Senaste filmen jag såg...
15633 svar till detta ämne
Postad 14 December 2011 - 08:34
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Postad 14 December 2011 - 09:03
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Tycker hon ser lika het ut som en botoxpreparerad potatis... Hon och Sarah Roemer har pajat en bra del serier för min del =)
Amen! Lägg till Keira Knightley i den listan så har du topp 3 fulaste skådespelerskor som av många anses gudomliga. Cowboys and aliens tyckte jag var klart underhållande. Såg också Driver med Ryan Gosling. Extremt snygg film, galet bra musiksättning. 4 av 5.
Postad 14 December 2011 - 09:34
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Amen! Lägg till Keira Knightley i den listan så har du topp 3 fulaste skådespelerskor som av många anses gudomliga.
Cowboys and aliens tyckte jag var klart underhållande.
Lite väl överdrivet att kalla dom för fula?
Postad 14 December 2011 - 10:56
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Kind Hearts and CoronetsLouis Mazzini är på långa vägar släkt med aristokratfamiljen D'Ascoyne och planerar att mörda alla andra som står över honom. Varför han gör det är på grund av hämnd och för att själv ställa sig högst upp i pyramiden. Stiligt berättat och spelat av Dennis Price, det är riktigt intressant och spännande när han återger hur han gick tillväga med allting, speciellt planeringen av alla mord och hur han klättrar upp i den aristokratiska stegen. En stor eloge till Alec Guinness också, mannen som imponerar med hela åtta olika roller här. Jag tycker om hur cynisk Dennis Prices karaktär är och hur pass lättsam han är med sin atrocitet mot alla andra, det ger verkligen filmens svarta humorn karaktär. Vad som är ännu bättre är att det finns en del ironi och att filmen verkligen funkar som en satir när den driver med den aristokratiska överklassens självbelåtenhet samtidigt som deras banaliteter synliggörs. Aristokratiskt, hjärtlöst, brittiskt och en träffsäker dos av svart humor i en ganska så snygg förpackning. 4/5
Postad 14 December 2011 - 11:01
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Lite väl överdrivet att kalla dom för fula? 
Sorry för off-topic, men nej... Dom är (i mina ögon) GRYMT fula, men detta med tanke på att dom ska tillhöra de vackraste människorna i världen. Vi pratar olika grader i ****t.
Postad 15 December 2011 - 19:55
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Sett the thing, alltså den nya.
Saknar i princip manus, dom har snott godbitar från första filmen och förstört dom. Resten hoppas jag dom improviserat, annars blir det riktigt pinsamt. Rätt ruttna effekter och total avsaknad av engagemang hos samtliga skådisar.
2/10
Captain America,
En del av mig vill ogilla den, en del vill gilla den. Den har en humoristisk ton över sig som jag gillar, eftersom det omöjligen går att ta filmen på för stort allvar.
Actionscenerna var inte dåliga, men absolut inte bra. Men storyn var helt ok och filmen bjöd på underhållning för stunden.
5/10
Crazy, Stupid love
En komedi som lämnade både känslor och eftertanke. En separation som återspeglar verklig ångest är ovanligt i alla filmer, särskilt i komedier.
Bra skådisar, mycket humor och bra story.
8/10
Postad 15 December 2011 - 21:52
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
A Streetcar Named DesireBlanche DuBois flyttar in hos sin syster i New Orleans, men systerns man och Blanche går inte ihop så bra. Det känns som att Vivien Leigh spelar över en hel del faktiskt, även om hennes karaktär är som den är och även om det är en intressant sådan. Det är i alla fall spännande och intressant när Blanches förflutna kommer upp till ytan. Dramat är inte helt åt skogen samtidigt som det inte känns helt komplett på något sätt. Och slutet var lite av en besvikelse. En svag trea, mest för att Marlon Brando är en fröjd att se också. 3/5
Postad 15 December 2011 - 22:55
rezain
-
rezain
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Rampart
inget märkvärdigt alls trotts stora namn i roll listan
5 av 10
Postad 15 December 2011 - 23:56
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3607 inlägg
The Lady Vanishes
976165.jpg 4.95K
0 Antal nerladdningarSjälva filmen var väll sådär. Blu-ray utgåvan däremot håller hög klass. 5/10
Postad 16 December 2011 - 04:20
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
On the WaterfrontTerry Malloy springer ärenden åt den korrupte chefen Johnny Friendly. En dag blir Terry vittne till ett mord som Johnny Friendly ligger bakom och då blir det lite komplicerat för honom. Bättre än A Streetcar Named Desire, men bara lite. Det är ganska förutsägbart, men det finns en viss stämning som är riktigt närvarande under filmens gång. Marlon Brandos skådespel är faktiskt det som lyfter filmen mest, han är fantastisk här och hans karaktär blir mer intressant när tveksamheten och samvetet kommer in. Tyvärr förstör musiken rätt mycket, speciellt den annars fina stämningen. Den är bara för melodramatisk och i vägen. 3/5
Postad 16 December 2011 - 05:52
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Rango: trodde det skulle vara en småbarnsfilm men är nog mer för 6+ tror jag, riktigt bra bild/ljud och en helt okej film.
3.5/5
Postad 16 December 2011 - 10:44
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Bad Teacher.
Inte värst rolig, men ok för slökollande.
Justin Timberlake suger dock hårt, riktigt dålig prestation.
3.5/10
Redigerat av Unregistered7444adce, 16 December 2011 - 10:45.
Postad 16 December 2011 - 11:51
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Memento,
Grym film, dock ingen film man vill sova till.
9/10 bananer.
Postad 16 December 2011 - 21:43
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Lejonkungen på Blu-Ray. Ljudet var den stora skillnaden mot förr. Hade dock önskat tyngre bas i sekvenserna med gnuerna som skenar osv.
Postad 16 December 2011 - 21:49
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Iron Man 2
Har dragit mig för att se den, men den var en bra bit över förväntan 3.5/5
Postad 16 December 2011 - 21:52
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Alla killar har väl dejtat en tjej som Lola?  Hade inga större förhoppningar, men den var bättre än vi trodde. 6/10 förskärare...
Postad 16 December 2011 - 23:14
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Green Lantern, vilken skit, 1 av 5.
Postad 17 December 2011 - 14:36
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Frun är bortrest och biorummet färdigbyggt, så i helgen blir det ordentligt med film!
Igår kväll blev det triss i zombiefilmer.
Först ut var Död Snö som jag sett tidigare men ville se om. Det var en lika bra och underhållande smårolig zombiesplatterfilm som första gången jag såg den. Enda nackdelen med den är att zombierna är lite för smarta och snabba. Jag gillar den hasande hjärndöda typen. Död Snö är trots detta en solklar 7/10 på den normala betygskalan, och i zombiefilmsammanhang näst intill full pott.
Därefter drog jag på brittiska The Devils Playground. Läkemedel som ska göra folk uthålliga och starka förvandlar dem istället så småningom till zombies, och farsoten sprids över hela London. Tämligen öppet slut, har man tänkt sig en eventuell uppföljare? Även här tyvärr snabba, springande och hoppande zombies. Filmen var dock klart godkänd men inte så mycket mer, 5/10.
Efter en kortare paus var det dags för första Resident Evil-filmen (japp, jag har inte sett någon av dessa innan). Samma upplägg som i Devils Playground (och 28 Dagar Senare och en drös andra zombie/virusfilmer) med ett virus som kommer lös i en hemlig forskningsanläggning och förvandlar alla där till zombies. Jag hade fått för mig att det även i denna film skulle vara snabba smarta zombies så jag blev glatt överraskad då det var den hasande hjärndöda typen. Även trevligt med en lite mer påkostad film med bra musik och lite action (och Milla Jovovich). Positivt överraskad och 7/10 i betyg! Misstänker att uppföljarna inte är lika bra...
Häromdagen såg jag även Hanna (7/10) och sista Harry Potter-filmen (6/10). Orkar inte skriva nån längre recension av dessa. Nu är det snart dags för en sittning i biorummet igen...
Postad 17 December 2011 - 17:53
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
The Tree of LifeGillar främst fotot som är otroligt vackert. Men i sin helhet är filmen för pretentiös för att den ska få högt betyg av mig. 6/10
Postad 17 December 2011 - 17:58
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Good Will HuntingWill Hunting är vaktmästare på MIT. Han har en gåva när det gäller saker som matematik. Efter en fängelsedom får han gå hos en psykolog. Samtidigt träffar han också sitt livs största kärlek. Nja, det här var ingen höjdare direkt. För att vara en film som handlar om en så kallad smart kille är det ingen speciellt smart film. Klyschorna trängs med varandra i nästan alla avseenden. Det är frustrerande att se Matt Damon och Ben Affleck, storyn är förutsägbar och det är krystad snyftmusik när folk är ledsna så att man ska känna mer. Men det är inte mycket som känns alls. 2/5
Postad 17 December 2011 - 18:19
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
The Tree of Life Gillar främst fotot som är otroligt vackert. Men i sin helhet är filmen för pretentiös för att den ska få högt betyg av mig.
6/10
Du får gärna utveckla vad som är pretentiöst. Den tunna röda linjen är bland det bästa som har gjorts. Ingen regissör har tidigare lyckats visa en soldats mentala utveckling under ett krig.
Postad 17 December 2011 - 20:07
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Du får gärna utveckla vad som är pretentiöst.
Skojar du? Vad är inte pretentiöst? När en film påminner om The Tape of Death från Scary Movie 3, vilket The Tree of Life gör till viss del, då är den pretentiös.
Postad 17 December 2011 - 20:50
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Green Lantern, vilken skit, 1 av 5.

Jag håller inte med, en av de bättre och mer seriösa Marvelfilmerna
Postad 17 December 2011 - 22:38
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Skojar du? Vad är inte pretentiöst? När en film påminner om The Tape of Death från Scary Movie 3, vilket The Tree of Life gör till viss del, då är den pretentiös.
Jag ser inte det som pretentiöst överhuvudtaget. Bara för att man väljer att fokusera på människans psykologiska utveckling så är inte det pretentiöst. Du säger att handlingen är enkel, men du har väl säkert aldrig varit med om en sådan situation. Hur tror du att det skulle kännas för ett barn att känna sig utanför och oälskad av sina farsa? Och att förlora . Det är ett problem som karaktären lever med även när han är äldre - precis som det skulle vara för alla Men jag antar att du tycker allt som inte är episkt och storslaget är pretentiöst.
Postad 17 December 2011 - 22:59
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Drive7/10 Bra film, vackert filmat och vackra bilder.
Postad 17 December 2011 - 23:08
Unregistered6332cbbb
-
Unregistered6332cbbb
-
Forumräv
-
-
882 inlägg
Fright Night 2011
God humor med lite spänning och bra underhållningsvärde, 6/10 i Horror Genren
Kanske en 5:a på den normala skalan...
Postad 17 December 2011 - 23:09
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Postad 17 December 2011 - 23:41
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Kvällens sittning i biorummet bjöd även den på 3 filmer.
Först ut var andra Resident Evil-filmen. Inte riktigt lika bra som den första men trots det god hembio- och zombieunderhållning. Värd 6/10 i betyg om man gillar den sortens film. Lara Croft kan dra nåt gammalt över sig, Alice regerar!
Film nummer två blev Battle: Los Angeles. Jag delar upp betyget i två delar.
Filmen: på sin höjd 3/10. Sentimentalt amerikanskt dravel med marines som så klart räddar världen från elaka rymdvarelser.
Hembiounderhållning i ett nybyggt biorum med dubbla subbar och rumpskakare: 8/10.
Film nummer tre blev U-571 som jag sett förut (men det var länge sen) och ville se om med ordentlig utrustning.
U-båtsfilmer är en av mina favoritgenrer och efter Das Boot är nog det här den bästa. Subborna och basspumpsen får jobba ordentligt när sjunkbomberna briserar runt u-båten. Bra film med bra ljud. 8/10.
Postad 18 December 2011 - 00:03
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Bara för att man väljer att fokusera på människans psykologiska utveckling så är inte det pretentiöst.
Nej, det har jag aldrig påstått. I detta fall är det snarare utförandet av denna "fokusering på människans psykologiska utveckling" som är pretentiös. Du säger att handlingen är enkel, men du har väl säkert aldrig varit med om en sådan situation. Hur tror du att det skulle kännas för ett barn att känna sig utanför och oälskad av sina farsa?
Med enkel menar jag inte dålig om du tror det. Men jag antar att du tycker allt som inte är episkt och storslaget är pretentiöst.
Dags att dra ner på fördomarna då?
Postad 18 December 2011 - 11:05
KingNothing
-
KingNothing
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
I går såg jag filmen Paul - http://www.imdb.com/title/tt1092026/Simon Pegg och Nick Frost känner nog de flesta igen i från Hot Fuzz och/eller Shaun of the Dead. Dessa herrar spelar i denna film två nördar som för första gången i sitt liv besöker USA för att uppleva Comi-Con och alla olika platser i landet där UFOs har blivit sedda. Personligen tycker jag nog detta är den roligaste av de filmer dessa två herrar har gjort. Det var inte så mycket dubbelvikt av skratt sekvenser, men man satt konstant med ett leende på läpparna och skrattade i bland högt. Filmen blev aldrig tråkig. Vissa grejer är överdrivna i gammal hederlig vana men det går enkelt att förbise när helheten är så pass bra. Bra skådespel, bra story och en allmänt härlig stämmning. 8/10 Julklappar får den!
Postad 18 December 2011 - 15:06
KingMan
-
KingMan
-
Lärjunge
-
-
296 inlägg
Green Lantern är INTE en "Marvelfilm", utan en DC Comics produkt, dvs Green Lantern härstammar ur samma serieuniversum såsom Batman, Superman, Wonderwoman etc.
Postad 19 December 2011 - 10:56
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Green Lantern. En rätt dålig film med skådisar som går på halvfart som bäst.
Det jag gillade mest var att hans mask inte gjorde honom oigenkännlig för folk som känner honom, det gav en liten realism till filmen.
3/10
Postad 19 December 2011 - 12:58
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Midnight Meat Train, BD Kass rysare med en urlöjlig story. Hyfsade skådespelarinsatser. 3/10  True Legend, C+Film HD Urlöjlig (jepp den med) film med usla skådespelarinsatser och kass CGI. Ett par hyfsade fightscener drar upp betyget till: 3/10
Redigerat av hassesolo, 19 December 2011 - 13:00.
Postad 19 December 2011 - 13:27
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Midnight Meat Train, BD Kass rysare med en urlöjlig story. Hyfsade skådespelarinsatser. 3/10
Såklart, Vinnie Jones är med! Han behöver ju inte säga nåt. Räcker att gå runt och se hård ut.
Postad 19 December 2011 - 13:31
Triggerhappy
-
Triggerhappy
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
The Wayshower: med bl.a Peter Stormare och Eric Roberts.
1/10 kalkonrulle med helt rå sopig editering, story telling och katastrofalt dåligt manus. *tummen ned*
Postad 19 December 2011 - 18:38
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Som sagt så är det inte ev Marvelfilm, om du tycker den är bra så har du inte sett Watchmen. Det jag gillade mest var att hans mask inte gjorde honom oigenkännlig för folk som känner honom, det gav en liten realism till filmen.
Håller med, satt och buffra upp ilska för det kändes som att hans identitet skulle vara skyddad men han blev fort igenkänd, som tur var, annars hade jag slutat kolla på filmen där
Postad 19 December 2011 - 19:06
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Som sagt så är det inte ev Marvelfilm, om du tycker den är bra så har du inte sett Watchmen.
Håller med, satt och buffra upp ilska för det kändes som att hans identitet skulle vara skyddad men han blev fort igenkänd, som tur var, annars hade jag slutat kolla på filmen där 
Haha, ja. Jag och frugan satt precis och pratade om det larviga i att ingen känner igen honom pga den lilla masken, sen känner hon igen honom direkt.
Postad 20 December 2011 - 03:44
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Rain ManCharlie Babbitts far lämnar ett arv, lite till Charlie och ganska mycket till Charlies bror Raymond som är autistisk. Men Charlie vet inte om att han har en bror och det är början på en speciell resa. Ganska så trist, linjär, förutsägbar och tillrättalagd. När det gäller autismen verkar den också bara skrapa på ytan, lite samma sak med manuset som kunde varit bättre och fylligare. Exempelvis sidospåret med Charlies jobb och flera andra saker. Det känns mer som att autismen var en ursäkt för att kunna göra en så kallad "feel good"-rulle som egentligen blev rätt lam och som inte har det riktiga djup som kunde finnas. Filmen kommer inte så långt. Men Dustin Hoffman är inte helt dum i rollen som Raymond. Annars är jag inte speciellt imponerad alls. 2/5
Postad 20 December 2011 - 06:47
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Såg Rare Export igår, den var riktigt najs, 4 av 5.
Postad 20 December 2011 - 22:49
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Drive.
Grymt bra, krävs tydligen en dansk för att våga göra en Hollywoodrulle utan förklaringar till precis allt hela tiden.
Det faktum att man får tänka själv och att dessutom halva filmen är nästan helt tyst gör mig bara så lycklig.
Fotot är fantastiskt, varje bildruta berättar något som massa dialog bara skulle förstöra. Regissören har verkligen klämt ur det bästa ur varje skådespelare.
Njöt hela vägen.
Roligt att dom enda två bra filmer jag sett sista tiden har varit med Gosling.
Crazy, stupid love och Driver.
8.5/10 är det minsta jag kan tänka mig, men lutar åt 9.
Postad 20 December 2011 - 23:16
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Le notti di CabiriaCabiria prostituerar sig, är naiv och vandrar runt på gatorna i Roms slumkvarter sökandes efter sann kärlek. Snackar vi om Fellini och filmerna jag har sett av honom, då är den här bättre än La strada. Men inte alls på samma nivå som 8½. Le notti di Cabiria är en rätt human skildring av efterkrigstidens Rom med filmens neorealistiska touch. Och det gillar jag. Fokuset ligger väl mer på just karaktären Cabiria bara. Masina har en speciell charm och utstrålning, på något sätt känns det bara som att det mesta med henne krockar lite med själva miljöerna och tidsepoken. Fellini skapar i alla fall rätt mycket patos med hjälp av Cabiria. Själva filmen upplever jag som lite ojämn, det är nog främst mittendelen som drar ner det mesta (delen med kyrkan exempelvis), fast när Oscar kommer in i bilden flyter det på som bäst, speciellt med det kraftiga slutet. 3/5
Postad 21 December 2011 - 05:28
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Cool Hand LukeLuke hamnar i fängelset och väl där låter han ingen hunsa honom. Fängelsedrama med Paul Newman i huvudrollen som rebellen Luke. En hel del minnesvärda scener och ganska behaglig film, men den känns bara så standard och saknar rätt mycket för ett högre betyg, även med den kristna symboliken (som faktiskt är busenkel att tolka och egentligen rätt lam). 3/5
Postad 21 December 2011 - 07:46
Storstrike
-
Storstrike
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jägarna 2. Bio.
Ingen biofilm direkt, men hade sällskap så jag fick offra mig.
Stormare gör en bra roll men i övrigt så känns konceptet redan gammalt och förutsägbart. Det tog inte lång stund innan man förstod vem/vilka som var "bad guy".
(Och kom igen, finns det verkligen inga normala människor uppe i norr?)
2 av 5 jaktgevär.
Postad 21 December 2011 - 07:53
InzZzomnia84
-
InzZzomnia84
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Conan the Barbarian (2011).... fy f*n vad den sög!
Jag var tvungen att se klart den för den var så grymt mega-dålig
Postad 21 December 2011 - 08:36
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Drive.
Grymt bra, krävs tydligen en dansk för att våga göra en Hollywoodrulle utan förklaringar till precis allt hela tiden. Det faktum att man får tänka själv och att dessutom halva filmen är nästan helt tyst gör mig bara så lycklig. Fotot är fantastiskt, varje bildruta berättar något som massa dialog bara skulle förstöra. Regissören har verkligen klämt ur det bästa ur varje skådespelare.
Njöt hela vägen.
Roligt att dom enda två bra filmer jag sett sista tiden har varit med Gosling. Crazy, stupid love och Driver.
8.5/10 är det minsta jag kan tänka mig, men lutar åt 9.
har hört bra om den på andra håll med  ser fram emot den. Ska vara bra ljud i den med va?
Postad 21 December 2011 - 10:29
KingNothing
-
KingNothing
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
(Och kom igen, finns det verkligen inga normala människor uppe i norr?)
Nej
Postad 22 December 2011 - 02:00
Unregistered181895cb
-
Unregistered181895cb
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Lawrence of ArabiaEn biografi om T.E Lawrence som får jobbet som observatör hos prins Feisal. Lawrence bestämmer sig för att stanna kvar och hjälpa till, det här är historien om hans arabiska äventyr. En riktig mastodontfilm. Likaså klassiker. Välgjort när det gäller exempelvis scenografin. Och mäktigt, men inte lika mäktigt som man kan tro. Trevlig och behaglig berättarteknik utan att det blir ett dugg rörigt. Jag hade dock velat att man tog med lite andra saker när det gäller T.E Lawrence, men man kan ju inte få allt. Det blir svårt att täcka så mycket, även om filmen sträcker sig en bit över tre timmar. Den historiska exaktheten är det kanske inte helt klockren, samma sak med Lawrences karaktärsporträtt, det går dock att tänka bort lite då filmen har tillräckligt mycket kvalitéer för en stabil trea i betyg. 3/5
Postad 22 December 2011 - 11:55
Unregisteredd0be17d5
-
Unregisteredd0be17d5
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Var på hemmakväll och hyrde följande filmer Poolboy Detta kan vara bland det sämsta jag har sett i år, vilket skräp. Hyrde den mest för att Danny Trejo var med. 0/5 Jägarna 2 Tyckte denna var helt okej, lite väl långdragen mot slutet och hade gärna sett att de kortat ner den en 20min för att få mer fart i filmen mot slutet. 3/5 Julias ögonGillar spansk skräckfilm, kommer en hel del intressant därifrån. Men denna var väl en vanlig standardfilm, inget märkvärdigt direkt, men klart sevärd. 3/5
Postad 22 December 2011 - 14:41
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
har hört bra om den på andra håll med ser fram emot den. Ska vara bra ljud i den med va?
Ja, knappast en demorulle för hemmabio eftersom det ofta är tyst. Men dom effekter som finns låter bra och musiken har en bra nivå med bra bas. Ibland stör det mig när musik man känner igen låter basfattigt i filmen.
Postad 23 December 2011 - 19:36
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Var på riktigt Starship Troopers humör efter att ha läst boken, och baserat på ditt tips såg jag uppföljarna. 2:an är grymt dålig, 3:an är inte bra men ger utslag på skalan i alla fall, -2/5 Såg även hela serien Roughnecks. Faktiskt välskriven och intressant, men grafiken är inte bra och dom drar ut på plotten lite väl mycket. 3+/5 för en fan av boken, annars 2/5. Ingen av filmerna eller serien ger en bra representation av mobile infantry combat suits. Får hoppas på den nya filmen! Se Starship Troopers 3, Maruder...
Håller inte samma klass som 1:an men är oändligt mycket bättre än 2:an och vissa tekniska detaljer (infantry combat suits) introduceras. Det jag saknade där var metoden att lämna skeppet med "kostymerna"... Storyn i övrigt är väl sådär.
Har även sett Contagion som får betyg 3+/5. Välgjord, men manus spänner över så mycket att det inte blir något djup. Bra musik! The Ides of March: också den 3/5. Även där manus som sviker.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|