Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 25 May 2010 - 08:47

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Problemet med att få sin tråd dumpad i den gigantiska officiella tråden; ingen råkar bara se rubriken och impulspostar ett svar.

Postad 25 May 2010 - 11:59

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Problemet med att få sin tråd dumpad i den gigantiska officiella tråden; ingen råkar bara se rubriken och impulspostar ett svar.

Kan väldigt lite om jailbreak. Men testa att googla "jailbreak 3.1.3". Har för mig att de kommit med en lösning för 3.1.3 så man inte behöver vara på max 3.1.2.

Sedan, hur gammal är telefonen? Efter 12 månader brukar man kunna göra en officiell upplåsning av den mot ca 300:-

Postad 25 May 2010 - 13:48

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Finns väl en jailbreak tråd också där dom lite mer kunniga kanske hänger

Postad 25 May 2010 - 19:59

schrute
  • schrute
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Såg precis att Tre sänkt priset på iPhone 3GS, från 499 kr/mån till 399 kr/mån om man binder sig i två år. Nya modellen lär kosta en rejäl slant kan jag tänka mig ... Åsikter/tankar kring köp av 3GS två veckor innan lansering av en ny modell?

Postad 25 May 2010 - 20:16

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Såg precis att Tre sänkt priset på iPhone 3GS, från 499 kr/mån till 399 kr/mån om man binder sig i två år. Nya modellen lär kosta en rejäl slant kan jag tänka mig ... Åsikter/tankar kring köp av 3GS två veckor innan lansering av en ny modell?

Eftersom iPhone OS 4.0 kommer fungera "fullt ut" på 3GS, så ser jag ingen anledning till att vänta på 4G-modellen. Vet inte heller om det enbart är fördelar med 4G-modellen då antagligen alla gamla Apps måste skalas upp till en högre upplösning.

Postad 25 May 2010 - 20:26

schrute
  • schrute
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Eftersom iPhone OS 4.0 kommer fungera "fullt ut" på 3GS, så ser jag ingen anledning till att vänta på 4G-modellen. Vet inte heller om det enbart är fördelar med 4G-modellen då antagligen alla gamla Apps måste skalas upp till en högre upplösning.

Risken finns att App Store efter lansering av 4G-modellen blir fragmenterad ...

Redigerat av schrute, 25 May 2010 - 22:30.

Postad 25 May 2010 - 20:27

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Sen kommer det med stor sannolikhet inte dyka upp en ny modell i Sverige om två veckor. Snarare om tre månader!

Postad 25 May 2010 - 21:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Det vet du inte, OS3.0 fungerar inte fullt ut på en 3G, jag tror nog att iPhone os 4 kommer att innehålla komponenter som bara kan användas på iPhone 4...

Postad 25 May 2010 - 21:39

jeffkan
  • jeffkan
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

get info > options > media kind > audiobook på alla spår boken består av.

När jag har lyckats lägga in boken som audiobook så lägger filerna enligt spårnr, och det blir i en galen ordning. Boken ska följas enligt namnen på filerna. Går det att fixa i någon setting?

Postad 25 May 2010 - 23:31

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jag hade en iPhone 3G, den valde jag att tappa i golvet så den tvärdog. Jag synkade den mot min iTunes i princip varje dag så allt borde vara backuppat.
Nu har jag köpt en begagnad 3GS av en polare som är bunden till TRE, problemet är att jag har Telia...

Jag kommer hem, sätter in den i datorn och tänker att jag ska nollställa den och lägga över "mina grejjer" i den. Allting verkar gå bra men den kräver att jag sätter in ett SIM, jag gör det, och kör på. So far so good.
Sen så efter en lång process så säger den att något fel (med någon felkod med en massa nollor) och vad jag förstår av det engelska felmeddelandet som kommer sen är att det mycket riktigt är lyst till just TRE och därför funkar det inte alls.

Jag behöver alltså låsa upp den, vad jag har hört är det varken olagligt eller ovanligt.
MEN! Och det är nu problemen börjar komma, på hemsidan av ett "säkert kort" till affär så säger dom att dom bara kan låsa upp en telefon med version 3.2...
Min ominstallation av hela skiten jag precis gjort har säkert satt in det senaste OS:et i luren, men jag vet inte alls vad det är för nummer på det.

Jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga nu, jag skulle anta att en enkel upplåsning så jag kan använda mitt Telia i den skulle lösa precis allting, men är det så att dom butikerna som låser upp är väldigt efter och kan inte låsa upp om man har en nyligen uppdaterad telefon?
Vad har jag för allternativ?
Jag vart så jäkla nere då jag verkligen lidit utan min iPhone den senaste månaden (har haft nån skit Nokia från Clas Ohlson) och jag vet ärligt talat inte hur jag ska gå tillväga.

hjälp!

Nej, det går inte att låsa upp om du har återställt till 3.1.3 (som du har gjort). Det går att jailbreaka, men det är inte samma sak och det hjälper inte dig i denna situation.

Det är inte så att "butikerna som låser upp är väldigt efter", det är inte de som programmerar upplåsningsmetoderna, utan de bara använder de verktyg som släpps gratis på internet (och tar betalt för det). Upplåsning för senaste firmware med senaste basbandet är på väg, men med största sannolikhet släpps det inte innan OS4 släppts, då man vill se om man kan använda samma säkerhetshål för att möjliggöra upplåsning av OS4 (annars täpper bara Apple igen säkerhetshålet innan de lanserar OS4).

Dessutom har inte problemet med att du inte kan återställa till din backup med låsningen till TRE att göra. Utan du måste temporärt skaffa ett Telia-SIM och stoppa i din iPhone 3GS för att kuna aktivera den i iTunes. Sen kan du lägga tillbaka din backup. Då kan du använda den precis som vanligt förutom att du inte kommer kunna ringa, sms:a eller surfa på 3G med den.

Postad 26 May 2010 - 15:50

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jag måste skicka in min 3GS på lagning eftersom ett par pixlar har dött eller vad det kan va.. Iaf så undrar jag om man behöver återställa den eller nått innan? och lixom spara undan all data och bilder och kontakter osv innan man skickar in den? Jag har ju syncat till iTunes redan och så. Men undrar om man ska rensa den på all data och så innan man skickar in den?
Kanske bara jag som är paranoid och privat och nojjig.. men jag brukar va sån :( oftast i onödan.. men iaf, vad tycker ni?

Postad 26 May 2010 - 16:03

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag måste skicka in min 3GS på lagning eftersom ett par pixlar har dött eller vad det kan va.. Iaf så undrar jag om man behöver återställa den eller nått innan? och lixom spara undan all data och bilder och kontakter osv innan man skickar in den? Jag har ju syncat till iTunes redan och så. Men undrar om man ska rensa den på all data och så innan man skickar in den?
Kanske bara jag som är paranoid och privat och nojjig.. men jag brukar va sån :( oftast i onödan.. men iaf, vad tycker ni?

Jag hade nollställt min för ev. får du ju en ny nalle och då vet du aldrig var din gamla hamnar.

Postad 26 May 2010 - 16:04

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Jag hade nollställt min för ev. får du ju en ny nalle och då vet du aldrig var din gamla hamnar.

Aah okej =) tackar! Det känns smart att göra det eftersom det ändå är simpelt att köra över säkerhetskopian osv sen..
Blir tufft att vara utan den i 1 vecka eller 2!! Eller, nån som vet hur lång tid det normalt tar?

Postad 26 May 2010 - 17:18

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Aah okej =) tackar! Det känns smart att göra det eftersom det ändå är simpelt att köra över säkerhetskopian osv sen..
Blir tufft att vara utan den i 1 vecka eller 2!! Eller, nån som vet hur lång tid det normalt tar?

Beror på vem du har som operatör. Har du TRE så kan du få vänta länge (2 veckor minst) :( de är väldigt sega och inte speciellt hjälpsamma om nåt skulle gå snett. så jag hoppas du slipper TRE!!

Postad 27 May 2010 - 10:46

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Problem:
Jag har Tele2 som operatör. När jag pratar i telefon och den byter från 3G-nätet till GSM-nätet (och vice versa) så bryter den samtalet, grymt irriterande. Jag köpte ett nytt 3G-SIM, fick bättre mottagning men de avbrutna samtalen kvarstår.

Någon som varit med om samma sak som jag med Tele2 eller någon annan operatör?
Undrar bara ifall det är värt att skicka in den till 3 för reparation/byte av 3G-antenn eller om det är ett allmänt fel pga operatören och Hand-Over mellan masterna.

Postad 27 May 2010 - 11:01

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Problem:
Jag har Tele2 som operatör. När jag pratar i telefon och den byter från 3G-nätet till GSM-nätet (och vice versa) så bryter den samtalet, grymt irriterande. Jag köpte ett nytt 3G-SIM, fick bättre mottagning men de avbrutna samtalen kvarstår.

Någon som varit med om samma sak som jag med Tele2 eller någon annan operatör?
Undrar bara ifall det är värt att skicka in den till 3 för reparation/byte av 3G-antenn eller om det är ett allmänt fel pga operatören och Hand-Over mellan masterna.

Detta är inte handenhetens fel, så att skicka iväg den är meningslöst. Det är inte heller ett fel orsakat av masterna men däremot är det just HandOver mellan GSM-nätets frekvensband och UMTS frekvensband som inte fungerar som det ska, då det i stationerna sitter hårdvara från både Ericsson och Nokia som inte klarar av att lira tillsammans.

Oerhört dåligt av operatörerna att inte ha fixat detta än.

Postad 27 May 2010 - 13:00

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Detta är inte handenhetens fel, så att skicka iväg den är meningslöst. Det är inte heller ett fel orsakat av masterna men däremot är det just HandOver mellan GSM-nätets frekvensband och UMTS frekvensband som inte fungerar som det ska, då det i stationerna sitter hårdvara från både Ericsson och Nokia som inte klarar av att lira tillsammans.

Oerhört dåligt av operatörerna att inte ha fixat detta än.

Ofan, så det är problem för fler operatörer än Tele2 då eller?

Funderar på att byta till Telia eller Telenor för att slippa brutna samtal, men om det inte hjälper så stannar jag kvar hos Tele2.

Postad 27 May 2010 - 13:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag har Telia, och för mig så funkar handover bra från 3G till edge när jag skickar data, men andra hållet funkar inte lika väl, jag har dock aldrig varit med om avbrutna samtal under handover.

Redigerat av simulacra, 27 May 2010 - 13:14.

Postad 27 May 2010 - 13:33

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Nej, det går inte att låsa upp om du har återställt till 3.1.3 (som du har gjort). Det går att jailbreaka, men det är inte samma sak och det hjälper inte dig i denna situation.

Det är inte så att "butikerna som låser upp är väldigt efter", det är inte de som programmerar upplåsningsmetoderna, utan de bara använder de verktyg som släpps gratis på internet (och tar betalt för det). Upplåsning för senaste firmware med senaste basbandet är på väg, men med största sannolikhet släpps det inte innan OS4 släppts, då man vill se om man kan använda samma säkerhetshål för att möjliggöra upplåsning av OS4 (annars täpper bara Apple igen säkerhetshålet innan de lanserar OS4).

Dessutom har inte problemet med att du inte kan återställa till din backup med låsningen till TRE att göra. Utan du måste temporärt skaffa ett Telia-SIM och stoppa i din iPhone 3GS för att kuna aktivera den i iTunes. Sen kan du lägga tillbaka din backup. Då kan du använda den precis som vanligt förutom att du inte kommer kunna ringa, sms:a eller surfa på 3G med den.

Okej tack för ett bra svar, jo jag fick låna ett TRE simkort så jag kunde få över min gamal backup och således använda den som musikspelare och WiFi surfare.
Jag har dessutom begärt slutfaktura av Telia och kommer byta till TRE, dom hade något abonemang utan bindestid som lät okej.

Postad 27 May 2010 - 14:25

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Hej,
Har ett fast telianummer som kopplar till min mobil. När ett samtal kommer via växeln så har det lagt till 2 st nollor före det uppringande numret. Min nuvarande tfn hittar ändå i kontaktregistret. Har provat en 3G ett tag men där hittar inte iPhonen kontakten. Någon som vet hur detta fungerar i 3GS? (har ev tänkt att byta).

Postad 28 May 2010 - 08:23

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Dock har tullen börjat fakturera moms på paket från sena tyvärr.. Fick en räkning på 100kr efter några veckor.

Hej igen. Jag har inte fått en faktura från tullen. Nu har det gått 4 veckor sen beställning. Så det går att "klara sig" antar jag.

Iphone 4. Läste på macforum att dessa datum gällde efter apple hade annonserat luren i början på juni:

3gs släpptes på telia 31juli 2009
3g släpptes på telia 11juli 2008

Så man kan ju ana att i4 släpps nån gång juli/aug.

Redigerat av discomega, 28 May 2010 - 08:24.

Postad 28 May 2010 - 08:30

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Iphone 4. Läste på macforum att dessa datum gällde efter apple hade annonserat luren i början på juni:

3gs släpptes på telia 31juli 2009
3g släpptes på telia 11juli 2008

Så man kan ju ana att i4 släpps nån gång juli/aug.

Det där är ju väldigt flytande, mycket beror på åtgången i USA. Se på iPaden den lanseringen har skjutits upp flera gånger på grund av försäljningen i USA.

Redigerat av Darkie, 28 May 2010 - 08:31.

Postad 28 May 2010 - 08:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag fick betala 1600kr tullavgift till min iPhone 3GS som köptes från Australien och en annan tillfälle 650kr för ett par hörlurar från USA.
Tjejen beställde en jacka från USA och efter 6mån fick hon en räkning att betala 450kr tullavgift.

Man kommer aldrig undan tullavgift OM man inte får ett paket som gift och det kan man komma överens med person/företag som man köper varan ifrån.

Postad 28 May 2010 - 09:49

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Man ska då också ha i åtanke att om man sätter värdet till 0 för att komma undan tull/moms så har man ingen möjlighet att få ersättning ifall paketet försvinner i posthanteringen.

Postad 28 May 2010 - 14:28

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Någon som har sett något om den här Global Cache GC-100, omvandlar från wifi till ir så man kan styra hembion från ihphonen :) dock vill man ju veta lite om fördröjningar och sånt innan man slår till

Postad 01 June 2010 - 09:36

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Vad innebär det att installera en App i Native?

Postad 01 June 2010 - 09:40

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Vad innebär det att installera en App i Native?

I vilket sammanhang?

Postad 01 June 2010 - 13:04

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Det där är ju väldigt flytande, mycket beror på åtgången i USA. Se på iPaden den lanseringen har skjutits upp flera gånger på grund av försäljningen i USA.

Den har faktiskt inte skjutits upp ngnstans pga åtgången i USA.
Inte heller 3GS blev uppskjuten för sverige pga åtgången i USA, visst den var apsvår att få tag i här, men den fanns iaf att beställa. :P

Postad 01 June 2010 - 13:29

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Den har faktiskt inte skjutits upp ngnstans pga åtgången i USA.
Inte heller 3GS blev uppskjuten för sverige pga åtgången i USA, visst den var apsvår att få tag i här, men den fanns iaf att beställa. :P

Du får nog kolla din fakta lite bättre, i tex Kanada flyttade de lanseringen av ipaden nästan en månad eftersom den sålde så bra i USA.
Vet det för att jag var där när det ändrade lanseringen från slutet på April till slutet på Maj.
Bara som ett exempel.

Postad 01 June 2010 - 19:35

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej

Har precis skaffat en Iphone 3GS, nu försöker jag starta ett konto på itunes så jag kan ta ned lite nyttiga program. Detta vill dock inte fungera då den påstår att mitt kriditkortsnummer är fel (eller ogiltigt). Har ett visakort som fungerar, skrivit i allt rätt, men det fungerar inte iaf. Någon som vet vad felet kan vara....?
Vet att jag skrev fel utgångsdatum på kortet ett par ggr, då jag utgick ifrån att det var kortnummret som var fel. Kan det vara så att detta har spärrat kortet på något sätt, hur går man tillväga då?

Postad 01 June 2010 - 19:44

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Du får nog kolla din fakta lite bättre, i tex Kanada flyttade de lanseringen av ipaden nästan en månad eftersom den sålde så bra i USA.
Vet det för att jag var där när det ändrade lanseringen från slutet på April till slutet på Maj.
Bara som ett exempel.

Jo, men det är ändå en fotnot, varken europalanseringen av iPhone eller iPads har justerats åt ngt håll, så historiskt så håller Apple tidsplanen trots dålig tillgång oftare än de tvingas ändra den...

Postad 01 June 2010 - 19:51

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hej

Har precis skaffat en Iphone 3GS, nu försöker jag starta ett konto på itunes så jag kan ta ned lite nyttiga program. Detta vill dock inte fungera då den påstår att mitt kriditkortsnummer är fel (eller ogiltigt). Har ett visakort som fungerar, skrivit i allt rätt, men det fungerar inte iaf. Någon som vet vad felet kan vara....?
Vet att jag skrev fel utgångsdatum på kortet ett par ggr, då jag utgick ifrån att det var kortnummret som var fel. Kan det vara så att detta har spärrat kortet på något sätt, hur går man tillväga då?

Gissar på att du har Swedbank, vilket innebär att du måste logga in på Internetbanken och aktivera något som heter "Verified by Visa" om du har Visa-kort, eller "3-D SecureCode" om du har Mastercard. Akivera det så ska du kunna använda ditt kort i iTunes Store.

Postad 01 June 2010 - 19:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Hej

http://www.swedbank....ecode/index.htm

Och

Tips på bra appar.

Postad 03 June 2010 - 16:52

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Det är ju nu 4 dagar kvar till WWDC där Steve Jobs kommer hålla sin keynote (kl 19 svensk tid), där han med stor sannolikhet kommer presentera nästa generations iPhone.
Så jag tänkte då att det skulle vara kul att tippa/förutspå vad dom kommer döpa den.
Mina gissningar är nog iPhone HD eller iPhone 4.
Vad tror ni?

Själv har jag haft en del tankar om alla bilder och videos som har spritt sig över nätet på en prototyp, eller färdig produkt.
Jag har nämligen svårt att tro att självaste hemlighetsmakarna Apple har slarvat så fatalt med att hålla den hemlig, att dom ska ha "tappat" några modeller här å där i världen.
Så jag tror att detta är ett litet spel från Apples sida, och att dom kommer visa upp en HELT annan modell, och dra oss vid näsan, och säga; HAA In your face!! :D
Men men, det är bara min teori. Det skulle vara jävligt kul iaf :D

Redigerat av Electrified, 03 June 2010 - 16:57.

Postad 03 June 2010 - 17:41

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Bet:ar mina fem ören på iPhone HD också, speciellt pga. den dubbelt så höga skärmupplösningen och de referenser som görs till 720p-inspelning i OS4.

Dock tror jag faktiskt att det är den designen vi har sett. Den är så otroligt välgjord så det kan fan inte vara något annat än en skarp prototyp. Kolla bara på filmerna som visar aluminium-delarna inuti den, extremt detaljerade och alla delar är sitter så väl passade. Sen så lät det på Jobs att det var autentiskt när Walt och Kara frågade honom om just den försvunna prototpen på D8 igår.

MEN, som sagt, man vet ju aldrig :D

Redigerat av shapic, 03 June 2010 - 17:42.

Postad 03 June 2010 - 20:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag har svårt att se att Apple skulle blanda in polisen om det inte handlar om en prerelasemodell som är avsedd för marknaden...

Postad 03 June 2010 - 21:27

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Bet:ar mina fem ören på iPhone HD också, speciellt pga. den dubbelt så höga skärmupplösningen och de referenser som görs till 720p-inspelning i OS4.

Dock tror jag faktiskt att det är den designen vi har sett. Den är så otroligt välgjord så det kan fan inte vara något annat än en skarp prototyp. Kolla bara på filmerna som visar aluminium-delarna inuti den, extremt detaljerade och alla delar är sitter så väl passade. Sen så lät det på Jobs att det var autentiskt när Walt och Kara frågade honom om just den försvunna prototpen på D8 igår.

MEN, som sagt, man vet ju aldrig :D

Är det inte fyra gånger så hög upplösning?

Postad 03 June 2010 - 22:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Nja, antalet RGB-molekyls-manicker är väl fyrdubblade, men upplösningen är dubbel så hög (från 480x320 till 960x640). Om jag har förstått det hela rätt.

Redigerat av shapic, 03 June 2010 - 22:35.

Postad 03 June 2010 - 22:36

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Nja, antalet RGB-molekyls-manicker är väl fyrdubblade, men upplösningen är dubbel så hög (från 480x320 till 960x640). Om jag har förstått det hela rätt.

480*320 till 960*640 är 4X....

Postad 04 June 2010 - 05:10

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

480*320 till 960*640 är 4X....

Ja precis, upplösningen är x2 på höjden och bredden, den totala upplösningen i antalet pixlar blir då 4x..

Postad 04 June 2010 - 12:15

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Räknar man verkligen så? Som ni säger, antalet pixlar blir ju x4, men själva upplösningen är väl ändå dubblerad? Mina matematiska kunskaper är oerhört begränsade, so please, educate me :D

Postad 04 June 2010 - 12:43

Pellegsson
  • Pellegsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
480*320=153600
960*640=614400
614400/153600=4

Postad 04 June 2010 - 17:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Problemet är lite grann baserat på hur man räknar på upplösning, räknar man antalet pixlar så är den nya (eller ev. Nya eftersom vi inte vet ngt än) 4 ggr högre upplösning, men räknar man ppi så stiger det från 160 till 330 vilket är lite mer än en fördubbling.

Jag skulle dock egentligen hålla med shapic att upplösningen kommer att dubbleras till nästa modell även om jag förstår att vissa tycker att den fyrdubblas.

Postad 04 June 2010 - 17:24

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Igår lossnade ljudknappen på min 3G S är det någon som vet om man bara kan ta superlim och trycka dit den igen. Tacksam för snabbt svar.
Mvh Sanna

Postad 04 June 2010 - 17:41

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Lossnade hurdå? Har hela mekanismer lossnat eller är det bara det yttersta delen på swirchen som gått av?
Annars är det ett relativt vanligt problem och borde vara ett garatiärende som butiken fixar med en helt ny telefon direkt...

Postad 04 June 2010 - 17:50

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Lossnade hurdå? Har hela mekanismer lossnat eller är det bara det yttersta delen på swirchen som gått av?
Annars är det ett relativt vanligt problem och borde vara ett garatiärende som butiken fixar med en helt ny telefon direkt...

De är bara den lilla yttersta kromade plåtbiten som släppt kan ju sätta din den fortfarande lite klibbig men den kommer att ramla av efter en stund. Därför undrar jag vad man ska använda för lim för att få dit den igen. Borde ju vara någon som råkat ut för samma sak.
Mvh Sanna

Postad 06 June 2010 - 12:28

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Har ett stort problem. När jag pluggar in min iPhone till min VAIO så kommer inte det upp någon ruta där man kan gå in och dra över bilder från iPhonen till datorn.
När jag går in i den här datorn så finns inte telefonen där heller.

Har bilder på min iPhone som jag verkligen måste ha över till datorn.

• Vad kan felet vara?
  • Varför upptäcker inte datorn telefonen?
  • Vilket är det lättaste sättet att föra över bilderna på?

EDIT: Det har löst sig. Gick bara in och ominstallerade drivrutinen för iPhonen!

Redigerat av Tallani, 06 June 2010 - 12:37.

Postad 06 June 2010 - 20:30

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Nån som vet där man kan lämna in sin iPhone 3GS för byte av skal?
Har en vit iPhone och den har blivit väldigt repig och kantstött på baksidan.
Stör mig på detta. Vill att den ska se ut som ny igen, plus att jag ev. kommer sälja bort den när nya iphone kommer.
Den lär nog bli svårsåld om den nu ser ut som den gör.

Postad 07 June 2010 - 20:23

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Ja det visade sig att jag till viss del hade rätt om namnet. Det blev iPhone 4.

http://www.apple.com/se/iphone/features.html#design-video

Skärmen är ju bara helt sjukt cool :)

Postad 08 June 2010 - 00:53

Unregistered681f381a
  • Unregistered681f381a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej på er! Skulle behöva hjälp och råd med ett problen jag har ang köp av iphone.

Jag har i dag ett ganska nytecknat företagsabonnemang från Tele2, hur ska jag kunna använda använda detta abonnemang på en Iphone. Skulle helst köpa en mobil som är upplåst och klar. Kan jag köpa en tre mobil med kontantkort och låsa upp den igenom dom? eller hur ska jag göra på bästa sätt för att lösa mitt problem?

Här kikat runt mycket på nätet men tycker det verkar svårt att hitta en enkel lösning. Har fri samtalstid och 5gig surf, kan uppdatera till 10gig.
Får ej byta operatör, då alla på firman har tele2.
Mvh Tommy

Redigerat av Unregistered681f381a, 08 June 2010 - 01:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.