* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 11 januari 2009 - 21:03
Unregistered1580
-
Unregistered1580
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Undrar detsamma som föregående gällande minnet. Har haft min telefon i 4-5 dagar och huvudminnet börjar varna att det är slut, när jag endast installerat ett par spel.
Min nästa fråga är följande: Jag använder larmet på telefonen flitigt och använder G-alarm, eftersom det inbyggda verkar riktigt kass då man inte kan välja egna larmsignaler. Sätter telefonen varje kväll i Flight-mode så ingen kan störa. Problemet jag har är att varje kväll exakt kl 23.59 stängs knapplåset av och telefonen lyser upp. Någon som varit med om något liknande?? Inga larm el. något går igång vid den tiden så det verkar inte vara något sådant. Riktigt irriterande då jag har lätt för att vakna av minsta ljus el. ljud....
Red. Loggade in på mina fakturor på Tele2 nu, och noterade att exakt kl 23.59.59 så har DATA-GPRS gått igång och sedan varit aktivt i 54 min den 6 jan, 16 min den 4 jan osv.... Vad händer?? Detta är dock ännu inte fakturerat, så jag vetinte om telefonen har tankat ner något el. ej (inga belopp finns) Hur är det möjligt när jag har telefonen i Flightmode??
Tacksam för svar!
MVH Maria
Kan det vara något program/virus som aktiverar sig? Det är orginalspel du installerat?? När jag kollade lite Symbian "demo-spel" via en viss speciell site så var de fulla med trojaner och skräp. Annars skulle jag avinstallera spel/program och se om felet kvarstår eller kanske en hard-reset om du ändå inte gjort så mkt med telefonen.
Postad 12 januari 2009 - 13:28
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Behöver lite hjälp...
När jag synkar min Diamond med Outlook via ActiveSync, så funkar det jätte bra med kontakterna som jag har på min dator men dom som jag har lagt upp i min Diamond skickas inte över till Outlook i datorn hittar ingen inställning för det... vad gör jag för fel?? för det kan ju inte vara så illa att det man lägger in på Diamonden inte skickas till Outlook vid synknig..
Mvh
Adam
Postad 12 januari 2009 - 17:42
Unregistereda6e03352
-
Unregistereda6e03352
-
Rookie
-
4 inlägg
Har aldrig stött på det där med någon annan HTC/WinMo-nalle, så jag tvivlar på att det ligger hos dem. Det kan inte vara G-Alarm eller något annat 3e-parts-program?
Använd detta program: http://www.dotfred.net/TaskMgr.htm Spionera på vilka notifications (som används för att "vakna" när nallen's cpu m.m sover) som finns. Men först av allt välj "Net Stats" och gärna TCP och UDP med "resolve addresses" så ger det dig en lista med alla anslutningar som nallen håller på med, och vart denna trafik egentligen går.
Tack för svar och länk. Förstår mig inte riktigt på programmet bara.. Går det att se tidigare "sessioner" eller måste jag göra detta när telefonen går igång mitt i natten? Programmen och spelen kommer samtliga från XDA, känns som de är pålitliga el.? Provar nog en "hard reset" i vilket fall. Tack för hjälpen. MVH Maria
Postad 12 januari 2009 - 23:49
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Ska gå med vilken gps som helst vad jag då vet..Aldrig testat wayfinder själv..
De allra flesta verkar köra med TomTom eller IGO
Jag började med Wayfinder och visst funkar det på telefonen. MEN man kan inte förladda telefonen med kartor från Maploader utan måste alltid köra online. Förutom datakostnaden blir då en annan irriterande grej meddelanden om att dataanslutning saknas till och från. Jag hittade istället Route 66 Mobile 8 som är en bättre produkt till samma pris. Verkar funka kalas till Diamond. I mitt tycke är menyer mm snyggare och hela produkten är enormt mer användarvänlig och anpassningsbar än WF. Går också att testköra lite: Installera uppdateringen för Route 66 Mobile 8 WM (behöver inte vara installerat innan). Köp sedan kartor mm via Route 66 Sync. Ps: Enligt HTC support kommer en uppgradering till Diamond inom någon vecka, spännande! Nån som hört mer?
Redigerat av Pexer, 13 januari 2009 - 00:05.
Postad 13 januari 2009 - 08:45
Hcore
-
Hcore
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag har ingen aning om det har tagits upp tidigare och jag sitter på jobbet så jag har ej tid att leta igenom alla 124 sidor. Men, finns det någon om det går att titta statistik på skickade sms och mottagna sms? Jag har endast hittat samtalstid. Men det borde väl ändå gå att se statistiken på sms också?
Postad 13 januari 2009 - 11:00
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Behöver lite hjälp...
När jag synkar min Diamond med Outlook via ActiveSync, så funkar det jätte bra med kontakterna som jag har på min dator men dom som jag har lagt upp i min Diamond skickas inte över till Outlook i datorn hittar ingen inställning för det... vad gör jag för fel?? för det kan ju inte vara så illa att det man lägger in på Diamonden inte skickas till Outlook vid synknig..
Mvh Adam
Har du provat att gå via Windows Mobile Device Center och sedan i "manage a partnership" under inställningarna istället välja "if there is a conflict, replace the items on my desktop" det kanske kan hjälpa. Jag kör dock "replace on device" och då läggs kontakter till åt båda håll. /W
Redigerat av Wilgot, 13 januari 2009 - 11:01.
Postad 13 januari 2009 - 11:42
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Har du provat att gå via Windows Mobile Device Center och sedan i "manage a partnership" under inställningarna istället välja "if there is a conflict, replace the items on my desktop" det kanske kan hjälpa. Jag kör dock "replace on device" och då läggs kontakter till åt båda håll.
/W
Tack!!! Det löste sig ändrade till att den skulle ersätta från Device och raderade allt i datorn, sen synkade jag igen... volla det funkade. Mvh Adam
Postad 13 januari 2009 - 15:13
Ka11e
-
Ka11e
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Skulle det inte komma en ny firmware i December månad? Tyckte jag läste att svenske HTC chefen sagt detta.. någon som vet mer?
Postad 13 januari 2009 - 17:38
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Skulle det inte komma en ny firmware i December månad? Tyckte jag läste att svenske HTC chefen sagt detta.. någon som vet mer?
Pratade i förra veckan med HTC support och då sa dom att ny FW är på gång denna eller nästa vecka.
Postad 13 januari 2009 - 17:41
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Jag har ingen aning om det har tagits upp tidigare och jag sitter på jobbet så jag har ej tid att leta igenom alla 124 sidor. Men, finns det någon om det går att titta statistik på skickade sms och mottagna sms? Jag har endast hittat samtalstid. Men det borde väl ändå gå att se statistiken på sms också?
Tror inte att det går som standard. Använder själv PoweSMS för att enkelt kunna skicka gruppsms, får då statistik funktionerna på köpet. Finns som trail om man vill testa
Postad 14 januari 2009 - 06:50
bono82
-
bono82
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
något jag saknar i denna telefon är möjligheten att t ex aktivera bluetooth när telefonen är på laddning, commmgrpro saknade också den funktionen, skulle kanske komma senare sa nån på xda.
beställde ett 1gb surfpaket från tele2 i förrgår för att ha till telefonen, tänkte att det borde räcka till lite surf med datorn och även med telefonen. Dock är de luriga i sin beskrivning, tittar man på hemsidan uppfattar man det som att paketen över 200mb är det fri data när det väl begränsas till 30kb/s, men så var inte fallet
Postad 15 januari 2009 - 14:34
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
Ser fram imot bilderna..
Är det någon som har testat det här programet för att få in smileys i SMS funktionen???
Mvh Adam
Vilket program? Vad har jag missat?
Postad 15 januari 2009 - 22:38
edvinsborg
-
edvinsborg
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
något jag stör mig enormt mycket på, är när jag använder bluetooth headset från SE aktiveras röstuppringning när knappen på headsetet trycks in, vilket innebär att knapplåset går av och jag fickringer till folk hela tiden. Någon som vet hur man avaktiverar detta?
Hej, Är det någon som har svar på ovanstående? /Robert.
Postad 15 januari 2009 - 22:59
edvinsborg
-
edvinsborg
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Då ska vi se, jag har en liten fråga..
Har parat ihop mitt SonyEricsson HBH ds 220 med min Diamond. Funkar utmärkt att prata, svara och så.. men när jag lyssnar på musik kommer det bara ljud i högtalaren på telefonen, inte i mitt headset. Någon som vet hur man fixar detta?
// J
Hej, Jag har liknande problem som jag även har mailat till HTC supporten idag. Jag har problem med kommunikationen mellan min bluetooth stereoheadset (jabra) och mobilen. Fungarar jättebra att koppla in den och att sätta igång musiken och lyssna. Problemet som jag ofta får är att när jag lyssnar på musik i headsetet och det ringer (fungerar oftast bra att samtalet kopplas till headset) och när jag sedan lägger på, så fortsätter musiken att spela i mobilens högtalare istället för i headsetet. Vid byta av låt "går" musiken över i headsetet igen. Någon annan som har/har haft samma fenomen och har en lösning på detta. Jag har senaste programvaran på mobilen förresten. /Robert.
Postad 16 januari 2009 - 14:44
Unregistereda3b082eb
-
Unregistereda3b082eb
-
Användare
-
-
160 inlägg
Vilket program? Vad har jag missat? 
Missade länken lite där... Smileys i SMS....
Postad 16 januari 2009 - 21:14
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Nya svenska officiella romen har läckt ut Det sägs att HTC skall lägga ut den på måndag, men vem orkar vänta tills dess http://forum.xda-dev...ad.php?t=471705Hade glömt hur jä*la trist det var att skruva till alla inställningar så att den funkar som man vill. Den känns verkligen blixt snabb, all lagg i menyer o TF3D är borta, tycker nästan att skillnaden är större än vid förra uppgraderingen. Den enda synliga skillnaden som jag kunnat se är att Slide 2 Answer ingår nu (en sak mindre att installera) Rekommenderas starkt
Redigerat av Vtunabo, 16 januari 2009 - 21:15.
Postad 16 januari 2009 - 21:57
Unregistered1580
-
Unregistered1580
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Nya svenska officiella romen har läckt ut Det sägs att HTC skall lägga ut den på måndag, men vem orkar vänta tills dess http://forum.xda-dev...ad.php?t=471705
Hade glömt hur jä*la trist det var att skruva till alla inställningar så att den funkar som man vill.
Den känns verkligen blixt snabb, all lagg i menyer o TF3D är borta, tycker nästan att skillnaden är större än vid förra uppgraderingen.
Den enda synliga skillnaden som jag kunnat se är att Slide 2 Answer ingår nu (en sak mindre att installera)
Rekommenderas starkt
Hur är det nu.... försvinner alltså alla program och kontakter när man byter ROM. När jag bytte förra gången hade jag precis köpt den så jag hade inte istallerat ngt. Enklaste lösningen på det? (kontakterna finns i outlook men övrigt?)
Postad 16 januari 2009 - 23:11
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Hur är det nu.... försvinner alltså alla program och kontakter när man byter ROM. När jag bytte förra gången hade jag precis köpt den så jag hade inte istallerat ngt. Enklaste lösningen på det? (kontakterna finns i outlook men övrigt?)
Man blåser hela telefonen utom det som ligger på Interminnet. Jämför det med att formatera din hårddisk och installera nytt OS på datorn. Ta backup med ett bra backup program så är det bara att återställa kontakter, sms, mail, kalemder osv.. Själv använder jag pimbackup (gratis) Sen får man installera om dom program man hade innan. Det tar en stund men värt besväret
Redigerat av Vtunabo, 16 januari 2009 - 23:11.
Postad 17 januari 2009 - 00:12
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
en fråga, kanske har redan besvarats men frågar ändå.. Finns det någon form av adapter som gör att man kan använda egna lurar till denna lur?
Hittade en adapter på dustinhome men diamond stog inte med i listan så den verkade inte vara kompatibel..
Postad 17 januari 2009 - 11:03
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
en fråga, kanske har redan besvarats men frågar ändå.. Finns det någon form av adapter som gör att man kan använda egna lurar till denna lur? Hittade en adapter på dustinhome men diamond stog inte med i listan så den verkade inte vara kompatibel..
Är det bara en usbkontakt i ena änden och sedan en 3,5mm intag i andra änden så ska det väl fungera tror jag. En miniusb då alltså eller vad de nu kan tänkas heta. En sådan här har jag köpt men det var mest för att jag vill få fjärrkontrollsfunktionen också, men i denna kan jag ha vilka lurar jag vill. Lurar på Dustinhome
Redigerat av Berggren, 17 januari 2009 - 11:11.
Postad 17 januari 2009 - 11:24
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
en fråga, kanske har redan besvarats men frågar ändå.. Finns det någon form av adapter som gör att man kan använda egna lurar till denna lur? Hittade en adapter på dustinhome men diamond stog inte med i listan så den verkade inte vara kompatibel..
Kanske dyrt för bara en adapter men i denna ingår en HTC USB-3.5mm adapter...
Postad 17 januari 2009 - 12:48
roggap
-
roggap
-
Rookie
-
3 inlägg
Postad 17 januari 2009 - 13:43
Carlos Rex
-
Carlos Rex
-
Rookie
-
2 inlägg
Här finns nya mjukvaran. http://www.htc.com/e.......&news_id=44
Gött att se att den äntligen är här! Ni som har lagt in den, vad är era spontana reaktioner hittills? Några uppenbara förbättringar utöver de som nämns på HTC's hemsida?
Postad 17 januari 2009 - 14:22
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Hur hittade du länken??? När jag loggar in på min support via htc.com och e-club så finns inte länken där... edit: Aha, den släpps måndag /W
Redigerat av Wilgot, 17 januari 2009 - 14:34.
Postad 17 januari 2009 - 15:20
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Hur hittade du länken???
När jag loggar in på min support via htc.com och e-club så finns inte länken där...
edit: Aha, den släpps måndag /W
Nja, den går ju att ladda ner via den länken alla redan idag, det står ju att den släpps den 16/1 och idag är det den 17/1.
Postad 17 januari 2009 - 15:22
roggap
-
roggap
-
Rookie
-
3 inlägg
Hur hittade du länken???
När jag loggar in på min support via htc.com och e-club så finns inte länken där...
edit: Aha, den släpps måndag
/W
Ligger under news feeds på HTC Europa supportsida. http://www.htc.com/e...supportrss.aspx
Postad 17 januari 2009 - 16:00
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Gött att se att den äntligen är här! Ni som har lagt in den, vad är era spontana reaktioner hittills? Några uppenbara förbättringar utöver de som nämns på HTC's hemsida?
Jag flashar med Vista och har stött på problem, telefonen hittas i steg ett men efter den startats om i flash-läge så hittar den inte luren. Samtidigt söker Vista efter drivare.... Håller på med ett nytt försök... Edit: Näe, samma sak efter försök två... ska testa med en XP.... Verkar som vista inte hinner installera drivaren för "HTC USB Sync" Edit: Hmmm... men verkar som man kan köra uppdateringen igen direkt efter med telefonen fortfarande ansluten i Flash-läge.... 13% och jag är ute på hal is här.... :-S Edit: Näe, flashningen verkar ha gått bra. Dags att kika lite på vad som hänt med luren efter detta!
Redigerat av Pexer, 17 januari 2009 - 16:28.
Postad 17 januari 2009 - 16:33
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Jag flashar med Vista och har stött på problem, telefonen hittas i steg ett men efter den startats om i flash-läge så hittar den inte luren. Samtidigt söker Vista efter drivare.... Håller på med ett nytt försök...
Edit: Näe, samma sak efter försök två... ska testa med en XP.... Verkar som vista inte hinner installera drivaren för "HTC USB Sync"
Edit: Hmmm... men verkar som man kan köra uppdateringen igen direkt efter med telefonen fortfarande ansluten i Flash-läge.... 13% och jag är ute på hal is här.... :-S
Edit: Näe, flashningen verkar ha gått bra. Dags att kika lite på vad som hänt med luren efter detta!
Precis flashat. Fick samma uppdatering som hos dej men den hann installera drivarna utan problem. Duktig skillnad på ROM. BRA BRA BRA /W
Postad 17 januari 2009 - 16:50
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Precis flashat. Fick samma uppdatering som hos dej men den hann installera drivarna utan problem. Duktig skillnad på ROM. BRA BRA BRA
/W
Vad märker du? Jag märker att luren går tillbaks till 55% direkt när man avslutat program. Tidigare gick den ner, men bara till typ 65-67%... Ska bli kul att se om det påverkar batteritiden!!! En annan sak jag inbillar mig är att Touch Flo blivit bra mycket snabbare. Edit: NÄE! efter att ha lagt tillbaks favvokontakter med bilder och aktiverat pushmail så är det likadant: 65% Men menyerna känns fortfarande snabbare. Någon annan som testkört???
Redigerat av Pexer, 17 januari 2009 - 20:17.
Postad 17 januari 2009 - 20:56
llrobanll
-
llrobanll
-
Användare
-
-
121 inlägg
Någon som vet om man kan göra så att sms man skickar endast sparas i "Skickat" mappen? Känns rätt drygt att den sparar skickade sms i både inkorgen och i skickat.
Postad 17 januari 2009 - 21:28
Unregistered1580
-
Unregistered1580
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Nu har jag kört in nya officiella ROM:en.
Går det att göra nya genvägar till programmen jag har installerade på internminnet som ju fortfarande fungerar osv men jag måste gå via filhanteraren och starta via exe filen.
De finns ju inte med i program eller så. Dessa "genvägar" försvann ju.
EDIT: Kom på det själv med lite pillande...
Redigerat av Unregistered1580, 17 januari 2009 - 21:42.
Postad 18 januari 2009 - 09:54
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Vad märker du? Jag märker att luren går tillbaks till 55% direkt när man avslutat program. Tidigare gick den ner, men bara till typ 65-67%... Ska bli kul att se om det påverkar batteritiden!!! En annan sak jag inbillar mig är att Touch Flo blivit bra mycket snabbare.
Edit: NÄE! efter att ha lagt tillbaks favvokontakter med bilder och aktiverat pushmail så är det likadant: 65% Men menyerna känns fortfarande snabbare. Någon annan som testkört???
Den är ju betydligt snabbare. Dock finns det buggar kvar tycker jag. De har ju fortfarande tex. inte ändrat ordet "bakät" i kamerainställningar. Jag vet fortfarande inte hur man får "album" att stängas ner när man tittat på kort. De gör ju inget att den suger lite RAM eftersom den är snabbare nu och jag känner inte att den slöas ner efter hand. Men de tål att testas mer. /W
Postad 18 januari 2009 - 10:13
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Nu har jag kört in nya officiella ROM:en. Går det att göra nya genvägar till programmen jag har installerade på internminnet som ju fortfarande fungerar osv men jag måste gå via filhanteraren och starta via exe filen. De finns ju inte med i program eller så. Dessa "genvägar" försvann ju.
EDIT: Kom på det själv med lite pillande...
Du kan ju inte bara sluta så där?! Hur gjorde du?
Postad 18 januari 2009 - 11:34
Unregistered2916f86d
-
Unregistered2916f86d
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag flashar med Vista och har stött på problem, telefonen hittas i steg ett men efter den startats om i flash-läge så hittar den inte luren. Samtidigt söker Vista efter drivare.... Håller på med ett nytt försök...
Edit: Näe, samma sak efter försök två... ska testa med en XP.... Verkar som vista inte hinner installera drivaren för "HTC USB Sync"
Jag måste passa på att berömma Windows 7 betan då. Jag flashade min telefon igår med nämnda operativ, och när den skulle installera HTC USB sync så gick det så snabbt att det aldrig blev nåt avbrott i flashningen. Så smidigt har det aldrig gått i Vista när jag flashat där. Jag gillar den där betan mer och mer....
Postad 18 januari 2009 - 16:30
Unregistered11930a74
-
Unregistered11930a74
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej! Är det med svenska på den länken? Daniel
Postad 18 januari 2009 - 16:55
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Hej!
Är det med svenska på den länken?
Daniel
Ja, mata in telefonens serienummer så ser du.
Redigerat av Pexer, 18 januari 2009 - 16:56.
Postad 18 januari 2009 - 17:03
Unregistered1580
-
Unregistered1580
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Du kan ju inte bara sluta så där?! Hur gjorde du?
Jag gick in på telefonminnet. In i windows, start meny och sedan program. Där finns det redan .lnk filer. Kopiera en sådan till din dator och öppna den i anteckningar. Då står det typ: 59#"\Internminne\Program\CorePlayer\player.exe" Skriv bara en ny hänvisning till den exe fil du ska ha genväg till. Tex: 60#"\Internminne\Program\Navigator\TomTom Navigator.exe" Spara som och döp till TomTom. Byt sedan filändelsen till .lnk om det blivit ett .txt fil. Flytta sedan över denna tomtom.lnk till mappen där du hittade de andra -lnk filerna.... KLart  Man får räkna med att vissa program lagt in filer på telefonminnet så alla program fungerar inte efter byte av ROM. Men vissa gör det och då är det smidigt att kunna göra egna genvägar... Eller göra genvägar till andra saker också för den delen... Hoppas det går att förstå  //Susanne
Postad 18 januari 2009 - 17:22
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Jag gick in på telefonminnet. In i windows, start meny och sedan program. Där finns det redan .lnk filer. Kopiera en sådan till din dator och öppna den i anteckningar. Då står det typ: 59#"\Internminne\Program\CorePlayer\player.exe"
Skriv bara en ny hänvisning till den exe fil du ska ha genväg till. Tex: 60#"\Internminne\Program\Navigator\TomTom Navigator.exe"
Spara som och döp till TomTom. Byt sedan filändelsen till .lnk om det blivit ett .txt fil. Flytta sedan över denna tomtom.lnk till mappen där du hittade de andra -lnk filerna.... KLart 
Man får räkna med att vissa program lagt in filer på telefonminnet så alla program fungerar inte efter byte av ROM. Men vissa gör det och då är det smidigt att kunna göra egna genvägar... Eller göra genvägar till andra saker också för den delen...
Hoppas det går att förstå 
//Susanne
SNYGGT! Tack. Hittade också annan variant: Leta upp programmet i Filutforskaren, kopiera programfilen, gå till Windows\startmeny, klicka "Meny"->"Klistra in genväg". Byt eventuellt namn för att slippa "Genväg till..." Men en sak jag saknar: Jag har för mig att det innan uppdateringen hamnade en lista med senast startade program högst upp i startmenyn. Nu verkar det bara vara för vissa... Har säkert inte med uppdateringen att göra, men nån som har nån idé varför?
Postad 18 januari 2009 - 17:56
Unregistereda6c30862
-
Unregistereda6c30862
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej, är det någon mer än jag som inte kan få dit en bakgrund till Idag-sidan efter att ha lagt in den nya Romen? Tar upp bilden och väljer "Ange som bakgrund för Idag" och får sen ange genomskinlighetsgrad. Men när man därefter går till Idag-sidan så är det ändå bara den svartgrå orginalsidan. Har även provat att starta om telefonen utan resultat. Gör jag något fel eller är det en bug i den nya Romen?
Postad 18 januari 2009 - 18:29
Unregistered1580
-
Unregistered1580
-
Amatör
-
-
82 inlägg
SNYGGT! Tack. Hittade också annan variant: Leta upp programmet i Filutforskaren, kopiera programfilen, gå till Windows\startmeny, klicka "Meny"->"Klistra in genväg". Byt eventuellt namn för att slippa "Genväg till..." Men en sak jag saknar: Jag har för mig att det innan uppdateringen hamnade en lista med senast startade program högst upp i startmenyn. Nu verkar det bara vara för vissa... Har säkert inte med uppdateringen att göra, men nån som har nån idé varför?
Så har jag nu. Har du startat olika program och kollat att de inte dyker upp?? Har nog inte ändrat ngt spec ang just detta.
Postad 18 januari 2009 - 22:03
kokostoppen
-
kokostoppen
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej, är det någon mer än jag som inte kan få dit en bakgrund till Idag-sidan efter att ha lagt in den nya Romen? Tar upp bilden och väljer "Ange som bakgrund för Idag" och får sen ange genomskinlighetsgrad. Men när man därefter går till Idag-sidan så är det ändå bara den svartgrå orginalsidan. Har även provat att starta om telefonen utan resultat. Gör jag något fel eller är det en bug i den nya Romen?
samma sak för mig =(
Postad 18 januari 2009 - 23:30
Unregistered1580
-
Unregistered1580
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Samma för mig. Det går dock att ändra bakgrund vid inställningar, bakgrund,
Postad 19 januari 2009 - 08:32
bono82
-
bono82
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Då är det bara att vänta tills nån snäll själ på Xda släpper en ny custom rom, kör med näst senaste dutty i dagsläget och en funkar skitbra.
dock tycker jag gpsen är lite kinkig. tomtom vill inte hitta satelliter om man inte står still och får en fix med t ex htc gps tool först..
Postad 19 januari 2009 - 10:12
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Efter ROM-uppdateringen är det två saker som inte funkar för mig:
- Långt knapptryck på lägg på lur låser inte display och knappar. Skärmen blinkar till, men inget händer. Testat att byta ut mot "Visa snabbmeny" men det går inte heller att låsa genom den. Pennan sitter i när jag testar. Bara jag eller fler som har det problemet?
- Vissa program hamnar inte i genvägarna för senast körda program i startmenyn. Testat installera om programmet, hjälper inte. I mitt fall är det Route 66 som strular.
Postad 19 januari 2009 - 10:15
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
... Jag vet fortfarande inte hur man får "album" att stängas ner när man tittat på kort. http://montecristoff.webs.com/ Diamond Tweak, där hittar du bla. ett tweak för att just stänga album
Postad 19 januari 2009 - 11:45
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
http://montecristoff.webs.com/ Diamond Tweak, där hittar du bla. ett tweak för att just stänga album 
Japp, själv kör jag med TF3D config, vet inte vilket som rekommenderas bäst. Jag menar bara på att man inte skall behöva lägga in tweaks för att fixa sådana problem när de väl kommer en ny ROM. /W
Postad 19 januari 2009 - 15:28
whj
-
whj
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
ska man behöva sitta och vänta på en speciell ROM för 3mobiler nu igen?
när kommer denna, för det fungerar uppenbarligen inte med den som finns nu.
kan installera den nyaste ROM:en på något sätt ändå, typ genom att låsa upp mobilen eller nått?
Postad 19 januari 2009 - 17:53
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Efter ROM-uppdateringen är det två saker som inte funkar för mig: - Långt knapptryck på lägg på lur låser inte display och knappar. Skärmen blinkar till, men inget händer. Testat att byta ut mot "Visa snabbmeny" men det går inte heller att låsa genom den. Pennan sitter i när jag testar. Bara jag eller fler som har det problemet? - Vissa program hamnar inte i genvägarna för senast körda program i startmenyn. Testat installera om programmet, hjälper inte. I mitt fall är det Route 66 som strular.
Svar på eget inlägg... Hard reset hjälpte inte, däremot omflashning från en XP-maskin. Bägge problemen försvann efter det. Ska bli riktigt skönt när Vista hamnar i listan "Före-detta-operativsystem"....
Postad 19 januari 2009 - 22:59
edvinsborg
-
edvinsborg
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har läst och försökt hitta i tråden hur man gör för att kunna koppla en "nedladdad" signal som SMS signal. De förslag som har stått får jag inte att fungera. Det enda jag får att fungera är att ladda ner och byta ringsignal. Är det någonting som har ändrats med den nya firmware versionen (installerade den igår) eller har det aldrig fungerat eller är det jag som inte fattar....
Efter att ha kört hela dagen med nya versionen av firmware, så verkar mitt problem med kommunikation mellan telefon och stereo bluetooth ha löst sig i alla fall. Yippii.
/Robert.
Nu var jag för snabb i min bedömning om att bluetooth tillsammans med stereo headset fungerade bättre med nya versionen. Idag har den fungerat uruselt. Kunde aldrig gissa om samtalet skulle höras i telefonen eller i headsetet (mestadels i telefonen, trots i mitt tycke rätt inställd bluetooth inställning).
Redigerat av edvinsborg, 20 januari 2009 - 21:44.
Postad 20 januari 2009 - 07:42
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Svar på eget inlägg... Hard reset hjälpte inte, däremot omflashning från en XP-maskin. Bägge problemen försvann efter det. Ska bli riktigt skönt när Vista hamnar i listan "Före-detta-operativsystem"....
Säg den lycka som varar... Efter ett par omstarter är problemet med knapplåsning tillbaks. Jag har också märkt att S2U2 är tillbaks när man ska svara i telefon!! Trots Hard reset med formaterat internminne. Programmet verkar inte installerat, men trots det finns delar kvar. Verkar som vissa program lägger sig i någon "Autorun" tillsammans med bla Touch Flo installation, Opera mm.... S2U2 hade jag avinstallerat innan omflashning, konstigt! Någon som vet hur man redigerar vad som körs under första konfigen?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|