Postad 30 March 2012 - 16:29
Postad 30 March 2012 - 18:38
hoppas dom är goda
Den är mkt god. Det är egentligen samma öl som Ammestout fast med annan etikett: http://www.ratebeer....t-stout/119163/
Postad 30 March 2012 - 19:00
Blir att avnjuta en när jag kommer hem från kvällens restaurangbesök och se om den lever upp till hypen. Kör mineralvatten ikväll för att inte bedöva smaklökarna...
EK
EDIT: allt
Redigerat av Unregisteredcec18524, 30 March 2012 - 19:22.
Postad 30 March 2012 - 19:18
Var hämtade mina beställda Anders DIPA, beställde tidigare i veckan och idag kom sms:et att det var dags att hämta ut.
Skall avnjutit en när jag kommer hem efter kvällens restaurang besök och se om den lever upp till hypen. Kör mineralvatten ikväll för att inte bedövande smaklökarna...
EK
med tanke på alla grammatiska fel i din text så är det nog annat än mineralvatten i flaskan
obs. förlåt men jag kunde inte låta bli
Postad 30 March 2012 - 19:22
Postad 30 March 2012 - 21:32
Jag har tryckt i min en Anders, tycker den var riktigt grym, sett en del som klagat på att den är för färsk, men det tycker jag inte... 11 dagar verkar bra i min bok
FÖR färsk?!?! En DIPA?!??!
Postad 30 March 2012 - 22:18
EK
Postad 31 March 2012 - 08:50
denna var lite blaskigare och lite fruktigare, och inte lika mycket rostad maltsmak.
drack även en brewdog rip tide för andra gången, även den är godare än gonzon tycker jag.
Bifogad fil(er)
Postad 31 March 2012 - 09:06
Jo, jag är lika förvånadFÖR färsk?!?! En DIPA?!??!
Tycker den är helt über nu som färsk.
Här kan man se vad jag drack igår http://untappd.com/user/Squeezemaster
Lägg gärna till mig som vän!
Sen måste jag säga att brewdogs Tekku-glas är riktigt grymma!
Postad 31 March 2012 - 09:31
FÖR färsk?!?! En DIPA?!??!
11 dagar ska inte vara något problem. De gånger jag själv bryggt DIPA och TIPA så har jag dock märkt att de oftast behöver några dagar för att ligga till sig och låta smakerna gifta sig. De första dagarna är de oftast ganska spretiga. Den Trippel IPA vi bryggde behövde en månad på sig innan den blev bra.
Men vart har du sett folk klaga på att den var för färsk?
Postad 31 March 2012 - 09:33
Tror det var på beersweden, eller på fejjan. Var någon som tyckte den behövde ligga till sig nån vecka till.Men vart har du sett folk klaga på att den var för färsk?
Postad 31 March 2012 - 09:44
Tror det var på beersweden, eller på fejjan. Var någon som tyckte den behövde ligga till sig nån vecka till.
Aha, det kanske var det här du menade. Jag vet dock inte om det är det som var problemet, kan vara så att thg-linus bara inte tyckte om den.
thg-linus, on 30 March 2012 - 19:47, said:Öppnade en färsk anders dipa och den smakar bannemej riktigt likt min första hembryggd som jag inte var direkt nöjd med! Den har trevlig doft men beskan spretar för mycket, samt en syra som jag inte tycker är tilltalande. Det är nog en aning smörkola över den också. Någon annan som har lust att delge sina tankar om anders med bäst före 2013-03-19 ?
Stefan - Ölsvammel:
Låter nästan som att den är för färsk. De humlestinna öl jag gjort brukar behöva ligga till sig några dagar för att låta smakerna gifta sig. Tyvärr har jag inte fått mina Anders än så att jag kan göra en egen provning.
Postad 31 March 2012 - 09:46
Jag har har samma batch och inte är det någon smörkola inte. Mer som att bli våldtagen i munnen av en tall hög på olika citrusfrukter
Postad 31 March 2012 - 10:46
Mer som att bli våldtagen i munnen av en tall hög på olika citrusfrukter
Postad 31 March 2012 - 12:16
Sant, sen ska det nog mycket till om man ska lyckas få tag på en för färsk DIPA/TIPA på Systemet.11 dagar ska inte vara något problem. De gånger jag själv bryggt DIPA och TIPA så har jag dock märkt att de oftast behöver några dagar för att ligga till sig och låta smakerna gifta sig. De första dagarna är de oftast ganska spretiga. Den Trippel IPA vi bryggde behövde en månad på sig innan den blev bra.
Jag och en polare delade på min sista Boris igår..mmmm!
Idag blir det att laga till en chili, självklart med tillhörande öl. Både i och till.
Postad 31 March 2012 - 12:22
Jag tror inte jag prövat någon.
Emelisse White Label Imperial Russian Stout (Laphroaig BA) kommer rätt nära, men inte ända fram.
Postad 31 March 2012 - 22:02
Jo, jag är lika förvånad
Tycker den är helt über nu som färsk.
Här kan man se vad jag drack igår http://untappd.com/user/Squeezemaster
Lägg gärna till mig som vän!
Sen måste jag säga att brewdogs Tekku-glas är riktigt grymma!
Tjockt med öl du druckit de 2-3 senaste timmarna enligt den sidan XD
Postad 31 March 2012 - 23:01
Tjockt med öl du druckit de 2-3 senaste timmarna enligt den sidan XD
Uuuuh. Killen klämmer 10 öl på fyra timmar...
Och här sitter jag och skäms för att jag druckit två på en kväll...
Postad 01 April 2012 - 07:27
Blev grill både i fredags och lördags.Vilka har du att välja emellan och vad ska du grilla
?
Slank ner några olika t ex Ebbot Ale, Liefmans Cuvée Brut, Sigtuna lager. Mums.
Redigerat av vilse, 01 April 2012 - 07:47.
Postad 01 April 2012 - 08:45
Bitch please och happy hoppy easter delade jag med mig av dock
Postad 01 April 2012 - 12:09
Klassad som Black IPA, hade nog, utan att veta, gissat på en imperial stout, men med facit i hand så är nog inte Black IPA en helt dum benämning.
Hur som helst en riktigt intressant och trevlig öl. Mycket kraftig, både i smak och vätska.
Postad 01 April 2012 - 12:12
Postad 01 April 2012 - 12:46
Ja då var det inte så mycket;)Är det fest så Är det
Bitch please och happy hoppy easter delade jag med mig av dock
Postad 01 April 2012 - 18:36
Var i Malmö i helgen, passade på att testa Beersons IPA (Malmö Brygghus). Retade mig på den otroligt fåniga etiketten, ölen i sig var ok, inget som stack ut direkt förutom att mer humle hade varit trevligt.
Ganska exakt vad jag tyckte!
För övrigt vaskade jag en Abstrakt 08 igår, föll mig verkligen inte i smaken...
Postad 01 April 2012 - 21:53
Var i Malmö i helgen, passade på att testa Beersons IPA (Malmö Brygghus). Retade mig på den otroligt fåniga etiketten, ölen i sig var ok, inget som stack ut direkt förutom att mer humle hade varit trevligt.
Testade Helsingborgs Ipa igår (finns på systemet i Väla). Den var helt ok, och hade ingen fånig etikett.
Redigerat av Ageve, 01 April 2012 - 22:15.
Postad 02 April 2012 - 06:12
Testade Herslevs Bryghus Ekologiska IPA igår, hade lite söt smak och inte så mycket citrus, men hygglig humle och fruktighet. Kul att ha testat, men troligen inget jag köper igen.
Postad 02 April 2012 - 07:17
http://www.malmobryg...yggeri-festival
Postad 02 April 2012 - 10:53
Jag nöjer mig med Nogne #500 och Dragets DIPA. Har ju en hel del inkommande också.
För er som inte har mig på facebook; jag gjorde en chili i lördags med bland annat BBCS:
Postad 02 April 2012 - 11:12
Recept på det där... Såg förbannat gott ut bara av råvarorna!
OT men... grejerna som är på fotot plus vatten, chilikryddda, cayennepeppar, chorizokorv och fläsk/bacon.
Stek på all lök samt kött först, sen i med allt annat och låt småputtra i ca 3h. I med det stekta baconet och stekt korv de sista 5-10 minuterna.
Redigerat av BrittBastard, 02 April 2012 - 11:13.
Postad 02 April 2012 - 11:34
Köpte typ en av varje, förutom kujo som det blev 5 st av.
Jaså, bara en #500 eller har du fler kvar? Men dom lär ju vara snart vara gamla?
Postad 02 April 2012 - 11:45
Postad 02 April 2012 - 11:50
- Omnipollo/Evil Twin: Russian Roulette
- Mikeller Big Worse Barley Wine
- Anders DIPA
- Mikeller Texas Ranger
- Mikeller I Beat You
- Six Point Resin
- Evil Twin Yang
Och så alla godsaker från Stone....dom kommer i o f s inte förrän i maj.
Redigerat av BrittBastard, 02 April 2012 - 11:51.
Postad 02 April 2012 - 11:50
Happy Hoppy har jag testat och gillat mycket, så det blev ett par till. Hale to Nothing är lite av en chansning, har inte läst något alls om den. Hoppas på en god, lättdrucken öl utan extra krusiduller.
Postad 02 April 2012 - 12:44
6 Napa Smith Organic IPA
2 Mohawk Extra IPA
2 Störtebecker Bernstein Weizen
Sen tänkte jag gå in om bolaget på vägen hem och beställa några Happy Hoppy, hatar att det inte går att beställa saker från det ordinarie sortimentet på nätet.
Postad 02 April 2012 - 14:26
Postad 02 April 2012 - 17:07
Nu väntar man ju bara på att alla härliga beställningar ska komma hem;
- Omnipollo/Evil Twin: Russian Roulette
- Mikeller Big Worse Barley Wine
- Anders DIPA
- Mikeller Texas Ranger
- Mikeller I Beat You
- Six Point Resin
- Evil Twin Yang
Och så alla godsaker från Stone....dom kommer i o f s inte förrän i maj.
Ja just det, två Kujo har jag beställt också. Sen har jag liksom du en beställning på Resin liggandes, plus Stone... och Anders... och... ja, ni förstår...
Postad 02 April 2012 - 18:27
Postad 02 April 2012 - 18:34
Avnjuter just nu en Slottskällan Imperial Stout till den allsvenska premiären. En ganska snäll imp Stout måste jag säga, känns som en bra att bjuda på till någon som inte testat typen innan. Lite lagom smak av kaffe och choklad, men väldigt mild.
För mild tycker jag men som du säger, till nån som inte är "invigd" är det ju ett snällt sätt att visa. Den är inte äcklig eller så men heller inte tillräcklig
Postad 02 April 2012 - 18:44
Edit: Vafan går det inte att beställa till butik i stockholm?
Redigerat av Unregistered521360b2, 02 April 2012 - 18:47.
Postad 02 April 2012 - 18:45
Bifogad fil(er)
Postad 02 April 2012 - 18:55
Åsikter om Ebbot ale? 600:- är lite för mycket för att våga sig på en chansning
Edit: Vafan går det inte att beställa till butik i stockholm?Nu har sillstryparna blivit tokiga
Finns på tapp ibland på krogarna, iallafall i gbg.
Postad 02 April 2012 - 19:08
Finns på tapp ibland på krogarna, iallafall i gbg.
Ok, får ta en sväng förbi akkurat och OT
Postad 02 April 2012 - 19:11
Blir det en till har jag en Gudelös, men vet inte om jag vill prova en tredje sort på raken.
Postad 02 April 2012 - 19:13
IMAG1250.jpg 93.2K
1 Antal nerladdningar
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer
25 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?