![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 05 oktober 2011 - 17:33
http://www.gtplanet....ew-tracks-more/
Kazunori Yamauchi has been sharing a boatload of new details via Twitter this morning on the previously announced Gran Turismo 5 Spec 2.0 Update coming later this month. Here’s an overview of what we can expect from 2.0, which will be made available to everyone for free:
- Simplified interior views added to all standard cars.
- User control of the weather change feature.
- Settings sheet which allows you to save multiple car settings.
- New Spec 2.0 opening movie.
- Improved UI response and usability.
- Replay forward/rewind.
- Mid-race save feature for endurance races.
- Expanded online lounge features (narrowing down car types, shuffle races…).
- Expanded Photo Travel features (you can now take photos of cars together with your avatar).
- Added “NASCAR Pit Scene” stage to Photo Travel.
- Added 11 new 2011 NASCAR models.
- Added the Nissan GT-R N24 Schulze Motorsport (the car in which Kazunori contested the 2011 Nurburgring 24 Hours).
- Improved physics and artificial intelligence.
- Support for the Logitech G25/G27 steering wheell
Postad 05 oktober 2011 - 17:47
Postad 05 oktober 2011 - 20:47
G27 blir sjukt intressant. Sen att man kan ha flera setups för bilarna. Riktigt bra. DLCn betalar jag för direkt. Sjukt spännande att se vilka banor som man kommer få...

Postad 06 oktober 2011 - 09:19
GT5 har kanske hängt sig 2 gånger för mig endast online efter klart race.. aldrig under ett pågående race.
Edit: glömmde skriva, skulle vilja se en lite bättre editor för tillverkning av egna banor.
Redigerat av Unregisteredc2d1da48, 06 oktober 2011 - 09:23.
Postad 06 oktober 2011 - 09:34
Postad 06 oktober 2011 - 09:44
G25 har inte officiellt stöd. Dvs den lever lite på att den funkar liknande som DFGT osv. Nu kommer du få upp en bild på den och kunna se vilka knappar du konfigurerar.
Postad 06 oktober 2011 - 15:23

Eller är det bara att köra på?

Finns det lägen som skulle passa våra ungar med? Typ arcadelägen som är roliga, eller är allt jätteavancerat?

Postad 06 oktober 2011 - 15:31
Postad 10 oktober 2011 - 19:42

Postad 11 oktober 2011 - 08:39
GT5 firar att Vettel tog hem F1-cirkusen igår med att ge alla en X2010 - grrrrratis. Dessutom ett seasonal event med en lätt Gold Trophy som ger dig 6.000.000 (har redan glömt, men ungefär där). In and get it
-DONE!
Den gav 5 mille. Online dealership va uppdaterad med några dyra saker i så det passade bra

Postad 11 oktober 2011 - 08:54
Annars vore det gött ifall de kan porta forza 4 till ps3. Tycker X360 är skyldiga oss lite lir sen vi gett dem metal gear solid, final fantasy osv

Postad 11 oktober 2011 - 09:01
Hoppas de lägger lite krut på utveckling av GT6 och inte bara på updates till GT5. Jag behöver något nytt bil-lir!
Annars vore det gött ifall de kan porta forza 4 till ps3. Tycker X360 är skyldiga oss lite lir sen vi gett dem metal gear solid, final fantasy osv
eller köp en xbox med

Men håller med, anledningen till att jag troligen går över till xbox är forza...
Postad 11 oktober 2011 - 18:23
Försöker ladda hem den nya uppdateringen men får följande error (80029564) har provat starta om men får samma fel igen. Någon som vet vad jag ska göra?
Kan lägga till att min playstation plus konto hade gått ut har köpt nytt nu men det verkar inte göra någon skillnad.
Tack på förhand//
Postad 11 oktober 2011 - 18:52
Postad 11 oktober 2011 - 18:56
Postad 14 oktober 2011 - 18:14
Tycker det känns en aning fattigt, det är min åsikt. Med tanke på att nästan ett år gått sedan release.Verkar komma lite köpbart DLC om en vecka med bl.a. nya banor och nya bilar:
Mer info: http://blog.eu.plays...acks-confirmed/
Postad 14 oktober 2011 - 19:42
Mer DLC med riktiga banor spa-kanon,
lägg till alla F1 banor, tycker inte de konkurerar med F1 spelen iaf.
Postad 15 oktober 2011 - 11:24
Amar, som redan testat den:Verkar komma lite köpbart DLC om en vecka med bl.a. nya banor och nya bilar:
Mer info: http://blog.eu.plays...acks-confirmed/
http://www.gtplanet....ad.php?t=227330
Postad 16 oktober 2011 - 20:17
I början så köpte jag en begagnad P.206a som jag har trimmat och fixat med till max. Styrning och accleration känns jättebra, men farten saknas.
Så nu har jag spelat ihop 100 000 och funderar på vilken bil jag ska köpa, som håller lite längre. En tanke var att spela lite till och köpa Maclaren för att få farten också, men den verkar inte så lättstyrd i Arcade mode. Där känns ju Audin mer en bil med både fart och bra styrning.
Men men - är det någon som har tips på ett lättkörd bil som är enkelt att manövrera med lite fart i?
Den perfekta all round bilen för 100-200 000?
Postad 16 oktober 2011 - 20:32
Edit: "Mid-race save feature for endurance races."
Jess!
En av anledningarna att GT5 har legat på hyllan de senaste månaderna...
Here’s an overview of what we can expect from 2.0, which will be made available to everyone for free:
- Simplified interior views added to all standard cars.
- User control of the weather change feature.
- Settings sheet which allows you to save multiple car settings.
- New Spec 2.0 opening movie.
- Improved UI response and usability.
- Replay forward/rewind.
- Mid-race save feature for endurance races.
- Expanded online lounge features (narrowing down car types, shuffle races…).
- Expanded Photo Travel features (you can now take photos of cars together with your avatar).
- Added “NASCAR Pit Scene” stage to Photo Travel.
- Added 11 new 2011 NASCAR models.
- Added the Nissan GT-R N24 Schulze Motorsport (the car in which Kazunori contested the 2011 Nurburgring 24 Hours).
- Improved physics and artificial intelligence.
- Support for the Logitech G25/G27 steering wheel.
Redigerat av novaland, 16 oktober 2011 - 20:34.
Postad 16 oktober 2011 - 20:36
Jag har precis köpt spelet och skulle behöva hjälp med att välja en bra bil.
I början så köpte jag en begagnad P.206a som jag har trimmat och fixat med till max. Styrning och accleration känns jättebra, men farten saknas.
Så nu har jag spelat ihop 100 000 och funderar på vilken bil jag ska köpa, som håller lite längre. En tanke var att spela lite till och köpa Maclaren för att få farten också, men den verkar inte så lättstyrd i Arcade mode. Där känns ju Audin mer en bil med både fart och bra styrning.
Men men - är det någon som har tips på ett lättkörd bil som är enkelt att manövrera med lite fart i?
Den perfekta all round bilen för 100-200 000?
Glöm inte att du hittar många bra bilar på begagnat-marknaden.. titta inte enbart på nya bilar. Sure, det finns nån feature i GT5 att äldre bilars chassi-stabilitet förändras med milen, men jag tror inte det är det stora problemet. Det går förövrigt att köpa ett nytt chassi senare om man vill lägga den summan av pengar på bilen =)
Personligen brukar jag satsa på... däck. Inget e bra om man inte får ner kraften i asfalten liksom. Ju dyrare ju bättre!
Btw, Kör gocart-racen.. de ger bra med pengar och kostar inget =)
Redigerat av novaland, 16 oktober 2011 - 20:39.
Postad 17 oktober 2011 - 07:01
/Jocce
Postad 17 oktober 2011 - 08:47
Glöm inte att du hittar många bra bilar på begagnat-marknaden.. titta inte enbart på nya bilar. Sure, det finns nån feature i GT5 att äldre bilars chassi-stabilitet förändras med milen, men jag tror inte det är det stora problemet. Det går förövrigt att köpa ett nytt chassi senare om man vill lägga den summan av pengar på bilen =)
Personligen brukar jag satsa på... däck. Inget e bra om man inte får ner kraften i asfalten liksom. Ju dyrare ju bättre!
Btw, Kör gocart-racen.. de ger bra med pengar och kostar inget =)
Tack för svaret!

Jag har inte riktigt förstått med däcken - måste man köpa nya efter X antal race eller köper man dem en gång per bil?
Begagnat har jag sneglat lite på, men det är egentligen samma där. Det känns lite som att köpa grisen i säcken - man ser hur stark bilen är och så, men inte hur den uppför sig.
Gocart måste jag testa! Lät som ett bra sätt att dra in pengar
Postad 17 oktober 2011 - 09:33
Dessutom är den helkonfigurerbara (dyraste) växellådan ett bra köp i uppgraderingarna. På så sätt kan du provköra en bana, se vad topphastigheterna hamnar på och sedan helt enkelt konfigurera växellådan därefter (sikta in dig bara på toppfart och inte de individuella växlarna) .
Resten som uppgradera motorn och turbo/kompressor och andra saker är ju trevligt. Sikta gärna på de billigare uppgraderingarna först, brukar ge bra effekt utan att kosta för mycket. Glöm itne att anpassa växellådan sedan efter du har uppgraderat din bil för att få "maximal" prestanda.
Ett bra sätt att jämföra på är att köra B-race så att du får ungefär liknande körtider utan att dina egna körmisstag blandas in. Datorn kör ju oftast bättre än en "nybörjare".
Sen förståss.. gräv inte ner dig för mycke med att skaffa "den perfekta bilen", det är så få race man ändå kan köra med samma bil, utan man måste ofta köpa nya bilar för att kunna delta i all de olika racen.
Om du vill ha den perfekta bilen så kör redbull x2010 som man fick förra veckan =)
Postad 17 oktober 2011 - 11:31
Jag och en kompis testade lite spel - först demot på nya driver... mmm ja jo... sen GTA... hehe ja kul .... Sen GRID... tjohoo kul som bara den... sen GT5... zzz fy det var stelast, stäng av!!!
Vore det inte kul med en simulator där faktiskt bilen går SÖNDER!
Postad 17 oktober 2011 - 15:07
sen GT5... zzz fy det var stelast, stäng av!!!
Vi andra uppskattar GT5 och verklighetskänslan som infinner sig när man kör. För att inte vara en militärsimulator eller vägverkets körsimulator för utvärdering av personers körförmåga så känns GT5 rätt okej.
Vore det inte kul med en simulator där faktiskt bilen går SÖNDER!
Jodå. Bra för folk som vill öva sig på att vara mekaniker. Vi andra bryr oss inte så mycket

Men visst skulle det vara en kul feature om man hade mer damage control i GT5...
Postad 17 oktober 2011 - 16:35
Eftersom alla har en Redbull x2011 nudå så kan jag tipsa om en video som visar hur du kännar 18 miljoner på en dag!
Testat det själv men känns lite fuskigt..
//Antonjb
http://www.youtube.c...h?v=7WVlP46TNlY
Postad 18 oktober 2011 - 08:13

Var ett tag sedan jag spelade GT5, kanske man bör uppdatera spelet och ge det en chans till

Postad 18 oktober 2011 - 19:18

Postad 19 oktober 2011 - 17:55
även fast man är noga med kopplingen

funkar ju så bra på andra spel...
Postad 22 oktober 2011 - 17:06
-DONE!
Den gav 5 mille. Online dealership va uppdaterad med några dyra saker i så det passade bra
Ojdå lite sent ute behöver dom där cashen vart hittar jag det racet?? Mvh Yamaha-lover (gt5 id Korgalen)
Postad 22 oktober 2011 - 22:18
Ojdå lite sent ute behöver dom där cashen vart hittar jag det racet?? Mvh Yamaha-lover (gt5 id Korgalen)
Under Seasonal Events. Time trial på suzuka banan med redbull bilen.
Postad 23 oktober 2011 - 10:25
Under Seasonal Events. Time trial på suzuka banan med redbull bilen.
Rätta mig om jag har fel men den är väl stängd nu?
Snygg bild där pacman, Ser ut som dom har tagit bilden direkt ur en replay med photomode

Postad 23 oktober 2011 - 10:31
http://www.gtplanet....gran-turismo-5/
Gick in på mitt amerikanska psn konto och ladda ner den, installera men den kom inte med i spelet. Varför??
Någon annan som provat/lyckats eller har jag missat det finstilta om att det inte går någonstans?

Postad 23 oktober 2011 - 10:32
Nej du har rätt, tror det eventet stängde 16 Okt.
Rätta mig om jag har fel men den är väl stängd nu?
Postad 24 oktober 2011 - 22:11
Men en nybörjarfråga om spelet - om man inte gör en komplett motorrenovering - kan det leda till att bilen havererar? Eller blir den bara segare och that's it? Red bull bilen kostar nämligen 500 000 att renovera motorn på. Drar man i och för sig in på några lopp, men samtidigt har den gått rätt många lopp nu och jag vill ju inte riskera någonting...
Postad 25 oktober 2011 - 05:51
Såg det här på GTplanet
http://www.gtplanet....gran-turismo-5/
Gick in på mitt amerikanska psn konto och ladda ner den, installera men den kom inte med i spelet. Varför??
Någon annan som provat/lyckats eller har jag missat det finstilta om att det inte går någonstans?
Provade också, men utan att lyckas. Finns ju ett par saker det kan bero på:
1. de andra som har lyckats gjorde det då "erbjudandet" var aktivt, men har svarat ja senare på huruvida det gick eller inte.
2. Det kanske är beroende på om man har region1-skiva eller inte?
Postad 25 oktober 2011 - 05:57
Jag fick en RedBull bil i början - riktigt kul! Vilken bil!
Men en nybörjarfråga om spelet - om man inte gör en komplett motorrenovering - kan det leda till att bilen havererar? Eller blir den bara segare och that's it? Red bull bilen kostar nämligen 500 000 att renovera motorn på. Drar man i och för sig in på några lopp, men samtidigt har den gått rätt många lopp nu och jag vill ju inte riskera någonting...
Nej, motorn går inte sönder på något vis. Det finns en viss prestandaförsämring på en sisådär 5%, men du kan inte förlora bilen helt på något sätt annat än att ge bort bilen eller sälja den

Postad 29 oktober 2011 - 12:32
Ännu en undran:
Under Tuning i Garaget, så kan man göra det i tre steg. Men det tredje steget (och ibland andra) står att "This part must be installed in a specific order"
Hur installerar man dessa?
Postad 29 oktober 2011 - 14:24
Så specifik är det inte, du måste helt enkelt installera alla tre i ordningen 1, 2 och sedan 3 om det ska gå att göra.Tack för svaren!
Ännu en undran:
Under Tuning i Garaget, så kan man göra det i tre steg. Men det tredje steget (och ibland andra) står att "This part must be installed in a specific order"
Hur installerar man dessa?
Postad 05 november 2011 - 13:34
finns ca 5 st med massor med banor och racing bilar :\
skulle vilja veta vad det är för bilar... tack på för hand
Postad 05 november 2011 - 15:34
Nån som köpt game pack på ps store?
finns ca 5 st med massor med banor och racing bilar :\
skulle vilja veta vad det är för bilar... tack på för hand
Jag köpte hela paketet, riktigt bra!
Här har du vad den innehåller:
http://www.gtplanet....-francorchamps/
Rolig bana Spa och den här lilla fina bilen som ingår är riktigt skön att ratta

kööööp!
Postad 22 december 2011 - 22:45
- 2011 Mini Cooper S
- 2010 Volkswagen Golf VI R
- 2010 Volkswagen Scirocco R
- 2012 Nissan GT-R Black edition R35
Postad 23 december 2011 - 07:33

Där kom infon upp om dom nya bilarna med bilder o allt den 20 dec.
Redigerat av Unregisteredc2d1da48, 23 december 2011 - 07:37.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar