Det kommer definitiv från TV:n och inte Telias IPTV box. Är ju fler som har det och som inte sitter på Telias prylar.
Nu var det ett tag sedan jag såg det.
Tror att det försvann när jag bytte till en "riktig" switch vilket tyder på att det snarare är Layer 2 problem än 3. Dvs. det är på Ethernet nivå och inte på TCP/IP,
Har en gammal THOMSON TG789vn VDSL router , ingen idé att byta eftersom fiber kommer små småningom.
Routern säger att DHCP för LGwebOSTV alltid skall ha samma adress och lånetiden är oändlig. Så det borde ju inte vara något DHCP problem.
Ja det är också möjligt, och för de som inte vet vad Layer X är så finns det att läsa om här: https://en.wikipedia.../wiki/OSI_model
Skulle dock vara intressant om nu någon byter till fast IP av er som har problem och se om dom kvarstår eller om det är kanske t.o.m. hårdvara/kabel som kan vara i form av att man går ned i fart pga. äldre kabel som ligger på gränsen.
Eller om ni nu labbar fram någon annan lösning, alltid kul att veta vad det var för fel som var galet 
Nyare utrustning har ofta en färgindikering om man kör i 10/100/1000mb.
Jag antar också att alla med detta problem sitter på senaste firmware'n?
---
---
Tror det var FettAnka tidigare i tråden som pratade om fjärrkontrollen till de dyrare modellerna då den har "Info" knapp, "AN-MR700".
Vilket fall köpte en sådan från ebay, och har nu provat lite.
Det går inte att ha två stycken aktiva samtidigt (original + nya) såvitt jag provat även om det fungerade en kort stund då jag först slog igång den.
Allt som den nya gör/"tillför" går att åstadkomma med original fjärren, utseendet är förstås en smaksak och jag tycker den ser lite sobrare ut men det är också det enda.
För som jag ser det är originalkontrollen mycket skönare att använda, ligger bättre i handen samt lättare att i blindo hitta knappar och har dessutom mindre känsla av "hala" tangenter.
Dvs,
Min nya AN-MR700 åker in en låda som reserv och jag fortsätter att använda min originalkontroll då båda inte fungerar samtidigt såvitt jag sett.
---
---
Liten uppdatering om Logitech K400 Plus+ nu när jag haft det ett tag,
Fungerar fullt ut i Webbläsaren samt i Netflix, men tangenterna fungerar inte i Youtube, Viaplay och Amazon men musfunktionen går dock.
---
---
Tog hem ett par av LG's demos och packade upp följande som jag lade på ett USB,
LG_DEMO_4K_HDR
LG_2_DEMO_4K_L_H_01_Daylight.lge
LG_2_DEMO_4K_L_H_02_UHD HDR Tech.lge
Kikade på dessa och skulle sedan titta på tv och konstaterade att färger/bild såg helt konstigt ut.
Visade sig att tv´n ställt sig i "butiksläge" och även fast jag ändrade till "hemma" så var de flesta av mina inställningar borta.
Har någon annan råkat ut för detta?
Min spekulation är att man kanske kikar efter ändelsen .lge eller något i namnet för att göra det enkelt för butikspersonalen att sätta upp "rätt" stuk för butikers skyltningsexemplar?
Eller bara magiskt? 
Sicke fall så tänker jag nu inte prova igen för att verkligen verifiera om det nu var namngivningen som ställde till eller om det bara var en magisk engångsföreteelse då det kostade en hyfsad tid att ändra tillbaka igen.
Gillar demon'a och döpte dessa till dag.mkv samt schack.mkv och har inte erfarit detta problem igen.
Detta ovan hände i alla fall mig nyligen och jag kan bara spekulera i vad det berodde på, men det kan kanske spara någon lite tid.
-ld99
Redigerat av Unregistered8addaf2c, 04 February 2017 - 07:07.