Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 april 2013 - 16:09

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Vet inte om ni känner till detta,
men har hittat nåt som kanske intresserar oss som vill påverka, visserligen bland 6000 kunder men kan kanske ge det lilla extra om man kan få ihop en grupp som strävar tillsammans. Det verkar ju som Comhem förlitar sig på en del resultat här.
https://www.comhem.s...04/-/index.html

Ja, jag tror att ComHem tillmäter resultatet av dessa undersökningar stort värde. Med 6000 kunder i panelen får de en betydligt mer representativ bild av tittarnas önskemål och beteende än om de bara sitter och tror på kontoret.
Jag har varit med i panelen ett år och deltagit i två undersökningar - den senaste om tv-tittande och den i höstas om internetanvändande och spelvanor.
Comhem återrapporterar till panelens medlemmar när de fått in svaren och sammanställt resultatet. Fungerar bra tycker jag. Man får dra sitt strå till stacken - därutöver tänker jag fortsätta att påminna här på forumet om att de saknas många HD-kanaler i ComHems utbud. :)

Postad 02 april 2013 - 10:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1
Ikväll är det en omgång i kvartsfinalerna av UEFA Champions League.
Ännu en gång får vi ComHem-abonnenter välja mellan en match i HD och en match i SD. Trots idoga påpekanden sedan förra året har ComHem inte lyckats förse oss kunder med Viasat Sport HD.
Ikväll blir det alltså att välja mellan att se Paris SG-Barcelona i Viasat Fotboll HD (vilket väl iofs är den mest intressanta matchen för de flesta svenskar) eller den inte helt ointressanta matchen Bayern München-Juventus i Viasat Sport-kanalen dvs SD.
Imorgon onsdag väljer Viasat att visa en Champions League-match endast i TV6 (matchen Real Madrid-Galatasaray).
När nu TV6 även visar fotboll vore det förträffligt om ComHem kunde förhandla fram TV6 HD (när ni ändå pratar Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD - det kanske finns paketpris?).
Om ComHem inte förser oss tittare med fler HD-kanaler kommer allt fler att välja alternativ till traditionell kabel-tv. Viasat vill säkert gärna att fler ska abonnera på Viaplay och skaffa Viaplay-box. TiVo löser inte problemet med för få HD-kanaler i kabel-tv-utbudet utan riskerar snarare stöta bort oss kunder från tablåtittandet.

Postad 02 april 2013 - 13:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

.....

Jag är imponerad av din ihärdighet andylin. Kan bara hålla med, sport ska ses i HD, inget annat. Nu för tiden visas ju Sveriges VM-kvalsmatcher i Kanal5 så Kanal5 HD är också intressant för oss ComHem-kunder att få in.

TV3HD gick ju rätt fort att få in, så fixa TV6HD, Kanal5 HD, Viasat Sport HD och de andra nu!

Postad 03 april 2013 - 18:15

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 2
Nu är det Slutspelet i Hockey igen i Kanal 5 på Comhem i SD. Kolla på bildkvaliten jämfört med HD. Bedrövligt att ni inte förhandlar färdigt så att vi kan få se det i Kanal 5 HD. Men det viktigaste är ju att räknenissarna i England får sina övervinster!!!

Postad 03 april 2013 - 21:17

aziraphele
  • aziraphele
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att spela in på cmore series hd. Det går inte att spela in eller att time-shifta. Har humax pvr hd-box.

Redigerat av aziraphele, 03 april 2013 - 21:18.

Postad 04 april 2013 - 06:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med att spela in på cmore series hd. Det går inte att spela in eller att time-shifta. Har humax pvr hd-box.

Jag kan spela in från C More Series HD och även timeshift/paus fungerar på min Humax HDPVR-box.
Det är dock kortet från mitt syskonabonnemang som sitter i Humax-boxen så C More är speglat - vet inte om detta har någon betydelse.
Har du fortf problem med inspelningen eller var det något tillfälligt?
Intressant notering:
Den som varit med ett tag här på forumet minns att vi för två år sedan hade problem just med inspelning och timeshift/paus på Humax HDPVR när det gällde Canal+ HD. Då var det Canal+ Sport HD och Canal+ Film HD (samt Silver HD) som under ganska lång tid hade detta problem.

Postad 04 april 2013 - 08:43

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Vi har lanserat en ny mjukvara till digitalboxen Motorola VIP 1920C – On Demand. Den nya mjukvaruversionen är 1.20.14.

För att få den nya mjukvaran behöver du stänga av boxen med stand by-knappen på fjärrkontrollen och sedan starta boxen med samma knapp. Ett meddelande dyker upp som talar om att en ny mjukvara finns att hämta. Om boxen inte hittar någon mjukvara trots detta så måste man göra boxen strömlös under ca 10 sek och sedan prova igen.

Den nya mjukvaran innehåller dessa nya och förbättrade funktioner samt korrigeringar:

· Ökad stabilitet
· Förbättrad bildkvalitet på HD-kanaler
· Favoritlistan kan numera sparas
· En egen kanalordning kan numera sparas i boxen.
· Fjärrkontrollens volymkontroller fungerar nu oberoende av vilken ljudingång som används.
· Ökat stöd för HDMI
· Timer/påminnelsfunktion slutar nu inte att fungera vid strömreset/strömavbrott utan aktiveras igen få boxen får ström.
· Felaktig visning av ”Ingen åtkomst” när man bytt från en kodad kanal som ej ingår i abonnemanget till en kanal som ingår ska nu inte längre kunna hända.
· Videobutik byter namn till Filmbutik i menyerna
· Funktionaliteten för automatiska uppdateringar av boxens mjukvara är förbättrad.

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Postad 04 april 2013 - 08:55

Unregistered44830d9d
  • Unregistered44830d9d
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ännu en gång får vi ComHem-abonnenter välja mellan en match i HD och en match i SD.
...

Jag tog konsekvensen av detta för någon månad sedan och sa upp Viasat Sport HD. Jag hade kanalerna för att se CL i HD men Comhem lyckas inte leverera detta trots att jag gav dem nästan 3500 spänn om året för besväret. Tack och adjö, nästa säsong blir det andra alternativ.

Postad 04 april 2013 - 15:47

aziraphele
  • aziraphele
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag kan spela in från C More Series HD och även timeshift/paus fungerar på min Humax HDPVR-box.
Det är dock kortet från mitt syskonabonnemang som sitter i Humax-boxen så C More är speglat - vet inte om detta har någon betydelse.
Har du fortf problem med inspelningen eller var det något tillfälligt?
Intressant notering:
Den som varit med ett tag här på forumet minns att vi för två år sedan hade problem just med inspelning och timeshift/paus på Humax HDPVR när det gällde Canal+ HD. Då var det Canal+ Sport HD och Canal+ Film HD (samt Silver HD) som under ganska lång tid hade detta problem.

Jag har fortfarande problem. Funkar om jag låter inspelningen starta utan att kortet sitter i vilket är väldigt konstigt. Funkar som vanligt på alla andra kanaler.

Postad 05 april 2013 - 07:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Vi har lanserat en ny mjukvara till digitalboxen Motorola VIP 1920C – On Demand. Den nya mjukvaruversionen är 1.20.14.
....
Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Fråga till Com Hem:
Innebär detta att Motorola 1903C inte ska uppdateras från 1.20.7 ?
Min 1903C hittar i alla fall ingen ny mjukvara trots omstart efter strömlöshet.

Postad 05 april 2013 - 08:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Fråga till Com Hem:
Innebär detta att Motorola 1903C inte ska uppdateras från 1.20.7 ?
Min 1903C hittar i alla fall ingen ny mjukvara trots omstart efter strömlöshet.

Hej,

Denna mjukvaruuppdatering är enbart till 1920-C boxen, vi har ännu inte någon ny mjukvara till 1903. När det kommer en ny mjukvara till 1903-modellen så kommer vi naturligtvis att informera om det.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Postad 05 april 2013 - 19:14

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Eurosport 2 HD till canal digital 30 april <_<

Postad 05 april 2013 - 19:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det verkar som ComHem infört ett idiotstopp när det gäller lansering av HD-kanaler. Med undantag för Viasats och C Mores premiumpaket har ingen ny HD-kanal tillkommit sedan 29 april 2011 dvs för nästan två år sedan då TV3 HD kom in i sortimentet.
(Jag räknar inte Wild TV HD och dess ersättare Outdoor Channel HD eftersom dessa kanaler förmodligen har obetydliga tittarsiffror och inte heller efterfrågades vad jag vet innan de lanserades).
Orsaken till att vi inte får några nya HD-kanaler har diskuterats här tidigare. Bara ComHem vet orsaken och tills vidare får vi bara spekulera och ge uttryck för vår frustration.

Postad 06 april 2013 - 10:03

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Det verkar som ComHem infört ett idiotstopp när det gäller lansering av HD-kanaler. Med undantag för Viasats och C Mores premiumpaket har ingen ny HD-kanal tillkommit sedan 29 april 2011 dvs för nästan två år sedan då TV3 HD kom in i sortimentet.
(Jag räknar inte Wild TV HD och dess ersättare Outdoor Channel HD eftersom dessa kanaler förmodligen har obetydliga tittarsiffror och inte heller efterfrågades vad jag vet innan de lanserades).
Orsaken till att vi inte får några nya HD-kanaler har diskuterats här tidigare. Bara ComHem vet orsaken och tills vidare får vi bara spekulera och ge uttryck för vår frustration.

Det kostar pengar, och eftersom det är väldigt svårt att ta betalt för t.ex. Kanal 5 HD belastar det bara det som är viktigast för Comhem, deras vinst. Nu ägs dom av ett riskkapitalbolag som betalat väldigt mycket pengar, kunder flyr just nu bolaget och den tidigare guldkalven Canal+ går uruselt på alla fronter.

Vinsten måste skyddas till varje pris, men jag tror Comhem skjuter sig själva i foten med detta agerande..

Postad 06 april 2013 - 18:38

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
.....du har rätt där, bara gamla gubbar som inte vågar släppa bromsen i uppförsbacke

Postad 06 april 2013 - 19:56

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Det kostar pengar, och eftersom det är väldigt svårt att ta betalt för t.ex. Kanal 5 HD belastar det bara det som är viktigast för Comhem, deras vinst. Nu ägs dom av ett riskkapitalbolag som betalat väldigt mycket pengar, kunder flyr just nu bolaget och den tidigare guldkalven Canal+ går uruselt på alla fronter.

Vinsten måste skyddas till varje pris, men jag tror Comhem skjuter sig själva i foten med detta agerande..

Canal+ eller Cmore ägs inte av Comhem utan av TV4-gruppen så de var ingen guldkalv för Comhem genom ägande. Bildkvaliten på Kanal5 och ishockeyn på Comhem är under all kritik. Förstår inte varför eftersom matcherna filmas i HD-kvalitet för Canal Digital och det måste väl vara samma produktion.

Postad 07 april 2013 - 08:37

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Canal+ eller Cmore ägs inte av Comhem utan av TV4-gruppen så de var ingen guldkalv för Comhem genom ägande. Bildkvaliten på Kanal5 och ishockeyn på Comhem är under all kritik. Förstår inte varför eftersom matcherna filmas i HD-kvalitet för Canal Digital och det måste väl vara samma produktion.

Det menade jag inte, men givetvis har Comhem påslag på att sälja Canal+/Cmore till sina kunder. Ju dyrare paket ju mer pengar. Kan tänka mig att tillströmningen av nya kunder till Cmore är minimal...

Postad 07 april 2013 - 09:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det är C More (dvs TV4-gruppen) som har sändningsrättigheterna till Elitserien t o m säsongen 2017/2018.
I början av januari 2013 godkände Svenska Hockeyligan TV4-gruppens förfrågan om sublicensiering av SM-slutspelet 2013 till SBS Media Group dvs Kanal 5 och Kanal 9.
Rättigheterna till hockeyslutspelet ger SBS exklusivitet till visningarna av finalspelet, ”first pick” på semifinalmatcherna 4-7, samt ”second pick” på kvartsfinalerna samt semifinalmatcherna 1-3. Övriga matcher visas av C More.
Den som har möjlighet att ta emot Canal Digital via parabol får tillgång till en särskild Slutspelskanal i HD-kvalitet för att kunna se alla sublicensierade matcher i HD. Dessutom finns möjlighet att se matcherna via Kanal 5 Play och via C More Play.
De matcher som visas i kabel-tv går på C More Sport/HD, C More Hockey och C More Live/HD.
Som abonnenter hos ComHem har vi förlorat eftersom vi inte har Kanal 5 HD. Jag förmodar att sändningarna av slutspelet i Kanal 5 HD kvalitetsmässigt motsvarar vad som sänds i Canal Digitals Slutspelskanal HD. Det bör ju rimligtvis vara samma signal.
Är det någon som vet efter att ha sett både Slutspelskanalen och Kanal 5 HD på Canal Digital via parabol?
Att Kanal 5 och Kanal 9 i SD-kvalitet inte motsvarar vad man har att kräva av en kanal som visar ishockey är helt uppenbart.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 07 april 2013 - 11:34.

Postad 07 april 2013 - 11:27

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Sjuan frivisas t.om. 31 maj i digitalboxen.
https://www.comhem.s...54/-/index.html

Kan för dem som redan har Sjuan som en 8 favvo vara läge att testa en ny kanal.

Redigerat av sivle, 07 april 2013 - 11:58.

Postad 07 april 2013 - 11:33

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
nyttigt att veta = not frivisning hit o dit de gör inget lönt om man har kanalen endå.. en frivisning borde gälla för bifitliga abbonenter att de drar av 29kr under frivisningen eller liknade

Postad 07 april 2013 - 11:38

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

nyttigt att veta = not frivisning hit o dit de gör inget lönt om man har kanalen endå.. en frivisning borde gälla för bifitliga abbonenter att de drar av 29kr under frivisningen eller liknade

Nja, så funkar det ju inte någonstans. Företag marknadsför sig ofta med give-aways mm, det kostar inte företaget något. Men att dra av 29kr för alla abonnenter med kanalen skulle ju göra att ComHem förlorade en stor intäkt när de marknadsför sig. Inte rimligt någonstans.

Postad 07 april 2013 - 12:36

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nja, så funkar det ju inte någonstans. Företag marknadsför sig ofta med give-aways mm, det kostar inte företaget något. Men att dra av 29kr för alla abonnenter med kanalen skulle ju göra att ComHem förlorade en stor intäkt när de marknadsför sig. Inte rimligt någonstans.

Ja så är det naturligtvis. Frivisningen syftar till att rekrytera nya abonnenter inte minska kostnaden för befintliga.
Det är ett ständigt problem för marknadsförarna att jaga nya kunder utan att göra de gamla kunderna sura.
Men att hitta uppmuntran för befintliga kunder lönar sig - se bara på alla bonussystem och kundkort som finns överallt som syftar till att göra kunderna trogna och positiva.
Något för ComHem? En guldklubb kanske?

Postad 07 april 2013 - 19:33

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Något för ComHem? En guldklubb kanske?

Ja, där har du nog en bra idé som ComHem kan snappa upp.

Postad 07 april 2013 - 20:04

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

var finns info om det?

Postad 07 april 2013 - 20:27

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

var finns info om det?

Kolla i canal digital tråden.

Postad 07 april 2013 - 20:52

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Ja comhem lär väll inte ta in Eurosport2 hd i första taget ,dom har ju en hel del annat att ta in först som vi saknar...

Postad 08 april 2013 - 14:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Vi har en glädjande nyhet som vi vet att många på forumet efterfrågat!

Vi har fått till stånd en ändring avseende spegling till syskonabonnemanget. Ändringen är att vi nu även kan spegla HD-paketet helt utan extra kostnad, tidigare kunden vi inte spegla HD-paketet till syskonabonnemanget men detta är nu alltså löst.

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Postad 08 april 2013 - 15:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Vi har fått till stånd en ändring avseende spegling till syskonabonnemanget. Ändringen är att vi nu även kan spegla HD-paketet helt utan extra kostnad, tidigare kunden vi inte spegla HD-paketet till syskonabonnemanget men detta är nu alltså löst.
Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Det var positivt - för den som har både HD-paket och syskonabonnemang. Själv har jag inte längre HD-paketet eftersom jag tyckte att det tillförde för lite jämfört med de HD-kanaler som nu ingår i XL.
Det jag saknar är spegling av tillvalskanaler man kan ha utöver huvudabonnemanget.
Jag har en On demand-box Motorola VIP1903 och en Humax HDPVR-1000C för syskonabonnemanget.
På så sätt kan jag inte spela in mina tillvalskanaler eftersom de inte speglas.
Fråga:
Är det (fortfarande?) så att huvudkortet måste sitta i On demand-boxen?
Det är det svar jag fått i alla fall. Och eftersom tillvalskanalerna inte speglas är det bara i On demand-boxen som jag har tillgång till dessa.
Jag tror att mina kort är pairade mot bägge boxarna men fungerar inte On demand-tjänsterna med syskonkort?
Tacksam för förklaring.

Postad 08 april 2013 - 15:50

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 1

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

När fixar ni så att Viasat-paketen speglas till syskonabonnemanget?

Postad 08 april 2013 - 15:51

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Det var positivt - för den som har både HD-paket och syskonabonnemang. Själv har jag inte längre HD-paketet eftersom jag tyckte att det tillförde för lite jämfört med de HD-kanaler som nu ingår i XL.
Det jag saknar är spegling av tillvalskanaler man kan ha utöver huvudabonnemanget.
Jag har en On demand-box Motorola VIP1903 och en Humax HDPVR-1000C för syskonabonnemanget.
På så sätt kan jag inte spela in mina tillvalskanaler eftersom de inte speglas.
Fråga:
Är det (fortfarande?) så att huvudkortet måste sitta i On demand-boxen?
Det är det svar jag fått i alla fall. Och eftersom tillvalskanalerna inte speglas är det bara i On demand-boxen som jag har tillgång till dessa.
Jag tror att mina kort är pairade mot bägge boxarna men fungerar inte On demand-tjänsterna med syskonkort?
Tacksam för förklaring.

Hej,

Nej, i On Demand-boxen måste huvudkortet nyttjas. Om du använder ett syskonkort fungerar boxen som en vanlig HD-box utan On Demand-funktioner.

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Postad 08 april 2013 - 16:10

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

När fixar ni så att Viasat-paketen speglas till syskonabonnemanget?

Du menar att Viasat-paketen ska speglas utan extra kostnad i syskonabonnemanget likt C More?
Låter som ett önsketänkande.
Jag betalar 99 kr/mån för Viasat syskonabonnemang och 99 kr för speglingen av XL-abonnemanget. Det är inte helt uppenbart att priset på detta plötsligt skulle halveras.
Men kanske ComHem har förhandlingar på g om att Viasat ska avstå från betalning för syskonabonnemanget? :)
Vem vet, det är måhända därför som vi (ännu) inte har fått Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD?

Postad 08 april 2013 - 19:11

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
mehn..........kunde ni inte ha gett oss med Cmore-paketen våra betalde HD-kanaler oxå ??

Redigerat av Stagger Lee, 08 april 2013 - 19:15.

Postad 08 april 2013 - 22:18

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Du menar att Viasat-paketen ska speglas utan extra kostnad i syskonabonnemanget likt C More?
Låter som ett önsketänkande.
Jag betalar 99 kr/mån för Viasat syskonabonnemang och 99 kr för speglingen av XL-abonnemanget. Det är inte helt uppenbart att priset på detta plötsligt skulle halveras.
Men kanske ComHem har förhandlingar på g om att Viasat ska avstå från betalning för syskonabonnemanget? :)
Vem vet, det är måhända därför som vi (ännu) inte har fått Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD?

Vad är det för skillnad på att spegla CMore- istället för Viasat-kanaler. Allt beror väl på det är svårare förhandlingar med Viasat än andra. Även Canal Digital verkar ha problem med Viasat eftersom där jag bor kan inte CD-kunder köpa till Viasat-kanaler.

Postad 09 april 2013 - 10:37

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Med tanke på de vinster som Comhem tar ut skulle jag vilja påstå att det är marginella kostnader, på kortavgifterna i allafall.
Sen vad dom kan förhandla fram måste sen vägas mot nya kunder som tycker att detta är intressant och tecknar abb.
Vill påstå att Comhem måste visa framfötterna för att få till en ökning av kunder igen. Och då är det inte ökade kostnader som gäller.

Redigerat av Stagger Lee, 09 april 2013 - 10:38.

Postad 09 april 2013 - 11:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
ComHem - antal digital-tv-abonnemang vid årets utgång:
2006: 332,000
2007: 394,000 +62,000
2008: 468,000 +74,000
2009: 575,800 +107,800
2010: 619,900 +44,100
2011: 658,400 +38,500
2012: 611,700 -46,700 !!
Hela perioden har antalet anslutna hushåll legat mellan 1,78 och 1,74 milj hushåll.
Det är tydligen inte så att antalet hushåll i "ComHem-hus" ännu har börjat sjunka märkbart. Ska dock bli intressant att se siffror under 2013 eftersom ComHem nu har konkurrens från öppna nät t ex Stadsnät och andra fiberoperatörer.
Som synes bröts flera år av uppgång för digital-tv-abonnemang 2012.

Postad 09 april 2013 - 13:22

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
2012 var året dom höjde kortavgifter ytterligare och likaså vissa kanalpaket.Utan att investera i utbudet....poff folk får nog. Lämnar idag comhem skutan men hoppas ni lyckas i era "ansträngningar" här i framtiden o combort satsar på tex hd kanaler igen.
Intressant att dom inte vill ha tillbaks sina dyrgripar när man lämnar dom...jag menar såklart dom fina plastkorten vi pröjsat så mycket för under alla år . ;)
http://www.svt.se/ny...ypteringsavgift
http://www.svt.se/ny...prishojningarna

Redigerat av Unregistered40562de1, 09 april 2013 - 13:32.

Postad 09 april 2013 - 21:29

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Det var minsann fantastiskt goda nyheter! Det tackar vi för!

Postad 10 april 2013 - 05:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Discovery Communications köp av SBS Nordic blev klart igår:
http://www.dagensmed...icle3673184.ece
Kanal 5 och Kanal 9 kommer nu att ingå i det nya bolaget SBS Discovery Media.

"En konkret följd av att SBS TV nu får en global, mycket lönsam, mediejätte i form av Discovery bakom sig kan bli att kriget om attraktiva rättigheter nu trappas upp ytterligare."
http://www.di.se/fin...99-37deec2ee692
Nu är det alltså hög tid för ComHem att se till att vi får Kanal 5 HD (och Kanal 9 HD när den blir tillgänglig).
Att titta på "attraktiv" sport i SD finns inte längre på mediakartan, faktiskt!
Orosmoln dock:
"Det kan inte förnekas att Discovery/SBS i framtiden kommer att kunna få bättre villkor i förhandlingar med distributörer till följd av den totala portföljen av populära kanaler ökar"...

Postad 10 april 2013 - 07:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Ikväll spelas två kvartsfinaler i Champions League.
För den som har kabel-tv från ComHem erbjuds en match i HD nämligen Barcelona-Paris SG. Den visas i Viasat Fotboll HD och är förmodligen den match som flest vill se i Sverige.
Men den som vill se den andra matchen direkt dvs Juventus - Bayern München får nöja sig med TV6 som ju ComHem inte tillhandahåller i HD trots att Viasat har haft TV6 HD sedan november 2012.
Hur tänker ComHem när det gäller de abonnenter som är intresserade av fotboll och bara har tillgång till ComHem därför att det är det nät som fastigheten har? Har man inte ett ansvar gentemot både fastighetsägare och boende att tillhandahålla de kanaler som efterfrågas?
Ska man trots dyrbart Viasat Premium HD-abonnemang för drygt 4000 kr/år behöva skaffa Viaplay för att se fotboll i HD om man bor i ett ComHem-hus?
Vad händer om fler och fler av ComHems abonnenter på Viasat inser att det räcker med Viaplay eftersom det är där man ändå hittar det man vill se?

Postad 10 april 2013 - 14:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
TV4-gruppen vill sälja sin andel i C More men riskerar förlust vid försäljning enligt mediauppgifter:
http://www.resume.se...lust-for-cmore/
Varför går det dåligt för C More? Eller det kanske alltid har gått dåligt för Canal+ i Sverige i skuggan av Viasat osv?
Märkligt för de har ju många aktuella serier och en hel del sporträttigheter t ex Elitserien i hockey, Allsvenskan, La Liga, UFC och ATP-touren i tennis.

Postad 10 april 2013 - 17:07

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

TV4-gruppen vill sälja sin andel i C More men riskerar förlust vid försäljning enligt mediauppgifter:
http://www.resume.se...lust-for-cmore/
Varför går det dåligt för C More? Eller det kanske alltid har gått dåligt för Canal+ i Sverige i skuggan av Viasat osv?
Märkligt för de har ju många aktuella serier och en hel del sporträttigheter t ex Elitserien i hockey, Allsvenskan, La Liga, UFC och ATP-touren i tennis.

Dom gick väl med 300 mille i förlust förra året,sånt håller ju inte i längden.Premier League + CL dom rättighetern är nog mer avgörande än man kan tro,och även NHL.Folk vill väl se den bästa fotbollen + hockeyn o där är inte svenska ligorna :D
Sedan är väl prissättningen avsevärt högre än viasat.
http://www.expressen...ttyngda-c-more/

Redigerat av Unregistered40562de1, 10 april 2013 - 17:37.

Postad 10 april 2013 - 18:36

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Först en "tråkig" nyhet från Göteborg. Nästa årsskifte försvinner 71000 kunder...
http://www.metro.se/...!62OoZyZ26gAZ2/

Så då undrar vän av ordning
1. Hur det går med förhandlingarna om HD-kanaler.
Är planen att få in fler HD-kanaler? Eller sker förhandling i all oändlighet utan att komma fram till lösning?

2. Kommer man inom snar framtid att kunna kolla på svt:s regionala nyhetssändningar i HD?
Just nu kan man bara se ABC... Inte så roligt om man bor i Göteborg.

3. Premier League och Viaplay?
Som det är nu får vi som abonnerar Viasat Sportpaketet HD, Viasat Premium HD eller Viasat Guld HD en kod som gäller till maj 2013.
Hur ser det ut nästa säsong? Är det samma upplägg?
Länk till villkoren:
https://www.comhembl...ue-och-viaplay/

Postad 10 april 2013 - 19:27

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Jag trodde faktiskt ComHem hade fixat till det där med de regionala sändningarna i HD:
http://www.svt.se/om...-i-hd-kanalerna
De tekniska förutsättningarna verkar finnas från SVT. Det digitala marknätet har ju sedan nästan ett år tillgång till regionala nyheter både på SVT1 HD och SVT2 HD (uppskalad SD i och för sig).
ComHem får SVT HD för kodning direkt från SVT och dessutom levererar Teracom en returmatning av alla regionala sändningar till SVT i Stockholm så förutsättningar måste finnas hos ComHem för att fördela de regionala programmen på resp nätnummer. Men det verkar inte vara infört på kanalplats 66 och 86 ännu trots att det fungerar på kanalplats 1 och 2.
Själv bor jag i Stockholm så jag har ABC både i SVT SD och SVT HD så jag visste inte att de regionala programmen fortf bara finns i SVT SD hos ComHem.
Karta över SVT:s regionalindelning för SVT1 HD & SVT2 HD i marknätet:
http://www.svt.se/sv...ndelning_HD.pdf

Redigerat av Unregistered558ade6e, 10 april 2013 - 20:56.

Postad 10 april 2013 - 19:44

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
jo det är sjukt att man kan se lokala på tv 4 hd men inte på svts hd kanaler

Postad 10 april 2013 - 19:47

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 1

jo det är sjukt att man kan se lokala på tv 4 hd men inte på svts hd kanaler

Bytte till sappa igår och där har vi lokala nyheter på svt hd men inte på tv 4 istället ,haha man blir så less.

Postad 10 april 2013 - 20:18

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Först en "tråkig" nyhet från Göteborg. Nästa årsskifte försvinner 71000 kunder...

Vårat kommunala bostadsbolag avslutade nyss samarbetet med comhem och därmed försvann 7200 hushåll för dom.Nu fick vi förvisso sappa istället men man kommer snart att även koppla upp oss mot det öppna stadsnätet där förmodligen comhem även kommer erbjuda sina tjänster.Men sötebrödsdagarna för comhem med ett monopol liknande grepp på tv marknanden är nog borta.Nu får dom slåss på lika villkor som alla andra och det ska bli mycket intressant o se hur dom tacklar detta.Vinstmarginalerna som varit utan jämförelse lär dom nog få kyssa adjö snart.

Postad 11 april 2013 - 13:21

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Så då undrar vän av ordning
1. Hur det går med förhandlingarna om HD-kanaler.
Är planen att få in fler HD-kanaler? Eller sker förhandling i all oändlighet utan att komma fram till lösning?

2. Kommer man inom snar framtid att kunna kolla på svt:s regionala nyhetssändningar i HD?
Just nu kan man bara se ABC... Inte så roligt om man bor i Göteborg.

3. Premier League och Viaplay?
Som det är nu får vi som abonnerar Viasat Sportpaketet HD, Viasat Premium HD eller Viasat Guld HD en kod som gäller till maj 2013.
Hur ser det ut nästa säsong? Är det samma upplägg?
Länk till villkoren:
https://www.comhembl...ue-och-viaplay/

Hej,

1. Självklart har vi för avsikt att ta in fler HD-kanaler, dessvärre har vi ingen information i dagsläget om när det kommer fler HD-kanaler.

2. Att vi i dagsläget inte sänder regionala nyheter på SVT HD beror på tekniska begränsningar. Om kommer det en bättre teknikslösning i framtiden så kommer vi att se över om vi kan implementera den.

3. Vi har dessvärre ingen information hur det kommer att se ut i den kommande Premier League-säsongen. Det beror naturligtvis hur rättigheterna kommer att se ut. Med andra ord så är det något som vi får se längre fram närmare säsongen.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 11 april 2013 - 16:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Hej,

1. Självklart har vi för avsikt att ta in fler HD-kanaler, dessvärre har vi ingen information i dagsläget om när det kommer fler HD-kanaler.

2. Att vi i dagsläget inte sänder regionala nyheter på SVT HD beror på tekniska begränsningar. Om kommer det en bättre teknikslösning i framtiden så kommer vi att se över om vi kan implementera den.

3. Vi har dessvärre ingen information hur det kommer att se ut i den kommande Premier League-säsongen. Det beror naturligtvis hur rättigheterna kommer att se ut. Med andra ord så är det något som vi får se längre fram närmare säsongen.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

men säg godag då!!!!!!!! teknisk begränsning för lokala nyheter i svt hd? den enda tekniska begränsning som finns är comhems föråldrade hjärna att tänka hur tekniken funkar.... för de första är det inte mer begränsning mot va tv4hd har för lokala nyheter för de andra i stället för att ni tar ner svt hd kanalerna från stockholm så tar ni ner dem från från de lokala masten presis som ni gör med tv4hd ... den tekniska begränsningen ni har är att ni vill inte lägga ut pengar på att skaffa utrustning för att ta ner kanalerna... ni e lika snåla som kärringen som gick mot strömmen .. ta i stället av låset från blomboken och ge tittarna va de vill ha ni motarbetar tekniken mer en ni anar!!

Postad 11 april 2013 - 16:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Att ta ner från lokala masten innebär också lägre bitrate på SVT's HD kanaler.
Alternativet skoulle förstås kunna vara att sända 2 versioner av SVT HD.

Redigerat av Leatherface, 11 april 2013 - 16:43.

Postad 11 april 2013 - 16:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
tv4hd tas ner via masten lokalt ... det kan man se då det varit avbrott på huvudledningen från stockholm så har man ändå sett de lokala

Redigerat av Duckface21, 11 april 2013 - 16:59.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.