Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 October 2011 - 18:36

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Tjena!
Vet att det finns appar för SVT Play samt TV4 Play, och dessa fungerar vad jag kan se helt okej.

Hittar dock inga för TV6 samt TV3, och när tjejen idag försökte titta på klipp genom webbläsaren var det föfärligt ryckigt. Är det något som gäller generellt (alltså, TV6 och TV3 Play är oanvändbara), eller är det någon trasigt i min ände? Är rätt grön med Boxee och Box:en efter HTPC med XBMC, så kan mycket väl ha missat något.

Redigerat av Unregistered5bfb11cb, 28 October 2011 - 18:39.

Postad 29 October 2011 - 18:04

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
röttnade på att ha min lg 390 som media spelare och köpte mig en boxee idag! :) Nu ska här utforskas... några tips på appar el liknande man ska ha?! :)

Postad 29 October 2011 - 21:53

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Har testat senaste betan och är väldigt nöjd med den.
Nu hade jag aldrig dom problem med smb som många har mot Win7 för jag kör mot en NAS.
Tidigare fanns en viss fördröjning när man avslutade en film att ljudet försvann först och sen 2-3s senare stoppades visningen...det är borta.
Ett snabbare gränssnitt upplever jag också.

Redigerat av lappen71, 29 October 2011 - 21:53.

Postad 30 October 2011 - 08:21

Krokodilen31
  • Krokodilen31
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Har letat men inte funnit.......En app för Sveriges Radio.......finns det nån?

Postad 30 October 2011 - 12:39

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Har letat men inte funnit.......En app för Sveriges Radio.......finns det nån?

Tror inte det finns, kör med TuneInRadio-appen, har många svenska kanaler.

Postad 30 October 2011 - 14:06

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
Hej. Min boxee har börjat hacka i vanligt dts ljud med jämna mellanrum. Mycket störande. Några idéer? Har senaste fw till den

Postad 31 October 2011 - 15:37

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
hade också problem med smb.. men lyckades lösa problemet :)

Postad 31 October 2011 - 16:07

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Sitter här o velar s*tan..Ska köpa en ny mediaspelare o jag funderar mellan en boxee och en western digital hub variant med 1 tb hårddisk,,
Kan inte nån vänlig själ övertala mig?
Grymt tacksam ifall nån orkar ;)

Postad 31 October 2011 - 16:21

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Sitter här o velar s*tan..Ska köpa en ny mediaspelare o jag funderar mellan en boxee och en western digital hub variant med 1 tb hårddisk,,
Kan inte nån vänlig själ övertala mig?
Grymt tacksam ifall nån orkar ;)

Övertala? Det betyder att du redan bestämt dig för att INTE köpa med andra ord? :)
Nä du för bestämma själv.

Postad 31 October 2011 - 17:34

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
lappen71 hahah..
Sorry jag var otydlig för jag hade min 3 åring i famnen o föräldrarna på nedre plan så jag var lite stressad..
Jag e sugen på en maskin som kan spela typ allt!!!
Har inge surround än så den får gärna koda ner till stereo eller hur man nu uttrycker sig.
Jag vill ha det som e bäst o vart bättre o fråga än här??
Fått hjälp här nästan varje gång..
Så shoot berätta varför jag ska ha en boxee eller inte :)

Postad 31 October 2011 - 17:55

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Det finns ingen maskin som kan spela allt så redan där har du satt en begränsning.
Men BB kan spela det mesta och dom vanligaste använda filformaten.
Vad jag tycker är bäst är inte säkert vad du tycker är bäst för du har inte sagt vilka krav du har.
Ja förutom att den ska klara av att spela allt men det har vi redan klarat av att det gör den inte.

Men dom filtyper den spelar upp gör den ett gott jobb...vissa bättre än andra.
Tex wmv spelar den upp men det är svårt att spola i filmen.
Video_TS foldrar har den lite bekymmer med så det är bäst att gör en ISO eller IMG-fil av filmen.
Det är dom två begränsningar som jag kommer på sådär på rakarm.
Mkv som 90% av mitt bibliotek består av har jag inga problem alls med.

Den senaste FW är inte bra för gränssnittet är lite segt efter man sett en film.
Men det går att lägga in den senaste betan och då upplever jag det som lite bättre.

Jag säger inte att du ska ha en eller inte utan du måste läsa i denna tråd och bilda dig en egen uppfattning om den är bra.

Sen tycker jag att 1490:- är inget att bråka över utan är man inte nöjd kan man ge bort den.

Postad 31 October 2011 - 18:17

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
ja 1490..men frakten då?
mkv kör jag med.spelar aldrig video_ts folders
inte heller wmv kör jag så det låter ju kanon...
Jo en sista fråga..hur högljudd e apparaten??

Postad 31 October 2011 - 18:25

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Är frakten en deal breaker för dig så kanske 1490:- är för dyrt för dig :)

Angående ljudnivån ska du inte fråga mig för den diskussionen har varit på tapeten förut.
Jag blev dumförklarad när jag ifrågasatte när några personer sa att den var högljud.
Men det var inte så konstigt när dom satte örat mot apparaten med arslet i vädret som ett cykelställ.

Men säg så här...den är inte knäpptyst men den låter inte mer än en hårblås ;)

Postad 31 October 2011 - 18:34

dannek
  • dannek
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
kan man koppla en extern hdd i boxeen, och sen komma åt hårddisken via nätverket så man kan använda den som en nas? alltså så jag kan skriva direkt på den externa hårddisken från datorn fast den är ansluten i boxen.

hittar inte så mycket om detta, och det jag hittar är svårt att tyda.

kör Mac, men det ska väl inte vara nån skillnad antar jag.

// daniel

Postad 31 October 2011 - 18:38

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
ps lappen71
tack för att du orkar!!

Ja det där med ljudet..då tänkte jag en lugn scen..dom panorerar kameran o boxeen låter wrrrrooom..Då e det inge kul..
Så hoppas på lite lägre ljud då :)

Postad 31 October 2011 - 18:49

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

kan man koppla en extern hdd i boxeen, och sen komma åt hårddisken via nätverket så man kan använda den som en nas? alltså så jag kan skriva direkt på den externa hårddisken från datorn fast den är ansluten i boxen.

// daniel

Ja det går men jag har läst om att det går för några och för andra inte alls.
Så jag skulle inte hoppas för mycket på den funktionen.

Postad 31 October 2011 - 18:53

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

ps lappen71
tack för att du orkar!!

Ja det där med ljudet..då tänkte jag en lugn scen..dom panorerar kameran o boxeen låter wrrrrooom..Då e det inge kul..
Så hoppas på lite lägre ljud då :)

Som sagt var den är inte tyst men det låter inte som en Nilfisk... http://www.bestvacuu...ilfisk-vt60.jpg
Hur många lugna scener som det är knäpptyst är det i dina filmer du tittar på egentligen? ;)
Jag lovar att du inte kommer att höra BB när du tittar på dina filmer.
Om du inte kryper ner på golvet och sätter örat mot den eller om du inte får en defekt en som har ett vibrationsljud.

Postad 31 October 2011 - 18:55

dannek
  • dannek
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Ja det går men jag har läst om att det går för några och för andra inte alls.
Så jag skulle inte hoppas för mycket på den funktionen.

okej! tänkte att det kunde vart en billigare lösning än att köpa en nas. men en nas har ju många fördelar så får bli en sån. tack för svaret!

Postad 31 October 2011 - 19:03

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

okej! tänkte att det kunde vart en billigare lösning än att köpa en nas. men en nas har ju många fördelar så får bli en sån. tack för svaret!

Det är dom som har rapporterat att dom har haft problem med att komma åt hdd som är kopplad till BB.
Problem med att man får ett varningsmeddelande "Connection Failed" eller dylikt.

Postad 31 October 2011 - 19:27

tigern68
  • tigern68
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
hej har problem med bildstorleken i boxee boxen? endast inbränd text i filmen som syns till hälften i nederkant har försökt göra bilden större men inte lyckats....
text som inte är inbränd funkar som vanligt så vad hittar man rätt inställning?
\Niklas

Postad 31 October 2011 - 19:30

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
lappen71 ditt jädra mongo HAHAHHA..
Din humor e lika skadad som min!!
Följde länken helt blint o börja flabba hahah ******** dammsugare haha...

Ja men du vet nån sån där samuraj rulle när dom blickar över fältet o sen BAAANZAAAIII så blir det ett jädra liv.

Du har nog övertalat mig..blir nog en boxee då jädrar ska jag komma med frågor hahha

ps leta efter fraktavgift från arc it men hitta inte
aahh såg just 1899 därifrån så då tar jag via webbisen istället o får poäng :)

Postad 31 October 2011 - 19:41

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

hej har problem med bildstorleken i boxee boxen? endast inbränd text i filmen som syns till hälften i nederkant har försökt göra bilden större men inte lyckats....
text som inte är inbränd funkar som vanligt så vad hittar man rätt inställning?
\Niklas

Du menar väl mindre? Mindre så texten kommer upp en bit?
Under filmtittande tryck på mitt knappen på fjärren,gå till kugghjulet längst till höger och tryck,välj bild och toggla mellan dom olika alternativen.
Blir inte det bättre gå in i inställningarna och leta reda på var du kalibrerar bilden.
Där kan du flytta var undertexterna ska placeras i bilden men jag vet inte till 100% om det fungerar för inbränd text.

lappen71 ditt jädra mongo HAHAHHA..
Din humor e lika skadad som min!!
Följde länken helt blint o börja flabba hahah ******** dammsugare haha...

Ja men du vet nån sån där samuraj rulle när dom blickar över fältet o sen BAAANZAAAIII så blir det ett jädra liv.

Du har nog övertalat mig..blir nog en boxee då jädrar ska jag komma med frågor hahha

ps leta efter fraktavgift från arc it men hitta inte
aahh såg just 1899 därifrån så då tar jag via webbisen istället o får poäng :)

Hehe :D

Nu har jag inte försökt övertala dig alls utan mer påpekat dom brister som BB har för den är inte perfekt.
Lovar att när du köpt den kommer ställa en massa dumma frågor som jag tvunget måste svara på ;)
Allvarligt den är bra men inte perfekt men för att se lokalt material från en NAS fungerar den väldigt bra.

Synd att du missade NetOnNet´s pris på 1480:-

Postad 31 October 2011 - 19:45

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
ja ibland missar man..men jag kör inte via nas..vet typ knappt vad det är ens..
blir via extern disk..o stickor ibland.
men ja jag lär fråga
o ja du får gärna berätta mer om nas muhahah

ps har en western digital tv...inte liven tyvärr så jag e van med brister hahah

Postad 31 October 2011 - 20:02

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Det här är NAS http://en.wikipedia....ttached_storage
Postad bild

Tänk på att för en BB så talar man om för den var median finns och den sen söker reda på information om den på nätet.
När den har hittat informationen skapar den en databas och presenterar den snyggt i gränssnittet.
Tar du bort median fysiskt,kopplar ifrån den externa hdd eller usb-minnet,så finns databasen kvar men filmen går inte att titta på.
Sen finns det regler hur filmerna/serierna ska namnges för att BB ska kunna hitta informationen och det kan du hitta här.
http://boxee.zendesk...v-shows-library

Postad 31 October 2011 - 20:20

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Ok!!
Shit lär bli o läsa på lite..
Har precis beställt en via Hallen..
Tack Lappafan ;)

Postad 31 October 2011 - 22:41

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0

Hej. Min boxee har börjat hacka i vanligt dts ljud med jämna mellanrum. Mycket störande. Några idéer? Har senaste fw till den

Ingen??

Postad 01 November 2011 - 02:13

Calzon
  • Calzon
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Ingen??

Är det alla filmer eller bara enstaka?

Postad 01 November 2011 - 09:03

Bismarck
  • Bismarck
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har problem att spotify kraschar när man startar det?

Postad 01 November 2011 - 11:47

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har problem att spotify kraschar när man startar det?

Verkar vara fler som har samma problem : http://forums.boxee....t=44967&page=10

Postad 01 November 2011 - 12:03

ronnyha
  • ronnyha
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Min boxee har bilivt oandvändbar efter senaste fw, den låser sig vid bläddring i menyerna. Jag har gjort factory reset och installerat om ett antal ggr utan framgång. Samma med senaste betan.

Postad 01 November 2011 - 12:04

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

// daniel

Jag har 3 st Western Digital 2 tb externa hårddiskar kopplade till min Boxee. Har då givetvis en usb hubb inkopplad i ena usb uttaget på Boxeen och då har jag ju fortfarande det andra ledigt. Funkar kanon. Kommer åt allting via nätverket.

Postad 01 November 2011 - 12:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Min boxee har bilivt oandvändbar efter senaste fw, den låser sig vid bläddring i menyerna. Jag har gjort factory reset och installerat om ett antal ggr utan framgång. Samma med senaste betan.

Pröva nedgradera och blockera nya uppdateringen.
Antingen genom "dl.boxee.tv" eller "boxee.iso" beroende på funktionallitet i routern.

Postad 01 November 2011 - 12:48

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Har funderat över detta ett tag.
Hur kommer det det sig att så många är jätte nöjda med sin Boxee de första 6-12 månaderna, för att sedan idiot förklara D-link.
Är det så att Boxee Box bara klarar 1 till 2 (3) uppgraderingar för att sedan balla ur helt ?

Här själv bara haft min en dryg månad, och kört rätt hårt med den, och är ännu så länge jätte nöjd.

Postad 01 November 2011 - 13:48

Conke
  • Conke
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har en liten fundering som jag lade märket till igår.
När jag i boxeen´s meny väjer upplösningen 1080p accepteras detta ej och den återgår till 1080i.
Jag kör med en Optoma HD200x som klarar 1080p.
Jag väljer endast 1080p i menyn ej någon specifik frekvens som t.ex. 24 Hz.

Vad skulle det kunna vara som tvingar ner upplösningen till 1080i?

Postad 01 November 2011 - 14:37

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Hur kommer det det sig att så många är jätte nöjda med sin Boxee de första 6-12 månaderna, för att sedan idiot förklara D-link.
Är det så att Boxee Box bara klarar 1 till 2 (3) uppgraderingar för att sedan balla ur helt ?

Här själv bara haft min en dryg månad, och kört rätt hårt med den, och är ännu så länge jätte nöjd.

Det hoppas jag inte.. har haft min sen i lördags och också fantastiskt nöjd med den!

Postad 01 November 2011 - 16:56

LimpFish
  • LimpFish
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Gällande ljuddiskussionen så måste jag påpeka att jag sitter tre meter från min TV, Boxeen står någon decimeter snett bakom teven, och jag hör den klart och tydligt om teven är avstängd. Dock är det inte ett särskilt störande ljud utan väldigt monotont och ganska dovt. Jag hör inte (eller tänker i alla fall inte) på den när jag tittar på video, men i ett hypotetiskt fall där filmen är helt tyst skulle den nog höras tydligt. Dock krävs det nog en sådan tystnad på flera sekunder för att man ska uppfatta ljudet från Boxeen, så i praktiken anser jag inte det vara något problem utom i enstaka fall med helt tysta ganska långa scener, vilket känns ganska ovanligt. Och som sagt är ljudet i sig inte av en störande typ, så det är ändå inget större problem som jag ser det.

Edit: kan tillägga att jag har felfri hörsel såväl som syn och har lätt att upptäcka såna här saker, både auditiva och visuella störningar av olika slag. Finns säkert folk som antingen på grund av hörsel-/synnedsättning eller helt enkelt det faktum att de inte är lika uppmärksamma på sådana saker, som kan uppfatta Boxeen som helt ljudlös. Man får komma ihåg att när det gäller auditiva och visuella stimulin så är de i sig objektiva, men uppfattningen av dem är subjektiv och personlig och beror på många faktorer, dels hos personen som upplever dem, men även den utrustning man har, rummets akustiska egenskaper, etc.

Redigerat av LimpFish, 01 November 2011 - 17:00.

Postad 01 November 2011 - 17:22

_Tomten_
  • _Tomten_
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Gällande ljuddiskussionen så måste jag påpeka att jag sitter tre meter från min TV, Boxeen står någon decimeter snett bakom teven, och jag hör den klart och tydligt om teven är avstängd. Dock är det inte ett särskilt störande ljud utan väldigt monotont och ganska dovt. Jag hör inte (eller tänker i alla fall inte) på den när jag tittar på video, men i ett hypotetiskt fall där filmen är helt tyst skulle den nog höras tydligt. Dock krävs det nog en sådan tystnad på flera sekunder för att man ska uppfatta ljudet från Boxeen, så i praktiken anser jag inte det vara något problem utom i enstaka fall med helt tysta ganska långa scener, vilket känns ganska ovanligt. Och som sagt är ljudet i sig inte av en störande typ, så det är ändå inget större problem som jag ser det.

Edit: kan tillägga att jag har felfri hörsel såväl som syn och har lätt att upptäcka såna här saker, både auditiva och visuella störningar av olika slag. Finns säkert folk som antingen på grund av hörsel-/synnedsättning eller helt enkelt det faktum att de inte är lika uppmärksamma på sådana saker, som kan uppfatta Boxeen som helt ljudlös. Man får komma ihåg att när det gäller auditiva och visuella stimulin så är de i sig objektiva, men uppfattningen av dem är subjektiv och personlig och beror på många faktorer, dels hos personen som upplever dem, men även den utrustning man har, rummets akustiska egenskaper, etc.

Är det inte ström adaptern som låter? Brukar ju hända på el prylar.
Min är då nästan knapp tyst

Postad 01 November 2011 - 19:26

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Det är nog ingen som idiotförklarar D-link då de inte har något att göra med mjukvaruutvecklingen. Däremot har det visat sig att Boxee inte är världens duktigaste programmerare vilket lett till att att de mest primära funktionerna som uppspelning av bild och ljud helt enkelt är sämre idag än vad de var när man släppte produkten.

Gällande ljuddiskussionen...

Fläkten sitter direkt på heatsinken, som i sin tur sitter direkt i chassit. Vibrationerna från fläkten fortplantas i plastskalet och ihåligheten på SD-kortsidan bidrar till att ett vibrerande surr uppstår. Det är inte förrän man tar bort skalet som spelaren blir tyst.
Nätadaptern kan i vissa fall, och speciellt om man har amerikanska adaptern, börja ge i från sig ett högfrekvent tjut efter några veckors användning.

Postad 01 November 2011 - 19:42

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Min funkade dåligt direkt ur kartong, vägrade hitta min ena externa disk.
Efter första kvällen tappade den uppkopplingen och jag fick göra en fabriksåterställning för att ens kunna komma in i den.
Den funkar fortfarande inte trådlöst och den vägrar fortfarande hitta min ena hårddisk.

I övrigt är jag nöjd.

Postad 01 November 2011 - 20:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Min funkade dåligt direkt ur kartong, vägrade hitta min ena externa disk.
Efter första kvällen tappade den uppkopplingen och jag fick göra en fabriksåterställning för att ens kunna komma in i den.
Den funkar fortfarande inte trådlöst och den vägrar fortfarande hitta min ena hårddisk.

I övrigt är jag nöjd.

Får man fråga varför du inte reklamerat den?
Ang din disk så tror jag nog att den är skadad. Pröva kör chkdsk.

Postad 01 November 2011 - 23:58

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Så den låter när tvn e av??
Jag brukar stänga strömmen till mina apparater med en switch, är det dåligt i detta fall??
Tänkte om den tappar inställningar mm.

Postad 02 November 2011 - 07:11

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Så den låter när tvn e av??
Jag brukar stänga strömmen till mina apparater med en switch, är det dåligt i detta fall??
Tänkte om den tappar inställningar mm.

Ja den låter även när kylen är av :-)

Postad 02 November 2011 - 07:36

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
Tycker min funkar helt perfekt, haft den i ett par månader och allt har funkat som det ska.

Postad 02 November 2011 - 08:26

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
DrBosa..Tack..Men undrar om den tappar inställningar när den e av..Har haft nå prylar förut som blev knäppa när man tokklippte strömmen :)

Postad 02 November 2011 - 08:51

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

DrBosa..Tack..Men undrar om den tappar inställningar när den e av..Har haft nå prylar förut som blev knäppa när man tokklippte strömmen :)

Nej den låter inte om du stänger av den och nej den tappar inte inställningarna om du klipper strömmen.

Postad 02 November 2011 - 10:24

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
Hum...

Upplever efter senaste officiella/tvingade uppdateringen (härom veckan) att ett par filer som tidigare funkat ok nu bär sig lite illa åt.

Någon som vågar sig på att tycka till om vilken version som är bäst hittills (och var man hittar den) ?

Postad 02 November 2011 - 13:38

martini_tr
  • martini_tr
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Av egen erfarenhet så vet jag att vissa tv-bänkar kan agera som resonanslådor och förstärka missljudet. Detta brukar man lätt kunna råda bot på genom att lägga något under i detta fallet BB:en så att inte vibrationerna från den förflyttas ner i bänken.

Postad 02 November 2011 - 13:43

martini_tr
  • martini_tr
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Det arbetas tydligen på en stor mjukvaruuppdatering för Boxee box:en. Undra vilka nyheter det kommer att innebära.
http://twitter.com/#!/boxee/status/130817297551069185

Postad 02 November 2011 - 14:40

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Tydligen jobbas de på en BB 1.5 release, den som lever får se.

Postad 02 November 2011 - 14:47

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Blir säkert mer internetskit och blockeringar samt sämre stabilitet =)
Här är v1.5 iaf (varav många saker inte kommer vara fixade när den släpps)
http://jira.boxee.tv...0&version=11375

Hum...

Upplever efter senaste officiella/tvingade uppdateringen (härom veckan) att ett par filer som tidigare funkat ok nu bär sig lite illa åt.

Någon som vågar sig på att tycka till om vilken version som är bäst hittills (och var man hittar den) ?

Firmwareversioner får du söka efter på boxeewiki eller marcels poster i forumet. Sedan byter du ut versionsnumret i länken nedan. 1.0.4 var rätt bra vad jag kan komma ihåg.
http://dl.boxee.tv/v...17443/boxee.iso

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.