Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 01 februari 2009 - 21:15

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Har haft min vita 16 gb några dar nu.....ingen krasch än :-) Har senaste uppdateringen.
Med mina Sonysar ficka man inom de första timmarna alltid någon form av krasch!
Ska nog oxå köpa en mac nästa gång....eller vete tusan om man inte köper en på stört! :-)

Vilkan ska man då ha???

Mac min är perfekt om du bara vill ha en bra erbetsdator men jag skulle nog gå på iMac och inte den billigaste utan den som är näst billigast, du kan köra in 4gig ram och du har ett garfikkort på 256mb, med den kan du spela vilket spel du vill och göra massa annat, de enda som krävs mycket av i en mac är ram minne, ju mera desstå bättre, jag ska uppgradera snart och för mig blir de nog iMac 24 tummaren med 1tbHd och 512mb grafikkort, 3,02cpu och max med minne, finns inget du inte kan göra med den datorn, kostar runt 20 tusen men de är e värt.

Har du gått om pengar kan du gå på nya bärbara med 17 tums skärm, 8gig 1066mhz minne, 2 grafikkort, ett på 256mb och ett på 512mb, batteri tid på hela 8 timmar och hela härligheten går loss på ca 40 tusen MEN då får du den värsta bärbara dator som finns idag, sopar mattan med allt som finns när de gäller bärbart och säkert 80% av alla stationära får också stryk av detta monster.

Men du kan ju också köpa en mac pro och stoppa in dubbla 3,0ghz zpu, 1,5tb grafikkort, 64mb ram minne och säg 4st 1TB diskar, men då blir nog priset över 100 tusen men då får du nått som slår allt som finns idag för den privata marknaden.

Postad 01 februari 2009 - 21:42

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Jag har haft min inlämnad för sprickor i vid mute-knappen, se bild, och fick tillbaka den i fredags efter knappt två veckor. Utbytt på garanti, inga konstigheter, även om telia-försäljaren "aldrig hade hört taaaalas om problemet"... :-)

Hade turen att få en utbyteslur med bättre byggkvalitet än den jag hade innan, som hade lite skarpa kanter på kromlisten runt skärmen. Så jag är alltsom allt en "happy camper" även om det är kasst att de spricker från första början.

Vart bytte du ut din, i sthlm eller? Vilken butik?

Postad 01 februari 2009 - 21:52

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Kan inte begripa hur r i hela h-vete man kan nöta sönder en knapp så där?

De första jag köpte till min iphone var ett plast skydd till displayen och ett lädercase, och sedan klistrade jag på skyddet för displayen de första jag gjorde, alltså då den var ny direkt ur kartongen.

Har haft en ipod touch i ett drygt år som jag gjorde lika dant med, sålde den före jag bytte till iphone, efter 1 års användande dagligen så var den som ny, inte en enda repa, såg ut som den var ny i kartong och samma sak kommer de bli med min iphone, köper man ett lädercase är de omöjligt att skada telefonen och den håller i evigheter.

Vart bytte du ut din, i sthlm eller? Vilken butik?

När de gäller garanti på Apple produkter så kan du gå in i vilket apple butik som helst och lämna in din produkt.

Postad 01 februari 2009 - 22:40

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

De första jag köpte till min iphone var ett plast skydd till displayen och ett lädercase, och sedan klistrade jag på skyddet för displayen de första jag gjorde, alltså då den var ny direkt ur kartongen.

Har haft en ipod touch i ett drygt år som jag gjorde lika dant med, sålde den före jag bytte till iphone, efter 1 års användande dagligen så var den som ny, inte en enda repa, såg ut som den var ny i kartong och samma sak kommer de bli med min iphone, köper man ett lädercase är de omöjligt att skada telefonen och den håller i evigheter.

När de gäller garanti på Apple produkter så kan du gå in i vilket apple butik som helst och lämna in din produkt.

Jaha, det visste jag inte. Då behöver jag ju inte gå till butiken jag köpte iPhonen ifrån. Antar att det är lite lättare med garanti och såna saker i en Apple butik? Och eftersom det är en Apple butik så känner dom ju säkert till att vissa problem är vanliga som tex. sprickor i iphone, eller hur?

Redigerat av King D, 01 februari 2009 - 22:41.

Postad 01 februari 2009 - 23:07

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Jaha, det visste jag inte. Då behöver jag ju inte gå till butiken jag köpte iPhonen ifrån. Antar att det är lite lättare med garanti och såna saker i en Apple butik? Och eftersom det är en Apple butik så känner dom ju säkert till att vissa problem är vanliga som tex. sprickor i iphone, eller hur?

De som är bra med apple är att alla deras produkter har ett inbyggt serie nummer i mjukvaran som ej går att radera, du kan gå in i vilket apple butik som helst i världen och dom kan se när du har köpt din produkt och vart du köpt den, köper du en dator i England och du får problem med den här i Sverige så kan du gå in i vilken apple butik som helst och få felet avhjälp, du behöver inga kvitton eller garanti bevis, dom ser direkt via serie numret om du har någon garanti kvar.

Postad 01 februari 2009 - 23:14

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

De som är bra med apple är att alla deras produkter har ett inbyggt serie nummer i mjukvaran som ej går att radera, du kan gå in i vilket apple butik som helst i världen och dom kan se när du har köpt din produkt och vart du köpt den, köper du en dator i England och du får problem med den här i Sverige så kan du gå in i vilken apple butik som helst och få felet avhjälp, du behöver inga kvitton eller garanti bevis, dom ser direkt via serie numret om du har någon garanti kvar.

Dock när det gäller iPhone så är det inte världsgaranti, så garantin gäller bara i det land du köpte den i...

Postad 02 februari 2009 - 02:29

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Dock när det gäller iPhone så är det inte världsgaranti, så garantin gäller bara i det land du köpte den i...

Jo de stämmer.

Postad 02 februari 2009 - 04:41

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Hur får jag in mappen 25 mest spelade i min iPhone
utan att radera allt jag har i telefonen nu?
Jag synkar min musik manuellt.

Är det någon som kan hjälpa mig med det här?

Postad 02 februari 2009 - 07:46

x_factor
  • x_factor
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hehe, det är nog bara ett flåttigt tumavtryck på som blev väldigt framträdande på bilden. :) För mute-knappen var inte hårt åtgången, inte telefonen heller för den delen, för då kan hade jag säkerligen inte fått den utbytt. Sprickorna började dyka upp efter en månad ungefär och jag skaffade den i slutet av oktober. Har haft den i ett skinnfodral sen dagen jag köpte den.

Postad 02 februari 2009 - 08:06

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

om du ska ha en speldator så e inte mac rätt väg:P

Jag är inte ute efter en speldator, har t.o.m. slutat spela på pc efter jag inhandlade mig en PS3.
Jag vill att min dator skall hantera bilder och musik bra samt kunna redigera hemmavideos utan problem och det viktigaste den skall vara stabil alltså inte kräva "omvårdnad" som mitt xp hemma verkar behöva lite för ofta.

Postad 02 februari 2009 - 14:14

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Jag är inte ute efter en speldator, har t.o.m. slutat spela på pc efter jag inhandlade mig en PS3.
Jag vill att min dator skall hantera bilder och musik bra samt kunna redigera hemmavideos utan problem och det viktigaste den skall vara stabil alltså inte kräva "omvårdnad" som mitt xp hemma verkar behöva lite för ofta.

Då köper du rätt dator, Mac har dom bästa programmen för bild och video redigering, just därför alla grafiker och filmare och även musiker använder mac, för att den är stabil och har dom bästa multimedia programmen.

Jag har kört min nuvarande mac i 1 år utan att göra något, alltså ingen omvårdnad, allt tutar på och funkar perfekt, detta är bara en fantasi om du kör med windows.

Redigerat av Unregistered94c28536, 02 februari 2009 - 14:21.

Postad 02 februari 2009 - 14:20

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Är det någon som kan hjälpa mig med det här?

Enkelt.

När telefonen är kopplad till din dator och du har iTunes igång så skapar du bara en smart spel lista i din iphone, du väljer att dom 25 mest spelade låtarna ska lägga i din iphone varje gång du dockar den.

Jag har runt 90 gig musik i min dator och kan självklart inte ha all musik i min iphone, därför har jag börjat sätta betyg på alla låtar ifrån 1 till 5, blir en eller flera stjärnor i kanten, sedan skapar jag 2 smarta spel listor, en för låtar med 4 stjärnor och en för låtar med 5 stjärnor.

När jag sedan dockar min iPhone så läggs alla 4 och 5 stjärniga låtar per automatik in i min iphone, enkelt, jag kan sitta i itunes och lyssna och ge betyg och varje gång jag dockar min iphone så uppdateras detta i telefonen.

Du kan skapa vilken smart spel lista som helst, 80 tal, låter på mindre en 3mb, fantasin sätter gränsen och de är just detta som gör itunes så bra.

Postad 02 februari 2009 - 14:26

Unregistered204d2313
  • Unregistered204d2313
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Köpte däremot ett nytt headset som funkar riktigt bra, fick hem det igår. Ett par Koss iSpark.
Funkar perfekt, med mic och inbygd svarknapp. Funkar prima till min iPhone 3G.

Tja, har oxå blivit intresserade av dessa då jag nu börjar läsa dålia reviews av apples egna in-ears som jag väntat på.
Men går det att använda knappen till att byta låt (next, pre) ?

Har man kabeln runt halsen eller direkt till örorna (gillar när ena går runt halsen, då de hänger kvar när man tur ur dem från örat)

mvh
/m

Postad 02 februari 2009 - 14:30

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Tja, har oxå blivit intresserade av dessa då jag nu börjar läsa dålia reviews av apples egna in-ears som jag väntat på.

Har man kabeln runt halsen eller direkt till örorna (gillar när ena går runt halsen, då de hänger kvar när man tur ur dem från örat)

mvh
/m

Jag köpte en Griffin SmartTalk eftersom jag hade ett par D-jays sen innan som jag älskar:

http://shop.ebay.com...-All-Categories
Köpte på Ebay för 100:- inkl frakt istället för apple store där de tar 200 + frakt. :)
Funkar klockrent!

Postad 02 februari 2009 - 16:37

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
El-Giganten har höjt priset på iPhone 3G 16 GB Vit med 1700kr!!!! Kostade förut 3095kr med Telia Mobil 199 (24 mån) nu kostar den 4795kr med samma abonnemang! Länk: http://www.elgigante...joAAAEOHjBZtSw5

När den vita kostade 3095kr så kostade den svarta mer men nu kostar de likadana.

iPhone 8GB med Telia kontantkort kostar fortfarande 5995kr.

Postad 02 februari 2009 - 17:50

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

El-Giganten har höjt priset på iPhone 3G 16 GB Vit med 1700kr!!!! Kostade förut 3095kr med Telia Mobil 199 (24 mån) nu kostar den 4795kr med samma abonnemang! Länk: http://www.elgigante...joAAAEOHjBZtSw5

När den vita kostade 3095kr så kostade den svarta mer men nu kostar de likadana.

iPhone 8GB med Telia kontantkort kostar fortfarande 5995kr.

Köpte min 16gb för en vecka sedan för 400 spänn men då var jag tvungen att binda i 24 mån, totala kostnaden för mig blir 269 i månaden + de jag ringer.

Postad 02 februari 2009 - 18:00

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Köpte min 16gb för en vecka sedan för 400 spänn men då var jag tvungen att binda i 24 mån, totala kostnaden för mig blir 269 i månaden + de jag ringer.

Vart köpte du den? Måste vara importerad va?

Postad 02 februari 2009 - 19:05

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Hos Telia, förlängde mitt nuvarande abonemang.

Totala kostnaden för mig blir efter 2 år 5200:- för själva telefonen.

Redigerat av Unregistered94c28536, 02 februari 2009 - 19:19.

Postad 02 februari 2009 - 21:12

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Ingen som nappat på det nya Isurf-abbonemanget? Har en kompis som är sugen, men han vill ha 16Gb och har inte lyckats få nåt pris på det tydligen. 8gb med isurf plus 150kr i 24mån så får man ju ge 1kr för iphone.

Postad 03 februari 2009 - 09:13

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Första irriterande problem dök upp idag :)
Skulle hitta till ett ställe med hjälp av gps:en men det stog hela tiden "kan inte ansluta till internet" fast det stog att jag hade 3G ibland E samt t.o.m. WLAN när jag flyttade på mig ett par meter bort. Omstart av telefonen hjälpte inte, uppenbarligen var det fel på kopplingsapplikationen i iphonen, detta var mycket irriterande eftersom jag litade på gps:en att den skulle visa mig vägen. Fattar inte varför man inte skall kunna köpa kartor att ha lokalt på mobilen, detta är dock inte specifikt för iphone utan verkar vara mer regel än undantag på alla gps mobiler.

Redigerat av Termos, 03 februari 2009 - 10:21.

Postad 03 februari 2009 - 12:33

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Skulle hitta till ett ställe med hjälp av gps:en men det stog hela tiden "kan inte ansluta till internet" fast det stog att jag hade 3G ibland E samt t.o.m. WLAN när jag flyttade på mig ett par meter bort. Omstart av telefonen hjälpte inte, uppenbarligen var det fel på kopplingsapplikationen i iphonen, detta var mycket irriterande eftersom jag litade på gps:en att den skulle visa mig vägen. Fattar inte varför man inte skall kunna köpa kartor att ha lokalt på mobilen, detta är dock inte specifikt för iphone utan verkar vara mer regel än undantag på alla gps mobiler.

Bara en liten fråga angående GPS:en i iPhonen, kostar det någon att använda den eller är enda kravet att vara ansluten till internet (och det är det man betalar för)?

Postad 03 februari 2009 - 12:40

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Bara en liten fråga angående GPS:en i iPhonen, kostar det någon att använda den eller är enda kravet att vara ansluten till internet (och det är det man betalar för)?

Man betalar för att ladda ned kartorna som internettrafik. GPSn i sig kostar inget att använda.

Postad 03 februari 2009 - 17:06

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Enkelt att fixa, du har väl wlan på och telefonen väljer alltid wlan först om den hittar detta, du måste helt enkelt stänga av wlan i inställningar, då väljer telefonen 3G istället.
Som jag har hemma, har wlan på och så fort jag kommer hem går den över till wlan automatiskt för jag har ställt in så, men som sagt går man runt på stan finns de ju trådlösa signaler över allt och telefonen försöker i första hand köra via trådlöst om du har de påslaget.

Postad 04 februari 2009 - 08:00

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Enkelt att fixa, du har väl wlan på och telefonen väljer alltid wlan först om den hittar detta, du måste helt enkelt stänga av wlan i inställningar, då väljer telefonen 3G istället.
Som jag har hemma, har wlan på och så fort jag kommer hem går den över till wlan automatiskt för jag har ställt in så, men som sagt går man runt på stan finns de ju trådlösa signaler över allt och telefonen försöker i första hand köra via trådlöst om du har de påslaget.

Jag hade först 3G teckning sedan hoppa den över till E sen efter ett par meter till WLAN, då det inte fungerade stängde jag av WLAN men fortfarande samma problem, tyvärr.
Sen frågar ju telefonen om den skall koppla upp sig mot trådlösa om man inte har med dom i listan sen förut? den försöker ju inte ansluta till okända wlan utan att den frågar, så har jag det inställt iaf.

Postad 04 februari 2009 - 14:25

Benkie
  • Benkie
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

och ett måste, Internetradion! funkar klockrent överallt!

Hej, införskaffade min Iphone från Finland förra helgen, funkar klockrent me Tele2 efter Jailbreak och Yellowsn0w. 16g kostade "bara" 519euro!

Internetradion funderar jag lite på, använder du ett separat program för detta eller via Safari?

Vilka program är "must have" så att säga? :)
Gäller förstås förslag på bra spel också hehe.

Tack på förhand

Postad 04 februari 2009 - 17:02

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

mvh
/m

Knappen fungerar precis som på orginallurarna, dvs, paus, hoppa fram och hoppa bak.
Man har högerluren runt halsen:)

Postad 04 februari 2009 - 23:01

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Same here!

Köpte en Dell XPS 420 med massa lull lull 4 gb ram 640 hd 1gb grafik senaste pinnacle studio.....och så VISTA.....
ojojoj...vad jag ångrar mig!! "Programmet svarar inte" är ju standard al the time :-(

Det blir en mac, såå man kan börja redigera som en man! :-)
Dock så funkar itunes perres med vistan!

Postad 05 februari 2009 - 00:11

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Oj OJ Oj, bästa spelet ever är nu släppt till iPhone, Pinball Dreams som fanns till Amigan då de begav sig, kostar 45 spänn och de är värt varenda krona, bästa köpet jag gjort till min iphone, nu är de bara att hoppas att även Pinball Fantasies kommer som är ännu bättre, måste säga att de här flipper spelet är grymt på iphone, kört upp strömmen idag på jobbet för jag kunde inte sluta spela.

Postad 05 februari 2009 - 00:16

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Same here!

Köpte en Dell XPS 420 med massa lull lull 4 gb ram 640 hd 1gb grafik senaste pinnacle studio.....och så VISTA.....
ojojoj...vad jag ångrar mig!! "Programmet svarar inte" är ju standard al the time :-(

Det blir en mac, såå man kan börja redigera som en man! :-)
Dock så funkar itunes perres med vistan!

Kan bara säga att den dagen du går över till apple och os x kommer att vara den roligaste data dagen i ditt liv, och man blir gladare och gladare för varje dag man sitter framför sin apple dator, 3 år nu för mig och de bara funkar, inte en enda hängning, inte nått, de bara funkar dag ut och dag in, man blir bara lycklig när man sitter framför datorn, förut på windows tiden var jag en flitig besökare på diverse dator butiker där jag köpte nytt tangentbord ofta och ibland ny mus, varför? jo för jag slog sönder dom i ren ilska över att skiten inte funkade, nu med 3 år bakom mig som os x användare så ångrar jag bittert att jag körde med windows så pass länge och jag tycker synd om alla stackare som ännu inte upptäckt hur pass mycket bättre os x är.

Postad 05 februari 2009 - 11:04

JEwenson
  • JEwenson
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Kan bara säga att den dagen du går över till apple och os x kommer att vara den roligaste data dagen i ditt liv, och man blir gladare och gladare för varje dag man sitter framför sin apple dator, 3 år nu för mig och de bara funkar, inte en enda hängning, inte nått, de bara funkar dag ut och dag in, man blir bara lycklig när man sitter framför datorn, förut på windows tiden var jag en flitig besökare på diverse dator butiker där jag köpte nytt tangentbord ofta och ibland ny mus, varför? jo för jag slog sönder dom i ren ilska över att skiten inte funkade, nu med 3 år bakom mig som os x användare så ångrar jag bittert att jag körde med windows så pass länge och jag tycker synd om alla stackare som ännu inte upptäckt hur pass mycket bättre os x är.

Nyckelorden vad gäller Mac och Mac OS X är verkligen "Det bara funkar", tänk så otroligt trevligt det är!

Bytte relativt nyligen till en MacBook som laptop, snacka om att man inte ångrar sig, man bara startar upp den och det bara fungerar, det rullar, aldrig något strul, till stor del tack vare Apples hårdhet och kontroll, men ändå, det är underbart, nästan lite tråkigt när man aldrig har något att fixa med datorn.

Detta var även stor del i beslutet att kasta ut min nyinköpta Xperia och köpa en iPhone istället, så underbart med grejjer som bara fungerar, som man bara kopplar ihop och allt synkas så fint och underbart så!

Det är jättegulligt att ha Mac! :)

Postad 05 februari 2009 - 15:53

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
För att gå lite OT, finns det någon macbook som har HDMI ? Är själv lite sugen på att byte min XPS, men kraven jag har är att det måste finnas HDMI vilket borde vara standard idag.

Postad 05 februari 2009 - 15:55

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Ok varför måste det pratas datorer här när det finns en egen avdelning för sånt?! :blink:

Postad 05 februari 2009 - 19:30

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Hjäääääälp!

Jag valde att radera allt på min iPhone via settings och delete. Det tog ungefär 2 timmar och sedan kom apple-loggan upp. Då höll jag in powerknappen samt home-knappen i 5 sekunder och nu verkar den vara låst med apple-loggan på för alltid. Har varit så i ungefär 20 minuter. Vad gör jag nu? Ska ju sälja den imorrn!

Postad 05 februari 2009 - 19:42

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
den kanske blev sur för att du ville göra dig av med den :blink:

Postad 05 februari 2009 - 20:01

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Tack för det snabba svaret, men va faaaaaan!? Inte läge nu, liksom:)

Postad 05 februari 2009 - 23:01

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hänt något mer med telefonen?

Postad 06 februari 2009 - 00:51

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hej glada och mindre glada iPhone-ägare och andra intresserade :D

Håller på att fundera vad för telefon man ska ha framöver, kikar mest på Nokia 5800 (lite på N97 oxå men verkar juh dröjja :-/ ), HTC Touch PRO och iPhone.

Gillar mkt med iPhonen, men ärligt talat börjar den kännas gammal?
Ryktas det om en uppdatering snart??

Postad 06 februari 2009 - 01:02

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Ok varför måste det pratas datorer här när det finns en egen avdelning för sånt?! :lol:

Herregud vad jag håller med dig :D

Hjäääääälp!

Jag valde att radera allt på min iPhone via settings och delete. Det tog ungefär 2 timmar och sedan kom apple-loggan upp. Då höll jag in powerknappen samt home-knappen i 5 sekunder och nu verkar den vara låst med apple-loggan på för alltid. Har varit så i ungefär 20 minuter. Vad gör jag nu? Ska ju sälja den imorrn!

För det första: Varför höll du inte power+home i 5 sek? Vad ville du åstadkomma?
För det andra: Håll inne Power+Home i typ massa sekunder så startas telefonen om till slut. Om inte det funkar, så kan du gå in i DFU-mode och göra en återställning via iTunes.

Håller på att fundera vad för telefon man ska ha framöver, kikar mest på Nokia 5800 (lite på N97 oxå men verkar juh dröjja :-/ ), HTC Touch PRO och iPhone.

Årsdagen för iPhone är i Juni, och om det kommer släppas en ny så tror iaf. jag att den kommer just då. Apple är väl ganska ökända för sin regelbundenhet. Och det frodas en hel del rykten om en ny iPhone... bl.a. har en del spår i nya mjukvaran hittats som antyder en ny version av telefonen.

Postad 06 februari 2009 - 02:34

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Det ryktas väl även om en ny telefon från Apple baserad på IPod Nano... Jag har haft min 3G sedan introduktionen i juli och jag tycker inte den känns gammal, tvärt om en grymt bra telefon. I synnerhet nu när de fått ordning på det mesta genom mjukvaruuppdateringarna.

Postad 06 februari 2009 - 07:00

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Det trevliga med iPhonen är ju att det mer är en plattform som uppdateras och inte bara en produkt som sitter oförändrat från den dagen du köpt den. När nästa OS kommer (antagligen med nya hårdvara) så kommer troligast det vara en gratis uppdatering för alla iPhoneägare, så i viss mening blir iPhonen inte "gammal" lika snabbt som andra telefoner. Det är mer som en dator som kanske börjar kännas seg när den kommer till åren och det kommit allt för många nya uppdateringar

Postad 06 februari 2009 - 10:54

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Det trevliga med iPhonen är ju att det mer är en plattform som uppdateras och inte bara en produkt som sitter oförändrat från den dagen du köpt den. När nästa OS kommer (antagligen med nya hårdvara) så kommer troligast det vara en gratis uppdatering för alla iPhoneägare, så i viss mening blir iPhonen inte "gammal" lika snabbt som andra telefoner. Det är mer som en dator som kanske börjar kännas seg när den kommer till åren och det kommit allt för många nya uppdateringar

Tack för alla svar även om kanske inte fick ut så mkt konkret av det, utan att det mest kanske är på gång :D

Phindus: Antar att jag missförstått något nu...för inte tro du att apple kommer ge alla dages iPhone-ägare en ny iPhone när den kommer?? Det känns inte som om det skulle hålla ekomoniskt? Eller hur menar du annars att hårdvaran skulle uppdateras gratis??

Postad 06 februari 2009 - 11:01

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Tack för alla svar även om kanske inte fick ut så mkt konkret av det, utan att det mest kanske är på gång :D

Phindus: Antar att jag missförstått något nu...för inte tro du att apple kommer ge alla dages iPhone-ägare en ny iPhone när den kommer?? Det känns inte som om det skulle hålla ekomoniskt? Eller hur menar du annars att hårdvaran skulle uppdateras gratis??

Han menar såklart mjukvaran! Men dagens iPhone kommer ju bli slöare iom större krav på hårdvaran, förmodligen.

Postad 06 februari 2009 - 11:09

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Han menar såklart mjukvaran! Men dagens iPhone kommer ju bli slöare iom större krav på hårdvaran, förmodligen.

Precis, ursäkta om jag var lite otydlig :D.

Postad 06 februari 2009 - 11:09

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

That makes more sense...

Postad 06 februari 2009 - 11:28

Errek
  • Errek
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Det ryktas väl även om en ny telefon från Apple baserad på IPod Nano... Jag har haft min 3G sedan introduktionen i juli och jag tycker inte den känns gammal, tvärt om en grymt bra telefon. I synnerhet nu när de fått ordning på det mesta genom mjukvaruuppdateringarna.

Det ryktas om en ja. Men Tim Cook (eller vad han nu heter) har tydligen avfärdat det ryktet.
http://www.iphoneinf...en-iphone-nano/
Fast det var riktigt dålig källreferens på den sidan.

Vidare så är iPhone en riktigt härlig telefon. Man borde testa den (precis som alla andra telefoner) innan man bestämmer sig. Lättare få en rättvis uppfattning då.

Postad 06 februari 2009 - 12:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Det ryktas även om att nästa version av operativet skulle stödja bakgrundsprocesser, men då endast på nästa version av hårdvaran (pga att de i så fall skulle sätta in mer minne). Detta skulle då vara pga att de inte får sin push-tjänst att fungera som de vill.

Hörde detta på Macbreak Weekly i förbifarten i morse.

Postad 10 februari 2009 - 21:46

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon som känner till om det finns någon smart lösning för att få bättre ljud när pratar i bluetooth headset. Har ett ericsson headset och folk klagar på att det inte låter bra. Har hört mig för och många andra har upplevt samma problem. Tacksam för tips. Har naturligtvis testat headsetet på en annan telefon som inte är en iPhone då låter det bra...

Postad 11 februari 2009 - 12:14

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag har en iPhone 3G med fri surf för 199 kr extra i månaden.

Skulle jag kunna beställa ett tvillingkort och sätta in det i en annan telefon och använda den som brygga ut på nätet ifrån en laptop? Så att jag surfar "gratis" på min laptop genom den andra telefonen (en SE P1i)?

Postad 11 februari 2009 - 12:37

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Fråga din operatör, dem vet.

Postad 11 februari 2009 - 19:00

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Hade lämnat in min på Telia för självsprickor, en som var över 1 cm och växande vid nedre kant. Såg idag på servicesidan att jag fått min utbytt, och ny har skickats. Skönt att de iaf bytte ut den, då jag läst att vissa blivit nekade !

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.