Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 1 9.299998 (109) Inga priser
Apple iPhone 3G 8GB (Mobiltelefoner) 2 8.969386 (97) Inga priser
Elgato Turbo.264 (1TU108101000) (Videoredigering) 1 (0) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 11 February 2009 - 19:07

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag har en iPhone 3G med fri surf för 199 kr extra i månaden.

Skulle jag kunna beställa ett tvillingkort och sätta in det i en annan telefon och använda den som brygga ut på nätet ifrån en laptop? Så att jag surfar "gratis" på min laptop genom den andra telefonen (en SE P1i)?

Du kan ju använda din iPhone som brygga istället för att krångla till det?! :)

Postad 11 February 2009 - 19:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Du kan ju använda din iPhone som brygga istället för att krångla till det?! :)

Kanske inte har jailbrekat? Eller finns det i app store?

Postad 11 February 2009 - 19:20

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Kanske inte har jailbrekat? Eller finns det i app store?

Nä, men varför ska man inte jailbreaka? Kan man utöka en produkts funktionalitet så gör man väl det, självklart?! :)

Postad 11 February 2009 - 19:23

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Uppgraderade telefonen till 2.2.1 nu fungerar inte knappen på headsetet längre, kan varken svara eller styra musik med den länge, någon som har något tips?

Postad 11 February 2009 - 19:24

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Uppgraderade telefonen till 2.2.1 nu fungerar inte knappen på headsetet längre, kan varken svara eller styra musik med den länge, någon som har något tips?

Var det för att du uppdaterade till 2.2.1? Min knapp gick nämligen sönder väldigt tidigt. Jag kunde inte dubbelklicka, men det gick att klicka en gång. :/
Berodde inte på någon uppdatering iaf...

Postad 11 February 2009 - 22:59

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Min funkar då! :-)
Dubbelklicka---nästa låt.
enkelklicka pausa eller starta!

Har nyaste versionen.
16GB 3 G

Postad 11 February 2009 - 23:08

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Är det någon fler än jag som tycker att deras iPhone blivit seg?
Ska jag gå in i sms inkorgen så tar det flera sekunder innan den laddat klart.
Klockade telefonen nu och nästan 9 sekunder tog det nu men ibland ännu längre tid.
Samma sak med kalendern och en del andra enkla grejer.

Postad 11 February 2009 - 23:43

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Nä, men varför ska man inte jailbreaka? Kan man utöka en produkts funktionalitet så gör man väl det, självklart?! :)

Hehe, ja, något som kan kännas som en självklarhet för dig (och mig!) är tyvärr inte det för andra ;)

Min funkar då! :-)
Dubbelklicka---nästa låt.
enkelklicka pausa eller starta!

Och trippelklicka för föregående låt! :D

Klockade telefonen nu och nästan 9 sekunder tog det nu men ibland ännu längre tid.

Min är också seg som....sirap. Men jag har en massa tredjeparts-moddar som med största sannolikhet är boven.. Har du jailbreakat?

Postad 12 February 2009 - 12:40

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Min var seg, men sen så resade jag den på apps, å nu e den lika pigg som första dagen jag använde den:)
det kan vara att du hår något program som gör hela mobilen seg... du kan ju prova att ta bort lite program och starta om mobilen så borde den bli piggare!

Postad 12 February 2009 - 17:21

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag har en iPhone 3G med fri surf för 199 kr extra i månaden.

Skulle jag kunna beställa ett tvillingkort och sätta in det i en annan telefon och använda den som brygga ut på nätet ifrån en laptop? Så att jag surfar "gratis" på min laptop genom den andra telefonen (en SE P1i)?

Nej Telias tvillingkort fungerar dessvärre inte så. Din fria surf finns bara med på "huvudkortet". Tvillingkortet aktiveras när du inte svarar på din andra mobil. Dessutom när du ringer eller smsar från tvillingkortet så ser mottagaren ett annat nummer... alltså inte det nummer du använder på huvudkortet.

Postad 12 February 2009 - 20:46

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Telenor har det du efterfrågar vet jag. Du får ett abb men har två SIM. Vet ej med tele2 och 3.

EDIT.

Sorry, du hade redan Telia, ja ja, ska du byta så vet du att Telenor har det så. :D

Redigerat av Outrage, 12 February 2009 - 21:51.

Postad 12 February 2009 - 21:20

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Nej Telias tvillingkort fungerar dessvärre inte så. Din fria surf finns bara med på "huvudkortet". Tvillingkortet aktiveras när du inte svarar på din andra mobil. Dessutom när du ringer eller smsar från tvillingkortet så ser mottagaren ett annat nummer... alltså inte det nummer du använder på huvudkortet.

Jo det fungerar precis så.

Du kan ha det i en dongle eller en annan telefon, men om det ringer så styrs samtalen om från huvudnumret efter en tid om du inte svara, eller om det är avslaget på direkten till extrakortet.

Och det är inget nummer alls som visas när man ringer från extrakortet, det är ett skyddat nummer.

Postad 12 February 2009 - 21:41

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Där tror jag du har fel, extrakortet blir en kopia av huvudkortet och tjänsterna som finns inlagda på huvudkortet finns också på extrakortet. Däremot kan man inte ha extrakort på alla abonnemang. Man kan inte ha det på fastpris, iMini, iMidi, iMaxi eller iSurf. Man kan inte heller ta extrakort på mobilt bredband. Kan kolla upp detta imorgon.

Postad 12 February 2009 - 21:59

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Där tror jag du har fel, extrakortet blir en kopia av huvudkortet och tjänsterna som finns inlagda på huvudkortet finns också på extrakortet. Däremot kan man inte ha extrakort på alla abonnemang. Man kan inte ha det på fastpris, iMini, iMidi, iMaxi eller iSurf. Man kan inte heller ta extrakort på mobilt bredband. Kan kolla upp detta imorgon.

Jag stämmer in.

Går dock på Jobbmobil Fastpris. Inte på privata Mobil Fastpris.

Postad 12 February 2009 - 23:09

CalleJohansson92
  • CalleJohansson92
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Ska åka till en Teliabutik och kolla lite på Iphone 3g, någon som har varit ägare till endast Sony Ericsson i 6 år och sedan gett sig direkt in på Iphone?

För det är precis det jag gör.
Tacksam för alla råd. Kan ju tillägga att jag är väldigt intresserad av film,musik och spel.

Postad 12 February 2009 - 23:22

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Ska åka till en Teliabutik och kolla lite på Iphone 3g, någon som har varit ägare till endast Sony Ericsson i 6 år och sedan gett sig direkt in på Iphone?

Tacksam för alla råd. Kan ju tillägga att jag är väldigt intresserad av film,musik och spel.

Hade Nokia från 96 till 01 tror jag då jag köpte min första SE t68i. Körde SE fram till i höstas då det blev en iPhone. Och jag har aldrig varit så nöjd med någon telefon! :D
Finns egentligen inga tips att ge, allt är så självklart. :)
Men jailbreaka är ett tips, mycket extra funktioner som är trevliga. (som att köra Telenor för att nämna något)

Postad 13 February 2009 - 09:01

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag var en trogen SE ägare sedan 2001 innan jag gick över till Iphone. Jag är jäkligt nöjd med Iphonen, man saknar verkligen inte SE:s gränssnitt som är såååå rörigt, samt skönt att slippa hängningar och seghet. Jag skulle absolut rekommendera en Iphone. Dock får man stå ut med en liten inlärningströskel, inte till telefonen utan itunes som inte alltid är självklar i hur den fungerar. I övrigt köp köp köp köp.
Lycka till!

Postad 13 February 2009 - 10:30

Unregistered3c000c32
  • Unregistered3c000c32
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag undrar över betalningsmetoderna när man köper nya applikationer genom App Store. Är det bara kreditkort som gäller - eller kan betalning tas genom telefonabonnemanget också? Hoppas på det senare.

Postad 13 February 2009 - 10:32

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Jag undrar över betalningsmetoderna när man köper nya applikationer genom App Store. Är det bara kreditkort som gäller - eller kan betalning tas genom telefonabonnemanget också? Hoppas på det senare.

VISA, mastercard eller american express är det som gäller.
Har du inte någon av dem så är det väl dags att skaffa det nu?! :D

Redigerat av endumen, 13 February 2009 - 10:33.

Postad 13 February 2009 - 11:58

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Det enda jag saknar från mina SE mobiler är att kunna ställa in separat ljudvolym samt vibrator för mail, sms, ringsignal o.s.v. Nu har man antingen på vibrator för allt eller inget samt samma volym för alla slags signaler. Jag vill t.ex. att min mailsignal inte skall ha vibrator samt ha lite lägre volym medans sms kan ha lite högre volym samt vibrator påslaget och sedan ringsignalen kan vara lite högre ändå medans alarmsignalen skall inte ha vibrator och vara ytterst låg, men men detta kanske kommer i nästa uppdatering.

Kom på en sak till jag saknar, vidarebefodring av sms. Inte ofta man behöver det men ändå.

Redigerat av Termos, 13 February 2009 - 12:58.

Postad 13 February 2009 - 14:26

Unregistered3c000c32
  • Unregistered3c000c32
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

VISA, mastercard eller american express är det som gäller.
Har du inte någon av dem så är det väl dags att skaffa det nu?! :)

Tack för svaret. Det blir lite knepigt eftersom jag är prickad för ögonblicket.

Postad 13 February 2009 - 14:30

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Det blir lite knepigt eftersom jag är prickad för ögonblicket.

Du kan väl skaffa ett VISA utan kredit? Som är direktkopplat till ditt bankkonto?

Postad 13 February 2009 - 23:23

CalleJohansson92
  • CalleJohansson92
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Tack så mycket för svaren, men om man jailbreakar mister man väl garantin?

Och jag ska köra telia så telenor bryr jag mig inte om, men vad ger jailbreaking mer för fördelar?

Postad 13 February 2009 - 23:57

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Hehe, ja, något som kan kännas som en självklarhet för dig (och mig!) är tyvärr inte det för andra :P

Och trippelklicka för föregående låt! :)

Min är också seg som....sirap. Men jag har en massa tredjeparts-moddar som med största sannolikhet är boven.. Har du jailbreakat?

Min var seg, men sen så resade jag den på apps, å nu e den lika pigg som första dagen jag använde den:)
det kan vara att du hår något program som gör hela mobilen seg... du kan ju prova att ta bort lite program och starta om mobilen så borde den bli piggare!

Yes min är Jailbreakad, jag har fortfarande programvara 2.1 i luren för jag har inte orkat kolla hur jag gör för att uppgradera och Jailbreaka om. Jag har ju köpt pdanet, Swirlymms och något till via Cydia som jag vill ha kvar.
Får helt enkelt rensa/återställa telen och installera varje program ett och ett tills den är rapp igen då.

Postad 14 February 2009 - 15:36

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Tack så mycket för svaren, men om man jailbreakar mister man väl garantin?

Och jag ska köra telia så telenor bryr jag mig inte om, men vad ger jailbreaking mer för fördelar?

Det är bara återställa så får du tillbaka garantin. Det är bara en mjukvaru föränding du gör, så den biten behöver du inte oroa dig över.

Fördelen med jailbreak är som sagt, du kan använda alla kort, sen har du tillgång till en enorm stor databas med gratis program, fungerar som app store.. men här betalar du inget (till det mesta) och du har tillgång till riktigt bra program som kanske motsvarande i app store kostar en slant.

Desutom har du t.ex ett program för att se flash filmer... t.ex från dailymotion. Vad jag vet så finns inget sådant program i den officiella app storen osv...

Är du inte behov av dessa så ska du absolut inte jailbreaka. Man behöver inte alltid följa flödet.. bara för "att alla göra det"

Postad 15 February 2009 - 11:22

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Du kan väl skaffa ett VISA utan kredit? Som är direktkopplat till ditt bankkonto?

OT men nej det kan man inte, även kreditfria kort typ mastercard/visa har en tillfällig kredit för att kunna göra offlineköp, idiotiskt men sant att man i sverige blir behandlad som ett djur och inte får ngt så basic som ett bankkort som faktiskt går att använda (nej, maestro eller electron är inte bra nog) om det skulle behövas så kan man inte ens ta taxi om tbanan skulle strula, man kan inte köpa musik via nätet, kan inte köpa digitaltv-abb etc etc.

F

Postad 15 February 2009 - 12:04

CalleJohansson92
  • CalleJohansson92
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hmm, ska tänka lite på det där med Jailbreaking, Men musik och film från datorn kan man väl föra över och använda utan problem?

Postad 15 February 2009 - 12:34

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Desutom har du t.ex ett program för att se flash filmer... t.ex från dailymotion. Vad jag vet så finns inget sådant program i den officiella app storen osv...

Har du lust att berätta hur jag hittar den appen?

Postad 15 February 2009 - 14:47

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Är väldigt besviken på gps:en. Fast jag är utomhus med klar sikt hittar den inte min position, ibland hamnar jag ute mitt i östersjön men oftast visar den bara på ett ungefär var jag är, mycket irriterande när man försöker hitta i sthl. Den verkar tom ha problem att visa var jag är fast den har kontakt, ofta promenerar jag bredvid vägar och ibland mitt i byggnader fast jag befinner mig mitt på vägen. Sen verkar gps:en bara ta min position ibland då punkten ofta står still för att efter ett tag rusa till nästa position. Nä apple kanske skall lämna gps applikationentillverkningen till tredjepartstillverkare som t.ex. tomtom som kan sina grejer.
Det känns också som att det blivit sämre efter 2.2.1.
Ingen annan som upplever att gps:en i praktiken är opålitlig/obrukbar?

Postad 15 February 2009 - 16:47

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Är väldigt besviken på gps:en. Fast jag är utomhus med klar sikt hittar den inte min position, ibland hamnar jag ute mitt i östersjön men oftast visar den bara på ett ungefär var jag är, mycket irriterande när man försöker hitta i sthl. Den verkar tom ha problem att visa var jag är fast den har kontakt, ofta promenerar jag bredvid vägar och ibland mitt i byggnader fast jag befinner mig mitt på vägen. Sen verkar gps:en bara ta min position ibland då punkten ofta står still för att efter ett tag rusa till nästa position. Nä apple kanske skall lämna gps applikationentillverkningen till tredjepartstillverkare som t.ex. tomtom som kan sina grejer.
Det känns också som att det blivit sämre efter 2.2.1.
Ingen annan som upplever att gps:en i praktiken är opålitlig/obrukbar?

Den är inte bunden till vägar så som bil GPSer, därav att din position kan bli lite märklig ibland. Precisionen är förvisso inte den bästa (brukar ligga på 7-17m) men jag använder den ändå väldigt mycket när jag geocachar. En ungefärlig position samt satellitkartor är underbart i storstäder med hög upplösning :).

Bättre precision är dock inte att vänta av en mobiltelefon med en liten antenn och det beror mer på hårdvaran än mjukvaran. Min dedikerade Garmin Oregon 300 visar ofta runt 7-10 m i staden (pga höga hus) men ger bättre noggrannhet när man kommer ut ur city, ca 4-6 m.

Postad 15 February 2009 - 17:21

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Har du lust att berätta hur jag hittar den appen?

Imobilecinema heter den.. du måste lägga till sourcen i cydia sedan är det bara att installera. Du får googla på det, tror inte jag kan skriva in det här :).

Postad 15 February 2009 - 23:02

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Jo det fungerar precis så.

Du kan ha det i en dongle eller en annan telefon, men om det ringer så styrs samtalen om från huvudnumret efter en tid om du inte svara, eller om det är avslaget på direkten till extrakortet.

Och det är inget nummer alls som visas när man ringer från extrakortet, det är ett skyddat nummer.

Jag skaffade tvillingkort i somras till mitt Telia Bingoabbonemang. Fastpris följde INTE med tvillingkortet! Hur det är med andra abbonemang vet jag inte. Sant att det visas skyddat nummer när man ringer... däremot visas ett annat nummer när man skickar sms... skall folk skicka sms till tvillingkortet måste det alltså göras via det extra numret! Tvillingkortet tar emot samtal när man stängt av huvudmobilen eller så vidarekopplas samtalet om man inte svarar på huvudmobilen.

EDIT: Vilka abbonemang har ni som fått med frisurf även på tvillingkortet?

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 15 February 2009 - 23:11.

Postad 16 February 2009 - 10:27

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Imobilecinema heter den.. du måste lägga till sourcen i cydia sedan är det bara att installera. Du får googla på det, tror inte jag kan skriva in det här :)

Tackar! Dock läste jag ditt inlägg lite för fort så jag trodde att appen skulle ha fullt flash stöd. Men de fungerar ju bra till filmer iaf.

Postad 16 February 2009 - 13:43

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Tackar! Dock läste jag ditt inlägg lite för fort så jag trodde att appen skulle ha fullt flash stöd. Men de fungerar ju bra till filmer iaf.

Lite synd att SVT Play inte fungerar... några tips på sajter med film förutom Youtube?!

Postad 16 February 2009 - 17:19

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Lite synd att SVT Play inte fungerar... några tips på sajter med film förutom Youtube?!

Antar att TV4 Anytime inte fungerar då?

Postad 17 February 2009 - 08:15

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Antar att TV4 Anytime inte fungerar då?

Nej tyvärr inte! En uppdatering kanske kan fixa flashplayer 9... eller så är det tekniskt omöjligt?!?

Postad 19 February 2009 - 08:00

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Nu har itunes lagt av på min dator. Den vill inte starta, vissa tjänster går igång som ipodservice.exe samt ituneshelper eller vad den heter. Jag har installerat om hela itunes 3ggr, reparerat installationen inget hjälper, den bara laddar ett litet tag och inget händer, får inte upp något fönster. Har även testat med att installera om och starta smartcard servicen som var problemet i början på min dator men utan framgång.
Någon som vet vad det kan vara för fel? kör med xp pro.

Ang. snacket om flash i iphone tror jag att det är för krävande för att ha på en mobil, adobe måste nog komma med en lite version av flash isåf. Personligen tycker jag man kan klara sig utan flash, man slipper tunga reklam banners på sidan :) sen tycker jag att webutvecklarna måste bli bättre på att ha något att falla tillbaka på om man inte har flash installerat, man skall inte vara beroende av flash på en sida.

Redigerat av Termos, 19 February 2009 - 08:03.

Postad 19 February 2009 - 08:06

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

youp*rn. :)

Postad 19 February 2009 - 09:17

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Ang. snacket om flash i iphone tror jag att det är för krävande för att ha på en mobil, adobe måste nog komma med en lite version av flash isåf. Personligen tycker jag man kan klara sig utan flash, man slipper tunga reklam banners på sidan :) sen tycker jag att webutvecklarna måste bli bättre på att ha något att falla tillbaka på om man inte har flash installerat, man skall inte vara beroende av flash på en sida.

Flash finns i lite-version som är anpassade till mobila plattformar. Men som jag förstått det så är den inte riktigt lika kompetent samtidigt som den fullskaliga är för processorkrävande för att köras på iPhonen. Dessutom så känns det som relationerna mellan Apple och Adobe inte är de bästa just nu så det spelar säkert också in.

Postad 19 February 2009 - 09:23

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Flash finns i lite-version som är anpassade till mobila plattformar. Men som jag förstått det så är den inte riktigt lika kompetent samtidigt som den fullskaliga är för processorkrävande för att köras på iPhonen. Dessutom så känns det som relationerna mellan Apple och Adobe inte är de bästa just nu så det spelar säkert också in.

Lite mer info kring det:
http://money.cnn.com...58_FORTUNE5.htm

Postad 19 February 2009 - 16:05

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Nu har itunes lagt av på min dator. Den vill inte starta, vissa tjänster går igång som ipodservice.exe samt ituneshelper eller vad den heter. Jag har installerat om hela itunes 3ggr, reparerat installationen inget hjälper, den bara laddar ett litet tag och inget händer, får inte upp något fönster. Har även testat med att installera om och starta smartcard servicen som var problemet i början på min dator men utan framgång.
Någon som vet vad det kan vara för fel? kör med xp pro.

en kortis, testa och avinstallera med hjälp av http://www.revouninstaller.com/
och med den ta bort all registry nycklar...en riktig avinstallation alltså..

starta om burken efter och installera igen..

tyvärr är iTunes bloatware, det finns specialinstallationer som tar bort delar som ej är intressanta..är du intresserad **hojta**..

...glöm inte att först backupa ditt ditt iphone data förstås

Redigerat av fastball, 19 February 2009 - 16:16.

Postad 19 February 2009 - 16:18

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Så man kan köpa en ren Apple iPhone 3G 16GB för 7700kr ?

Mvh

Postad 19 February 2009 - 20:10

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
GPS navigering finns nu till iPhone. USA först och Europa kommer inom snar framtid.
Källa

Redigerat av Phindus, 19 February 2009 - 20:11.

Postad 19 February 2009 - 22:30

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

GPS navigering finns nu till iPhone. USA först och Europa kommer inom snar framtid.
Källa

Superb! äntligen är iphone komplett....kanske skall vänta med att ropa hej tills det kommer hit, kan ju ta ett tag.

Postad 20 February 2009 - 13:47

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Superb! äntligen är iphone komplett....kanske skall vänta med att ropa hej tills det kommer hit, kan ju ta ett tag.

xgps finns ju annars om man jailbreakar, funkan helt ok måste jag säga, men min gps tycker jag e seg så den har alldrig bra mottagning.

Postad 20 February 2009 - 15:37

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Måhända allmän kännedom här men hur som haver.

Telenor börjar sälja iPhone

Postad 20 February 2009 - 22:27

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

en kortis, testa och avinstallera med hjälp av http://www.revouninstaller.com/
och med den ta bort all registry nycklar...en riktig avinstallation alltså..

starta om burken efter och installera igen..

tyvärr är iTunes bloatware, det finns specialinstallationer som tar bort delar som ej är intressanta..är du intresserad **hojta**..

...glöm inte att först backupa ditt ditt iphone data förstås

Testa ditt förslag utan framgång tyvärr, avinstallerade rubbet som hade med apple att göra och installerade om senaste itunes, vette fasen vad som hänt med min xp, avg antivirus gui:t kommer inte heller fram. Dock går servicen men inget gui, hänger säkert ihop med att inte itunes visas heller fast servicarna går.
Blir väl antagligen att ominstallera windows. synd att itunes inte finns till linux.

Postad 21 February 2009 - 00:27

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Testa ditt förslag utan framgång tyvärr, avinstallerade rubbet som hade med apple att göra och installerade om senaste itunes, vette fasen vad som hänt med min xp, avg antivirus gui:t kommer inte heller fram. Dock går servicen men inget gui, hänger säkert ihop med att inte itunes visas heller fast servicarna går.
Blir väl antagligen att ominstallera windows. synd att itunes inte finns till linux.

hmm jo, men XP måste ju också skötas, inte för det är lätt alla gånger med utvecklare som slänger hit o dit i olika foldrar och registryn...det blir blir en j-a mess...tittar man på iphonens alla foldrar...******** vilken j-a röra det är..

ominstallation av XP 1 gång per år rekkomenderas..och att alltid försöka göra den bättre en sist..

själv gillar jag XP mycket mycket, vista suger :-)

..det är inte så att iTunes databasen fått sig en känga ?

har du installerat något annat nyligen som eventuellt har kommit i konflikt med iTunes ? i "revo" kan du sortera på datum (alltså installationerna) sen kan du testa och tömma allt junk med typ ccleaner

Redigerat av fastball, 21 February 2009 - 00:38.

Postad 23 February 2009 - 08:06

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

...ominstallation av XP 1 gång per år rekkomenderas..och att alltid försöka göra den bättre en sist..

Det är 3-4 månader sedan jag installerade xp

...själv gillar jag XP mycket mycket, vista suger :-)...

Håller med dig till fullo

har du installerat något annat nyligen som eventuellt har kommit i konflikt med iTunes ? i "revo" kan du sortera på datum (alltså installationerna) sen kan du testa och tömma allt junk med typ ccleaner

Jag har inte så mycket annat installerat på min eeepc där jag kör itunes, det är typ itunes det enda som är installerat förutom flash, java och firefox.

Ingen annan som har något förslag? har googlat en del men hittar inget vettigt, bara folk som har problem med smartcard servicen och den rullar på för min del så det borde inte vara det som är problemet.

För er som inte orkar scrolla till mitt problem, jag får inte igång mitt itunes på xp, det slutade fungera huxflux. verkar som servicarna går igång men inget gui dyker upp.

Postad 23 February 2009 - 15:23

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
min gissning skulle ändå vara att databasen inte är riktigt kry...

du kan ju i allafall testa, enklaste sättet är att skapa en ny användare (user accounts) starta om
och logga in på den nya, starta i tunes, då får du en ny datamapp under users/applicationdata...

funkar inte det..ominstallera XP

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.