Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 January 2015 - 15:30

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Otrolig insats av Johnson, trodde aldrig han skulle få tag på Gustafsson på det sättet han fick. Tror iofs inte att han kommer rå på Jones, men fighten när bli riktigt kul.

Davis är väl aldrig med i några underhållande fighter? Hur kan man vara så trist?

Synd med Hendo även om jag gillar Mousasi. Hoppas han lägger av snart. 44 år gammal liksom.

Edit: "Akira" blev knockad också. Ha.

Håller med om allt.

Tråkigt för Alex men inte helt oväntat och jag tycker faktiskt det var lite klantigt av honom att gå in med en spark där. Borde ha tagit det lugnar, men det är lätt att vara efterklok och det hade kanske inte spelat någon roll. Johnson var grym och det är så här den här sporten är, ett misstag och du är rökt.
Angående fingrar så vill jag minnas att Alex hade fingrarna i ögonen på Manuwa också va?

Ska bli riktigt intressant att se Johnson vs Jones.

Postad 25 January 2015 - 15:37

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Angående fingrar så vill jag minnas att Alex hade fingrarna i ögonen på Manuwa också va?

Ja han har haft några tillfällen där han "fingrat" (hehe) motståndaren. Jones är ju kanske värst av alla på den fronten, han hade ju några på Texeira som var helt vedervärdiga. Kanske något längre fighters använder? Hur som helst, börja plocka poäng av dom direkt. Det är sjukt fegt beteende.

Eller kanske att man byter ut handsken mot en liknande som man har i boxningen för återfallsförbrytarna? :D Jones - Johnson blir med Jones i boxningshandskar.

Redigerat av Kamui, 25 January 2015 - 15:38.

Postad 25 January 2015 - 16:21

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Lyckats hålla mig väck från allt vad spoilers heter hela dagen och fick precis sett galan på kneg.

Misär just nu... Men grattis till Johnson, får hoppas att det blir samma utdelning mot Jones.

Postad 25 January 2015 - 18:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det var kul igår ändå.:)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   853.03K   13 Antal nerladdningar

Postad 25 January 2015 - 19:37

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Ja vilken stämning det var, men nästa gång (om det blir någon) som dom kör galan mitt i natten så ser jag på duken hemma i soffan istället. Sjukt trött när jag kom hem efter 35h vaken. Tyckte att Alex såg ok ut men gjord ett misstag, Andreas M borde ta fördelen att prata svenska med sin fighter då motståndaren i regel inte förstår det. Hörde någonstans att Jackson har koder med Jones av just den anledningen. Akira gick i pension innan han hann bli sparkad. Nico var bra i första sedan rasade det Snabbt! Men tyngden från 30000 fans kanske blev för mycket för alla svenskarna.

Postad 25 January 2015 - 20:18

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
http://fat.gfycat.co...fricancivet.gif
Det var en skalle som inte syntes på tv`n :(

Redigerat av Degpojken, 25 January 2015 - 20:18.

Postad 25 January 2015 - 20:22

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Har för mig att de visade den sekvensen uppefrån, tror att man ser att höger träffar.
Från 1:19.12 å framåt visas det slowmotion, om man nu har 720p.hdtv.x264-kyr.

Redigerat av JonnyVT, 25 January 2015 - 20:31.

Postad 25 January 2015 - 21:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag filmade när Alex gick in. Mot slutet av klippet står jag nära oktagonen. Vid 5.20 går Bruce Buffer "bananas", he, he.

http://youtu.be/EugY_CvUkpI

Postad 25 January 2015 - 21:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Han är härlig Brucean ;)

För övrigt, iallafall av det man hört efter matchen, verkar han vara en rätt sympatisk person den där Johnson.

Postad 25 January 2015 - 21:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Jag gillar Johnson men det svider när han plockar vårt stjärnskott.

Postad 27 January 2015 - 03:07

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Jag gillar Johnson men det svider när han plockar vårt stjärnskott.

Ren röta egentligen....Alex var lite för passiv vilket planen tydligen var "känna på lite" enl honom själv innan match.....Ja för fan här går vi upp mot en mindre tyson och är passiva.....Bra drag det där :huh:
Jag har aldrig varit så ledsen i hela mitt liv som efter denna match, jag var helt säker på att alex skulle avsluta det långt innan johnson kunde få fart i slagen....För jäklar vilken punch han har men alex är mkt bättre teknikmässigt och det skulle han utnyttjat bättre istället för att låta han "komma" ok lite otur var det också att johnson hittade en öppning men men det är ju lätt att sitta här o skriva om det :unsure:

Ja alex har ju redan nu blivit en bättre fighter pga detta så han kommer tillbaks med lärdomarna efter sig och jones ligger risigt till när de väl möts sedan för alex kommer att vinna de matcher han nu står inför.....Detta tror jag stenhårt på.

Galan var dock väldigt sevärd i övrigt.....Älskade den flygande nybörjarn som avslutade sin match innan jag han ta en klunk på ölen o sätta ner glaset :D
Är skit avund på er som var på plats.......Måste varit jäkligt mäktigt när gustavsson äntrade och den klockrena sången i bakgrunden.

Redigerat av robert293, 27 January 2015 - 03:32.

Postad 27 January 2015 - 04:27

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
....

Redigerat av robert293, 27 January 2015 - 11:51.

Postad 27 January 2015 - 06:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 1

Ren röta egentligen....Alex var lite för passiv vilket planen tydligen var "känna på lite" enl honom själv innan match.....Ja för fan här går vi upp mot en mindre tyson och är passiva.....Bra drag det där :huh:
Jag har aldrig varit så ledsen i hela mitt liv som efter denna match, jag var helt säker på att alex skulle avsluta det långt innan johnson kunde få fart i slagen....För jäklar vilken punch han har men alex är mkt bättre teknikmässigt och det skulle han utnyttjat bättre istället för att låta han "komma" ok lite otur var det också att johnson hittade en öppning men men det är ju lätt att sitta här o skriva om det :unsure:

Ja alex har ju redan nu blivit en bättre fighter pga detta så han kommer tillbaks med lärdomarna efter sig och jones ligger risigt till när de väl möts sedan för alex kommer att vinna de matcher han nu står inför.....Detta tror jag stenhårt på.

Galan var dock väldigt sevärd i övrigt.....Älskade den flygande nybörjarn som avslutade sin match innan jag han ta en klunk på ölen o sätta ner glaset :D
Är skit avund på er som var på plats.......Måste varit jäkligt mäktigt när gustavsson äntrade och den klockrena sången i bakgrunden.

Ren röta? Snälla... Johnson har sänkt flera toppfighters.

Postad 27 January 2015 - 08:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1
Johnson var helt enkelt bättre. Bones måste vara mycket bättre än han varit senaste matcherna om han ska kunna slå Johnson.

Postad 27 January 2015 - 08:24

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 1

Johnson var helt enkelt bättre. Bones måste vara mycket bättre än han varit senaste matcherna om han ska kunna slå Johnson.

Senaste matchen var han otrolig. DC är riktigt bra (kolla mot Barnett exempelvis) och Jones vann utan större problem. Fighten mot Texeira såg också riktigt bra ut. Mot Vitor borde han däremot förlorat med tanke på vilken armbar han satt i då. Men han är tuff dessutom.

Nu flyttar han till New Mexico för att träna på heltid dessutom, innan har han slarvat en hel del mellan sina camps.

Jones är förbannat svårslagen... Slår han Johnson hoppas jag att han går upp till tungvikt för han dödar lhw.

Postad 27 January 2015 - 08:38

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Slår han Johnson hoppas jag att han går upp till tungvikt för han dödar lhw.

Ja, blir inte kul i längden om det är för lätt. :D

Postad 27 January 2015 - 11:54

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Ren röta? Snälla... Johnson har sänkt flera toppfighters.

Ja fel ordval kanske nu när jag läste igen, man var inställd på seger till gustavsson så chocken har inte lagt sig än.
Johnson var riktigt bra.

Postad 27 January 2015 - 16:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ja fel ordval kanske nu när jag läste igen, man var inställd på seger till gustavsson så chocken har inte lagt sig än.
Johnson var riktigt bra.

Nu håller inte jag på Gustavsson (ledsen grabbar) men jag håller med om att man var ganska "säker" på att han skulle ta det. Johnson ville ju uppenbarligen något helt annat. Tror han är chanslös mot Jones, men det vore ju jäkligt roligt för viktklassen om AJ kunde nita Jones.

Redigerat av Kamui, 27 January 2015 - 16:55.

Postad 31 January 2015 - 01:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Precis kollat på invägningen för morgondagens card. Väääldigt lågmäld Diaz.

Postad 31 January 2015 - 07:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Precis kollat på invägningen för morgondagens card. Väääldigt lågmäld Diaz.

Han gillar ju Anderson så det blir nog inte så mycket tjafs på förhand. Blir intressant att se vilket skick Anderson är i. Är han helt slut efter skadan lär det bli bli en lång kväll för honom. Annars blir det nog trist för Nick...

Edit: http://m.sherdog.com...-Canceled-81085

Trist! Kusinen skulle gått på den galan för övrigt, han var inte glad :D Blir ju "tuffingen" Rousey som main event istället. Vilket byte.

Edit 2: http://m.sherdog.com...-Megabout-81095

Det finns en gud! Fy fan vad gött om det stämmer.

Redigerat av Kamui, 31 January 2015 - 07:52.

Postad 01 February 2015 - 21:29

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Nick Diaz alltså... Fy fasen vad jag garvade i rond 1. :D Det visade ju sig att han inte hade något att komma med tyvärr, men han är ju som vanligt underhållande.
I övrigt var det lite jobbigt att se Anderson, hoppas han lägger av nu. Han var visserligen bättre än Nick, men det kändes ändå svajigt. Trots att Anderson var överlägsen när han trampade på gasen säger det ju inte jättemycket mot en ww. Tyvärr tror jag inte att han räcker till mot Weidman/Rockhold mfl. Vill verkligen inte se honom krossad. Weidman igen får ju bara inte ske.

Postad 02 February 2015 - 03:19

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Haha ja jag fick underhållningsvärde till tusen utav denna fighten.

Även om det inte var en speciellt bra fight så var den riktigt rolig att kolla på.

Jo för fan, ge nu Silva den där Weidman fighten igen ;)

Postad 02 February 2015 - 08:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Haha ja jag fick underhållningsvärde till tusen utav denna fighten.

Även om det inte var en speciellt bra fight så var den riktigt rolig att kolla på.

Jo för fan, ge nu Silva den där Weidman fighten igen ;)

Nej nu räcker det med Weidman tack! Fattar för övrigt inte var den killen kom ifrån. Jag gäspade nästan innan första fighten med Weidman (hade knappt hört talas om honom), och sen knockar han Anderson?! Inför returen var jag säker på att ordningen skulle återställas. Då spöar fanskapet skiten ur Silva innan benbrottet sker. Ur led är tiden...

Postad 04 February 2015 - 03:25

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
http://www.mmamania....-diaz-marijuana

Whops!

Postad 04 February 2015 - 06:43

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

http://www.mmamania.com/2015/2/3/7974583/breaking-ufc-183s-anderson-silva-tests-positive-anabolic-steroid-nick-diaz-marijuana

Whops!

Det kan ju förklara varför han läkt såpass snabbt som han ändå gjort... Klantigt av båda. Frågan är vad som händer med deras löner?

Postad 04 February 2015 - 12:04

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Hur brukar UFC göra med dopade idrottare?
Som cykelintresserad så är man så jävla trött på dopade utövare.

Postad 04 February 2015 - 13:01

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Hur brukar UFC göra med dopade idrottare?
Som cykelintresserad så är man så j*vla trött på dopade utövare.

Det är ganska liberalt. De får kortare avstängningar och kör sedan som vanligt. Tidigare kunde killarna preppa fritt, det enda som krävdes var ett läkarintyg på att man behövde tillföra kroppen testosteron (TRT). Jag har egentligen inga problem med dopningen, jag tycker inte de borde testas alls. Problemet är bara när de inte har koll på cykler och spårtider, då kan de åka dit i ett test (Victor Conte kallar ju tester för IQ-tester :D ) vilket kan ställa till det med bokade fighter eller resultaten på en redan avklarad fight. Det stör mig enormt mycket.

Har dålig koll på cykelsporten mer än att jag ju vet att Lance inte direkt var ren!

Postad 04 February 2015 - 13:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Det är bara de som är dåliga på att fuska som åker dit därför borde dopning vara tillåtet i alla sporter.

Postad 04 February 2015 - 17:43

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det är bara de som är dåliga på att fuska som åker dit därför borde dopning vara tillåtet i alla sporter.

Håller med, alla dopar sig mer eller mindre. Fjantigt att inte tillåta det, speciellt inom mma.

Postad 04 February 2015 - 17:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Håller med, alla dopar sig mer eller mindre. Fjantigt att inte tillåta det, speciellt inom mma.

"Speciellt inom mma"? Utveckla gärna! Är det någon idrott det borde förbjudas i så är det ju kampsport eftersom det där är en annan människas fysiska hälsa som påverkas. Om jag dopar mig i fridrott är det ju inte direkt så att motståndarna löper en ännu högre risk att få hjärnskador. Däremot tycker jag för min egen underhållnings skull att det borde vara tillåtet med dopning i mma/boxning etc eftersom det ger mer underhållning :)

Edit: http://mmajunkie.com...-no-more-fights

Festligt uttalande :D

Redigerat av Kamui, 04 February 2015 - 19:02.

Postad 04 February 2015 - 20:12

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Dopingpreparat är väl ändå inte förbjudna i första hand för att de höjer prestationsnivån, utan för att de har en hälsofarlig (och/eller samhällsekonomisk) bieffekt; alltså anser jag att det är vettigt med förbud.

För ämnen som inte har någon hälsofarlig bieffekt ser jag inget syfte överhuvudtaget att förbjuda. Vet dock inte om några sådana preparat finns på listan pga just den anledningen?

Postad 04 February 2015 - 20:22

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Dopingpreparat är väl ändå inte förbjudna i första hand för att de höjer prestationsnivån, utan för att de har en hälsofarlig (och/eller samhällsekonomisk) bieffekt; alltså anser jag att det är vettigt med förbud.

För ämnen som inte har någon hälsofarlig bieffekt ser jag inget syfte överhuvudtaget att förbjuda. Vet dock inte om några sådana preparat finns på listan pga just den anledningen?

Har ingen aning om varför de är förbjudna men jag är av åsikten att vuxna människor borde få göra i princip vad som helst så länge ingen annan drabbas. Därför är jag lite kluven till dopning inom kampsport... Samtidigt som jag tycker varje person själv borde få välja vad han vill stoppa i sig så vill jag ju inte att någon annan ska bli drabbad av att vissa har omänskliga hormonnivåer och därmed "superkrafter". Men eftersom de aktiva är medvetna om att aas förekommer så vet dom ju om riskerna och kan välja att inte ställa upp... Hmm, svårt...

Postad 04 February 2015 - 20:38

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Därför jag även skrev med samhällsekonomiska bieffekter (impotens, aggressivitet, läkarbesök pga olika åkommor beroende på preparaten etc).

Finns så många som har "superkrafter" jämfört med mig, ändå, så på den fronten så låter jag det bero helt och hållet. Vore väl snarast samhällsnyttigt att tillåta hälsosamma och prestationshöjande preparat...

Däremot är jag lite tveksam till exvis hajdräkterna(simning) när de kom etc. Kom ju en massa regelverk efteråt för att stoppa dessa dräkter. Dessa ser jag som en utveckling snarare än avveckling.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 04 February 2015 - 20:39.

Postad 04 February 2015 - 20:40

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

"Speciellt inom mma"? Utveckla gärna! Är det någon idrott det borde förbjudas i så är det ju kampsport eftersom det där är en annan människas fysiska hälsa som påverkas. Om jag dopar mig i fridrott är det ju inte direkt så att motståndarna löper en ännu högre risk att få hjärnskador. Däremot tycker jag för min egen underhållnings skull att det borde vara tillåtet med dopning i mma/boxning etc eftersom det ger mer underhållning :)

Edit: http://mmajunkie.com...-no-more-fights

Festligt uttalande :D

Jag visste att någon skulle ta upp det. Just inom mma är det inte enbart styrka som gör en fighter bra. Det handlar väldigt mycket om andra faktorer som exempelvis teknik. Jag har sett Brock Lesnar som är monsterdopad få stryk från betydligt mindre killar. Samma sak gäller även många andra dopade fighters.

Postad 04 February 2015 - 20:54

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Därför jag även skrev med samhällsekonomiska bieffekter (impotens, aggressivitet, läkarbesök pga olika åkommor beroende på preparaten etc).

Finns så många som har "superkrafter" jämfört med mig, ändå, så på den fronten så låter jag det bero helt och hållet. Vore väl snarast samhällsnyttigt att tillåta hälsosamma och prestationshöjande preparat...

Däremot är jag lite tveksam till exvis hajdräkterna(simning) när de kom etc. Kom ju en massa regelverk efteråt för att stoppa dessa dräkter. Dessa ser jag som en utveckling snarare än avveckling.

Jo men att folk har bättre gener än dig är inget du kan göra något åt, sånt är livet. Däremot om någon har testohalter som är utöver mänskliga nivåer så är det ju knappast märkligt att du blir besviken. En polare till mig som jag har tränat ihop med i många år började med diverse preparat och från att legat efter mig så seglade han om så det skrek om det. Coolt att se i det här fallet, men om vi skulle gå en mma-match hade jag säkerligen blivit riktigt bitter. Att han bänkar skiten ur mig på gymmet nu kvittar ju däremot, men om min hälsa drabbades extra av det... :(

Som sagt så är jag kluven till detta. Att släppa det helt fritt vore ju det bästa. Då är ju allt på lika villkor.

Jag visste att någon skulle ta upp det. Just inom mma är det inte enbart styrka som gör en fighter bra. Det handlar väldigt mycket om andra faktorer som exempelvis teknik. Jag har sett Brock Lesnar som är monsterdopad få stryk från betydligt mindre killar. Samma sak gäller även många andra dopade fighters.

Bara för att styrka inte är allt innebär det inte att det inte är något. Brock kom fruktansvärt långt på fysiska gåvor och (eventuellt) prepp. Plus en gedigen brottningsbakgrund. Dessutom så slår en dopad Lesnar troligen en ren Lesnar. Så självklart gör dopningen sjuk skillnad. Det märker alla ni som varit på ett gym med någon som börjat trycka precis som jag mer ovan. Herrejäklar.

Om du visste att någon skulle ta upp det, varför skrev du det då?

Redigerat av Kamui, 04 February 2015 - 20:55.

Postad 04 February 2015 - 21:11

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jo men att folk har bättre gener än dig är inget du kan göra något åt, sånt är livet. Däremot om någon har testohalter som är utöver mänskliga nivåer så är det ju knappast märkligt att du blir besviken. En polare till mig som jag har tränat ihop med i många år började med diverse preparat och från att legat efter mig så seglade han om så det skrek om det. Coolt att se i det här fallet, men om vi skulle gå en mma-match hade jag säkerligen blivit riktigt bitter. Att han bänkar skiten ur mig på gymmet nu kvittar ju däremot, men om min hälsa drabbades extra av det... :(

Som sagt så är jag kluven till detta. Att släppa det helt fritt vore ju det bästa. Då är ju allt på lika villkor.

Bara för att styrka inte är allt innebär det inte att det inte är något. Brock kom fruktansvärt långt på fysiska gåvor och (eventuellt) prepp. Plus en gedigen brottningsbakgrund. Dessutom så slår en dopad Lesnar troligen en ren Lesnar. Så självklart gör dopningen sjuk skillnad. Det märker alla ni som varit på ett gym med någon som börjat trycka precis som jag mer ovan. Herrejäklar.

Om du visste att någon skulle ta upp det, varför skrev du det då?

Just av den anledningen ska doping legaliseras tycker jag. Låt oss säga att 80% använder illegala preparat idag och 20% försöker köra rent. Det är sjukt orättvist mot dessa och eftersom det är omöjligt att hitta alla "fuskare" så ska det legaliseras.

En dopad Lesnar slår en Lesnar som inte är dopad. Jo men nu har inte UFC klonade fighters. Cain slår Lesnar för han har bättre boxning, spelar ingen roll hur mycket Lesnar trycker i sig.

Postad 04 February 2015 - 21:23

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Just av den anledningen ska doping legaliseras tycker jag. Låt oss säga att 80% använder illegala preparat idag och 20% försöker köra rent. Det är sjukt orättvist mot dessa och eftersom det är omöjligt att hitta alla "fuskare" så ska det legaliseras.

En dopad Lesnar slår en Lesnar som inte är dopad. Jo men nu har inte UFC klonade fighters. Cain slår Lesnar för han har bättre boxning, spelar ingen roll hur mycket Lesnar trycker i sig.

Cain slår Lesnar för att han har en komplett arsenal. Poängen med den klonade Lesnar är att du har olika verktyg för att kunna vinna en fight. Lesnar har otrolig på fysik men han har ju ingen strikingerfarenhet alls och är dessutom slagrädd. Plus att han började oerhört sent. Så att han förlorade mot Velasquez är ju knappast ett "bevis" för att fysisk styrka kvittar. Det är ju snarare ett bevis för att Lesnars kom otroligt långt med några få verktyg och att du kan komma sjukt långt med styrka. Ett verktyg kan du vrida upp på sanslösa nivåer med rätt medicinering.

Postad 04 February 2015 - 21:24

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Om dopning skulle släppas fritt tror jag att den okontrollerade dopningen skulle eskalera hejdlöst och problemen skulle öka därefter.
Idag är det ändå förhållandevis dyrt (antar jag?) och på elitnivå är dopingen ändå under rätt bra kontroll - dels för att lura dopingtester, men också för att bli snabbt bra "lagom fort" så att det inte är misstänkt, samt i många fall också under överinseende av läkare etc (Barco).

Edit: Det hela är ju för tillfället ontopic, men riskerar att falla ur topic...

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 04 February 2015 - 21:25.

Postad 04 February 2015 - 21:36

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Om dopning skulle släppas fritt tror jag att den okontrollerade dopningen skulle eskalera hejdlöst och problemen skulle öka därefter.
Idag är det ändå förhållandevis dyrt (antar jag?) och på elitnivå är dopingen ändå under rätt bra kontroll - dels för att lura dopingtester, men också för att bli snabbt bra "lagom fort" så att det inte är misstänkt, samt i många fall också under överinseende av läkare etc (Barco).

Edit: Det hela är ju för tillfället ontopic, men riskerar att falla ur topic...

Ja hjärtproblem och strokes osv ökar ju när man preppar. Kolla folk från WWE, dom dör ju som flugor på äldre dagar. Men som sagt, vet man förutsättningarna så kan man ju heller inte klaga. Där drabbar det ju bara de själva dessutom.

Postad 04 February 2015 - 21:38

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
.. under förutsättning att de dör knall och fall och inte blir ett vårdpaket med tillhörande lidande för exvis släktingar och vänner, samt upptagna vårdplatser på sjukhem

Postad 04 February 2015 - 21:43

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

.. under förutsättning att de dör knall och fall och inte blir ett vårdpaket med tillhörande lidande för exvis släktingar och vänner, samt upptagna vårdplatser på sjukhem

Där har ju USA en fördel i att du riskerar att bli av med försäkringen om du missköter din hälsa. Men absolut är det så. Då drabbas vi andra.

Postad 04 February 2015 - 23:09

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Är även en av dom som inte har några som helst problem med doping. Kan rekommendera "Bigger, stronger, faster" för er som inte sett den.

Ger en rolig inblick för hur det faktiskt står till med prestationshöjande prepp och hälsoriskerna som detta innebär. Inte många som har stöd i medicinska undersökningar ;)

Det roliga är att Pride hade i sitt kontrakt att man gjorde drogtester för marijuana, kokain, heroin mm, men att man INTE testade för prestationshöjande preparat. Kanske därför Pride var just så bra :lol:

Postad 04 February 2015 - 23:21

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Minnsh ur joe rogan berättade i någon podcast hur pride hade peppat någon fighter att ta steroider, de ville ha monster :)

"We gifv steroids!" (med japansk accent och dålig engelska)

Postad 05 February 2015 - 04:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Undrar om de i Silvas fall var pga benskadan.
Att han behövde bygga muskelmassa fortare.

Vill som tro det men,jag är skeptisk till att de bara var en "engångsföreteelse"
Fast han inte direkt ser ut som en som preppat,fast de finns väl säkert olika sorter.

Tycker de kan släppa de fritt.
Verkar ju ändå inte gå att komma undan det helt.

GSP hade kanske mer rätt än vad till och med de mest negativa MMA fans kunnat gissa.

Att Diaz hade spår av gräs är ju som en piss i oceanen i jämförelse

Postad 05 February 2015 - 04:42

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Haha ja Diaz var väl ingen större överraskning.

Is normal!

http://youtu.be/VzPZu8ZPVD4

Postad 05 February 2015 - 11:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Undrar om de i Silvas fall var pga benskadan.
Att han behövde bygga muskelmassa fortare.

Vill som tro det men,jag är skeptisk till att de bara var en "engångsföreteelse"
Fast han inte direkt ser ut som en som preppat,fast de finns väl säkert olika sorter.

Tycker de kan släppa de fritt.
Verkar ju ändå inte gå att komma undan det helt.

GSP hade kanske mer rätt än vad till och med de mest negativa MMA fans kunnat gissa.

Att Diaz hade spår av gräs är ju som en piss i oceanen i jämförelse

Marijuanan fungerar ju smärtstillande så det är ju en PED om du har den i blodet under fightens gång. Har dålig koll på de smärtstillande effekterna och hur mycket det dämpar smärta men har svårt att tro att Nick tog det av den anledningen :D

Postad 05 February 2015 - 23:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hehe sant..Nu var de väl bara små rester kvar.Förmodligen inte så att han rökt samma dag

Postad 06 February 2015 - 08:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nu behöver man iofs inte röka det men ok. Det sitter inte i speciellt länge så han måste intagit det väldigt nära matchen iaf.

Postad 06 February 2015 - 08:57

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Nu behöver man iofs inte röka det men ok. Det sitter inte i speciellt länge så han måste intagit det väldigt nära matchen iaf.

Om du känner till bröderna Diaz så är sannolikheten väldigt hög (hihi) att dom rökt. Hör aldrig dessa herrar nämna något annat sätt att inta drogen. :)

Så jäkla snabbt verkar det inte gå ur ändå: http://www.canorml.o...tdetection.html
Nick är definitivt en regelbunden brukare.

Postad 06 February 2015 - 10:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Beror på hur mycket och hur ofta man använder det. Givetvis byggs det upp om man använder det regelbundet men om man bara använder det ngn gång då och då så försvinner det ur kroppen på en vecka eller så.

EDIT: hah det skrev jag innan jag ens läste din länk.

Redigerat av Unregistereddc471864, 06 February 2015 - 10:22.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.