Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 April 2010 - 15:21

Unregistered72210f23
  • Unregistered72210f23
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Jag har förstått att Svt Hd är gratis, räcker det med en Hd-box för att se kanalen eller måste man ha ett abonnemang (kort) för att den skall fungera?

Postad 27 April 2010 - 15:23

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Det räcker med en HD-mottagare antingen i separat box eller inbyggd i din TV.

Postad 27 April 2010 - 15:37

Unregistered72210f23
  • Unregistered72210f23
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Alltså ifredags fick jag com hem i huset och igår fick jag låna en mottagare som tog ner alla hd-kanaler. Jag har inte något abonnemang än, men när jag försökte se Svt Hd så sa den bara "sätt i kort", och kanalen var svart. Kan det stämma?

Postad 27 April 2010 - 15:59

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
SVT HD är kodad och det krävs minst ett small abonnemang för att se kanalen.

Redigerat av bpl, 27 April 2010 - 16:00.

Postad 27 April 2010 - 18:42

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

En snabb sökning på NTFS i tråden ger svaret att NTFS inte fungerar, det är FAT eller ext2/3 som gäller.

Ja, det var ju precis det jag misstänkte, så OM man vill "lagra" en HD film på ett annat media då, så måste man fixa en ext2/3 disk eftersom man bara kan kopiera 4Gb med FAT, kan man läsa ext2/3 diskar under Vista?

Postad 28 April 2010 - 04:58

wanderine
  • wanderine
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske men spelar det någon roll var man köper boxen? Via Comhem så kostar den 4995 kr utan bindningstid, via dustinhome och studentkonto kostar den 3300 kr...(samt gratis frakt)

Redigerat av wanderine, 28 April 2010 - 05:00.

Postad 28 April 2010 - 06:36

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske men spelar det någon roll var man köper boxen? Via Comhem så kostar den 4995 kr utan bindningstid, via dustinhome och studentkonto kostar den 3300 kr...(samt gratis frakt)

Nej, det spelar ingen roll. Köp den billigaste du hittar, och posta sedan priset i den här tråden.

Postad 28 April 2010 - 09:25

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Ja, det var ju precis det jag misstänkte, så OM man vill "lagra" en HD film på ett annat media då, så måste man fixa en ext2/3 disk eftersom man bara kan kopiera 4Gb med FAT, kan man läsa ext2/3 diskar under Vista?

Spelar väl inte så stor roll om du kan läsa disken eller ej då du ändå inte kan spela filmerna eller prgorammen på en pc, allt är kodad så det fungerar bara i digigtalboxen ihop med kortet.
Har för mig att Vista INTE kan läsa ext2/3 diskar (är väl diskformat för linux/unix?).

Postad 28 April 2010 - 09:57

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Spelar väl inte så stor roll om du kan läsa disken eller ej då du ändå inte kan spela filmerna eller prgorammen på en pc, allt är kodad så det fungerar bara i digigtalboxen ihop med kortet.
Har för mig att Vista INTE kan läsa ext2/3 diskar (är väl diskformat för linux/unix?).

Vi har ju precis kommit fram till att det går att spela upp inspelningar från de fria kanalerna på en PC, dvs SVT1, SVT2, SVT24, TV4 och lite små skräpkanaler. Så liiiite roll spelar det.

Postad 28 April 2010 - 12:28

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jo det är sant, men min tanke var ju att SPARA undan program till min server, dvs, flytta filerna dit via en USB-drive, och då måste man väl kunna läsa disken, eller?

Har någon nåt bra förslag annars hur man ska göra om man vill spara undan några hockeymatcher i HD ( >4Gb ), kan man formatera USB-driven i PVR:n?

Postad 28 April 2010 - 12:57

wanderine
  • wanderine
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Nej, det spelar ingen roll. Köp den billigaste du hittar, och posta sedan priset i den här tråden.

Måste man köpa till en CA-modul separat, står på dustin att boxen inte har det? Känns lite knepigt, trodde det alltid var inbyggt i boxen.

Postad 28 April 2010 - 16:59

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Måste man köpa till en CA-modul separat, står på dustin att boxen inte har det? Känns lite knepigt, trodde det alltid var inbyggt i boxen.

Den har ingen CI-port för CA-modul eftersom avkodningen är inbyggd.

Postad 29 April 2010 - 19:51

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Jo det är sant, men min tanke var ju att SPARA undan program till min server, dvs, flytta filerna dit via en USB-drive, och då måste man väl kunna läsa disken, eller?

Har någon nåt bra förslag annars hur man ska göra om man vill spara undan några hockeymatcher i HD ( >4Gb ), kan man formatera USB-driven i PVR:n?

Nej, boxen klarar inte att formatera själv om inte filformatet är rätt från början. Jag använde själv ett partitioneringsverktyg för Linux: Gparted. Det går att ladda ner, bränna på en CD o sedan boota datorn från CD'n. Datorn kör då Linux o man kan formatera en USB disk i ext2 eller ext3. Måste hanteras med försiktighet så att man inte av misstag formaterar om datorns egna hårddisk.

Postad 29 April 2010 - 21:38

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Nej, boxen klarar inte att formatera själv om inte filformatet är rätt från början. Jag använde själv ett partitioneringsverktyg för Linux: Gparted. Det går att ladda ner, bränna på en CD o sedan boota datorn från CD'n. Datorn kör då Linux o man kan formatera en USB disk i ext2 eller ext3. Måste hanteras med försiktighet så att man inte av misstag formaterar om datorns egna hårddisk.

Ah, schysst, det ska jag testa.....

// T

Postad 30 April 2010 - 12:08

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Hej alla experter!
Jag undrar om det finns något skvaller kring uppdateringar? Håller på att "längta ihjäl mig" efter editeringsfunktionerna som utlovades inom kort... då jag köpte boxen för några år sen. Pratade med CHs kundtjänst idag, som inte hade hört talas om att det är några uppdateringar på g. Kan det verkligen vara så illa?

Postad 30 April 2010 - 19:39

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Äntligen så fick jag tummen ur och bytte hårddisk! Det är superenkelt, den mesta tiden gick åt för att leta skruvmejsel med lite känsla i B)

Jag valde det enkla sättet, 1.0 TB som boxen själv kan formattera. Vill man byta fläkt är det också enkelt, 60mm med 3-pin kontakt ska det vara.

Efter bytet formateras hårddisken, men då blir det standardstorlek på partitionerna så jag gick direkt in och formaterade om så att jag kunde göra video-partitionen så stor som möjligt. 977 GB blev det till slut :P

Skapade ett litet bild-galleri också, enjoy!

https://www.minhembi...c_id=347172.jpg

https://www.minhembi...c_id=347175.jpg

edit: nu har jag monterat den gamla disken i en extern låda och kopplat in den och alla gamla inspelningar kommer upp fint. Allt från SVT1, SVT2 och TV4 går att spela upp direkt utan att flytta till boxen. Att kopiera ett 60 minutersavsnitt (ej HD) tog mindre än en kvart.

Jag är skitnöjd!

Redigerat av distortion2, 30 April 2010 - 20:03.

Postad 01 May 2010 - 09:05

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Hej på er Hymax ägare!! Jag vill bara komma med ett inlägg i detta forum om denna box som är den utan tvekan den bästa box jag har haft.Jag började min digitala resa med boxer när digitaleran började boxarna var väll ok men fy fan vilket klent utbud och jag insåg att det var omöjligt med förbättringar där så när jag flyttade till ett hus så hoppade jag på parabol racet.Jag började med Canal Digital och hade deras inspelningsbara box utan HD-tuner till att börja med,det fungerade ganska bra.Sen började CD med HD-sändningar så jag köpte deras enkla HD-Box.Och vilket SKIT det var.Sen kom deras HDPVR box också den från SAGEM och den var lika dålig .Sen skaffade jag viasat och tog deras HDPVR-Box som var som en dröm om man jämför med Sagemsboxar.Det som störde mig mest var att på min 52 tums stora SAMSUNG tv(6-serien) så hade jag oftast skuggor och eftersläppningar på SD sändningar både på CD och Viasat.Jag trodde hela tiden att det var TVn fel men där hade jag fel.Nu har jag flyttat till en lägenhet som har Com Hem så jag skaffade deras HDPVR box och vips så är bildstörningarna borta.Den fungerar perfekt i mina ögon med Inspelningar,menyer,ljudnivå hårddisk och dylikt.Så jag är helnöjd med denna Box som ni förstår.

Postad 01 May 2010 - 09:14

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som har problem med ljudet som försvinner i en 5-10 sekunder ibland, både live o sådant som är inspelat. Mest förekommer det på NGC HD men även andra HD-kanaler.

Postad 01 May 2010 - 10:20

Unregistered4f0acb68
  • Unregistered4f0acb68
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Äntligen så fick jag tummen ur och bytte hårddisk! Det är superenkelt, den mesta tiden gick åt för att leta skruvmejsel med lite känsla i B)

Jag valde det enkla sättet, 1.0 TB som boxen själv kan formattera. Vill man byta fläkt är det också enkelt, 60mm med 3-pin kontakt ska det vara.

Du har helt enkelt övertalat mig att också göra bytet. Bara för att va helt 100% säker, visst är det en 3,5' sata disk som sitter i. Jag tycker mig kunna se det på kontakterna.

Naturligtvis, om du eller någon annan har tips på bra hårddiskar som är tysta och svala på 1TB så tas det också tacksamt emot.

Tack på förhand

Postad 01 May 2010 - 13:48

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Du har helt enkelt övertalat mig att också göra bytet. Bara för att va helt 100% säker, visst är det en 3,5' sata disk som sitter i. Jag tycker mig kunna se det på kontakterna.

Naturligtvis, om du eller någon annan har tips på bra hårddiskar som är tysta och svala på 1TB så tas det också tacksamt emot.

Jag hoppades övertyga någon, för det var så pass enkelt. Det är SATA 3,5" som gäller. Jag köpte en Western Digital Green Power 1TB.
Det är en variant med 32MB cache. Det finns en nyare med 64MB cache också, men den använder något som heter advanced format som HDPVR:en inte stödjer vilket bara försämrar prestanda så den valde jag bort.

Lycka till.

Postad 01 May 2010 - 17:51

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

edit: nu har jag monterat den gamla disken i en extern låda och kopplat in den och alla gamla inspelningar kommer upp fint. Allt från SVT1, SVT2 och TV4 går att spela upp direkt utan att flytta till boxen. Att kopiera ett 60 minutersavsnitt (ej HD) tog mindre än en kvart.

Jag är skitnöjd!

Tja, vad menar du med att du har monterat upp den gamla disken i en extern låda och kopplat in den och alla inspelningar kommer upp fint!?

Har du alltså monterat den i en PC och lyckats titta på materialet på disken i windows? Gäller detta i så fall också HD-material? Förklara gärna detta närmare, då jag trodde det var i princip omöjligt för att det var kodat/krypterat ihop med boxen.

edit: Aha, jag förstår, det är endast de fria kanalerna som går att se.

Redigerat av dabman, 01 May 2010 - 18:00.

Postad 01 May 2010 - 20:41

Goran99
  • Goran99
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Tja, vad menar du med att du har monterat upp den gamla disken i en extern låda och kopplat in den och alla inspelningar kommer upp fint!?

Har du alltså monterat den i en PC och lyckats titta på materialet på disken i windows? Gäller detta i så fall också HD-material? Förklara gärna detta närmare, då jag trodde det var i princip omöjligt för att det var kodat/krypterat ihop med boxen.

edit: Aha, jag förstår, det är endast de fria kanalerna som går att se.

Har inte skrivit så mycket här på senaste tiden, men kan verkligen hålla med tidigare inlägg att jag är mycket nöjd med boxen efter byte av hårddisken till 1 TB. Ligger nu på 20-25 % utnyttjat utrymme på hårddisken, låg tidigare på runt 90% och kunde inte spela in i HD-kvalitet för då blev hårddisken full.
Som jag tidigare har skrivit så kopplade jag in den gamla hårddisken i en USB-dockningsstation: http://www.dustin.se...5010169341.aspx
Från denna kan man spela upp de fria kanalerna direkt men måste kopiera över de andra till boxen och spela upp från denna. Är väldigt nöjd med denna setup med tillgång till totalt 1,3 TB minne.

Postad 01 May 2010 - 21:53

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Har inte skrivit så mycket här på senaste tiden, men kan verkligen hålla med tidigare inlägg att jag är mycket nöjd med boxen efter byte av hårddisken till 1 TB. Ligger nu på 20-25 % utnyttjat utrymme på hårddisken, låg tidigare på runt 90% och kunde inte spela in i HD-kvalitet för då blev hårddisken full.
Som jag tidigare har skrivit så kopplade jag in den gamla hårddisken i en USB-dockningsstation: http://www.dustin.se...5010169341.aspx
Från denna kan man spela upp de fria kanalerna direkt men måste kopiera över de andra till boxen och spela upp från denna. Är väldigt nöjd med denna setup med tillgång till totalt 1,3 TB minne.

Exakt, det är så jag har det också nu. Det är otroligt skönt att kunna spela in i HD-kvalité nu utan att behöva rensa gamla inspelningar hela tiden

Postad 02 May 2010 - 12:40

Unregisterede259f324
  • Unregisterede259f324
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är Humax HDPVR-1000c en helt död produkt... :)

...dvs. det kommer aldrig komma några fler firmware-uppdateringar till den?

Jag tror att så är fallet, tyvärr. :(

Senast uppdateringen till HDPVR-1000c kom ju i juni 2009 (v1.00.21) och ComHem verkar ju ha snöat in på "On Demand" till 100% - de anser väl att det konceptet tillfredställer medelsvensson bäst och de känner säkert att de har bättre kontroll på källmaterialet med "On Demand".

Men, själv föredrar jag fullt ut HDPVR-1000c framför "On Demand" då jag mest tittar på HD-kanaler (finns ännu inga HD-kanaler i On Demand) och On Demand kommer väl troligen aldrig innehålla alla program hela tiden.

Och även om HDPVR-1000c för det mesta fungerar bra så finns det vissa buggar och uppenbara funktionsmissar som jag hela tiden mycket irriterar mig på.

Så, finns det något hopp om att HDPVR-1000c kommer att förbättras? Sätta press på ComHem känns tyvärr som att ropa ner i en säck med potatis och att göra samma med tillverkaren Humax är väl inte lättare.

Några tankar runt detta? :)

Postad 02 May 2010 - 12:45

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Det kan nog vara så att de bara kommer att släppa en ny firmware om det upptäcks någon ny allvarlig bugg, och det känns ju inte så troligt efter så lång tid.

Postad 02 May 2010 - 13:29

Unregisterede259f324
  • Unregisterede259f324
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tänkte bara kolla att det är normalt att ljudet forsätter 1-2 sekunder efter man trycker på Paus och kör ljudet via opto direkt till en AV-förstärkare? På samma sätt tar det 1-2 sekunder innan ljudet återkommer när man lämnar pausläget.

Denna effekt fick i alla fall jag när jag gick över till ljudet direkt opto->AV-förstärkare efter att tidigare ha kört ljudet via HDMI->TV->opto->AV-förstäkare (pga. för kort opto-kabel).

Fördelen är ju dock att jag nu har Dolby Digital i AV-förstärkaren, vilket den tidigare kopplingen inte gav.

Postad 02 May 2010 - 17:32

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Har på något sätt lyckats flippat över fjärrkontrollen så AUDIO lampan lyser högst upp. Således fungerar inte fjärren till boxen. Hur f-n ändrar jag tillbaka till PVR???

Har försökt med allt möjligt men det går inge vidare.

Postad 02 May 2010 - 17:47

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Du ändrar tillbaka på knappen MODE

Postad 02 May 2010 - 19:32

wanderine
  • wanderine
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Äntligen så fick jag tummen ur och bytte hårddisk! Det är superenkelt, den mesta tiden gick åt för att leta skruvmejsel med lite känsla i :(

Efter bytet formateras hårddisken, men då blir det standardstorlek på partitionerna så jag gick direkt in och formaterade om så att jag kunde göra video-partitionen så stor som möjligt. 977 GB blev det till slut :)

Skapade ett litet bild-galleri också, enjoy!

Jag är skitnöjd!

Finns det någon begränsning på hur stora hårddiskar som kan hanteras? En snabb sökning ger att man kan få 1TB för 800 kr och en 2 TB för 1200 kr...

Postad 02 May 2010 - 20:59

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Finns det någon begränsning på hur stora hårddiskar som kan hanteras? En snabb sökning ger att man kan få 1TB för 800 kr och en 2 TB för 1200 kr...

Boxen kan själv bara formatera upp till 1TB, men om du vill kan du formatera disken själv i förväg i datorn, då funkar nog 2TB bra. Filsystemet ska dock vara ext2 eller ext3 så du behöver linux för det. Sök i tråden på "formatera" så hittar du instruktion och vilket program du bör använda.

Postad 02 May 2010 - 22:48

Unregisterede259f324
  • Unregisterede259f324
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Filsystemet ska dock vara ext2 eller ext3 så du behöver linux för det. Sök i tråden på "formatera" så hittar du instruktion och vilket program du bör använda.

Om man inte vill lämna Win för att göra en ext2/ext3-formatering så verkar Partition Manager stödja detta: http://www.softpedia...n-Manager.shtml (verkar vara ett gratiserbjudande t.o.m. 5/5 - 2010).

Har inte kört det själv, men här refereras till det programmet (samt hur man annars boot:ar upp en Linux från en skiva): http://forums.devshe...ows-499846.html

Postad 03 May 2010 - 18:09

Jens25
  • Jens25
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
På senare tid har jag fått mycket problem med att när jag satt ett program från guiden för inspelning så spelar den in en timme före utsatt tid, så jag får inte med programmet jag vill ha. Är det någon som upplevt liknande problem? Klockan ser ut att gå rätt i varje fall, men flera gånger har den spelat in fel. Det kan ju förvisso ha varit enstaka fel i programguiden eller liknande, men jag tror inte det skall ha varit nåt fel där.

Postad 03 May 2010 - 19:52

stevenD
  • stevenD
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Jag var tvungen att fabriksåterställa min box pga att ComHem hade problem.

Efter detta så växlar inte boxen mellan 567i, 720p och 1080i utan skalar alltid om till den upplösningen som väljs under setupen.

Så här betedde sig inte boxen förut utan jag fick alltid ut den signalen som boxen fick in. Och kunde låta min Pioneer 8G sköta skalning och deinterlacing, vilket jag föredrar.

Hur får jag tillbaka det som det va innan? Har letat igenom alla menyer och kört om fabriksinställningarna ett par gånger utan att hitta något.

Finns inga programupdateringar för boxen när jag söker och vad jag vet så har det inte installerats någon sen första gången jag installerade boxen i september 2009. Programversion är 1.00.21

Redigerat av stevenD, 03 May 2010 - 20:06.

Postad 03 May 2010 - 20:33

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag var tvungen att fabriksåterställa min box pga att ComHem hade problem.

Efter detta så växlar inte boxen mellan 567i, 720p och 1080i utan skalar alltid om till den upplösningen som väljs under setupen.

Knappen "V-format" under fjärrkontrollens lucka, längst ner till höger. Tryck flera gånger tills den visar "Original" så bör du vara tillbaks som du vill ha det.

Postad 03 May 2010 - 20:37

stevenD
  • stevenD
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0

Knappen "V-format" under fjärrkontrollens lucka, längst ner till höger. Tryck flera gånger tills den visar "Original" så bör du vara tillbaks som du vill ha det.

Perfekt! Tack...

Postad 03 May 2010 - 22:02

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

På senare tid har jag fått mycket problem med att när jag satt ett program från guiden för inspelning så spelar den in en timme före utsatt tid, så jag får inte med programmet jag vill ha. Är det någon som upplevt liknande problem? Klockan ser ut att gå rätt i varje fall, men flera gånger har den spelat in fel. Det kan ju förvisso ha varit enstaka fel i programguiden eller liknande, men jag tror inte det skall ha varit nåt fel där.

Har det blivit så där sedan övergången till sommartid? Så var det för mig, jag var tvungen att starta om boxen en gång efter övergången, efter det blev allt normalt igen. Men det var ju 4 veckor sedan, har du haft problemet så länge?

Postad 04 May 2010 - 17:16

Jens25
  • Jens25
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har det blivit så där sedan övergången till sommartid? Så var det för mig, jag var tvungen att starta om boxen en gång efter övergången, efter det blev allt normalt igen. Men det var ju 4 veckor sedan, har du haft problemet så länge?

Nej, jag kan bara komma ihåg att problemen dykt upp den senaste veckan typ, kanske någon vecka till bakåt. Men det kanske räcker med en omstart, har nog inte gjort en sådan efter övergången till sommartid mer än att bara stänga av boxen via kontrollen, så får prova om det hjälper.

Postad 06 May 2010 - 12:28

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Hej

Har idag en Samsung-PVR (160 GB-modellen) och kommer med stor sannolikhet snart att byta till denna apparat. Har någon annan gjort detta byte, och i så fall, är den vanliga bilden bättre? Det bör ju vara så då jag slipper analog bildöverföring... Om någon har erfarenheter att dela med sig av gällande detta vore det trevligt. Tack.

Postad 06 May 2010 - 17:40

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hej

Har idag en Samsung-PVR (160 GB-modellen) och kommer med stor sannolikhet snart att byta till denna apparat. Har någon annan gjort detta byte, och i så fall, är den vanliga bilden bättre? Det bör ju vara så då jag slipper analog bildöverföring... Om någon har erfarenheter att dela med sig av gällande detta vore det trevligt. Tack.

Hej
Jag bytte från Samsung PVR till denna box för drygt ett år sedan och jag är väldigt nöjd med bildkvaliteten via HDMI. Även SD-kanaler ser bra ut. Bränner man en skiva på en DVD-brännare via scart tycker jag inte att det finns någon märkbar skillnad.

Tyvärr saknas några funktioner som finns på Samsungen, t ex redigering och bild i bild.

Postad 07 May 2010 - 07:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Hej

Även jag har haft Samsung-varianten och har nu Humax. Samsungs har sina fördelar, dels det som redan nämnts, och dels att man kan omnumrera kanalerna och att det är enklare att radera inspelade filer. Fast fördelarna med Humax överväger, större hårddisk och i mitt tycke mycket bättre bild även på SD-kanalerna. :)

Redigerat av Mange36, 07 May 2010 - 07:57.

Postad 07 May 2010 - 08:06

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Tack för svar och kommentarer boys. :)

Redigerat av Kullre, 07 May 2010 - 08:06.

Postad 07 May 2010 - 08:54

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Samsungs har sina fördelar, dels det som redan nämnts, och dels att man kan omnumrera kanalerna och att det är enklare att radera inspelade filer.

Nu blir jag nyfiken, hur kan det vara enklare att radera inspelade filer? På humaxen trycker man ju bara på OK-knappen och väljer radera fil.

Postad 07 May 2010 - 12:58

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Nu blir jag nyfiken, hur kan det vara enklare att radera inspelade filer? På humaxen trycker man ju bara på OK-knappen och väljer radera fil.

antar att han menar att de går fortare från det att du tryckt radera. humaxen är ju olidligt slö i raderingen. och även att det tar tid innan du kan radera nästa fil så måste första filen va klar raderad först

Postad 07 May 2010 - 13:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

antar att han menar att de går fortare från det att du tryckt radera. humaxen är ju olidligt slö i raderingen. och även att det tar tid innan du kan radera nästa fil så måste första filen va klar raderad först

Sant. Man hinner undra fem ggr vad den väntar på innan raderingsanimationen dyker upp. Segt

Postad 07 May 2010 - 15:07

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

I Samsungen kan man markera flera filer och radera alla med ett knapptryck. Kanske kan man det i Humaxen också, bara det att jag inte lyckats lära mig det än. :)

Postad 07 May 2010 - 15:41

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

I Samsungen kan man markera flera filer och radera alla med ett knapptryck. Kanske kan man det i Humaxen också, bara det att jag inte lyckats lära mig det än. :)

Bara att trycka på Edit (under knappluckan), markera filerna och trycka på röd (radera). Smdigare blir det icke.

Postad 07 May 2010 - 19:25

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Bara att trycka på Edit (under knappluckan), markera filerna och trycka på röd (radera). Smdigare blir det icke.

Man lär sig något nytt varje dag. Tackar! :) En sak Samsungen inte är bättre på.

Redigerat av Mange36, 07 May 2010 - 19:26.

Postad 07 May 2010 - 19:29

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Att HDPVR-1000C är en HD-box kanske också är en sak till som Samsungboxen är sämre på? :)

Postad 07 May 2010 - 20:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

förändrar dock ändå inte trögheten i raderingen hur många som endå raderas d kan som sakt inte gör annat under raderingen tex starta uppspelning av en annan film under raderingen osv

Postad 09 May 2010 - 19:31

stomper
  • stomper
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
En otroligt irriterande bugg som jag har är att om jag startar boxen från standby när en programmerad inspelning pågår så får jag varken bild eller ljud innan inspelningen är avslutad. Inga svar från ComHem. Grrr

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.