Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 August 2013 - 08:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Sen hänger inte allt på prestanda, kolla på 360 vs PS3

Vad ska jag kolla på?

360 hade snabbare GPU och PS3 hade snabbare CPU.

360 hade, vad vi troligen kan säga, bättre RAM setup. PS3 hade BluRay.

Så den ena var inte bättre än den andra och det var svårt att avgöra då setupen av hårdvara var så olika.

Idag är det samma plattform och väldigt uppenbara skillnader.

Postad 09 August 2013 - 09:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Carmack har sagt att det är inte särskilt stor skillnad mellan konsoler snarare förvånadsvärt lite. Jag litar på Carmack.

Vi får se hur avgörande priset blir. Undra var brytpunkten för MS går innan man sänker priset. 10 %? 20 %? 30 % efter Sony. Det är väl en fråga om intäkter också misstänker jag, att ligga 10 % efter med en konsol som är 100 dollar dyrare är inte så farligt.

Ja han kan ha rätt men faktum kvarståpr. More power for less buck.

Hade det varit så att Xbox One hade varit 50 UD billigare än PS4 så kan man ställa sig frågan om 50 USD extra hade varit värt en extra prestanda som PS4 har.

Men nu är scenariot att den både är billigare och kraftigare. Vilket resulterar i att multiplattformspel kommer vara lika eller bättre på PS4 och detta kommer stå för 99 av 100 titlar. Förra generationen var det tvärtom länge, 360 var billigare och bättre på multi vilket är en starkt bidragande faktor till "succén" jämfört med Xbox 1.

Redigerat av PalmiNio, 09 August 2013 - 09:03.

Postad 09 August 2013 - 09:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vi har olika ögonmått :) jag tänkte mig det den blivit terroriserad för, typ videobandspelare :D

Postad 09 August 2013 - 09:29

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Skulle fortfarande vilja se något officiellt från MS angående specifikationen så man vet hur mycket "svagare" deras maskin är.
Än så länge är det bara spekulationer, inget annat.

Sedan beror det ju på hur optimerat deras OS i maskinen är för hur bra spelet flyter på.
Bara att jämföra Mac och PC som i princip använder samma typ av hårdvara, men en mac med sämre prestanda på pappret är ändå användarmässigt snabbare och roligare att använda.
Tro mig, min jobbdator (PC från 2011) är bra mycket långsammare än min Macbook Pro från 2009 trots att specifikationen på PCn är bra mycket bättre.

Postad 09 August 2013 - 09:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Skulle fortfarande vilja se något officiellt från MS angående specifikationen så man vet hur mycket "svagare" deras maskin är.

Sedan beror det ju på hur optimerat deras OS i maskinen är för hur bra spelet flyter på.
Bara att jämföra Mac och PC som i princip använder samma typ av hårdvara, men en mac med sämre prestanda på pappret är ändå användarmässigt snabbare och roligare att använda.
Tro mig, min jobbdator (PC från 2011) är bra mycket långsammare än min Macbook Pro från 2009 trots att specifikationen på PCn är bra mycket bättre.

men hur fungerar det att spela på din mac? ;) jag är själv mac användare men jag vet inte om den där liknelsen är så relevant när det gäller flyt i spel? jag kan ha fel dock.

Postad 09 August 2013 - 09:40

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Det jag menar är bara att det är mer än hårdvara. Har man en sunkig mjukvara så spelar det egentligen ingen roll hur bra hårdvaran är.

Postad 09 August 2013 - 10:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Klockan på GPUn vet vi:
http://www.eurogamer...ves-speed-boost

Antal CU har man räknat ut:
http://www.eurogamer...alysis-xbox-one
"In terms of the GPU hardware, hard information was difficult to come by, but one of the engineers did let slip with a significant stat - 768 operations per clock"

Ram vet vi då bilder har visats:
http://images.euroga...1/resize/600x-1

Det enda osäkra och stora del som saknar info är CPUn. Vi vet den är av 8 kärnor från AMD. Med tanke på hur dåligt dessa skalar över 1,6Ghz enligt Anandtech så kan vi troligen utgå från att de körs i 1,6Ghz.

Så vi har en tydlig bild över råkraften. Där finns massa stöd men tveksamt om det väger upp råstyrkan i att ha 18 CU vs 12 CU.

Postad 09 August 2013 - 10:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Hårdvaran har ju oändligt mkt mer substans än "spekulationer/rykten". Tvärtom, allt pekar på att devkit läckorna är i det närmaste 100%-iga.

Nu tror jag iofs inte PS4:ans teoretiska prestandaövertag (som vi än så länge inte direkt sett nått praktiskt bevis på) har nån större effekt på försäljning, kommer vara andra saker som styr det.

One kommer vara klart mer optimerad än PC ja men det kommer PS4 oxå så det saknar ju relevans i sammahanget.

Redigerat av pacman, 09 August 2013 - 12:39.

Postad 09 August 2013 - 11:44

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
I’ve Seen a Real Xbox One Kinect Game in Action
http://www.ign.com/a...e-in-action-and

"Believe the hype: the new Xbox is almost inaudibly quiet when running."

"Input lag is no longer noticeable – that’s not to say it isn’t there because, well, of course it is – but it no longer feels like you’re fighting the Kinect to get it to read what you’re doing."

Redigerat av Zerox_no1, 09 August 2013 - 11:48.

Postad 09 August 2013 - 11:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 2
Nu har designreceptet för One läckt ut:
En halv Humax HDPVR 1000C + en halv Topfield TRF-2470 PVR = One

Bifogad fil  XboxPVR.jpg   64.84K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av pacman, 09 August 2013 - 11:52.

Postad 09 August 2013 - 12:25

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Hehehe - den där kändes på något sätt gammal redan då den kom. Stating the obvious typ. Kan ju iofs ha att göra med att jag har en Humax och typ alla spelare man har mer eller mindre påminner om ONE...

Postad 09 August 2013 - 12:35

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Vad ska jag kolla på?

360 hade snabbare GPU och PS3 hade snabbare CPU.

360 hade, vad vi troligen kan säga, bättre RAM setup. PS3 hade BluRay.

Så den ena var inte bättre än den andra och det var svårt att avgöra då setupen av hårdvara var så olika.

Idag är det samma plattform och väldigt uppenbara skillnader.

Så du menar att folk inte sa samma sak om 360 / ps3 när dom kom, alltså att PS3 kommer va överlägsen m.m
Visst PS4an kommer säkerligen va kraftfullare, men ingen kan säga idag hur det kommer bli, vilken konsoll kommer sälja bäst.

Själv går jag på vilka spel som kommer till vad, inte vilken konsoll som är bäst.
Denna generation kommer jag vänta någon mån innan jag bestämmer mig vad det blir, men slutar väll med att man har båda.

Postad 09 August 2013 - 12:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Själv har jag inte nån pryl som består av två kapade digitalboxar. :D

Redigerat av pacman, 09 August 2013 - 12:37.

Postad 09 August 2013 - 12:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

"Input lag is no longer noticeable – that’s not to say it isn’t there because, well, of course it is – but it no longer feels like you’re fighting the Kinect to get it to read what you’re doing."

Trippelt fan. Det är ju vad jag inte vill höra då jag gett mig fan på att inte köpa den på releasen... tillsammans med underbara titt-anfall och forza!

Postad 09 August 2013 - 13:33

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Själv har jag inte nån pryl som består av två kapade digitalboxar. :D

det tror jag inte nån har

Postad 09 August 2013 - 13:40

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Vilket lir ser ni fram emot mest att spela på releasedagen?

Själv längtar jag nog mest efter Watch_Dogs och Dead Rising 3 för singelplayer och Battlefield 4 för multiplayer.

Postad 09 August 2013 - 13:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Så du menar att folk inte sa samma sak om 360 / ps3 när dom kom, alltså att PS3 kommer va överlägsen m.m
Visst PS4an kommer säkerligen va kraftfullare, men ingen kan säga idag hur det kommer bli, vilken konsoll kommer sälja bäst.

Själv går jag på vilka spel som kommer till vad, inte vilken konsoll som är bäst.
Denna generation kommer jag vänta någon mån innan jag bestämmer mig vad det blir, men slutar väll med att man har båda.

Sony sa den var överlägsen, såklart.

Men de mer hårdvaruinriktade sidorna gav den mer balanserade bilden. T ex hade Anandtech och Beyond3D hade ingående artiklar där man lyfte fram hur mer vancerad setupen på 360 var med UMA+Xenos+EDRAM.

Sen köpte en del konsumenter Sonys PR rakt av.

MEN då ska vi också komma ihåg att PS3 var betydligt dyrare än 360. Här pratar vi inte bara om att PS3 kan vara starkare utan den kommer även lanseras billigare.

Postad 09 August 2013 - 14:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kul att det positiva nyhetsflödet fortsätter för Xbox One. Efter att starta på -100% i hype börjar man ta sig upp, step-by-step.

Tycker detta säger en hel del om Microsoft syn på Kinect:

Quite frankly, Kinect 2.0 seems to be what the original Kinect should’ve been.

Frågan är när bara Microsofts stora PR maskin ska komma igång och bygga upp hypen för nya Kinect.

Postad 09 August 2013 - 14:29

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Frågan är när bara Microsofts stora PR maskin ska komma igång och bygga upp hypen för nya Kinect.

Kanske efter Gamescom där den förmodligen kommer visas upp ordentligt.

Redigerat av Zerox_no1, 09 August 2013 - 14:30.

Postad 09 August 2013 - 18:31

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Xbox One: Sharing Digital Games and Gold
http://news.xbox.com...s-and-live-gold

Redigerat av Zerox_no1, 09 August 2013 - 18:31.

Postad 09 August 2013 - 21:06

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 1
Och ännu mer...

http://www.polygon.c...x-one-home-gold

Tänk om Whitten hade varit solo istället för katastrof-firman Mattrick & Harrison

Hur svårt var det att förklara family sharing?

Postad 09 August 2013 - 21:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Och ännu mer...

http://www.polygon.c...x-one-home-gold

Tänk om Whitten hade varit solo istället för katastrof-firman Mattrick & Harrison

Hur svårt var det att förklara family sharing?

Rätt väntad setup dock. Men bra svar.

Postad 09 August 2013 - 22:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det bara lyser ödmjukt bemötande från honom tycker jag. Långt mycket bättre än nelson som fortfarande är kvar. Märkligt nog. Nej, efter sonys leende lilla glada japan så är den här killen ett riktigt pr-kap! Home gold är ju precisnsom det är på nuvarande konsollerna, men att man tar med sig sitt drm på kontot är smidigt om man rör på sig mycket. Det kan man ju inte göra med ps3 idag iaf. 360 har jag ingen aning om.

Postad 09 August 2013 - 23:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det bara lyser ödmjukt bemötande från honom tycker jag. Långt mycket bättre än nelson som fortfarande är kvar. Märkligt nog. Nej, efter sonys leende lilla glada japan så är den här killen ett riktigt pr-kap! Home gold är ju precisnsom det är på nuvarande konsollerna, men att man tar med sig sitt drm på kontot är smidigt om man rör på sig mycket. Det kan man ju inte göra med ps3 idag iaf. 360 har jag ingen aning om.

Nej Home Gold är inte som på de nuvarande, står i artikeln vad skillnaden är.

DRM är samma som 360 dock, låst till kontot

Postad 10 August 2013 - 00:06

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Väntad setup, menar du family sharing?
Känns som ingen trodde den skulle vara så bra.
-För bra att vara sant
-Så kan dom inte göra

Men som han förklarar, dom gör bara en digital variant den traditionella skivan

Postad 10 August 2013 - 00:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

-För bra att vara sant
-Så kan dom inte göra

Kan man köpa ett spel och dela det med nio andra nu alltså?

Postad 10 August 2013 - 01:16

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Nope, family sharing rök när dom ryckte online checken.

Postad 10 August 2013 - 03:54

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Vad skönt att de nu kan tänka över hur de ska implementera funktioner på ett sätt som verkligen fungerar, istället för att göra kaoz med allt och alla som de planerade från början. Nu känns det som de kan tillämpa lösningar som gör de flesta nöjda oavsett hur man vill använda konsollen. Framtiden behöver få växa och utvecklas fram med användarna, inte besinningslöst huggas ut ur nutiden med yxa och svärd av en bindgalen bärsärk.

Om nu bara Whitten kan smitta av sig till Windows 8-teamet och stilla deras våldsamma pekskärmsfanatism lite grann så kan det bli ännu trevligare.

Postad 10 August 2013 - 10:59

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

-För bra att vara sant
-Så kan dom inte göra

Men som han förklarar, dom gör bara en digital variant den traditionella skivan

Väntad setup efter att de drog ur pluggen på always online.

Setupen är så som den mobila marknaden har varit länge.

Tror PSN DRM kommer se exakt samma ut. Vi vet att PSN DRM kommer ha funktionen där allt content är bundet till kontot så man kan spela på vilken konsol man vill.

Redigerat av PalmiNio, 10 August 2013 - 11:10.

Postad 10 August 2013 - 11:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Feedbackula denna, Xbox One Unboxing! Hög underhållning som vanligt.

http://www.youtube.c...h?v=ur4JrbfjtYo

Postad 10 August 2013 - 16:40

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Var inne på blodsugar gamestop och fråga om deras erbjudande för att byta in konsol till Xbox one. Xbox slim 250 gb får man 650:- för, och för min PS3 40gb fick jag det otrolia priset 100:- :)

Postad 10 August 2013 - 17:41

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Var också in på Gamestop idag och frågade vad jag skulle få för mitt wii u premium: 2125 spänn tror jag att det var, utan spel.
Det är lite lockande ändå med tanke på att jag inte spelat på den sen jag och tjejen klarade NSMBU.
Typiska nintendospel som tex zelda intresserar inte mig ett dugg så konsolen kommer ändå vara orörd ganska långt framöver.

PS4´an kommer jag skaffa dag ett och tänkte skippa X1 på ett tag. Frågan jag brottas med är om de få exklusiva spelen som jag är intresserad av (vid release, dead rising 3 och forza 5) berättigar ett köp av xboxen (iofs så tror jag att dom 2 spelen sysselsätter mig mer än vad wii u gör idag)
Jag kommer inte få lika mycket för nintendot någon annanstans heller med tanke på vad den säljs för i nuläget (basic iaf)

Postad 11 August 2013 - 15:58

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Blir ju bättre och bättre.

"According to what a Microsoft spokesperson told Kotaku, "Gold features will stay active on your home Xbox One console even if you roam and login to use your Gold features elsewhere." That means if you are at a friend's house and log into a Gold account to play a game, other family members back at home can still use the Xbox Live Gold features enabled on the home Xbox One console."

http://www.neowin.ne...ox-one#comments

Postad 11 August 2013 - 16:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Fungerar väl likadant idag, gör det inte?

Postad 11 August 2013 - 17:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ja, hur svårt var det att förstå att det var exakt så det skulle fungera? Eftersom Microsoft REDAN hade förklarat hur det skulle fungera.

Så här skrev jag när CBOAT 'läckte' sin information:

Så här sa Microsoft:

"Any one of your family members can be playing from your shared library at a given time"

Inte 'test your game as in any other demo they can download from marketplace already' utan 'playing from your shared library'.
Begränsningen är givetvis att bara en av dina familjemedlemmar kan spela åt gången. Vill Nisse spela Halo men Bosse spelar det redan från ditt shared library? Då får han vackert trycka på 'buy' knappen.
Svårare än så är det inte och det gör så mycket mer sense än det förmodade systemet som pastebinen påstod.

Color me whatever color 'not surprised' is.

Postad 11 August 2013 - 17:52

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
humming: Det är så jag uppfattat det också. Ett sånt system hade ju varit kanonbra, men bakåtsträvarna tyckte tydligen inte det.

Postad 11 August 2013 - 18:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det är orimligt att en person kan köpa ett spel och nio andra få tillgång till det, så jag är skeptisk. Vi får med andra ord vänta och se vad dom säger om familyshare i framtiden, talesmannen som faktiskt är bra har ju meddelat att familyshare inte nödvändigtvis har blivit terminerat, finns efterfrågan så kan det dyka upp. Then again, efterfrågan på gratis spel har alltid funnits, men få spel är gratis ;)

Postad 11 August 2013 - 18:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är orimligt att en person kan köpa ett spel och nio andra få tillgång till det, så jag är skeptisk. Vi får med andra ord vänta och se vad dom säger om familyshare i framtiden, talesmannen som faktiskt är bra har ju meddelat att familyshare inte nödvändigtvis har blivit terminerat, finns efterfrågan så kan det dyka upp. Then again, efterfrågan på gratis spel har alltid funnits, men få spel är gratis ;)

Nej det är inte orimligt. Delade av konto används redan av de flesta Streamingtjänsterna idag t ex.

Misstag att tro ALLA kommer skapa ringa där man är 10 pers som delar. En del kommer kanske dela med 2, en del med 4, en del själva osv.

Postad 11 August 2013 - 19:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Så här skrev jag när CBOAT 'läckte' sin information:

Så nu kommer man kunna köpa ett spel och dela det med upp till nio vänner på Xbox One sedan mao?

Postad 11 August 2013 - 19:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nej det är inte orimligt. Delade av konto används redan av de flesta Streamingtjänsterna idag t ex.

Misstag att tro ALLA kommer skapa ringa där man är 10 pers som delar. En del kommer kanske dela med 2, en del med 4, en del själva osv.

Kan man göra det med steam idag? Pc's steam? 10 pers som alla kan dela alla spel?

Postad 11 August 2013 - 21:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kan man göra det med steam idag? Pc's steam? 10 pers som alla kan dela alla spel?

Nej, sa jag heller inte.

Men finns det någon FN stadga som säger att Steam står som fast standard för vad andra tjänster ska göra? Sony körde 5 konsoler till en början som exempel.

Postad 11 August 2013 - 21:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ps kör fem ja. Färre om det står i det finstilta, då går det ner till två ^^ kan man dela konton alls med pc's steam? Har ingen koll då jag inte spelar pc alls.

Btw, fn lägger sig nog inte i det hela :P

Redigerat av Zartok, 11 August 2013 - 21:26.

Postad 11 August 2013 - 23:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2
Det jag tycker är lite konstigt är att ex. Humming och Topper verkar anse saken bevisad i och med detta. I själva verket är ju inte detta något nytt. MS tweetade om att family sharing skulle fungera precis som de sa direkt när pastebin-ryktet uppstod och då verkade vi vara överens om att vi kommer aldrig att få veta hur det egentligen låg till. Det är precis samma sak nu. MS har gjort en 180 grader på i stort sett ALLT med Xbox One, oftast till det bättre. Varför skulle family sharing vara konstant när nästan inget annat är det liksom.

Om vi skulle få family sharing någon gång så är jag rätt säker på att det kommer vara något positivt, något annat vore konstigt. Det betyder inte att det var så det var tänkt från början dock.

Problemet jag ser med family sharing, även om det vore begränsat till en person som kan spela åt gången per familj, är att, ja, en person kan bara spela mina spel, men jag kan samtidigt spela något spel från hans bibliotek? Eller från någon annan av mina nio familjemedlemmar? Eller från mitt eget.

Så det vore rätt lätt för oss på forumet eller folk på andra forum att bilda grupper om 10 som planerar sitt spelande lite lätt. Man gör en lista med sina spel och skriver vem som för tillfället paxat ett spel/ens bibliotek och håller den uppdaterad. Ah, du har Arkham City, det vill jag spela någon gång, då behöver jag inte köpa det. Det skulle innebära rätt stora förluster för utvecklarna?

Och även om de bara gjorde mindre grupper om två eller fyra så förlorar de inkomster... det känns som att en väldigt stor del av konsumenterna skulle börja gruppera sig för sånt här sprids ju med word of mouth. Är du inte med i en grupp? Varför inte? Har man kompisar som spelar eller är på forum så får man reda på det och vore rätt dum om man inte drog nytta av det.

Sen vet jag inte om det skulle gå i MP, men singleplayerspel skulle iaf lida rätt mycket av det imo.

Eller har jag fattat det fel?

Postad 12 August 2013 - 00:38

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Jag tycker det framgår tydligt nu att family sharing är en digital variant av utlåning av fysisk skiva.
I kakafonin som uppstod kring online checken så drunknade den lilla och oprecisa infon om family sharing som fanns då.

Vad det gäller organiserade ringar för nyttomaximering av family share så tror jag nja..
Minst motståndets lag.

Säg att ms satte upp lite sånt här:
-Hälften av dom i din ring måste vara dina vänner, dvs funnits på din vänlista i 30 dagar
-Att byta ut en medlem i ringen tar 30 dagar alt endast 3 byten på ett år

Tror antalet personer som orkar lägga ner tid och energi på flyktiga internetbekantskaper minskar rätt drastiskt då

Sak samma, jag hoppas family sharing kommer tillbaka, och det snart.
Då kanske någon av den minoritet som tycker ms är ok kan göra en parodi på sonys parodi-video om hur lätt det är att låna ut spel :)

Postad 12 August 2013 - 01:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Säg att ms satte upp lite sånt här:

Well, det är ett ganska stort OM, de har väl inte sagt något om några sådana begränsningar. Utifrån det de sagt låter det som något som skulle kännas väldigt generöst och lätt att exploatera.

Om du för övrigt minns detta:

Du säljer till någon på Tradera eller ebay. Efter avslutad affär måste du lägga till personen på din vänlista. Personen ifråga måste sedan vänta en hel månad innan han/hon kan spela. Om vi bortser från det faktum att ingen skulle gå med på detta, så skulle priset 1 månad senare mycket väl kunna vara mindre i butik än vad personen betalade till dig.

Du ser alltså inte att detta är ett problem?

HÄR borde du också ha applicerat minsta motståndets lag ;)

Postad 12 August 2013 - 06:32

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Var inte det där bara för att bevisa att det faktiskt gick att sälja privat? ;)
Många påstod att det inte skulle gå/finnas.

Tror absolut det kommer restriktioner i stil med mina exempel om dom släpper tillbaka family sharing igen.

Postad 12 August 2013 - 09:51

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Jag tror att om Family Sharing kommer tillbaka så blir det bara på digitala titlar som man har laddat hem, kanske måste en vän betala en liten summa för att "hyra" spelet?

Postad 12 August 2013 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Var inte det där bara för att bevisa att det faktiskt gick att sälja privat? ;)
Många påstod att det inte skulle gå/finnas.

Nej vi var båda överens om att det gick teoretiskt men du tyckte inte restriktionerna var några problem. Men minsta motståndets lag gäller även där och det hade inte fungerat praktiskt i verkligheten pga det.

Postad 12 August 2013 - 13:21

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Vi får se hur det blir med Family Sharing längre fram.
Marc Whitten har flera gånger sagt att det inte är helt slängt i soptunnan utan att nu vill man fundera på hur man verkligen vill att det fungerar, särkskilt när man tagit bort online-checken och heldigitala spel.

Själv tycker jag det är intressant att kunna logga in på en kompis Xbox One och få tillgång till alla mina digitala spel.
Men hur enkelt blir det att spela dem?
Jag behöver ju ladda ned dem till hårddisken, men inte hela spelet för att kunna börja spela (enligt Marc Whitten).
Frågan är hur lång tid det kommer att ta att börja spela ett spel med en hyffsad uppkoppling (minst 10 Mbit/s)?
Man vill ju inte gärna vänta en halv dag för att döda några minuters spel.

Postad 12 August 2013 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag behöver ju ladda ned dem till hårddisken, men inte hela spelet för att kunna börja spela (enligt Marc Whitten).
Frågan är hur lång tid det kommer att ta att börja spela ett spel med en hyffsad uppkoppling (minst 10 Mbit/s)?
Man vill ju inte gärna vänta en halv dag för att döda några minuters spel.

På PS4 fungerar det så här:

Essentially, the PS4 will download the core game code and the first level, and then download the rest as you play. Again, less waiting, more playing.

Game downloads at a friend's house won't take all day, Brown explained. By leveraging the PS4's "Play As You Download" feature, gamers can play "at least the first section" of a game right away, while the rest of the title is downloaded in the background.

MS

"As we previously announced, consumers will be able to sign on to any Xbox One console and have access to all their digital games," a Microsoft representative said. "Once the required data--a fraction of the entire game--is on their hard drive, they can jump into the action while the rest of the game finishes downloading in the background. And of course, on Xbox 360, consumers today can download their digital games on any console after signing in to their Xbox Live account.

Borde knappt ta någon tid alls då. Men ska bli intressant att se det in action.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.