Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED55B6V / 65B6V

6349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V (TV) Rapporterad 9 9.28846 (51) Inga priser
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V (TV) 8 9.159998 (24) Inga priser
38 relaterade trådar
OLED-tv (4912 inlägg) 2 år sedan
LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016 (1744 inlägg) 2 år sedan
Besviken om byte LG OLED55B6V mot SONY KE-75XH9096 ? (2 inlägg) 4 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V - problem med missfärg - garanti ärende (0 inlägg) 7 år sedan
Hjälp med setup (4 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65B6V Ljudproblem via HDMI ARC Och Optisk (11 inlägg) 7 år sedan
Sony 55XE8505 eller LG 55SJ810V (16 inlägg) 8 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 8 år sedan
LG Oled65b6v IntelNUC "Ogiltig Format" Hjälp !!!!&# (12 inlägg) 8 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 8 år sedan
Suddig bild LG OLED 65B6V (14 inlägg) 8 år sedan
Köp av 65" hjälp (15 inlägg) 8 år sedan
Vilse i hembiodjungeln, vad ska jag välja??? (6 inlägg) 8 år sedan
65" för PC - Mediakonsumption och sport sändingar? (10 inlägg) 8 år sedan
Väggmontera Tv på gipsvägg 60 cm CC reglar (9 inlägg) 8 år sedan
Philips 55POS901F eller LG OLED55B6V (7 inlägg) 8 år sedan
Byta ut gammal Panasonic plasma. Har tydligen hänt en del.... (8 inlägg) 8 år sedan
Ny Tv 55-60" (2 inlägg) 8 år sedan
Sommarrea eller Black Friday? 55" OLED (5 inlägg) 8 år sedan
Ljusstark prisvärd 60-65 tums TV? (1 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V Ljust Sträck Över Hela Skärmen !!! Behöver hjälp (5 inlägg) 9 år sedan
LG OLED55B6V vs Samsung UE60KS7005 vs LG 65UH664v (vs Philips 65PUS7101) (2 inlägg) 9 år sedan
Välja 55” OLED istället för 65” LED? (36 inlägg) 9 år sedan
Samsung UE65KS9505 eller LG OLED65B6V (17 inlägg) 9 år sedan
OLED 4K 65" med HDR eller Led 4K 75" utan HDR? (62 inlägg) 9 år sedan
TV att köpa idag (11 inlägg) 9 år sedan
55" vs 65" OLED vs LCD | 15tusen - PS4 / Netflix (9 inlägg) 9 år sedan
LG 65B6V för 24790kr eller 65E6V för 29990kr? (10 inlägg) 9 år sedan
köpa LG OLED55B6V nu eller vänta till höst? (6 inlägg) 9 år sedan
Samsung UE65KS9005 eller LG OLED65B6V (2 inlägg) 9 år sedan
LG OLED65B6V eller LG OLED55E6V eller... (6 inlägg) 9 år sedan
LG oled55B6V " Instabilt nätverk" (5 inlägg) 9 år sedan
LG OLED eller Sony LCD? (5 inlägg) 9 år sedan
Ny tv??? (13 inlägg) 9 år sedan
Panna VT30 sönder. Vilken tv är bra nog att ersätta? (37 inlägg) 9 år sedan
Ska köpa en OLED, vilken ska jag välja? (8 inlägg) 9 år sedan

Postad 29 January 2017 - 23:25

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Det var min personliga erfarenhet av interpoleringstekniken från bl a Sony, Panasonic och Samsung som jag ägt. De klarade jobbet bättre än LG's TruMotion, som dock blivit lite bättre senaste tiden. Rätt inställt såg jag inga anmärkningsvärda artefakter eller soap opera effects från någon av dem. LG har inte direkt legat i framkant när det gäller detta. Nu gör det mig inte något personligen längre då jag kan köra majoriteten av allt material utan TruMotion påslaget.

Samma här. En fungerande motion interpolation är inte lika viktig längre heller för mig. Är inte säker på om jag kommer använda nån sådan på framtida tvn man köper. Gillar den renare/klarare bilden man får utan motion interpolation. Fast det skulle ju inte skada med en fungerande sån.

Viktigast blir nog färgerna, svärtan gråskalan. Att dom är så korrekta som möjligt.

Postad 29 January 2017 - 23:47

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Jag ska testa inbyggda Netflix appen i min Oppo BDP-103D (vilket jag skulle gjort för länge sedan) för att se om den ger bättre resultat än LG's inbyggda i B6. Har hört flera som vida föredrar motsvarande i Oppo istället.

Jag upplever mindre hoppig bild med jämnare 24p hack på ps3 full hd netflix än på inbyggda appen. Plus att bilden i övrigt är mycket bättre med skarpare bild med mer detaljer. Nästan så att full hd ps3 är bättre en 4k inbyggda appen. Man kan se lite mera pixlar på full hd ps3 än på 4k inbyggda men känns lite smetigare.

Postad 31 January 2017 - 10:34

RockoW
  • RockoW
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ingen ny firmware i Europa ännu. Snart gått en månad... :unsure:

Postad 31 January 2017 - 10:39

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

jag tvivlar på att det kommer något

Postad 31 January 2017 - 12:29

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

• 914 inlägg
  • 0

jag tvivlar på att det kommer något

LG Erik

"Det var några saker som behövde testas för lokala förhållanden i Norden förstod jag, men det ska inte dröja. Då håller på med det nu. Vh, Erik"

Han som är med på alla videos borde ha lite koll på detta iallafall

Postad 31 January 2017 - 12:53

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

LG Erik

"Det var några saker som behövde testas för lokala förhållanden i Norden förstod jag, men det ska inte dröja. Då håller på med det nu. Vh, Erik"

Han som är med på alla videos borde ha lite koll på detta iallafall

Vad jag förstått så släpps hela Europa samtidigt. Så då väntar alla på lilla norden då :P 

Postad 31 January 2017 - 17:07

Unregistered01fb7e3a
  • Unregistered01fb7e3a
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Vilken spelare tänker du införskaffa? En OLED 'förtjänar' ju verkligen bästa möjliga källa och material. Telias digital-tv i mitt lägenhetshus ser inget vidare kul ut, även om HD-kanalerna är helt ok. Jag ska testa inbyggda Netflix appen i min Oppo BDP-103D (vilket jag skulle gjort för länge sedan) för att se om den ger bättre resultat än LG's inbyggda i B6. Har hört flera som vida föredrar motsvarande i Oppo istället. 

Det blir PS4 Pro som blir mainspelaren tills jag köper en bättre, möjligtvis en nya Oppo men det blir en bit in i framtiden, får nöja mig med vanlig blu-ray =)

Postad 31 January 2017 - 21:15

rivoz
  • rivoz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ursäkta mig om jag missat, men jag har fått hem min 65" idag från Hifiklubben. Jag letar efter "optimala" bildinställningar och jag tänkte först testa Hifiklubbens egna rekommenderade men när jag ska lägga in dom så har jag inte samma upplägg? Jag är på rätt ställe men t ex på färger high och low så har jag bara färger inte hög och låg.

Så har ni några som är uppdaterade för det verkar som mjukvaran är äldre på Hifiklubbens inställningar.

Här är länk till inställningarna jag pratar om:https://www.hifiklub...ibrering-pa-tv/

Tack för hjälpen på förhand

Postad 31 January 2017 - 22:01

dsirk
  • dsirk
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 1

Ursäkta mig om jag missat, men jag har fått hem min 65" idag från Hifiklubben. Jag letar efter "optimala" bildinställningar och jag tänkte först testa Hifiklubbens egna rekommenderade men när jag ska lägga in dom så har jag inte samma upplägg.
Tack för hjälpen på förhand

HK har en del udda inställningar.
Här ett snitt. Hoppas engelska fungerar.
ISF Expert Dark
Oled light 28-70 depending on light. Me 40.
Contrast 70-85 (careful on going high). Me 80.
Brightness 48-52, use ref disc if you have. Me 51.
VH sharpness, 0-10. Me 7.
Colour 50
Tint 0
All enhancements off except Real Cinema, On.
Color gamut Normal
Gamma 2.2
Warm 2
Black level Low
TruMotion. Off for disc. Other judder 0-3, blur 5-10. Very individual. I prefer off for everything.
Settings above is an average from several professional reviewers and that many on diff forums seems to be content with.
The tv seems to have challenges (according to pros, but may not be visible under normal viewing, may be/been corrected by new fw) when:
Very high contrast.
Other than Colour gamut Normal.
Other than Gamma 2.2 (posterization, check for it if you use other)
Changing the CMS, especially luminance.
Good luck, trust your eyes, enjoy!

Redigerat av dsirk, 31 January 2017 - 22:19.

Postad 31 January 2017 - 22:18

dsirk
  • dsirk
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 1
Tycker du ansikten blir för röda, sänk Colour 1-3 steg och/eller dra Tone 1-2 steg höger, G1-2.

Postad 31 January 2017 - 22:28

rivoz
  • rivoz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tack så jättemycket! Jag kollar på Marco Polo nu på Netflix och då slog TVn själv över till Dolby Vision ser riktigt bra ut och man kan välja 3 olika bildlägen då; intensiv, ljus och mörk(den jag valde). Har en fråga om HDR också. Jag ser inte det utsatt på Netflix vilka som har det men jag behöver väl inte gå in i HDR bildläge för att det ska vara aktivit och kan jag se någonstans om det är aktivt?

Postad 31 January 2017 - 23:09

daywalker
  • daywalker
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Någon som får upp meddelande om att det trådbundna nätverket är anslutet? Jag får det lite då och då, ska det vara så. Har en 65b6v

Postad 01 February 2017 - 10:39

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Någon som får upp meddelande om att det trådbundna nätverket är anslutet? Jag får det lite då och då, ska det vara så. Har en 65b6v

Låter som kanske att den får en förnyad adress via dhcp från något på ditt nätverk, kolla hur ofta den uppdateras och att endast en källa delar ut, kanske också tilldela fast adress för om det händer nu och då kan jag tänka mig att du har/får störningar när du streamar via tv'ns appar.

-ld99

Postad 01 February 2017 - 11:14

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Får det då och då också.

Kommer inte när man streamar utan oftast när jag tittar på Telias IPTV box.

Den byter inte IP adress utan den är samma hela tiden.

Kan ju vara Telias mög router som spökar.

Postad 01 February 2017 - 17:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Har samma problem sitter också på Telia

Dyker upp nästan varje dag för mig

Postad 01 February 2017 - 19:22

Mrhenrik
  • Mrhenrik
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Har samma problem sitter också på Telia
Dyker upp nästan varje dag för mig

Nästan varje dag för mig med, har också Telia...

Postad 01 February 2017 - 20:00

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Jag får väl stämma in i kören. Min 55b6a säger "Wired network is connected" ganska ofta. Det stämmer nog att det är när vi kollar på TV via Telias 1963a. Tror vi får börja samla lite statistik. Händer det vid regelbunda mellanrum? Händer det när ni inte ittar på Telias iptv?

Postad 01 February 2017 - 20:43

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Funderar på det här med bildformat, vilket är det mest korrekta att välja av 16:9 eller original? Och då menar jag till källor som Panasonic ub900 både vanlig blu-ray och uhd med hdr. Har provat bägge lägena men ser ingen direkt skillnad.

Vilket bildformat kör ni andra med?

Postad 02 February 2017 - 12:31

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Riktigt less på att vänta efter den ******** firmwaren. Va håller dom på med!?

Postad 02 February 2017 - 12:40

dsirk
  • dsirk
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Funderar på det här med bildformat, vilket är det mest korrekta att välja av 16:9 eller original? Och då menar jag till källor som Panasonic ub900 både vanlig blu-ray och uhd med hdr. Har provat bägge lägena men ser ingen direkt skillnad.

Original. Har du en (oftast äldre) 4:3 film visas den i 4:3 och inte i 16:9.

Postad 02 February 2017 - 18:23

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

'Original' med 'Just Scan' påslaget är det mest korrekta läget - annars kan du förlora lite bildinformation, med betoning på lite. Jag har det läget för samtliga källor och allt material rakt av. 

Postad 02 February 2017 - 18:37

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

'Original' med 'Just Scan' påslaget är det mest korrekta läget - annars kan du förlora lite bildinformation, med betoning på lite. Jag har det läget för samtliga källor och allt material rakt av.

Just scan får jag en zoomad bild på. Känns inte korrekt.

Postad 02 February 2017 - 18:41

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Det är tvärt om! Om du gör rätt dvs... hehe

Postad 02 February 2017 - 18:56

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

'Just Scan' avslaget > grå prick (vänsterställd) - bilden zoomas in något 

'Just Scan' påslaget > rosa prick (högerställd) - bilden zoomas INTE in överhuvudtaget

Själva benämningen 'Just Scan' är lite förvillande kanske. Jag tyckte först inställningen borde ha varit tvärt om egentligen.

Postad 02 February 2017 - 19:00

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Okej tack för er input :) 

Postad 02 February 2017 - 19:15

Azper
  • Azper
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Jag får väl stämma in i kören. Min 55b6a säger "Wired network is connected" ganska ofta. Det stämmer nog att det är när vi kollar på TV via Telias 1963a. Tror vi får börja samla lite statistik. Händer det vid regelbunda mellanrum? Händer det när ni inte ittar på Telias iptv?

Jag får också upp det där med jämna mellanrum, eller ganska ofta om jag ska vara ärlig. Jag kör Tivo, så det där med att det är något bara telia har kan vi nog glömma. 

Postad 02 February 2017 - 19:22

Newman87
  • Newman87
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Tack så jättemycket! Jag kollar på Marco Polo nu på Netflix och då slog TVn själv över till Dolby Vision ser riktigt bra ut och man kan välja 3 olika bildlägen då; intensiv, ljus och mörk(den jag valde). Har en fråga om HDR också. Jag ser inte det utsatt på Netflix vilka som har det men jag behöver väl inte gå in i HDR bildläge för att det ska vara aktivit och kan jag se någonstans om det är aktivt?

Står inte "HDR" om jag minns rätt utan "Dolby vision" 😇🤗

Postad 02 February 2017 - 22:48

Lajo
  • Lajo
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Någon som kör nvidia shield 2017 på sin tv, funderar på att skaffa den och tycker det hade varit trevligt att kunna styra med LG fjärrkontrollen...

Postad 03 February 2017 - 06:17

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Låter som kanske att den får en förnyad adress via dhcp från något på ditt nätverk, kolla hur ofta den uppdateras och att endast en källa delar ut, kanske också tilldela fast adress för om det händer nu och då kan jag tänka mig att du har/får störningar när du streamar via tv'ns appar.
-ld99

^
Till er som får upp meddelande om nätverk.
Kan också vara er router som droppar och tar upp linan (inte så troligt) men prova att dra ur nätverkssladden och stopp in den igen och observera om något "sägs".

Tror ändå mest på snålt ställd tid på dhcp lån och kanske fler än ett ställe som delar ut adresser omlott.

Sätt en fast IP adress och se tiłl att det endast finns en källa som delar ut med dhcp och att den fasta adressen du ger inte ligger inom dhcp intervallet så ska/borde ni inte få dessa meddelanden.

-ld99

Postad 03 February 2017 - 06:56

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Komplettering till min post ovan denna.
Det är inte så att meddelandet har sitt ursprung från er teliabox då det händer när ni tittar på tv via telia boxen?
För om det vore ett ursprung från LG'n så borde det dyka upp oavsett "sysselsättning".

Vilket fall så gäller det jag skrev både er tv och telia boxen om dhcp/fast IP, lån tid och flera källor som delar ut dhcp (ska endast vara en normalt, och om flera att adresser inte överlappar).

-ld99

Redigerat av Unregistered8addaf2c, 03 February 2017 - 07:05.

Postad 03 February 2017 - 07:35

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Någon som kör nvidia shield 2017 på sin tv, funderar på att skaffa den och tycker det hade varit trevligt att kunna styra med LG fjärrkontrollen...

Är det möjligt att den kommer stödja dv med en firmvare uppgrade. Är ju android tv 7.0 på sheilden. Är lite sugen på den också, om den ger bättre bild en inbyggda apparna.
http://www.flatpanel...l&id=1473405995

Redigerat av axion84, 03 February 2017 - 07:36.

Postad 03 February 2017 - 10:16

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Det är inte så att meddelandet har sitt ursprung från er teliabox då det händer när ni tittar på tv via telia boxen?
För om det vore ett ursprung från LG'n så borde det dyka upp oavsett "sysselsättning".

Vilket fall så gäller det jag skrev både er tv och telia boxen om dhcp/fast IP, lån tid och flera källor som delar ut dhcp (ska endast vara en normalt, och om flera att adresser inte överlappar).

-ld99

Nu har jag varit lite mer uppmärksam på vad jag gör när meddelandena dyker upp och kan konstatera att de kommer även när jag gör annat (spel + netflix via Shielden).

Får väl pröva att byta till fast IP och se om det hjälper.

Postad 03 February 2017 - 10:27

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

-ld99

Det kommer definitiv från TV:n och inte Telias IPTV box. Är ju fler som har det och som inte sitter på Telias prylar.

Nu var det ett tag sedan jag såg det.

Tror att det försvann när jag bytte till en "riktig" switch vilket tyder på att det snarare är Layer 2 problem än 3. Dvs. det är på Ethernet nivå och inte på TCP/IP,

Har en gammal THOMSON TG789vn VDSL router , ingen idé att byta eftersom fiber kommer små småningom.

Routern säger att DHCP för LGwebOSTV alltid skall ha samma adress och lånetiden är oändlig. Så det borde ju inte vara något DHCP problem.

Postad 03 February 2017 - 11:18

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Det är tvärt om! Om du gör rätt dvs... hehe

Men får en inzoomad bild när skanna bara är ifyllt. Bockar jag ur den så blir bilden naturlig. Vad gör jag för fel? :)

Postad 03 February 2017 - 12:19

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Senaste svaret jag fått från LG gällande uppdateringen... Säger väl inte så mkt nytt egentligen.
Supportkillen tyckte förövrigt att jag skulle lämna tillbaka TVn om jag inte var nöjd 😐. Bra support vars tips är "lämna tillbaka den då" när man vill ha support 😀

"Mjukvaran för de amerikanska modellerna av liknande typ skiljer sig en del från den som de utvecklar i Europa. Innan LG lanserar en sån stor uppdatering som HDR-spelläget till de europeiska/nordiska modellerna krävs en hel del kvalité-testning och arbete av att se till att uppdateringen inte ska påverka eller skapa problem i andra funktioner."

Postad 03 February 2017 - 12:33

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Senaste svaret jag fått från LG gällande uppdateringen... Säger väl inte så mkt nytt egentligen.
Supportkillen tyckte förövrigt att jag skulle lämna tillbaka TVn om jag inte var nöjd . Bra support vars tips är "lämna tillbaka den då" när man vill ha support

"Mjukvaran för de amerikanska modellerna av liknande typ skiljer sig en del från den som de utvecklar i Europa. Innan LG lanserar en sån stor uppdatering som HDR-spelläget till de europeiska/nordiska modellerna krävs en hel del kvalité-testning och arbete av att se till att uppdateringen inte ska påverka eller skapa problem i andra funktioner."

Så då sitter de ett europeiskt SOC i då? Eller fattar inte vad skillnaden är. Annat om de berör tjänster specifikt för länder.

Postad 03 February 2017 - 14:29

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Så då sitter de ett europeiskt SOC i då? Eller fattar inte vad skillnaden är. Annat om de berör tjänster specifikt för länder.

När jag letade på Google visade  det sig att b6an fanns i smakerna d, j, p, t, v. Det behöver inte vara olika hårdvara i botten, men vi kan väl gissa att programvaran skiljer sig en hel del mellan de olika regionerna och EU-varianten (v) kan nog vara den med de mest komplexa beroenden i programvara. Många olika länder, olika språk, olika uppsättningar för varje land, olika default-uppsättningar av appar, osv. Det är klart att det är mycket att testa.

Om den eftertraktade HDR-fixen kom i dag, men samtidigt hade sönder en massa annat, då skulle ni gnälla över att LG var ett loser-företag som inte kunde testa sin programvara innan de släppte den. Ja, man kan tycka att just HDR-fixen inte borde påverka något annat, men det skulle kunna vara lite andra uppdateringar som skall ut samtidigt i vår version.

Redigerat av dalle, 03 February 2017 - 14:30.

Postad 03 February 2017 - 14:37

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

När jag letade på Google visade det sig att b6an fanns i smakerna d, j, p, t, v. Det behöver inte vara olika hårdvara i botten, men vi kan väl gissa att programvaran skiljer sig en hel del mellan de olika regionerna och EU-varianten (v) kan nog vara den med de mest komplexa beroenden i programvara. Många olika länder, olika språk, olika uppsättningar för varje land, olika default-uppsättningar av appar, osv. Det är klart att det är mycket att testa.

Om den eftertraktade HDR-fixen kom i dag, men samtidigt hade sönder en massa annat, då skulle ni gnälla över att LG var ett loser-företag som inte kunde testa sin programvara innan de släppte den. Ja, man kan tycka att just HDR-fixen inte borde påverka något annat, men det skulle kunna vara lite andra uppdateringar som skall ut samtidigt i vår version.

Håller helt med dig. Har ett par titlar hemma med HDR som ligger och tittar på mig. Därav den allt mer bristande otåligheten.

Läste även att vissa exemplar drabbats av en pixlad kant längst ner i HDR game läget.
Kanske håller även de på att justeras.

De man kan och som andra varit inne på är att kommunicera ut att detta osv görs nu och därför dröjer de. LG bör surfa mer på den positiva våg som kom i och med reducerad input lag.

Redigerat av FettAnka, 03 February 2017 - 14:42.

Postad 03 February 2017 - 14:53

rivoz
  • rivoz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Vet vi exakt vad uppdateringen innehållit i andra länder som fått den? Jag är helt ny i tråden och med denna tv så har inte hängt med. Jag har undrat lite över just HDR läget och Netflix. Dolby Vision kan jag ju se på Netflix om serien stödjer. Men jag ser ju inget om det är HDR 10 på annat Ultra 4k material som finns där, har inte sett någonstans? Och hur kommer HDR bildläget in i bilden på inställningar jag kör ju Isf Dark Room inte ska jag behöva byta till HDR för att se HDR från ngn källa. Har tankat ner 4k material till datorn också får jag ut HDR därifrån automatiskt när jag spelar upp via MPC HC?

Postad 03 February 2017 - 17:11

Unregistered01fb7e3a
  • Unregistered01fb7e3a
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Supportkillen tyckte förövrigt att jag skulle lämna tillbaka TVn om jag inte var nöjd . Bra support vars tips är "lämna tillbaka den då" när man vill ha support

Du skulle fråga om man får tillbaka alla pengar så skulle jag nog inte tveka alls faktiskt.

Postad 03 February 2017 - 22:07

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0
Ni som har nvidia shield, är det bättre bild på den jämfört med inbyggda apparna, både på 1080p och vanlig 4k?

Jag kunde varit nöjd med den full hd bild ps3 netflix ger men det är nått som gör att bilden fryser för nån sekund ibland för att sedan fortsätta, ljudet fryser inte dock.

Redigerat av axion84, 03 February 2017 - 22:16.

Postad 03 February 2017 - 22:36

Lajo
  • Lajo
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Är det möjligt att den kommer stödja dv med en firmvare uppgrade. Är ju android tv 7.0 på sheilden. Är lite sugen på den också, om den ger bättre bild en inbyggda apparna.
http://www.flatpanel...l&id=1473405995

tänkte oxå att den kan vara trevlig att ha istället för de inbyggda apparna.

Postad 04 February 2017 - 00:52

makasu
  • makasu
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Är det någon som kör standard PS4 och har testat The Witness i HDR? Får det inte att funka. Kan det vara att hdmi-sladden mellan ps4 och OLED'en är av sämre kvalitet?

Postad 04 February 2017 - 06:48

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Det kommer definitiv från TV:n och inte Telias IPTV box. Är ju fler som har det och som inte sitter på Telias prylar.

Nu var det ett tag sedan jag såg det.

Tror att det försvann när jag bytte till en "riktig" switch vilket tyder på att det snarare är Layer 2 problem än 3. Dvs. det är på Ethernet nivå och inte på TCP/IP,

Har en gammal THOMSON TG789vn VDSL router , ingen idé att byta eftersom fiber kommer små småningom.

Routern säger att DHCP för LGwebOSTV alltid skall ha samma adress och lånetiden är oändlig. Så det borde ju inte vara något DHCP problem.

Ja det är också möjligt, och för de som inte vet vad Layer X är så finns det att läsa om här: https://en.wikipedia.../wiki/OSI_model

Skulle dock vara intressant om nu någon byter till fast IP av er som har problem och se om dom kvarstår eller om det är kanske t.o.m. hårdvara/kabel som kan vara i form av att man går ned i fart pga. äldre kabel som ligger på gränsen.

Eller om ni nu labbar fram någon annan lösning, alltid kul att veta vad det var för fel som var galet :)

Nyare utrustning har ofta en färgindikering om man kör i 10/100/1000mb.

Jag antar också att alla med detta problem sitter på senaste firmware'n?

---

---

Tror det var FettAnka tidigare i tråden som pratade om fjärrkontrollen till de dyrare modellerna då den har "Info" knapp, "AN-MR700".

Vilket fall köpte en sådan från ebay, och har nu provat lite.

Det går inte att ha två stycken aktiva samtidigt (original + nya) såvitt jag provat även om det fungerade en kort stund då jag först slog igång den.

Allt som den nya gör/"tillför" går att åstadkomma med original fjärren, utseendet är förstås en smaksak och jag tycker den ser lite sobrare ut men det är också det enda.

För som jag ser det är originalkontrollen mycket skönare att använda, ligger bättre i handen samt lättare att i blindo hitta knappar och har dessutom mindre känsla av "hala" tangenter.

Dvs,

Min nya AN-MR700 åker in en låda som reserv och jag fortsätter att använda min originalkontroll då båda inte fungerar samtidigt såvitt jag sett.

---

---

Liten uppdatering om Logitech K400 Plus+ nu när jag haft det ett tag,

Fungerar fullt ut i Webbläsaren samt i Netflix, men tangenterna fungerar inte i Youtube, Viaplay och Amazon men musfunktionen går dock.

---

---

Tog hem ett par av LG's demos och packade upp följande som jag lade på ett USB,

LG_DEMO_4K_HDR

LG_2_DEMO_4K_L_H_01_Daylight.lge

LG_2_DEMO_4K_L_H_02_UHD HDR Tech.lge

Kikade på dessa och skulle sedan titta på tv och konstaterade att färger/bild såg helt konstigt ut.

Visade sig att tv´n ställt sig i "butiksläge" och även fast jag ändrade till "hemma" så var de flesta av mina inställningar borta.

Har någon annan råkat ut för detta?

Min spekulation är att man kanske kikar efter ändelsen .lge eller något i namnet för att göra det enkelt för butikspersonalen att sätta upp "rätt" stuk för butikers skyltningsexemplar?

Eller bara magiskt? :)

Sicke fall så tänker jag nu inte prova igen för att verkligen verifiera om det nu var namngivningen som ställde till eller om det bara var en magisk engångsföreteelse då det kostade en hyfsad tid att ändra tillbaka igen.

Gillar demon'a och döpte dessa till dag.mkv samt schack.mkv och har inte erfarit detta problem igen.

Detta ovan hände i alla fall mig nyligen och jag kan bara spekulera i vad det berodde på, men det kan kanske spara någon lite tid.

-ld99

Redigerat av Unregistered8addaf2c, 04 February 2017 - 07:07.

Postad 04 February 2017 - 07:06

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 1

Är det någon som kör standard PS4 och har testat The Witness i HDR? Får det inte att funka. Kan det vara att hdmi-sladden mellan ps4 och OLED'en är av sämre kvalitet?

Testa att byt kabel, det krånglade för mig. Kolla även så att du i TVns meny har aktiverat UHD för aktuell HDMI-ingång (under General). Spelet kommer själv känna igen när hdr är möjligt.

Redigerat av kleinis, 04 February 2017 - 08:02.

Postad 04 February 2017 - 10:45

RockoW
  • RockoW
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske, men är HDR påslaget på den HDMI-inputen du använder?

Postad 04 February 2017 - 12:58

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Har fått en död/låst pixel nere i ena hörnet på min 55 b6v och tänkte därför testa "rensa panelbrus" men förstår inte riktigt. Slog igång igår vid läggdags och idag när jag slog på tvn så fick jag felmeddelande om att rensningen avbrutits. Försöker manuellt nu igen, men hur vet man att den rensar? Tvn är ju av och gör inget väsen av sig?

Postad 04 February 2017 - 15:58

Unregisteredd4b81901
  • Unregisteredd4b81901
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Äntligen inhandlad :-D

Bifogad fil  DSC_0002.JPG   68.32K   7 Antal nerladdningar

Postad 04 February 2017 - 17:15

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Äntligen inhandlad :-D
attachicon.gifDSC_0002.JPG

Grattis till en riktigt bra tv:)

Är din rak i kanten längst upp? Står den rakt i stativet, eller lutar den lite bakåt?

Postad 04 February 2017 - 17:20

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0
Enligt lite olika personer på av forums så har de dykt upp en B6:a med firmware 04.30.83 byggd i februari nu.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.