Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 December 2009 - 20:09

stoffen79
  • stoffen79
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
blev också störd på scratchtestet, fast nokia kanske använde en "tunnare" skärm i n900 för att få bättre känslighet än n97.. frågan är om känsligheten blir sämre med protector..

Postad 02 December 2009 - 20:27

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Kan bara rekomendera alla att ta ett abbonemang som har bra surf där du är den mesta tiden, jag hade Tele2 och flyttade till en annan stadsdel, då funkade inte Tele2 i hela lägenheten ens samma visa på jobbet, batterierna va slut hela tiden, samtal bröts, gick surfa ibland o ibland inte med hygglig fart.Bytte till telenor vilket jag hade haft året innan. Har Telia på min jobb Mobil där är det samma sak, dålig täckning där jag bor och på jobbet(innomhus). Med Telenor har jag inte haft nåt problem med, tycker det är värt några extra kr om det nu skulle råka vara dyrare. Samt att telenor kundtjänst får man ju tag i, vilket inte jag kan säga om Telias, har aldrig orkat vänta så länge,,,.

scratch skyddet invisi shield har jag på min n97 så tycker jag att nu efter 2veckor med den så har den blivit känsligare än vad den va när jag satte dit den, samt känsligare än orginal plasten som satt på. sen finns det inte ett spår på det skyddet orginal plasten va repig efter första nageln som kom farandes, nu behöver man inte ens tänka på att va försiktig

Redigerat av passan1, 02 December 2009 - 20:33.

Postad 02 December 2009 - 20:48

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
det här med kännsligheten för repor. Undra hur mycket en ny "front" kan komma att kosta när det finns ute? För jag höll på så med min 5800 också och va rädd om skärmen tills jag såg vad en ny kosta, låg mellan 400-500kr inte så farligt. Men då vet jag inte vad det skulle kosta för att få den monterad. Och N900 är ju lite dyrare och sen vet jag inte om jag hade kunnat sätta dit det själv!?

Postad 02 December 2009 - 20:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tele2 har 79 öre i öppningsavgift...Tre och Telia 69 öre..

Men de var inte det som var poängen utan det var att abb med öppningsavgift drar fort iväg nåra 100/månad bara i öppningsavgift om man ringer mycket..

Tre flatrate har ingen öppningsavgift...
Så fast det abb är dyrare så behöver det inte bli så stor skillnad i slutändan ..

Brukar gå att få tag i instruktioner med bilder på hur man skruvar isär telefoner...
En kompis köpte ny skärm till sin TyTn 2 och skruvade isär å satt in den nya själv...
Han hittade skärm rätt billigt på ebay

Redigerat av moparman, 02 December 2009 - 20:52.

Postad 02 December 2009 - 21:03

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Telenor har tvillingkort och fri surf utan att storebror helt plötligt kommer och begränsar din hastighet. rimmar bra med n900 OS-frihet. kan inte fatta inga andra har tvillingkort.

Postad 02 December 2009 - 21:14

jensw
  • jensw
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Tele2 har 79 öre i öppningsavgift...Tre och Telia 69 öre..

Men de var inte det som var poängen utan det var att abb med öppningsavgift drar fort iväg nåra 100/månad bara i öppningsavgift om man ringer mycket..

Tre flatrate har ingen öppningsavgift...
Så fast det abb är dyrare så behöver det inte bli så stor skillnad i slutändan ..

Brukar gå att få tag i instruktioner med bilder på hur man skruvar isär telefoner...
En kompis köpte ny skärm till sin TyTn 2 och skruvade isär å satt in den nya själv...
Han hittade skärm rätt billigt på ebay

vilket abonnemang äre du tänker på då? för både snackis, kompis har då 69 öre.
o när du säger tre flatrate, menar du "3Fastpris"? för det kostar ju 599 kr, o verkar på pappret vara exakt samma som tele2´s version.

Telenor har tvillingkort och fri surf utan att storebror helt plötligt kommer och begränsar din hastighet. rimmar bra med n900 OS-frihet. kan inte fatta inga andra har tvillingkort.

ja tvillingkort skulle jag vilja ha. tele2 har det, eller hade det i alla fall, det tråkiga är ju bara att man måste ha ett företagsabonnemang. i alla fall vare så för 2 år sen när jag kollade sist.

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Men om alla N900 ägare väljer Telenor så tar de väl nåra dar innan de inför tak :)

Snackis
Bindningstid 24 mån
Samtalspris/min 19 öre
SMS till Tele2, Comviq & övriga operatörer i Sverige/st 19 öre
MMS till Tele2, Comviq & övriga operatörer i Sverige/st 69 öre
Mobilsurf (hastigheter upp till 2 Mbit/s) 15 kr/MB
Inträdesavgift 0 kr
Månadsavgift 19 kr
Öppningsavgift/samtal 79 öre
Videosamtal klicka här för prislista
Ringa telefonsvararen/min 19 öre

3Fastpris
har ingen öppningsavgift alls..Inte till nån operatör

Redigerat av moparman, 02 December 2009 - 21:17.

stoffen79
  • stoffen79
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
man vill ju gärna verifiera att n900 fungerar bra med invisible shield innan man sätter på det, fast det kanske är lätt att ta bort den om det inte skulle bli bra resultat?

Postad 02 December 2009 - 21:15

buxxer
  • buxxer
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Någon som testat en sån här "laddare": http://www.kjell.com...00000,619500000 ? Erfarenheter?

Med tanke på att batteritiden inte är så imponerande kan det ju vara en hjälp i nöden. Verkar lagom stor också. Det är ju knappast billigare att skaffa ett extra batteri. Det är ju dessutom mer omständigt att hantera (slå av telefonen, byta batteri, starta igen och sedan ladda).

Postad 02 December 2009 - 21:32

jensw
  • jensw
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Men om alla N900 ägare väljer Telenor så tar de väl nåra dar innan de inför tak :)

Snackis
Bindningstid 24 mån
Samtalspris/min 19 öre
Inträdesavgift 0 kr
Månadsavgift 19 kr

3Fastpris

märkligt, satt just o kollade min snackis räkning och jag betalar då 69 öre i öppningsavgift.

vet att 3fastpris inte har nå öppningsavgifetr, men det har ju inte tele2 Fastpris heller. skillnadens är väll att tele2´s variant kostar 499 kr, Tre´s kostar 599

Postad 02 December 2009 - 22:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Yepp de har du rätt i..

Ja måste ha blandat ihop det :-)

Jopp men jag fick trogen kund pris så ja betalade bara 499 i 12 månader

Postad 02 December 2009 - 22:18

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Nokia N900 Drop Tests

http://www.tehkseven...900-drop-tests/

Nokia N900 Pocket Tests

http://www.tehkseven...0-pocket-tests/

Postad 02 December 2009 - 22:21

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
När det gäller abbonemang för eventuell N900 (beror på om jag kommer att kunna byta ut en eventuellt felande Samsung Omnia mot denna dyrgrip) så lär det bli Telenor för mig. Inte för att jag tycker att de är bäst (utan det tycker jag snarare Telia eller Halebop är), utan för att jag just nu sitter fast i ett 24 månaders abbonemang som jag tog när jag köpte min Samsung Omnia för ett år sedan. När det blir möjligt för mig så kommer jag att byta ut det till ett Telia abbonemang (alt. ett Halebop abbonemang eller kontantkort) då det för mig är viktigt med täckning. Med mitt Telenor abbonemang har jag maximalt två av fem pinnar på min telefon inne i huset. Går jag utomhus har jag dock full täckning. Problemet nu så här på vintern är att det börjar bli lite kallt att alltid gå ut för att kunna använda mobilen, går väl bra på sommaren men nu.... Burrrrr ;)

Skall tilläggas att jag inte bor i någon extrem avkrok i Sverige utan ca 1 mil fågelvägen ifrån Sundsvall så....

Postad 02 December 2009 - 22:33

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Kom på en sak till nu när jag ändå sitter och skriver här på forumet. Detta är riktat till Klas Ström.

Läste idag att ni nästa år skall lansera en mobil med Maemo 6 i. Min fråga blir då som följer. Kommer det att var möjligt att uppgradera N900 till version 6 av Maemo? Det är åtminstone för mig otroligt intressant att veta då ni tidigare enligt tidningen Mobil har sagt att just Maemo 6 skall vara mer telefonliknande och inte lika "komplicerat" som Maemo 5. Vill som sagt veta detta även om jag tycker att Maemo 5 verkar helt ok.

Dessutom om det inte är sagt sedan tidigare. En sak som jag skulle vilja se i kommande uppdateringar är ett portraitmode för N900 oavsett vad du är i för applikation på telefonen. Känns som att det är en av de saker som människor som inte är helt säkra på om de ska köpa den eller inte irriterar sig på mest.

Var allt för den här gången.
Tjipp på som man sa i gamla fina programmet HAJK. ;)

Postad 02 December 2009 - 22:54

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Kom på en sak till nu när jag ändå sitter och skriver här på forumet. Detta är riktat till Klas Ström.

Läste idag att ni nästa år skall lansera en mobil med Maemo 6 i. Min fråga blir då som följer. Kommer det att var möjligt att uppgradera N900 till version 6 av Maemo? Det är åtminstone för mig otroligt intressant att veta då ni tidigare enligt tidningen Mobil har sagt att just Maemo 6 skall vara mer telefonliknande och inte lika "komplicerat" som Maemo 5. Vill som sagt veta detta även om jag tycker att Maemo 5 verkar helt ok.

Dessutom om det inte är sagt sedan tidigare. En sak som jag skulle vilja se i kommande uppdateringar är ett portraitmode för N900 oavsett vad du är i för applikation på telefonen. Känns som att det är en av de saker som människor som inte är helt säkra på om de ska köpa den eller inte irriterar sig på mest.

Var allt för den här gången.
Tjipp på som man sa i gamla fina programmet HAJK. ;)

http://talk.maemo.or...ead.php?t=31346

Postad 02 December 2009 - 23:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
ett twitter program är under utveckling nu...
Witter ;)

Finns att ladda hem nu ....

gah varför har man ingen n900 än ... suckar

http://talk.maemo.or...3520#post403520

Postad 02 December 2009 - 23:41

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

ett twitter program är under utveckling nu...
Witter ;)

Finns att ladda hem nu ....

gah varför har man ingen n900 än ... suckar

http://talk.maemo.or...3520#post403520

ja, surt. 96 h och 20 m till v.50. undrar om den kommer levereras under de första minutrarna v 50 ;)

Postad 02 December 2009 - 23:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Dig är de ju inte ens de minsta synd om *muttrar*

Tänk på stackars mig då som måste vänta tills nån operatör släpper den..

Typ i januari.... ;)

Postad 02 December 2009 - 23:51

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
ja, då har man ju spanat in något nytt och förmodligen tröttnat på den ;)

varför inte slänga in en beställning till nokia och köpa något annat trevligt nästa år. x10 kanske.

Postad 03 December 2009 - 00:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
mm...Hade jag bara pengar skulle ja lätt köpa en ny var 6:e månad eller iaf 1ggr/år..

Skulle vilja ha en HD2 också...Så man har nå mer att leka med..Flasha å greja...

Edit
Skeptisk till SE...

När väl X10 släppts så har alla andra ute mycket vassare telefoner
plus att SE verkligen är kass på att ge ut/stödja uppdateringar

Redigerat av moparman, 03 December 2009 - 00:03.

Postad 03 December 2009 - 00:04

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Orkar inte läsa hela tråden, fick dom svar på frågan om det kommer att gå att uppdatera N900 till maemo 6???

Postad 03 December 2009 - 00:26

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
[quote name='moparman' date='Dec 3 2009, 00:01 ' post='2684433']
mm...Hade jag bara pengar skulle ja lätt köpa en ny var 6:e månad eller iaf 1ggr/år..

Skulle vilja ha en HD2 också...Så man har nå mer att leka med..Flasha å greja...

Vad menar du ?
för mig som är lite halvdant bra på datorer... tror du att HD2an skulle vara bättre för mig isf ?

Postad 03 December 2009 - 08:32

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Snällt att du la in denna länk men den svarade ju inte riktigt på min fråga då det bara var olika spekulationer från människor som antingen håller på med att utveckla till Maemo eller sådana som är precis som vi här på forumet. Det vill säga grymt vetgiriga. Så min fråga kvarstår till Klas Ström. Kommer vi att kunna få Maemo 6 på N900?

Orkar inte läsa hela tråden, fick dom svar på frågan om det kommer att gå att uppdatera N900 till maemo 6???

Som du kanske har sett ovan så har jag läst hela tråden och det enkla svaret på din fråga är nej.

Postad 03 December 2009 - 08:54

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Jag ser ingen anledning att Maemo 6 inte skulle kunna installeras på n900. Ser heller ingen anledning varför den skulle göra det. Till maemo 6 kommer vi antagligen vilja använda en mkt mer avancerad enhet än n900..

Postad 03 December 2009 - 09:05

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Snällt att du la in denna länk men den svarade ju inte riktigt på min fråga då det bara var olika spekulationer från människor som antingen håller på med att utveckla till Maemo eller sådana som är precis som vi här på forumet. Det vill säga grymt vetgiriga. Så min fråga kvarstår till Klas Ström. Kommer vi att kunna få Maemo 6 på N900?

Jag påstår att folket på maemo.org (i alla fall de som jobbar på Nokia) vet mer om detta än vad Klas gör. Troligen blir det så att det officiellt inte kommer en uppdatering men att communityn skapar en sådan. Nokia låter tydligen folk distribuera de delar som inte är öppen källkod för att användas på andra Nokia-enheter, så skedde t ex med OS för N8x0 som portades till 770 (och kallades "Hackers Edition").

Redigerat av floffe, 03 December 2009 - 09:05.

Postad 03 December 2009 - 12:52

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Det finns bara en operatör idag som har flatrate idag och det är Telenor, det ingår obgränsat med samtal,sms,mms och data i abbonemanget och det kosta 699, dom andra operatörernas abb är inte flatrate, komsumetverket har också påtala för Tele2 och 3 och telia att dom inte kalla sina abbonemag för flaterate, sedan när det gäller täckningen hos dom olika operatörerna så finns det ingen operatör som kan garantera att dom har full täckning över allt, det finns alltid luckor,så man får helt enkelt kolla själv hur täckningen är, sedan ska man inte alltid lita på staplarna i mobilen, det är olika mellan telefonerna, så även om man har 2 pinnar så kan det fungerar utmärkt ändå, och med en annan telefon så kan man ha full täckning med samma abbonemang
ha en bra dag allihopa
Mvh Crister

Postad 03 December 2009 - 13:16

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Men om alla N900 ägare väljer Telenor så tar de väl nåra dar innan de inför tak ;)

Snackis
Bindningstid 24 mån
Samtalspris/min 19 öre
Inträdesavgift 0 kr
Månadsavgift 19 kr

3Fastpris

åh andra sidan kan du skicka 13 sms plus 15 styck 3-minuters samtal PER DAG för att komma upp i 599:- . Tror du kommer få pröjsa 100 spänn extra i månaden hos tre i 24 månader för n900 trots att du tar flatrate abbet (=2400:-)...

Redigerat av Unregistered0bc070f3, 03 December 2009 - 13:17.

Postad 03 December 2009 - 13:24

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Till maemo 6 kommer vi antagligen vilja använda en mkt mer avancerad enhet än n900..

Det är väl snarare tvärtom eftersom Maemo 6 inte kommer att vara lika teknikinriktat? Mer telefon, mindre dator.

Redigerat av ConraDargo, 03 December 2009 - 13:25.

Postad 03 December 2009 - 14:56

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Ringde precis Nokia Care Partnersupport & dom sa att den väntas börja levereras till grossist/butik V50. ;)
Detta var något jag frågade 3gg för att VERKLIGEN höra om jag förstod rätt, och ja v50.

Dock är det en sak ringde 20:20 idag och frågade men dom hade inte en aning om när dom fick in. Detta gör ju att man får ändå ta det med en nypa salt. Jag själv stå och stuttsar av glädje och hoppas på att det stämmer.

Mvh
/Peter

Postad 03 December 2009 - 14:58

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Dock är det en sak ringde 20:20 idag och frågade men dom hade inte en aning om när dom fick in.

Mvh
/Peter

det har inte hunnit bli 20:20 ännu idag :=)

Postad 03 December 2009 - 15:00

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Ledsen för det, jag var rätt trött och orkade inte riktigt formulera mig.
Svaret på frågan är väl som du själv nämner, ingen vet riktigt och det är förmodligen omöjligt även för även Klas att svara på detta just nu. Det är nog bara att vänta och se tyvärr.

Postad 03 December 2009 - 15:50

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

det har inte hunnit bli 20:20 ännu idag :=)

Han syftade på en affär (om jag har rätt?) men det är dock inte tiden han pratade om ;)
På tal om tiden, är det bara mina klockor som har stannat sen vi fick mailet från Nokia shop ;) ?

Postad 03 December 2009 - 15:54

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Helt korrekt 20:20 är en grossist, det har varit uppe förr i tråden och därför var jag lite lat och inte skrev (20:20 gorssist alltså där ifrån vi nästan dödliga köper ifrån) ;)

Ska ringa till Brightpoint och några andra när vi har mindre kunder senare oxå, för att försöka luska ut nått mer.
Problemet är bara att dom snart kan mitt nummer utantill och en del vet till och med vem jag är(vet inte om det är ett tecken på att man ringt en del).

Mvh
/Peter

Postad 03 December 2009 - 16:22

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Det här blir man ju bara glad av!
http://www.engadget....gl-3d-graphics/

Postad 03 December 2009 - 18:08

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Ja, tänkte testa och byta till telenor(tre månaders uppsägningstid). har inte någon direkt upfattning om deras nät, vad gäller surfhastighet. Läst att det inte ska vara det bästa. Men det får tiden utvisa. Rör mig mest i södra och mellersta sverige.

tvillingkort och obegränsad surf. varför kan inga andra ha det? någon som kör telenor i södra sverige och surfar konstant. hehe.

är anledningen till att de har fri surf och billigare pris en något lägre hastighet?

surfa med den ena, ringa med den andra. Fattas bara två hölster i bältet nu. Samt min n900, förstås.

Redigerat av theclone, 03 December 2009 - 18:12.

Postad 03 December 2009 - 19:04

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Ja, tänkte testa och byta till telenor(tre månaders uppsägningstid). har inte någon direkt upfattning om deras nät, vad gäller surfhastighet. Läst att det inte ska vara det bästa. Men det får tiden utvisa. Rör mig mest i södra och mellersta sverige.

tvillingkort och obegränsad surf. varför kan inga andra ha det? någon som kör telenor i södra sverige och surfar konstant. hehe.

är anledningen till att de har fri surf och billigare pris en något lägre hastighet?

surfa med den ena, ringa med den andra. Fattas bara två hölster i bältet nu. Samt min n900, förstås.

Oftast brukar det vara så här i telecom branschen att dem lägre priserna är satta för att konkurrera med Telia främst. Dem sätter lägra priser och mer trafik men det kostar inte mindre för dem att göra det än vad det gör för Telia. Detta kompenserar dem genom att ha "mindre" service vid fel eller färre personer i deras kundtjänst. Dem satsar hellre på att få ut en tjänst som kan locka kunder än att ha en bra service till kunderna. Sen är givetvis varje fall enskilt så många får bra service av dem också. Men jag vet med säkerhet att dem lägger mycket mindre pengar på service och tekniker osv för att finasiera dessa priser :rolleyes:
Men det skiter väll vi i så länge det fungerar och vi får bättre priser :)

Postad 03 December 2009 - 20:00

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Oftast brukar det vara så här i telecom branschen att dem lägre priserna är satta för att konkurrera med Telia främst. Dem sätter lägra priser och mer trafik men det kostar inte mindre för dem att göra det än vad det gör för Telia. Detta kompenserar dem genom att ha "mindre" service vid fel eller färre personer i deras kundtjänst. Dem satsar hellre på att få ut en tjänst som kan locka kunder än att ha en bra service till kunderna. Sen är givetvis varje fall enskilt så många får bra service av dem också. Men jag vet med säkerhet att dem lägger mycket mindre pengar på service och tekniker osv för att finasiera dessa priser :rolleyes:
Men det skiter väll vi i så länge det fungerar och vi får bättre priser :)

Inte för att jag tycker att telenor har sämmre kundsupport än tex telia! Så vad grundar du det på????

Postad 03 December 2009 - 20:31

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Inte för att jag tycker att telenor har sämmre kundsupport än tex telia! Så vad grundar du det på????

Det handlar inte om att dem har sämre kundsupport utan mindre personer som jobbar där och i fält för att förminska problem eller liknande. Jag menar att deras service av stationer eller mastar och liknande blir sämre då dem inte lägger samma pengar på personal i fält och dem har färre som svara i deras kundtjänst för att dem ska spara pengar. Inte att deras kundtjänst ger sämre service för det har med deras utbildning att göra. Hur jag vet, jag jobbar på ett sånt företag med just tekniker och liknande så jag vet hur uppläggen ser ut. Nu jobbar jag främst mot koppar och inte mobil men lite inblick har jag ändå :rolleyes:

Postad 03 December 2009 - 20:40

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Verkar ju ganska dött här. hur många har/ska betälla en n900?

Jag från nokia shop.se 15:e oktober

Redigerat av theclone, 03 December 2009 - 20:52.

Postad 03 December 2009 - 20:51

Unregistered201eff61
  • Unregistered201eff61
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag från nokia shop.se

Jag också, från Nokia Shop den 16:e oktober... :-)

Postad 03 December 2009 - 20:55

Unregistered09cbb56e
  • Unregistered09cbb56e
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag från nokia shop.se

Tja. Jag har läst igenom den här tråden nu. puhhh.
Det blev en hel del bra sidor. Några tråkiga. ( Allt om 3)
Jag har beställt en hos Nokia.

Postad 03 December 2009 - 20:57

jensw
  • jensw
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

men tänkte du stänga av ena när du surfar? för man kan väll inte ha båda tvillingkorten igång samtidigt?

Postad 03 December 2009 - 21:04

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

men tänkte du stänga av ena när du surfar? för man kan väll inte ha båda tvillingkorten igång samtidigt?

du kan ha båda igång, men bara en aktiv i taget. frågan är om du inte kan ringa ut från båda men bara ta emot på en. Surfning vet jag inte hur det funkar. hade varit latjo om man kunde ringa via skype med n900. Men tänkte inte använda båda samdigt, men man kanse inte alltid vill ha en fet mobil i fickan, då är det perfekt att byta och byta kort är ju asjobbigt när det finns möjlighet att slippa.

fast läs det här innan ni planerar att skaffa tvilling. så ni inte går i samma fälla. Telenor försäljare har 0 koll.

https://www.flashbac...d.php?t=1054987

Redigerat av theclone, 03 December 2009 - 21:21.

Postad 03 December 2009 - 21:13

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Beställde N900 och Bluetooth-högtalare från Nokia Shop den 20/10 med 15% rabatt = ~6100:-.

Postad 03 December 2009 - 21:36

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Jag också, från Nokia Shop den 16:e oktober... :-)

Samma här :rolleyes:

Postad 03 December 2009 - 21:39

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
bara fyra som beställt hos nokia. klart att de har i lager då :rolleyes:

Postad 03 December 2009 - 21:43

Unregistered15ba78f4
  • Unregistered15ba78f4
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

+1

Postad 03 December 2009 - 21:44

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

du kan ha båda igång, men bara en aktiv i taget. frågan är om du inte kan ringa ut från båda men bara ta emot på en. Surfning vet jag inte hur det funkar. hade varit latjo om man kunde ringa via skype med n900. Men tänkte inte använda båda samdigt, men man kanse inte alltid vill ha en fet mobil i fickan, då är det perfekt att byta och byta kort är ju asjobbigt när det finns möjlighet att slippa.

fast läs det här innan ni planerar att skaffa tvilling. så ni inte går i samma fälla. Telenor försäljare har 0 koll.

https://www.flashbac...d.php?t=1054987

Jag har beställt tvillingkort från Telenor för 8 månader sen, har ringt dit 5 gånger under 4 månaders tid och har fortfarande inte fått nått kort. Pengarna har dom dragit direkt men inget kort har kommit!.
Man kan bara ha en igång, och när man byter kortet så måste man knappa in en kod, lagom jobbigt :rolleyes:
Ne det verkar inte va nåt som Telenor vill erkänna men den tjänsten verkar bara finnas på papper. Tyvärr

Postad 03 December 2009 - 21:45

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

20 okt från nokia shop. Det lär hända en hel del här när folk börjar få sina lurar.

Postad 03 December 2009 - 21:52

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jag har beställt tvillingkort från Telenor för 8 månader sen, har ringt dit 5 gånger under 4 månaders tid och har fortfarande inte fått nått kort. Pengarna har dom dragit direkt men inget kort har kommit!.
Man kan bara ha en igång, och när man byter kortet så måste man knappa in en kod, lagom jobbigt :rolleyes:
Ne det verkar inte va nåt som Telenor vill erkänna men den tjänsten verkar bara finnas på papper. Tyvärr

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...Ring konsumentverket! Ring Sverker! Ring polisen! eller plocka något från telenor för ett värde av 250 utan att de märker något. Snor de för dig kan du sno för dem. öga för öga tand för tand...står i bibeln så det är ok.

Redigerat av theclone, 03 December 2009 - 21:54.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.