Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 24 februari 2009 - 14:34

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

min gissning skulle ändå vara att databasen inte är riktigt kry...

du kan ju i allafall testa, enklaste sättet är att skapa en ny användare (user accounts) starta om
och logga in på den nya, starta i tunes, då får du en ny datamapp under users/applicationdata...

funkar inte det..ominstallera XP

Hur skapar man en ny användare om man inte kommer åt gui:t? kommer inte ihåg hur jag skapade min första användare.

Postad 24 februari 2009 - 14:47

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
alltså, du skapar en ny användare i XP

--> conrol panelen
--> user accounts
--> create

du måste vara inloggad som administratör för att göra detta

sen startar du om pc:n och loggar in med den nya och startar iTunes (om det nu går)

Postad 24 februari 2009 - 16:27

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

min gissning skulle ändå vara att databasen inte är riktigt kry...

du kan ju i allafall testa, enklaste sättet är att skapa en ny användare (user accounts) starta om
och logga in på den nya, starta i tunes, då får du en ny datamapp under users/applicationdata...

funkar inte det..ominstallera XP

Hur skapar man en ny användare om man inte kommer åt gui:t? kommer inte ihåg hur jag skapade min första användare.

alltså, du skapar en ny användare i XP

--> conrol panelen
--> user accounts
--> create

du måste vara inloggad som administratör för att göra detta

sen startar du om pc:n och loggar in med den nya och startar iTunes (om det nu går)

Aha, skall testa detta när jag kommer hem.

Postad 24 februari 2009 - 21:10

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Snart ny iPhone?

http://www.metro.se/...-ny-i/index.xml

Postad 24 februari 2009 - 22:56

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Snart ny iPhone?

http://www.metro.se/...-ny-i/index.xml

Juni! Jag sätter många hundralappar på att det kommer en ny i Juni.

Postad 25 februari 2009 - 19:24

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1 627 inlägg
  • 0
drygt 3 månader kvar alltså innan vi får veta om det kommer en uppgraderad variant

Postad 28 februari 2009 - 22:10

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

alltså, du skapar en ny användare i XP ...

Detta fungerade inte tyvärr, blev samma sak, inget händer när jag startar itunes.

Orkade inte leta efter en lösning som fungerar så jag installerade om hela windows och nu fungerade det, itunes startar som den skall.
Äntligen kan jag köpa app från appstore igen. På iphonen har den bara sagt att jag måste uppdatera min betalningsinformation om jag skall kunna köpa något från appstore via iphonen och jag då skulle logga in på mitt konto via itunes på datorn.

Redigerat av Termos, 28 februari 2009 - 22:12.

Postad 01 mars 2009 - 01:28

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
det var rätt beslut Termos, något hade blitt korrupt i systemet och tveksamt om du hade kunnat hitta en lösning..

men gör en image, när datorn mår bra så kan du alltid återvända, http://www.runtime.o...veimage-xml.htm

Postad 01 mars 2009 - 03:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Juni! Jag sätter många hundralappar på att det kommer en ny i Juni.

Tror snarare att det är en 32 gigs iphone än en helt ny modell som kommer att dyka upp.

Postad 01 mars 2009 - 09:09

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Apple och Steve e för smarta för det. Klart att det kommer en ny mobil. Jag sätter nog mina pengar på en Nano, eller som man säger: en lite mindre modell än vad de har nu.

Tycker att det är kul att nu till hösten så kommer de andra mobil tillverkarna ikapp iPhonen, hoppas Apple har någta höga kort i ärmarna som de kan plocka fram

Tror snarare att det är en 32 gigs iphone än en helt ny modell som kommer att dyka upp.

Postad 01 mars 2009 - 16:21

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1 627 inlägg
  • 0

några förbättringar borde dom nog få in utöver större minne

Postad 01 mars 2009 - 17:42

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

några förbättringar borde dom nog få in utöver större minne

förhoppningsvis mindre snikna på RAM, så att man slipper alla krascher :P

Postad 01 mars 2009 - 23:42

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Att en minnet uppgraderas till 16/32gb känns väldigt naturligt, på gränsen till självklart... Dock tror jag absolut att även andra hårdvarudelar kommer att uppgraderas, t.ex. kameran och RAM. Kanske också en ny formgivning samt nya färger.

Jag sätter nog mina pengar på en Nano, eller som man säger: en lite mindre modell än vad de har nu.

Jag tror inte på att det kommer någon nano. En mindre iphone med mindre skärm och lägre upplösning skulle väl i praktiken kräva att alla appstore-program måste skrivas om för att fungera... Och appstore är ju typ halva iphones succe och också en stor inkomstkälla för Apple, så det låter orimligt i mina öron..

förhoppningsvis mindre snikna på RAM, så att man slipper alla krascher :blush:

Instämmer till fullo! Om det nu är bristen på RAM som orsakar krascherna eller inte, men det verkar verkligen så.

Postad 03 mars 2009 - 16:38

Kungagravar i Mesopotamien
  • Kungagravar i Mesopotamien
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Totally off the record...

Noterade att Xperia-tråden är uppe i 178 sidor och den här i 129 i skrivande stund. Ungefär 50 sidor fler för en telefon som släpptes senare!

Roade mig med att läsa ett par sidor och, oj vad vi Iphone-användare är lyckligt lottade! Detta är nog orsaken till att aktiviteten här stundtals är låg. Det fungerar helt enkelt! Så här sju månader efter Sverige-lanseringen är det väldigt lite jag irriterat mig på. Någon enstaka hängning... Lite lagg i någon applikation... Men på det stora hela en underbar upplevelse!

Postad 03 mars 2009 - 17:02

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Noterade att Xperia-tråden är uppe i 178 sidor och den här i 129 i skrivande stund. Ungefär 50 sidor fler för en telefon som släpptes senare!

Roade mig med att läsa ett par sidor och, oj vad vi Iphone-användare är lyckligt lottade! Detta är nog orsaken till att aktiviteten här stundtals är låg. Det fungerar helt enkelt! Så här sju månader efter Sverige-lanseringen är det väldigt lite jag irriterat mig på. Någon enstaka hängning... Lite lagg i någon applikation... Men på det stora hela en underbar upplevelse!

Intressant iakttagelse ja. :)

Postad 04 mars 2009 - 07:52

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Finns det någon här, gärna någon som fortfarande har version 2.1 installerad, som har testat att installera Sveriges Radios nya applikation som ligger i AppStore? SR Poddradio heter den.

Jag skulle testa den och får felmeddelandet "Programmet är inte kompatibelt med denna iPhone". Någon som vet vad det är frågan om? ;)

Postad 04 mars 2009 - 08:05

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Finns det någon här, gärna någon som fortfarande har version 2.1 installerad, som har testat att installera Sveriges Radios nya applikation som ligger i AppStore? SR Poddradio heter den.

Jag skulle testa den och får felmeddelandet "Programmet är inte kompatibelt med denna iPhone". Någon som vet vad det är frågan om? ;)

I 2.2.1 (senaste) fungerar det utan problem.

Postad 04 mars 2009 - 15:59

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Här kommer en kommentar från en Xperia-anhängare som spionerar på eran tråd :P . Tror att en WM-lur-anhängare och en Iphone-anhängare har olika angreppsätt för hur man ser på en PDA-telefon. Även jag fashineras av Iphones lättmanövrerade menyer, snygga design och mycket genomtänkta lösningar. Men jag är av den naturen att jag tycker om lite motstånd ;) . Älskar att sitta och pilla och tweaka, göra om och sätta egen prägel och personlighet på mina tekniska prylar. Om man köper en produkt som inte kan allting från början, men har potential för så ofantligt mycket som en WM-lur har, så har man många trevliga timmar av testande och provande innan man slutligen hittar precis den lösningen som funkar för mig. Och då börjar man om med nästa del ... när man äntligen är "klar" så dör intresset och man införskaffar nästa lur :D

..det är väl kanske samma sak som skiljer Linuxfolket från Macfolket, teknikern från slutanvändaren ?

Sen hör det även till en del av charmen i detta forum att det blir lite beefs mellan lägren :) . Så för att spä på beefen mellan Iphone och Xperia så slänger jag in att:
..anledningen att Xperiatråden har mer sidor än Iphonetråden är väl pga av att Xperian är en mer intressant produkt!! :P

Postad 04 mars 2009 - 16:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Sen hör det även till en del av charmen i detta forum att det blir lite beefs mellan lägren ;) . Så för att spä på beefen mellan Iphone och Xperia så slänger jag in att:
..anledningen att Xperiatråden har mer sidor än Iphonetråden är väl pga av att Xperian är en mer intressant produkt!! :P

Blir en produkt mer intressant bara för att man måste tweaka den fram och tillbaka för att få den användbar :). Nej, skämt & sido. X1:an är en bra lur, dock lämpad för en helt annan publik med andra krav. Lever i illusionen att det är så skönt när det bara fungerar och slippa bråka med teknikprylar!

Postad 04 mars 2009 - 16:27

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Här kommer en kommentar från en Xperia-anhängare som spionerar på eran tråd :P . Tror att en WM-lur-anhängare och en Iphone-anhängare har olika angreppsätt för hur man ser på en PDA-telefon. Även jag fashineras av Iphones lättmanövrerade menyer, snygga design och mycket genomtänkta lösningar. Men jag är av den naturen att jag tycker om lite motstånd ;) . Älskar att sitta och pilla och tweaka, göra om och sätta egen prägel och personlighet på mina tekniska prylar. Om man köper en produkt som inte kan allting från början, men har potential för så ofantligt mycket som en WM-lur har, så har man många trevliga timmar av testande och provande innan man slutligen hittar precis den lösningen som funkar för mig. Och då börjar man om med nästa del ... när man äntligen är "klar" så dör intresset och man införskaffar nästa lur :D

..det är väl kanske samma sak som skiljer Linuxfolket från Macfolket, teknikern från slutanvändaren ?

Sen hör det även till en del av charmen i detta forum att det blir lite beefs mellan lägren :P . Så för att spä på beefen mellan Iphone och Xperia så slänger jag in att:
..anledningen att Xperiatråden har mer sidor än Iphonetråden är väl pga av att Xperian är en mer intressant produkt!! :D

Intressant tanke, och kan nog stämma in på en del folk. Jag däremot, är precis som du. Och jag var helt inställd på att jag skulle köpa en Xperia i höstas när den kom. Men efter en timmes pill i telenor-butiken och en stunds pill på iPhone i Telia-butiken så var jag helt förändrad. Kan tilläggas att jag var stor motståndare till iPhone först pga dess värdelösa specs. Men efter att man använt den så insåg man hur lite betydelse dessa egenskaper hade. :)

Sen att man kan tweaka en iPhone i princip lika mycket som Xperia gjorde ju inte saken sämre sen. (när man lärde sig jailbreaka)

Redigerat av endumen, 04 mars 2009 - 16:28.

Postad 04 mars 2009 - 20:10

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Vad svårt det ska vara att söka fram rätt info, jag lyckas inte...

Det gäller då hur man går tillväga om man ska använda sin iPhone mot en ny dator. Jag tänker då främst på mitt antagande att det finns backuper/kontakter/settings/etc sparade genom iTunes på den tidigare datorn. Jag har svårt att se att det skulle vara så lätt att jag bara kopplar in min telefon till den nya datorn med iTunes installerat och det då fungerar från scratch.

Finns det någon hjälpsam själ som kan hjälpa mig lite här? Vad behöver jag tänka på? Jag vill inte sitta med en telefon som i nuvarande läge är jailbreakad men sedan efter sync med ny dator inte längre blir det för den första synken pajjar det samt att den kanske deletar info så som kontakter, inställningar etc.

Postad 05 mars 2009 - 15:59

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Här kommer en kommentar från en Xperia-anhängare som spionerar på eran tråd :D . Tror att en WM-lur-anhängare och en Iphone-anhängare har olika angreppsätt för hur man ser på en PDA-telefon. Även jag fashineras av Iphones lättmanövrerade menyer, snygga design och mycket genomtänkta lösningar. Men jag är av den naturen att jag tycker om lite motstånd :P . Älskar att sitta och pilla och tweaka, göra om och sätta egen prägel och personlighet på mina tekniska prylar. Om man köper en produkt som inte kan allting från början, men har potential för så ofantligt mycket som en WM-lur har, så har man många trevliga timmar av testande och provande innan man slutligen hittar precis den lösningen som funkar för mig. Och då börjar man om med nästa del ... när man äntligen är "klar" så dör intresset och man införskaffar nästa lur :D

Sen hör det även till en del av charmen i detta forum att det blir lite beefs mellan lägren :D . Så för att spä på beefen mellan Iphone och Xperia så slänger jag in att:
..anledningen att Xperiatråden har mer sidor än Iphonetråden är väl pga av att Xperian är en mer intressant produkt!! :D

Men perfekt, SonyEricsson har lyssnat på dig: http://www.theonion....stupid_piece_of
:P

Postad 05 mars 2009 - 17:05

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag har ett högst irriterande problem. All musik (ej videoklipp osv) försvinner spontant ifrån min iPhone om och om igen. Det enda jag kan tänka mig som orsakar detta är att jag av misstag valt att sync min musik i iTunes men det har jag inte. Det står på manually manage music and videos.

Jag kan t.ex. dra över massa låtar till min telefon och spela upp dom. och sedan när jag ska spela dom igen så är alla borta.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Postad 05 mars 2009 - 23:31

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Men perfekt, SonyEricsson har lyssnat på dig: http://www.theonion....stupid_piece_of
;)

Tackar för piken B) ... The Onion är en underbar site, gillar skarpt deras humor!!

Postad 05 mars 2009 - 23:45

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Min personliga åsikt är att X1 är på tok för slö, iPhone är på tok för begränad den ultimata luren är fortfarande Nokia och Symbian 60. Fördelen med iPhone är att den är enkel att lära sig.

Postad 06 mars 2009 - 00:32

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Min personliga åsikt är att X1 är på tok för slö, iPhone är på tok för begränad den ultimata luren är fortfarande Nokia och Symbian 60. Fördelen med iPhone är att den är enkel att lära sig.

Ta inte detta på fel sätt då det är en helt och hållet personlig uppfattning, men jag kan verkligen inte förstå hur man kan föredra/förespråka S60 över iPhone OSX. Det borde nästan vara olagligt att ens försöka jämföra dessa två, eftersom....nej, jag orkar inte ens förklara. För mig känns det så extremt avlägset att ens tänka tanken på att tänka på att ens fundera på att köpa en Nokia, SE, Samsung etc. Iofs har jag inte testat S60 5th Edition som finns i de nya lurarna, bl.a. Nokia 5800 (?), men jag kan inte tänka mig att det överhuvudtaget skulle kunna få mig det minsta intresserad av att köpa en Nokia igen...

Så där, då har jag propagerat tillräckligt ;)

Redigerat av shapic, 06 mars 2009 - 00:33.

Postad 06 mars 2009 - 00:46

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Ta inte detta på fel sätt då det är en helt och hållet personlig uppfattning, men jag kan verkligen inte förstå hur man kan föredra/förespråka S60 över iPhone OSX. Det borde nästan vara olagligt att ens försöka jämföra dessa två, eftersom....nej, jag orkar inte ens förklara. För mig känns det så extremt avlägset att ens tänka tanken på att tänka på att ens fundera på att köpa en Nokia, SE, Samsung etc. Iofs har jag inte testat S60 5th Edition som finns i de nya lurarna, bl.a. Nokia 5800 (?), men jag kan inte tänka mig att det överhuvudtaget skulle kunna få mig det minsta intresserad av att köpa en Nokia igen...

Så där, då har jag propagerat tillräckligt ;)

Jo, och dito kan sägas om Iphones osx B)

Postad 06 mars 2009 - 12:50

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Finns det inte någon som skulle kunna hjälpa mig med en beskrivning eller länk till en sådan, vad det gäller min fråga längst upp på denna sidan? Inlägg #3871

Postad 06 mars 2009 - 13:23

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Finns det inte någon som skulle kunna hjälpa mig med en beskrivning eller länk till en sådan, vad det gäller min fråga längst upp på denna sidan? Inlägg #3871

Det borde gå att kopiera iTunes-databasfilen till den nya datorn. Dvs ta bort iTunes mappen och lägg in den gamla. Jag har gjort så tidigare och då har alla inställningar följt med och det vara bara att synka som vanligt (dvs jag kunde synka både mot jobbets dator och hemma datorn iom att båda identifierade sig på samma sätt).

Kan vara så att du måste välja biblioteket först gången du startar iTunes och på Mac håller du inne Alt/option när du klickar på iTunes, på PC tror jag det är shift. Då får du manuellt välja bibliotek.

Dock kan jag inte ge några garantier att det fungerar så se till att ha allt kvar på din gamla dator tills du ser att det fungerade så att du bara kan synka om ifall något skulle bli korrupt.

Postad 06 mars 2009 - 21:26

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Måste man ha iTunes 8 för att iPhone ska fungera med iTunes eller funkar det också med 7.7?

Postad 06 mars 2009 - 21:41

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Måste man ha iTunes 8 för att iPhone ska fungera med iTunes eller funkar det också med 7.7?

Skulle bli förvånad om den inte fungerade med 7.7. Varför undrar du?

Postad 06 mars 2009 - 21:56

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Skulle bli förvånad om den inte fungerade med 7.7. Varför undrar du?

För att jag tyckte jag läste det för ett tag sedan på ett annat forum, där en kille hade problem med gamla iTunes och iPhone 3G. Men det är kanske lite konstigt som du säger om den inte funkar med 7.7.

Postad 08 mars 2009 - 10:16

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

För att jag tyckte jag läste det för ett tag sedan på ett annat forum, där en kille hade problem med gamla iTunes och iPhone 3G. Men det är kanske lite konstigt som du säger om den inte funkar med 7.7.

Tänkte mer på varför man skulle vilja köra med en gammal version av itunes? har den något som inte 8:an har?

Postad 08 mars 2009 - 11:21

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Tänkte mer på varför man skulle vilja köra med en gammal version av itunes? har den något som inte 8:an har?

För att vissa har problem med den nya iTunes och Windows Vista. De får upp meddelandet "iTunes har stött på ett problem och måste avslutas". Detta har med Quicktime-installationen att göra. Så de laddar ned gamla iTunes istället och så funkar det.

Postad 08 mars 2009 - 12:46

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Nu såg jag på Apples sida att den äldsta versionen man kan ha är iTunes 7.7 för att det ska funka med iPhone. Länk: http://www.apple.com...hone/specs.html

Postad 10 mars 2009 - 15:29

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Är GPS-tjänsten på iPhone 3G gratis att använda, dvs. att man inte behöver ansluta till en operatör etc. och betala per minut? Fungerar den alltså som en vanlig GPS-navigator?

Postad 10 mars 2009 - 15:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Är GPS-tjänsten på iPhone 3G gratis att använda, dvs. att man inte behöver ansluta till en operatör etc. och betala per minut? Fungerar den alltså som en vanlig GPS-navigator?

Väldigt återkommande fråga i denna tråd. Du betalar datatrafik för kartorna iom att du går via google maps. Du har inte automatik navigering som du nog efterfrågar. Finns program att ladda ned som gör den till en mer eller mindre användbar bil-GPS, men Europakartorna är inte släppta än.

Postad 10 mars 2009 - 16:37

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Väldigt återkommande fråga i denna tråd. Du betalar datatrafik för kartorna iom att du går via google maps. Du har inte automatik navigering som du nog efterfrågar. Finns program att ladda ned som gör den till en mer eller mindre användbar bil-GPS, men Europakartorna är inte släppta än.

Ok, sorry. Sökte igenom 15 sidor bara orkade inte söka igenom alla 130 sidor.
Så om jag förstått rätt så gäller Google Maps alltså som vanlig internettrafik och därför betalar man datatrafik. Använder man WLAN så förmodar jag att man inte betalar något från mobilen.

Postad 10 mars 2009 - 17:02

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Ok, sorry. Sökte igenom 15 sidor bara orkade inte söka igenom alla 130 sidor.
Så om jag förstått rätt så gäller Google Maps alltså som vanlig internettrafik och därför betalar man datatrafik. Använder man WLAN så förmodar jag att man inte betalar något från mobilen.

Precis, WLAN är gratis (som regel).

Postad 10 mars 2009 - 20:48

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Någon som har nån uppgift på vad det kostar på ett cirkus när man använder gps:en eller hur mycket Mb det går åt.

Postad 10 mars 2009 - 21:52

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Någon som har nån uppgift på vad det kostar på ett cirkus när man använder gps:en eller hur mycket Mb det går åt.

Du betalar datatrafik för kartorna iom att du går via google maps.

..och inte för GPS:en

för att ta reda på hur mycket data som går åt för dig, nollställ räkneverket, använd "GPS:en", läs av och du får din kostnad i mb

Redigerat av fastball, 10 mars 2009 - 21:52.

Postad 10 mars 2009 - 22:20

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

..och inte för GPS:en

för att ta reda på hur mycket data som går åt för dig, nollställ räkneverket, använd "GPS:en", läs av och du får din kostnad i mb

Nej naturligvis gör man inte det, var kommer man åt räkneverket? Har inte haft fånen mer en ett par dagar, så jag har inte hunnnit med att kolla igenom allt.

Hittade det nu!!!

Redigerat av Unregisteredcb1a50ee, 10 mars 2009 - 22:22.

Postad 10 mars 2009 - 23:15

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Nej naturligvis gör man inte det..

ok, jag tog förgivet att själva gps datat, kostade (kartorna exkluderade) typ själva pluppen eller vad man skall säga..men så var det inte enligt något gps pro på annat forum..så för mig var det en lärdom iallafall

Hittade det nu!!!

kanon :) mye å lära sig i början

Postad 10 mars 2009 - 23:23

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Ska dra till Thailand om 2 veckor och tänkte det kunde vara bra att använda GPSn där om man går vilse eller vill hitta till något ställe. Vill ju inte använda 3g där för då kommer man bli ruinerad kan jag tänka mig, utan vill köra GPS offline. Vilket är det bästa sättet att köra offline? Verkar finnas lite olika program och sätt att göra detta på, vilket är bäst?

Postad 10 mars 2009 - 23:54

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Ska dra till Thailand om 2 veckor och tänkte det kunde vara bra att använda GPSn där om man går vilse eller vill hitta till något ställe. Vill ju inte använda 3g där för då kommer man bli ruinerad kan jag tänka mig, utan vill köra GPS offline. Vilket är det bästa sättet att köra offline? Verkar finnas lite olika program och sätt att göra detta på, vilket är bäst?

läsa shapic's post https://www.minhembi...p;#entry2116014

ta det lugnt med fukten..

Redigerat av fastball, 10 mars 2009 - 23:59.

Postad 11 mars 2009 - 21:01

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Har inte tänkt bada med den. Fan frågan är hur man löser badande och mobil. Man vill ju iinte lämna den obevakad på stranden hmm.

Postad 11 mars 2009 - 23:01

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Har inte tänkt bada med den.

hmm..tänkte att om folk behandlar sin iphone med omsorg i svedala utan fuktluftighet att tala om...så borde risken stiga markant i länder som thailand mfl..

Postad 11 mars 2009 - 23:07

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Får inte offline maps att fungera. Jädra drygt program. FInns det inget smidigare bättre sätt? Försökte ladda ner Phuket med downloadern men när jag ska konvertera till Iphone vill den inte det. Satt och surfade runt som en dåre i en timme på maps i Iphonen, zoomade och hade mig, men när jag gick in i Offline maps sa den att det fanns inga maps att hämta...gahhh blir tokig.

Postad 12 mars 2009 - 11:21

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
en fullmatad kryperad USB sticka tycker jag låter förnuftigt att ta med sig på typ thailandsresor

Postad 12 mars 2009 - 11:51

Unregistered5f928f20
  • Unregistered5f928f20
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har sökt men ej funnet. Min fråga är...
Är det någon som testat koppla ihop sin Iphone med sin digigitala systemkamera, eller en vanlig digitalkamera.
Det sägs att det inte ska fungera. Men visst fan måste det gå med lite olika adaptrar från Iphone 3G's kontakt till en USB mini eller vad ni andra nu har för kontakt i er kamera. Om man fotat i JPEG förståss, inte RAW. Borde väl fungera.

Har ingen Iphone 3g själv, men om någon har möjlighet så får ni gärna testa att ta ett kort, få in bilden i Iphone 3g och sen maila bilden till whatever email för att se så den kommer fram.
(Den ska vara original från telia eller telenor, alltså ej jailbreaked eller nått annat.)

Hänger lite på det om man ska sätta upp den på "handla/önska" listan!

Mvh
Robert

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.