Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 May 2015 - 09:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det visar mer på vad som är fel inom boxningen än något annat, det enda som betyder något är pengar.
Jag hade helt klart bannlyst hustrumisshandlare, våldtäktsmän, mördare etc. om jag drivit en boxningsorganisation, men det är jag det...
Ska man dock hårdra saken så avtjänade Floyd sitt straff och det stod därmed organisationerna fritt att anlita honom, vilket de valde göra.

Likaväl stod det Reebok fritt att dumpa Jones, vilket också gjordes.
UFC kunde valt att stänga av Jones men låtit bältet vara kvar hos honom, skjutit titelfighten på framtiden i avvaktan på dom.
Man kunde rentav låtit fighten vara på och låtsas som ingenting, med risken att man tvingas ställa in på kort varsel om Jones häktas på nytt eller t. ex nekas tillstånd att lämna delstaten.
Precis som för boxningsorganisationerna var det upp till UFC att bestämma, men till skillnad från dessa så valde man en annan väg.

Eller val och val, med den nya Code of conduct som UFC infört efter flertalet skandaler så var saken mer eller mindre klar.
Jon Jones hade redan "gult kort" efter sitt kokainmissbruk, att följa upp detta med veckans eskapader gav automatiskt rött kort.
Hade man inte stängt av honom hade man tappat ansiktet, kanske rentav satt organisationen på spel.
Man hade helt enkelt inte råd att ta chansen, inte ens för en stjärna av Jones kaliber.

När stormen lagt sig så kan man åter ta sig en funderare, om båda parter vill fortsätta så är det återigen upp till UFC att häva avstängningen och låta Jones fightas på nytt.
Men för att svara på din fråga så: Nej, jag ser inte problemet med att stänga av en fighter utan att ha en dom i ryggen.
Självklart får man bedöma från fall till fall, samt ta smällen om man visar sig göra fel, men det är upp till UFC att ta beslutet och de konsekvenser det kan resultera i för sin egen del.

Precis, du ser inte problemet. Jag gör det. Lönlöst att stånga oss blodiga i detta för jag ändrar mig inte min uppfattning om hur ynkligt gjort detta är innan killen ens är dömd oavsett hur långa inlägg du skriver. Kom igen när/om han blir dömd. :)

Postad 01 May 2015 - 23:40

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Inte första stjärnan som sumpar sin karriär och inte den sista heller!

Tråkigt för nästa som får bära bältet att dom inte tog det genom att spöa den bäste.

Postad 02 May 2015 - 06:51

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Inte första stjärnan som sumpar sin karriär och inte den sista heller!
Tråkigt för nästa som får bära bältet att dom inte tog det genom att spöa den bäste.

Förhoppningsvis vinner ju Johnson, då slipper man ju iaf en som Jones redan spöat som mästare. Vore intressant att se om detta vore en chans för Jones att ta sig ur kontraktet med UFC? Dom skulle visa sig tuffa inför media, men kontraktet vågadd dom inte röra :) Det vore ju läge för Bellator att kraftsamla och försöka sno honom.

Postad 03 May 2015 - 09:31

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jaha, det gick ju som väntat. Floyd är helt omöjlig att få träff på :) Märkligt att Maidana lyckades så pass bra som han ändå gjorde.

Postad 04 May 2015 - 14:38

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Boxning suger!

Floyd borde fått flera varningar för både passivitet och att han hela tiden tog tag i Manny och ville kramas.

Skit tråkig match förstår att publiken buade.

Postad 12 May 2015 - 20:53

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
May-Pac sålde sanslösa 4.4 miljoner ppv i USA. Trodde eventuellt den skulle slå DLH-fighten men det här är ju helt makalöst. Synd att Floyd påstår att han ska sluta. Har ju aldrig existerat en som säljer som han gör.

Postad 24 May 2015 - 10:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Såg ni galan inatt? Weidman alltså... Helt brutal. Som Ray Longo säger: "He's a motherfucker!"

Postad 25 May 2015 - 07:42

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Såg ni galan inatt? Weidman alltså... Helt brutal. Som Ray Longo säger: "He's a motherfucker!"

Riktigt underhållande card faktiskt. Rätt galen fight mellan Arlovski och Browne.

Fan vad läskig Johnson är när han börjar veva. Nu ska han bara ha lite cardio.

Postad 25 May 2015 - 09:55

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

vad ska man tycka? Weidman och Cormier är inte fighters utan brottare. Lite tråkigt när det slutar sådär. 

Postad 25 May 2015 - 14:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Inte fighters ....
Såg vi samma fight ?

Var ju en grym fight .
Sen att DC tog nerJohnson var väl inte konstigt efter den starten

Postad 25 May 2015 - 15:29

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

vad ska man tycka? Weidman och Cormier är inte fighters utan brottare. Lite tråkigt när det slutar sådär.

Vad finns det att klaga på?

Weidman är ju otrolig. Hatade verkligen honom pga att han krossade Anderson i match 2. Men killen är ju grym och har vunnit över mig. Vill dock att han ska förlora mot Rockhold.

Postad 25 May 2015 - 18:09

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det är väll klart att de är fighters det jag syftade mer på är att både Cormier och Weidman fick stryk ståendes. Det som räddade dem var att de är brottare (ner på marken och jucka sig till vinst). 

Om det fortsätter såhär så kommer MMA vara brottning/ground and pound om 10 år. Bästa brottaren vinner.

Redigerat av Nema1, 25 May 2015 - 18:10.

Postad 25 May 2015 - 18:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det är väll klart att de är fighters det jag syftade mer på är att både Cormier och Weidman fick stryk ståendes. Det som räddade dem var att de är brottare (ner på marken och jucka sig till vinst).

Om det fortsätter såhär så kommer MMA vara brottning/ground and pound om 10 år. Bästa brottaren vinner.

Nej då, däremot hoppas jag att UFC är borta om tio år.

Tycker du på allvar att Weidman "juckade sig till vinst"? Vitors huvud studsade ju som en basketboll mot golvet.

Kan rekommendera boxning om du vill se högklassig striking. GGG är väl den mest underhållande fightern på hur länge som helst. :)

Postad 25 May 2015 - 19:21

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Nej då, däremot hoppas jag att UFC är borta om tio år.

Tycker du på allvar att Weidman "juckade sig till vinst"? Vitors huvud studsade ju som en basketboll mot golvet.

Kan rekommendera boxning om du vill se högklassig striking. GGG är väl den mest underhållande fightern på hur länge som helst. :)

Jag vill nog ha tillbaka pride. Där var det verkligen action.

Postad 26 May 2015 - 12:59

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag vill nog ha tillbaka pride. Där var det verkligen action.

Absolut, det var ju betydligt roligare än UFC. Synd bara att marknaden ser ut som den gör. Förhoppningsvis gjorde UFC bort sig med Reebok-grejen. Hoppas verkligen det öppnar upp för konkurrenterna.

Postad 26 May 2015 - 20:41

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Absolut, det var ju betydligt roligare än UFC. Synd bara att marknaden ser ut som den gör. Förhoppningsvis gjorde UFC bort sig med Reebok-grejen. Hoppas verkligen det öppnar upp för konkurrenterna.

Det ser jag fram emot men är tveksam om det sker på överskådligt framtid. Strikeforce hade chans men tyvärr köpte UFC upp dem. 

På tal om weedman vs vitor: https://www.youtube....0&v=p9uawfcwVvM

Redigerat av Nema1, 26 May 2015 - 23:01.

Postad 04 June 2015 - 21:11

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Nu är det officiellt att Alexander möter Daniel Cormier. Go big or go home!!!

Redigerat av alexander_e_b, 04 June 2015 - 21:12.

Postad 04 June 2015 - 21:14

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Men vafan... Två killar som förlorat mot Jones ska göra upp om bältet. Dessutom kommer Gustavsson med en förlust i sin senaste fight. Hade varit mer rimligt med Bader som iaf har vinster i ryggen.

Postad 04 June 2015 - 21:31

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Men vafan... Två killar som förlorat mot Jones ska göra upp om bältet. Dessutom kommer Gustavsson med en förlust i sin senaste fight. Hade varit mer rimligt med Bader som iaf har vinster i ryggen.

Så kan man väl inte jämnföra. Det är ju ingen som vunnit mot Jon Jones :/
Nog inte ett helt lätt beslut av Dana White heller....

Postad 04 June 2015 - 21:38

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Så kan man väl inte jämnföra. Det är ju ingen som vunnit mot Jon Jones :/
Nog inte ett helt lätt beslut av Dana White heller....

Jo Matt Hamill :)

Men ser du inte hur löjligt detta är? Gustavsson förlorade mot Jones och blev tokknockad i fighten efter. Cormier förlorade klart men fick ändå en titelfight direkt efter. Som sagt, Bader hade varit mer rimlig. Det var trots allt länge sedan han förlorade mot Jones. Och han skulle ju mött Cormier innan det blev ombokat.

Postad 04 June 2015 - 21:47

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Jo Matt Hamill :)
Men ser du inte hur löjligt detta är? Gustavsson förlorade mot Jones och blev tokknockad i fighten efter. Cormier förlorade klart men fick ändå en titelfight direkt efter. Som sagt, Bader hade varit mer rimlig. Det var trots allt länge sedan han förlorade mot Jones. Och han skulle ju mött Cormier innan det blev ombokat.

Jo om man nu kallar det en förlust. Diskning är diskning.
Nu är jag ju färgad och tycker det är kul för Alex.

Postad 14 June 2015 - 17:59

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
werdum1.jpg

Postad 14 June 2015 - 21:14

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

SKönt att bli av med cain som mästare. Han försvarar sin titel vart annat år och är allmänt tråkig med sin dirty boxning. Yes!!

Postad 14 June 2015 - 22:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Cain förnedrad av en mattkrypare ..
Hahahahhaha....Han hade ju inte en chans

Postad 15 June 2015 - 08:31

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 1

Cain förnedrad av en mattkrypare ..
Hahahahhaha....Han hade ju inte en chans

Mattkrypare... :) Det här öppnar ju upp tungvikten på ett kul sätt. Hoppas på Arlovski som nästa utmanare.

Postad 16 June 2015 - 22:00

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Mattkrypare... :) Det här öppnar ju upp tungvikten på ett kul sätt. Hoppas på Arlovski som nästa utmanare.

Absolut, tycker precis samma lika :)

Postad 17 June 2015 - 01:25

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Jag som alltid gillat Cain men han verkade ju helt borta i den matchen.

Postad 17 June 2015 - 09:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag som alltid gillat Cain men han verkade ju helt borta i den matchen.

Ja, men jag vet inte riktigt om jag håller med Rogan dom försökte få det att låta som att det endast hade med höjden att göra. Werdum kan ju slappna av ganska mycket med tanke på att han aldrig behöver bry sig om nedtagningar. :)
Frågan är hur länge Werdum kan sitta på tronen? Han är ju ganska gammal...

Postad 05 July 2015 - 12:21

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Nu var det längesen ni tjöta de om det + att jag är färgad men tycker att Alex vs Cormier är mycket roligare än Bader. Och ska man få en titelmatch med Baders senaste "vinst"? Nä vi i publiken förlorade på den matchen och ingen vann. Första gången jag sett en halv arena sova under en "fight". Nä finns inga bra utmanare just nu så dom tog dom som gjort bäst ifrån sig mot Jones. Tungviktsdivisionen blev mycket intressant nu även om jag fortfarande har en dålig smak i munnen ifrån Werdum vs Alistar O. Oj vad gnällig jag känner mig just nu...

Postad 05 July 2015 - 16:28

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Nu var det längesen ni tjöta de om det + att jag är färgad men tycker att Alex vs Cormier är mycket roligare än Bader. Och ska man få en titelmatch med Baders senaste "vinst"? Nä vi i publiken förlorade på den matchen och ingen vann. Första gången jag sett en halv arena sova under en "fight". Nä finns inga bra utmanare just nu så dom tog dom som gjort bäst ifrån sig mot Jones. Tungviktsdivisionen blev mycket intressant nu även om jag fortfarande har en dålig smak i munnen ifrån Werdum vs Alistar O. Oj vad gnällig jag känner mig just nu...

Fast hellre att ha med sig en "vinst" in i titelfighten än att nyligen blivit slagen medvetslös. :) Är Werdum - Overeem II påskriven eller vad menar du?

Postad 06 July 2015 - 10:39

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Jag menar att han scoopade sig på rumpan mot A.O och bad honom att krypa ner i hans guard nästan hela matchen och i min högst personliga åsikt tycker att det är en rikig fläck på i en champs record att ha gjort så. Jag förlorade så mycket respekt för honom där så hans bra prestationer efter inte alls imponerat (kanske kommer ändra mig i framtiden + att det är kul med hw champ som vill slåss det erkänner jag).

Sen att Bader har en vinst med sig in i titelmatch, jo visst det står en upp i vinstkolumnen men hur gick det till? Tycker du att det var en prestation värd titelmatch? (nu menar jag inte att Alex förlust är bättre). UFC kommer köra på matcher som säljer och bader kan inte sälja ppv till någon utom vänner och familj (tråkigt för honom). Utom Bader så finns ingen annan än Alex och som jag skrev UFC går för pengarna så valet var nog inte så svårt för dom, sen kanske Alex borde ta en match emellan iallafall så han inte är ringrostig (kanske mot Bader)

Som sagt det är mina åsikter och tankar, UFC kanske tänker annorlunda men då fattar jag inte varför inte Bader fick chansen...

Postad 06 July 2015 - 10:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jaha, du menade så. Trodde/hoppades att deras rematch blivit klar då Overeem har en liten segersvit i ryggen. Han är ju dessutom en ganska besvärlig matchup för Werdum. Tror ändå inte att returen kommer se likadan ut för Werdum har ju förbättrat sin striking enormt sedan förra gången.

Synd att Cormier vann mot Johnson för jag tror att han bara kommer tappa och tappa! Killen är väl 37 år och har börjat få mer och mer knäproblem. Gustavsson borde ha bra chanser.

Postad 06 July 2015 - 12:14

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Man får hoppas på det, Jones sabbade lhw så nu får vi se vad UFC kan göra med resterna. Tror tyvär att det kommer se ut ungefär så som det gör i lhw ett tag. Synd då våran svensk är den som jag tror kan slå Jones. Vi får hoppas på att Alex vinner och Johnson möter Bader och vinner. Så får vi se om det var ett turslag eller om Johnsson är bättre. Vinner Bader en sådan match så har han verkligen förtjänat titelmatch alt. att han avslutar en topp 10 eller 12.

Postad 08 July 2015 - 06:14

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Aldo har dragit sig ur, men ett mycket intressant kort på gång. Skönt att man har semester så man orkar kolla live. Vi får se om Conor klarar av brottare vilket många har haft åsikter om, vi får se Lawler försvara bältet mot Kanadas nästa hopp (?), vi får se hur Gunnar tog en förlust på stora scenen (eller har han gått en sen dess?), vi får se ifall Pickett kan träffa med sin slägga, vi får se Brown på underkortet (!) + mycket mer. På pappret tycker inte jag att det finns en enda dålig match. Jag är peppad till max inför denna helgen iallafall. Vad tycker ni?

Postad 08 July 2015 - 07:28

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Kommer garva om MacGregor förlorar. Är inte så förtjust i honom, men tror att han kanske kan dra nytta av att Mendes inte har ett camp i ryggen. Jag får intrycket av ett tidigare mobboffer som nu försöker spela ball när han snackar. Inte en självsäker alfahanne som exempelvis Ali. Men han är ju enorm för viktklassen och verkar vara jäkligt bra strikingmässigt. Onödigt med interim för övrigt, Aldo har ju inte direkt varit borta länge.

Hoppas för övrigt på Rory trots att Lawler är en gammal favorit. Vet egentligen inte varför, men det är ju roligt med en ung kille från landet. Lite oväntat med en nörd som tar bältet :D Iofs håller jag ju inte på MacGregor så där säger jag ju emot mig själv.

Redigerat av Kamui, 08 July 2015 - 07:29.

Postad 08 July 2015 - 14:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
MacGregor är bara för mycket.

Känns som att allt enbart är ett spel för att sälja sina fighter.

Skulle skratta ihjäl mig om han förlorade.
Hade verkligen velat se Aldo mosa han

Postad 09 July 2015 - 08:32

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Det måste bero på att dom vill straffa Aldo för att han drar sig ur så ofta men jag håller med om att det är onödigt. Dom vill ha irländaren som champ för pengarnas skull. Några dagar kvar tills vi får se om han är så bra som han själv tror.

Postad 09 July 2015 - 08:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Drar han sig ur så ofta? Känns mest som en dålig ursäkt från White.

Postad 09 July 2015 - 21:55

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
5-6 titelmatcher har jag läst någonstans. Det är ganska mycket kan jag tycka men tycker inte att det ska vara ett inrerimbälte nu. Sen tror jag inte att det hjälper att han inte lärt sig engelska på så många år. Skyddar absolut inte ufc i detta men försöker tänka som dom för att finna en förklaring.

Postad 11 July 2015 - 08:35

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Invägningarna färdiga och alla klara vikten. Mendes såg mycket fräshare ut än Conor, vet inte om Ruthless var yr upp på vågen eller om jag såg fel. Ska kolla igen, riktigt bra kort på pappret måste jag säga igen. Laddad inför inatt!

Postad 12 July 2015 - 09:22

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ser man på! Satt och flinade efter första ronden när Mendes kontrollerade det hela, men sen verkade luften gå ur dvärgen :( Bra gjort av MacGregor, ser gärna en rematch framöver där båda fått chansen att förbereda sig optimalt. Känns som att Frankie Edgar hoppas på att MacGregor slår Aldo. Han är skräddarsydd för att spöa irländaren. Förutsatt att inte hakan ger sig.

Jävligt synd om Macdonald... Hade som jag sade varit kul med en ung mästare. Räckte inte hela vägen. Han kommer snart tillbaka.

Postad 12 July 2015 - 11:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Synd att inte Mendes vann.
Var de inte lite tidigt stopp?

Postad 12 July 2015 - 11:14

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Synd att inte Mendes vann.
Var de inte lite tidigt stopp?

Med tanke på hur kort tid det var kvar av ronden, kanske. Starkt jobbat ändå trots hur stora brister han verkar ha i brottningen (tänker på den lustiga armdrag-gifen). Blir spännande att se honom möta Aldo.

Postad 12 July 2015 - 13:27

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Wow vilken gala. Bra matcher härlig stämning!

Postad 12 July 2015 - 16:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Rory måste ju ha haft en duktigt knäckt näsa redan innan sista slaget, tog ju knappt på näsan

Postad 12 July 2015 - 19:49

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Finns en gif där man ser han svimma efteråt när läkaren ska torka bort blod från näsan, så han hade nog lite ont.

http://gfycat.com/Fa...tedIchthyostega

Postad 12 July 2015 - 20:10

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

En tafatt kvinna i kortklänning och högklackat som på avstånd ska torka näsan?? Nån måtta får det väl fan vara?

Postad 12 July 2015 - 20:15

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

En tafatt kvinna i kortklänning och högklackat som på avstånd ska torka näsan?? Nån måtta får det väl fan vara?

Hah, ja hon såg verkligen felplacerad ut. :D

Postad 12 July 2015 - 21:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Aj,han hade nog lite ont i näsan

Postad 14 July 2015 - 00:12

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Väldigt trevlig gala faktiskt. 

Bästa var utan tvekan Lawlers inredningsshow.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.