Har en liten fråga. Håller på att köra 24h på Nurnbergring och efter 3h körning dök "time limit 60min" upp nere i högra hörnet. Den tickade neråt.
Någon som vet vad den innebär. Vill ju inte gärna börja om i onödan.
/Conny
21 relaterade trådar
Postad 27 december 2011 - 09:30 Har en liten fråga. Håller på att köra 24h på Nurnbergring och efter 3h körning dök "time limit 60min" upp nere i högra hörnet. Den tickade neråt. Någon som vet vad den innebär. Vill ju inte gärna börja om i onödan. /Conny Postad 27 december 2011 - 09:51 Postad 27 december 2011 - 10:56 Postad 27 december 2011 - 11:28 Postad 27 december 2011 - 11:58 Nu har jag bara 10min kvar på klockan... Postad 03 januari 2012 - 23:20 Postad 04 januari 2012 - 09:12 sök funktion för att hitta endast svenska spelar, det är riktigt dåligt. var ett tag sedan jag körde Gran Turismo nu.. men du kan ju adda mig så kan vi köra någon kväll.. PSN ID: KYLSPRAY Postad 04 januari 2012 - 09:48 ![]() Kan adda dig nästa gång jag spelar, jag har dock 2 små barn så jag är online väldigt sporadiskt. Postad 04 januari 2012 - 14:09 japp bara att skicka iväg en friend req. Postad 05 januari 2012 - 16:27 Nya GT-R 2012 black edition och Redbull X är galet bra bilar! ![]() +1500bhp!! Postad 06 januari 2012 - 01:47 ![]() Postad 06 januari 2012 - 12:41 Bilder finns i mitt galleri. Då blir det så mycket roligare också. Är nu på level 22 och kör Extreme series. Riktigt kul! Så länge man har en bra bil. Redigerat av joakim123, 06 januari 2012 - 12:47. Postad 06 januari 2012 - 13:15 ![]() Postad 06 januari 2012 - 14:09 Redigerat av joakim123, 06 januari 2012 - 14:12. Postad 07 januari 2012 - 17:01 Postad 07 januari 2012 - 20:32 Postad 07 januari 2012 - 21:44 ![]() Postad 11 januari 2012 - 21:57 Men det som störde mig att det var att man kan köpa bilarna i spelet med :\ come on and race mvh Korgalen Postad 13 januari 2012 - 22:45 http://us.playstatio...ex.htm?a_id=488 Men har inte testat än, så tänkte kolla om ni stött på samma problem? Bilarna finns där men det står att jag måste installera om packen. Postad 13 januari 2012 - 23:15
Du har säkert löst det själv vid det här laget.... du måste ha startat 4-timmars på Ringen istället för 24-timmars, eller hur? Sedan måste du välja fler förare än en innan racestart. Står det att du kan ha 4 stycken B-specförare klickar du på de 4 du vill använda. Sedan byter spelet förare automatiskt vid varje pitstop. Postad 18 januari 2012 - 12:42 Någon annan som spelar just nu? Lägg gärna till Walkir ![]() Postad 18 januari 2012 - 14:55 Det är nog många som skulle uppskatta en jämförelse av din upplevelse när du väl spelat 10-20 timmar. Postad 18 januari 2012 - 15:26 ijocke Har fortfarande strul med min DLC på nya rallypacken: http://community.eu....w/td-p/14783457 Hoppas få hjälp där, annars kanske någon här kan hjälpa mig? Postad 19 januari 2012 - 11:40 Är lvl 16 (A-Spec) här nu samt har 2st lvl 15 B-Spec förare. Jfm Forza 4 så slogs jag först över hur stelt GT5 upplevdes, men denna känslan försvann när jag väl började lite roligare banor. Just banorna är det som lyfter GT5 enligt mig. Kanske beror det på att jag inte spelat Gran Turismo seriöst sedan GT3. GT4 tröttnade jag väldigt snabbt på pga av allt grindande (körde mest samma bil om och om igen). Det var även detta som fick mig att lockas över till Forza Motorsport. Forza kändes helt enkelt som en befrielse och mycket "roligare" spel än Gran Turismo serien. En sak jag gillar i GT5 är hur man blir mer utmanad som spelare än i Forza 4. Man måste ta körkort, man är mer låst till en viss bil etc. Jag får bevis på att jag blir en bättre förare. I Forza är det lätt att väja lättjans väg och spola tillbaka lite för att köra om en kurva i ett befintligt lopp. Vill man utmanas i Forza, så är det Rivals och onlineläge som gäller. Klassificeringen av bilar i Forza är däremot långt mycket bättre än i GT5 enligt mig. Det är svårare att ställa upp med en övertrimmad bil i ett lopp och bara glida igenom hela banan. Istället spenderas tid på att trimma bilen för en specifik klass (A600, S700 etc.). Trimmdelarna är också mer genomtänka med "riktiga" namn och delar från olika tillverkare. Dvs inga generiska +1 uppgraderingar som i Gran Turismo. Det är även möjligt att byta motor och drivning (RWD, FWD, 4WD) helt (vilket givetvis påverkar tidigare trimmdelar) på många bilmodeller. Bara däcken och fälgar (olika storlekar och vikt) i sig finns i en uppsjö varianter där lufttryck, bredd och profil påverkar bilens egenskaper. Men även om Forza 4 är bättre på mycket av det som finns där, så går det inte att blunda för att GT5 är ett mycket större spel på alla sätt och vis. Bara en sådan sak som att det går att köra på asfalt, grus, snö och en våg vägbana, där Forza 4 endast har torr asfalt. Vädret tillför även mycket i GT5 där Forza endast har statiskt väder utan nederbörd (där man i bästa fall kan välja mellan morgon, middag eller kväll). Synd bara att bilarna i sig känns lite opersonliga i GT5 och att bara byta färg på bilen är en pina. Som tur är ser man inte bilen när man väl kör ![]() I annat tycker jag denna tråden från SweClockers sammanfattar det hela bra: http://www.sweclocke...an-turismo-5-a/ Både GT5 och Forza 4 är två riktigt grymma spel värda att spelas ![]() GT5 gillar jag för biltyper, banorna och variationen, Forza 4 gillar jag för bilarna (bilmärken), trimning och dess enkelhet. De kompletterar varandra helt enkelt perfekt. Postad 20 januari 2012 - 21:13 Redigerat av joakim123, 20 januari 2012 - 21:14. Postad 22 januari 2012 - 01:40 400PP Rome City / 3 Laps 500PP Tokyo Route 246 / 3 Laps 650PP Madrid City / 5 Laps http://www.youtube.c...h?v=0tZvPdJHbQA Postad 23 januari 2012 - 13:23 Mange Postad 23 januari 2012 - 15:06 vad tycker du nu jämfört med en del forza 4 spelande? Postad 23 januari 2012 - 15:29 Försökte köra online igår i en svensk grupp, 1 svensk.... Postad 23 januari 2012 - 17:42
Låter som en bra ide Joakim, jag spelar gärna GT5 online ![]() Vad har du för du för PSN id så jag kan lägga till dig? /TC Postad 23 januari 2012 - 20:45 Är online då och då någon gång efter 20-22, försöker få lite tid varje dag men det är inte det lättaste med 2 barn och fru ![]() Postad 25 januari 2012 - 09:52 Skrev det ett par inlägg upp ![]() Postad 25 januari 2012 - 11:18
Ok, men körkänslan som är det viktigaste. GT5 har jag iofs med liggandes, så kan ju ta tag i det och testa. Bör nog ge det en chans till med Fanatec ratten ![]() Postad 25 januari 2012 - 11:22 Jag har alltid gillat Forza riktigt mycket. Skönt spel, bra känsla i bilarna osv. Nu har jag ju skaffat en Thrustmaster ratt som bara är kompatibel med Ps3 och har därför börjat spela GT5 igen, första gången jag spelade det körde jag en bana och sen stängde jag av och har inte spelat på nästan ett år. Bilarna kändes tråkiga, stela och det var ingen fartkänsla. Men nu, efter väldigt många timmars spelande så inser jag mer och mer att GT5 är mer en simulator än ett arkadspel (som jag trodde det var innan). Gillar verkligen spelet, känslan i bilarna osv, visst hjälper ratten och pedalerna till otroligt mycket för känslan, men spelet är sjukt bra (trots några otroligt sega saker). Igår fick jag hem ett nytt säte som jag tänkte använda tillsammans med min Xbox-ratt och Forza, spelade Forza lite snabbt igen och märkte vilken otrolig skillnad det är mellan spelen. Forza är mycket snabbare, snyggare, fräschare, och detta beror så klart på att det är nytt om man jämför med GT5. Men känslan i spelet är för mycket arkad för mig nu. Detta trodde jag aldrig jag skulle säga, jag som älskade Forza så mycket.... Det kan bero på min kassa ratt, men sen är spelet så klart så. Nu har jag fördelen att faktiskt inte behöva välja, så när jag vill köra arkad-race så kan jag köra Forza, men vill jag köra lite mer "krävande" så spelar jag GT5. En bra kombo! Men jag önskar mig ett spel som utvecklarna av GT och Forza gör tillsammans. Tänk vilket brutalt spel det skulle bli! Postad 25 januari 2012 - 12:53 Blev lite tänd nu att testa Gran Turismo efter jobbet med ratten och se om det är skoj. Gjorde lite som dig, körde någon timme och sen har det legat och samlat damm.. Nu släpper dom tydligen GTR till xbox enligt cdon.. Ska bli intressant. Om jag inte hinner att skaffa mig det till PC först. Mest nyfiken på Gran turismo är jag vad gäller rally delen om det blir roligare med ratten.. Blev det ett Rseat EVO eller? Postad 25 januari 2012 - 13:06 Hade jag vetat detta innan så hade jag köpt en kombo-ratt, men då fanns inte ens CSR Elite tror jag. Det kanske blir en bättre ratt i framtiden, men i dagsläget känns GT5 så pass mycket bättre och större än Forza så jag är inte sugen att lägga några pengar på en ny ratt + pedaler. De har ju dessutom uppgraderat spelet nu med 2.0 uppdateringen så det känns brutalt stort, vet inte hur många timmar jag har spelat, men säkert över 100 timmar, har endast fått fram 23% trophies så det är rätt mycket kvar. Jag har inte ens börjat med online-lägen och allt annat som finns utöver Career mode. Så det finns mycket kvar... Ge det en chans! Du lär dig att älska det efter några timmar. Vilken ratt kör du? Pedaler? Nöjd? Nej det blev inget R-seat, testar ett annat för tillfället. Bilder kommer nog framöver. Har 2 barn med magsjuka här hemma så det är fullt upp... Postad 25 januari 2012 - 15:25 Kör CSR ratten ej Elite varianten då den var lite väl dyr, dessutom köpta jag allt som ett kit begagnat. Har Fanatec Clubsport pedaler. Återstår att investera i växelspak. Och modda playseat evolution som har nu. Pedalerna är lite opassande för playseaten tycker jag. Är nöjd, men letar fortfarande rätt inställningar. Har kört max 5timmar effektivt. Får kasta igång PS3:an när jag kommer hem. har stått ett bra tag nu.. Magsjuka barn tar säkert sin tid. :/ Postad 25 januari 2012 - 15:44 http://www.youtube.c...d&v=34ZXIqe8Psg Clubsport pedalerna ser fina ut, hade gärna testat med en Elite ratt ![]() Kan du inte lägga upp ett foto på riggen? Vore kul att se! Samt väcka liv i tråden igen. Börja köra GT, du kommer inte ångra dig! ijocke heter jag, adda mig så kör vi ihop någon gång. Magsjuka barn tar all tid och lite till, plus att man själv mår illa hela tiden och tror man ska kräkas när man torkar deras spyor....... ![]() Postad 25 januari 2012 - 16:52 Ska ta ett kort och lägga ut, addar dig absolut när jag kommer online och har övat lite. Samma namn i Xbox? Japp, elite ratten blir sjukt dyrt. ![]() Får hoppas på att barnen frisknar till ![]() Postad 25 januari 2012 - 19:17 ![]() På xbox heter jag: JoakimL Men den har jag knappt spelat på sedan Forza 4 släpptes och jag såg igår att jag var på level 11 så jag har knappt spelat alls. Barnen verkar bättre nu så imorgon blir det dagis och arbete för mig. Har redan hunnit spela 2 timmar idag då min fru slutade lite tidigare. Blir nog lite till ikväll, så börja levla nu ![]() Ser fram emot foton! Postad 25 januari 2012 - 22:14 Äta och tvagning först. Kort hinner jag ta iaf, lägger upp imorgon. Som sagt, är nyfiken på de kör typer på GT som ej finns på FM4. Dock fanns ej fanatec med som option på valbar ratt i GT. Men funkar nog ändå ![]() Haha har sett någon fager dam i något av deras klipp, absolut sevärd ![]() Postad 25 januari 2012 - 22:17 Nu har jag spelat några timmar och är förbannad, det gick så sjukt dåligt idag. Men det gick bra innan idag så jag får vara nöjd ![]() Postad 25 januari 2012 - 22:23 Imorgon blir det iaf säkert spelande. Gocart hur är de med ratt? Postad 25 januari 2012 - 22:28 Honda Civic Type R (EK) ’97 – Cr. 19,980 Displacement: 1595cc Max. Power – 182BHP/8200rpm Under nya bilar. Så hottar du upp den allt eftersom så kommer du en bit ![]() Gocart är riktigt kul, men jag har knappt lagt ner någon tid på det, är för karriär-kåt ![]() Redigerat av joakim123, 25 januari 2012 - 22:28. Postad 26 januari 2012 - 12:27 Har en 70 000cr lite drygt och har A-spec licens. Så ska luska lite vilken bil som är bra, ska titta på Civic absolut. Kör en Nissan 370Z i forza, lätt trimmad kanske något att köra med i GT5 med. Annars är det McLaren F1 som körs flitigt. ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |