Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Postad 05 mars 2013 - 08:36
Postad 05 mars 2013 - 10:17
vi väntar å väntar inga nya positiva besked om nya hd kanaler, bara att förhandlingar pågår ...
andra leverantörer har avtal klara,men inte comhem nej...
vi får vänta ett tag till så förhandlingarna får fortsätta

Postad 05 mars 2013 - 10:27
Glöm inte avgiften du betalar för analogt utbud också även om den inte syns på hyresavin.Priserna blir alldeles för höga för flertalet och då nöjer man sig med analogt, mitt förslag på 1-11 ink hd där de finns + några valbara för en rimlig penning skulle nog dra en del kunder. Idag får man lägga ut 436 kr i månaden för att få detta. (M8+4valbara+HD) Alt XL för 408 kr och man får en massa som man inte vill ha + att en del saknas.
Handlar om runt 100-150:- per hushåll för analoga utbudet.
Men just den frågan är ju upp till BRF/hyresvärdar att förhandla då avtalen går ut.
Bästa hade varit och göra som Tele2 att helt lägga ner analoga kanalerna och förhandla om alla avtal. Många har 1 grundutbud med rrunt 10 kanaler där också SVT HD är fritt + 1 valfritt intressepaket eller mixpaket så det blir ca 17-18 digitala kanaler. Här handlar det om 45:-/mån för det inkl box och kort också.
Redigerat av Leatherface, 05 mars 2013 - 10:32.
Postad 05 mars 2013 - 11:39
Fakturan från ComHem för vår Brf trillade just in så jag kan se att vi betalar 107kr/mån per lägenhet. Och då ingår avgift för SVT till Copyswede.Glöm inte avgiften du betalar för analogt utbud också även om den inte syns på hyresavin.
Handlar om runt 100-150:- per hushåll för analoga utbudet.
Postad 05 mars 2013 - 11:43
Vilket analogt utbud (vilka kanaler?) får ni för 107 kr/mån?Fakturan från ComHem för vår Brf trillade just in så jag kan se att vi betalar 107kr/mån per lägenhet. Och då ingår avgift för SVT till Copyswede.
Kunde vara intressant att veta.
(Jag bor i fd UPC-hus dvs Com hem Stockholm så vi har bara ett fåtal analoga kanaler kvar).
Postad 05 mars 2013 - 13:00
De som kallas "grundutbud" på följande sida: https://www.comhem.s...38/-/index.htmlVilket analogt utbud (vilka kanaler?) får ni för 107 kr/mån?
Kunde vara intressant att veta.
(Jag bor i fd UPC-hus dvs Com hem Stockholm så vi har bara ett fåtal analoga kanaler kvar).
Dvs:
- SVT1 & SVT2 & SVT24
- TV3
- TV4
- Kanal5
- TV6
- TV7 (Sjuan)
- TV8
- Kanal Nio
- TV10
- TV11
- Kunskapskanalen
- Barnkanalen
- TV4 Sport
- Lokal kanal
- TV ComHem
Redigerat av distortion2, 05 mars 2013 - 13:01.
Postad 05 mars 2013 - 13:27
Om ComHem inte är redo för att helt avskaffa de analoga kanalerna skulle man kunna göra som man gjorde för några år sedan i fd UPC-nätet dvs reducera till ett analogt Basutbud bestående av SVT1 & SVT2 & SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV4, Lokal Kanal och TV com hem.De som kallas "grundutbud" på följande sida: https://www.comhem.s...38/-/index.html
Dvs:
- SVT1 & SVT2 & SVT24
- TV3
- TV4
- Kanal5
- TV6
- TV7 (Sjuan)
- TV8
- Kanal Nio
- TV10
- TV11
- Kunskapskanalen
- Barnkanalen
- TV4 Sport
- Lokal kanal
- TV ComHem
Jag kan inte begripa att ComHem verkar vara så fast vid sitt analoga utbud att det får stå i vägen för digitaliseringen av ComHem-fastigheterna. Räknar verkligen ComHem med att det även i framtiden ska vara mer lönsamt att beskatta fastighetsägarna med någon hundring per lägenhet och månad och på detta sätt fortsatt göra att 65% av hushållen inte har eget digital-tv-abonnemang?
Postad 05 mars 2013 - 13:30
Fastighetsägarna tror det är attraktivt med att ha kvar analoga kanaler.
Och då ser Comhem att efterfrågan fortfarande är stor på analoga kanaler och fortsätter ha kvar dom.
Redigerat av Leatherface, 05 mars 2013 - 13:35.
Postad 05 mars 2013 - 13:38
- SVT1 & SVT2 & SVT24
- TV3
- TV4
- Kanal5
- TV6
- TV7 (Sjuan)
- TV8
- Kanal Nio
- TV10
- TV11
- Kunskapskanalen
- Barnkanalen
- TV4 Sport
- Lokal kanal
- TV ComHem
Alltid är ex moms. Jag vet dock inte moms satsen på tjänster.
Under våren så ska dom se om dom kan erbjuda färre kanaler till ett lägre pris så som dom gör idag för lägenheter inne i Stockholm som har har bara 1:an och 2:an och några få kanaler till
Postad 05 mars 2013 - 13:42
http://www.lulebo.se/Page/TVutbud/
Som sagt det är upp till hyresvärden om dom vill ha som i t.ex Stockholm och Luleå eller om dom vill fortsätta med ett större analogt utbud.
Men dom analoga grundkanalerna SVT och TV4 och nån lokal kanal ingår alltid.
Redigerat av Leatherface, 05 mars 2013 - 13:45.
Postad 05 mars 2013 - 13:45
Analoga kanaler lär nog finnas kvar länge sålänge Comhem låter det vara frivilligt för fastighetsägarna.
Och då ser Comhem att efterfrågan fortfarande är stor på analoga kanaler och fortsätter ha kvar dom.
Vi vill inte ha analogt men vi kan antingen säga upp avtalet helt och använda oss av någon leverantör av IPTV eller begära så litet kanalutbud som möjligt på analogt för att kunna få Com Hem Digitalt. Det som stör mig är att man inte enbart kan ha digitalt i dagsläget hos Com Hem.
Problemet här är att vi får inte ens valmöjligheten att välja som Luleå och innestaden i Stockholm. Vi bor i Nacka strax utanför tullarna av Stockholm.
Goda och Dåliga nyheter som jag fick reda av Com Hem.
29% i våran förening över 140lägenheter har Digitalt paket hos Com Hem. Resterande använder antingen vårat grundutbud av analoga kanaler eller så använder många IPTV från BBB. Det dåliga är om resterande procent använder analoga grundutbudet. Hmm, undra hur jag ska ta reda på det för att få bort Com Hem.
Redigerat av Midnight, 05 mars 2013 - 13:47.
Postad 05 mars 2013 - 13:47
Ja ni kan ha enbart digitalt om hyresvärden/BRF vill men SVT, TV4 och nån lokal kanal kommer alltid ingå analogt. Så är det även hos Tele2 men vi behöver inte betala nåt för dom.Vi vill inte ha analogt men vi kan antingen säga upp avtalet helt och använda oss av någon leverantör av IPTV eller begära så litet kanalutbud som möjligt på analogt för att kunna få Com Hem Digitalt. Det som stör mig är att man inte enbart kan ha digitalt i dagsläget hos Com Hem.
Goda och Dåliga nyheter som jag fick reda av Com Hem.
29% i våran förening över 140lägenheter har Digitalt paket hos Com Hem. Resterande använder antingen vårat grundutbud av analoga kanaler eller så använder många IPTV från BBB. Det dåliga är om resterande procent använder analoga grundutbudet. Hmm, undra hur jag ska ta reda på det för att få bort Com Hem.
Om du kollar på Lulebo's sida så är man inte bunden till Comhem heller utan man kan välja t.ex IPTV genom Canal Digital i stadsnätet eller BBB IPTV om man vill med eller nån annan tjänst på nätet. Men med Comhem får man en rabatt på alla paketen på 49:-/mån.
Dvs istället för att betala 100-150:- + 248:-/mån = 350-400:-/mån för Medium 8 favoriter så betalar dom ca 200:-/mån. Osäker på om dom slipper kortavgiften också eller inte isf kommer dom undan ännu billigare.
Skulle väl antagligen gå avtala in ännu billigare ett digitalt paket för alla hushåll så valet står ju mellan valfrihet eller ett billigare utbud som man inte kan välja bort.
Redigerat av Leatherface, 05 mars 2013 - 13:59.
Postad 05 mars 2013 - 13:55
Ja ni kan ha enbart digitalt om hyresvärden/BRF vill men SVT, TV4 och nån lokal kanal kommer alltid ingå analogt. Så är det även hos Tele2 men vi behöver inte betala nåt för dom.
Om du kollar på Lulebo's sida så är man inte bunden till Comhem heller utan man kan välja t.ex IPTV genom Canal Digital i stadsnätet eller BBB IPTV om man vill med eller nån annan tjänst på nätet.
Vi som förening kan teckna ett digitalt paket Medium 8 favoriter som föreningen står för men den kostnaden skjuter i höjden från 71kr/lgh till ca 200kr/lgh. Vi vill inte höja avgiften.
Men sidan på Luleå, någon betalar väl ändå för analoga grundpaketet?
Postad 05 mars 2013 - 14:01
Nej det kostar inte hyresgästerna nåt eftersom det är fria kanaler.Men sidan på Luleå, någon betalar väl ändå för analoga grundpaketet?
Möjligen kan de vara en låg avgift för det digitala Small utbudet man kan få utan kostnad men det är knappast många kronor.
Istället för Comhem så fick hyresgästerna bredband som ingår i hyran istället genom Lunet men dom har fortfarande valfriheten att välja annat bredband ändå mot en mellanskillnad.
Redigerat av Leatherface, 05 mars 2013 - 14:02.
Postad 05 mars 2013 - 14:05
Med operatörsneutrala stadsnät likt Lunet ökar naturligtvis både konkurrensen och flexibiliteten. ComHem har säkert mycket att frukta när deras egna fastighetsnät utsätts för konkurrens från öppna nät likt stadsnät och höghastighetsbredband via fiber från t ex BBB.Ja ni kan ha enbart digitalt om hyresvärden/BRF vill men SVT, TV4 och nån lokal kanal kommer alltid ingå analogt. Så är det även hos Tele2 men vi behöver inte betala nåt för dom.
Om du kollar på Lulebo's sida så är man inte bunden till Comhem heller utan man kan välja t.ex IPTV genom Canal Digital om man vill med eller nån annan tjänst på nätet.
Av denna anledning så försöker ComHem att inte missa tåget fullständigt:
https://www.comhem.s...60/-/index.html
Postad 05 mars 2013 - 14:09
Problemet med IPTV har ju varit dåliga boxar men med Tivo så blir det ett steg i rätt riktning.
Redigerat av Leatherface, 05 mars 2013 - 14:12.
Postad 05 mars 2013 - 14:17
Vårt pris är 84,71kr/lägenhet exlusive moms. Jag ser att momssatsen är 25% på grundutbudet och 6% på ersättningen till Copyswede. Jag skulle gärna bli av med avgiften för analoga utbudet, men jag tror att 30-50% av lägenhetsinnehavarna sitter med endast analogt utbud så de skulle kanske inte bli lika glada. Jag känner flera som inte ens vet om att de inte ser på digital-tv på sina 40-46" TVHar pratat med Com Hem kontakt. Vi betalar idag för 71kr/lgh för analoga grundutbudet med nedan. Det förnyas var 3e år:
[...]
Vi har nu fått erbjudande om att förlänga var 5år och får ner kostnaden till 49kr/lgh.
Alltid är ex moms. Jag vet dock inte moms satsen på tjänster.
Under våren så ska dom se om dom kan erbjuda färre kanaler till ett lägre pris så som dom gör idag för lägenheter inne i Stockholm som har har bara 1:an och 2:an och några få kanaler till

Postad 05 mars 2013 - 14:19
Ja vi gick från comhem till sappa men mitt kommunala bostadsbolag har kvar det analoga och tom utökat det...när jag ville ha reda på exakt hur mycket vi betalar på hyran fick jag till svar att det kunde dom inte lämna ut.Så nog är det idiotiska fastighetsägare som är en del i skiten.Varför kan marknätet bara gå över men boende i lgh(Fastighetsägare) ha så sabla svårt o acceptera tiderna förändras.Analoga kanaler lär nog finnas kvar länge sålänge Comhem låter det vara frivilligt för fastighetsägarna.
Postad 05 mars 2013 - 14:19
Då Tele2 digitaliserade här så betalade vi faktiskt 30:- mer för det analoga utbudet än vad vi betalar för det digitala utbudet. Men då handlar det om flera 1000 lägenheter också.
Dessutom borde Comhem göra som Tele2 med mindre intressepaket.
Är jag intresserad av dokumentär t.ex så behöver jag inte ha nöjespaketet med TV3, Kanal 5 osv utan kan välja dokumentärpaketet istället med Discovery, Animal Planet osv.
Men det går ju flörhandla fram ett bra pris på Medium 8 favoriter med ett standardutbud och gå hyresgästerna möjlighet att själva gå in och ändra vilka kanaler dom vill ha i sitt Medium 8 favoriter.
Ger dom inte tillräckligt bra pris så har ni många andra alternativ att titta på. Då är det ju upp till Comhem om dom vill ha er kvar.
Redigerat av Leatherface, 05 mars 2013 - 14:35.
Postad 05 mars 2013 - 14:33
Tack Leatherface

Com Hem som Apple fast ännu mer sneakyyyyyyyyyy
Det trevliga är att jag är vice ordförande i föreningen och vill ändra om saker och därför vill jag inte hamna i en dålig sits med crappy avtal.
Redigerat av Midnight, 05 mars 2013 - 14:40.
Postad 05 mars 2013 - 14:37
Men kan iaf se dom HD kanaler som finns i valfri box och TV och SVTs HD kanaler är okodade.
Skulle kanske själv ha hört mig för bland lite olika leveratörer och sen slängt upp pappret framför dom ifall dom kan matcha det.
Redigerat av Leatherface, 05 mars 2013 - 14:41.
Postad 06 mars 2013 - 00:32
Vad gäller det analoga är det ju lite konstigt att det nu är ett antal år sedan det analoga nätet stängdes av för i princip alla som inte bor i lägenheter. Från att ha varit panik i kvällstidningarna om vilket uppror det skulle bli så blev det ju snabbt en icke fråga. Alla klarade av att gå över till digitalt utan problem.
Frågan är ju varför folk som bor i lägenheter skulle klara det sämre.
Postad 08 mars 2013 - 12:05
Mera hd kanaler nu Comhem ....
Jag kan bara hålla med. Jag fortsätter och "stånga pannan blodig i väggen" Comhem ge oss Cmores och Viasats alla HD-kanaler i ert nät NU!!
Redigerat av PatrikGolfer, 08 mars 2013 - 12:06.
Postad 09 mars 2013 - 10:26
Postad 09 mars 2013 - 11:23
cmore har väl alla HD kanaler i comhems nät nu? sista som va borta va ju cmore series HD och den har ju kommit nuJag kan bara hålla med. Jag fortsätter och "stånga pannan blodig i väggen" Comhem ge oss Cmores och Viasats alla HD-kanaler i ert nät NU!!
Postad 09 mars 2013 - 11:42
Det är riktigt - väljer man C More Max-abonnemang hos ComHem får man samtliga HD-kanaler:cmore har väl alla HD kanaler i comhems nät nu? sista som va borta va ju cmore series HD och den har ju kommit nu
"7 filmkanaler, 2 seriekanaler och 1 barnkanal ingår i paketet
C More First, C More First HD, C More Hits, C More Hits HD, C More Action, C More Emotion, C More Series, C More Series HD, C More Kids, SF-kanalen
11 sportkanaler ingår i paketet
C More Sport, C More Sport HD, C More Tennis, C More Extreme, C More Live HD, C More Hockey, C More Fotboll, C More Live, C More Live 2, C More Live 3, C More Live 4"
Det som saknas hos C More är för närvarande HD-varianter av C More Fotboll och C More Hockey (motsv finns hos Viasat). Men det kommer kanske hos C More. Fortfarande har vi dåligt med HD-kanaler i Sverige även jämfört med grannländer som Danmark!
Postad 09 mars 2013 - 12:26
Vissa leveratörer där har rätt många men då är väl många utlänska kanaler också som inte är avsedd för danska marknaden.
Kollar man här t.ex så är de svenska, norska, tyska kanaler bla i paketen också.
http://yousee.dk/Tv/...og_kanaler.aspx
Men visst finns ju ett par kanaler som skulle kunna levereras i Sverige med som finns i Darnmark.
Redigerat av Leatherface, 09 mars 2013 - 12:35.
Postad 09 mars 2013 - 12:40
Här är en uppdaterad lista över de danska operatörerna:Nu vet jag inte om det är så mycket mer än i Sverige bland vanliga kanaler.
Vissa leveratörer där har rätt många men då är väl många utlänska kanaler också som inte är avsedd för danska marknaden.
Kollar man här t.ex så är de svenska, norska, tyska kanaler bla i paketen också.
http://yousee.dk/Tv/...og_kanaler.aspx
http://digitalt.tv/h...est-hd-kanaler/
Självklart blir det extra många HD-kanaler eftersom man i Danmark även har svenska och norska kanaler i HD.
Postad 09 mars 2013 - 13:01
Resterande är ju som sagt norska,danska,tyska bla så dom räknar jag inte.
Har man både CD och Viasats alla HD kanaler så har man dom här.
Sen kan det säkert finnas nån mer på enstaka svenska leverantörer.
SVT1 HD
SVT2 HD
TV3 HD
TV4 HD
Kanal5 HD
TV6 HD
BBC HD
Animal Planet HD
Discovery HD Showcase
National Geographics Channel HD
National Geographics Wild HD
History Channel HD
Eurosport HD
ESPN America HD
C More First HD
C More Hits HD
C More Series HD
C More Sport HD
C More Live HD
Viasat Crime HD
Viasat History HD
Viasat Explorer HD
Viasat Nature HD
Viasat Sport HD
Viasat Premier League HD
Viasat Fotboll HD
Viasat Hockey HD
Viasat Motor HD
Viasat Golf HD
Sky Sports News HD
TV4 Sport Xtra HD
Penthouse HD
MTV Live HD
Viasat Film HD
Viasat Film Action HD
Viasat Film Drama HD
Viasat Film Nordic HD
Viasat Film Family HD
Viasat 2014 HD (Ny kanal som nyligt dykt upp men kanske inte ska räknas som en riktig kanal)
Tycker jag man räkna in i den här listan med.
Viasat 3D
HighTV 3D
Eurosport 3D (Hittar inte på CDs paket men har inte den funnits där?)
Hos vissa kabel leverantörer finns dom här också.
Silver HD (Comhem, Tele2)
TNT HD (Skulle väl vara på gång snart till Comhem)
Eurosport 2 HD (Vissa små kabelnät)
HBO HD (Telia)
EDIT: Missade några kanaler som jag lade till.
Redigerat av Leatherface, 09 mars 2013 - 15:27.
Postad 09 mars 2013 - 13:15
Så dåligt tycker jag inte det är i Sverige iaf om man jämför med Danmark åtminstone
Resterande är ju som sagt norska,danska,tyska bla så dom räknar jag inte.
Har man både CD och Viasats alla HD kanaler så har man dom här.
Sen kan det säkert finnas nån mer på enstaka svenska leverantörer.
SVT1 HD
SVT2 HD
TV3 HD
TV4 HD
Kanal5 HD
TV6 HD
BBC HD
Animal Planet HD
Discovery HD Showcase
National Geographics Channel HD
National Geographics Wild HD
History Channel HD
Eurosport HD
ESPN America HD
C More First HD
C More Hits HD
C More Series HD
C More Sport HD
C More Live HD
Viasat Crime HD
Viasat History HD
Viasat Explorer HD
Viasat Nature HD
Viasat Sport HD
Viasat Premier League HD
Viasat Fotboll HD
Viasat Hockey HD
Viasat Motor HD
Viasat Golf HD
Sky Sports News HD
TV4 Sport Xtra HD
Penthouse HD
MTV Live HD
Viasat Film HD
Viasat Film Action HD
Viasat Film Drama HD
Viasat Film Nordic HD
Viasat Film Family HDViasat 3D (Tycker jag man räkna in i den här listan med)
Det här Comhem är ett paket jag skulle vilja ha........pris på det? och bara det....inge SD-skit.
Att det ska vara så svårt att ge kunderna det dom vill ha. Dags att ta steget in i framtiden.
Redigerat av Stagger Lee, 09 mars 2013 - 13:34.
Postad 09 mars 2013 - 13:16
Postad 09 mars 2013 - 13:46

Postad 09 mars 2013 - 13:52
Sorry my mistakecmore har väl alla HD kanaler i comhems nät nu? sista som va borta va ju cmore series HD och den har ju kommit nu
Postad 11 mars 2013 - 17:24
Det här Comhem är ett paket jag skulle vilja ha........pris på det? och bara det....inge SD-skit.
Att det ska vara så svårt att ge kunderna det dom vill ha. Dags att ta steget in i framtiden.
Word, ett paket som många av oss hade velat ha, men ett Comhem-upplägg på detta hade varit:
X-tra Large Super Paket 399 kr/månad
HD-Paket (ta betalt igen för samma sak du redan betalar) 99 kr/mån
Viasat Super Duper Premium Extra HD 369 kr/mån
C More Total Extra Family 439 kr/mån
Kortavgift 59 kr/mån
Postad 11 mars 2013 - 17:41
Är det ens lagligt? var det inte några fall uppe i rätten för några år sedan, där det visade sig att det är förbjudet med oskäliga förlängningstider efter att bindningstiden hade gått ut?Vi skulle alldeles nyligt säga upp ComHem i våran Brf men då hade de presis blivit en ny period på hela 3år!!!! så vi får vackert vänta till 2016.
Postad 12 mars 2013 - 07:30
Thanks!
Postad 12 mars 2013 - 12:28
Funderar på att skaffa ett syskonabonnemang. Har idag Large och HD-paketet. Om jag förstår det rätt så får jag endast Large i mitt syskonabonnemang. Borde inte det gå att lösa isf så att även HD-paketet kommer med där? Det är ju ungefär samma kanaler som finns i XL, och det innehåller inga film-/sportkanaler av värde. Visst löser ni det så att man även får HD-paketet i syskonabonnemanget? Thanks!
Hej,
Syskonabonnemanget speglar kanalerna i ditt grundabonnemang (Extra Large, Large och Medium 8 Favoriter) och om du abonnerar på något av C More paketen så speglas även detta. Dessvärre så speglas inte HD-paketet. Läs gärna mer om vårt syskonabonnemang på länken nedan.
https://www.comhem.s...92/-/index.html
Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice
Postad 12 mars 2013 - 16:57
Paira kortet till flera boxar så kan ni se på HD kanalerna på alla boxar kortet är pairat till och sen en cardsplitter med klientkort för alla mottagarna.Visst löser ni det så att man även får HD-paketet i syskonabonnemanget?
Visst det bryter mot avtalet men eftersom Comhem vägrar erbjuda möjligheten att spegla kanalerna på annat sätt så ser jag inget fel i det. Du får då samma utbud på alla boxar.
Har man betalat för kanalerna så ska man kunna se på dom på alla TV apparater.
Redigerat av Leatherface, 12 mars 2013 - 17:03.
Postad 12 mars 2013 - 17:54
Japp funkar fint på comhem gör det själv nu,men ska byta till Sappa och där är dom än mer anala och tillåter inte mer än en pairad box per kort...så kan inte ens flytta kortet mellan apparaterna,och dom säger programbolagen kräver det... sicket skitsnack när flesta andra inte gör det.Så i detta fallet finns det sämre alternativ än comhem trot eller ej.Syskonkortsbedrägeriet är nästan lika illa som kortavgiftsbedrägerietPaira kortet till flera boxar så kan ni se på HD kanalerna på alla boxar kortet är pairat till och sen en cardsplitter med klientkort för alla mottagarna.
Visst det bryter mot avtalet men eftersom Comhem vägrar erbjuda möjligheten att spegla kanalerna på annat sätt så ser jag inget fel i det. Du får då samma utbud på alla boxar.
Har man betalat för kanalerna så ska man kunna se på dom på alla TV apparater.
Redigerat av Unregistered40562de1, 12 mars 2013 - 17:56.
Postad 12 mars 2013 - 21:44
Hej,
Syskonabonnemanget speglar kanalerna i ditt grundabonnemang (Extra Large, Large och Medium 8 Favoriter) och om du abonnerar på något av C More paketen så speglas även detta. Dessvärre så speglas inte HD-paketet. Läs gärna mer om vårt syskonabonnemang på länken nedan.
https://www.comhem.s...92/-/index.html
Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice
Det var tråkigt. Tycker inte det borde vara en omöjlighet att lösa detta iom att det inte är några speciella kanaler i HD-paketet. Det är ju ett av Com hem sammansatt paket med kanaler, borde inte finnas några hinder att få detta i syskonabonnemanget, när man tom får CMore om man nu hade abonnerat på det.
Redigerat av Asprilla, 12 mars 2013 - 21:45.
Postad 12 mars 2013 - 22:22
Jag hade en liknande situation för ett tag sedan men valde då att säga upp mitt HD-paket eftersom XL-abonnemanget fick extra HD-kanaler. Och dessa speglas alltså i syskonabonnemanget. Jag vet inte vilka HD-kanaler du är intresserad av som du får specifikt genom HD-paketet men om du lägger till 100 kr/mån och uppgraderar till XL och samtidigt skippar HD-paketet försvinner endast fem HD-kanaler för dig (Animal Planet HD, Silver HD, Nat Geo Wild HD, Outdoor Channel HD och Discovery Showcase HD). Kan du klara dig med SD-versionerna av Animal Planet, Silver och Nat Geo Wild samt inte behöver Outdoor Channel HD och Discovery Showcase HD så är XL-abonnemanget en lösning på speglingsproblematiken.Det var tråkigt. Tycker inte det borde vara en omöjlighet att lösa detta iom att det inte är några speciella kanaler i HD-paketet. Det är ju ett av Com hem sammansatt paket med kanaler, borde inte finnas några hinder att få detta i syskonabonnemanget, när man tom får CMore om man nu hade abonnerat på det.
Postad 12 mars 2013 - 22:41
Jag hade en liknande situation för ett tag sedan men valde då att säga upp mitt HD-paket eftersom XL-abonnemanget fick extra HD-kanaler. Och dessa speglas alltså i syskonabonnemanget. Jag vet inte vilka HD-kanaler du är intresserad av som du får specifikt genom HD-paketet men om du lägger till 100 kr/mån och uppgraderar till XL och samtidigt skippar HD-paketet försvinner endast fem HD-kanaler för dig (Animal Planet HD, Silver HD, Nat Geo Wild HD, Outdoor Channel HD och Discovery Showcase HD). Kan du klara dig med SD-versionerna av Animal Planet, Silver och Nat Geo Wild samt inte behöver Outdoor Channel HD och Discovery Showcase HD så är XL-abonnemanget en lösning på speglingsproblematiken.
Jag tittar mycket på de faktakanalerna i HD, annars hade det varit en bra lösning. Det var faktiskt en säljare från Com Hem som försökte lura mig till att byta till XL för en månad sedan, och hävdade då att jag fick samtliga kanaler i HD-paketet. Jag var först tveksam, men han var säker på sin sak. Men sen sa jag ändå att han fick dubbelkolla det där, och då ändrade han sig. Mycket nära att jag blev lurad där.
Postad 12 mars 2013 - 23:57
Inte heller extra avgifter för tvillingkort är ett krav hos TV bolagen med undantag för Viasat.
Postad 13 mars 2013 - 14:54
De lanserar nu Slutspelskanalen HD tillsammans med SBS TV
:-)
http://www.elektroni...ckeyslutspelet/
Dax att vakna från Era förhandlingar COMHem
Postad 13 mars 2013 - 15:28
Skillnaden är förstås att SBS Nordic nu ägs av Discovery Communications som alltså sysslar med tv och är intresserade av att tittarna ska få maximal glädje av sina abonnemang.Ooo titta vad Canal digital gör för sina kunder i samband med slutspelet.
De lanserar nu Slutspelskanalen HD tillsammans med SBS TV
:-)
http://www.elektroni...ckeyslutspelet/
Dax att vakna från Era förhandlingar COMHem

Postad 13 mars 2013 - 15:46
Det köpet är inte klart än så nog är ProSiebenSat1 ägare än till SBS... aja spelar ingen roll grattis till parabolkundernaSkillnaden är förstås att SBS Nordic nu ägs av Discovery Communications som alltså sysslar med tv och är intresserade av att tittarna ska få maximal glädje av sina abonnemang.
ComHem ägs som bekant av räknenissar i London som bara är intresserade av att göra maximalt klipp när ComHem skeppas vidare. Och under tiden snålar man på kostnader för att maximera vinsten (och den framtida prislappen).

Postad 14 mars 2013 - 17:47
men Comhem där verkar det ta väldigt lång tid ... man börjar ju ledsna på att bara vänta o vänta .
jag ringde comhem våren 2012 å dom sa då att vi justerar priserna på paketen för att investera i nya kanaler å bättre tjänster..
det är ju bra men det har ju inte hänt så värst mycket sen dess eller??
jag bara undrar var tog allt vägen som lät så bra??
Postad 14 mars 2013 - 18:11
Affären har dock fått klartecken av svenska Konkurrensverket 12 februari 2013:Det köpet är inte klart än så nog är ProSiebenSat1 ägare än till SBS... aja spelar ingen roll grattis till parabolkunderna
http://www.kkv.se/beslut/13-0022.pdf
Men det är riktigt att affären ännu inte är helt klar - den omfattar verksamhet även i Danmark, Norge och Finland så det är flera konkurrensmyndigheter - och förmodligen även EU - som ska godkänna den.
Postad 14 mars 2013 - 20:00
Tydligen behövde man ägna någon timme i veckan under två månader åt att testa och svara på frågor. Som tack skulle man sen få behålla boxen (skulle man inte få låna den gratis ändå?) samt få ett år gratis ComHem på nuvarande nivå.
Det var det önskvärt att man hade smartphone, tablet och dator.
Man var också tvungen att skriva på ett sekretessavtal så förvänta er ingen läckt info om han nu blir 'utvald'
Tidplanen verkade vara April-Maj så det blir knappast någon riktig lansering av TiVo förrän framåt hösten.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar