Någon som hört något nytt ang den nya romen till oss tre användare?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 03 februari 2009 - 20:48
Postad 04 februari 2009 - 10:22
Den finns utlagd sedan länge se nedanstående citat
Tack och bock, jag som läste slarvigt.
Postad 04 februari 2009 - 13:38
Kan någon vara vänlig att ladda ner filen och dela den. Vi stackare som har 3-brandade lurar kan inte ladda ner med våra serienummer
Den fungerar inte för 3, den kommer säga att den har fel operatörs ID...
Tyvärr!
Postad 04 februari 2009 - 14:07
Hej!
Jag pratade med tekniker på tre, dom håller på och undersöker den nya romen, är inte säkert att dom godkänner den ens. Då släpps den inte alls, lät inte som du skulle det konstigt nog.
Finns allstå inget datum för hur dom gör än.
Men du kan låsa upp den med följande Hard-SPL och oroa dig inte, 3 funderar på att inte "branda" Diamond längre vilket innebär att garantin i sånt fall kommer finnas kvar.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=400950
//PS
Hard-SPL ifrån Istavan_S är för en annan PDA, den hade url
http://forum.xda-dev...ad.php?t=299659
//DS
Redigerat av Zauro, 04 februari 2009 - 15:53.
Postad 04 februari 2009 - 19:35
-Någon som har ett fungerande GPRS monitor? Noterat att det gamla SPRB GPRS monitor slutat fungera med nya romen.
/W
Postad 05 februari 2009 - 04:01
jag har av nån konstig anledning tappat bort kontakt knappen när jag trycker på telefon knappen.
Och där så har istället videosamtal kommit, hur byter jag tillbaks??
Redigerat av rajen66, 05 februari 2009 - 04:01.
Postad 05 februari 2009 - 08:40
-Nån som har ett bra program för att mäta 3G hastighet? typ tptest i cab fil.
Surfa med din mobil till:
tptest.se/mobil
Taget från följande tråd.
Redigerat av grandstoff, 05 februari 2009 - 08:42.
Postad 05 februari 2009 - 09:14
Postad 05 februari 2009 - 10:21
Till att börja med kan jag inte få upp menyn under SMS-bilden för att svara eller radera. Är nu tvungen att gå in i SMS-listan för att plocka bort SMS.
Har sedan ingen möjlighet att ändra storlek på texten i mail eller sms, är mycket större än jag vill ha.
Någon annan som identifierat detta?
/J
Postad 05 februari 2009 - 10:22
Ni snackar om Rom uppdatering så den går snabbare ? nån som har direkt länk till programet / mjukvaran elr vad man kan kalla det. och typ en Readme på hur man läggar in den!
Skulle uppskatta det redigt mycket!!
Kim Strandberg
Postad 05 februari 2009 - 10:56
Angånde Rom, suttit nu och kollat igenom runt alla sidor på denna tråden
Ni snackar om Rom uppdatering så den går snabbare ? nån som har direkt länk till programet / mjukvaran elr vad man kan kalla det. och typ en Readme på hur man läggar in den!
Kim Strandberg
Du har allt på HTC:s egen hemsida, inklusive "readme". Håll tillgodo!
http://www.htc.com/e.......2&dl_id=483
Postad 05 februari 2009 - 11:20
Angånde Rom, suttit nu och kollat igenom runt alla sidor på denna tråden
Kim Strandberg
Hej Kim!
Om du läst några rader upp så hade du sett poster med länkar för både att låsa upp "brandade" samt senaste romen. (kanske borde läsa bättre nästa gång

Men här kommer dom:
Här är länk med programvara för att låsa upp mobilen (Hard-SPL)
http://forum.xda-dev...ad.php?t=400950
Här en länk där du kan hitta romen (länk från Vtunbabo):
http://forum.xda-dev...ad.php?t=471705
Readme fil...
Starta repektive program fil och dom berättar EXAKT hur du gör.
Lycka till!
Redigerat av Zauro, 05 februari 2009 - 11:21.
Postad 05 februari 2009 - 12:17
btw
Rom, är det värt att göra det, läste lite om det. Många får ju lite problem med det osv.. Ska man eller inte göra det?
Redigerat av KimStrandberg, 05 februari 2009 - 12:20.
Postad 05 februari 2009 - 12:49
haha jag tackar och bugar så mycket
btw
Rom, är det värt att göra det, läste lite om det. Många får ju lite problem med det osv.. Ska man eller inte göra det?
om du är nöjd med hur telefonen fungerar med senaste officiella romen och om du inte är jätte insatt i det/ inte har intresse ... gör det helst inte om så är fallet
W
Postad 05 februari 2009 - 12:59
om du är nöjd med hur telefonen fungerar med senaste officiella romen och om du inte är jätte insatt i det/ inte har intresse ... gör det helst inte om så är fallet
W
Jag har inte köpt den redigt en, ska in idag o fixa, Tänkte kolla lite vad som är bra för mobilen och villka program osv.
ex. Villka program som är bra , Har forskat lite om mobilen,

mvh Kim
Postad 05 februari 2009 - 16:02
Jag har inte köpt den redigt en, ska in idag o fixa, Tänkte kolla lite vad som är bra för mobilen och villka program osv.
ex. Villka program som är bra , Har forskat lite om mobilen,
mvh Kim
Jag tyckte det var värt att lägga in senaste romen och vanligtvis är det så (, senaste officiella HTC romen menar jag så klart också, hemmagjorda kan vara bra men där kan du ta stora risker) nästan alltid bäst att vara uppdaterad.
Och gör du som jag rekomenderade ovan så är det bara att köra en program fil och läsa instruktionerna i den, givetvis efter du installerat ActiveSync (heter, Center för Windows Mobile-enheter i Vista) så din dator har kontakt med mobilen.
Redigerat av Zauro, 05 februari 2009 - 17:06.
Postad 05 februari 2009 - 17:32
Jag tyckte det var värt att lägga in senaste romen och vanligtvis är det så (, senaste officiella HTC romen menar jag så klart också, hemmagjorda kan vara bra men där kan du ta stora risker) nästan alltid bäst att vara uppdaterad.
Och gör du som jag rekomenderade ovan så är det bara att köra en program fil och läsa instruktionerna i den, givetvis efter du installerat ActiveSync (heter, Center för Windows Mobile-enheter i Vista) så din dator har kontakt med mobilen.
tack så mycket! Ska fixa allt

Postad 05 februari 2009 - 21:34
Ville bara tacka. Rom Funkar pefekt, Stor skillnad mycket smidigare o snabbare blev den! TACK
Redigerat av KimStrandberg, 05 februari 2009 - 21:43.
Postad 05 februari 2009 - 21:45
Postad 05 februari 2009 - 23:35
Postad 06 februari 2009 - 13:38
Hej!Jag har också lite problem efter ROM-uppdateringen.
Till att börja med kan jag inte få upp menyn under SMS-bilden för att svara eller radera. Är nu tvungen att gå in i SMS-listan för att plocka bort SMS.
Har sedan ingen möjlighet att ändra storlek på texten i mail eller sms, är mycket större än jag vill ha.
Någon annan som identifierat detta?
/J
När du är inne i meddelandet och skall skriva ett svar. Så snurrar du medsols för att förstora och motsols för att förminska (runt centerknappen som du zoomar med i bilder!)
Till KimStrandberg. Min är till salu med senaste ROMen om det är intressent, i gott skick dessutom

Hoppas det hjälper!
/McLintoc
Redigerat av McLintoc, 06 februari 2009 - 13:41.
Postad 06 februari 2009 - 14:07
hur får jag tillbaks orginalknappsatsen? blir tokig... nu går det ju inte att skriva alls.
Postad 06 februari 2009 - 14:56
har fått ett jätteproblem... försökte installera phonesuit tidigare för att ändra lite utan större framgång, gav upp och sket i det, men compact qwerty-tangentbordet försvann, förutom två knappar resten blev svarta. orkade inte bry mig utan körde vidare på full qwerty ett tag tills idag när jag körde in senaste duttyn. tänkte att det borde komma tillbaks, men det gjorde det ju inte så surfade runt efter keyboards och installerade... men det blev bara värre! knappsatsen som kom upp var en fjärdedel så stor och satte sig i vänstra hörnet bara av layouten...
hur får jag tillbaks orginalknappsatsen? blir tokig... nu går det ju inte att skriva alls.
kör ett par hard-resets så ska de nog lösa sig
Postad 10 februari 2009 - 11:00
Redigerat av Photek, 10 februari 2009 - 11:02.
Postad 11 februari 2009 - 20:02
Tänkte bara spy lite galla på den här telefonens helt £@$€@£€@€£ otroligt dåliga 3G-mottagning. 99% av dygnet har jag ändast vanlig gsm-mottagning. Detta trots att jag bor i Stockholm... Endast inne i centrala delar av staden har jag 2-3 streck på mätaren. Hade en LG KU990 innan och den hade alltid full 3g-mottagning, så jag tror inte att det är Tele2 som är problemet.... Finns väl inga lösningar på detta antar jag....
du skrev lösningen på ditt eget problem...det är inte tele2 som är problemet. du har kanske fått tag på ett dåligt exemplar. har inte hört om detta problem innan. lämna in telefonen. lycka till!
Postad 11 februari 2009 - 22:02
Både jag och mannen har en varsin Diamond.du skrev lösningen på ditt eget problem...det är inte tele2 som är problemet. du har kanske fått tag på ett dåligt exemplar. har inte hört om detta problem innan. lämna in telefonen. lycka till!
Det är en markant skillnad i täckningen (3G) mellan dessa och tex SE k810i.
Xperia har ju också viss täckningsproblematik. Jag tror att det är del av arbetet för att sänka SAR värdet som gör att telefonerna får sämre täckning.
Tycker det var ganska många som klagade över täckningen på Diamanten i början,, nu har ju folk vant sig men det kanske.
Trist att den inte går att använda fullt ut men jag har ju min N82:a som fungerar då

Postad 12 februari 2009 - 15:46
Har provat lite externa program men det funkar halvdåligt med adresserna ( det är speciellt SR´s special hockeysändningar som ja vill höra).
Några tips?
Postad 12 februari 2009 - 21:56
Postad 14 februari 2009 - 09:31

Precis ny användare och har lusläst dessa 129 sidor utan att hitta svar.
Jag är en succer för internetradio och det är mitt problem just nu. Jag får ingen streamande media att funka. Jag har testat Pocketplayer, den inbyggda WMP och också installerat trialversionen av LCG Jukebox. Den senare står bara och räknar ner och försöker connecta men utan framgång.
Allt annat funkar. SMS, MMS, WiFi, GPRS, 3G osv för jag har inga problem med att surfa. Är det nån inställning jag missat? Eller funkar inte LCG i Sverige pga upphovsrättsliga skäl? Om jag surfar in på en sida med länk till en stream, säg WMA, klickar på den så startar WMP men det kommer upp ett felmeddelande om fel filformat eller nåt.
Hjääääääälp! Det är i första hand för streamingen jag köpt telefonen och bara måste få det att funka. Jag har flatrate på datatrafiken och tänkte använda det här mycket.
Postad 14 februari 2009 - 11:39
Är det någon som vet ifall det finns en ROM som uppdaterar mediaspelaren man har i sin HTC?
Tycker att den mediaspelaren som finns i slidemenyn fungerar sådär. Sökfunktionerna är ju nästintill vedervärdiga!
Postad 15 februari 2009 - 11:07
Hello Geeks and Tweeks
![]()
Jag är en succer för internetradio och det är mitt problem just nu. Jag får ingen streamande media att funka. Jag har testat Pocketplayer, den inbyggda WMP och också installerat trialversionen av LCG Jukebox. Den senare står bara och räknar ner och försöker connecta men utan framgång.
Allt annat funkar. SMS, MMS, WiFi, GPRS, 3G osv för jag har inga problem med att surfa. Är det nån inställning jag missat? Eller funkar inte LCG i Sverige pga upphovsrättsliga skäl? Om jag surfar in på en sida med länk till en stream, säg WMA, klickar på den så startar WMP men det kommer upp ett felmeddelande om fel filformat eller nåt.
Hjääääääälp! Det är i första hand för streamingen jag köpt telefonen och bara måste få det att funka. Jag har flatrate på datatrafiken och tänkte använda det här mycket.
Resco Pocket Radio kan du ju alltid prova, funkar fint för mig. Dock så är det en Trial vers. Men det är ju bara att slå till om det funkar. Har inte adressen i skallen, men googla på Resco Pocket Radio.
Har dock inte fått SR webradio att funka som de ska genom Resco..
Postad 15 februari 2009 - 11:53
Hello Geeks and Tweeks
![]()
Har du sett till att Streaming Media ansluter via rätt kopplingspunkt?
Gå in i Streaming Media och klicka på:
Meny
Alternativ
Nätverk
Anslut via: Där väljer du samma som du har när du ansluter till Internet. I mitt fall så har jag valt "3 Sverige".
Om du vill så kan du lägga in länkar som du hittar på Shoutcast.
Bara att ladda ned länkarna till datorn, föra över dom till telefonen och importera dom till Resco Radio.
Programmet hittar du på Rescos hemsida.
Redigerat av crest, 15 februari 2009 - 12:00.
Postad 15 februari 2009 - 14:39
Har du sett till att Streaming Media ansluter via rätt kopplingspunkt?
Gå in i Streaming Media och klicka på:
Meny
Alternativ
Nätverk
Anslut via: Där väljer du samma som du har när du ansluter till Internet. I mitt fall så har jag valt "3 Sverige".
Om du vill så kan du lägga in länkar som du hittar på Shoutcast.
Bara att ladda ned länkarna till datorn, föra över dom till telefonen och importera dom till Resco Radio.
Programmet hittar du på Rescos hemsida.
Crest,
Ett utförligt och önskvärt svar från dig. Tack!
Jag är helt ny på WM-mobiler och tycker jag gjort alla inställningar för internet. Jag kör med Telia och ibland ska jag välja då Telia Online (oftast står det internet förvalt) men ibland även om trafiken ska gå över GPRS eller 3G. Det verkar som att jag måste göra det för varje program jag installerar och ibland flera gånger!? Nu funkar det hur som helst utmärkt både med LCG Jukebox och Resco! Resco förresten är ju klockrent som spelar både m3u och pls-filer och det var busenkelt att lägga in egna adresser.
Dock saknar jag LCGs inbyggda eq och möjlighet att spela upp redan mappad musik i samma spelare. I LCG går det också att släcka displayen på hårdvaruknappen och programmet fortsättr spela. Det verkar inte bättre än att jag får köra med båda spelarna helt enkelt. De minst använda är HTCs egen och WMP förstår jag inte vad jag ska ha till alls.
Redigerat av AndyPandy09, 15 februari 2009 - 14:48.
Postad 16 februari 2009 - 21:44
Postad 19 februari 2009 - 02:57
Är den Fortfarande brandad ???? Skälv var jag in på xda fixade så jag kunde låsa upp den och använder officiella romen från htcDen officiella ROM'en v2.03.774.2 för operatören Tre finns nu att ladda hem från
www.htc.com

Postad 19 februari 2009 - 22:32
Har Tre och fri surf i mobilen på min Diamond, och funkar hur bra som helst.
Precis köpt en Asus eee1000H också, och visst fan ska jag kunna använda telefonen som ett "usb-modem"?
Installerat activesync, och fungerar ju klockrent med filöverföring osv, men hur gör jag för att kunna surfa med datorn via mobilen?
Borde väl gå antingen via bt eller usb?
edit:
Svarar på min egen fråga. Hittade ett program;
http://forum.xda-dev...mp;postcount=10
Var bara att installera, välja internet-sharing, och välja antingen usb eller bt, så var problemet löst.
Redigerat av Fagerlund, 19 februari 2009 - 23:31.
Postad 20 februari 2009 - 12:42
Jag har nyligen skaffat en Touch Diamond. Är toknöjd med telefonen som fungerar bra.
Jag saknar dock en grej, och med alla mods som finns nu kanske det finns någon här som kan tipsa om ett sätt att lösa problemet på.
Jag kommer från Sony Ericsson-världen där man kan lägga anteckningar som bakgrund i huvudskärmen. Kan man på något sätt fixa detta på Touch Diamond också?
Tack på förhand!
Postad 21 februari 2009 - 13:28
detta har säkert besvarats men över 100 sidor med inlägg kan jag inte riktigt gå igenom..

Min SonyEricsson gick i sönder och jag flyttade mitt SIM-kort till min nya Touch Diamond. Nu har alla kontakter ändrats från t.ex. "Johan Mobil" till "Mobil;Johan/1". Detta gör det väldigt krångligt när jag ska göra en snabbuppringning med sifferknapparna och är ganska bekymmersamt även i övrigt. Hur kan jag återfå ursprungsformatet?
Postad 22 februari 2009 - 09:19
Redigerat av Creutz, 22 februari 2009 - 09:20.
Postad 25 februari 2009 - 10:00
Tjena alla.
******** va mycket ni skriver, har nu plöjt igenom alla sidor å hittat en hel del nyttigt.
Skrev allt på en lapp, med sidnummer å allt. Därefter börja problemet, lappen e BORTA.
Så nu tänkte jag höra om det finns nån vänlig själv som kan sammanfatta lite med länkar.
Har ägt min Diamond i snart 1 vecka å lagt in lite smått å gott, dock på själva telefon. Så om man nu ska uppdatera så lär det mesta försvinna, läst att man kan göra backup på sin kontakter så den biten är lugn.
Telefonen är låst till 3 idagsläget, är mycket nöjd med hur den fungerar idag, men efter att ha plöjt igenom tråden så lär den bli mycket bättre med vissa förändringar. Däremot vet jag inte om ska köra med HTC:s egna uppdatering eller om ska köra vägen via Dutty eller nått liknande.
Så nu tänkte jag höra vilka versioner det är som gäller.
Vill ha å,ä,ö på mitt tangentbord och så vill jag ha mobil utseendet på när man skriver sms.
Tack på förhand.
ps. kan man få tillbaka sina msn kontakter på nått sätt utan att lägga till alla igen, en å en?? ds.
//Jimmy
Postad 02 mars 2009 - 10:13
Det verkar vara en ny uppdatering ute sen igår:
Release Date: 2009-02-27
http://www.htc.com/e.......2&dl_id=483
Redan? Någon som testat? fix?
/W
Redigerat av Wilgot, 04 mars 2009 - 13:00.
Postad 02 mars 2009 - 17:40
Redan? Någon som testat? fix?
/W
Jag laddade in den igår. Upplever luren marginellt snabbare. Dom små hack i animeringarna som jag hade förut verkar vara borta och allt flyter liksom lite bättre. Annars vet jag inte.
Men med tanke på hur tätt det var mellan dom här två sista uppdateringarna så är det säkert nåt avgörande dom hittat.
Postad 02 mars 2009 - 20:33
Postad 03 mars 2009 - 08:44
Jag har en nyinförskaffad Touch Diamond, har dock ett litet problem. Det lyser en grön etta vid mailikonen i TouchFlo 3D, trots att jag inte har några olästa mail, hur får jag bort den?
Provat en reset?
Postad 03 mars 2009 - 09:15
Edit: Sorry, jag har klantat mig. Har fixat problemet nu. Låg ju ett mail i Outlook-mappen (Välkommer till Outlook, bla. bla.) Missade det först eftersom det var lite oklart hur man bläddrar bland mapparna när man har flera epostkonton, men nu kan jag det :-)
Redigerat av Unregistered5e1e3058, 03 mars 2009 - 09:19.
Postad 03 mars 2009 - 22:46
Har tänkt installera Tomtom som navigator, fått tag på program redan och sådär samt även hittat på ett litet fint program som kanske borde fungera. WM Wifi Router, så man slipper ansluta via bluetooth etc om man ska surfa på mobilen. Sen blir det lite tomt på tankar vad jag behöver.
Någon som orkar göra/redan har gjort en lista med bra-att-ha-program?
Postad 04 mars 2009 - 15:14
Någon som orkar göra/redan har gjort en lista med bra-att-ha-program?
Har du ens letat?
Några trådar under denna finns detta.
Postad 04 mars 2009 - 19:52
Letat lite som sagt ja, men inte tillräckligt tydligen. Tackar för länken.Har du ens letat?
Några trådar under denna finns detta.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar