Det där med 50% tar jag med en nypa salt. Jämför du spel från 2006 med 2014 ser du att det vi ser idag är långt ifrån hur spelen kommer se ut i framtiden. Kommer det att vara en skillnad även i framtiden? Ja det är jag övertygad om? Kommer den vara lika stor? Nej det tror jag inte, i varje fall inte på vissa delar. Jag är rätt så säker på att spelen kommer vara 1080 60 fps på båda maskinerna. Sedan är det frågan om AA etc. och hur när Xbox One kan komma där.gapet kommer alltid va minst 50% eller mer bara i gpu,n sen har vi minnesarkitekturen osv...
och skillnaden är redan nu stor i tredjeparts och i first party framöver kommer nog visa större skillnad
gapet kommer bara bli större med tiden och inte mindre...
MS kan liksom inte trolla med knäna även om dom försöker få det att låta så
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 28 January 2014 - 13:18
Postad 28 January 2014 - 15:43
gapet kommer alltid va minst 50%
Tjaa, skillnaden i shader-prestandan, de ~50% nissen pratar om, kommer ju förstås vara mer eller mindre (reservation för omklockningar) densamma år 2020 som idag. Att spelen blir snyggare med åren förändrar inte det faktumet.Det där med 50% tar jag med en nypa salt. Jämför du spel från 2006 med 2014 ser du att det vi ser idag är långt ifrån hur spelen kommer se ut i framtiden.
Jag är helt säker på att du har fel där.Jag är rätt så säker på att spelen kommer vara 1080 60 fps på båda maskinerna.
Med det sagt så tror jag du har rätt i att One generellt har utnyttjats sämre än vad PS4 gjort. "Buzzet på gatan" tycks tyda på att One bibliotek/drivrutiner är omognare så att säga.
Redigerat av pacman, 28 January 2014 - 15:48.
Postad 28 January 2014 - 18:50
Folk på Internet menar du nog.Som vanligt drar folk på NeoGAF sina egna slutsatser men det står inget i intervjun om att alla andra projekt är nerlagda och det är bara Gears som gäller.
Enligt Phil Spencer måste de fokusera på Gears nu. Självklart är det bara Gears som gäller fram tills de är klara med det, de är inte stora nog att hantera ett massivt projekt som Gears och något mer. Efteråt får vi se om de fortsätter med spionspelet.
Men spela roll, det finns massa andra som jobbar på exklusiva nya IP:s.
Postad 28 January 2014 - 19:04
Redigerat av Paganmoon, 28 January 2014 - 19:06.
Postad 28 January 2014 - 19:41
Folk på Internet menar du nog.
Enligt Phil Spencer måste de fokusera på Gears nu. Självklart är det bara Gears som gäller fram tills de är klara med det, de är inte stora nog att hantera ett massivt projekt som Gears och något mer. Efteråt får vi se om de fortsätter med spionspelet.
Men spela roll, det finns massa andra som jobbar på exklusiva nya IP:s.
Fast tycker NeogGAF som forum är "the masters of spin",
Inget illa med det, sjukt underhållande när folk tar och vänder och vrider allt.
Postad 28 January 2014 - 20:36
Jag undrar varför dock, har en helt annan bild. Alltid först med nyheter. Sen att långt ifrån alla där är ljushuvuden är en annan femma, men det är omöjligt när de har så många medlemmar. Man får sålla en del.Fast tycker NeogGAF som forum är "the masters of spin",
Har märkt att du brukar dissa dem rätt ofta. Har du vart där och blivit bannad eller nåt?
Postad 28 January 2014 - 21:56
Jag ser det som tvärt om. Maskinen kommer att vara svagare i början. När man lär sig optimera spel för båda kommer de krypa närmare varandra.
Så du menar att Xbox One kommer att bli snabbare med tiden, pga optimering, medans PS4 blir långsammare av eh.... samma anledning?
Postad 28 January 2014 - 22:58
Om man läser citaten ordagrann kan man välja att tolka det så. Men du verkar som en smart kille när man läser dina andra inlägg och du nog läst mina andra inlägg kring ämnet så du förstår nog vad jag menar. Att det var själva grafiken, effekterna, fps etc som kommer att bli bättre med tiden på Xbox One och att skillnaden mellan maskinerna på detta område kommer att minska med tiden.Så du menar att Xbox One kommer att bli snabbare med tiden, pga optimering, medans PS4 blir långsammare av eh.... samma anledning?
Eller jag kanske misstolkade ditt inlägg i debatten, det kanske döljer sig något mer där en försök att trampa på någon som har en annan åsikt än din eller att försöka göra narr av någon för att han uttryckte sig oklart?
Postad 28 January 2014 - 23:27
Eller jag kanske misstolkade ditt inlägg i debatten, det kanske döljer sig något mer där en försök att trampa på någon som har en annan åsikt än din eller att försöka göra narr av någon för att han uttryckte sig oklart?
Nej, jag vet inte hur du lyckas läsa in något mer i det än vad jag skrev.
Jag svarade helt enkelt på ditt orimliga påstående, dvs att Xbox One och PS4 skulle närma sig varandra prestandamässigt och/eller grafikmässigt. Båda är x86/x64-baserade och har AMD GPU.
Visst kommer grafiken i spelen att bli bättre med tiden, men det gäller givetvis även PS4.
Redigerat av Ageve, 28 January 2014 - 23:35.
Postad 29 January 2014 - 02:27
ACE/Queues, vad är det? Köer vet jag att det sistnämna översätts till men ACE?
Tackar för utförligt svar innan!
Det är på ren svenska det som gör att PS4 kommer få optimeringsövertaget i längden då saker och ting kan sorteras mycket effektivare.
Ungefär som att posten får mycket mera att göra innan jul och behöver flera brevbärare som sorterar och delar ut paketen. Idag är det relativt lugnt, men 2015-2016 kommer det vara jultid i konsolernas paketavdelning och då har PS4 helt enkelt den extra personalen som behövs för att möta trycket.
Det är få som idag förstår innebörden i detta, men detta pratade Cerny om redan förra våren. Det prestandaövertag vi idag ser med PS4 är bara början. AMD bekräftade detta, men det togs tillbaka och blev nedtystat. De som håller fast vid att gapet kommer minska får äta upp sin hatt om ett par år.
Kommande grafikkort till PC kommer ha samma tänk, vilket gör att PS4:an har mycket bättre förutsättningar att hänga med jämte PC framöver med, slutet på generationen kommer bli riktigt pinsam för Xboxen tyvärr...
Postad 29 January 2014 - 07:30
Jag undrar varför dock, har en helt annan bild. Alltid först med nyheter. Sen att långt ifrån alla där är ljushuvuden är en annan femma, men det är omöjligt när de har så många medlemmar. Man får sålla en del.
Har märkt att du brukar dissa dem rätt ofta. Har du vart där och blivit bannad eller nåt?
Hehe ja första posterna är bra, men det är väl bara få som får starta poster. Det är ju därför man är där.
Det är väl mer hur folk sen driver trådarna vidare, källkritik är noll. Allt s står i första posten är sant.
T ex att Microsoft betalt EA för att BF4 på PS4 ska vara 900p.
Sen är där allt för bra gifar för att inte kunna älska NeoGAF.
Postad 29 January 2014 - 07:35
Nej, jag vet inte hur du lyckas läsa in något mer i det än vad jag skrev.
Jag svarade helt enkelt på ditt orimliga påstående, dvs att Xbox One och PS4 skulle närma sig varandra prestandamässigt och/eller grafikmässigt. Båda är x86/x64-baserade och har AMD GPU.
Visst kommer grafiken i spelen att bli bättre med tiden, men det gäller givetvis även PS4.
Rätt stor skillnad på vad man kan teoretiskt få ut ur en hårdvaruconfig mot vad man i verkligheten får ur den. Hur gick det med cells otroliga fördel(?!?) hårdvarumässigt förra generationen t.ex?
Postad 29 January 2014 - 07:48
Goddag yxskaft. Vad har det att göra med vad Ageve sa?Rätt stor skillnad på vad man kan teoretiskt få ut ur en hårdvaruconfig mot vad man i verkligheten får ur den.
Det gick väl rätt bra, till slut. Problemet ligger snarare i att folk inte tycks förstå att en CPU ensamt kan leverera grafik.Hur gick det med cells otroliga fördel(?!?) hårdvarumässigt förra generationen t.ex?
Vilket case då?I rest my case.
Postad 29 January 2014 - 08:49
Det är på ren svenska det som gör att PS4 kommer få optimeringsövertaget i längden då saker och ting kan sorteras mycket effektivare.
Ungefär som att posten får mycket mera att göra innan jul och behöver flera brevbärare som sorterar och delar ut paketen. Idag är det relativt lugnt, men 2015-2016 kommer det vara jultid i konsolernas paketavdelning och då har PS4 helt enkelt den extra personalen som behövs för att möta trycket.
Det är få som idag förstår innebörden i detta, men detta pratade Cerny om redan förra våren. Det prestandaövertag vi idag ser med PS4 är bara början. AMD bekräftade detta, men det togs tillbaka och blev nedtystat. De som håller fast vid att gapet kommer minska får äta upp sin hatt om ett par år.
Kommande grafikkort till PC kommer ha samma tänk, vilket gör att PS4:an har mycket bättre förutsättningar att hänga med jämte PC framöver med, slutet på generationen kommer bli riktigt pinsam för Xboxen tyvärr...
Jaha, jag tror att jag såg när han sa det. Var det på revealen i februari eller var han inne på det här 2 ggr? Han (Cerny) gav IGN UK en 3 delars intervju och där var det ganska mycket info (om allt, alltså)
Oavsett så förstår jag nu vad du menar.
I stora drag så kommer PS4 kunna sortera/dela upp arbetet bättre & bättre ju längre det går (effektivare).
Detta måste ju kollas in mer noga.
Postad 29 January 2014 - 08:50
Jag antar att det beror på att du skrev en mening och använde en roll eyes-smiley.Nej, jag vet inte hur du lyckas läsa in något mer i det än vad jag skrev.
Jag är ingen programmerare och har inga större tekniska kunskaper kring konsoler, jag baserade mitt antagande på vad jag har sett tidigare generationer. Så gapet grafikmässigt kommer alltså vara lika stort även om 2-3 år? I min värld känns det som att spelen är mer optimerad idag för PS4 och därför har konsolen ett övertag. Och när utvecklarna lärt sig hantera Xbox One bättre kommer man göra bättre spel på till den. Även om så sker på PS4 också känns det som det finns mer att "kräma ur" Xbox One eftersom man nyttjar den sämre idag än PS4.
Men du säger alltså att det är prestandamässigt en så stor skillnad att spelen på Xbox One aldrig kommer närma sig PS4 grafiskt sett? Du får gärna skriva en längre förklaring.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 29 January 2014 - 08:51.
Postad 29 January 2014 - 09:47
Redigerat av ROCA, 29 January 2014 - 09:47.
Postad 29 January 2014 - 10:31
Postad 29 January 2014 - 11:00
Sorry men jag har ingen aning om vad det betyder eller innebär. Det har något med mängden data som kan behandlas per sekund?Oavsett hur mycket som optimeras och skruvas på, så är PS4 fortfarande 0.53 Teraflops starkare än Xbox One.
Ja det är ungefär så jag tänker. Även om detta med 50% fördel känns väldigt luddigt.Gapet bör väl tekniskt vara större till ps4s fördel nu och minska successivt fram tills att det är en 50% fördel till ps4 om ps4 är lättare att programmera? Det skulle ju teoretiskt betyda att man idag kan använda mer av ps4s kraft om den är lättare att programmera?
Postad 29 January 2014 - 11:08
Postad 29 January 2014 - 11:15
Hehe ja första posterna är bra, men det är väl bara få som får starta poster. Det är ju därför man är där.
Det är väl mer hur folk sen driver trådarna vidare, källkritik är noll. Allt s står i första posten är sant.
T ex att Microsoft betalt EA för att BF4 på PS4 ska vara 900p.
Sen är där allt för bra gifar för att inte kunna älska NeoGAF.
Alla som är members kan skapa trådar, men det är inte alla som vågar
Men hursom, jag använder forumet mest som en news-aggregate, efter att Kotaku blev... skum, med cosplay i vartannat post.
Postad 29 January 2014 - 11:16
Betyder det att alla bör köpa ps4 nu? Nä, spelen kommer fortfarande att vara betydligt vackrare än om vi jämnför med Xbox 360. Ska man tävla grafikmässigt så vinner fortfarande pc och kommer alltid att göra det.
// Sat
Postad 29 January 2014 - 12:48
uhmm... Inget fel att MS köper GoW IPt, borde de gjort för länge sen som jag sa tidigare. Hade dock varit bättre om de kontrakterade Epic eller People Can Fly för ett nytt Gears och låtit Black Tusk jobba på något nytt. En oprövad studio kan iofs göra bra ifrån sig på någon annans IP, tex 343i.En liten del av budgeten, vi såg en massa nya IP:n på E3. "Istället för" ska bytas ut mot "kombinerat med".
Hur är Killzone förresten? Tråkigt? Jag tänkte, med tanke på att det är det spel du spelar överlägset mest till PS4 trots att det är ett befintligt IP. Är du klar med Knack redan?
Tycker du det är tråkigt att Sony lägger pengar på Killzone, Infamous och Uncharted? Med tanke på att du är den mest aktiva i Infamous-tråden måste det vara tråkigt. Eller tycker du det är bra att de delar upp pengarna på befintliga och nya IP:n som MS gör nu?
Själv hoppas jag inte de gör ett nytt Wipeout, man vill ju ha nya IP:n.
Du kanske försöker lura dig själv?
och Killzone skulle bli en Halo-killer och Lair nästa stora grej efter Internet, man kan ju ta allt sånt med en nypa salt tills något produktivt har visats. Teasern ser skittråkig ut.
Ryktena säger att en annan MS studio absorberandes in i BT för att hjälpa till med Gears, så det kommer nog inte bli någon halvmesyr iaf
Men MS fick säkert med sig en bra deal med UE4 på köpet.
Kan inte påstå att denna generation dryper av nya IPn direkt. Sony har typ, öhh The Order från egna studios och MS har Lococycle och... QB (äger de remedy?)
Och ja, spelar bara Killzone för att det finns inget annat MP spel som intresserar mig just nu. Och ja, beprövade IPn är bra skit men det utsluter ju inte att nya IPn kan bli bra nya favoriter...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 January 2014 - 12:52.
Postad 29 January 2014 - 12:58
Kan inte påstå att denna generation dryper av nya IPn direkt. Sony har typ, öhh The Order från egna studios och MS har Lococycle och... QB (äger de remedy?)
Sony: The Order, DriveClub, Knack
MS: Quantum Break, Ryse, Sunset Overdrive
Inget sagt om hur bra dessa är men det är nya IP:n, och vi är bara i början på generationen, lär komma en del annat på E3.
Postad 29 January 2014 - 13:18
Goddag yxskaft. Vad har det att göra med vad Ageve sa?
Det gick väl rätt bra, till slut. Problemet ligger snarare i att folk inte tycks förstå att en CPU ensamt kan leverera grafik.
Vilket case då?
inte mitt fel att du inte förstår. Men ja, klart den kan, men den är inte optimerad för det. På precis samma sätt som att man kan frakta järnmalm med personbil och släp, men finns bättre sätt.
Postad 29 January 2014 - 13:24
Jaha, jag tror att jag såg när han sa det. Var det på revealen i februari eller var han inne på det här 2 ggr? Han (Cerny) gav IGN UK en 3 delars intervju och där var det ganska mycket info (om allt, alltså)
Oavsett så förstår jag nu vad du menar.
I stora drag så kommer PS4 kunna sortera/dela upp arbetet bättre & bättre ju längre det går (effektivare).
Detta måste ju kollas in mer noga.
Precis. Det är ju inte bara 50% extra råprestanda som en del vill tro, utan hur den får flöda. Ju mera trådar, desto högre fördel PS4. Informationen finns där ute och jag har många gånger länkat till nämnd artikel, men folk förstår inte innebörden eller väljer att inte tro på fakta. Tog mig för huvudet när erkända tekniksidor påstod att de var nästan likvärdiga. Nu finns ju lite mera hårda bevis och slanten börjar trilla ner hos de flesta, men få verkar se hur det kommer utvecklas, eller förstå varför, trotts att fakta ligger på bordet.
Med det sagt så är det otroligt komplext att effektivt bygga spel med max antal trådar, så de riktiga bevisen kommer nog i slutet på generationen och då i de mest påkostade exklusiva spelen som inte behöver ta hänsyn till minsta gemensama nämnare. Dvs Xboken kommer flaska så rejält att vissa spel inte ens kommer gå att porta. Multiplattspelen kommer nog endast att sänka framerate/upplösning som nu, så i de fallen kommer klyftan att kvarstå på 50%, men det beror mindre på prestanda och mera på avtal. MS gör allt för att inte se dåliga ut. Det är lite tråkigt, för det innebär att många spel som kunnat se bättre ut till PS4 blir gimpade i onödan. Därför ser jag hellre ett scenario där PS4 får en rejäl ledning och med det flera exklusiva titlar så den får andas fritt och komma till sin rätt.
Postad 29 January 2014 - 13:28
Det tror jag nog det är.inte mitt fel att du inte förstår.
Såsom skrivet behöver ditt inlägg ett förtydligande.
Postad 29 January 2014 - 13:57
Det är nog bara jag som inte fattar var PS4 är 50% starkare och vad det innebär när det gäller spelen.Den är ju som minst 50% starkare (i några faktorer dubbelt så stark) så det borde väl vara så man kan uttrycka sig? ^^
Men om jag förstår folk rätt här så menar man att den skillnad vi ser på Tomb Raider som synas lika klart på även på spel utvecklade om 2-3 år?
Postad 29 January 2014 - 14:05
Tänker på 1st party studios. Vilken MS studio är mest trolig att visa upp en ny stor titel?Inget sagt om hur bra dessa är men det är nya IP:n, och vi är bara i början på generationen, lär komma en del annat på E3.
På E3 lär det dock räcka för MS visa upp en teaser för Gears och nästa halo så är de home free
Postad 29 January 2014 - 14:38
Postad 29 January 2014 - 15:38
Det är nog bara jag som inte fattar var PS4 är 50% starkare och vad det innebär när det gäller spelen.
Men om jag förstår folk rätt här så menar man att den skillnad vi ser på Tomb Raider som synas lika klart på även på spel utvecklade om 2-3 år?
Det har postats i denna tråd (se post #3667). Den är minst 50% kraftfullare om ser på siffrorna t o m 100% och 400% på vissa saker. Förra konsolgenerationen hade ju PS3 en fördel (något kraftfullare) och XBOX360 en fördel (mer lättprogrammerad) och ofta såg XBOX360 spelen bättre ut än PS3 spelen när det gällde multiplattformsspel. Denna generation har ju PS4 båda dessa fördelar så det är ju inte magi om spelen flyter på bättre på PS4, snarare ett faktum.
Postad 29 January 2014 - 16:23
Precis, effekten brukar skala logaritmiskt (ej linjärt) p.g.a. delat data mellan trådarna. Dessutom tillkommer naturlig komplexitet genom att algoritmer exekverar asynkront. Det brukar yttra sig i buggar som bara inträffar "sällan", svåra att återskapa och därmed tidskrävande att fixa....
Med det sagt så är det otroligt komplext att effektivt bygga spel med max antal trådar...
Postad 29 January 2014 - 16:57
Men det var inte vad du sa förut med sarkastisk ton och bestämdhet så uhma inte miguhmm... Inget fel att MS köper GoW IPt, borde de gjort för länge sen som jag sa tidigare. Hade dock varit bättre om de kontrakterade Epic eller People Can Fly för ett nytt Gears och låtit Black Tusk jobba på något nytt.
Jag ser inte hur det hade varit bättre att kontraktera Epic eller PCF, vi vet inte om omständigheterna bakom detta om de valen ens fanns. Efter Judgment kanske de inte vill prova Epic igen, utöver att de hade fått betala dem för utebliven PS4-försäljning. Vad blir billigast och bäst i slutändan över sikt? PCF kanske är upptagna med Fortnite. Så lite dumt att utgå från att det fanns bättre alternativ än ett ledigt all star team med shooter-utvecklare. De kan få nya IP:s från andra studios.
Varför begränsa sig till firstparty dock? Spela roll vart de kommer från. Några av förra årets bästa IP:s kom från tredjepart (AC, Bioshock, Mass Effect) och denna generationens har också grym potential.Kan inte påstå att denna generation dryper av nya IPn direkt.
Med det sagt ser det helt okej ut so far imo med det som visats från förstapart, de har nyss släppts och E3 har inte varit än. Både The Order och Quantum Break ser högintressanta ut.
Aldrig sagt, jag sa att en blandning är optimaltOch ja, spelar bara Killzone för att det finns inget annat MP spel som intresserar mig just nu. Och ja, beprövade IPn är bra skit men det utsluter ju inte att nya IPn kan bli bra nya favoriter...
Det skulle nog till ett rätt överlägset spel vid launch för att få bort dig från KZ dessutom, som att du bara spelar det i brist på annat my ass
Kameo 2 från Rare. Fuck yeah!Vilken MS studio är mest trolig att visa upp en ny stor titel?
Postad 29 January 2014 - 21:19
Jag surfade runt lite på nätet och fastnade för denna: http://www.extremete...e-specs-compareDet har postats i denna tråd (se post #3667). Den är minst 50% kraftfullare om ser på siffrorna t o m 100% och 400% på vissa saker. Förra konsolgenerationen hade ju PS3 en fördel (något kraftfullare) och XBOX360 en fördel (mer lättprogrammerad) och ofta såg XBOX360 spelen bättre ut än PS3 spelen när det gällde multiplattformsspel. Denna generation har ju PS4 båda dessa fördelar så det är ju inte magi om spelen flyter på bättre på PS4, snarare ett faktum.
It’s nice to be able to compare hardware specs in a straightforward fashion — especially if you’re a PlayStation fan, as it clearly beats the Xbox One on paper. When it comes down to it, though, the specs mean nothing on their own: It’s entirely down to how Microsoft, Sony, and game developers actually use the hardware. To begin with, we would expect games on the PS4, with its beefier GPU and simpler memory subsystem, to be smoother and prettier. We have already seen this borne out by games such as Battlefield 4, where the PS4 outputs at 1600×900, but the Xbox One outputs at just 1280×720 — a difference that is almost perfectly explained by the PS4′s 50% more powerful GPU.
Despite the resolution difference and upscaling, though, there is visually very little difference between the Xbox One and PS4. By virtue of being based on the same GPU architecture, games on both consoles will look very, very similar — the same lighting, the same textures (presuming the Xbox One’s lower bandwidth isn’t a bottleneck), the same smoke, and so on. If you are playing games from a reasonable distance (10 feet, 3 meters), you are unlikely to see much, if any difference between the consoles.
With that said, irrespective of whether developers can harness the Xbox One’s ESRAM, I don’t think Microsoft’s console will ever compete with the PS4′s larger GPU. I think the PS4 will always have the edge when it comes to raw graphics power, and thus higher output resolution and smoother frame rates. In reality, due to commercial restraints, I expect most cross-platform games will look virtually identical across the two consoles for their entire lifecycle. PS4 exclusives that take full advantage of the console’s superior hardware, though, such as masterpieces produced by Naughty Dog, will probably look significantly better than anything on the Xbox One.
Postad 29 January 2014 - 22:37
When it comes down to it, though, the specs mean nothing on their own: It’s entirely down to how Microsoft, Sony, and game developers actually use the hardware.
Där är det ju återigen tillbaks på samma punkt. Varför skulle hårdvaran i PS4 utnyttjas sämre än i Xbox One, och hur klantiga programmerare måste man anlita för att bli av med ett 50% övertag i GPU-prestanda?
Det är nog bara jag som inte fattar var PS4 är 50% starkare och vad det innebär när det gäller spelen.
Vid det här laget borde det ju vara rätt allmänt känt att grafikprocessorn i PS4 är 50% snabbare.
Vad det innebär när det gäller spel? Bättre grafik och/eller högre framerate, såklart.
Redigerat av Ageve, 29 January 2014 - 22:40.
Postad 30 January 2014 - 00:05
GAF gillar det tydligen av någon anledning.
Edit: Och Crackdown 3 också.
Edit2: Va fan, hur många är det inte som säger att de kommer köpa en Xbox One för enbart Halo 2 i den tråden om det görs rätt? Sjukt att det var så stort.
Edit3: Men här bekräftade de nyss 2014 i januari för "your next journey". Hmm.
Redigerat av Zoiler, 30 January 2014 - 00:15.
Postad 30 January 2014 - 01:09
Trodde vi hade lärt oss vid det här laget att man ska inte ta det som internet-forum säger att de ska göra som ett faktum att de ska göra det.
För att ta den gamla, hederliga fail-bilden:
Postad 30 January 2014 - 01:41
Hoppas Sony läser de där ryktet och noterar intresset.och att de istället kommer släppa Halo 2: Anniversary Edition. Alltså, remake av Halo 2.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 January 2014 - 01:42.
Postad 30 January 2014 - 02:51
Beror väl helt på vad det handlar om, jag bedömer alltid hur rimligt det folk säger är från fall till fall. Att ta det folk säger som fakta varje gång är lika naivt som det är cyniskt att tro att de snackar skit varenda gång. Vi kan väl säga som så här angående ditt exempel att det är 300 % lättare när man gillar spel att köpa sitt favoritspel genom tiderna än att bojkotta sitt favoritspel genom tiderna.Trodde vi hade lärt oss vid det här laget att man ska inte ta det som internet-forum säger att de ska göra som ett faktum att de ska göra det.
Jag känner en som bara spelar Uncharted i stort sett och varje gång vi träffas frågar han mig om UC4 är utannonserat. Senaste sa jag att det var det och då sa han att när det kommer är det dags att köpa konsolen. Han vet inte ens vad annat det finns på den
Så där har du fel, det finns absolut de som köper för ett enda spel. Jag tror till 100 % på att vissa kommer att köpa enbart för Halo 2, för vissa verkar det vara deras bästa MP-spel genom tiderna, frågan är bara hur många av dem.
Men än så länge är det ju bara ett rykte
Postad 30 January 2014 - 07:27
Redigerat av Bergan, 30 January 2014 - 08:43.
Postad 30 January 2014 - 08:26
Jag känner en som bara spelar Uncharted i stort sett och varje gång vi träffas frågar han mig om UC4 är utannonserat. Senaste sa jag att det var det och då sa han att när det kommer är det dags att köpa konsolen. Han vet inte ens vad annat det finns på den
Så där har du fel, det finns absolut de som köper för ett enda spel. Jag tror till 100 % på att vissa kommer att köpa enbart för Halo 2, för vissa verkar det vara deras bästa MP-spel genom tiderna, frågan är bara hur många av dem.
Men än så länge är det ju bara ett rykte
Haha skön kille! Själv köpte jag ps4:an för att spela battlefield och kommer väl att spela det typ resten av året...
// Sat
Postad 30 January 2014 - 09:56
Jag köpte en Saturn enbart för Sega Rally.Så där har du fel, det finns absolut de som köper för ett enda spel.
Postad 30 January 2014 - 12:50
Nu är jag med på bananVid det här laget borde det ju vara rätt allmänt känt att grafikprocessorn i PS4 är 50% snabbare.
Vad det innebär när det gäller spel? Bättre grafik och/eller högre framerate, såklart.
Några reflektioner kring detta. För mig visar det återigen att grafiken inte är stötestenen när folk kommer en konsol. PS4 är betydligt kraftfullare och ändock säljer Xbox One bra. Hade det sålt stora mängder konsoler hade Sony tryckt ut reklam som visar på denna punkt. Som jag var inne på tidigare, jag tror att det är andra värden som styr.
Postad 30 January 2014 - 13:14
Sen handlar det i mångt och mycket om exklusiva IP:n, vill du ha Halo, GeoW, Fable och allt vad dom heter, så köper du en Xbox One, grafik spelar mindre roll. Vill du ha inFamous, Killzone, Heavenly Sword, och allt vad dom heter, så köper du en PS4:a.
Men man kan fortfarande inte argumentera bort att PS4:an är kraftfullare, och kommer förmodligen ha
Redigerat av Paganmoon, 30 January 2014 - 13:17.
Postad 30 January 2014 - 18:00
The ratio of PlayStation 4 sales to Xbox One sales here in the UK is 1.5:1, PlayStation UK boss Fergal Gara said at an event this morning, attended by Eurogamer.
PS3 to Xbox 360 sales, on the other hand, are the reverse - 1:1.51, Gara said, using the latest sales data.
[PlayStation 4 is the fastest-selling console in UK history, so its lead is not unexpected. By the end of 2013, PS4 had amassed 4.2 million sales worldwide.
Xbox One's launch was twice as strong as Xbox 360's in the UK, but Microsoft's new machine has only managed to ship 3.9 million consoles worldwide so far.
Mind you, Xbox One is available in fewer countries than PS4 - a statistic that will even out over the course of the year.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 30 January 2014 - 18:01.
Postad 31 January 2014 - 03:39
From GoNintendo.
http://gonintendo.co...story&id=221453
Thanks so much for your support of Batman: Arkham Origins on Wii U.
We are contacting you today because you purchased the Batman: Arkham Origins Season Pass for Wii U. We hope you’ve been enjoying the content that has been delivered thus far. Based on demand for Downloadable Content on the system, Warner Bros. Interactive Entertainment has made the decision to remove its offering of the upcoming new story campaign for Wii U. As a result, we will be crediting the entire $19.99+tax cost of the Season Pass back to your Nintendo eShop account. You will still be able to enjoy the content already released thus far.
We apologize for any inconvenience this may cause and thank you for your support of the game.
Sincerely,
Nintendo of America Inc.
Postad 31 January 2014 - 07:41
Nä, bort man "paddan" och skicka bara med en vanlig hk och sälj rubbet för "149". Radikalt javisst men så går det radikalt dåligt oxå (nu är det ju tydligen precis det de inte ska göra iofs - lycka till...).
Redigerat av pacman, 31 January 2014 - 07:45.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
40 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?