Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg)
|
16 år sedan |
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 23 June 2010 - 07:14
Inte konstigt att jag var tvungen att fråga här, jag var ju extremt säker på att det fanns en sådan inställning under allmänt i inställningar
Återkommer med skärmdumpar när jag kommer hem från jobbet!
Jag hittar ingen sådan inställning. Valet verkar försvunnit sen uppgraderingen! Och trippelklicka ger fortfarande bara hjälpmedelsalternativ!
Postad 23 June 2010 - 08:30
Angående multitasking... Tar ni bort de multitaskade programmen där nere för att spara batteri, när ni multitaskat färdigt så att säga? Jag stör mig lite på att när man stänger ett program (trycker på hemknappen) så multitaskas ett program automatiskt. Efter ett tag har man en massa program längst ner som man måste stänga manuellt. Jag skulle vilja kunna stänga ett program helt i stället för att det hamnar nere i multitaskingraden. I o f s, så drar de nog inget batteri, så länge det inte är ljud eller GPS inblandat, men ändå...
Postad 23 June 2010 - 10:25
för nu när man trycker 2 gånger på den stora knappen så kommer det upp vad för program man ha en fråga kan man lyssna på spotify nu i bakgrunden bra eller`??? hjäl
Postad 23 June 2010 - 10:29
hur stänger man av program som är igång .
för nu när man trycker 2 gånger på den stora knappen så kommer det upp vad för program man ha en fråga kan man lyssna på spotify nu i bakgrunden bra eller`??? hjäl
Man tar fram de öppna programmen som du beskriver. Sen håller man fingret på ett av dem så att de börjar skaka. Ta sedan bort de du vill.
Ang spotify, så ver jag inte om de uppdaterat sin app för det... Men det kommer i vilket fall.
Postad 23 June 2010 - 10:35
Man tar fram de öppna programmen som du beskriver. Sen håller man fingret på ett av dem så att de börjar skaka. Ta sedan bort de du vill.
Ang spotify, så ver jag inte om de uppdaterat sin app för det... Men det kommer i vilket fall.
okej tack ja det hoppas jag med att det kommer då är det lätt värt betala 99 kr för spotify ha det på när man ute springer =)
Postad 23 June 2010 - 10:43
Ingen som vet varför Push inte fungerar??
Postad 23 June 2010 - 10:46
Har bara en liten fråga angående mailen i iphonen, jag har nu efter uppdateringen lagt till min hotmail och även gmail till email konton i iphonen men jag får inte igång push. Det kommer inget meddelande om att jag fått mail när jag får mail, vad beror detta på ? Jag har aktiverat push i mailen.
Ingen som vet varför Push inte fungerar??
Fungerar som det ska för mig sen igår kväll , var google som hade haft problem med sina synk servrar.
Postad 23 June 2010 - 13:34
okej tack ja det hoppas jag med att det kommer då är det lätt värt betala 99 kr för spotify ha det på när man ute springer =)
Multitaskar du mycket när du är ute och springer?
Postad 23 June 2010 - 13:35
Dessutom har min batteritid blivit helt usel. Har gått åt typ 60% av batteriet på 6 timmar. Då har jag ringt ett kort samtal och skrivit några sms.
Nån som vet vad man kan göra åt dessa problem?
Postad 23 June 2010 - 14:16
Mina dubletter i kontakter via gmailkontakter har fortfarande bubletter och till och med fyrdubbla ibland.
Så testa en fabriks ås kanske om ni har problem med tex push?
Postad 23 June 2010 - 14:19
Multitaskar du mycket när du är ute och springer?
E-X-A-K-T vad jag tänkte när jag läste det men jag lät bli att fråga
Postad 23 June 2010 - 14:37
Fick hur som till slut avinstallera iTunes för att installera den nya. Gick inte att uppdatera bara..
Men uppdatering av luren gick hur smidigt som helst.
Tog ett par minuter.
Var dessutom första gången jag har luren kopplad sedan jag köpte den så fick även lära mig synca den, vilket iof var rätt lätt.. hehe..
Hur som så kan jag nog bara ställa mig i ledet bland de som nu är ännu mer nöjd med min iPhone.
Längtar bara efter Spotifys nästa uppdate så multitaskningen verkligen kommer till nytta..
Postad 23 June 2010 - 15:55
Postad 23 June 2010 - 19:59
Har uppdaterat till iOS 4 men vet någon mer om de nya funktionerna som kom ut. Inte bara de som står på apple hemsida?
Apple verkar inte släppt någon officiell komplett lista. Precis innan man uppgraderade så slängde iTunes upp en popup med hela features-listan. Jag var alldeles för ivrig att uppgradera för att läsa den då
Hittade dock denna changelog som verkar rätt grundlig:
- Multitasking support for third-party apps*
- Multitasking user interface to quickly move between apps
- Support for audio apps to play in the background
- VoIP apps can receive and maintain calls in the background or when device is asleep
- Apps can monitor location and take action while running in the background
- Alerts and messages can be pushed to apps using push and local notifications
- Apps can complete tasks in the background
- Folders to better organize and access apps
- Home screen Wallpaper*
- Mail improvements
- Unified inbox to view emails from all accounts in one place
- Fast inbox switching to quickly switch between different email accounts
- Threaded messages to view multiple emails from the same conversation
- Attachments can be opened with compatible third- party apps
- Search results can now be filed or deleted
- Option to select size of photo attachments
- Messages in the Outbox can be edited or deleted
- Support for iBooks and iBookstore (available from the App Store)
- Photo and Camera improvements
- 5x digital zoom when taking a photo**
- Tap to focus during video recording**
- Ability to sync Faces from iPhoto
- Geo-tagged photos appear on a map in Photos
- Ability to create and edit playlists on device
- Calendar invitations can be sent and accepted wirelessly with supported CalDAV servers
- Support for MobileMe calendar sharing
- Suggestions and recent searches appear during a web search
- Searchable SMS/MMS messages**
- Spotlight search can be continued on web and Wikipedia
- Enhanced location privacy
- New Location Services icon in the status bar
- Indication of which apps have requested your location in the last 24 hours
- Location Services can be toggled on or off for individual apps
- Automatic spellcheck
- Support for Bluetooth keyboards*
- iPod out to navigate music, podcasts and audiobooks through an iPod interface with compatible cars
- Support for iTunes gifting of apps
- Wireless notes syncing with IMAP-based mail accounts
- Persistent WiFi connection to receive push notifications*
- New setting for turning on/off cellular data only**
- Option to display the character count while composing new SMS/MMS**
- Visual Voicemail messages can be kept locally even if they have been deleted from the server**
- Control to lock portrait orientation*
- Audio playback controls for iPod and third-party audio apps*
- New languages, dictionaries and keyboards
- Accessibility enhancements*
- Bluetooth improvements
- Better data protection using the device passcode as an encryption key* (Requires full restore)
- Support for third-party Mobile Device Management solutions
- Enables wireless distribution of enterprise applications
- Exchange Server 2010 compatibility
- Support for multiple Exchange ActiveSync accounts
- Support for Juniper Junos Pulse and Cisco AnyConnect SSL VPN apps (available from the App Store)
- More than 1,500 new developer APIs
Postad 23 June 2010 - 21:00
Jag hittar ingen sådan inställning. Valet verkar försvunnit sen uppgraderingen! Och trippelklicka ger fortfarande bara hjälpmedelsalternativ!
Detta suger ju enormt om man inte kan ändra vilka funktioner man vill ha längre som snabbval..
kameran är ju sjuuuukt snabb nu också, samtidigt som min batteritid är överdrivet mycket bättre. Känns som att det är minst dubbelt så bra!
Men är detta slutet för wikiappen eller?
Postad 23 June 2010 - 21:12
Apple verkar inte släppt någon officiell komplett lista. Precis innan man uppgraderade så slängde iTunes upp en popup med hela features-listan. Jag var alldeles för ivrig att uppgradera för att läsa den då
Hittade dock denna changelog som verkar rätt grundlig:
jag hittade listan översatt till svenska till dem som vill ha det
1) Multitasking, den största nyheten som gör det möjligt att starta och hantera flera applikationer samtidigt
2) Dra en app på en annan för att lägga dem på en Mapp
3) Trådade meddelanden i mailet
4) Inkorg där alla dina konton är samlade
5) Möjlighet att ha flera Exchange-konton
6) Bild på kontakter i mailet
7) Game center
Skapa spellista i iPod
9) Ta bort spellista iPod
10) Bytbar bakgrundsbild
11) Synkronisering av anteckningar med MobileMe, Gmail…
12) Photos.app kompatibelt landskap läge
13) Photos.app hanterar evenemang
14) Photos.app hanterar ansikten
15) Photos.app hanterar ställen
16) Teckenräknare i SMS
17) Lockscreens lösenord accepterar annat än 4 siffror
18) Lokal Push
19) Kalender affischerar födelsedagar
20) Spotlight söker också webben
21) 5X-zoom för kameran
22) Hantering av IPV6 i WiFi:n
23) Bluetooth stöd för tangenten
24) Ikon-animering vid upplåsning
25) iAd reklam
26) iBooks Store
27) Auto fokus i videor
28) Lokaliseringensikonen visas på status bar
29) Förslag för stavningskontroll
30) Möjlighet att trimma bilder innan utskick
31) Rotation av bilder
32) Ny presentation av album i iPoden
33) Ny ikon för räknaren
34) Ny ikon för dictafonen
35) En ny dock
36) VPN SSL
37) Placera en landmärken på kartor
38) Sökning bland dina SMS
39) Nya placeringar för vissa tecken på det virtuella tangentbordet
40) Välj hur de internationella tangenten ska rangordnas
41) Nytt kort för att skapa en kontakt
42) Ta bort post efter sökning
43) Justering av typsnitt i larm, kalendrar, meddelanden och anteckningar
44) Importering av kontakter via CardDAv
45) Avaktivering av applikationsnotifieringar vid borttagning
46) Förslag av Google i Safari
47) Borttagningen av animeringen vid navigering på Springboard
48) Väderikonen lätt modifierad
49) Kameraikonen lätt ändrad
50) Anteckningar-ikonen också lätt modifierad
51) iPod-ikonen lätt modifierad
52) Aktier-ikonen lätt ändrat
53) Klocka-ikonen lätt ändrad (något större)
54) Aktiveringen och avaktiveringen av lokalisering, möjlighet att reglera enskilda application
55) Visa sajtens titel i historiken i Safaris adressfält
56) Trådlösa applikationer för företag
57) E-post säkerhet för företag
58) Aktivera uttal av korrigeringsförslag
59) iPod: aktivera visning av text på låtar
58) Direktlänk till kalendern för ett datum (länken till telnr, epost, webbsajt, nätadress från ett mail osv)
59) Ny presentation av lokaliseringsikonen
60) Förhandstitt av bifogade filer i mailet
61) Safari : rutan ”Google” omdöpt till ”Sök”
62) Flytta e-post till annan adress
63) Ingen mer knappen med direkt länk Maps från kompassen
64) Mobile device management för företag
65) Stöd för Exchange 2010
66) Inte längre ”Ta bort”-knapp utan ”Arkivera”
67) Spotlight söker på Wikipedia
68) International assist : Amerikanska prefix
69) Spotligth affischerar nu utrymmet ”bästa resultat”
70) Mail stöder nu alias.
71) Uppspelning av YouTube-videor direkt i Safari
72) Safari : Sista bokmärksmappen du har sparat i lagras i minnet.
73) Aktivera eller avaktivera cellulära data
74) Val av form på tangenten på ett visst språk (Azerty, Qwerty ost)
75) Kontakter: länka till en ny kontakt
76) Spotlight : Sökning i dina SMS
77) Ge bort en applikation från App Store
78) Spotlight : sökning med namnet på utgivaren.
79) Öppna en fil med en dedikerad applikation från Mail
80) Persistant Wifi även i standby-läge
81) Nyheter i Nike+
82) Stöd för Brailleskrift för voice over
83) Tillgänglighet : Alphabet Radio
84) Tillgänglighet : ändring av rington
85) Nytt språk för röststyrning: danska.
86) Nytt virtuellt tangent: Cangjie (traditionell kinesika)
87) Nytt virtuellt tangent: Wubihua (traditionell och förenklad kinesiska)
88) Byte av tangent genom att hålla jordklot-ikonen nedtryck
89) Uppspelning av Youtube-video i stående läge
90) ”!” på ikonen meddelande när ett SMS misslyckade att skickas
91) iPod-styrknapparna nu i dockning på multitaskingen
92) Låsning av skärmens orientation
93) Dela filer i iTunes
94) Länk till kalendern för att skapa en händelse från en e-post genom att klicka på ett ord som ”I morgon”, ”Kväll” osv
95) Förekomsten av ett litet ”+” på iTunes som indikerar att applikationen är kompatibelt med iPad.
96) Ikoner som har en genomskinlig bakgrund har en svart bakgrund på App Store
Postad 24 June 2010 - 05:41
Postad 24 June 2010 - 06:36
Hur i &%¤#!!! tar man bort wallpapper?? Vill ha den vanliga svarta tillbaks.
Verkar inte finnas något val att inte välja någon bakgrundsbild. Du får väl lägga in en svart bild på telefonen då och välja den
Postad 24 June 2010 - 07:14
Hur i &%¤#!!! tar man bort wallpapper?? Vill ha den vanliga svarta tillbaks.
Lägg in en helsvart bild som bakgrundsbild?
Postad 24 June 2010 - 08:14
Det känns som att Apple nu med iOS4 börjar tappa enkelheten i sin mobil. Har ett antal icke teknikintresserade kompisar/släktingar som har iPhone och får gratissupport av mig
Styrkan i iPhone har bland annat varit det väldigt enkla menysystemet: In i app - ut ur app. Du har aldrig behövt fundera på att stänga av appar när telefonen blir seg eller starta om telefonen med jämna mellanrum för att bibehålla prestandan. Detta har i min mening gjort det möjligt för "icke-nördar" att faktiskt ta sig an en smartphone och utnyttja dess fulla potential.
Tycker nu att Apple börjar krångla till menysystemet med iOS4. Har redan situationen med min fru som inte riktigt förstår det här med program som är igång, hur man switchar emellan och hur/varför man skall stänga av de på ett nytt sätt. Hon ville även som andra i forumet påpekat direkt gå tillbaka till svart bakgrund på mobilen efter uppgraderingen. Något som jag löste med en svart bild.
Tror att Apple bör göra följande i kommande patchar för att inte tappa mark bland "icke-nördarna".
1. Ge möjlighet att sätta multitasking av/på.
2. Göra det möjligt att snabbt stänga av alla appar som är igång (idag är det alldeles för många moment att stänga av appar som är igång).
3. Eventuellt ha en lista där man kan ställa vilka appar som skall stängas ner respektive få del av multitasking när man trycker homeknappen.
Postad 24 June 2010 - 10:53
Postad 24 June 2010 - 12:03
Hur e det med att Ge bort program?
Redigerat av mathias15, 24 June 2010 - 12:05.
Postad 24 June 2010 - 12:25
Postad 24 June 2010 - 12:44
Dubbelklicka på homeknappen så får du upp "Multitaskingmenyn".Hur gör med Multitasking?
Om du tittar på en betalApp i Appstore så finns numera en knapp som heter "Gift This App"! Klicka på den!Hur e det med att Ge bort program?
Postad 24 June 2010 - 13:18
Om ni trivs med 3.1.3 , finns ingen anledning att uppgradera till OS 4. Jag ångrar mig fet.
Skojar du? Med en 3GS?
Postad 24 June 2010 - 13:32
IMG_0559.PNG 220.63K
0 Antal nerladdningar
Postad 24 June 2010 - 13:37
Jag har gjort samma sak, sorterat alla mina appar i ordning för det tar mindre plats och ser clean ut. Gillade din bakgrundsbild.Tänkte jag skulle dela med mig av min nya "look". Map Mania! Gick från 11 nästan fulla sidor till 4. Har attityden att Appar jag använder dagligen inte skall hamna i en mapp. Så detta är sidan med sorterade använder-sällan-appar:
Postad 24 June 2010 - 13:45
En stackare på jobbet uppgraderade sin vanliga iPhone 3G till iOS4. Det rekommenderar jag inte. Långsammare "skit" får man leta efter. Många funktioner saknades även helt. Däremot tycker jag att iOS4 är ett stort lyft på min 3Gs. Grymt bra! Verkar inte som folk har insett hur mycket bättre 3Gs är än gamla 3G:nSkojar du? Med en 3GS?
Ett tips är att även dra en mapp till "docken". Har en favorit-mapp därJag har gjort samma sak, sorterat alla mina appar i ordning för det tar mindre plats och ser clean ut. Gillade din bakgrundsbild.
Postad 24 June 2010 - 13:50
Jaha, ska kika på detTack, bakgrundsbilden är en av de som slängs med från Apple!
Jag är väldigt nöjd med min 3GS just nu och ser faktiskt ingen anledning att byta till 4G än, det är ju nästan samma telefon men 4G har bättre bla kamera och videosamtal som jag aldrig använder.
Postad 24 June 2010 - 16:27
Är det någon som kan tipsa om något bra fodral till telefonen, typ silikon, heltäckande, tåligt. Har hittat en del sidor som säljer dem så jag är inte ute efter specifika ställen man kan hitta dem på. Utan mera tips på just ett skal/skydd, inte en butik.
Tack på förhand
Postad 24 June 2010 - 19:20
Jag skulle önska att ett trippelklick på hemknappen gjorde att programmet du har framme lägger sig i multitaskraden. Ett vanligt klick stänger programmet som det gjorde innan. Dubbelklick tar fram multitaskraden.
Som det är nu läggs ju vartenda program du använt i multitaskraden, tills du väljer att manuellt stänga av det (en lite omständig process...).
Jag vill själv välja vilka program som ska multitaskas, för det är ju inte så ofta man gör det...
Någon som håller med?
Postad 24 June 2010 - 22:25
Trodde inte att jag skulle skriva detta, men jag är lite missnöjd med sättet som man multitaskar på...
Jag skulle önska att ett trippelklick på hemknappen gjorde att programmet du har framme lägger sig i multitaskraden. Ett vanligt klick stänger programmet som det gjorde innan. Dubbelklick tar fram multitaskraden.
Som det är nu läggs ju vartenda program du använt i multitaskraden, tills du väljer att manuellt stänga av det (en lite omständig process...).
Jag vill själv välja vilka program som ska multitaskas, för det är ju inte så ofta man gör det...
Någon som håller med?
till 100%. Det var därför jag skrev tidigare att de som är nöjda med 3.1.3 ska skippa uppgraderingen till OS4. zined78 bara undrade varför jag skrev det.
Redigerat av x-rat3d, 24 June 2010 - 22:25.
Postad 24 June 2010 - 22:42
Vet att det är mycket med nya iOS4 och så, men jag tänkte bryta trenden.
Är det någon som kan tipsa om något bra fodral till telefonen, typ silikon, heltäckande, tåligt. Har hittat en del sidor som säljer dem så jag är inte ute efter specifika ställen man kan hitta dem på. Utan mera tips på just ett skal/skydd, inte en butik.
Tack på förhand
har du provat belkinskydd? Jag är så nöjd med skydden som belkin gör att jag enbart köper dem och inget annat. Visst de blir för lösa efter ca 2 - 3 månader (silikonen blir för slapp), men mobilen blir grymt mycket mer stötålig - och jag har inte en enda repa på min iphone. Den ser helt ny ut om jag tar av skyddet och filmen för skärmen.
Postad 25 June 2010 - 10:51
Jag tycker den här multitaskingen är överlägsen andra på mobiler. Appsen som är uppdaterade är redo och man är inne i dom direkt genom fast-task-switching. Program som jag velat ha i bakgrunden funkar hur bra som helst. Och det bästa är att jag inte behöver oroa mig över batteriet eller stänga av nånting. Underbart!
Googla om ni vill ha en svart bakgrund. Kan inte vara så svårt. Ni är knappast ensama. Om ni inte orkar/kan fixa själva förstås.. 480x360 pixlar svart färg...
Redigerat av uppviglare, 25 June 2010 - 10:53.
Postad 25 June 2010 - 11:35
Om det gäller ett musikprogram som stödjer multitask måste man iofs pausa musiken innan man avslutar för att ljudet inte ska fortsätta, men det kan väl inte vara så svårt?
Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 25 June 2010 - 11:36.
Postad 25 June 2010 - 14:33
Håller med, vadå? vill man inte multitaska är det bara att ignorera dubbelklick på homebutton, bara att "avsluta" som vanligt... suck
Om det gäller ett musikprogram som stödjer multitask måste man iofs pausa musiken innan man avslutar för att ljudet inte ska fortsätta, men det kan väl inte vara så svårt?
Precis.. Och pausa musiken får man ju göra om man använder iPoden också, så det är vare sig nytt eller speciellt svårt.
Det jag stör mig på är att folk tror att man behöver avsluta programmen. Verkar ha spridits inom bloggar genom att man märkt att man kan göra så, så tror folk att man måste. Det funkar inte så med iOS 4. Det är en av sakerna som är så bra med Apples multitasking, att man inte behöver oroa sig över sånt. Det e bar å åk
Postad 25 June 2010 - 20:41
Men skojar ni? Allt är fortfarande lika lätt och man behöver verkligen inte stänga av apps.. App-switchern är för att man ska kunna hoppa snabbare mellan apps man grejar med och man behöver inte "stänga av" apps. Allt är fortfarande lika enkelt, om inte enklare, och Apple har verkligen inte misslyckats med detta.
Jag tycker den här multitaskingen är överlägsen andra på mobiler. Appsen som är uppdaterade är redo och man är inne i dom direkt genom fast-task-switching. Program som jag velat ha i bakgrunden funkar hur bra som helst. Och det bästa är att jag inte behöver oroa mig över batteriet eller stänga av nånting. Underbart!
Googla om ni vill ha en svart bakgrund. Kan inte vara så svårt. Ni är knappast ensama. Om ni inte orkar/kan fixa själva förstås.. 480x360 pixlar svart färg...
Håller med, vadå? vill man inte multitaska är det bara att ignorera dubbelklick på homebutton, bara att "avsluta" som vanligt... suck
Precis.. Och pausa musiken får man ju göra om man använder iPoden också, så det är vare sig nytt eller speciellt svårt.
Det jag stör mig på är att folk tror att man behöver avsluta programmen. Verkar ha spridits inom bloggar genom att man märkt att man kan göra så, så tror folk att man måste. Det funkar inte så med iOS 4. Det är en av sakerna som är så bra med Apples multitasking, att man inte behöver oroa sig över sånt. Det e bar å åk
Jag är väl medveten om Apples sätt att pausa programmen för att minska belastningen och batteriförbrukningen och jag har inget problem med att lämna program öppna.
Hmm... Hade börjat skriva ett långt inlägg om hur fel ni har och att min telefon måste fungera olikt era osv... Insåg nu mitt misstag och lägger mig platt.
Jag har ju inte insett att multitaskingen ligger i de vanliga ikonerna och att det jag kallar multitaskraden är ett sätt att snabbt switcha mellan de senast använda programmen... Fel av mig.
Har dock stört mig på att när jag har trott att jag skulle fotografera, så har kameran börjat filma i stället, då det var det jag gjorde senast jag använde kameran. Men det lär väl man sig kolla antar jag.
Så nu uppskattar jag i stället funktionen. Jag använder telefonen som vanligt och vänjer mig vid att alla programmen kommer att vara som de var när jag senast tryckte på hemknappen. Och vill jag multitaska, dubbelklickar jag bara.
Tack för insikten! Och tack Apple... Började nästan tvivla, men nu är jag glad att jag hade fel.
Måste ändå bråka och önska att det fanns ett sätt att stänga programmet helt, så att man slipper pausa musiken.
Postad 25 June 2010 - 21:50
Jdubbelklickar jag bara.
Tack för insikten! Och tack Apple... Började nästan tvivla, men nu är jag glad att jag hade fel.
Måste ändå bråka och önska att det fanns ett sätt att stänga programmet helt, så att man slipper pausa musiken.
*bump*
Redigerat av x-rat3d, 26 June 2010 - 01:20.
Postad 26 June 2010 - 09:15
Programmen körs inte i bakgrunden på det "vanliga" sättet i iOS4. Och körs dom i bakgrunden vet du förmodligen om det. Som t.ex Freerunner som trackar GPS-datan om du startar en aktivitet. Men det vet man ju om. T.ex tackvare iconen i aktivitets-baren.. OSV...
Jag personligen är otroligt nöjd med hur multitaskingen funkar i iOS 4! Helt perfekt för en mobil tycker jag.
Postad 26 June 2010 - 10:48
Vet att det är mycket med nya iOS4 och så, men jag tänkte bryta trenden.
Tack på förhand
Hej, beror på hur tåligt det ska vara. Jag har ett Otterbox defender, och det är fulare än de flesta står ut med men tål däremot det mesta...Det har ett inre svart plastskal integrerat med en genomskinlig hårdplast över displayen samt ett yttre siliconhölje utanpå. Detta skydd gör det tämligen riskfritt att tappa telefonen både i stengolv eller i pooler.
För mig passar det bra som har med telefonen på gymet, när jag springer, åker inlines eller liknande. Nackdelen är att telefonen ser ut som något som borde sitta på en slang till en dykregulator... Tycker du att det skyddet är för klent har Otterbox en ännu värre variant som du kan släppa ned i tröskverk eller köra över med traktor utan att telefonen skadas...
Postad 28 June 2010 - 13:35
Själv är jag stor fan av skydd från Belkin. Har själv ett svart Grip Vector. Gillar hur det täcker alla hörn ordentligt samtidigt som inte telefonen blir klumpig. Även bra respons över "home"-knappen.Är det någon som kan tipsa om något bra fodral till telefonen, typ silikon, heltäckande, tåligt. Har hittat en del sidor som säljer dem så jag är inte ute efter specifika ställen man kan hitta dem på. Utan mera tips på just ett skal/skydd, inte en butik.

http://www.belkin.co...oduct_Id=492862
Postad 28 June 2010 - 20:01
Själv är jag stor fan av skydd från Belkin. Har själv ett svart Grip Vector. Gillar hur det täcker alla hörn ordentligt samtidigt som inte telefonen blir klumpig. Även bra respons över "home"-knappen.
http://www.belkin.co...oduct_Id=492862
Håller med,ett suveränt skydd som ger ett bra grepp om nallen.
Redigerat av 16, 28 June 2010 - 20:08.
Postad 28 June 2010 - 21:44
Håller med,ett suveränt skydd som ger ett bra grepp om nallen.
Är det någon mer än jag som gärna har skal som skyddar nallen men som stör sig på att man måste dra av det var gång man ska dock den?
Har docka till datorn samt klockradio i sovrummet.
Hade ju varit guld om det släpptes insatser som passar till de olika skydden.
Postad 29 June 2010 - 10:14
Är detta ngt skämt? En lista på tidigare använda appar? Är det ngt jag missat?
Postad 29 June 2010 - 11:43
"Multitasking"
Är detta ngt skämt? En lista på tidigare använda appar? Är det ngt jag missat?
Ja, du har helt missat hur det fungerar.
Det du får fram genom dubbeltryck på Home-knappen är inte en lista på appar som är "igång" utan en lista på senast använda appar, den har inget med multitasking att göra. Multitaskingen i sig ligger i var app, om utvecklaren har inkluderat stöd för det eller ej.
Postad 29 June 2010 - 12:19
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
48 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?