Fått min boxee nu..eller den har kommit till mitt uthämtningsställe men orkade inte idag
ska plocka den på fredag då jag har ärenden åt det hållet,,,,eller så springer jag imorrn...jäkla dagistider mm.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
11 relaterade trådar
Postad 02 November 2011 - 15:46
lappen...Tackar..
Fått min boxee nu..eller den har kommit till mitt uthämtningsställe men orkade inte idag ska plocka den på fredag då jag har ärenden åt det hållet,,,,eller så springer jag imorrn...jäkla dagistider mm. Postad 02 November 2011 - 20:41
Hittar inga fel på disken och den fungerar utmärkt på min Popcorn samt på flera datorer. Kanske orkar reklamera den nästa vecka Postad 02 November 2011 - 20:54
Nu menade han reklamera Boxee Boxen.
Senaste Betan som blivit officiell. Postad 02 November 2011 - 21:14 Samma som betan 1.2.2.20482 has now been publicly released and you should receive the download depending on the region up to the next 24-36 hrs or you can manually be installed from here Bug fixes from 1.2.1.20451 > 1.2.2.20482
Postad 03 November 2011 - 09:27
Det menade jag oxå, men ser att det inte framgår av mitt inlägg. Ska prova att fabriksåterställa igen, men det ska man ju inte behöva göra varje dag för att uppkopplingen ska fungera. Postad 03 November 2011 - 11:25
Hur stor extern disk har du? Tydligen så har BBn svårt att läsa 3TB diskar. Postad 03 November 2011 - 11:52
usch vad jag kommer ångra att jag skriver detta
Men min har inte krånglat en enda gång sedan inköpet i våras Postad 03 November 2011 - 14:01
2 tb Postad 03 November 2011 - 20:04
Idag fick jag ett kort med erbjudande från KPA pension: kolla på film från film2home med värdekod. Provade med Boxee browser, bara med en trailer. Tji fick jag, måste installera otyget Silverlight först, går ju inte. Inte finns det någon färdig app för film2home antar jag ?
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 03 November 2011 - 20:06. Postad 03 November 2011 - 21:54
Jag har en liten fundering som jag lade märket till igår.
När jag i boxeen´s meny väjer upplösningen 1080p accepteras detta ej och den återgår till 1080i. Jag kör med en Optoma HD200x som klarar 1080p. Jag väljer endast 1080p i menyn ej någon specifik frekvens som t.ex. 24 Hz. Vad skulle det kunna vara som tvingar ner upplösningen till 1080i? Postad 03 November 2011 - 22:31
Dålig kabel? Postad 04 November 2011 - 00:12 Microsofts Silverlight går inte att köra på Linux tyvärr. Alla de där lösningarna är så hopplöst utdaterade och borde bytas ut till HTML5 Postad 04 November 2011 - 07:00
Har följt tråden och till slut fått ordning på nätverket. Kör trådlöst och Win7. Jag hittar de filmer som jag lagt i Delade Filmer. Men när jag tankat ner en ny så går den inte att hitta. Packar jag upp den och lägger enbart filmfilen, inte mappen i Delade filmer kan jag se den. Inte annars.
När jag först väljer mapp i Boxee kommer alla filmmappar med. Det är först senare när jag tankar ner nya problemet kommer. Vad gör jag för fel? Postad 04 November 2011 - 07:46
Liten nyfiken fråga.. läser att det finns svtplay appar och grejjer.. har hittat hur man hämtar hem den appen (fast tycker svtplay funkar bra i browsern).. men finns det fler unofficial appar?
Postad 04 November 2011 - 07:46
Felet du gör är att du tankar film Postad 04 November 2011 - 08:08
Du vet väl om att BB måste scanna om mappen den mapp som du lagt filmen i ?
Googla så hittar du Postad 04 November 2011 - 08:55
Ja det vet jag. Nedladdade filer hamnar i Delade Filmer. Även om jag scannar ser jag inte senaste filmappen med filmen i. Jag måste unrara och lägga filen "löst" i Delade Filmer. Vad gör jag för fel.
Lite störande att packa upp hela tiden Postad 04 November 2011 - 09:12
Om du kör smb behöver du inte packa upp dom. Men har rar filerna eller filen i rararkivet ett konstigt namn hittar BB filen men kan inte identifiera den. När du säger att du inte ser mappen är det när du går i manuellt in Delade filmer eller i menyn för filmer? Postad 04 November 2011 - 10:29
Är det någon som testat strömma från en Dreambox och fått upp strömmen på din Boxee box?
Postad 04 November 2011 - 14:54
Nu behöver jag din hjälp! Efter nära 4 veckor hos D-LINK fick jag igår en ny Boxee Box. Glad i hågen gick jag hem för att se några filmer. Tyvärr kvarstår problemet. Vet fan inte hur jag ska lösa detta. Har kollat runt på diverse forum och det verkar som en del har likanande bekymmer. Det enda som händer är att jag lyckas få ut 2-kanalig då jag endast bockat i att förstärkaren är dolby-kompatibel. Om jag kryssar i allt så kommer inget ljud alls. När jag kör appar (webb, spotify kommer 2-kanaligt). Jag kör över HDMI och stärkaren tar allt den matas med. Dessutom har jag fått de där störande "audio-droup-outs" som det skrivits en del om. Postad 04 November 2011 - 16:51
Stäng av skärmsläckaren, pröva nedgradera firmware till den här och boota inte om
http://dl.boxee.tv/v...17443/boxee.iso Finns problemet kvar så är det din förstärkare, Fungerar allt som det ska så får du stanna kvar på äldre fw. Postad 04 November 2011 - 17:00
Ser bara filen i BB om jag packar upp den och lägger den i Delat mappen. Funkar inte om jag låter den ligga kvar i sin ursprungliga mapp med Rarfiler i Delatmappen. Vad är det jag inte fattar??
Postad 04 November 2011 - 17:55
Antagligen använder DLNA/UPnP och där stödjs inte rar.
Du får sätta upp en SMB/NFS/AFP utdelning på din dator. Postad 04 November 2011 - 18:02
Har AFP börjat stödja rar arkiv? För mig fungerade det inte alla fall Postad 04 November 2011 - 18:20
AFP i sig bör inte ha några sådana specifika filbegränsningar, men Boxees mjukvara kan ju ha någon bugg.
Nu är jag ingen expert på apples nätverksprotokoll men kolla att antalet karaktärer i filnamnet understiger typ 30. kan vara något sådant också om det nu inte beror på någon versionsinkompatibilitet mellan klient och server. Postad 04 November 2011 - 20:22
Hur gör jag det? Postad 04 November 2011 - 21:09
När du i BB sätter upp dina utdelningar ska du du välja smb som protokoll för att streama din media Redigerat av lappen71, 04 November 2011 - 21:10. Postad 04 November 2011 - 21:26
Jag har ett något märkligt problem, som egentligen inte är ett problem då jag löser det med NFS
Har många gånger försökt nå min Qnap Nas med SMB men inte riktigt lyckats fullt ut När man sätter rättigheter i Nasen så gör man det för tex en hel USB HDD Om man vill ha olika rättigheter för olika mappar, så får man dela ut varje mapp för sig Men detta har jag inte gjort, utan jag delar ut hela disken och helt öppen Men konstigt nog, så blir en mapp helt tom och en annan syns allt som finns i Vad kan detta bero på ? Redigerat av MalcomX, 04 November 2011 - 21:42. Postad 04 November 2011 - 22:39
Med största sannolikhet pga att både Qnap och Boxee övergått till Samba 3.6.x.
Båda företagen är ungefär lika dåliga på att hantera kod. Se till att lägg in senaste fw på nasen så är det bara att hoppas att Boxee fixar sina rättighetsproblem också. Postad 04 November 2011 - 22:50
Jag har sista Firmwaren, så det hjälper inte
Men det funkar ju utmärkt med NFS som tur är Har faktiskt satsat på ett par nya 2 TB diskar som jag kopplar direkt till min Boxee, då jag bara använder den men har barnfilmerna på min NAS då dessa enkelt skall nås av barnen med deras datorer och Tvix Men man vill ju veta varför det inte funkar och är det så illa att de inte kan hantera SMB på rätt sätt är det ju illa. Det är ju inte alltid NFS fungerar Postad 05 November 2011 - 09:18
Det har jag haft hela tiden tyvärr Postad 05 November 2011 - 12:42
Jag börjar ärligt talat tröttna på Boxee. Känns som det kommer nya buggar hela tiden. Varför kan de inte fixa det som är broken innan de lägger till mer skit i sina firmwares...
Postad 06 November 2011 - 01:57
Nu ger jag upp !
Jag har lagt många timmar till att prova alla inställning i hela kedjan och hela tiden trott att det måste vara dessa det är fel på. Men nu vet jag var felet ligger Jag har orolig bild, oregelbundna och mycket irriterande ryckningar Efter att ha kört en runda till idag och testat alla möjliga alternativ i boxee, receiver, tv och projje så gick jag in i ungarnas rum och hämtade min gamla slitna Tvix som har mer än 4 år på nacken Inte en ryckning, helt perfekt bild Man blir så förbannad, när man kommer på sig med att ha lagt flera fillmkvällar till att försöka få bra Bild ur en förbannad plastkub Nu kör jag till EG och byter ut den. Boxee skall få en chans till genom en ny box och jag hoppas verkligen att det är något fel i min. Men får jag samma fel igen, så har jag i alla fall kunnat konstatera att det inte är fel på resten av mina grejor. Vilket som, så skall gå och ta mig en wiskey nu, så att jag lugnar ner mig Någon annan som har eller har haft samma problem som jag ? Redigerat av MalcomX, 06 November 2011 - 01:59. Postad 06 November 2011 - 11:05
Ja, vid några tillfällen. Har fixat sig om jag stänger av den och startar upp igen. Postad 06 November 2011 - 14:20
Kan ju vara så, att det märks mycket mer ju större skärm eller duk man har
Jag har > 100" Det är inte lika irriterande på min Plasma Postad 06 November 2011 - 15:51
Mkv i x264 som är kodade med AC3-ljud verkar hacka en del för mig, men DTS funkar perfekt.
Postad 06 November 2011 - 16:47
De senaste versionerna VERKAR vara något sämre när det gäller ren uppspelning av film, kanske beroende på fler processer som snurrar i bakgrunden än i äldre firmware?
Kör själv trådlöst, och även om BB sägs ha stöd för 802.11n får jag generellt bättre sprutt via en gammal extern AP/Brygga. Verkar som att BB:s interna wifi inte är nån höjdare, och kanske t o m äter cpu? Postad 06 November 2011 - 17:07
Jag har tyvärr haft problemet oavsett ljudkodning Xyzzy Tror du är på helt rätt spår Det har blivit värre efter varje uppdatering Allt för mycket skit som skall in i en och samma box. Skit som jag varken vill ha eller har nytta av. Vill jag se något på svt play, så ser jag det på datorn och så även youtube, för att ta två exempel Men nu skall ni slippa höra mitt gnäll i denna tråden Jag lämnade tillbaka den idag och skall nu försöka hitta något som fungerar bättre för Film tills dess sitter jag säkert med min "slitna Tvix" som barnen får vara utan några dagar. Redigerat av MalcomX, 06 November 2011 - 17:08. Postad 06 November 2011 - 22:29
Prova NeoTV 550, den kör jag till min 50" plasma och 104" proj Postad 06 November 2011 - 23:04
Nu sitter man hemma med min boxee o kollat lite film o är sjukt nöjd än så länge. Hur gör jag för o komma tillbaka där man ställer in hur brett i högt det ska va i TVn? Min dator dog så jag kör via min iPod i då e det lite svårt o googla
Postad 06 November 2011 - 23:49
Kanske under inställningarna??? Postad 07 November 2011 - 01:33
Är det någon som testat Airplay? Fungerar det som det ska? Vilka appar stödjer den?
Postad 07 November 2011 - 09:35
lappen71 jo jag antog det men hittade inte rätt grej o välja..
hittade settings men sen fanns en massa o välja o ja..då hitta jag inte Sitter nu på jobbet där jag har dator.. Hjälp Postad 07 November 2011 - 09:42
Inställningar-Allmänt-Visa-Kalibrera Bildskärm Postad 07 November 2011 - 10:17
Youtube och SVT fungerar, men när jag ser på svtplay så har jag problem att ljudet heltplötsligt höjs går sen tillbaka till vald ljudnivå och så höjs det igen, blir så hela tiden och eftersom det bara är svt (spelar ingen roll om jag använder mig av appen eller svtplay.se) så borde det vara någon bugg hos svt... (Fungerar bra när jag går in via svtplay genom webläsaren i boxee). Postad 07 November 2011 - 10:36
Öh...vad har det där med Airplay att göra? Airplay finns i Apple produkter där man kan streama bild/ljud trådlöst till tex BB. Postad 07 November 2011 - 10:39
Han menar nog när han kör svt / youtube från Apple produkt via AirPlay till Boxee. Har samma problem att köra Video till Boxee via Airplay ger en obalans i volymen. Postad 07 November 2011 - 11:16
Ok men varför vill man gör det när dom apparna finns i BB?? 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |