Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 February 2015 - 11:00

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Cain slår Lesnar för att han har en komplett arsenal. Poängen med den klonade Lesnar är att du har olika verktyg för att kunna vinna en fight. Lesnar har otrolig på fysik men han har ju ingen strikingerfarenhet alls och är dessutom slagrädd. Plus att han började oerhört sent. Så att han förlorade mot Velasquez är ju knappast ett "bevis" för att fysisk styrka kvittar. Det är ju snarare ett bevis för att Lesnars kom otroligt långt med några få verktyg och att du kan komma sjukt långt med styrka. Ett verktyg kan du vrida upp på sanslösa nivåer med rätt medicinering.

Alltså är "strikingerfarenhet" det viktigaste. Kvittar om du är muskelberg som Bob Sapp när du ändå får stryk av 60 kg japan.
Steroider gör skillnad såklart men du kan aldrig bli en champion om du inte samtidigt är top 3 i din division.

Men som jag nämnde tidigare så fuskar i stort sätt alla och då är det fel att försöka köra rent. Vidare vill jag som åskådare ha underhållning och det är fan ofta de stora monster som står för det.

Redigerat av Irule, 06 February 2015 - 11:06.

Postad 06 February 2015 - 11:14

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Kvittar om du är muskelberg som Bob Sapp när du ändå får stryk av 60 kg japan.

Jag säger inte att styrka är allt, men det är en STOR faktor. Varför finns annars viktklasser? MM borde ju isf spöa skiten ur i princip alla tungviktarna i UFC, han har ju bättre teknik? Styrka är inte allt, men det är en ENORM fördel. Jag har sysslat med brottning och är själv ganska stor (110kg) och har ju såklart tränat ihop med mindre killar också. Om du tror att det inte är en särskilt stor fördel så har du helt enkelt fel. Sapp som du tar upp var ju svinkass och livrädd för att fightas men var väldigt nära att slå Nog (som på den tiden var magiskt bra) endast på grund av sin otroliga fysiska styrka. Det visar ju hur viktigt det är. Och problemet är återigen med kampsport att det är en annan än du själv som får sin hälsa extra påverkad av de förhöjda hormonnivåerna. Därför är jag kluven till AAS just inom kampsport. Inom friidrott är jag helt för det.

Postad 06 February 2015 - 13:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tror inte man fattar hur stor roll styrkan verkligen kan spela...Av vad jag läst så har ju en del nästan blivit chockad av sin motståndsres styrka och när de kommer från hårt tränande MMA fighters så säger det en hel del.

Vist att de kanske inte spelar stor roll om nån blir knockad direkt men i övrigt har de ju grymt stor betydelse.sen finns de ju fler anledningar än just bara bygga muskler

Postad 06 February 2015 - 16:37

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag säger inte att styrka är allt, men det är en STOR faktor. Varför finns annars viktklasser? MM borde ju isf spöa skiten ur i princip alla tungviktarna i UFC, han har ju bättre teknik? Styrka är inte allt, men det är en ENORM fördel. Jag har sysslat med brottning och är själv ganska stor (110kg) och har ju såklart tränat ihop med mindre killar också. Om du tror att det inte är en särskilt stor fördel så har du helt enkelt fel. Sapp som du tar upp var ju svinkass och livrädd för att fightas men var väldigt nära att slå Nog (som på den tiden var magiskt bra) endast på grund av sin otroliga fysiska styrka. Det visar ju hur viktigt det är. Och problemet är återigen med kampsport att det är en annan än du själv som får sin hälsa extra påverkad av de förhöjda hormonnivåerna. Därför är jag kluven till AAS just inom kampsport. Inom friidrott är jag helt för det.

Det är det jag säger. Styrka/vikt spelar roll men det är inte allt.

Redigerat av Irule, 06 February 2015 - 16:38.

Postad 06 February 2015 - 16:51

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det är det jag säger. Styrka/vikt spelar roll men det är inte allt.

Det du sa var att aas borde vara tillåtet SÄRSKILT i mma eftersom styrkan knappt spelar någon roll. Jag höll inte med dig och hävdar att styrkan har enormt stor betydelse. Men jag släpper detta nu för du verkar inte förstå vad jag säger och jag förstår uppenbarligen inte dig heller. :)

Postad 06 February 2015 - 18:39

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det du sa var att aas borde vara tillåtet SÄRSKILT i mma eftersom styrkan knappt spelar någon roll. Jag höll inte med dig och hävdar att styrkan har enormt stor betydelse. Men jag släpper detta nu för du verkar inte förstå vad jag säger och jag förstår uppenbarligen inte dig heller. :)

Ja du verkar vara tappad. jag sa att AAS bör vara tillåtet då alla använder sig av dessa preparat samt att det i långa loppet ändå inte avgör om du ska bli en mästare eller inte. Visst kan du vinna ett par matcher på grund av din styrka men när du kommer upp bland top 5 låt oss säga så är styrka långt ifrån det viktigaste. Styrka/vikt har sina fördelar också men inte helt avgörande om du ska bli mästare eller inte.

Postad 06 February 2015 - 19:05

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ja du verkar vara tappad. jag sa att AAS bör vara tillåtet då alla använder sig av dessa preparat samt att det i långa loppet ändå inte avgör om du ska bli en mästare eller inte. Visst kan du vinna ett par matcher på grund av din styrka men när du kommer upp bland top 5 låt oss säga så är styrka långt ifrån det viktigaste. Styrka/vikt har sina fördelar också men inte helt avgörande om du ska bli mästare eller inte.

Känns lite onödigt att du kallar folk för tappade när du känner att dina argument tryter...

Vad är "helt avgörande" för att bli mästare enligt dig?

Styrka är en grundpelare i kampsport (tillsammans med mental styrka och teknik) och avgör även i toppen. Annars hade inte "svaga" killar med fantastisk teknik tvingats ner i viktklasserna (exempelvis Maia) när de märker att de andra är så mycket starkare. Därför kan aas och epo etc vara farligt i just fullkontaktsporter eftersom det gör att man kan på ett artificiellt sätt åsamka motståndaren större skada än vad som annars vore möjligt. Kandke till och med göra motståndaren skadad för livet. Så små marginaler är det. Har som sagt inga problem med bruket i övrigt och utesluter inte att jag en dag kommer bruka det själv när jag känner att jag inte kommer längre på gymmet/blir äldre och får en lägre produktion själv. Men det skadar ju ingen annan än mig själv. Och kanske då skattebetalarna om jag behöver vård pga detta.

Postad 10 February 2015 - 21:45

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Tydligen preppade den här 37-åringen...

tumblr_mh5km0XUzP1s1ufcdo1_500.jpg

Vem kunde trott det? :D Första som åkt dit för DMT kanske?

Tyvärr är ju fighten mot Rory inställd nu. Jäkligt synd för den skulle blivit intressant att se. Känns som att NSAC är på hugget nu. Först Silva och nu Lombard?

Postad 14 February 2015 - 04:06

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Precis sett Diaz vs Anderson och det var fan den tråkigaste natch jag sett på länge!

Postad 14 February 2015 - 15:41

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Precis sett Diaz vs Anderson och det var fan den tråkigaste natch jag sett på länge!

Rond 1 var väl ändå kul? Men visst, jag kan förstå att den kan anses som tråkig sett till hela matchen.

Postad 14 February 2015 - 16:01

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Tycker nästan det är dags att dela ut poäng avdrag för passivitet!

Postad 17 March 2015 - 14:28

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Någon som sett senaste galan? RDA imponerade verkligen stort! Först Benson och nu Showtime... Roligt för divisionen med så mycket potential!

Polskan såg väldigt dominant ut med...

Enda nackdelen var att mina bet gick åt skogen :D

Postad 17 March 2015 - 17:05

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Någon som sett senaste galan? RDA imponerade verkligen stort! Först Benson och nu Showtime... Roligt för divisionen med så mycket potential!

Polskan såg väldigt dominant ut med...

Enda nackdelen var att mina bet gick åt skogen :D

Kollade på galan och tyckte den var riktigt bra. Synd bara att Nelson förlorade. Hatar verkligen Jacksons cyniska inställning till MMA och det är synd att det lönar sig.

Måste erkänna att jag trodde att Pettis skulle krossa Dos Anjos. Därför var det ju extra kul att se när det blev helt tvärtom. Total utklassning.

Postad 17 March 2015 - 21:20

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ja Dos Anjos var myyycket vassare än jag förväntade mig. Gasen i botten direkt med.

Glad att Überreem vann men det är som sagt tråkigt att det blir via Jacksons metod..

Postad 17 March 2015 - 23:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker Reem såg bättre ut än på mycket,mycket länge...

Postad 18 March 2015 - 06:51

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Tycker Reem såg bättre ut än på mycket,mycket länge...

Ja han bars ju inte ut på bår, så det är ju ett fall framåt :D

Redigerat av Kamui, 18 March 2015 - 06:52.

Postad 20 March 2015 - 20:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Äntligen en "intressant" motståndare till Rousey... 2015032081717.jpg

Trevlig underkropp. :) Fick upp ögonen för henne på förra invägningen hon var med på. Kommer säkert förlora iofs...

Postad 20 March 2015 - 20:57

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Ser fram emot denna fight!

Men att sätta emot Rousey är ju som du säger rätt galet, kvinnan är ju helt sanslöst duktig. Hennes fighter är nog de jag ser fram mest emot då det alltid är show.

Postad 20 March 2015 - 21:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ser fram emot denna fight!

Men att sätta emot Rousey är ju som du säger rätt galet, kvinnan är ju helt sanslöst duktig. Hennes fighter är nog de jag ser fram mest emot då det alltid är show.

Det är ju för att motståndet är så sanslöst uselt. Klart hon ser fantastisk ut när hon möter de hon möter. Garvar varje gång Rogan öppnar munnen om henne. :D

Postad 20 March 2015 - 21:27

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Nja, det kan jag inte hålla med om. Sanslöst uselt, really?

Tjejerna kommer aldrig ligga på männens nivå, det gäller väl i de flesta sporter, betyder det att dom är sämre? Man kan ju bedöma tjejerna med killarna som måttstock. Det finns ju en del fysiska begränsningar som separerar dom minst sagt.

Redigerat av spuj, 20 March 2015 - 21:27.

Postad 20 March 2015 - 21:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Nja, det kan jag inte hålla med om. Sanslöst uselt, really?

Tjejerna kommer aldrig ligga på männens nivå, det gäller väl i de flesta sporter, betyder det att dom är sämre? Man kan ju bedöma tjejerna med killarna som måttstock. Det finns ju en del fysiska begränsningar som separerar dom minst sagt.

Jo dom är otroligt dåliga. Både striking och brottning är riktigt kass. Det fysiska är en annan sak. Jämför med tjejerna i friidrott etc, dom är sämre än männen rent fysiskt men det är ändå kul att titta på för tekniken är bra. I dam-mma ser det ju (något överdrivet) ut som två fyllon som slåss om en flaska explorer.

Det roliga är ju att tungviktarna får skit för att dom anses dåliga av vissa... Sen i samma andetag får Rogan/White det att låta som att Rousey skulle kasta runt Karelin som en vante? Nigga please. Fast samtidigt som dom påstår att hon skulle spöa upp minst 50% av killarna i 135 lbs så vågar hon inte möta Cyborg pga några enstaka lbs skillnad? Löjligt.

Redigerat av Kamui, 20 March 2015 - 21:39.

Postad 20 March 2015 - 21:36

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Haha :D

Redigerat av spuj, 20 March 2015 - 21:36.

Postad 20 March 2015 - 21:40

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Haha :D

Jag säger det samma när jag ser damerna fightas :)

Postad 20 March 2015 - 21:46

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Det var inte menat som en hån, det var bara roligt skrivet :)

Visst har dom sämre teknik men nog tycker jag det finns iaf några stycken som är duktiga.

Postad 20 March 2015 - 21:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det var inte menat som en hån, det var bara roligt skrivet :)

Visst har dom sämre teknik men nog tycker jag det finns iaf några stycken som är duktiga.

Förstod nästan det, och egentligen har jag inga problem med damerna (tyckte dom var underhållande i Strikeforce t.ex) men det är den löjliga hypen som stör mig. Där Rousey framställs som den bästa fightern alla kategorier när konkurrensen är så otroligt låg. Det är ju inget snack om att det är den sämsta divisionen. Jämför deras topp 3 med vilken annan division som helst liksom.

Postad 20 March 2015 - 22:02

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Nej det får jag nog hålla med om trots allt.

Jag är nog något av ett offer för hypen när jag tänker efter ;)

Redigerat av spuj, 20 March 2015 - 22:02.

Postad 21 March 2015 - 12:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Såg nån stardown idag mellan Rousey å en till.
Vad som stör mig är ju varför de ska ha fin klänningar på sig...Å samma under invägning har de ju minimala bikini...Tycker personligen de bara är sjukt löjligt...

Postad 21 March 2015 - 12:56

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Såg nån stardown idag mellan Rousey å en till.
Vad som stör mig är ju varför de ska ha fin klänningar på sig...Å samma under invägning har de ju minimala bikini...Tycker personligen de bara är sjukt löjligt...

Det är ju enda chansen de har till hype! Jag hade ju aldrig nämnt eländet i tråden om det inte vore för dat ass :)

Postad 21 March 2015 - 23:05

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=4eplLem4jPs

Host!

Postad 21 March 2015 - 23:51

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Lite gjort med fördel för damen i fråga va?

Olika slag på mma-tränarn, kanske inte gör något iofs.

Andra slaget de mäter så kliver ju hon in slaget å han står still.

Å bakskallen satt i på alls för honom.

Men visst, finns alltid undantag... eller  hur det går

Skall tilläggas att jag tycker det kan va underhållande å kolla kvinnlig mma iaf.

Gilla Rousey, hon dominerar ganska mycket med sin judo såklart.

Tycker det gått framåt en hel del för damerna, förut såg det mer ut som att de kammade varandra, nu slåss de iaf.

Inte alla, men många.

Postad 26 April 2015 - 19:27

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

499 :- kr för PPVn på Pacman - Mayweather känns lite dyrt :( särskilt eftersom matchen är kl 4.

Det är ju inte läge för tacomiddag innan direkt!

/Martin

Postad 26 April 2015 - 19:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

499 :- kr för PPVn på Pacman - Mayweather känns lite dyrt :( särskilt eftersom matchen är kl 4.

Det är ju inte läge för tacomiddag innan direkt!

/Martin

Billigt med tanke på vad du får. Den hetaste fighten sedan Floyd-DLH. Kanske till och med större? Så sinnessjukt kul det kommer bli.

Postad 26 April 2015 - 19:55

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Säkert sant har aldrig köpt/sett PPv innan så har ju ingen referens:)

Frugan kommer att få krupp om Pacman förlorar :)

Postad 26 April 2015 - 20:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Säkert sant har aldrig köpt/sett PPv innan så har ju ingen referens:)

Frugan kommer att få krupp om Pacman förlorar :)

Kan nästan garantera att han förlorar, stackars din fru :D Hemsk matchup för Manny trots att Maidana gjorde det bra och visade att det i teorin går att vinna.

Postad 26 April 2015 - 22:25

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Viaplay kommer visa det också tror jag och viaplay kostar ca 280 kr i månaden. 

Postad 27 April 2015 - 01:31

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Viaplay kommer visa det också tror jag och viaplay kostar ca 280 kr i månaden. 

Det ligger tyvärr som enskilt PPV hos viaplay, blev också överraskat glad i typ 2 min..

/ Martin

edit dessutom kostar det 100$ in the Big USA så vi ska väl vara glada :)

Redigerat av Metalmartin, 27 April 2015 - 01:33.

Postad 27 April 2015 - 08:17

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

lål

http://www.mmamania....nd-run-accident

Postad 28 April 2015 - 05:31

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

lål

http://www.mmamania....nd-run-accident

Ja han har lite problem killen. Verkar sitta i häkte nu också?

Florian mfl anser att han ska bli av med titeln. Det håller jag inte med om. Om Cain kan få ha kvar titeln i flera år utan att försvara så borde ju JJ inte heller bli av med den.

Edit:

rt3yw5mm.jpg

Redigerat av Kamui, 28 April 2015 - 05:53.

Postad 29 April 2015 - 07:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

rt3yw5mm.jpg

Hahaha!

http://www.mmamania....-daniel-cormier

Postad 29 April 2015 - 16:54

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Bra att han blev av med titeln! Nu kanske Gustafsson har en chans!!;)

Postad 30 April 2015 - 05:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Tycker uppriktigt talat det är skittråkigt att han blir av med titeln. Ska man behöva vara rena politikern även när man sysslar med att slå folk på käften som yrke? Jävligt mycket skadeglädje online nu... Man kan ju tycka att även dom som inte är JJ-fans skulle vara emot detta? Jag gillade aldrig GSP men ville ju att det enda sättet han skulle bli av med titeln vore pga att han fick duktigt med stryk i ringen.

Blir ju skitskumt om DC vinner nu...

Postad 30 April 2015 - 11:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jo fast det är svårt att ha en mästare som sitter i fängelse eller är på rehab ;)

En j*vla tur att ngn inte blev allvarligt skadad för då hade det definitivt blivit fängelse. Nu slipper han kanske undan med vilkorligt iaf.

Redigerat av Unregistereddc471864, 30 April 2015 - 11:30.

Postad 30 April 2015 - 11:43

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jo fast det är svårt att ha en mästare som sitter i fängelse eller är på rehab ;)

En j*vla tur att ngn inte blev allvarligt skadad för då hade det definitivt blivit fängelse. Nu slipper han kanske undan med vilkorligt iaf.

Han sitter ju inte inne än... :) Tycker det är fegt av UFC att göra detta innan alla kort är lagda på bordet.

Postad 30 April 2015 - 12:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Dana fruktar nog en massa dålig publicitet så det är därför han gör det nu direkt men jo jag kan hålla med om att det känns ngt förhastat.

Postad 30 April 2015 - 13:49

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 1

Han sitter ju inte inne än... :) Tycker det är fegt av UFC att göra detta innan alla kort är lagda på bordet.

Han har tidigare åkt dit för rattfylleri, samt har en välkänd missbruksproblematik.

Nu körde han mot rött ljus och orsakade han en olycka som ledde till personskador, kollade inte med andra inblandade huruvida de var skadade, smet från olycksplatsen och angav sig själv till polisen först när ev. droger passerat genom systemet.

Dom hittade även marijuana i bilen, kanske inte en tung drog men visar på ett fortsatt bruk av droger hos en person med missbruksproblem.

Att UFC och Reebok tvår sina händer om en person som trots upprepade chanser inte kan sköta sig är inga konstigheter, även om han inte är dömd så är allt som har hänt, kombinerat med JJ historik mer än tillräckligt för att dumpa honom.

Så jag skulle knappas säga att det är fegt av UFC att stänga av honom/ta titeln, snarare sunt affärssinne.

Sen kan man självklart tycka det är trist att titlar inte byter ägare i octagon, men ibland går det inte bara att bortse från vad som sker utanför densamma.

Postad 30 April 2015 - 21:38

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Han har tidigare åkt dit för rattfylleri, samt har en välkänd missbruksproblematik.
Nu körde han mot rött ljus och orsakade han en olycka som ledde till personskador, kollade inte med andra inblandade huruvida de var skadade, smet från olycksplatsen och angav sig själv till polisen först när ev. droger passerat genom systemet.
Dom hittade även marijuana i bilen, kanske inte en tung drog men visar på ett fortsatt bruk av droger hos en person med missbruksproblem.

Att UFC och Reebok tvår sina händer om en person som trots upprepade chanser inte kan sköta sig är inga konstigheter, även om han inte är dömd så är allt som har hänt, kombinerat med JJ historik mer än tillräckligt för att dumpa honom.
Så jag skulle knappas säga att det är fegt av UFC att stänga av honom/ta titeln, snarare sunt affärssinne.
Sen kan man självklart tycka det är trist att titlar inte byter ägare i octagon, men ibland går det inte bara att bortse från vad som sker utanför densamma.

Jämför boxningen. Floyd åker dit för hustrumisshandel. Får fängelse. Sitter av det. Fortsätter fightas utan problem. Varför ska Jon straffas dubbelt? Dessutom är han inte ens dömd än. Du ser verkligen inte problemet med att detta inträffar innan han ens är dömd för något? Jag hade möjligen förstått det om han hade varit dömd. Möjligen.

Postad 30 April 2015 - 22:47

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Tycker uppriktigt talat det är skittråkigt att han blir av med titeln. Ska man behöva vara rena politikern även när man sysslar med att slå folk på käften som yrke? Jävligt mycket skadeglädje online nu... Man kan ju tycka att även dom som inte är JJ-fans skulle vara emot detta? Jag gillade aldrig GSP men ville ju att det enda sättet han skulle bli av med titeln vore pga att han fick duktigt med stryk i ringen.

Blir ju skitskumt om DC vinner nu...

Han blev kanske av med titeln men han är fortfarande bäst liksom.....Själva bältet är nog inte den stora grejen för de som går upp i ringen utan det är nog att bräcka den som är bäst!

Nästa person som har bältet kommer att känna viss vemod....

Postad 01 May 2015 - 04:41

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 1

Jämför boxningen. Floyd åker dit för hustrumisshandel. Får fängelse. Sitter av det. Fortsätter fightas utan problem. Varför ska Jon straffas dubbelt? Dessutom är han inte ens dömd än. Du ser verkligen inte problemet med att detta inträffar innan han ens är dömd för något? Jag hade möjligen förstått det om han hade varit dömd. Möjligen.

Det visar mer på vad som är fel inom boxningen än något annat, det enda som betyder något är pengar.

Jag hade helt klart bannlyst hustrumisshandlare, våldtäktsmän, mördare etc. om jag drivit en boxningsorganisation, men det är jag det...

Ska man dock hårdra saken så avtjänade Floyd sitt straff och det stod därmed organisationerna fritt att anlita honom, vilket de valde göra.

Likaväl stod det Reebok fritt att dumpa Jones, vilket också gjordes.

UFC kunde valt att stänga av Jones men låtit bältet vara kvar hos honom, skjutit titelfighten på framtiden i avvaktan på dom.

Man kunde rentav låtit fighten vara på och låtsas som ingenting, med risken att man tvingas ställa in på kort varsel om Jones häktas på nytt eller t. ex nekas tillstånd att lämna delstaten.

Precis som för boxningsorganisationerna var det upp till UFC att bestämma, men till skillnad från dessa så valde man en annan väg.

Eller val och val, med den nya Code of conduct som UFC infört efter flertalet skandaler så var saken mer eller mindre klar.

Jon Jones hade redan "gult kort" efter sitt kokainmissbruk, att följa upp detta med veckans eskapader gav automatiskt rött kort.

Hade man inte stängt av honom hade man tappat ansiktet, kanske rentav satt organisationen på spel.

Man hade helt enkelt inte råd att ta chansen, inte ens för en stjärna av Jones kaliber.

När stormen lagt sig så kan man åter ta sig en funderare, om båda parter vill fortsätta så är det återigen upp till UFC att häva avstängningen och låta Jones fightas på nytt.

Men för att svara på din fråga så: Nej, jag ser inte problemet med att stänga av en fighter utan att ha en dom i ryggen.

Självklart får man bedöma från fall till fall, samt ta smällen om man visar sig göra fel, men det är upp till UFC att ta beslutet och de konsekvenser det kan resultera i för sin egen del.

Postad 01 May 2015 - 05:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jag är skeptisk,jag bryr mig inte om de predikar Jesus eller vad de än gör på fritiden.
lite överdrivet att de ska va nån sorts moralisk förebild ..längre fängelsestraff så ta bältet annars fightas så länge de klarar dopingtest

Postad 01 May 2015 - 09:01

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 2
Jag känner att Jones höll på att mörda ett barn och smet. Men vissa förstår inte allvaret i det förens deras egna nära och kära drabbas av något sånt. Droger och ett flera tons vapen ska vara fängelse och bli av med titeln i mina ögon. Han kommer ändå att få titelchans direkt när han kommer tillbaka. Sen tycker jag fortfarande att Jones är bäst i världen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.