Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 mars 2013 - 21:39

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Har ju sagt upp ComHem men har en bekant som häromdagen fick ett mail om att man kunde anmäla sig för att blir betatestare av ComHems TiVo.

Tydligen behövde man ägna någon timme i veckan under två månader åt att testa och svara på frågor. Som tack skulle man sen få behålla boxen (skulle man inte få låna den gratis ändå?) samt få ett år gratis ComHem på nuvarande nivå.

Det var det önskvärt att man hade smartphone, tablet och dator.

Man var också tvungen att skriva på ett sekretessavtal så förvänta er ingen läckt info om han nu blir 'utvald'

Tidplanen verkade vara April-Maj så det blir knappast någon riktig lansering av TiVo förrän framåt hösten.

Ja vi som gjorde tivo undersökningen fick ju en insyn i hur det kommer fungera och kostnader...och har comhem svårt o få nya kunder nu så lär det inte bli lättare sedan eftersom priserna stiger på typ allt och ska man se tv på pekplattor mm får man pröjsa 99kr/mån bara för den tjänsten.Dessutom samma dåliga paket lösningar som nu.

Postad 14 mars 2013 - 21:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ja vi som gjorde tivo undersökningen fick ju en insyn i hur det kommer fungera och kostnader...och har comhem svårt o få nya kunder nu så lär det inte bli lättare sedan eftersom priserna stiger på typ allt och ska man se tv på pekplattor mm får man pröjsa 99kr/mån bara för den tjänsten.Dessutom samma dåliga paket lösningar som nu.

Jag är rädd för att det här TiVo-äventyret kommer att stå oss kunder dyrt. Blir det inte den framgång som man räknar med kommer man att tvingas ta igen förlusten på annat sätt och det betyder prishöjningar och kostnadsbesparingar.
Redan nu får man intryck av att ComHem infört lanseringsstopp för nya kanaler.
Vi väntar som bekant sedan länge på ett antal HD-kanaler (bl a Kanal 5 HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD och TV6 HD för att nämna de mest efterfrågade).

Postad 15 mars 2013 - 08:44

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Pinsamt och leverera en Tivo-lösning och ändå sälja gamla trötta paket..

Postad 15 mars 2013 - 09:02

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Om ca sex veckor lämnar jag det sjunkande skeppet. Ska flytta till ett hus där det enbart finns Telia via fiber. Tror inte att det blir sämre. Det blir billigare och dessutom har Telia något i sitt nät som Comhem aldrig kommer att ta in, en 3D kanal som sänder dygnet runt.

Postad 15 mars 2013 - 10:57

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
https://www.comhem.s...00/-/index.html
Vad glad jag blir! det är en månads frivisning på de tre Disney-kanalerna.
Frågan är dock hur jag ska få riktig glädje av detta. Jag har ju XL-paketet så de tre Disney-kanalerna har jag redan sedan flera år tillbaka. Har dock aldrig tittat på dem - tyvärr har jag ännu inte begåvats med barnbarn så det har liksom inte funnits anledning att se på barnkanaler.
Hur som helst, jag förstår att ComHem tycker jag klagar i onödan eftersom jag i alla fall inte får det sämre av att Disney frivisar.
Nej, jag får fortsätta att längta efter ytterligare HD-kanaler istället. Ska ta och mäta upp balkongen också för en Canal Digital-parabol skulle passa bra nu när de satsar på SM-slutspelet i Elitserien med en särskild HD-kanal!
Blev ComHem verkligen inte erbjudna Slutspelskanalen HD? Eller var den för dyr? SBS brukar väl vara mer förhandlingsvilliga än Viasat...

Redigerat av Unregistered558ade6e, 15 mars 2013 - 13:27.

Postad 15 mars 2013 - 12:56

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag tror Comhem satsar allt på tivo ,därför inga nya hd kanaler tyvärr :(

Postad 16 mars 2013 - 11:44

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Jag tror Comhem satsar allt på tivo ,därför inga nya hd kanaler tyvärr :(

Tivo,Tivo...Tivo. jag e ente de minsta intresserad av Tivo.
Om det enl. Comhem är så få som verkar vilja ha digital/fullHD i sina paket utan anologt/SD, så undrar jag varför dom satsar på detta, helt sanslöst. Varför tror dom att folk vill sitta i soffan o zappa runt i datorvärlden med en fjärrkontroll, helt värdelöst.
Och hur tänker dom då, när dom inte forscerar HD-upplägget, nästa teknik står ju för dörren, jag menar då K4 och sedan kommer K8. För att folk ska hoppa på detta måste dom ju upptäcka HD först.
Undrar va det är för gamla gubbar som bromsar den utvecklingen.

Nä, om dom satsar på Tivo innan rena HD-paket, då ber jag att få kliva av.

Postad 16 mars 2013 - 12:25

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Hurra! Verkar som att vi ska få öppen fiber. Äntligen alternativ till Comhem!

Postad 16 mars 2013 - 14:50

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Om ca sex veckor lämnar jag det sjunkande skeppet. Ska flytta till ett hus där det enbart finns Telia via fiber. Tror inte att det blir sämre. Det blir billigare och dessutom har Telia något i sitt nät som Comhem aldrig kommer att ta in, en 3D kanal som sänder dygnet runt.

Jag har en månad kvar sen är jag fri, har dock inte haft igång dekodern på snart 2 månader trots att jag betalar, de jag vill se finns via nätet.

Postad 16 mars 2013 - 17:38

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Nä inte jag heller (tivo) men jag vill ha mer hd kanaler från comhem...

Postad 17 mars 2013 - 13:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Frågar man mig så är fungerande boxar viktigare än fler HD kanaler och med Tivo så går det åt rätt håll på den fronten.

Postad 17 mars 2013 - 13:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
vet du om tivo boxen funkar då? ;)

Postad 17 mars 2013 - 13:42

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Frågar man mig så är fungerande boxar viktigare än fler HD kanaler och med Tivo så går det åt rätt håll på den fronten.

Tror dom flesta hellre har bra kvalite på kanlerna(HD) än en box du får "hyra" av comhem och dessutom betala dyrt för alla finesser för ialf.Och netflix spotify etc som kanske kommer i den har vi redan på diverse apparater redan.Content is king, det finns befog för den sloggan.Har man inte kanaler i bra kvalite och tillräckligt bra pris spelar det ingen roll om dom lockar med en box i guld...Comhem har inte satsat en krona på nya kanaler(främst hd då) senaste 2 åren och det håller inte i längden.

Postad 17 mars 2013 - 14:26

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Personligen föredrar jag att ComHem förbättrar utbudet inom befintlig teknologi snarare än lägger ned massor med pengar och energi på TiVo. Som befintlig kund är jag mer betjänt av nya HD-kanaler än av ett våghalsigt TiVo-äventyr. Jag har redan en HDPVR och en On demand-box och vill gärna fortsätta att abonnera på programpaket från ComHem under förutsättning att utbudet förbättras och utökas istället för, som det har varit ett bra tag nu, ett idiotstopp vad gäller lanseringar i avvaktan på TiVo.
Hur ska man intressera kunder - nya och befintliga - för TiVo när vi gamla kunder sedan länge är missnöjda?
Att lansera TiVo år 2013 är ganska märkligt - TiVo lanserades i USA 1999 och stod då för något nytt bl a genom time shift, EPG och PVR-funktionen.
Idag finns dessa funktioner i moderna digitalboxar som HDPVR- och On demand-boxar så det kan inte vara enbart av den orsaken som ComHem lanserar TiVo.
Risken är väl att de funktioner som TiVo tillför utöver vad en modern digitalbox har inte kommer att ha tillräckligt hög attraktionsförmåga. Idag har smart-tv och olika former av mediaspelare t ex HTPC/Mediacenter och BDP möjlighet genom internet att förse tittaren med streamingtjänster och play-tjänster av olika slag. Att ComHem föreslår att kunden ska hyra en box från dem för dessa funktioner verkar omodernt.
Utvecklingen bör gå snarare mot större öppenhet än mot mer slutna system.
Fast det är naturligtvis inte ComHem betjänta av...

Postad 17 mars 2013 - 22:52

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
finns lite olika åsikter här, e själv skitglad att jag gjorde mig av med min box o skaffade TV-modul att stoppa kortet i, en fjärr mindre. att kunna spela in nåt man missar e knappt nåt man bryr sig om, kommer ständigt nytt, eller så finns datorn.
Vill nog sälla mig till dom 2 förgående herrarna.....HD-kanalerna är viktigast i nuläget...dvs "skomakare, bliv vid din läst"

Postad 20 mars 2013 - 06:52

magnuskolsjo
  • magnuskolsjo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har förstått att man inte bör häpna över besked från Comhems kundservice men idag när jag vaknar och det fortfarande inte finns någon signal i kabeln efter att alla tjänster dog igår är det svårt att inte göra det.

I går kväll var beskedet från Comhem att problemet skulle lösas under natten. När jag nu läser på deras hemsida står det:

Vi åtgärdar just nu ett avbrott på samtliga tjänster, tv, bredband och telefoni i ditt område.
Beräknas vara åtgärdat: 2013-03-26 16:00

En vecka!?! Ska det ta en vecka att få igång tjänsterna igen?

Undrar hur Comhem tänker kompensera sina kunder för det?

Redigerat av magnuskolsjo, 20 mars 2013 - 06:54.

Postad 20 mars 2013 - 07:48

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Som mångårig Comhem-kund kan jag bara säga att det faktiskt finns perioder då allt fungerar, även om man ibland misströstar. Ibland åtgärdar de problemen innan angiven deadline, Hoppas att du slipper vänta en hel vecka.

Postad 20 mars 2013 - 08:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Som mångårig Comhem-kund kan jag bara säga att det faktiskt finns perioder då allt fungerar, även om man ibland misströstar. Ibland åtgärdar de problemen innan angiven deadline, Hoppas att du slipper vänta en hel vecka.

Jag har varit kund hos ComHem och dess föregångare sedan mitten på1990-talet och har haft tv och bredband in i lägenheten i stort sett utan problem under alla år. De avbrott som jag naturligtvis har haft har varit korta och antingen generella (som ComHems totalhaveri 2009) eller kortare avbrott som åtgärdats utan felanmälan.
De senaste åren har jag haft avbrott på bredbandet under två dygn beroende på något nätproblem i min stadsdel och dessutom ett avbrott på tv och bredband under något dygn 2010 då man i samband med stöld av kopparkabel klippt av fiberkablar mellan Brommaplan och Abrahamsberg.
Om jag är mindre representativ än andra eller om jag mest haft tur vet jag inte. Dessutom har jag fixat en del problem på egen hand t ex genom att skaffa antennförstärkare när jag inte kunde se vissa HD-kanaler pg av dålig signal.
Jag är missnöjd med att hastigheten på bredbandet sjunker så kraftigt under högtrafik dvs på kvällarna efter kl 18. Visserligen ska detta forum handla om tv-frågor men redan nu använder On demand-boxarna bredbandet och när TiVo kommer blir det väl meningslöst att göra skillnad på tv och bredband.

Postad 20 mars 2013 - 13:59

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Jag har förstått att man inte bör häpna över besked från Comhems kundservice men idag när jag vaknar och det fortfarande inte finns någon signal i kabeln efter att alla tjänster dog igår är det svårt att inte göra det.

I går kväll var beskedet från Comhem att problemet skulle lösas under natten. När jag nu läser på deras hemsida står det:

En vecka!?! Ska det ta en vecka att få igång tjänsterna igen?

Undrar hur Comhem tänker kompensera sina kunder för det?

Låter som att det kan vara hårdvara som gått sönder och det är leveranstid på nya delar. Eller så är det bara en avgrävd kabel...

Postad 21 mars 2013 - 07:45

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
ComHem,
Några nyheter kring regionala nyheter i HD?
Och en sak till, har ni sparat in pengar på eran blogsida?
När jag studsar in på
http://www.comhem.se...40/-/index.html
Får jag följande bild/meddelande
"Välkommen till Binero Linux/Apache Cluster

Denna sida visas för domännamn som inte ännu konfigurerats upp i alla webbservrar i klustret.
Om du nyligen skapat din webbplats i kontrollpanelen så kommer den synas på adressen inom kort

This page is shown for requests to domainnames that have not yet been configured by all of the webservers in the cluster. If you added your website recently it will show up here shortly."

*EDIT*
Nu verkar blogen funka igen.

Redigerat av Unregistered1c93ff53, 21 mars 2013 - 08:03.

Postad 22 mars 2013 - 08:01

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 4
Trots att jag betalar 1200 kr/mån till ComHem för kabel-tv och har alla upptänkliga kanaler från Viasat och C More vid sidan av XL-abonnemanget kommer kvällens fotbollsmatch Sverige-Irland endast att tillhandahållas i SD eftersom den bara sänds av Kanal 5.
Av någon anledning tycker ComHem att HD-versionen av Kanal 5 inte behöver erbjudas ComHems abonnenter.
Helt obegripligt att vi inte får Kanal 5 HD nu när den kanalen köper VM-kvalmatcher och SM-slutspelsmatcher av TV4 och fortsatt vill positionera sig som en sportkanal för fotboll och ishockey på hög nivå och inte bara som en kanal för serier och underhållning.
ComHem: Ta bort fokus en stund från TiVo och ge oss de HD-kanaler vi väntar på dvs i första hand Kanal 5 HD, Viasat Sport HD, Visasat Hockey HD och TV6 HD och gärna de fyra Viasat Film HD-kanalerna (Nordic, Action, Family, Drama) !
Får vi inte de tv-kanaler vi vill ha förstår jag inte varför ni ska lansera TiVo - Netflix kan vi abonnera på på egen hand utan tv-låda från ComHem.

Postad 22 mars 2013 - 21:04

avondale
  • avondale
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 2
Tycker det är ganska pinsamt att Com Hem som profilerar sig som ett av Sveriges största kabel-bolag inte kan sända Sverige-Irland i hd kvalité!! Skulle vara intressant att veta vilka kvalikationer
Com Hems förhandlare har...

Postad 22 mars 2013 - 22:39

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 2

Tycker det är ganska pinsamt att Com Hem som profilerar sig som ett av Sveriges största kabel-bolag inte kan sända Sverige-Irland i hd kvalité!! Skulle vara intressant att veta vilka kvalikationer
Com Hems förhandlare har...

Angående kvalifikationer
1. För det första så kommenterar inte ComHem om pågående förhandlingar. Men det känns som för vissa kanaler såsom de från SBS och Viasat; där tar det väldigt lång tid. Det kan betyda några saker
1a. Pengar: Viljan att komma till en lösning som båda parter kan acceptera i en pågående förhandling.
Verkar inte finnas då ägarna kräver maximal vinst
1b. Total inkompetens?
Lutar åt 1a?
2. Man kan även titta på detta påstående "HD-utbudet växer ständigt
I takt med att sändningarna i Sverige blir fler, kommer antalet HD-kanaler hos Com Hem successivt att öka."
Länk:
https://www.comhem.se/hdtv
Ja och hur många av de i Andylins inlägg ovan har vi sett?
Kanal 5 HD, Viasat Sport HD, Visasat Hockey HD och TV6 HD och gärna de fyra Viasat Film HD-kanalerna (Nordic, Action, Family, Drama) !
Dvs det lutar åt punkt 1* ovan. Välj själv om * står för a eller b.
:-)
Tyvärr har inte ComHem insett behovet av att värna om kunderna => detta kan vara början på slutet.
Även jag sluter upp bakom Andylin med flera och vill ha RIKTIGA hd-kanaler nu. Låt TIVO vänta!

Postad 23 mars 2013 - 01:08

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 2
ja fy fan va kasst utbud det är med HD-kanaler,

Tex Comhems "Stora paket" = Xl
70 kanaler, de allra flesta helt ointressanta + 9 st HD-kanaler (o då räknar vi inte SVTs 1 &2 HD), där har vi TV3, TV4, BBC, ESPN, E-sport, HistoryC, + NatGC i HD.............. nån som tycker det känns fjuttigt... tänkte väl det.

Tittar vi sen på det lite mindre paketet, L
40 kanaler............+ 1 HD-kanal, o den e Eurosport HD......... o räknar inte SVTs HD-kanaler här heller.
Vad ska vi säga om det då ?

Minsta paketet då, M8 + 8 favoriter. Här kan vi välja till HD-kanaler, men inte ens där e utbudet så man drar på smilbanden. TV3 HD är inte med men TV4-HD är med + några dokumentär som är helt ok men sen kommer inget mer som kan få mig att se på dessa.....dvs. Silver HD, BBC HD, ESPN HD.........trist utbud även här.

COMHEM, dags att göra nåt åt programpaketen. Varför inte ett HD-paket med alla dom svensktalande kanalerna, + de andra som ej kommit i HD ännu i SD och med ambitionen att ersätta till HD snarast möjligt.
Övriga HD-kanaler som natur o vetenskap m.m. som många vill ha helt eller delvis skall man väl kunna köpa separat eller i mindre paket beroende på intresse.

Tror nog ni skulle få se att HD-TV är mer viktigt för era kunder än ni tycks tro.

Att i kväll sitta o se på fotboll Sverige - Irland på femman var ingen höjdare, varken spelet på plan eller bilden på rutan var nåt att ha. Det första får Zlatan fixa, det andra KAN ni fixa om ambitioner finns.

Postad 23 mars 2013 - 08:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
I de flesta svenska hem finns idag en tv som klarar Full HD - den som har köpt en ny tv efter 2006/2007 har förmodligen satsat på Full HD, i synnerhet efter det att priserna kom ned på de större LCD-bildskärmarna.
Trots att de tekniska förutsättningarna finns hos kunderna verkar det ändå som ComHem anser att HD-kanaler är "onödiga" och att önskemålen kommer från ett fåtal teknikfreaks som alltid vill ha det senaste utan tanke på om de behöver det.
Varför kan inte HD-upplösning få vara standard för en kanal och SD-upplösning undantaget? Hallå, året är 2013 och inte 2003!
ComHem verkar utgå från att analoga kanaler är det "normala" och den som vill byta upp sig ska vara nöjd med digital-tv i standardupplösning. När digitalboxen kommer in hos kunden kan ComHem slå på taxametern och ta betalt för abonnemang och kanalpaket - att sockra med nya HD-kanaler kostar bara pengar för ComHem och då blir man sur i London.
Ägare som är mer intresserade av att egennytta än kundnytta blir passiva och rädda. Som vårt svenska fotbollslandslag igår kväll.

Postad 23 mars 2013 - 12:06

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

[...]
ComHem: Ta bort fokus en stund från TiVo och ge oss de HD-kanaler vi väntar på dvs i första hand Kanal 5 HD, Viasat Sport HD, Visasat Hockey HD och TV6 HD och gärna de fyra Viasat Film HD-kanalerna (Nordic, Action, Family, Drama) !
Får vi inte de tv-kanaler vi vill ha förstår jag inte varför ni ska lansera TiVo - Netflix kan vi abonnera på på egen hand utan tv-låda från ComHem.

Kan inte annat än hålla med!

Postad 23 mars 2013 - 18:19

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Trots att jag betalar 1200 kr/mån till ComHem för kabel-tv och har alla upptänkliga kanaler från Viasat och C More vid sidan av XL-abonnemanget kommer kvällens fotbollsmatch Sverige-Irland endast att tillhandahållas i SD eftersom den bara sänds av Kanal 5.
Av någon anledning tycker ComHem att HD-versionen av Kanal 5 inte behöver erbjudas ComHems abonnenter.
Helt obegripligt att vi inte får Kanal 5 HD nu när den kanalen köper VM-kvalmatcher och SM-slutspelsmatcher av TV4 och fortsatt vill positionera sig som en sportkanal för fotboll och ishockey på hög nivå och inte bara som en kanal för serier och underhållning.

Helt rätt men jag vill även tillägga Viasat Golf HD!

En helt annan sak, jag tror att Comhem har sluttat avv svara/skriva i tråden, vilket är synd....

Postad 23 mars 2013 - 18:35

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 1

En helt annan sak, jag tror att Comhem har sluttat avv svara/skriva i tråden, vilket är synd....

Tröttnade väl på sig själva... att skriva vi förhandlar i flera år kan inte vara kul B)

Postad 23 mars 2013 - 19:43

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Glad att snart slippa detta elände, kört med viaplay nu sen i julas, funkar kanon, är motorsporten jag vill se och de funkar perfekt, på Söndag kvällar ser jag nascar via min iphone, kör sedan via airplay till min apple tv, får alltid HD bild och de flyter på hela kvällen utan ett enda hack eller störningar, iphonen har jag liggandes med svart skärm nånstans i lgh, är mycket nöjd med viaplay.

Postad 23 mars 2013 - 22:09

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hallå comhem var är ni??

Postad 23 mars 2013 - 22:52

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
skanke sskämms......................skååål

Postad 25 mars 2013 - 07:37

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Viasat Golf HD borde vara enklare att lansera eftersom Viasat Golf redan är en premiumkanal med separat månadskostnad - 129 kr/mån i skrivande stund. Eftersom kanalen inte ingår i något tillvalspaket från Viasat finns alltså möjlighet för ComHem att kompensera sig om man lägger in HD-kanalen vid sidan av Viasat Golf SD.
Men eftersom priset på Viasat Golf redan är högt borde tillägget för HD-kanalen kunna beräknas till självkostnadspris. :)

Postad 25 mars 2013 - 14:28

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag har varit kund hos ComHem och dess föregångare sedan mitten på1990-talet och har haft tv och bredband in i lägenheten i stort sett utan problem under alla år. De avbrott som jag naturligtvis har haft har varit korta och antingen generella (som ComHems totalhaveri 2009) eller kortare avbrott som åtgärdats utan felanmälan. De senaste åren har jag haft avbrott på bredbandet under två dygn beroende på något nätproblem i min stadsdel och dessutom ett avbrott på tv och bredband under något dygn 2010 då man i samband med stöld av kopparkabel klippt av fiberkablar mellan Brommaplan och Abrahamsberg. Om jag är mindre representativ än andra eller om jag mest haft tur vet jag inte. Dessutom har jag fixat en del problem på egen hand t ex genom att skaffa antennförstärkare när jag inte kunde se vissa HD-kanaler pg av dålig signal. Jag är missnöjd med att hastigheten på bredbandet sjunker så kraftigt under högtrafik dvs på kvällarna efter kl 18. Visserligen ska detta forum handla om tv-frågor men redan nu använder On demand-boxarna bredbandet och när TiVo kommer blir det väl meningslöst att göra skillnad på tv och bredband.

Hej,
Så länge vi pratar om tjänster över koax, dvs kabel-tv-nätet, så påverkar inte traditionellt linjärt tv-tittande eller On Demand bredbandshastigheten hos oss. Bredband och Tv är två separata teknologier i vårt koax-nät som inte inkräktar på varandra avseende kapacitet, så du behöver inte oroa dig för att On Demand tar av bredbandet. Däremot bör du kontakta vår kundservice om du upplever problem med någon av våra tjänster.

Angående kvalifikationer 1. För det första så kommenterar inte ComHem om pågående förhandlingar. Men det känns som för vissa kanaler såsom de från SBS och Viasat; där tar det väldigt lång tid. Det kan betyda några saker 1a. Pengar: Viljan att komma till en lösning som båda parter kan acceptera i en pågående förhandling. Verkar inte finnas då ägarna kräver maximal vinst 1b. Total inkompetens? Lutar åt 1a? 2. Man kan även titta på detta påstående "HD-utbudet växer ständigt I takt med att sändningarna i Sverige blir fler, kommer antalet HD-kanaler hos Com Hem successivt att öka." Länk: https://www.comhem.se/hdtv Ja och hur många av de i Andylins inlägg ovan har vi sett? Kanal 5 HD, Viasat Sport HD, Visasat Hockey HD och TV6 HD och gärna de fyra Viasat Film HD-kanalerna (Nordic, Action, Family, Drama) ! Dvs det lutar åt punkt 1* ovan. Välj själv om * står för a eller b. :-) Tyvärr har inte ComHem insett behovet av att värna om kunderna => detta kan vara början på slutet. Även jag sluter upp bakom Andylin med flera och vill ha RIKTIGA hd-kanaler nu. Låt TIVO vänta!

Hej,

Vi har diskuterat detta i denna tråd förut (se: https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=267747&view=findpost&p=3671754) där vi förklarat varför förhandlingar drar ut på tiden.
Det handlar absolut inte om ovilja och naturligtvis värnar vi om våra kunder, det är tråkigt om du har uppfattat något annat. Alla önskemål som inkommer till oss på kundservice registreras för att vi ska veta vilka kanaler våra kunder vill se i vårt utbud.

ja fy fan va kasst utbud det är med HD-kanaler, Tex Comhems "Stora paket" = Xl 70 kanaler, de allra flesta helt ointressanta + 9 st HD-kanaler (o då räknar vi inte SVTs 1 &2 HD), där har vi TV3, TV4, BBC, ESPN, E-sport, HistoryC, + NatGC i HD.............. nån som tycker det känns fjuttigt... tänkte väl det. Tittar vi sen på det lite mindre paketet, L 40 kanaler............+ 1 HD-kanal, o den e Eurosport HD......... o räknar inte SVTs HD-kanaler här heller. Vad ska vi säga om det då ? Minsta paketet då, M8 + 8 favoriter. Här kan vi välja till HD-kanaler, men inte ens där e utbudet så man drar på smilbanden. TV3 HD är inte med men TV4-HD är med + några dokumentär som är helt ok men sen kommer inget mer som kan få mig att se på dessa.....dvs. Silver HD, BBC HD, ESPN HD.........trist utbud även här. COMHEM, dags att göra nåt åt programpaketen. Varför inte ett HD-paket med alla dom svensktalande kanalerna, + de andra som ej kommit i HD ännu i SD och med ambitionen att ersätta till HD snarast möjligt. Övriga HD-kanaler som natur o vetenskap m.m. som många vill ha helt eller delvis skall man väl kunna köpa separat eller i mindre paket beroende på intresse. Tror nog ni skulle få se att HD-TV är mer viktigt för era kunder än ni tycks tro. Att i kväll sitta o se på fotboll Sverige - Irland på femman var ingen höjdare, varken spelet på plan eller bilden på rutan var nåt att ha. Det första får Zlatan fixa, det andra KAN ni fixa om ambitioner finns.

Hej,

Jag har tagit dina önskemål vidare till ansvariga, vi kan dessvärre inte svara på när eller om en eventuell ändring träder i kraft. Om utbudet förändras eller om nya kanaler tas in i vårt utbud så kommer vi att meddela samtliga kunder om detta.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Postad 25 mars 2013 - 14:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,
Så länge vi pratar om tjänster över koax, dvs kabel-tv-nätet, så påverkar inte traditionellt linjärt tv-tittande eller On Demand bredbandshastigheten hos oss. Bredband och Tv är två separata teknologier i vårt koax-nät som inte inkräktar på varandra avseende kapacitet, så du behöver inte oroa dig för att On Demand tar av bredbandet. Däremot bör du kontakta vår kundservice om du upplever problem med någon av våra tjänster.
...
Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Jag vet att On demand-tjänsten bara använder bredbandet för EPG och själva beställningen av program och film som sedan sänds via kabel-tv (sk BoD, Broadcast on Demand).
On demand-tjänsten belastar alltså bredbandet betydligt mindre än streamingtjänster (VoD, Video on Demand).
Det är m a o förmodligen den ökade användningen av streaming- och playtjänster t ex Netflix, HBO, Viaplay, Filmnet, SVT Play och C More Play som gör att hastigheten i bredbandstjänsten sjunker ned mot nedersta gränsen (i mitt fall 100 Mbit/s eftersom jag har Bredband 200) under högtrafik dvs i första hand kvällstid kl 18-24.
I vad mån lanseringen av TiVo kommer att ytterligare sakta ned bredbandet är naturligtvis för tidigt att få veta något om. Vad TiVo kommer att innebära i form av hårdvara, program och innehåll är, som det verkar, väldigt hemligt.
Hur som helst, förändringar i tv-tittandet och tittarbeteendet motiverar redan idag att ComHem ser över och anpassar kapaciteten i bredbandsnätet eftersom allt fler kunder verkar överge kabel-tv till förmån för IP-baserat tittande.

Postad 25 mars 2013 - 20:07

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 2

Hej,
Det handlar absolut inte om ovilja och naturligtvis värnar vi om våra kunder, det är tråkigt om du har uppfattat något annat. Alla önskemål som inkommer till oss på kundservice registreras för att vi ska veta vilka kanaler våra kunder vill se i vårt utbud.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Efter att noterat alla önskemål av nya kanaler i flera år, så drar ni till slutsatsen att alla vill ha outdoor channel....
Kanske dags att ersätta alla era analytiker.....

Postad 25 mars 2013 - 20:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
vem fan tittar på outdoor channel? om nån gör det så dementera gärna mig ... snälla comhem ta bort denna svamel kanal

Postad 25 mars 2013 - 20:41

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

vem fan tittar på outdoor channel? om nån gör det så dementera gärna mig ... snälla comhem ta bort denna svamel kanal

Jag har inte kanalen men skulle den ligga med i mitt paket så skulle jag nog kolla på den då och då.

Postad 25 mars 2013 - 20:49

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag har inte kanalen men skulle den ligga med i mitt paket så skulle jag nog kolla på den då och då.

Outdoor Channel HD ingår bara i HD-paketet. (Den är därutöver valbar i Medium 8 Favoriter).
Jag misstänker att ComHem lagt in Outdoor Channel i HD-paketet som utfyllnad eftersom detta paket blev ganska ointressant i samband med att åtta HD-kanaler lades in i XL-abonnemanget.

Postad 25 mars 2013 - 22:50

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 1
Ja nu har vi lagt till många nya hd kanaler som vi vill ha ,och dom har registrerats hos er på comhem ,men va händer då jo inget man blir så less..... o ni vet ju nu vilka kanaler vi vill se också men...??????

Postad 26 mars 2013 - 06:15

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Outdoor Channel HD ingår bara i HD-paketet. (Den är därutöver valbar i Medium 8 Favoriter).
Jag misstänker att ComHem lagt in Outdoor Channel i HD-paketet som utfyllnad eftersom detta paket blev ganska ointressant i samband med att åtta HD-kanaler lades in i XL-abonnemanget.

Den ersatte väl wild tv hd skräpet som ingen ville ha...skit mot skit.Sedan ska vi väl inte ens nämna tnt hd debaklet haha,bara o inse finns ingen satsning på HD inom combort.

Postad 26 mars 2013 - 07:03

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 1
Jag har frågat com hem både på telefon och i den här tråden om varför HD-paketet inte speglas i Syskonabonnemanget. Det är trots allt ett paket som com hem själva satt ihop. Men jag får inga vettiga svar, utan det är lite "goddag yxskaft" över det hela. Personen jag pratade med i telefon slutade t.o.m försöka hitta på förklaringar och sa uppriktigt att han/hon inte själv förstod det "det bara är så". Jag finner denna brist på giltig förklaring oerhört otillfredsställande och nonchalerande. Om än framförd av nog så trevlig och välvillig personal, nonchalansen ligger i svarens brist på innehåll snarare än på det sätt frågorna besvaras.

För att simplifiera;

1. De flesta kanaler som ingår i HD-paketet skulle speglas om jag hade XL-abonnemanget (har L idag)
2. I HD-paketet ingår inga dyra kanaler för sport/film
3. Hela Cmore speglas i Syskonabonnemanget!!!
4. Baserat på ovanstående; varför speglas inte det av com hem själva ihopsnickrade HD-paketet i Syskonabonnemanget???

För att underlätta svaret, som bevisligen är svårt att klämma fram, har jag själv filosoferat ihop ett par svarsalternativ nedan, vänligen notera ni (com hem) får avvika från dessa svarsalternativ, jag skulle nog säga att jag t.o.m uppmuntrar er att formulera era egna svar.

1. Det är en oerhört svår teknisk manöver, som gör det helt omöjligt.

2. Det är på tok för dyrt.
2.1. Vilken kanal är då för dyr eftersom de flesta kanaler speglas genom XL-abonnemanget? Och jag betalar lika mycket för L + HD, som XL kostar. Det är således färre kanaler att spegla för mig än om jag haft XL istället.
2.2. Vilket täckningsbidrag har XL + Syskonabonnemang, jämfört med om L + HD + Syskonabonnemang, om även HD skulle speglas i Syskonabonnemanget? Är det fortfarande rimligt att hävda att det är för dyrt?

3. En gång i tiden när Syskonabonnemang infördes bestämdes att endast grundabonnemang skulle speglas. Detta har vi sedan dess inte funderat närmare över och därför blir det så per automatik att tilläggspaket inte speglas, inte ens när det är helt ologiskt.
3.1. Kan någon då vara vänlig och titta närmare på detta och se om det faktiskt inte är så att HD-paketet mycket väl kan speglas? Jag har svårt att se hur ett modern företag ska vara så inflexibelt. Vänligen räkna på täckningsbidraget i exempel 2.2 och se om det faktiskt inte är så

Sedan förväntar jag mig att bli bemött på ett mindre nonchalant sätt framöver, då jag inte vill att mina frågor ska bagateliseras till den grad att innehållslösa svar lämnas. Då når vi en relation där jag inte behöver göra listor med svarsalternativ.

Bästa hälsningar,
Tobias

Redigerat av Asprilla, 26 mars 2013 - 07:11.

Postad 26 mars 2013 - 08:41

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Den ersatte väl wild tv hd skräpet som ingen ville ha...skit mot skit.Sedan ska vi väl inte ens nämna tnt hd debaklet haha,bara o inse finns ingen satsning på HD inom combort.

Det är riktigt. Jag misstänker att resonemanget var detsamma med Wild TV HD dvs att HD-paketet behövde fyllas ut eftersom XL-abonnemanget fick ganska många HD-kanaler i samband med prishöjningen 1 mars 2011.

Postad 26 mars 2013 - 19:35

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Deras "supererbjudande" som gällde 25-26/3 var som väntat bara till nya kunder. :(

Postad 26 mars 2013 - 20:15

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Deras erbjudanden är alltid till nya kunder.

Postad 26 mars 2013 - 21:51

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 1
Kul att dom inte kan skriva vad det är också utan man måste ringa deras otroligt sega bökiga kundtjänst...ang "supererbjudandet",dom känns mer o mer desperata.

Postad 27 mars 2013 - 16:22

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag har frågat com hem både på telefon och i den här tråden om varför HD-paketet inte speglas i Syskonabonnemanget. Det är trots allt ett paket som com hem själva satt ihop. Men jag får inga vettiga svar, utan det är lite "goddag yxskaft" över det hela. Personen jag pratade med i telefon slutade t.o.m försöka hitta på förklaringar och sa uppriktigt att han/hon inte själv förstod det "det bara är så". Jag finner denna brist på giltig förklaring oerhört otillfredsställande och nonchalerande. Om än framförd av nog så trevlig och välvillig personal, nonchalansen ligger i svarens brist på innehåll snarare än på det sätt frågorna besvaras. För att simplifiera; 1. De flesta kanaler som ingår i HD-paketet skulle speglas om jag hade XL-abonnemanget (har L idag) 2. I HD-paketet ingår inga dyra kanaler för sport/film 3. Hela Cmore speglas i Syskonabonnemanget!!! 4. Baserat på ovanstående; varför speglas inte det av com hem själva ihopsnickrade HD-paketet i Syskonabonnemanget??? För att underlätta svaret, som bevisligen är svårt att klämma fram, har jag själv filosoferat ihop ett par svarsalternativ nedan, vänligen notera ni (com hem) får avvika från dessa svarsalternativ, jag skulle nog säga att jag t.o.m uppmuntrar er att formulera era egna svar. 1. Det är en oerhört svår teknisk manöver, som gör det helt omöjligt. 2. Det är på tok för dyrt. 2.1. Vilken kanal är då för dyr eftersom de flesta kanaler speglas genom XL-abonnemanget? Och jag betalar lika mycket för L + HD, som XL kostar. Det är således färre kanaler att spegla för mig än om jag haft XL istället. 2.2. Vilket täckningsbidrag har XL + Syskonabonnemang, jämfört med om L + HD + Syskonabonnemang, om även HD skulle speglas i Syskonabonnemanget? Är det fortfarande rimligt att hävda att det är för dyrt? 3. En gång i tiden när Syskonabonnemang infördes bestämdes att endast grundabonnemang skulle speglas. Detta har vi sedan dess inte funderat närmare över och därför blir det så per automatik att tilläggspaket inte speglas, inte ens när det är helt ologiskt. 3.1. Kan någon då vara vänlig och titta närmare på detta och se om det faktiskt inte är så att HD-paketet mycket väl kan speglas? Jag har svårt att se hur ett modern företag ska vara så inflexibelt. Vänligen räkna på täckningsbidraget i exempel 2.2 och se om det faktiskt inte är så Sedan förväntar jag mig att bli bemött på ett mindre nonchalant sätt framöver, då jag inte vill att mina frågor ska bagateliseras till den grad att innehållslösa svar lämnas. Då når vi en relation där jag inte behöver göra listor med svarsalternativ. Bästa hälsningar, Tobias

Hej,

Det är naturligtvis tråkigt om du känner att svaret från våra handläggare eller från oss på forumet inte har levt upp till dina förväntningar.
Vi kollar på detta så fort som möjligt och återkommer med ett svar senare.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Postad 27 mars 2013 - 16:26

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 1
Information från Com Hem - Eurosport frivisas 28 mars – 2 april

För er som kanske kommer att märka detta imorgon så har vi en frivisning på Eurosport mellan den 28 mars – 2 april. Frivisningen fungerar för alla som har ett aktivt programkort och kanalen finns på kanalplats 11.

Frivisningen gäller dessvärre inte Eurosport 2, Eurosport HD eller Eurosport Play.

Vi på Com Hem önskar er alla en riktigt trevlig påsk!

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Postad 27 mars 2013 - 16:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

För er som kanske kommer att märka detta imorgon så har vi en frivisning på Eurosport mellan den 28 mars – 2 april. Frivisningen fungerar för alla som har ett aktivt programkort och kanalen finns på kanalplats 11.
Frivisningen gäller dessvärre inte Eurosport 2, Eurosport HD eller Eurosport Play.
Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Det var mig ett generöst erbjudande!
Eftersom Eurosport ingår i Large och Extra Large så gäller frivisningen vad jag förstår de abonnenter på Medium 8 Favoriter som inte redan valt Eurosport (samt de abonnenter som har Small-paketet sedan tidigare men inte köpt till Eurosport).
Eftersom jag har XL-abonnemang, Viasat Premium HD och C More Family så är det naturligtvis inte så ofta jag kan få glädje av en frivisning. Vill minnas att senaste frivisningen gällde Disney-kanalerna som jag redan har i XL och aldrig tittar på. :)
Nej, som kund är jag mer intresserad av fler HD-kanaler. Kanske ska jag passa på att nämna att de HD-kanaler som ofta efterfrågas är Kanal 5 HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasats filmkanaler, TV6 HD och Viasat Golf HD. Dessa kanaler skulle jag gärna vilja hitta i ett påskägg men gärna före påsken 2014...

Postad 28 mars 2013 - 18:38

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Hahahahah, så ruskigt roligt! glad påsk Comhem, verkligen av hela mitt hjärta en glad påsk! Hahah har svårt att sluta skratta :D :D :D :D :D

Postad 01 april 2013 - 15:27

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Vet inte om ni känner till detta,
men har hittat nåt som kanske intresserar oss som vill påverka, visserligen bland 6000 kunder men kan kanske ge det lilla extra om man kan få ihop en grupp som strävar tillsammans. Det verkar ju som Comhem förlitar sig på en del resultat här.

https://www.comhem.s...04/-/index.html

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.