LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017
5776 svar till detta ämne
Postad 09 January 2018 - 22:25
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Fast det var konstigt nog väldigt tydligt i just den scenen som det pratats om - i scenen efter (som också känns mörk) så syns det inget alls---nästan så man tror det är inbyggda linjer i den scenen 
Hockey hade ingen banding, men däremot massa ryckigheter (på offsidelinjerna och framförallt på sargen). Tog dock en titt på min Sony och det ryckte rejält där med så antar att det var Telias IPTV sändning som var sådan.
Den där scenen tar fram det absolut värsta. Visserligen hade min 55E6 noll banding där men nu är det 2017-modellerna som generellt inte är lika bra. Ser man det inte i majoriteten av andra scener tror jag inte det är lönt att byta. Har själv haft fyra stycken 2017-oleds nu och alla har haft banding vid vanligt tittande, min 55E7 och 55C7 är dock bättre än de två A1 jag hade när det gäller banding.
Redigerat av Chamber, 09 January 2018 - 22:26.
Postad 09 January 2018 - 22:35
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Nej båda hade senaste mjukvaran
Alltså är det ens möjligt eller troligt att ryckighet och eftersläpningar kan vara panelberoende?
Det låter ju ändå som det är något i dina inställningar eller mjukvara som sklijer.
Jag tycker min rycker mycket (ska försöka hitta en kamera med hög FPS och filma), men tror knappast det hjälper att byta panelen.
Eller?
Postad 10 January 2018 - 08:09
phat
-
phat
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Alltså är det ens möjligt eller troligt att ryckighet och eftersläpningar kan vara panelberoende?
Det låter ju ändå som det är något i dina inställningar eller mjukvara som sklijer.
Jag tycker min rycker mycket (ska försöka hitta en kamera med hög FPS och filma), men tror knappast det hjälper att byta panelen.
Eller?
Ingen aning, men den nya tvn (samma mjukvara och exakt samma inställningar) är betydligt bättre än den förra som i stort sett laggade hela tiden.
Postad 10 January 2018 - 08:59
Unregisteredcfa68074
-
Unregisteredcfa68074
-
Användare
-
-
155 inlägg
Ingen aning, men den nya tvn (samma mjukvara och exakt samma inställningar) är betydligt bättre än den förra som i stort sett laggade hela tiden.
Jag upplever min 65B7 som extremt "ryckig" jag med, trots senaste mjukvaran och testat dom flesta olika inställningarna.
Funderar starkt på att åka tillbaka med min jag med nu, redan efter en vecka. Känns verkligen tråkigt 
Redigerat av Unregisteredcfa68074, 10 January 2018 - 09:06.
Postad 10 January 2018 - 10:15
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Jag upplever min 65B7 som extremt "ryckig" jag med, trots senaste mjukvaran och testat dom flesta olika inställningarna.
Funderar starkt på att åka tillbaka med min jag med nu, redan efter en vecka. Känns verkligen tråkigt 
Kan det inte vara källan som spökar? Om du har en extern källa, så kolla att den ger rätt framerate. Ex, Apple TV på PAL innehåll = 50 Hz, på NTSC eller amerikanskt innehåll = 60 Hz. Eller om källan stödjer det - 24 fps!
Om det sitter en Receiver mellan som HDMI-växel, prova att koppla källan direkt, och inte via receivern, ifall den gör nåt tok.
Sen är väl den enda inställningen som kan påverka bildflytet sättningen "biosalong" i inställningar. Den ska vara PÅ. Det den gör är då att plocka ut 24 fps-frames (orginalframes) ur filmer och serier - som de är filmade även om framerate på videon är 50/60 Hz för att göra det kompatibelt med TV som inte klarar 24 fps.
Om TV'n juddrar, med interna applikationer som Netflix, trots att Biosalong är PÅ och du har senaste firmware. Ja, då är nåt tok med TV'n. Om jag spekulerar VILT så kan den ev var inställd på fel region i factory-settings,Finns såna inställnijngar i servicemenyn, men det är bortom min horisont. Som sagt, en teori bara.
Postad 10 January 2018 - 10:22
Unregisteredcfa68074
-
Unregisteredcfa68074
-
Användare
-
-
155 inlägg
Kan det inte vara källan som spökar? Om du har en extern källa, så kolla att den ger rätt framerate. Ex, Apple TV på PAL innehåll = 50 Hz, på NTSC eller amerikanskt innehåll = 60 Hz. Eller om källan stödjer det - 24 fps!
Om det sitter en Receiver mellan som HDMI-växel, prova att koppla källan direkt, och inte via receivern, ifall den gör nåt tok.
Sen är väl den enda inställningen som kan påverka bildflytet sättningen "biosalong" i inställningar. Den ska vara PÅ. Det den gör är då att plocka ut 24 fps-frames (orginalframes) ur filmer och serier - som de är filmade även om framerate på videon är 50/60 Hz för att göra det kompatibelt med TV som inte klarar 24 fps.
Om TV'n juddrar, med interna applikationer som Netflix, trots att Biosalong är PÅ och du har senaste firmware. Ja, då är nåt tok med TV'n. Om jag spekulerar VILT så kan den ev var inställd på fel region i factory-settings,Finns såna inställnijngar i servicemenyn, men det är bortom min horisont. Som sagt, en teori bara.
Ja tyvärr så är det likadant på även interna appar som Netflix osv. har inte kopplat den genom min recieiver ännu, då jag just ville få till bilden först.
kan jag nå servicemenyn och kolla region?
Redigerat av Unregisteredcfa68074, 10 January 2018 - 10:22.
Postad 10 January 2018 - 10:29
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Någon som är kunnig, hur och varför banding och i LGs fall röd i uniformitet kommer till under tillverkning?
Uniformitet har med kvaliteten av panelen att göra. Varje pixel ska ge samma ljusintensitet och exakt samma färg sett över hela panelen. Det blir alltid lite variation vid tillverkningen- därav bristerna. Men bandingen och posterisering har nog mer att göra med bildhanteringen. Det är 8-bitars upplösning i panelen och det ger för stora "steg" speciellt i det mörkaste tonerna. När panelerna och/eller bildhanteringen i TV'n går över till högre bit-djup så borde det kunna lösa problemen. Dolby Vison använder 12 bitars upplösning i bildhanteringen, vilket verkar ge mindre posterisering (enl HDTVTest).
I 2018 år modeller så har den interna bildhanteringen (LUT = Look Up Table) betydligt större noggrannhet och det lovar gott för posteriseringsproblemen och för möjligheten att kalibrera TV'n profesionellt utan biverkningar. Vad gäller banding vet jag inte. Men vi får avvakta tester för att veta om det blir nån förbättring.
Redigerat av Barsk, 10 January 2018 - 10:34.
Postad 10 January 2018 - 10:33
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Ja tyvärr så är det likadant på även interna appar som Netflix osv. har inte kopplat den genom min recieiver ännu, då jag just ville få till bilden först.
Biosalong-sättningen PÅ? Senaste firmware?
Servicemenyn kräver en IR-kod som inte finns på vanliga fjärren vad jag vet. Jag har en Harmony-fjärr så där finns den med. Lösenordet är 0413. Men det går tydligen att mappa via en mobil på nåt vis. Se här:
http://www.avsforum....-b7-e7-etc.html
Redigerat av Barsk, 10 January 2018 - 10:33.
Postad 10 January 2018 - 10:35
Unregisteredcfa68074
-
Unregisteredcfa68074
-
Användare
-
-
155 inlägg
Biosalong-sättningen PÅ? Senaste firmware?
Servicemenyn kräver en IR-kod som inte finns åp vanliga fjärren vad jag vet. Jag har en Harmony-fjärr så där finns den med. Lösenordet är 0413. Men det går tydligen att mappa via en mobil på nåt vis. Se här:
http://www.avsforum....-b7-e7-etc.html
Yes biosalong på, och senaste FW är inne.
Ska kolla om jag lyckas komma åt servicemenyn ikväll då, men det verkar ju väldigt otroligt om den skulle vara inställd på fel region. klart värt att kolla dock! 
Postad 10 January 2018 - 10:35
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Tack för svaret men enligt de testbilderna här på forumet, verkar bandnig dyka upp alltid på samma position. Kan det vara något hårdvarubrist som kan förbättras eller är jag ute och cyklar?
Redigerat av Templo, 10 January 2018 - 10:36.
Postad 10 January 2018 - 10:39
rojo_98
-
rojo_98
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nja, det blev några cm högre upp än vad jag velat (svårt att mäta in). Men ca 2/3 av skärmen är under ögonen om jag sitter upp i soffan.
En annan fråga: Har ni tips på prisvärda HDMI-kablar på 3 meter? Som fixar 4K, HDR, 60hz osv. Då måste man upp på 18GBps antar jag?
Jag körde med Biltemas "high end" kabel. Kostar 199 kr för 5 m. Den har funkat bra för mig.
Postad 10 January 2018 - 13:04
jn82
-
jn82
-
Veteran
-
-
1760 inlägg
Är inte just den interna netflix klienten känd för att göra fel på 24p material? eller var det bara på 2016 modellerna?
Postad 10 January 2018 - 13:05
Unregisteredcfa68074
-
Unregisteredcfa68074
-
Användare
-
-
155 inlägg
Är inte just den interna netflix klienten känd för att göra fel på 24p material? eller var det bara på 2016 modellerna?
Det är mkt möjligt, men det är lika vad jag än matar den med tyvärr 
Postad 10 January 2018 - 14:18
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Jag får samma ryckighet oavsett om jag matar den med 1080p50 via tvboxen eller 59.76hz via Netflix på shieldtv eller 1080p24 från Blu-ray.
Känns som bet beror på att det upplevs tydligare på en stor ljusstark panel mot min gamla tv snarare än Tv:n i sig är dålig. LGn ska ju vara bra att visa alla progressiva källor korrekt men däremot så är truemotion snäppet sämre än konkurrenas
Postad 10 January 2018 - 14:26
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Uniformitet har med kvaliteten av panelen att göra. Varje pixel ska ge samma ljusintensitet och exakt samma färg sett över hela panelen. Det blir alltid lite variation vid tillverkningen- därav bristerna. Men bandingen och posterisering har nog mer att göra med bildhanteringen. Det är 8-bitars upplösning i panelen och det ger för stora "steg" speciellt i det mörkaste tonerna. När panelerna och/eller bildhanteringen i TV'n går över till högre bit-djup så borde det kunna lösa problemen. Dolby Vison använder 12 bitars upplösning i bildhanteringen, vilket verkar ge mindre posterisering (enl HDTVTest).
I 2018 år modeller så har den interna bildhanteringen (LUT = Look Up Table) betydligt större noggrannhet och det lovar gott för posteriseringsproblemen och för möjligheten att kalibrera TV'n profesionellt utan biverkningar. Vad gäller banding vet jag inte. Men vi får avvakta tester för att veta om det blir nån förbättring.
Vad baserar du bitdjupet på? Trodde nog att LG har 10bitars paneler
Postad 10 January 2018 - 14:28
Unregisteredcfa68074
-
Unregisteredcfa68074
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jag får samma ryckighet oavsett om jag matar den med 1080p50 via tvboxen eller 59.76hz via Netflix på shieldtv eller 1080p24 från Blu-ray.
Känns som bet beror på att det upplevs tydligare på en stor ljusstark panel mot min gamla tv snarare än Tv:n i sig är dålig. LGn ska ju vara bra att visa alla progressiva källor korrekt men däremot så är truemotion snäppet sämre än konkurrenas
Det som känns lite "skumt" är ju att folk bytt sin Tv, och fått en ny som med samma inställningar och FW är betydligt bättre med detta problem.
Postad 10 January 2018 - 14:52
boegas
-
boegas
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Fick min kod till Netflix av LG idag.
"Inskriven kod har upphört". står det när jag knappar in den....
Bra Jobbat LG!
Postad 10 January 2018 - 14:57
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Det som känns lite "skumt" är ju att folk bytt sin Tv, och fått en ny som med samma inställningar och FW är betydligt bättre med detta problem.
Inget skumt alls, det är ju det berömda panel-lotteriet som är orsaken och inget annat.
Postad 10 January 2018 - 15:01
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
Bra Jobbat LG!
Du ska vara glad, du har ju fått en kod i alla fall
Men då vet man vad man har att se fram emot i alla fall...
Postad 10 January 2018 - 15:55
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Inget skumt alls, det är ju det berömda panel-lotteriet som är orsaken och inget annat.
Så på vilket sätt skulle panel-lotteriet kunna påverka rörelsehanteringen?
Skumt är ju bara förnamnet skulle jag säga.
Postad 10 January 2018 - 18:19
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
uplever ni att vissa serier program kan se lite mörka ut..tittade på 2 och en halv men å några andra...
men game of thrones å andra program ser riktigt bra ut
Postad 10 January 2018 - 18:40
ultrasound
-
ultrasound
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Jag är lite förvånad över ”icke reaktioner” på lg 65B7 ’ans svaga punkter. Jag upplevde bilder hackiga vid snabba rörelser samt sämre skärpa. Min ca 7 år gamla samsung var bättre på alla sätt förutom svärtan förstås.
Denna slutsats efter kommunikationen med både teknikern i butiken samt lg’s support.
Postad 10 January 2018 - 19:36
Unregistered46b3322a
-
Unregistered46b3322a
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Bra Jobbat LG!
Mailade LG om koden, o de sa att jag skulle anmält mitt intresse före den 23/12 för att öht kunna få Netflixabonnemanget.. Den infon kan jag inte minnas att den fanns på Elgigantens hemsida när jag köpte C7 på BF.
Någon som vet hur det var med den saken?
Känner mig blåst..
Postad 10 January 2018 - 20:00
Gallo69
-
Gallo69
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Mailade LG om koden, o de sa att jag skulle anmält mitt intresse före den 23/12 för att öht kunna få Netflixabonnemanget.. Den infon kan jag inte minnas att den fanns på Elgigantens hemsida när jag köpte C7 på BF.
Någon som vet hur det var med den saken?
Känner mig blåst..
Det står på LGs sida http://www.lg.com/se...lix/netflix.jsp
Redigerat av Gallo69, 10 January 2018 - 20:01.
Postad 10 January 2018 - 20:04
Unregistered46b3322a
-
Unregistered46b3322a
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Problemet är ju att jag inte fick den infon när jag köpte TVn... Tycker att Elgiganten kunde haft med det på sin sida när de sålde TVn..
Postad 10 January 2018 - 20:49
boegas
-
boegas
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Du ska vara glad, du har ju fått en kod i alla fall 
Men då vet man vad man har att se fram emot i alla fall...
Har varit i kontakt med Netflix också iom att koden inte fungerade.
Dom sa att koden endast var giltig fram till 2017.....
Det var ju snällt av LG att skicka en gammal kod!
Postad 10 January 2018 - 21:39
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Jag är lite förvånad över ”icke reaktioner” på lg 65B7 ’ans svaga punkter. Jag upplevde bilder hackiga vid snabba rörelser samt sämre skärpa. Min ca 7 år gamla samsung var bättre på alla sätt förutom svärtan förstås.
Denna slutsats efter kommunikationen med både teknikern i butiken samt lg’s support.
Jag är inte heller "overwhelmed" av min C7a. Svärta javisst och iövrigt helt OK - men låångt lååångt ifrån den perfekta TVn. Halvångrar lite att jag inte köpte en LCD för halva pengen...skönt att man bara betalade 23k och inte 40k iallafall 
Postad 10 January 2018 - 22:27
Alan31
-
Alan31
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Jag är inte heller "overwhelmed" av min C7a. Svärta javisst och iövrigt helt OK - men låångt lååångt ifrån den perfekta TVn. Halvångrar lite att jag inte köpte en LCD för halva pengen...skönt att man bara betalade 23k och inte 40k iallafall 
Inte en chans att en LCD med komplex problematik som backlight bleeding, blooming och flashlighting kan komma i närheten av en OLED. Möjligen Samsungs Qled men då är den i princip prissatt på samma nivå som LGs Oled.
Redigerat av Alan31, 10 January 2018 - 22:28.
Postad 10 January 2018 - 22:59
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Något konstigt är att min C7 inte är lika bra som min E7, E7 har något skarpare bild och bättre detaljer. Hade nog inte märkt det om jag inte hade E7 men det känns som något fattas lite på C7an. Måste vara panelloteriet som är igång igen. Märks som tydligast om man typ sitter en meter ifrån, då ser tex ansiktena lite skarpare ut på E7 vs C7, konstigt.
Redigerat av Chamber, 10 January 2018 - 23:28.
Postad 10 January 2018 - 23:25
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Picture on glass på E7 vilket inte C7 har kanske...
Postad 10 January 2018 - 23:29
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Picture on glass på E7 vilket inte C7 har kanske...
Ska ju inte påverka bildkvaliteten, samma bild på alla enligt LG.
Postad 10 January 2018 - 23:57
ultrasound
-
ultrasound
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Inte en chans att en LCD med komplex problematik som backlight bleeding, blooming och flashlighting kan komma i närheten av en OLED. Möjligen Samsungs Qled men då är den i princip prissatt på samma nivå som LGs Oled.
Det finns dock de som ser backlight bleeding mm ,mindre intressant och tycker bättre om helhetsintrycket av en bra LCD tv jämfört tröga, hackiga bilrörelser samt sämre skärpa som b7’n har i detta fall. Det är uppenbarligen en kompromiss som man får göra beroende på vad man tycker bättre eller sämre om hos LCD vs oled skärmar.
Postad 11 January 2018 - 06:14
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
I den här videon säger dom att man kan köra den manuella pixel refresher(rensa panelbrus) utan att det är skadligt. Tvärtemot vad vissa har sagt här.
https://youtu.be/6Wmohn9b3Sc
Redigerat av axion84, 11 January 2018 - 06:15.
Postad 11 January 2018 - 06:25
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Nya burn in tester på c7. B6an mår inte så bra där.
https://youtu.be/Sa0fc34ph5U
Postad 11 January 2018 - 08:26
Sisko
-
Sisko
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Problemet är ju att jag inte fick den infon när jag köpte TVn... Tycker att Elgiganten kunde haft med det på sin sida när de sålde TVn..
Elgiganten hade en länk till villkoren för Netflix-erbjudandet (en PDF har jag för mig?). Jag laddade ner dokumentet ifall det skulle strula.
Postad 11 January 2018 - 10:13
nilhe7
-
nilhe7
-
Användare
-
-
161 inlägg
Det finns dock de som ser backlight bleeding mm ,mindre intressant och tycker bättre om helhetsintrycket av en bra LCD tv jämfört tröga, hackiga bilrörelser samt sämre skärpa som b7’n har i detta fall. Det är uppenbarligen en kompromiss som man får göra beroende på vad man tycker bättre eller sämre om hos LCD vs oled skärmar.
Jag håller faktiskt inte med där, kompromissar inte det minsta. Har varken dålig skärpa eller minsta tendens till ryckningar och hack på min 65 Oled B7.
Inte heller lyckats hitta någon banding på min panel.
Dessutom spelar bildkvaliteten i en helt annan liga än LCD ( har 4 andra LCD apparater o jämföra med hemma)
Alldeles för stor skillnad för att ens argumentera mot.
Men såklart väldigt tråkigt för dem som fått en defekt panel med mycket banding etc. när man köpt TV:n för mycket pengar. Inte kul alls, men många problem med defekta paneler finns ju även på LCD som alla vet. Så lite konstigt att ställa defekta OLED mot defekta LCD när man jämför.
Själva bildkvaliteten, på de paneler som fungerar som de ska, är ju vida överlägsen på en OLED skärm. Lite svårt att tala emot det. Sedan märker man tydligt att ju bättre kvalitet på källa/signal/du matar OLED med desto större blir skillnaden mellan dessa apparater.
Postad 11 January 2018 - 10:32
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Jag gick från en 6 år gammal LG Plasma till LG 65" B7 och kan inte se något än så länge som plasman gjorde bättre. Svärtan är ju givetvis ett kapitel för sig. Dock sitter jag fortfarande med lite ångest över framtida eventuella inbränningar. 22K är rätt mkt. pengar för en TV kan jag tycka. Så man vill ju att den ska palla med samt överleva åtminstone 5-6 års kontinuerligt användande.
Postad 11 January 2018 - 11:34
Unregistered46b3322a
-
Unregistered46b3322a
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Elgiganten hade en länk till villkoren för Netflix-erbjudandet (en PDF har jag för mig?). Jag laddade ner dokumentet ifall det skulle strula.
Står det i PDF att man ska anmäla sitt intresse för Netflix-abonnemanget till LG o att sista anmälningsdag är den 23/12?
Sisko, kan du vara snäll o kolla detta? Det skulle vara till hjälp för mig..
Postad 11 January 2018 - 12:12
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
Står det i PDF att man ska anmäla sitt intresse för Netflix-abonnemanget till LG o att sista anmälningsdag är den 23/12?
Sisko, kan du vara snäll o kolla detta? Det skulle vara till hjälp för mig..
Här hittar man kampanjen:
http://www.lg.com/se...lix/netflix.jsp
På den sidan hittar men "reglerna":
http://www.lg.com/se...mo_Nordics2.pdf
Och enligt en av punkterna ska man ha fixat detta innan julafton tydligen:
"4. Deltagarna måste köpa en giltig LG OLED eller Super UHD TV ("Giltig produkt") från en
medverkande återförsäljare mellan kl. 08:00 CET den 25 september och kl. 23:59 CET den 23
november 2017 för att kunna vara med i Kampanjen. Kampanjen måste utnyttjas före kl.
23:59 lokal tid den 23 december 2017. En lista över Giltiga produkter för denna kampanj
finns på www.lg.com/se/netflix"
Postad 11 January 2018 - 13:21
Unregistered46b3322a
-
Unregistered46b3322a
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Här hittar man kampanjen:
http://www.lg.com/se...lix/netflix.jsp
På den sidan hittar men "reglerna":
http://www.lg.com/se...mo_Nordics2.pdf
Och enligt en av punkterna ska man ha fixat detta innan julafton tydligen:
"4. Deltagarna måste köpa en giltig LG OLED eller Super UHD TV ("Giltig produkt") från en
medverkande återförsäljare mellan kl. 08:00 CET den 25 september och kl. 23:59 CET den 23
november 2017 för att kunna vara med i Kampanjen. Kampanjen måste utnyttjas före kl.
23:59 lokal tid den 23 december 2017. En lista över Giltiga produkter för denna kampanj
finns på www.lg.com/se/netflix"
Fanns dessa uppgifter på Elgigantens sida? Det var där jag köpte TVn..
Postad 11 January 2018 - 13:45
RitteT
-
RitteT
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Någon som har tips på hur man kna "knyta ihop" kartongen på 65C7. Jag ska flytta till helgen och tänkta lägga in den i TV-kartongen. Men behöver tips på något som håller ihop bottendelen med övriga kartongen.
Postad 11 January 2018 - 13:47
Unregisteredcfa68074
-
Unregisteredcfa68074
-
Användare
-
-
155 inlägg
Någon som har tips på hur man kna "knyta ihop" kartongen på 65C7. Jag ska flytta till helgen och tänkta lägga in den i TV-kartongen. Men behöver tips på något som håller ihop bottendelen med övriga kartongen.
Köp nå billiga spännband på typ biltema eller nå
Postad 11 January 2018 - 13:53
RitteT
-
RitteT
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Köp nå billiga spännband på typ biltema eller nå
Kanon! Tack. Räcker ett spännband på 2m till 65C7 eller ska man köra på 3m? Har inte tillgång till måtten på kartongen.
Postad 11 January 2018 - 13:55
Unregisteredcfa68074
-
Unregisteredcfa68074
-
Användare
-
-
155 inlägg
Kanon! Tack. Räcker ett spännband på 2m till 65C7 eller ska man köra på 3m? Har inte tillgång till måtten på kartongen.
3m lär du nog minst ha.
Postad 11 January 2018 - 14:00
RitteT
-
RitteT
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hittade paketets storlek, för andra som undrar så är omkretsen 2.31m ifall man behöver ett spänne.
Postad 11 January 2018 - 15:00
rojo_98
-
rojo_98
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det har jag klart för mig. Jag tror ändå att du kommer att ha svårt att komma runt det hela. Det blir du som måste visa att det inte stod på deras sida samtidigt som det klart framgår av LGs villkor för kampanjen.
Postad 11 January 2018 - 15:17
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
Tror bara det fanns en länk till erbjudandet om jag inte missminner mig, det är ett erbjudande från LG inte Elgiganten. Så här såg sidan ut vid 23-tiden dagen innan black friday:
2018-01-11 15_10_15-Elgiganten - OneNote.png 493.79K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av MumboJumboMike, 11 January 2018 - 15:18.
Postad 11 January 2018 - 15:25
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
På tal om 6 månaders Netflix, av er som inte fick upp erbjudandet i TV:n, har nån fått en fungerande kod? Jag har inte fått nån än i alla fall och jag anmälde mitt intresse innan den 23:e december.
Postad 11 January 2018 - 16:06
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
använder ni isf dark och Bright till alla källor,eller till bara film genom netflix bluray?
jag tycker att en del serier,program genom comhems tivobox blir mörka när jag har isf dark...blir bättre med original..
men när jag ser på serier genom netflix och filmer på usb sticka så blir det bra på isf lägerna
Postad 11 January 2018 - 17:20
FenioN
-
FenioN
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Vilket visningsläge är mest korrekt i dolby vision ?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|