* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 305:- |
Postad 07 december 2011 - 20:26
Postad 08 december 2011 - 08:24
Ja, Logitechs support kan man sällan klaga på. Synd bara att utvecklarna inte hänger med när det gäller ikoner, Blu Ray, aktiviteter via mediaboxar mm.Hej har nu fått det att fungera med mina knappar som jag ville ha. Jag använde koderna från denna fil som jag fick från masaba (tack) jag mailde dom till harmony-supporten som la in dom på mitt konto.
Postad 10 december 2011 - 12:50
Har problem med inställningarna när jag startar mina enheter dvs "Se på tv".
Tv:n ställer in på hdmi1, rätt, recievern går i gång på rätt källa dvs "SAT", för att nästan direkt hoppa över till källa "AUX".
Hur löser jag detta, dvs att källan stannar kvar på SAT
Postad 11 december 2011 - 04:58
Postad 12 december 2011 - 08:30
Har du kört felsökningsguiden?Jag har en Harmony 555 och har problem med att den inte kontrollerar min popcorn hour c-200. Jag installerar den som en media center pc. Hittar inte mediaspelar options nar man valjer enhet. Den kontrollerar inte min popcorn inte heller gar det att lasa in signalerna manuellt. Det ar inget fel pa fjarrkontrollen och allt annat funkar att styra med min harmony typ Tv, xbox och yamaha förstarkaren och digitalboxen. Alltsa bara popcorn hour som strular och jag har mailat supporten men orkar inte vanta 2 dagar pa svar. HELP ME!
Postad 12 december 2011 - 16:41
Stewart finns med som tillverkare och då får man in kommandona (UP, NER och STOPP) i fjärren, men dom fungerar inte... Det finns ju en orginalfjärr men den verkar inte kompatibel med varken Harmonyfjärren eller min IR-förlängare då ingen av dom reagerar på kommandona från den.
Tittar man genom en kamera så ser man ju att det tänds en diod i orginalfjärren när man trycker så då borde det väl vara IR?
Postad 26 december 2011 - 10:23
Postad 27 december 2011 - 19:42
Kan man inte styra IR dukar med harmoney 1100 ??
Redigerat av Sayf, 27 december 2011 - 19:43.
Postad 28 december 2011 - 22:52
Har lite problem mellan dessa saker.
Harmony 1000 + Sony DBV-E880
Det är när jag skall använda mina Aktiviteter
- Titta på Tv
- Titta på Bio
- Spela Cd
Jag får inte Sony DBV-E880 att byta till rätt ljud kanal.
Håller på att bli tosig snart.
Någon som kan tipsa.
Postad 28 december 2011 - 23:07
Finns det en "helpknapp" på din fjärr och funkar det i så fall med hjälp av den?Hejsan !
Har lite problem mellan dessa saker.
Harmony 1000 + Sony DBV-E880
Det är när jag skall använda mina Aktiviteter
- Titta på Tv
- Titta på Bio
- Spela Cd
Jag får inte Sony DBV-E880 att byta till rätt ljud kanal.
Håller på att bli tosig snart.
Någon som kan tipsa.
Eller kan du välja Enhet förstärkare och sen välja ingång?
Redigerat av AC3, 28 december 2011 - 23:08.
Postad 28 december 2011 - 23:26
så hoppar den till nästa ljud. så man får ju trycka ett antal gånger så kommer man till den rätta ljud kanalen.
Angående förstärkaren så har jag det ställt så
Postad 28 december 2011 - 23:38
Har inte din original förstärkarfjärr direktknappar för de olika ljudingångarna?Ja det finns en hjälp knapp på fjärren och när den frågar om det är rätt ljud och man trycker nej
så hoppar den till nästa ljud. så man får ju trycka ett antal gånger så kommer man till den rätta ljud kanalen.
Angående förstärkaren så har jag det ställt så
Postad 29 december 2011 - 17:24
Postad 31 december 2011 - 13:38
Har harmoney 1100, kan man inte styra euroscreen duk?!?!
Kan man inte styra IR dukar med harmoney 1100 ??
Löste problemet. Lärde in IR-koden sen var de bara och skapa knappar sedan tuta o köra.
Postad 01 januari 2012 - 16:01
jag kan verkligen inte uppdater min kontorll på datorn, händer inte något:(
Postad 01 januari 2012 - 16:08
Har lite funderingar över Harmony 1100. Har aldrig sett någon sådan live, utan bara bilder på den. Och på en bild där man ser skärmen. Så har den ikoner som "watch VCR" "play dvd", det känns lite out of date. Finns det nån ikon för tex "Blu-ray" "Projektor" sånt som man har i en lite modernare hembio.
I Harmony One kan man döpa om ikonerna som man vill.
Kan man flytta på knapparna i displayen? Ibland kan det vara lite drygt att behöva bläddra bak 4-5 sidor för att komma till power on/power off.
Postad 01 januari 2012 - 20:52
Jo, jag funderar på att köpa en Harmony-fjärrkontroll (troligtvis en billigare modell typ 300i) och med den vill jag styra:
• TV (Panasonic)
• Receiver (Sony)
• Playstation 3 (har förstått att jag måste köpa en tillbehör för att få PS3:an att fungera med multifjärren)
Jag undrar om man kan programmera multifjärren så att t ex volymknappen alltid styr receiverns volym, oavsätt vilket 'läge' multifjärren står i.
Jag vill alltså inte behöva trycka på "Receiver"-knappen på multifjärren först innan jag kan ändra volymen, och likaså vill jag inte behöva trycka på "TV"-knappen först innan jag kan byta kanal.
Har någon koll på om detta är möjligt?
Postad 01 januari 2012 - 20:58
Ja, det kan man.Kan man flytta på knapparna i displayen? Ibland kan det vara lite drygt att behöva bläddra bak 4-5 sidor för att komma till power on/power off.
Ja, det går utan problem.Hej! Här kommer en nybörjarfråga om Logitech Harmony-kontroller, hoppas att någon har lust/möjlighet att hjälpa mig!
Jo, jag funderar på att köpa en Harmony-fjärrkontroll (troligtvis en billigare modell typ 300i) och med den vill jag styra:
• TV (Panasonic)
• Receiver (Sony)
• Playstation 3 (har förstått att jag måste köpa en tillbehör för att få PS3:an att fungera med multifjärren)
Jag undrar om man kan programmera multifjärren så att t ex volymknappen alltid styr receiverns volym, oavsätt vilket 'läge' multifjärren står i.
Jag vill alltså inte behöva trycka på "Receiver"-knappen på multifjärren först innan jag kan ändra volymen, och likaså vill jag inte behöva trycka på "TV"-knappen först innan jag kan byta kanal.
Har någon koll på om detta är möjligt?
Postad 01 januari 2012 - 21:19
Ja, det kan man.
Ja, det går utan problem.
Sweet x 2
Nog dags att ta en titt i manualen tror jag.
Postad 01 januari 2012 - 21:23
Postad 01 januari 2012 - 21:30
Postad 02 januari 2012 - 00:56
Postad 02 januari 2012 - 09:18
Ja, det kan man.
Ja, det går utan problem.
Grymt! Stort tack för hjälpen!

Postad 02 januari 2012 - 11:02
"Ljud-videobrytare försökte ställa in statusen 'Ljud-videobrytare_Input' på värdet '1', vilket inte är något av de definierade värdena för denna status"
Postad 08 januari 2012 - 20:50
Har lagt in en ny hdmi switch - AVS 45 från Kjell. 4 in och 2 ut. Den finns i Logitech databas. När jag skall uppdatera fjärren får jag följande meddelande som jag inte förstår, nån som kan tyda detta?
"Ljud-videobrytare försökte ställa in statusen 'Ljud-videobrytare_Input' på värdet '1', vilket inte är något av de definierade värdena för denna status"
En lösning är att inte använda port B1, av någon anledning fungerar det utan den. Det finns dock en work-around, som jag inte minns, men du kan läsa om den här (hade samma problem): http://forums.logite...02e/td-p/333117
Postad 10 januari 2012 - 08:59
Redigerat av jonas9000, 10 januari 2012 - 09:13.
Postad 11 januari 2012 - 12:36
Nu tänkte jag ändå köpa ett Logitech k400 som jag även ser att det kör med IR, skulle det vara möjligt att starta upp htpcn med hjälp av IRn som kommer med K400?
Postad 11 januari 2012 - 20:21
Postad 11 januari 2012 - 20:26
Digitalboxar-parabol-Dream multimedia-800
Redigerat av Benkke, 11 januari 2012 - 20:32.
Postad 11 januari 2012 - 20:49

Nu ska jag bara hitta vilka roliga grejer man kan göra med dreamboxen. Helst kunna se på dreamboxens kanal via adatorer i hemmet som är i sin tur kopplade till alla TVn i huset

Postad 12 januari 2012 - 10:03
K400 har inte IR, den har RF. Det kommer inte att fungera, tyvärr.Tja, vill gärna kunna starta min HTPC med min harmony one så jag köpte hem en MCE recevier från ebay. Tyvärr fungerade inte den och att skicka tillbaka den är inget alternativ för då måste jag själva stå för frakten samt att jag har öppnat upp den helt för att kolla alla lödningar m.m. på kretskortet.
Nu tänkte jag ändå köpa ett Logitech k400 som jag även ser att det kör med IR, skulle det vara möjligt att starta upp htpcn med hjälp av IRn som kommer med K400?
För att styra datorn med Harmony behöver du en IR-mottagare. Du var helt rätt ute som köpte en på Ebay, synd att den inte fungerade.. Reagerade inte datorn när du pluggade in den? Eller hur vet du att den inte fungerar?
Ett tips när du ska köpa IR-mottagare är att köpa ett kit med både fjärrkontroll och mottagare, detta eftersom det annars är svårt att veta vad för enhet man ska lägga till i programvaran för att kunna styra datorn. När du har original-fjärrkontrollen kan du överföra kommandon från den och köra.
Postad 12 januari 2012 - 11:04
K400 har inte IR, den har RF. Det kommer inte att fungera, tyvärr.
För att styra datorn med Harmony behöver du en IR-mottagare. Du var helt rätt ute som köpte en på Ebay, synd att den inte fungerade.. Reagerade inte datorn när du pluggade in den? Eller hur vet du att den inte fungerar?
Ett tips när du ska köpa IR-mottagare är att köpa ett kit med både fjärrkontroll och mottagare, detta eftersom det annars är svårt att veta vad för enhet man ska lägga till i programvaran för att kunna styra datorn. När du har original-fjärrkontrollen kan du överföra kommandon från den och köra.
Den var helt död när den levererades :/ Testade den i 3 datorer utan att nånting hände i enhetshanteraren, har letat eventuella drivrutiner men utan att lyckas. Trodde först att det kunde bero på det men sen har jag läst att det ej skulle behövas drivrutiner till den utan det skulle bara vara till att plugga i den.
Antar att den ska lysa lite när man får kontakt med den via fjärrkontrollen men inte ens det gör den :/
Postad 13 januari 2012 - 10:05
Den är troligen helt död. Den borde dyka upp i enhetshanteraren när du pluggar in den. Har själv köpt kina-USB-grejer som varit helt döda, gjorde som du också - Kollade alla lödningar under huven då jag inte orkade skicka tillbaks.. Då var garantin bruten och prylarna hamnar i papperskorgenDen var helt död när den levererades :/ Testade den i 3 datorer utan att nånting hände i enhetshanteraren, har letat eventuella drivrutiner men utan att lyckas. Trodde först att det kunde bero på det men sen har jag läst att det ej skulle behövas drivrutiner till den utan det skulle bara vara till att plugga i den.
Antar att den ska lysa lite när man får kontakt med den via fjärrkontrollen men inte ens det gör den :/

Postad 20 januari 2012 - 10:21
Har läst tråden om att få fjärren att fungera med Nexa fjärrströmbrytare, men det är tyvärr för krångligt för mig... eller finns det något annat bra tips?
Postad 22 januari 2012 - 18:27
Går den inte att stänga av? Den går ju ner i stanby eller något efter en stund (skärmen släcks).
Men det verkar inte gå att slå av den, ska det vara så?
Går det att byta bilder på den. Jag får inte min yamaha dsp-Z11 att funka med den.
Kan inte så på eller av den..
Jag ska ge den lite mer tid innan jag sågar den med fotknölarna ;o)
Postad 24 januari 2012 - 03:30
Postad 24 januari 2012 - 07:35
Postad 24 januari 2012 - 19:57
Postad 24 januari 2012 - 23:10

Postad 24 januari 2012 - 23:13
Hej har just köpt en Harmony 1100. Jag har några frågor om någon kan hjälpa mig med dessa...
Går den inte att stänga av? Den går ju ner i stanby eller något efter en stund (skärmen släcks).
Men det verkar inte gå att slå av den, ska det vara så?
Går det att byta bilder på den. Jag får inte min yamaha dsp-Z11 att funka med den.
Kan inte så på eller av den..
Jag ska ge den lite mer tid innan jag sågar den med fotknölarna ;o)
Den går inte att stänga av.
Har du installerat den rätt då? Den ska slå av allt när du trycker på off knappen längst upp till vänster på kontrollen.
MVH
Fredrik
Postad 26 januari 2012 - 16:49
Då har man beställt en Harmony 1100 på mellandagsrean för 1790 kr, nu får den gamla Harmony 885 långsemester.
Fasen, det var verkligen en mellandagsrea, surt att de kostar 2 390 kr igen nu när jag tänkt beställa en :/
Snålar nog och köper en 900-ring istället, 2 390 kr + 999 kr för RF-extendern är lite i överkant.
Postad 28 januari 2012 - 19:57
Jag har alltså funktioner (VIERA TOOLS) på min ordinarie TV-fjärrkontroll där jag haft behov av dessa kommandon.
Postad 28 januari 2012 - 20:06
Antingen slår du över till enheter, tvn då, eller lägger du dessa kommandon i rutan som ytterligare knappar
Postad 28 januari 2012 - 20:58

Synd att det inte går på annat sätt.
Jag har även skickat frågan till supporten. Får se vad de har att säga...
Postad 30 januari 2012 - 08:15
Att växla enhet till TV är det enda sättet.Jag hade redan gjort som du sa att jag la dem i displayen som ytterligare knappar, men UPP, NED, HÖGER, VÄNSTER och OK blir 5 knappar och hamnar de på två sidor.
Synd att det inte går på annat sätt.
Jag har även skickat frågan till supporten. Får se vad de har att säga...
Postad 01 februari 2012 - 23:41
Äger en Harmony 525. Är det någon som vet om det går styra en Boxee Box med hjälp av en "remote extender" med rf batteri
http://www.kjell.com...extender-p66061
Postad 03 februari 2012 - 11:23
Men hur blir det om tv/dvd/dator/boxer är avstängt och jag har programmerat aktiviteten "Titta på TV", så startar den endast tv+boxern, inga problem..
Men om jag sen vill se på dvd, kommer den då skicka en "stäng av" till TV'n ? Eftersom jag ju lika gärna kunde ha valt "Titta på DVD" först när allt var avstängt, och då hade den ju skickat en starta-signal till tv'n?
Eller är det olika signaler? Vill ju liksom inte att den slår av/på tv'n när man byter aktivitet??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar