Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2011 - 18:07

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Det är väl snarare så att BB inte klarar SMB lika bra som NFS, ska själv testa med min syno 110+, återkommer.

Postad 12 November 2011 - 18:48

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Har nu kört Birds test.
Lite fakta:
Synology 110+ med WD20EVDS
CAT5 kabel, GB-switch
Netgear 3700 router.

Har både SMB samt NFS mappat i BB.

Test NFS: 34,50,70 samt 90 Mbs utan några som helst problem, redan vid 70 Mbs visar BB CPU 100% men bilden flyter på fint.
Test SMB: 34 och 50 ok, men vid 70 börjar BB buffra.

Gjorde även en XBMC test på min ASUS D2C Win7 med trådlöst 54, där buffrar det redan vid 34 Mbs.

Edit: @rsrts, nu vet du vad för HW som du behöver uppgradera till ;)

Redigerat av ljudnisse, 12 November 2011 - 18:51.

Postad 13 November 2011 - 12:25

Interloper
  • Interloper
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag har en Synology DS211j (NAS, budget) med 5400 rpm HD som streamar filmer till min BB över trådat Gbit-nätverk (Netgear CG3100 router - ComHem). När jag kör Samba börjar jag få problem vid ~60 mbps men när jag kör NFS får jag problem redan vid ~30 mbps. Mycket underligt att folk verkar uppleva så pass stora skillnader med i princip samma systemspecs. Jag trodde inte val av märken på NAS, router etc skulle kunna göra skillnader upp till ~20 mpbs om de har utlovat samma prestanda. Och att NFS fungerar sämre än Samba när de flesta talar om att det ska vara bättre låter inte rimligt. Men det kanske är priset man får betala om man köper billiga grejer...

Någon som vet var man kan börja felsöka ev flaskhalsar? Finns bra mätverktyg etc?

Har du en laptop du kan koppla in i stället för Boxeen kan du testa att köra ex Lan Speed Test från www.totusoft.com. Gjorde det själv och upptäckte att det var min 100 mbit ethernet switch som orsakad den usla överföringen (Bara 25 mbit!) från min 211j. Bytte till en (budget) gigabit switch och dubblade hastigheten.

Hastigheten du ser i Lan Speed Test är den praktiska dataöverföringen. Så det är helt normalt att den är lägre än vad din utrustning är specad till för det är en hel del overhead i IP/NFS/SMB protokollen.

För mig fungerade NFS bättre med boxeen. Jag testade mig fram med birds mkv filerna och med NFS klarade den högre bitrate versioner än med SMB.

Det finns ju saker du kan tweaka in din NAS också. Ex jumbo frames kan vara värt att slå på om alla din prylar stödjer det.

Postad 13 November 2011 - 14:59

KnasenXXX
  • KnasenXXX
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
nån mer än jag som har lite problem med bluray filmers iso att spela upp tycker det är lite väl många som ej funkar nån mer som har så eller nått tips på att fixa

Postad 13 November 2011 - 15:06

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Har nu kört Birds test.
Lite fakta:
Synology 110+ med WD20EVDS
CAT5 kabel, GB-switch
Netgear 3700 router.

Har både SMB samt NFS mappat i BB.

Test NFS: 34,50,70 samt 90 Mbs utan några som helst problem, redan vid 70 Mbs visar BB CPU 100% men bilden flyter på fint.
Test SMB: 34 och 50 ok, men vid 70 börjar BB buffra.

Gjorde även en XBMC test på min ASUS D2C Win7 med trådlöst 54, där buffrar det redan vid 34 Mbs.

Edit: @rsrts, nu vet du vad för HW som du behöver uppgradera till ;)

Så man ska köra NFS istället för SMB? jag vet inte ens vad det bertyder nåt av dom, men tror jag kör SMB iaf, hä hä :)

Postad 13 November 2011 - 18:13

rsrts
  • rsrts
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Har du en laptop du kan koppla in i stället för Boxeen kan du testa att köra ex Lan Speed Test från www.totusoft.com. Gjorde det själv och upptäckte att det var min 100 mbit ethernet switch som orsakad den usla överföringen (Bara 25 mbit!) från min 211j. Bytte till en (budget) gigabit switch och dubblade hastigheten.

Hastigheten du ser i Lan Speed Test är den praktiska dataöverföringen. Så det är helt normalt att den är lägre än vad din utrustning är specad till för det är en hel del overhead i IP/NFS/SMB protokollen.

För mig fungerade NFS bättre med boxeen. Jag testade mig fram med birds mkv filerna och med NFS klarade den högre bitrate versioner än med SMB.

Det finns ju saker du kan tweaka in din NAS också. Ex jumbo frames kan vara värt att slå på om alla din prylar stödjer det.

Testade att koppla in min laptop som har gbit-nätverk. Jag snittar 360 mbit på reading i LAN Speed Test mot filmmappen på Synology-NAS:en vilket får anses som mer än OK. Då ligger ju inte flaskhalsen i själva överföringen iaf. Konstigt då att jag inte får NFS att fungera tillfredsställande mellan BB och NAS:en. Med jumbo frames aktiverade i NAS:en fungerar inte NFS-åtkomsten i BB öht. Det är väl bara något som avser gbit-nätverk vilket BB ej har? Som jag ser det kan det bara vara att BB och min Netgear-router är dåliga kompisar. Kanske får testa att bara använda det som modem och köpa en ny router/switch. D-links egna bör fungera bäst med D-link BB förmodar jag.

Eller finns det någon som kan ge tips på hur man ev kan tweaka inställningarna på Netgear CG3100 från ComHem för bätttre prestanda? Mycket där är nämligen grekiska för mig...

EDIT: Kan tillägga att jag kör Cat 6-kabel mellan alla mina enheter i nätverket. Är det kanske rentav en nackdel för BB då den enbart stödjer 100 mbit-nätverk?

Redigerat av rsrts, 13 November 2011 - 18:24.

Postad 13 November 2011 - 19:13

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Tänkte skriva detta på officiella BB forumet, men lägger ut det här också.

After activation of EDID BB reboots on files with odd frame rates

Running on 1.2.2
I have some files that BB can't handle, after activation of EDID BB reboots on files with odd frame rates.
After the reboot files plays but with terrible stutters.
Following frame rates trigger this fault:
29.970 fps ( Xvid file )
25.000 fps ( MKV file )

Tride to check loggs, the only errors I can see is this from the root-boxee file:

14:24:26.0110 T:3072427808 M:523886592 NONE: GUIWindowSettingsCategory forceedid is now 1. Restarting...
14:24:27.0299 T:3072427808 M:571252736 NONE: Setting audio output back to PCM

Why can't BB addapt to correct frame rate, with my 5 year old Tvix I never saw this kind of problem.

Postad 13 November 2011 - 19:31

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0

Testade att koppla in min laptop som har gbit-nätverk. Jag snittar 360 mbit på reading i LAN Speed Test mot filmmappen på Synology-NAS:en vilket får anses som mer än OK.

Jak kanske misstolkar det du skrivit men .....
Om du mätt upp 360 Mbits så är det 45 MBytes, vilket inte är mycket men bör vara tillräckligt för allt utom BD ISO.

Postad 13 November 2011 - 19:36

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Poänglöst att posta i forumet. Du får lägga upp det på Boxee jira då det är enda stället programmerarna kollar.
Kräver din display att du måste använda EDID?

Det finns ingen bluray med större överföringshastighet än 6.75MB/s (54Mbit/s)

Postad 13 November 2011 - 20:58

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
HD audio dropout uppdatering :

UPDATE FROM BOXEE

Hey guys, quick update.

So I have some good news. Finally it seems that Intel has resolved the bug in the HDMI driver that causes the audio drop outs. We have run some tests on our end and we can no longer reproduce it on our development boxes. This still requires further testing but it's looking good.

The "bad news" is that in order to get this fix we will need to update to a newer Intel SDK that includes this fix. This SDK will require us a to perform a chain of certifications which will take a while to complete. We are currently targeting a February - March release. It's still too early to commit to a specific date.

Postad 13 November 2011 - 22:10

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Inte lite drygt om vi ska behöva vänta så länge.. Bara att skicka ut en beta som vi kan få prova direkt :)

Postad 16 November 2011 - 19:17

Unregistered09db3346
  • Unregistered09db3346
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har kikat lite i denna tråden men då det är så många sidor har jag inte funnit svaret på en fråga.

Finns det nån app eller nått annat smidigt sett att kunna se på mythtv via boxeen.
Jag får in min backend så att jag kan se på mina inspelade prg men ibland försvinner det och jag får söka efter det igen.

Jag vill helt enkelt få till det så att det ser ut ungefär som i mythtvburken...

Postad 16 November 2011 - 20:48

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
http://www.boxee.tv/live
http://allthingsd.co...tting-rhetoric/

Inget vi kommer ha nytta av i Sverige, dvs ingen SVT HD på boxen... bara en onödig ikon på homeskärmen.

Postad 20 November 2011 - 15:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

http://www.boxee.tv/live
http://allthingsd.co...tting-rhetoric/

Inget vi kommer ha nytta av i Sverige, dvs ingen SVT HD på boxen... bara en onödig ikon på homeskärmen.

Har hört att de tittar på det för andra länder men ingen ETA för andra länder tyvärr.

Postad 20 November 2011 - 18:39

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte löst mitt problem med nätverket. Lite irriterande, Jag måste packa upp varje film för att den ska synas i BB och lägga filmen "löst" i Delat mappen. Någon smart som vill hjälpa?

Postad 20 November 2011 - 21:21

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har hört att de tittar på det för andra länder men ingen ETA för andra länder tyvärr.

Man kan ju alltid drömma... inte för att jag tycker grejan är bra eller att det finns en marknad för det här.

Jag har fortfarande inte löst mitt problem med nätverket. Lite irriterande, Jag måste packa upp varje film för att den ska synas i BB och lägga filmen "löst" i Delat mappen. Någon smart som vill hjälpa?

Vad är det som inte syns och när/hur i systemet?
Om du går till Files och bläddrar till mappen.
Syns inte rarfilen i mappen då?

Postad 21 November 2011 - 07:43

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Nej, jag kan bara se .mkv filen. Huvudmappen med .rarfilerna syns ej. Störande

Postad 21 November 2011 - 09:55

Unregistered574a0689
  • Unregistered574a0689
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Är det nån som har tips på lämplig extern hårddisk helst 2TB som man kan koppla till Boxee Boxen?
Jag har lite olika varav en gammal Lacie inte funkar så bra så jag behöver mer utrymme och tänkte ta nåt vettigt direkt. Som jag märkt behövs dock endast USB2.0 även för högupplöst film. Det funkar klockrent.
Ja ja som sagt lite tips vore tacksamt att få och helst inte mer än 2000 kr.

Postad 21 November 2011 - 17:01

palazz
  • palazz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Är det nån som har tips på lämplig extern hårddisk helst 2TB som man kan koppla till Boxee Boxen?
Jag har lite olika varav en gammal Lacie inte funkar så bra så jag behöver mer utrymme och tänkte ta nåt vettigt direkt. Som jag märkt behövs dock endast USB2.0 även för högupplöst film. Det funkar klockrent.
Ja ja som sagt lite tips vore tacksamt att få och helst inte mer än 2000 kr.

Jag kör med denna funkar kanon.
https://www.prisjakt...kt.php?p=752501

Postad 21 November 2011 - 17:32

harjunator
  • harjunator
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Min box har fungerat klockrent nu i flera månader tills igår, Nånting har hänt så den hänger sig konstant oavsett vad jag gör, Har gjort nu fem st factory resets utan större framgång. Den fungerar i kanske 10 min efter reset men sen börjar den hänga sig. Allt från att jag har den stilla så skärmsläckar går igång och när jag skall starta den så hänger den sig. slå på en film via nätverket eller se klipp på nätet fungerar inte. inte ens att bläddra i boxens menyer kan jag göra då den hänger sig igen. Provat nu å inte scanna mitt bibliotek och nu i skrivandes stund så verkar den inte hänga sig.
Men vill ju som har mitt bibliotek scannat! :)

Kör smb och inte haft nå prb tidigare. Har inte installerat något nytt. Jag har den senaste firmwaren

Någon vänlig själ som vet vad detta beror på? eller kan tipsa om en ev lösning?

MVH Johan

Postad 21 November 2011 - 21:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Ifall den inte hänger sig om du nedgraderar fw-version så är det nuvarande fw.
I annat fall reklamera.

Postad 21 November 2011 - 21:34

_skar_
  • _skar_
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem med att de inte går att stänga av den via fjärren utan att den bara startar om sig då? Har googlat lite men inte hittat nått direkt..

Postad 21 November 2011 - 21:40

harjunator
  • harjunator
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Ifall den inte hänger sig om du nedgraderar fw-version så är det nuvarande fw.
I annat fall reklamera.

Ok har inte provat att nedgradera, men får göra det och se om det kan lösa mitt prb. Tack för hjälpen :)

Postad 21 November 2011 - 21:49

ronnyha
  • ronnyha
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har samma problem, har mina filer på en Readynas Ultra. Om jag scannar Nas:en så låser sig Boxeen och blir helt oandvändbar. Lade in en tidigare FW men lyckades inte att blockera uppdateringen i routern D-Link 855. Jag gjorde enl instruktioner på boxee:s forum utan framgång.

Postad 21 November 2011 - 21:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du får blockera dl.boxee.tv i och med att d-link inte har filfilter (vad jag vet).
https://www.minhembi...dpost&p=3149352

Redigerat av Unregistered577c6879, 21 November 2011 - 22:03.

Postad 22 November 2011 - 10:15

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hej på er..la in en fråga jag inte hittade svaret på..Blir knäpp av o inte ha en hel dator hemma..
Men frågan var...Kan man radera filer(film, serier) via boxeen?? Alltså via fjärren?
mvh

Postad 22 November 2011 - 11:35

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Nej. Inga andra rättigheter än läsa.

Postad 22 November 2011 - 14:17

frepppa
  • frepppa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hejsan gott folk!

Jag har lite små funderingar på att köpa en Liten boxee box.
Har läst runt lite och det ser ut som att det är många som är nöjda över boxen.

Det jag undrar:
Hur är streamingen ifrån datorn jämfört med PS3 Media server?
Hur upplever ni automatsorteringen av filmer? Går det att göra den bättre med hjälpa av att ändra filnamnen?

Här : http://www.sweclocke...-link-boxee-box nämner dom att i första hand är det preview på filmer som går att hyra etc om man befinner sig i usa. Har det släppts en uppdatering som gör att man ser sina egna filer i första hand?

Redigerat av frepppa, 22 November 2011 - 14:25.

Postad 22 November 2011 - 14:53

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hejsan gott folk!

Jag har lite små funderingar på att köpa en Liten boxee box.
Har läst runt lite och det ser ut som att det är många som är nöjda över boxen.

Det jag undrar:
Hur är streamingen ifrån datorn jämfört med PS3 Media server?
Hur upplever ni automatsorteringen av filmer? Går det att göra den bättre med hjälpa av att ändra filnamnen?

Här : http://www.sweclocke...-link-boxee-box nämner dom att i första hand är det preview på filmer som går att hyra etc om man befinner sig i usa. Har det släppts en uppdatering som gör att man ser sina egna filer i första hand?

Förstår faktisk inte vad dom menar att det skulle vara krångligt att se sina lokala filmer (filmer lagrade på nätverksdisk eller Usb disk)
Det går hur bra som helst att bara se dom filmer du själv har.
I regel så måste man rätta till filnamnen för ofta har dom ett konstigt namn och för att förenkla det så mycket som möjligt för BB vid identifieringen så gör man det.

Postad 22 November 2011 - 16:15

frepppa
  • frepppa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Förstår faktisk inte vad dom menar att det skulle vara krångligt att se sina lokala filmer (filmer lagrade på nätverksdisk eller Usb disk)
Det går hur bra som helst att bara se dom filmer du själv har.
I regel så måste man rätta till filnamnen för ofta har dom ett konstigt namn och för att förenkla det så mycket som möjligt för BB vid identifieringen så gör man det.

Hmm, Jag kanske var otydlig med min fråga..

När han visar "första sidan" så är det bara filmer och serier som man kan hyra/gratis istället för sina lokala filer. Sina lokala filer hittade man under "Movies" och "Files"
Han nämner sedan att han detta ska ändras så att man ser sina lokala filer istället. Undrade bara om det var fixat.

Dock ser jag det inte som ett jätte problem. Problemet är att mina föräldrar inte är lika tekniska och det finns en tendens att dom inte hittar! :)

Hur ser det ut på streamingen om man jämför med Ps3?
Äger själv en Ps3 och tycker själva tänket är suveränt dock så har den sina brister samt att det kräver mycket inställningar på "servern" samt att den kan tugga bandbredd.

Vet inte exakt hur tekniken bakom ps3 media server ser ut. men kan tänka mig att servern encodar om i realtid för att skicka ut data som ps3an förstår sig på. Det är där det klämmer då datan tar mera efter encodningen. Medans Boxee har codecsena lokalt och behöver inte encoda om något. Har jag fel?

Postad 22 November 2011 - 16:57

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
<p style="margin-left: 40px">Hur fungerar boxee engentligen?</p>
<p style="margin-left: 40px">&nbsp;</p>
<p style="margin-left: 40px">Jag k&ouml;per min en ny tv nu en vt30 å vill så enkelt som m&ouml;jligt se på film på tv:n.</p>
<p style="margin-left: 40px">Kopplar man boxee till tv:n och sedan stremar jag från datan till boxee?&nbsp;</p>
<p style="margin-left: 40px">Fungerar de bra å stream? Utan lagg?</p>
<p style="margin-left: 40px">&Auml;r det boxeen som då behandlar filen å spelar upp den?</p>
<p style="margin-left: 40px">Jag vill ha det så enkelt som m&ouml;jligt, inte beh&ouml;va hålla på å &auml;ndra ut å in signaler hz mm f&ouml;r olika format.</p>
<p style="margin-left: 40px">Vad blir skillnaden på en mediaspelare och om jag bara kopplar in pc:n via hdmi?</p>

Postad 22 November 2011 - 17:56

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
SlingPlayer for Boxee Box

A new generation of Internet-connected devices like Boxee Box now works with the Slingbox to extend your complete living room HDTV experience to another TV in your home, or wherever you want to watch. Access the SlingPlayer app and change channels, navigate the program guide or watch and schedule recordings on your DVR – all from the big screen. Now you can enjoy your programming in crystal-clear HD on a TV in your ski condo, beach house or let your college student watch in the dorm.

http://www.slingbox.com/go/boxee-box

Postad 22 November 2011 - 18:06

Cappachino
  • Cappachino
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hmm, Jag kanske var otydlig med min fråga..

När han visar "första sidan" så är det bara filmer och serier som man kan hyra/gratis istället för sina lokala filer. Sina lokala filer hittade man under "Movies" och "Files"
Han nämner sedan att han detta ska ändras så att man ser sina lokala filer istället. Undrade bara om det var fixat.

Dock ser jag det inte som ett jätte problem. Problemet är att mina föräldrar inte är lika tekniska och det finns en tendens att dom inte hittar! :)

Hur ser det ut på streamingen om man jämför med Ps3?
äger själv en Ps3 och tycker själva tänket är suveränt dock så har den sina brister samt att det kräver mycket inställningar på "servern" samt att den kan tugga bandbredd.

Vet inte exakt hur tekniken bakom ps3 media server ser ut. men kan tänka mig att servern encodar om i realtid för att skicka ut data som ps3an förstår sig på. Det är där det klämmer då datan tar mera efter encodningen. Medans Boxee har codecsena lokalt och behöver inte encoda om något. Har jag fel?

Angående att se sina egna filmer bara så finns det en inställning för det, så det är åtgärdat.
Streaming vet jag inget om då jag kör allt från extern hårddisk. Vad jag läst så ska det gå att streama utan problem.

Postad 22 November 2011 - 21:23

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag har fortsatta problem med BD50 ISOs. Har testat nätverket med LAN Testern som nämndes här ovan och kommer upp i 80-90 Mbit/s och kollar jag resursmätaren i NASen så skickar den ut data i 6000 KB/S när jag spelar en BD och det motsvarar ju ca 50 Mbit så flaskhalsen verkar inte sitta där.
Har en film i BD50 som inte är komprimerad och den tror jag nu fungerar utan att den buffrar fast CPU ligger runt 100% så det är oroväckande ändå.
Hinner inte CPUn med på en komprimerad BD50 ISO tror ni?
Får packa upp en av BD50 filmerna så får jag se om det fungerar.

Eller om det är någon som är medlem på fågelsidan(ni som är där vet vad jag menar) som kan tanka ner och testa filmen The American Complete Bluray MIS?

Postad 22 November 2011 - 21:29

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Angående att se sina egna filmer bara så finns det en inställning för det, så det är åtgärdat.
Streaming vet jag inget om då jag kör allt från extern hårddisk. Vad jag läst så ska det gå att streama utan problem.

Inställningen är när man startar BB för första gången om man tittar på material lokalt eller online.
Och när man browsar sina filmer väljer man också filer i under menyn så kommer den ihåg att det är filmer lokalt man vill se.

Postad 22 November 2011 - 21:57

frepppa
  • frepppa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Inställningen är när man startar BB för första gången om man tittar på material lokalt eller online.
Och när man browsar sina filmer väljer man också filer i under menyn så kommer den ihåg att det är filmer lokalt man vill se.

Härligt! Tack för svaret Cappachino och lappen71!

Postad 22 November 2011 - 23:08

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har en film i BD50 som inte är komprimerad och den tror jag nu fungerar utan att den buffrar fast CPU ligger runt 100% så det är oroväckande ändå.
Hinner inte CPUn med på en komprimerad BD50 ISO tror ni?
Får packa upp en av BD50 filmerna så får jag se om det fungerar.

Först och främst är det med största sannolikhet inte komprimerade arkiv du pratar om. Xbmc stödjer inte officiellt kompression i arkiv.
Sedan bör du ju vara medveten om att rar kan se ut hur som helst med versionsnummer, dictionary size och skadade headers.
Packa upp filmen och gå vidare i livet. Boxee har aldrig påstått att burken ska klara det du frågar efter.

Postad 22 November 2011 - 23:17

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
hej en fråga om boxee.

ska köpa mig en ny tv i helgen och även boxee.

Idag har jag hemmabiosystemet kopplat till tv:n direkt.

Alltså reciever till tv. Å kör ljudet så när jag ser på tv eller spelar en film vi recievern.

Kan jag ha kopplingen på samma sätt när jag köpt boxee?

Postad 22 November 2011 - 23:22

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
ghostlink: Att en av filmerna inte var komprimerad så menade jag att den inte var RAR-komprimerad så Boxeen borde hinna med att spela denna, det har de faktiskt utlovat i sina specar.
Vet inte om du driver med mig eller om du är seriös men någon som kanske förstod hur jag menade känner sig manad att svara?

Redigerat av Unregisteredeae4ce85, 23 November 2011 - 00:26.

Postad 23 November 2011 - 03:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

hej en fråga om boxee.

ska köpa mig en ny tv i helgen och även boxee.

Idag har jag hemmabiosystemet kopplat till tv:n direkt.

Alltså reciever till tv. å kör ljudet så när jag ser på tv eller spelar en film vi recievern.

Kan jag ha kopplingen på samma sätt när jag köpt boxee?

Ärligt så förstår jag ingenting???

Enkelt förklarat....från Boxee till receiver med optisk koppling.

Postad 23 November 2011 - 07:26

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Ärligt så förstår jag ingenting???

Enkelt förklarat....från Boxee till receiver med optisk koppling.

Kan jag inte lika gärna ha de som idag? Va blir skillnaden?

Receiver till tv:n?

Redigerat av Fresan86, 23 November 2011 - 07:27.

Postad 23 November 2011 - 09:58

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Kan jag inte lika gärna ha de som idag? Va blir skillnaden?

Receiver till tv:n?

Gör så här...läs manualen

Postad 23 November 2011 - 10:08

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Gör så här...läs manualen

har ej köpt boxeen ännu.

Men de borde väl funka? Har bara e optisk på recivern nämligen. Å de är jobbigt att flytta optiska kapeln mellan boxee och tv:n beroende på vad jag ska titta på.

Postad 23 November 2011 - 10:19

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

har ej köpt boxeen ännu.

Men de borde väl funka? Har bara e optisk på recivern nämligen. Å de är jobbigt att flytta optiska kapeln mellan boxee och tv:n beroende på vad jag ska titta på.

Vill du att den optiska kontakten ska gå sönder så flytta den ofta...den är inte gjord för att ryckas ur i tid och otid.
Kör du med optisk från Tv`n? Varför då?

Postad 23 November 2011 - 10:24

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
de var ju det jag skrev att jag inte ville. Då menade jag att om optiska kabeln är kopplas från recivern till tv hela tiden så behöver jag inte ändra något. Jag vill veta om ljudet fungerar då?

Min reciver har bara 1 optiskt kontakt ut.
Jag har 1 tv, 1 digitalbox och ps3.

När jag ser på tv så är recivern kopplad direkt till tv:n med optiskkabel. Om jag ska spela ps3 så kopplar jag den optiska till ps3:an.

Alltså recivern till ps3. Så där får jag hålla på å flytta tyvärr:(

kommer inte på nån annan lösning. Finns inga andra kontakter från min recivern:(

Postad 23 November 2011 - 10:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Ja du får helt enkelt prioritera.

Eller köpa en nyare receiver med fler in och utgångar

Postad 23 November 2011 - 10:31

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Ja du får helt enkelt prioritera.

Eller köpa en nyare receiver med fler in och utgångar

men om jag flyttar kabeln försiktigt så går den ju inte sönder?

jävla skit reciver. Köpte en färdigt hemmabiosysten 5.1 från samsung för 1,5 årsedan för 8000 kr.

Aja får se hur de blir med boxeen också..

Men de bästa vore ju då att ha en recivern med 3 optiska utgångar så jag kopplar.

Recivern ------ tv

recivern ------ ps3

recivern ------ boxee

å alla 3 via optisk?

Postad 23 November 2011 - 10:55

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har du inte HDMI på recivern? Annars får du köpa en optisk växlare.
Typ denna: http://www.kjell.com...aspx?item=37406

Postad 23 November 2011 - 11:19

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Har du inte HDMI på recivern? Annars får du köpa en optisk växlare.
Typ denna: http://www.kjell.com...aspx?item=37406

nä recivern har inte de tyvärr:( men fan de där e ju klockrent=) inga försämringar för ljudet?

Postad 23 November 2011 - 11:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

men om jag flyttar kabeln försiktigt så går den ju inte sönder?

jävla skit reciver. Köpte en färdigt hemmabiosysten 5.1 från samsung för 1,5 årsedan för 8000 kr.

Aja får se hur de blir med boxeen också..

Men de bästa vore ju då att ha en recivern med 3 optiska utgångar så jag kopplar.

Recivern ------ tv

recivern ------ ps3

recivern ------ boxee

å alla 3 via optisk?

Det är lätt att vara efterklok men att köpa ett färdigt system är ALDRIG bra om man har planer att uppgradera.

nä recivern har inte de tyvärr:( men fan de där e ju klockrent=) inga försämringar för ljudet?

Nej hur skulle det kunna bli en försämring? Det är bara ljus som den fördelar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.