

 

Boxen anländer på måndagen och jag tänkte det här borde ju gå lätt att installera som komplement till min andra box eftersom den vita boxen ska ju stödja multisat. Startar skiten och multisat finns inte i menyn  :ph34r:  ringer supporten och förklarar mitt problem får till svar att jag ska uppdatera boxen sen ska det fungera. Nätverket som jag trodde skulle fungera till uppdateringen fungerar ju inte, vilket de upplyser mig om idag efter att jag varit i kontakt med dem 4 gånger innan utan att de sagt detta. Får förklaring att jag ska koppla direkt till Thor lnb vilket för mig inte går då jag har parabolen en bra bit bort med kabeln fastsatt och dragen i väggen utan att kunna nå direkt till detta lnb huvud. Blir nu tvungen att köpa 25m kabel för att kunna uppdatera denna j*vla skitbox.

 

Funderar på att lägga upp ett klipp på youtube där jag backar över denna box eller använder den till lerduveskytte.

 

Detta inlägg kommer Canal Digital/Cmore aldrig att kommentera.


Redigerat av Unregistered25afe1a3, 28 May 2015 - 21:33.


#3691

Postad 27 May 2015 - 19:10

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Den vita

 

Funderar på att lägga upp ett klipp på youtube där jag backar över denna box eller använder den till lerduveskytte.

 

 

Ja ja ja ja....låt oss ta del av händelsen. Jag dreglar av upphetsning redan.

 

http://www.dn.se/nyh...gen-narmar-sig/



#3692

Postad 27 May 2015 - 21:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 1
Blir nu tvungen att köpa 25m kabel för att kunna uppdatera denna j*vla skitbox.

 

Funderar på att lägga upp ett klipp på youtube där jag backar över denna box eller använder den till lerduveskytte.

Jag skulle ju snarare ta en lång skarvsladd och flytta boxen närmre parabolen om du nu inte kan koppla om så att en kabel går raka vägen i väggen...

Eller hur har du kopplat idag egentligen? Borde väl bara vara att klättra upp till parabolen, flytta kabeln till utgång på LNB utan multisat... eller?



#3693

Postad 28 May 2015 - 08:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Varför tar det så lång tid att lösa?

Varför går det inte att få en bättre återkoppling ifrån er än att ni jobbar på att lösa det och att ni hoppas på att lösa det snart?

Att textningen hamnar osynk titt som tätt ifrån Cmore, vad ställer Canal Digital för krav på att Cmore ser till att arbeta bort denna "bugg"?

Hej Icamannen, vi har tyvärr inte möjlighet att redovisa eller informera i detalj om det interna jobbet som sker vid en felanmälan där flera parter gör sin del för att få ihop helheten i slutprodukten utåt som visas på din TV. Vi får tillsammans hoppas att det löses så snabbt som möjligt.

Vänligen
Micke



#3694

Postad 28 May 2015 - 13:20

icamannen
  • icamannen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

 

Varför tar det så lång tid att lösa?

Varför går det inte att få en bättre återkoppling ifrån er än att ni jobbar på att lösa det och att ni hoppas på att lösa det snart?

Att textningen hamnar osynk titt som tätt ifrån Cmore, vad ställer Canal Digital för krav på att Cmore ser till att arbeta bort denna "bugg"?

Hej Icamannen, vi har tyvärr inte möjlighet att redovisa eller informera i detalj om det interna jobbet som sker vid en felanmälan där flera parter gör sin del för att få ihop helheten i slutprodukten utåt som visas på din TV. Vi får tillsammans hoppas att det löses så snabbt som möjligt.

Vänligen
Micke

 

Hej,

 

Återigen, tack för ett snabbt svar!

 

Jag menar inte att jag behöver ha en detaljerad återkoppling om det interna arbetet. Det jag vill höra är t.ex. "Vi har återigen kontaktat Cmore om detta problemet och bett dem prioritera upp det" eller något i den stilen. Jag vill ju veta och känna att Canal Digital gör sitt yttersta för att jag som kund skall ha en så väl fungerande tjänst som möjligt. Detta är inte på något sätt ett  hot, men den dagen min bindningstid går ut så kommer jag ju ihåg detta, hur ni behandlar mina felanmälningar (att de tar väldigt lång tid att lösa, och att man aldrig kan få någon återkoppling). Jag vill också väldigt gärna betala extra för Cmore via er, men när det några gånger om året blir problem med textningen så tar det flera veckor (vem vet, denna gången kanske det tar månader..?) att lösa så vet jag inte om det är värt det.

 

Jag hoppas att jag inte upplevs som otrevlig för det är absolut inte mitt syfte. Jag är bara väldigt frustrerad för att ni inte kan lösa felet, eller ens ge någon bra information om vad det är som gör att det dröjer. Om ni hade förklarat bättre ifall ni t.ex. haft ett jättekomplext fel mellan Canal Digital och Cmore som gör att detta problem uppstår, och att ni måste analysera trafikfall osv, då förstår jag att det kan ta tid och kommer ha mer tålamod att det dröjer. Däremed inte sagt att jag vill ha löst mitt problem fort.

 

Kan ni verkligen inte ge mig bättre information än "Vi får tillsammans hoppas att det löses så snabbt som möljigt"?

Kan ni inte ligga på Cmore mer?

Finns det någon möjlighet för mig att säga upp Cmore (trots bindningstid) hos er?



#3695

Postad 28 May 2015 - 13:59

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0
Kan ni verkligen inte ge mig bättre information än "Vi får tillsammans hoppas att det löses så snabbt som möljigt"?

Ärligt talat, det svaret är en förolämpning mot dig och alla som vet vad god kundservice är.



#3696

Postad 28 May 2015 - 21:30

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1919 inlägg
  • 0

Jag skulle ju snarare ta en lång skarvsladd och flytta boxen närmre parabolen om du nu inte kan koppla om så att en kabel går raka vägen i väggen...

Eller hur har du kopplat idag egentligen? Borde väl bara vara att klättra upp till parabolen, flytta kabeln till utgång på LNB utan multisat... eller?

Kabeln är dragen i rör och lister i huset och kan ej flyttas fram och tillbaka. Jag har en Torodial parabol där kablarna från mina 10 st lnb går ner till en multiswitch ca 1,5 från parabol. Det enda sättet är en lång kabel eftersom jag inte tar ut tv och box utomhus för uppdateringen.



#3697

Postad 29 May 2015 - 07:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 1

Kabeln är dragen i rör och lister i huset och kan ej flyttas fram och tillbaka. Jag har en Torodial parabol där kablarna från mina 10 st lnb går ner till en multiswitch ca 1,5 från parabol. Det enda sättet är en lång kabel eftersom jag inte tar ut tv och box utomhus för uppdateringen.

Du vet nog bäst  men nog borde du kunna koppla förbi din multswitch så att du får en rak kabel in i huset? Fast då gäller det att veta vilken kabel iofs. Samt att du kan, vilket du borde, kunna komma åt switchen, eliminera den?

 

Nä, som sagt, du vet nog bäst hur det ser ut hos dig och behöver inte förklara mer för mig. Bara jag som är som jag är och vill tro på en enkel lösning.



#3698

Postad 01 June 2015 - 09:25

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Fantastiskt bra att det äntligen finns en Cmore app i Samsung Smart-Tv :-)



#3699

Postad 01 June 2015 - 20:50

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Xins: funkar verkligen cmore-appen med ett CD-abonnemang?

#3700

Postad 01 June 2015 - 21:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Cmore + Chromecast trevligt, ganska bra bild men tyvärr bara PCM-ljud som förväntat.





3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.