LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017
5776 svar till detta ämne
Postad 07 January 2018 - 18:02
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
B7, ljudfråga.
Jag får inte ut dolby digital eller dts som jag vill, måste kopplat fel, eller använder fel inställningar. Jag har hdmi in i tv:n från PC och Xbox one x sen har jag optiskt ljudkabel ut från tv:n till förstärkaren (som klarar dolby digital och DTS), men det ljudet som kommer ut ur högtalarna är standardljud från förstärkaren. På min gamla tv drog jag in alla hdmi i stärkaren och använde hdmi ut till tv:n, då blev det rätt ljud.
Anledningen att jag inte kopplat så på min LG är att förstärkaren inte klarar 4k därav min xbox rakt i tv:n. Någon som har koll på vad jag ska hitta på?
Prova att ändra i ljudinställningarna från PCM till Auto, har för mig det var det jag behövde göra när jag hade kopplat med optisk.
Postad 07 January 2018 - 18:15
Unregisteredfed1fb2b
-
Unregisteredfed1fb2b
-
Rookie
-
2 inlägg
BOOOM
Så enkelt var det ,stort tack!
Postad 07 January 2018 - 18:36
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
<p>
BOOOM
Så enkelt var det ,stort tack!
Bra att det löste sig
Postad 07 January 2018 - 19:07
FenioN
-
FenioN
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Men pcm är väl bättre över lag eller aka man ha den på auto?
Postad 07 January 2018 - 19:21
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Men pcm är väl bättre över lag eller aka man ha den på auto?
Den skickar ut som PCM även när man har den i Auto-läget, beroende på vad som spelas upp.
http://www.lg.com/uk...36020872-others
Redigerat av PassiveA, 07 January 2018 - 19:21.
Postad 07 January 2018 - 19:47
FenioN
-
FenioN
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Den skickar ut som PCM även när man har den i Auto-läget, beroende på vad som spelas upp.
http://www.lg.com/uk...36020872-others
Okej vad bra ska jag ändra det till auto jag med!
Postad 07 January 2018 - 20:18
tuxied
-
tuxied
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hur funkar det att spela upp material från USB-sticka/hårddisk i TV:n?
bra, jag har provat med ett 16 GB minne, fick formatera det till ntfs bara hade ex16 först eller vad det heter. men fat och ntfs stöder tv'n
välj ntfs för då kan du ha spara filer störe än 4 GB på minnet.
kom på en sak. när jag hade stäng av tv'n till standby läge och sen starta den nästa dag fick jag dra ur och sätta i minnet(blir väldigt jobbigt i längden, minnet jag provat med är ett sandisc cruzer 16GB).
Redigerat av tuxied, 07 January 2018 - 20:19.
Postad 07 January 2018 - 20:41
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
kom på en sak. när jag hade stäng av tv'n till standby läge och sen starta den nästa dag fick jag dra ur och sätta i minnet(blir väldigt jobbigt i längden, minnet jag provat med är ett sandisc cruzer 16GB).
Har samma problem och trodde det var något fel på min USB haha.
Postad 07 January 2018 - 22:23
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Menar ni att TV inte läste USB efter "omstart" av TV? Jag har inga såna problem. Har två sticken inne.
Postad 07 January 2018 - 23:08
tuxied
-
tuxied
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Menar ni att TV inte läste USB efter "omstart" av TV? Jag har inga såna problem. Har två sticken inne.
precis.
Det märkliga är att om jag går in i menyn så läser den namnet/typen. men den kan inte visa något innehåll. finns även en mount/unmount knapp. Men det hjälper inte. måste dra ut och sätta i minnet så funkar det igen.
Men har inte provat med den firmware som tv'n har nu(hade en äldre förut).
Men har Pc'n kopplad med hdmi så spelar direkt från den istället.
Men vet inte hur det är med HDR stödet från PC'n.
T.ex om jag skulle spela upp en sån här fil "Mad Max Fury Road 2015 (2160p x265 10bit Joy)" från PC, så tror jag inte HDR/10bit delarna kommer med/visas på tv'n.
Men om Tv'n själv får spela upp den direkt från minne eller bluerayspelare. Så kanske det här Dolby vison läget går in, så som det gör med Netflix om man kollar på en 4k Serie ?
Postad 08 January 2018 - 08:35
phat
-
phat
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
ANG Judder / eftersläpningar som jag har haft. Gick till HIFI klubben med TVn och även de tyckte att TVn hade stora problem med eftersläpningar. Fick en ny TV och den nya funkar MYCKET bättre. Visst hackar det fortfarande, men jag kan ha trumotion på 3-4 for att få en bra bild, jämförd med att jag behövde ha 10 tidigare för att få hälften så bra bild som jag har nu.
Postad 08 January 2018 - 08:43
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1438 inlägg
Kvalitetskontrollen låter sådär i de koreanska fabrikerna...
Postad 08 January 2018 - 09:59
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Inga dåliga rabatter på 77G7 i England, två butiker säljer den för £7,999:
http://www.askdirect...-smart-oled-tv/
http://www.reliantdi...AAAAAAAAAAAAgA=
Postad 08 January 2018 - 11:17
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Till slut fått upp tvn på väggen. Nu räcker inte strömkabeln till tvn hela vägen till uttaget. Antar jag får fixa en förlängningskabel, men blir samtidigt svårt att få plats med något tjockt där bakom eftersom tvn sitter tight mot väggen.
Hur har ni andra löst det?
Postad 08 January 2018 - 11:21
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Till slut fått upp tvn på väggen. Nu räcker inte strömkabeln till tvn hela vägen till uttaget. Antar jag får fixa en förlängningskabel, men blir samtidigt svårt att få plats med något tjockt där bakom eftersom tvn sitter tight mot väggen.
Hur har ni andra löst det?
Måste du ha skarven bakom tvn? Jag behövde ingen skarv då jag har en skarvdosa bakom tvbänken, kabeln nådde dit iaf, drog den bakom tvn till mitten sedan rakt ner därifrån bakom en list tillsammans med resten av kablarna som sitter i tvn.
Postad 08 January 2018 - 11:48
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
ANG Judder / eftersläpningar som jag har haft. Gick till HIFI klubben med TVn och även de tyckte att TVn hade stora problem med eftersläpningar. Fick en ny TV och den nya funkar MYCKET bättre. Visst hackar det fortfarande, men jag kan ha trumotion på 3-4 for att få en bra bild, jämförd med att jag behövde ha 10 tidigare för att få hälften så bra bild som jag har nu.
skönt att det löste sig konstigt undrar vad det var för fel på TVn .. kanske hade en factory reset hjälpt? ibland blir det fel när man uppdaterar till ny firmware och inte alla gamla inställningar rensas korrekt .. så var det iaf på 2016-års modeller men det kanske är löst med årets modeller.
Postad 08 January 2018 - 12:51
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Måste du ha skarven bakom tvn? Jag behövde ingen skarv då jag har en skarvdosa bakom tvbänken, kabeln nådde dit iaf, drog den bakom tvn till mitten sedan rakt ner därifrån bakom en list tillsammans med resten av kablarna som sitter i tvn.
Det kanske är enklast. Får ta upp ett nytt hål i tv-bänken så jag kan flytta skarvdosan närmre där sladden kommer från tvn! Fattar inte hur LG tänkt, för sladden är väl fastmonterad om jag minns rätt?
Postad 08 January 2018 - 13:26
phat
-
phat
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
skönt att det löste sig konstigt undrar vad det var för fel på TVn .. kanske hade en factory reset hjälpt? ibland blir det fel när man uppdaterar till ny firmware och inte alla gamla inställningar rensas korrekt .. så var det iaf på 2016-års modeller men det kanske är löst med årets modeller.
Yes någon annan här tipsade om återställningen efter factory reset, men det hjälpte inte. Helt sjukt var det iallafall. Skämtar inte när jag säger att matrix effekten (eftersläpningar) dök up flera gånger per minut, trots att jag hade de-judder o blur på 10.
Postad 08 January 2018 - 13:33
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Bara att börja njuta av bra bild nu då 
Postad 08 January 2018 - 13:35
phat
-
phat
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Bara att börja njuta av bra bild nu då 
YES, tills jag hittar något annat att störa mig på 
Postad 08 January 2018 - 14:23
maxiie91
-
maxiie91
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
När tror ni LG börjar jobba igen då? Sjukt att man väntat på Netflix kod sedan November...
Postad 08 January 2018 - 14:53
Udd3n
-
Udd3n
-
Amatör
-
-
73 inlägg
När tror ni LG börjar jobba igen då? Sjukt att man väntat på Netflix kod sedan November...
Ja, det är sjukt. Skickade en påminnelse till dem men fick svar att de inte glömt bort oss och jobbar på det..
Postad 08 January 2018 - 15:16
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Hej, tänkte byta min 50" Panasonic G30-plasma mot en LG B7 65"
Kom in på AVS-forum och där finns det över 100 sidors tråd om vertikal banding.
Hur upplever ni detta, hur stort är problemet vid vanligt tittande?
Sen undrar jag om storleken, sitter 3.5 meter från TV:n... är 65" det nya 50"?
Eller ska man satsa på 55"?
Tack på förhand.
Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 08 January 2018 - 15:17.
Postad 08 January 2018 - 15:21
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Kolla historiken i den här tråden så får du svar på alla dina frågor.
Postad 08 January 2018 - 15:30
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Kolla historiken i den här tråden så får du svar på alla dina frågor.
Var lite lat, ska beta igenom hela tråden ikväll 
Postad 08 January 2018 - 15:34
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Hej, tänkte byta min 50" Panasonic G30-plasma mot en LG B7 65"
Kom in på AVS-forum och där finns det över 100 sidors tråd om vertikal banding.
Hur upplever ni detta, hur stort är problemet vid vanligt tittande?
Sen undrar jag om storleken, sitter 3.5 meter från TV:n... är 65" det nya 50"?
Eller ska man satsa på 55"?
Tack på förhand.
På det avståndet 65". Angående banding så är det helt olika, skulle man köpa hem tre olika OLEDs hade de nog alla sett annorlunda ut vid vanligt tittande. Sedan är det heller inte alla som märker det eller bryr sig.
Postad 08 January 2018 - 16:35
Shengya
-
Shengya
-
Amatör
-
-
53 inlägg
phat, får man fråga vilken modell det är?
Postad 08 January 2018 - 19:28
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Det kanske är enklast. Får ta upp ett nytt hål i tv-bänken så jag kan flytta skarvdosan närmre där sladden kommer från tvn! Fattar inte hur LG tänkt, för sladden är väl fastmonterad om jag minns rätt?
Det är inte så att du hängt den för högt, en bra nivå är när mitten på skärmen är ungefär i ögonhöjd när du sitter i soffan.
Gigantisk skillnad i bildupplevelse med rätt höjd, högt = uselt.
Postad 08 January 2018 - 21:49
Rille_lkp
-
Rille_lkp
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Var och köpte en 65B7V i mellandagarna och har ett udda(?) problem, TV:n är sned... Mäter jag avståndet mellan TV-bänken och TV:n skiljer det 8mm i höjd mellan hörnen. Misstänker att det inte är något generellt men hur ser era ut? Har en rutig tapet bakom så syns ju extra tydligt 
Har även ganska mycket bandning som syns även vid normalt tittande så lite osäker på om jag ska byta och hoppas på det bästa eller lämna tillbaka och avvakta något år eller två.
Redigerat av Rille_lkp, 08 January 2018 - 21:53.
Postad 08 January 2018 - 21:57
phat
-
phat
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
phat, får man fråga vilken modell det är?
En B7V 55 tum
Postad 08 January 2018 - 23:31
maxsweden
-
maxsweden
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjo! Reggade konto här för har nyss beställt en B7 från elgiganten men man börjar ju oroa sig nu när man läser problem om banding och tinting.
Ska endast använda tv:n som skärm till HTPC så appar och sånt bryr jag mig inte om. Kmr köra externt ljud oxå från datorn så inget problem där med. Tänkte spela TV-spel och se streams, youtube, 10 bitars bluray-filmer, 4K HDR-material och övrig HD som det är till för.
Asså hur kan det vara banding på en tv som ska ha 10-bitars panel? Tinting låter ju oxå oacceptabelt. Räknas det som "inte nöjd med produkten" i elgigantens 30 dagars öppet köp om det visar sig vara sånna irritationsmoment i ens TV man tagit emot?
Postad 08 January 2018 - 23:39
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
På det avståndet 65". Angående banding så är det helt olika, skulle man köpa hem tre olika OLEDs hade de nog alla sett annorlunda ut vid vanligt tittande. Sedan är det heller inte alla som märker det eller bryr sig.
Tack har skummat igenom hela tråden.
Kommer inte att sitta och kolla på 5% gråskala, föredrar lite mer dynamiskt material. Fel kan man hitta på det mesta om man letar nog mycket. Minns när köpte min PV60 år 2008, det var enligt forum många fel på den modellen, det var fläktar av ett visst fabrikat som lät mycket det var buzzing och inbränningar. Köpte den ändå och blev extremt nöjd. Hade den till 2012 då jag köpte en P50G30Y, vet det fanns folk som skrev om Rainbow effect, Halos och allt möjligt men jag har aldrig märkt något av det. Enda problemet med denna TV var att den började surra lite efter 6 år vid vita scener, det berodde på dålig jord i ett kretskortet för ström-matning men efter att ha dragit åt skruvarna som ska jorda mot chassit blev den tyst igen 
Är väl inte så mycket att fundera på - bara åka och handla en 65" och koppla in sin källa och kolla på lite film. Är man inte nöjd så får man montera tillbaka plasman och gilla läget.
Postad 09 January 2018 - 07:39
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Tjo! Reggade konto här för har nyss beställt en B7 från elgiganten men man börjar ju oroa sig nu när man läser problem om banding och tinting.
Ska endast använda tv:n som skärm till HTPC så appar och sånt bryr jag mig inte om. Kmr köra externt ljud oxå från datorn så inget problem där med. Tänkte spela TV-spel och se streams, youtube, 10 bitars bluray-filmer, 4K HDR-material och övrig HD som det är till för.
Asså hur kan det vara banding på en tv som ska ha 10-bitars panel? Tinting låter ju oxå oacceptabelt. Räknas det som "inte nöjd med produkten" i elgigantens 30 dagars öppet köp om det visar sig vara sånna irritationsmoment i ens TV man tagit emot?
du snackar nog om posterisering vilket är en annan sak mot vertical banding som orsakas av dålig uniformitet vid tillverkningen.
Postad 09 January 2018 - 10:10
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Någon som är kunnig, hur och varför banding och i LGs fall röd i uniformitet kommer till under tillverkning?
Postad 09 January 2018 - 10:58
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Det är inte så att du hängt den för högt, en bra nivå är när mitten på skärmen är ungefär i ögonhöjd när du sitter i soffan.
Gigantisk skillnad i bildupplevelse med rätt höjd, högt = uselt.
Nja, det blev några cm högre upp än vad jag velat (svårt att mäta in). Men ca 2/3 av skärmen är under ögonen om jag sitter upp i soffan.
En annan fråga: Har ni tips på prisvärda HDMI-kablar på 3 meter? Som fixar 4K, HDR, 60hz osv. Då måste man upp på 18GBps antar jag?
Postad 09 January 2018 - 12:45
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Nja, det blev några cm högre upp än vad jag velat (svårt att mäta in). Men ca 2/3 av skärmen är under ögonen om jag sitter upp i soffan.
En annan fråga: Har ni tips på prisvärda HDMI-kablar på 3 meter? Som fixar 4K, HDR, 60hz osv. Då måste man upp på 18GBps antar jag?
Jag kör Deltacos Premium High Speed with Ethernet" som klarar upp till 18Gb/s
Postad 09 January 2018 - 17:00
Unregistered46b3322a
-
Unregistered46b3322a
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Det här svaret fick jag från LG när jag undrade hur jag skulle få igång mitt medföljande 6 månaders Netflixabonnemang som följde med när jag köpte min 55C7 på BF-rean..
Dessvärre var sista dagen för att utnyttja/anmäla intresse om erbjudandet den 23:e december och vi kan tyvärr inte ordna fram detta erbjudande längre. I länken nedan hittar du mer information om kampanjen. Jag bifogar också ett dokument med villkor för erbjudandet i mailet.
Vad f*an är det här?
Har inte fått någon sådan information vid köpet vare sig från LG eller Elgiganten..
Redigerat av Unregistered46b3322a, 09 January 2018 - 20:07.
Postad 09 January 2018 - 17:22
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
hejsan.har precis fått hem min 55B7..första intrycket är bra..har bara installerat den med min comhem tivobox..inte gjort några inställningar..
har bara provat den på isf lägerna..
kan ni bara ge mig 5 saker som jag snabbt kan ställa in till å börja med..vad ska jag stänga av och sätta på
mvh roland
Postad 09 January 2018 - 17:46
FenioN
-
FenioN
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
hejsan.har precis fått hem min 55B7..första intrycket är bra..har bara installerat den med min comhem tivobox..inte gjort några inställningar..
har bara provat den på isf lägerna..
kan ni bara ge mig 5 saker som jag snabbt kan ställa in till å börja med..vad ska jag stänga av och sätta på
mvh roland
Uppdatera till senaste programvara.
Ändra till ifs läge eller technocolor
Stäng av tru motion
Ställ in inställningar för varje källa tex DV HDR sdr mm
Postad 09 January 2018 - 18:10
Alan31
-
Alan31
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Postad 09 January 2018 - 18:47
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
ni som har comhem tivobox..vad har ni för inställning på "videoformat"
min är inställd på 1080i..1080p genomsläpp...är det rätt?
å skalar tv:n upp automatsikt..eller måste jag ställa in det själv?
Postad 09 January 2018 - 18:53
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
ni som har comhem tivobox..vad har ni för inställning på "videoformat"
min är inställd på 1080i..1080p genomsläpp...är det rätt?
å skalar tv:n upp automatsikt..eller måste jag ställa in det själv?
Skulle den inte skala upp skulle du ha en liten ruta i mitten av tvn med svarta kanter runtom. Så, svar ja.
Postad 09 January 2018 - 21:48
Unregistered10c1670b
-
Unregistered10c1670b
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Provat att testa mikrofonen i fjärren? Funkar fint i många sammanhang.
Jo, jag har provat söka med röst i Youtube-appen via mikrofon i fjärren.
Funkar OK så länge man söker på det språk som man har i inställningarna.
Men om jag har Engelska funkar det inget vidare att söka t.ex. på svenska musik-grupper.
Och har jag svenska som språk funkar det lika illa att söka på engelska ord eller musik.
Och verkar bara gå att använda ett språk åt gången, och det är inte lätta att växla mellan heller...
(Har för mej att detta funkar smidigare på Android-TV, t.ex. Sony, då jag provade hos en kompis...)
Därför hoppades jag att tangentbordet skulle vara en bra work-around, med det duger ju tydligen bara till att flytta pekaren
funkar inet att mata in text... Blir väl att fortsätta att casta från mobilen till Youtube-appen för att kunna söka via mobilen.
Postad 09 January 2018 - 21:52
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Haha nu har jag tröttnat på den här bandingdiskussionen så var tvungen till slut att titta på det där marco polo avsnittet och även köra 5% grey.
Och visst har jag banding, har dock aldrig lagt märke till det någon annan gång och antar att det inte finns någon smidig garantiprocess för utbyte. Eller?
Väldigt svårt att fånga med mobilkamera, men ser väl ut ungefär som alla andra som lagt upp sina här

Edit. Den där bilden sa inte mkt näää..jag har vertikala streck, men även tendenser till ett horizontelt band mitt på TVn.
DOck inget som jag tror jag kommer försöka byta TVn på, det jag stör mig på är motionhanteringen där jag försöker vänja mig vid att köra truemotion OFF.
Redigerat av e3henri, 09 January 2018 - 21:58.
Postad 09 January 2018 - 21:56
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Nu har 2018 modellerna visats och det verkar vara i princip exakt samma panel som förra året fast ny processor....så då kan man känna sig nöjd med att man inte väntade. 2018 verkar bli ännu mindre bildförbättringar än 2017.
Postad 09 January 2018 - 21:57
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Haha nu har jag tröttnat på den här bandingdiskussionen så var tvungen till slut att titta på det där marco polo avsnittet och även köra 5% grey.
Och visst har jag banding, har dock aldrig lagt märke till det någon annan gång och antar att det inte finns någon smidig garantiprocess för utbyte. Eller?
Väldigt svårt att fånga med mobilkamera, men ser väl ut ungefär som alla andra som lagt upp sina här

Om du endast har sett det i Marco Polo är det inget att bry sig över tycker jag, det är när det tar över andra scener och i fotboll det är ett problem imo.
Postad 09 January 2018 - 21:59
Unregistered10c1670b
-
Unregistered10c1670b
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hade nya TVn nyare firmware? Jag upplevde mindre problem med hackande bild efter uppdatering till nyare firmware.
Liknande påpekas ju i testet nedan.
http://www.hdtvtest....01711264510.htm
Postad 09 January 2018 - 22:03
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Om du endast har sett det i Marco Polo är det inget att bry sig över tycker jag, det är när det tar över andra scener och i fotboll det är ett problem imo.
Fast det var konstigt nog väldigt tydligt i just den scenen som det pratats om - i scenen efter (som också känns mörk) så syns det inget alls---nästan så man tror det är inbyggda linjer i den scenen 
Hockey hade ingen banding, men däremot massa ryckigheter (på offsidelinjerna och framförallt på sargen). Tog dock en titt på min Sony och det ryckte rejält där med så antar att det var Telias IPTV sändning som var sådan.
Postad 09 January 2018 - 22:09
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
En skalningsfråga.
Vilken tror ni skalar upp bluray 1080p bäst?
LGn eller min Sony UBP-X800 (Ultra HD Blu-ray spelare)?
Eller möjligtvis min Denon X3300?
Jag ser ingen större skillnad på LGn eller Sonyn, men låter jag Denon göra jobbet blir det väldigt skarpt men pixligt (antar att det är dåligt när diagonala logor blir kantiga)
Postad 09 January 2018 - 22:22
phat
-
phat
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Hade nya TVn nyare firmware? Jag upplevde mindre problem med hackande bild efter uppdatering till nyare firmware.
Liknande påpekas ju i testet nedan. http://www.hdtvtest....01711264510.htm
Nej båda hade senaste mjukvaran
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|