Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#3751

Postad 20 juni 2016 - 18:03

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • LĂ€rjunge

  • 400 inlĂ€gg
  • 0
Köpte Shovel knight igÄr för 150 spÀnn. Grymt kul spel!

#3752

Postad 20 juni 2016 - 21:33

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

  • 481 inlĂ€gg
  • 0

Köpte Shovel knight igÄr för 150 spÀnn. Grymt kul spel!

Om du skaffar Shovel Knight amiibon kan du lÄsa upp multiplayer



#3753

Postad 05 juli 2016 - 19:10

Satsvear
  • Satsvear
  • MĂ€stare

  • 3 066 inlĂ€gg
  • 0
Brukar smygtitta i denna trÄd lite dÄ och dÄ. Tror ni det finns nÄgon chans att priset pÄ wii u nÄgobsin blir bÀttre? Lite sugen pÄ en maskin och köra partyspel med frugan och lite Zelda med barna. Dock maskin + kontroller att vifta med och nÄgra spel sÄ rycker det i snÄltarmen.

#3754

Postad 05 juli 2016 - 19:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0

Tror inte pÄ nÄgon prissÀnkning tbh. DÄ skulle de redan gjort det men vem vet, kanske för att fÄ bort lagret eller nÄt. Kan ju hoppas pÄ bakÄtkompatibilitet eller portar och hoppa pÄ NX-tÄget frÄn början annars.

 

Men har du vÀntat sÄ hÀr lÀnge sÄ Àr det lika bra att vÀnta tills NX utannonseras formellt nÄn gÄng under resten av Äret. Augusti t.ex. Sen Àr det lite lÀttare att ta beslut kanske.


Redigerat av Zoiler, 05 juli 2016 - 19:23.


#3755

Postad 05 juli 2016 - 19:31

Satsvear
  • Satsvear
  • MĂ€stare

  • 3 066 inlĂ€gg
  • 0
LÄter som en bra ide att invÀnta och ev hoppa pÄ nÀsta tÄg. FÄr kolla blocket nÄgon gÄng och se om jag ramlar över en.

#3756

Postad 05 juli 2016 - 20:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0

För jag tror att Àven om det nu inte skulle bli nÄgon bakÄtkompatibilitet sÄ kommer de att porta över de viktigaste spelen frÄn Wii U, för det Àr mÄnga som har missat en hel del klassiska spel, vilket de kommer vilja utnyttja. SÄ en Wii U nu kanske inte Àr optimalt.



#3757

Postad 08 augusti 2016 - 08:25

Eucharist
  • Eucharist
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0

Finns det nÄgra kommande spel att se fram emot? Kikar ocksÄ in i den hÀr trÄden ibland för att se om ni diskuterar ngt nytt...

 

Den som anvÀnder konsolen mest hemma Àr min 7 Äriga dotter dock...

 

By the way, nÀr man ÀndÄ Àr inne pÄ spel för barn, varför översÀtter man inte fler spel? Spel som uppenbarligen riktar sig till yngre Äldrar, som LEGO, mÄste jag springa in och förklara vad de sÀger för att hon ska fatta vad hon ska göra etc...okej om man inte vill spela in voice overs, men Ätminstone översÀtta i text.

 

Det enda hon har som Àr svenskt 100% Àr ett skylanders-spel...ser det bÀttre ut pÄ andra konsoler Àn wii u? (som borde vara den mest barnvÀnliga...)



#3758

Postad 08 augusti 2016 - 09:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Finns det nÄgra kommande spel att se fram emot? Kikar ocksÄ in i den hÀr trÄden ibland för att se om ni diskuterar ngt nytt...

 

Den som anvÀnder konsolen mest hemma Àr min 7 Äriga dotter dock...

 

By the way, nÀr man ÀndÄ Àr inne pÄ spel för barn, varför översÀtter man inte fler spel? Spel som uppenbarligen riktar sig till yngre Äldrar, som LEGO, mÄste jag springa in och förklara vad de sÀger för att hon ska fatta vad hon ska göra etc...okej om man inte vill spela in voice overs, men Ätminstone översÀtta i text.

 

Det enda hon har som Àr svenskt 100% Àr ett skylanders-spel...ser det bÀttre ut pÄ andra konsoler Àn wii u? (som borde vara den mest barnvÀnliga...)

LEGO-spelen brukar man kunna vÀlja mellan engelska eller danska (LEGO Àr ju danskt). Antar att de tycker att det rÀcker med ett nordiskt sprÄk. Sen om en 7-Äring klarar att lÀsa danska kanske inte sjÀlvklart.



#3759

Postad 08 augusti 2016 - 15:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0

Finns det nÄgra kommande spel att se fram emot?

Inte direkt pÄ Wii U, all kraft lÀggs pÄ NX nu. Wii U Àr vÀl inte mycket mer kvar Àn Paper Mario och Zelda.



#3760

Postad 08 augusti 2016 - 22:56

mBr
  • mBr
  • MĂ€stare

  • 3 024 inlĂ€gg
  • 0
Sen har du ju Àven alla Wii spel du kan köra pÄ WiiU. Mario, Barbie och massa andra "barnspel"

#3761

Postad 09 augusti 2016 - 07:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Inte direkt pÄ Wii U, all kraft lÀggs pÄ NX nu. Wii U Àr vÀl inte mycket mer kvar Àn Paper Mario och Zelda.

Kan vi rÀkna Wii U som en flopp? SÄ gammal Àr den vÀl inte att de skulle sluta ta fram nya titlar redan?



#3762

Postad 09 augusti 2016 - 08:57

mBr
  • mBr
  • MĂ€stare

  • 3 024 inlĂ€gg
  • 0
SÄlt ca 12 000 000 vilket inte Àr sÄ bra direkt sÄ lite flopp.
Men det kommer nog komma spel ett tag till.

#3763

Postad 09 augusti 2016 - 12:05

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

  • 481 inlĂ€gg
  • 0
Jag hoppas de fortsÀtter utveckla Pokkén samt inför nya karaktÀrer till spelet. Jag vill gÀrna se Breloom eller Hitmonchan och Hitmonlee dÀr. Vad tycker ni?

#3764

Postad 09 augusti 2016 - 13:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0

Kan vi rÀkna Wii U som en flopp? SÄ gammal Àr den vÀl inte att de skulle sluta ta fram nya titlar redan?

Ja det Àr en rejÀl flopp sÄklart.

 

Fast jag vet inte om de har slutat göra spel, det Àr inte sÀkert. Men ser man pÄ kommande spel idag till den som de har utannonserat sÄ finns inte mycket att hÀnga i granen.



#3765

Postad 11 augusti 2016 - 11:18

mBr
  • mBr
  • MĂ€stare

  • 3 024 inlĂ€gg
  • 0
DÀrför man ska spara den och flera spel... VÀrdet kommer sÀkert stiga med tanke pÄ hur lite som sÄlt.
Plus att Nintendos spel som kommer sent i generationen alltid ökat i vÀrde innan. Och sÀkerligen kommer göra sÄ igen.

#3766

Postad 13 augusti 2016 - 01:11

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

  • 481 inlĂ€gg
  • 0

DÀrför man ska spara den och flera spel... VÀrdet kommer sÀkert stiga med tanke pÄ hur lite som sÄlt.
Plus att Nintendos spel som kommer sent i generationen alltid ökat i vÀrde innan. Och sÀkerligen kommer göra sÄ igen.

Det Àr nu man önskar att man köpte ett extra exemplar av Wii U Wind Waker Edition, jag var sÄ nÀra pÄ göra det förut men valde lÄta bli. Det visade sig att sista exemplaret nu gick pÄ 10 lax pÄ Fyndiq. Kan tÀnka mig att den skulle kosta mycket mer efter 5 eller 10 Är



#3767

Postad 02 oktober 2016 - 21:28

baltimore
  • baltimore
  • AnvĂ€ndare

  • 110 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte utöka lagringsmÀngden pÄ min Basicenhet.

Fungerar det med ett vanligt USB-minne? NĂ„gon bra modell som kan rekommenderas till detta?



#3768

Postad 02 oktober 2016 - 23:34

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

  • 481 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte utöka lagringsmÀngden pÄ min Basicenhet.

Fungerar det med ett vanligt USB-minne? NĂ„gon bra modell som kan rekommenderas till detta?

Det rekommenderas inte att anvÀnda USB minne i lÄnga lopp, men jag antar att du redan har hört det dÀr förut. Försök sikta pÄ mÀrket Sandisk, de ska tydligen ha bÀst kompatibilitet med Wii U.



#3769

Postad 03 oktober 2016 - 13:06

baltimore
  • baltimore
  • AnvĂ€ndare

  • 110 inlĂ€gg
  • 0

Varför rekommenderas inte USB-minne?

Jag har inte tÀnkt att ladda ner hela spel utan det Àr mest bara det som spel pÄ skiva behöver installera och det tar ju en del utrymme det ocksÄ men det blir inte jÀttemÄnga GB iaf.



#3770

Postad 03 november 2016 - 11:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlĂ€gg
  • 0

maxresdefault.jpg

 

WiiU (som Àr japanska och pÄ ett ungefÀr betyder "det blev inte riktigt som vi tÀnkt oss") slutar tillverkas denna vecka.

 

 



#3771

Postad 03 november 2016 - 15:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0

It had a good run.



#3772

Postad 03 november 2016 - 15:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Undras om Nintendo har analyserat var det gick fel? 2 tips: komplexiteten, att behöva boota i ett separat lÀge för att kunna köra ett gammal wii-spel. Helt galet! Samt, att inte ens leverera med nÄgon vettig remote utan endast en stor klumpig skÀrm med knappar pÄ. Hade man inte sina gamla wii-motes kvar fick man köpa nya sÄdana för att ens kunna anvÀnda konsolen pÄ ett vettigt sÀtt.



#3773

Postad 03 november 2016 - 16:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0

Undras om Nintendo har analyserat var det gick fel?

Ja de vet redan.

 

Det Àr dÀrför de gör en Wii U Slim nu med Switch :D



#3774

Postad 03 november 2016 - 17:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlĂ€gg
  • 0

Undras om Nintendo har analyserat var det gick fel? 2 tips: komplexiteten, att behöva boota i ett separat lÀge för att kunna köra ett gammal wii-spel. Helt galet! Samt, att inte ens leverera med nÄgon vettig remote utan endast en stor klumpig skÀrm med knappar pÄ. Hade man inte sina gamla wii-motes kvar fick man köpa nya sÄdana för att ens kunna anvÀnda konsolen pÄ ett vettigt sÀtt.

Tips 2 Àr ju fixat och tips 1 Àr ju pÄ sÀtt och vis oxÄ fixat :)

Zoiler>> haha, WiiU Slim ja. Men med den viktiga skillnaden att de den hÀr gÄngen kan fimpa skÀrmen om allt skiter sig. :)



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.