* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 01 December 2009 - 11:57
Pfizer
-
Pfizer
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hej,
Olyckligt om de inte blivit uppdaterade, de ska ha blivit det vad jag vet men jag ska snacka med de ansvariga. Ang. 1.1 kan jag inte säga något som vi inte gått ut officiellt med. Tyvärr.
Hej Klas, Jo det verkar som det, jag ringde för 5 minuter sen. Ivan (tror jag han hette) kollade upp det med sin mentor också men han vet inte heller. Man vill ju gärna veta om man är en av de som får mobilen vecka 50.. EDIT: De är medvetna om vecka 50 leveranserna, men min fråga är (som jag ställde till dig tidigare, du hänvisade mig till de) kommer man att få mobilen v50 ifall man har förbokat den 17okt?
Redigerat av Pfizer, 01 December 2009 - 12:03.
Postad 01 December 2009 - 13:14
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Hej Klas, Jo det verkar som det, jag ringde för 5 minuter sen. Ivan (tror jag han hette) kollade upp det med sin mentor också men han vet inte heller. Man vill ju gärna veta om man är en av de som får mobilen vecka 50..
EDIT: De är medvetna om vecka 50 leveranserna, men min fråga är (som jag ställde till dig tidigare, du hänvisade mig till de) kommer man att få mobilen v50 ifall man har förbokat den 17okt?
if(antal telefoner på lager > din köplats) { print("Du får din telefon"); }else{ print("Tyvärr, better luck next time"); } Hur svårt kan det vara?
Postad 01 December 2009 - 13:33
Unregisteredd6ec6b32
-
Unregisteredd6ec6b32
-
Amatör
-
-
71 inlägg
if(antal telefoner på lager > din köplats) { print("Du får din telefon"); }else{ print("Tyvärr, better luck next time"); }
Hur svårt kan det vara? 
Den där kan utvecklas lite!  if(antal telefoner på lager >= din köplats) { if(din köplats <= 1 && telefonen är skickad) { print("Din telefon har skickats"); } else if(din köplats <=1) { print("Din telefon kommer skickas inom kort"); } else { print("Du kommer förmodligen få din telefon under V50-51"); } }else{ print("Tyvärr, du kommer inte att få din telefon före butikerna"); }
Postad 01 December 2009 - 13:59
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Sen när man mailar nokias kundsupport om Nokia shop (som man till och med kan välja att få support på)
ja då vet dom ingenting om shoppen. Utan Då hänvisar dom bara till telefonnummret!! Varför kan man då ställa frågor om shoppen i mailformat????????????
Rena skämtet!!!!!! Nä Skärpning Nokia!
Redigerat av Gurra101, 01 December 2009 - 14:00.
Postad 01 December 2009 - 14:12
klasstrom
-
klasstrom
-
Användare
-
-
103 inlägg
tackar för det. u2.
Hej, Du behöver inte vara orolig för några mic problem ! //Klas
Postad 01 December 2009 - 14:17
klasstrom
-
klasstrom
-
Användare
-
-
103 inlägg
Hej Klas, Jo det verkar som det, jag ringde för 5 minuter sen. Ivan (tror jag han hette) kollade upp det med sin mentor också men han vet inte heller. Man vill ju gärna veta om man är en av de som får mobilen vecka 50..
EDIT: De är medvetna om vecka 50 leveranserna, men min fråga är (som jag ställde till dig tidigare, du hänvisade mig till de) kommer man att få mobilen v50 ifall man har förbokat den 17okt?
Hej, ja du kommer få den med den första leveransen.... det finns viss tillgång kvar så även om du skulle beställa den idag skulle du få del av den första leveransen. -Klas
Postad 01 December 2009 - 14:21
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Då klas svara måste jag fråga
Vet du om det levereras i början eller slutet på veckan.
Postad 01 December 2009 - 14:34
Unregisteredb1c4c722
-
Unregisteredb1c4c722
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
http://dailymobile.s...0-video-review/får en att suktas ännu mer=) att skaffa en=)
Postad 01 December 2009 - 14:36
Teknikråttan
-
Teknikråttan
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej,
ja du kommer få den med den första leveransen.... det finns viss tillgång kvar så även om du skulle beställa den idag skulle du få del av den första leveransen.
-Klas
Hej Klas! Varför har då inte alla som förbeställt på Nokia Shop fått bekräftelsemailet om lev V50?
Postad 01 December 2009 - 14:44
Ganmar
-
Ganmar
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hej Klas! Varför har då inte alla som förbeställt på Nokia Shop fått bekräftelsemailet om lev V50?
Jag skulle tro att det är för att man satt regel i mailservern att skicka ut detta automatiska meddelande till alla som gjort en förbeställning t.o.m ett visst datum. Om du nu gjorde beställningen efter det så är inte regeln längre aktiv. Det behöver inte betyda att du inte får telefonen med första leverans dock utan det är bara en taskig automail-implementation. Lr vad säger Klas?
Postad 01 December 2009 - 14:59
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Fattar inte varför alla vill ha portrait mode. Jo vist, jag kan se fördelen i browsen, men inte i övrigt..
Vill dessutom minnas att jag på någon video sätt hur killen vrider luren och så startas telefon appen automatiskt. Tycker den funktionen är 1000ggr mer intressant än att kunna bläddra i menyn när luren är stående. Håll den som en dator så är den det, håll den som en mobil så är den det. s m i d i g t ! !
Tycker förövrigt att det är lite små-kul att Nintendo råmar som stuckna kossor över att man kan köra spel på den som är 15-20 år gamla på den.. Menar hur mycket pengar tror dom att dom kan tjäna på Mario 1,2&3 idag?
Hade gärna sett att prisjakt appen till andriod blev portad till maemo. Drömmer med om en ted.com app 
Har med haft funderingar på om det skulle gå å göra en app som tillåter att man kontrollerar den med handrörelser i luften när man har den på bordsstativet. Aktivera front kameran och ha den till att tracka och förstå vad det är man vill. Borde väl kunna använda gyrot till det? (så den vet när den ska "titta" efter ens rörelser) Skulle varigt smidigt när man kollar film, visar bilder osv..
Synd man inte kan programmera ._.
Redigerat av Mortensen, 01 December 2009 - 15:00.
Postad 01 December 2009 - 15:52
Pfizer
-
Pfizer
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hej,
ja du kommer få den med den första leveransen.... det finns viss tillgång kvar så även om du skulle beställa den idag skulle du få del av den första leveransen.
-Klas
Fan vad härligt. Då tar jag och skriver ut ditt inlägg och har den som kvitto
Postad 01 December 2009 - 17:36
razumichin
-
razumichin
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej,
-Klas
Jahapp, då avbeställde jag min från Finland för andra gången nu då och la en beställning hos nokia sverige istället. Hoppas hoppas man kommer med i första leveransen
Redigerat av razumichin, 01 December 2009 - 17:43.
Postad 01 December 2009 - 18:49
Unregistereda9162e77
-
Unregistereda9162e77
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Jahapp, då avbeställde jag min från Finland för andra gången nu då och la en beställning hos nokia sverige istället. Hoppas hoppas man kommer med i första leveransen 
lurade !
Postad 01 December 2009 - 19:07
sm6rrp
-
sm6rrp
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej
Jag undrar är det någon här som kan tala om att n900 får mms?, själv får jag en hel del mms och skickar en hel del, så därför är den funktionen viktig för mej
Mvh Crister
Postad 01 December 2009 - 19:12
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Hej Jag undrar är det någon här som kan tala om att n900 får mms?, själv får jag en hel del mms och skickar en hel del, så därför är den funktionen viktig för mej Mvh Crister
finns inget som tyder på det.
Postad 01 December 2009 - 19:25
racerboy
-
racerboy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Undra när 20 20 mobile kommer få in den.
Det känns som att de borde få den relativt tidigt. Eller?
Redigerat av racerboy, 01 December 2009 - 19:27.
Postad 01 December 2009 - 19:33
jensw
-
jensw
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Undra när 20 20 mobile kommer få in den.
Det känns som att de borde få den relativt tidigt. Eller?
enligt vad nokia själva säger, eller antyder så kommer de "vanliga" butikerna få in dem i slutet av året eller början av nästa år. men kanske kan räknas som "relativt tidigt"
Postad 01 December 2009 - 19:34
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
snarare ser det mörkt ut att nån på maemo ska fixa fram mms...så räkna inte med att mms kommer om inte Nokia fixar det....
Postad 01 December 2009 - 19:42
racerboy
-
racerboy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
enligt vad nokia själva säger, eller antyder så kommer de "vanliga" butikerna få in dem i slutet av året eller början av nästa år. men kanske kan räknas som "relativt tidigt"
Räknas 20 20 mobile till de vanliga butikerna?
Postad 01 December 2009 - 19:54
diterham32
-
diterham32
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Räknas 20 20 mobile till de vanliga butikerna?
En av Sveriges största distributör
Postad 01 December 2009 - 20:05
racerboy
-
racerboy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
En av Sveriges största distributör
Jag hoppas att det gör skillnad när det gäller leveransdatum till dem (jobbet har beställt dessa därifrån. därför är jag lite nyfiken).
Postad 01 December 2009 - 20:15
klasstrom
-
klasstrom
-
Användare
-
-
103 inlägg
Då klas svara måste jag fråga 
Vet du om det levereras i början eller slutet på veckan.
Hej, Ingen som helst aning !Leveranstid beror också på om du beställt express leverans eller standard... Jag skulle tro att det är för att man satt regel i mailservern att skicka ut detta automatiska meddelande till alla som gjort en förbeställning t.o.m ett visst datum. Om du nu gjorde beställningen efter det så är inte regeln längre aktiv. Det behöver inte betyda att du inte får telefonen med första leverans dock utan det är bara en taskig automail-implementation. Lr vad säger Klas?
No idea... men ni behöver inte oroa er om ni förbeställt den. Fan vad härligt. Då tar jag och skriver ut ditt inlägg och har den som kvitto 
Haha ! Ja gör det om det känns tryggare. Ska fixa en personligen till dig annars ;-)
Postad 01 December 2009 - 20:23
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlägg
snarare ser det mörkt ut att nån på maemo ska fixa fram mms...så räkna inte med att mms kommer om inte Nokia fixar det....
Som jag sagt tidigare så är det under utveckling, väntar bara på en lur nu för att kunna dra igång ordentligt.. Svårt att prova skicka MMS från SDKt ;-)
Postad 01 December 2009 - 20:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
läs på maemo.org där diskuteras det en hel del..bara ett tips om du är intresserad :-)
Postad 01 December 2009 - 20:55
torsten85
-
torsten85
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Så här står det i nokia shoppen nu:
"Nokia N900 kommer i lager vecka 50 - kunder som förbeställt har prioritet. Bli först!"
Redigerat av torsten85, 01 December 2009 - 21:05.
Postad 01 December 2009 - 21:25
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlägg
läs på maemo.org där diskuteras det en hel del..bara ett tips om du är intresserad :-)
Jag som står bakom Brainstormen samt talk-tråden och ursprunget till wikisidan :-) Men tack iaf
Redigerat av frals_, 01 December 2009 - 21:26.
Postad 01 December 2009 - 21:37
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag som står bakom Brainstormen samt talk-tråden och ursprunget till wikisidan :-) Men tack iaf 
och du verkar ganska nöjd med det. tackar. Lite sömnit i tråden nu efter att att eltats 4 gånger Så nu tycker jag det är dags för nersläpp. Är redo, vad är det första ni ska ge er på och testa när ni får tegelstenen. Jag är inne på att testa vad den vad den kan göra som fjärrkontoll. borde gå att pilla ihop något ganska snyggt.
Redigerat av theclone, 01 December 2009 - 21:39.
Postad 01 December 2009 - 21:53
otto zx-7r
-
otto zx-7r
-
Amatör
-
-
96 inlägg
när kommer lurarna till butikerna ???
lite luddigt med info om det ???
Postad 01 December 2009 - 21:58
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
när kommer lurarna till butikerna ??? lite luddigt med info om det ???
Troligen januari 2010
Postad 01 December 2009 - 22:09
otto zx-7r
-
otto zx-7r
-
Amatör
-
-
96 inlägg
det är just sånt som är luddigt!!
vad satsar klas på ?
troligen ? det är ju lika säkert som snart...
man är ju lite lätt trött på att inte få svar som är något att tro på...
Redigerat av otto zx-7r, 01 December 2009 - 22:09.
Postad 01 December 2009 - 22:15
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
det är just sånt som är luddigt!! vad satsar klas på ?
troligen ? det är ju lika säkert som snart... man är ju lite lätt trött på att inte få svar som är något att tro på...
Det är nog inte lätt att sätta ett datum, först måste fw 1.1 bli klar, och mitt i julrushen står mycket stilla. Folk är lediga både hos Nokia och hos transportbolagen. Så därför är det nog endast diffusa svar man kan räkna med. Köp en i Nokiashoppen, det verkar ju finnas lurar över...
Postad 01 December 2009 - 22:48
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Postad 01 December 2009 - 22:53
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Där ser man ...Webben är liten Men hur som helst så fick jag intrycket när jag läste tråden att det verkade rätt svårt att få mms att funka? Nu var jag duktigt trött å skummade igenom en del när jag läste det så ja kan ju ha fel :-)
Postad 01 December 2009 - 22:57
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Flikar in en länk till, det har ju diskuterats en del angående skärmens reptålighet. Här är ett ganska brutalt test. http://www.tehkseven...ing-experience/
Postad 01 December 2009 - 23:32
razumichin
-
razumichin
-
Användare
-
-
141 inlägg
Flikar in en länk till, det har ju diskuterats en del angående skärmens reptålighet. Här är ett ganska brutalt test.
http://www.tehkseven...ing-experience/
Haha brutalt roligt också
Postad 01 December 2009 - 23:33
e_kjellgren
-
e_kjellgren
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Christ, det gjorde ont att se!
Postad 01 December 2009 - 23:42
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Tech:
Brutalt var ordet, borde kanske lägga till ett: "känsliga tittare varnas"
Ändå lite oroande att N97 och "frukt-luren" tycks vara mer reptåliga..
Postad 01 December 2009 - 23:42
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Där ser man ...Webben är liten
Men hur som helst så fick jag intrycket när jag läste tråden att det verkade rätt svårt att få mms att funka?
Nu var jag duktigt trött å skummade igenom en del när jag läste det så ja kan ju ha fel :-)
Mjo, att få det att fungera smärtfritt är nog rätt tungt, krävs kernelpatcher och dylikt (vilket nåra meckade med för ett tag sen, dunno hur det går för dem atm) men att kunna skicka MMS när man inte har någon annan anslutning igång borde gå att fixa relativt enkelt, hoppas jag
Postad 01 December 2009 - 23:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Vi får hoppas.
Inte för att det spelar mig nån större roll men ..
Varför,varför har jag aldrig lärt mig nå om att programmera ?
Skulle vara så djäkla kul..Grymt roligt de vore att vara med i nått riktigt roligt projekt.
Får väl leta upp nån grundkurs för dummies
Postad 02 December 2009 - 00:00
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Maemo programmering för dummies.. Hade skrivit in mej på den kursen direkt!! Har idéer och ser potential men saknar kunskaperna.
Kan inte ABF fixa en studiecirkel?
Förresten har Nokia någon egen butik i sthlm?
Postad 02 December 2009 - 00:02
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
Varför skulle vi söka jobb där? Det är väl deras jobb att veta saker om mobilen. Jag förstår inte riktigt hur det skulle göra saken bättre. Du kanske anser att vi skulle göra ett bättre jobb? Har du följt forumet så vet du nog att de flesta här skulle faktiskt göra ett mycket bättre jobb än de som sitter på Nokia Shop.
Ingen har självutnämnt sig till expert, och snälla visa mig någon här, även om det är jag, som säger sig "veta allt". All info vi har hittat, är via mobil.se, maemos forum, nokia osv. Och jag tycker att de på support avdelning för nokia shop borde vara medvetna om allt det där, för ja, det gäller ju en produkt som de säljer.
"Men det kan inte vara lätt för er heller att vara runt 15-22 års ålder och redan veta allt. För vad ska ni hitta på om sådär 10-15 år när ni redan nu vet allt :-S" Väldigt intressant åldersfördelning du gör där. 15-22? Så du tycker att en 15 åring kan sitta i samma "grupp" som en 22 åring? Som sagt, ingen här har utnämnt sig till expert, så jag förstår inte riktigt hur vi ska koppla ihop ditt skitsnack till det hela.
"Could resist även om jag inser att jag sjunker till samma nivå som er andra gnällspikar..." Du kanske menar Couldn't resist? Men hey, om du inte anser att folket här är på din höga nivå, så förstår jag inte riktigt vad du har och göra här.
Nu får jag den där tanken igen "Kritisera inte oss för då kan du dra" så ###### typiskt. Men när du varit ute i artbetlivet (Ja jag vet en gammal klycha ;-) kommer du nog också inse att man varken kan eller ORKAR engagera sig i sitt jobb 24h per dygn oavsett om du får ett drömmjobb. Det är nåt jag lärt mig av de år jag jobbat. Med det menar jag inte att jag alltid har rätt eller skulle vara bättre än nån här. Men ibland verkar folk (ofta < 22 åringar tycker jag mig ha märtk) har en naiv övertro på sig själva och tror sig veta allt och andra ska i pricip hålla käften. Det är naturligvis inte fel tro på sig själv men lite självkritik skadar inte. Man lär så länge man lever. (Ja där kom näsyta klycha ;-) Men för att ge personligt exempel. Jag var tidigare bagare inte sjutton vet jag allt om bakande för det och inte sjutton hade jag koll på ens en tiodel av de brödsorter vi hade där!? Nu jobbar jag som programmerare, samma sak där. Bara för jag är kodare betyder det inte att jag kan alla programmeringspråk eller vet allt om de mest hypade mobilOS. Jag kan tex inte ett dyft om Iphone:;s API och mycket lite om Android API:et. Däremot kodat lite QT/GTK däörmed mitt intresse för Maemo :-) Men du glömmer även en väsentlig sak i samanhanget och det är det faktum att 99% av de som hänger på de forum du nämner är geeks och tar in ALL information de kan fånga upp på nätet. Tyvärr kan det bli en nakdel också eftersom vissa, syftar inte på nån här nu, läser allt som om det vore sanning utan att tänka med huvudet. Lite mer respekt från alla håll vore väl ändå trevligt. Jag ska erkänna att jag också kan bli arg ibland och kan också göra fel :-)
Postad 02 December 2009 - 00:09
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
Nja..I dagens informationssamhälle behöver man inte gå på nån hype..
Bara läsa allt man kommer över och se filmer om os
Mja skulle nog påstå,, trorts jag e Linux geek, att N900 är hypad. Vi vet ju inte vad Nokia kommer göra med Maemo i framtiden kanske det ändå dumpar den till fördel för Symbian om de lyckas integrera QT ordenligt på symbianplatformen...
Postad 02 December 2009 - 00:14
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
Tja, om det finns en support man kan ringa om man har frågor på en lagd order borde de kunna svara på frågor om ordern.De behöver väl inte vara experter. Sedan är det kanske inte just personerna på supporten det är fel på. Det kan ju även vara att på att personen som tar beslut meddelar detta till de som bör veta det.
Men om man väljer alternativ 4 på deras automatsvar skall man "Få svar på frågor om en redan lagt order"
Jag frågade om en order som var avbokad. Varför kan jag inte se det på min orderhistorik på hemsidan den ser står fortfarande som den väntar på att levereras. Svaret var ungefär "Vet inte varför det ser ut så"
Fråga. När tror du ungefär att ni kommer börja skicka ut N900. Svar "Vet inte. När fw 1.1 är klar. Och det vet vi inte när den blir. Troligen i år"
Fråga. Kan ni se var i kön min beställning ligger? Svar. "Nej, det kan vi inte göra."
Fråga "Kommer jag att få min i den första omgången" Svar. "Vet inte"
I stort sett var det svaren på frågorna jag fick, kändes som han visste inget alls, men som sagt, inte hans fel. Nokia verkar ha dålig internkommunikation. Kanske läge för att alla får vars en N900 så de kan informera varandra bra.
Jag kunde dock få reda på att jag hade en order lagd och den inkluderade en N900. Det var vad man kunde få veta. Inte ändra leveransadress eller gör något annat.
Nu ringde jag mest för att jag ville vara säker på att min avbokade order verkligen är avbokad. Frågan om N900 leveransen var mest för jag hade han på tråden.
Vists du kan ha en del poäng i det där men tror du att supporten läser ovan eller andras "gnäll" här? Jag menar man kan ju faktiskt skriva ett mail eller ringa en instans högre upp och föra fram sina åsikter. Jag menar vad vinner VI på att klaga i forum hela tiden?
Postad 02 December 2009 - 00:22
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
Troligen januari 2010
Ne Januari 2011 ;-)
Postad 02 December 2009 - 00:27
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vi får hoppas.
Inte för att det spelar mig nån större roll men ..
Varför,varför har jag aldrig lärt mig nå om att programmera ?
Skulle vara så djäkla kul..Grymt roligt de vore att vara med i nått riktigt roligt projekt.
Får väl leta upp nån grundkurs för dummies 
Vill du lära dig koda så testa t.e.x. Python finns gott om tutorials och Maemo har ju stöd för det :-) Rätt så enkelt språk även för nybörjare skulle jag tro :-)
Postad 02 December 2009 - 01:39
Pfizer
-
Pfizer
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Nu får jag den där tanken igen "Kritisera inte oss för då kan du dra" så ###### typiskt.
Men när du varit ute i artbetlivet (Ja jag vet en gammal klycha ;-) kommer du nog också inse att man varken kan eller ORKAR engagera sig i sitt jobb 24h per dygn oavsett om du får ett drömmjobb. Det är nåt jag lärt mig av de år jag jobbat. Med det menar jag inte att jag alltid har rätt eller skulle vara bättre än nån här. Men ibland verkar folk (ofta < 22 åringar tycker jag mig ha märtk) har en naiv övertro på sig själva och tror sig veta allt och andra ska i pricip hålla käften. Det är naturligvis inte fel tro på sig själv men lite självkritik skadar inte. Man lär så länge man lever. (Ja där kom näsyta klycha ;-)
Men för att ge personligt exempel. Jag var tidigare bagare inte sjutton vet jag allt om bakande för det och inte sjutton hade jag koll på ens en tiodel av de brödsorter vi hade där!? Nu jobbar jag som programmerare, samma sak där. Bara för jag är kodare betyder det inte att jag kan alla programmeringspråk eller vet allt om de mest hypade mobilOS. Jag kan tex inte ett dyft om Iphone:;s API och mycket lite om Android API:et. Däremot kodat lite QT/GTK däörmed mitt intresse för Maemo :-)
Men du glömmer även en väsentlig sak i samanhanget och det är det faktum att 99% av de som hänger på de forum du nämner är geeks och tar in ALL information de kan fånga upp på nätet. Tyvärr kan det bli en nakdel också eftersom vissa, syftar inte på nån här nu, läser allt som om det vore sanning utan att tänka med huvudet.
Lite mer respekt från alla håll vore väl ändå trevligt. Jag ska erkänna att jag också kan bli arg ibland och kan också göra fel :-)
"Men när du varit ute i artbetlivet (Ja jag vet en gammal klycha ;-) kommer du nog också inse att man varken kan eller ORKAR engagera sig i sitt jobb 24h per dygn oavsett om du får ett drömmjobb." FYI, jag har varit ute i arbetslivet, som dataingenjör, och jo, jag har i princip alltid orkat och kunnat engagera mig i mitt jobb. För att jag älskar det jag gör. Glöm mig för en stund, ta Klas Ström som ett exempel, tror du verkligen att det ingår i hans jobb att regga sig i ett forum och prata med oss här? Nej, det gör det inte, men han engagerar sig i sitt jobb, vilket alla borde göra. "Jag var tidigare bagare inte sjutton vet jag allt om bakande för det och inte sjutton hade jag koll på ens en tiodel av de brödsorter vi hade där!?" Inget bra exempel direkt, det betyder bara att du var en dålig bagare; som inte ens hade koll på en tiondel av de brödsorterna ni hade där. "Nu jobbar jag som programmerare, samma sak där. Bara för jag är kodare betyder det inte att jag kan alla programmeringspråk" Irrelevant, du inser väl att du jämför programmering med att sitta och svara på simpla frågor som "kan ni ändra från vanlig leverans till express?" eller "kan ni kolla min köplats" Vists du kan ha en del poäng i det där men tror du att supporten läser ovan eller andras "gnäll" här? Jag menar man kan ju faktiskt skriva ett mail eller ringa en instans högre upp och föra fram sina åsikter. Jag menar vad vinner VI på att klaga i forum hela tiden?
Jag vet inte vilken planet du skriver dina 10inlägg/sek för att gottgöra din attack mot forumet, men vi fick faktiskt mobilen genom att "klaga", dock ser jag det inte som att "klaga", för det får de flesta att framstå som barn här. Men kortfattat, om våra klagomål hade varit irrelevanta, så skulle inte mobilen ha släppts innan planeringen, dvs invänta fw 1.1. Så jo, man vinner på att "klaga", så länge man har rätt till det.
Postad 02 December 2009 - 07:13
Xenom
-
Xenom
-
Användare
-
-
121 inlägg
"Men när du varit ute i artbetlivet (Ja jag vet en gammal klycha ;-) kommer du nog också inse att man varken kan eller ORKAR engagera sig i sitt jobb 24h per dygn oavsett om du får ett drömmjobb."
FYI, jag har varit ute i arbetslivet, som dataingenjör, och jo, jag har i princip alltid orkat och kunnat engagera mig i mitt jobb. För att jag älskar det jag gör. Glöm mig för en stund, ta Klas Ström som ett exempel, tror du verkligen att det ingår i hans jobb att regga sig i ett forum och prata med oss här? Nej, det gör det inte, men han engagerar sig i sitt jobb, vilket alla borde göra.
"Jag var tidigare bagare inte sjutton vet jag allt om bakande för det och inte sjutton hade jag koll på ens en tiodel av de brödsorter vi hade där!?"
Inget bra exempel direkt, det betyder bara att du var en dålig bagare; som inte ens hade koll på en tiondel av de brödsorterna ni hade där.
"Nu jobbar jag som programmerare, samma sak där. Bara för jag är kodare betyder det inte att jag kan alla programmeringspråk"
Irrelevant, du inser väl att du jämför programmering med att sitta och svara på simpla frågor som "kan ni ändra från vanlig leverans till express?" eller "kan ni kolla min köplats"
Jag vet inte vilken planet du skriver dina 10inlägg/sek för att gottgöra din attack mot forumet, men vi fick faktiskt mobilen genom att "klaga", dock ser jag det inte som att "klaga", för det får de flesta att framstå som barn här. Men kortfattat, om våra klagomål hade varit irrelevanta, så skulle inte mobilen ha släppts innan planeringen, dvs invänta fw 1.1. Så jo, man vinner på att "klaga", så länge man har rätt till det.
Hihihi, Lungt Sakligt och Direkt. Jisses vad man är i upplösningstillstånd nu btw. Har suttit och hackat fram widgets i 3 veckor nu.. Min gamla skräp sonyericsson har jag fått stå ut med i 1månad och främst är det fotograferingsmöjligheterna jag saknar. Har man en grapp på snart 4år behöver man kunna slita fram eller nästan ha kameran framme när det händer ngt skoj. Jag hoppas 900 har vad som lovas i kamera väg.. Var inne på en Omnia HD just pga den grejen..
Postad 02 December 2009 - 09:16
torsten85
-
torsten85
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Avbeställde min n900 hos megastore som jag bestälde 24/9. Å beställde hos nokia i går, efter att klas sagt att det fortfarande var chans kvar att komma med i första utskicket, får koppas han har rätt nu!!
Postad 02 December 2009 - 10:10
raptor18
-
raptor18
-
Användare
-
-
200 inlägg
Jag hoppas på att den skickas på fredag, så man kan få den i början av nästa vecka:)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|