Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2017 - 20:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det finns säkert lagerbilar också, men 2695;- är vw pris när du beställder ny också.

Bläddra ner en bit så kommer passaten där
https://privatleasin.../privatleasing/

ja så var det faktiskt.  tycker faktiskt det är ett riktigt bra pris.  har faktiskt svårt att se att det blir bilade att köpa bilen om man bara ska ha den i tre år. 

dock är det svindyrt att leasa vinterrhjulen. 359kr/månad. blir 13000kr  bättre att köpa själv då. 

Postad 23 November 2017 - 20:30

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

ja så var det faktiskt.  tycker faktiskt det är ett riktigt bra pris.  har faktiskt svårt att se att det blir bilade att köpa bilen om man bara ska ha den i tre år. 
dock är det svindyrt att leasa vinterrhjulen. 359kr/månad. blir 13000kr  bättre att köpa själv då.

Kolla som sagt vad du kan få för pris på bilen vid köp. Brukar gå att pruta rätt bra på lager bilar (speciellt inför byte av årsmodell) och få med en hel del extra godis. Jag fick min tjänstebilssäljare att skicka ner en lagerbil 12% plus slänga med vinterhjul + drag när vi köpte en andrabil.

Kolla även upp försäkring och bilskatt. Brukar inte kunna ingå när man sätter ut "lockpriser" vid leasing och kan bli dyrare när man skall ha det till en bil man inte själv äger.

Postad 23 November 2017 - 20:45

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Skatten följer ju bilen så där kan det knappast skilja nåt. Vad gäller försäkring så är det ju bara en halvförsäkring som krävs o som jag förstått det så anses du vara ägare till bilen ur försäkringssynpunkt även om du leasar den

Postad 23 November 2017 - 21:00

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Skatten följer ju bilen så där kan det knappast skilja nåt. Vad gäller försäkring så är det ju bara en halvförsäkring som krävs o som jag förstått det så anses du vara ägare till bilen ur försäkringssynpunkt även om du leasar den

Precis så är det. Skatten på just den passaten vi pratar om ligger kring 600;-

Postad 23 November 2017 - 21:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Tänk på att det är pris för både fälg samt bra vinterdäck.

Till min nya bil är minsta fälgstorleken som passar 17” och då kostar sulorna en hel del.

Postad 23 November 2017 - 21:34

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Tänk på att det är pris för både fälg samt bra vinterdäck.

Till min nya bil är minsta fälgstorleken som passar 17” och då kostar sulorna en hel del.

Att låna dom i tre år för 13 000 är ganska saftigt. För dom pengarna kan man köpa 17” alu med Nokian r2 på valfri däckfirma. Sen ska där vara minst 5 eller 6mm mönster kvar när man lämnar tillbaka dom annars får man stå för 4 nya däck också.

Postad 23 November 2017 - 21:38

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Låna? Du sliter ju på dem.

Är det något sjukt finstilt i avtalet som säger att du måste stå för nya däck? Helt sjukt isf.
Länka gärna.

Postad 23 November 2017 - 21:52

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Låna? Du sliter ju på dem.

Är det något sjukt finstilt i avtalet som säger att du måste stå för nya däck? Helt sjukt isf.
Länka gärna.

Läs sidan 8
https://www.vwfs.se/...uide_vw_web.pdf

Postad 23 November 2017 - 22:45

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Nu kan man privatleasa en Volkswagen Passat 2018 för 2690kr/månad inkl service. Den blev jag grymt sugen på alltså.
Känns som ett riktigt grymt pris.

Någon som har erfarenhet av bilen? är dom bra/bekväma att köra?

Har en 190hk TDI 2015 och är nöjd, inte mer. Grymt stor bil!

Postad 24 November 2017 - 00:13

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Att låna dom i tre år för 13 000 är ganska saftigt. För dom pengarna kan man köpa 17” alu med Nokian r2 på valfri däckfirma. Sen ska där vara minst 5 eller 6mm mönster kvar när man lämnar tillbaka dom annars får man stå för 4 nya däck också.

Det man oxå kan fundera på är friskrivningarna på en massa ställen om att mil/år gör att "helhetsintrycket" avgör. Klart öppet för leasingbolagets objektiva berömmande av vad dom vill byta eller inte. Vet som sagt fler som "torskar" rejält vid återlämnande av personalbilar bla hos VAG handlare.

Frågade faktiskt på skoj vad slitaget på min tjänstebil (Auidi A6 Allroad) skulle gå på om det varit privatleasing. Den är 3 år med lite "normalt" slitage. Stenskott (lack och ruta pga lastbilar och vägarbeten), lite repor i paneler bak samt i bagage, hustrun varit på någon kant med fäljen samt lite repor på backspeglar och dörruppslag.

Det skulle ha gått på 25+ enligt min VAG handlare. Därav att vi köpte en andra bil istället för att leasa som vi var inne på först.

Redigerat av Hoggeman, 24 November 2017 - 00:23.

Postad 24 November 2017 - 07:42

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 1

Kan du ge något konkret exempel på nån som "torskat rejält" vid återlämnandet av bilen? Jag säger inte att du har fel men min bestämda uppfattning är att om leasingbolagen generellt sett är övernitiska i sin bedömning av skick på bilen vid återlämnandet så är det ett effektivt sätt för dem att ta död på sin egen marknad..... Och om det nu är så att du orsakat skador för exempelvis 25K så hade det med stor sannolikhet "kostat" dig lika mycket i andrahandsvärde vid en försäljning av en privatägd bil

Postad 24 November 2017 - 08:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag har konsumentleasat både VW och Skoda. De har aldrig sagt något om skicket och då har jag ändå skjutsat skitiga småungar i bilarna i tre år.

Postad 24 November 2017 - 08:43

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Kan du ge något konkret exempel på nån som "torskat rejält" vid återlämnandet av bilen? Jag säger inte att du har fel men min bestämda uppfattning är att om leasingbolagen generellt sett är övernitiska i sin bedömning av skick på bilen vid återlämnandet så är det ett effektivt sätt för dem att ta död på sin egen marknad..... Och om det nu är så att du orsakat skador för exempelvis 25K så hade det med stor sannolikhet "kostat" dig lika mycket i andrahandsvärde vid en försäljning av en privatägd bil

Skillnaden är att man ville byta saker till nyskick tex ny fälg, nya paneler invändigt, ny ruta fram omlackad motorhuv etc. Detta blir avsevärt dyrare än vad det minskar i värde på en begagnad bil. Dessa var skador jag inte skulle bry mig om i det fall jag köpte en beg bil.

Jag är inte alls övertygad om att dessa skador skulle minska värdet med lika mycket. Iaf inte enligt vad min bilhandlare sa. Var och en får vara "salig i sin tro.." men jag tycker man skall vara medveten om de eventuella risker man tar vid leasing iom att monopolet i bedömningsfrågan ligger hos den du leasar av.

Postad 24 November 2017 - 08:55

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Skillnaden är att man ville byta saker till nyskick tex ny fälg, nya paneler invändigt, ny ruta fram omlackad motorhuv etc. Detta blir avsevärt dyrare än vad det minskar i värde på en begagnad bil. Dessa var skador jag inte skulle bry mig om i det fall jag köpte en beg bil.

Jag är inte alls övertygad om att dessa skador skulle minska värdet med lika mycket. Iaf inte enligt vad min bilhandlare sa. Var och en får vara "salig i sin tro.." men jag tycker man skall vara medveten om de eventuella risker man tar vid leasing iom att monopolet i bedömningsfrågan ligger hos den du leasar av.

I vilket leasingavtal har du sett att bilen ska vara i nyskick vid återlämnandet? Jag tycker det var rätt väl specat vad som gäller angående skicket i VAG-avtalet som det länkades till tidigare i tråden. Men visst, tar man inte hand om sin bil på ett på ett vettigt sätt så kan det kosta, precis som det kan kosta när man ska sälja sin privatägda bil

Postad 24 November 2017 - 10:51

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

vet inte vad det är för utrustning när den är "barskrapad" men här är den jag tänker på

https://www.blocket....16.htm?ca=7&w=3

känns som den har samma utrustning som dom flesta bilar idag. 

om jag köper bilen istället för att leasa  då? räcker det verkligen att amortera 2690kr under tre år för att täcka värdeminskningen?   Känns som att en ny bil sjunker väldigt mycket under dom första åren. 

Barskrapad är grundmodellen utan tillval! Vet inte hur bra VW är grundutrustade nu för tiden. Men många brukar ha något utrustningspaket med från start idag.

En snabb koll på Swedbank, billån på en bil som kostar 260' så blir avbetalningen 2 486,- / månad om du lånar på 8år! Och då räknar du med ett noll-värde på bilen efter 8 år!

Ser man på en treårsperiod så är det kanske lönsamt med leasing, för det är då bilen tappar som mest i värde. De vanligaste bilmodellerna/dussinbilarna brukar falla ungefär 50% på tre år grovt räknat, och det stämmer rätt bra. Men efter tre år planar kurvan ut ganska bra, så har du bilen i 4-5 eller 6 år så ser det ganska annorlunda ut.

Jag räknar alltid avbetalningen som värdeminskning. Då har jag kvar ev ett litet kapital den dagen jag säljer bilen.

Rätt eller fel, men för mig känns det bra! Jag räknar aldrig det jag äger som ekonomiska tillgångar, utan det jag äger skall användas/förbrukas!

Postad 24 November 2017 - 11:56

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Kul att ni gillar S90n!

Jag nämnde tidigare att jag är väldigt nöjd med touch screenen, jag tog en bild på den idag där ett av mina absolut favorit options syns på...

(hur jag än redigerar bilden lägger den sig på tvären...)

EK

Är det rattvärmen som är favoritoptionet?? De e redigt najs, har de på min bil också, perfekt när man har glömt att starta värmaren i tid innan man ska åka.

Postad 24 November 2017 - 12:03

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Är det rattvärmen som är favoritoptionet?? De e redigt najs, har de på min bil också, perfekt när man har glömt att starta värmaren i tid innan man ska åka.

Rattvärmen är klar 2:a, Apple CarPlay är 1:a.

Idag blev disfusor med intrigerade avgasrör monterat (restat vid leveransen i tisdags).

EK

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredcec18524, 24 November 2017 - 14:38.

Postad 25 November 2017 - 00:56

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Snyggt!

Postad 25 November 2017 - 07:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Även barskrapade grundmodeller har löjligt mycket utrustning nu för tiden. Allt som jag tycker är lyx är standard idag.
Det enda jag saknar på mina lågutrustade bilar är dieselvärmare och eluppvärmd framruta.

De verkligen välkomna utrustningsförbättringar (förutom krocksäkerhet) som tillkommit jämfört med bilarna mina föräldrar hade när jag var liten rankar jag så här:

1. AC. Bilsemester i på sommaren i Sydeuropa var hett värre....
2. ESP och ABS. Risken att sladda av är rätt liten nu.
3. Parkeringssensorer bak. Sikten är inte alltid den bästa...
4. Farthållare. Väldigt behagligt utanför stan.

Resten kan jag leva utan inkl elfönsterhissar och andra självklarheter. Veva gick utmärkt. ;)

Postad 25 November 2017 - 09:11

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Snyggt!

Tack.

Även barskrapade grundmodeller har löjligt mycket utrustning nu för tiden. Allt som jag tycker är lyx är standard idag.
Det enda jag saknar på mina lågutrustade bilar är dieselvärmare och eluppvärmd framruta.

De verkligen välkomna utrustningsförbättringar (förutom krocksäkerhet) som tillkommit jämfört med bilarna mina föräldrar hade när jag var liten rankar jag så här:

1. AC. Bilsemester i på sommaren i Sydeuropa var hett värre....
2. ESP och ABS. Risken att sladda av är rätt liten nu.
3. Parkeringssensorer bak. Sikten är inte alltid den bästa...
4. Farthållare. Väldigt behagligt utanför stan.

Resten kan jag leva utan inkl elfönsterhissar och andra självklarheter. Veva gick utmärkt. ;)

Du har helt rätt, bortsett från visa modeller från Dacia så är lägsta nivån hög, likadant för fälgar, idag är aluminium standard, nästan så att 17" är standard, när jag köpte min första egna bil runt millennieskiftet var 17" något sportigt och exklusivt (som jag inte hade råd med), plåtfälg var inte ovanligt som standard på lite mindre bilar, nu är aluminiumfälg nästan t.o.m standard på vinterdäcken... 

EK

Redigerat av Unregisteredcec18524, 25 November 2017 - 09:11.

Postad 26 November 2017 - 11:54

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Tack.

Du har helt rätt, bortsett från visa modeller från Dacia så är lägsta nivån hög, likadant för fälgar, idag är aluminium standard, nästan så att 17" är standard, när jag köpte min första egna bil runt millennieskiftet var 17" något sportigt och exklusivt (som jag inte hade råd med), plåtfälg var inte ovanligt som standard på lite mindre bilar, nu är aluminiumfälg nästan t.o.m standard på vinterdäcken... 

EK

När jag beställde min första Volvo så kostade plåtfälgarna i princip samma som de billigaste alu-fälgarna, så det förklarar varför de börjar bli ovanliga t.o.m på vinterdäck.

Däremot om man köper hos däckgubben runt hörnet så verkar man kunna få no-name plåtfälgar för någon hundralapp styck.

Det är kul hur man vänjer sig vid ny teknik! Rattvärme är en fantastisk uppfinning som jag använder ofta då jag bor långt upp i ingenstans. Men även key-less funktionen, att bara gå fram till bilen och öppna dörren utan att börja sluta fram nycklar är en grej jag haft nu på de senaste bilarna (bortsett från Hondan) och tycker det är så jäkla bekvämt.

Parkeringssensorer i all ära, men kombinerat med 360-graders kamera är det guld!

Nackdelen är bara att kameralinserna geggar igen så fort den här årstiden.

Farthållaren trodde jag att jag skulle klara mig utan tills jag körde en hyrbil från Stockholm till Kiruna utan farthållare för ett antal år sedan. Då märker man verkligen fördelarna med den funktionen. Körningen blir mycket mindre ryckig och då denna bil hade så lite motstånd i gaspedalen så låg man och pendlade mellan 90-130 på 110-väg, och i varje gupp så åkte foten som en jojjo. :)

Postad 26 November 2017 - 16:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Nackdelen är bara att kameralinserna geggar igen så fort den här årstiden.

Inte hos VW, där kameran fälls ut via emblemet vid backning ;) 

Postad 26 November 2017 - 17:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Fast det är inte en 360-graders kamera, men en klart smart lösning (hoppas emblemet inte strular).

Optimans 360-graders kamera var helt gudomlig. Men det kändes jäkligt latjo första gången jag såg och använde det hjälpmedlet.

Postad 27 November 2017 - 09:11

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Smart, men jag är väldigt skeptisk till att den kommer hålla värst länge. Hoppas jag har fel dock, men den miljön den lever i är inte kul.

Postad 27 November 2017 - 10:46

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Å tyvärr inte på alla VW, en kollega plockade ut en Tiguan och han har en vanlig kamera på den, sitter inte i emblemet vilket ju annars verkar kanon!

Postad 27 November 2017 - 10:53

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Kör själv en Tiguan, där sitter kameran oskyddad mellan skyltbelysningen. Usel lösning men tydligen fick den inte plats bakom emblemet. Dock har den en egen spolare som startar med bakluckans spolare.

Postad 27 November 2017 - 11:46

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Smart, men jag är väldigt skeptisk till att den kommer hålla värst länge. Hoppas jag har fel dock, men den miljön den lever i är inte kul.

Vet inte vad du menar med "värst länge", men det är faktiskt inte ett problem jag stött på ännu och de har ju haft denna funktionen i flera år.

Har försökt googla fram lite men hittar inget om problem med funktionen, någon som lyckas bättre? Hade varit intressant att läsa om isf.

Redigerat av stabbe, 27 November 2017 - 13:00.

Postad 27 November 2017 - 14:00

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Vad händer när emblemet är nedisat?

Postad 27 November 2017 - 15:20

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Vad händer när emblemet är nedisat?

För mig har emblemet fastnat en handfull av gånger pga av is (då är det rejält med is), inget händer mer än att den inte öppnar sig. Men bilen körs varje dag så det är väldigt sällan som det händer för mig iaf.

Redigerat av stabbe, 27 November 2017 - 15:20.

Postad 27 November 2017 - 15:48

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Vet inte vad du menar med "värst länge", men det är faktiskt inte ett problem jag stött på ännu och de har ju haft denna funktionen i flera år.

Har försökt googla fram lite men hittar inget om problem med funktionen, någon som lyckas bättre? Hade varit intressant att läsa om isf.

Jag har faktiskt inte läst så mycket heller om just detta, och har ingen direkt koll på konstruktionen... Men skulle jag ge en kvalificerad gissning så har du ett gäng plastkugghjul som driver emblemet. Något kontrolldon som håller koll på om motorn går för tungt så den stannar och inte trycker sönder kuggarna om den t.ex. är igenisad. Men med några år på nacken när plasten börjar bli lite mer skör och mekanismen börjar gegga igen så lär nog en och annan kugg ryka.

Googlade lite snabbt, men de flesta felen verkar röra bild, eller avsaknad av bild i displayen samt "blue screen" som verkar bero på mjukvaruproblem.

Hittade även detta forum, finns tydligen en del som haft problem efter att dom tvättat sina bilar. Men jag tycker vi i Sverige med 6 månader av fuktiga och saltade vägar borde ha väldigt stora problem isf!

http://www.golfmk7.c...ead.php?t=10227

Postad 27 November 2017 - 18:19

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Fick precis mail om att min passat (med kamera i emblemet :D) är färdigbyggd och väntar nu på att skeppas till Sverige.

Postad 27 November 2017 - 20:58

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 1

Är lite sugen på att köpa en motorhuv, lite chiptrim och nytt avgassystem!

Men att beställa från Japan eller USA känns som att det kan bli onödigt dyrt.

Bifogad fil  a0ed5a885fe58f3a9d4776f0454f08f4.jpg   132.19K   0 Antal nerladdningar

Postad 01 December 2017 - 08:45

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Fick precis mail om att min passat (med kamera i emblemet :D) är färdigbyggd och väntar nu på att skeppas till Sverige.

Grattis .. då är det bara ca 4 veckor kvar tills du får bilen da ;-)

Postad 01 December 2017 - 12:18

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Grattis .. då är det bara ca 4 veckor kvar tills du får bilen da ;-)

Ja tyvärr är det väll så :( men jag trodde den skulle komma i mitten av januari så det är ju ändå positivt :)

Postad 01 December 2017 - 13:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Min GTE skulle levereras i mitten januari men står redan hos handlaren. Tyvärr går inte leasingkontraktet på nuvarande bil ut förrän slutet januari, så den får stå och mogna tills sig lite :(

Postad 01 December 2017 - 13:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Min GTE skulle levereras i mitten januari men står redan hos handlaren. Tyvärr går inte leasingkontraktet på nuvarande bil ut förrän slutet januari, så den får stå och mogna tills sig lite :(

hur funkar det när man leasar och tiden håller på att gå ut. Om man vill fortsätta leasa i tre nya år, står det då en bil färdig när tiden är ute så man inte blir billös?

självklart menar jag om man fortsätter att leasa på samma ställe :)

Postad 01 December 2017 - 13:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Ingen aning hur det fungerar med privatleasing, jag kör företagsleasing. Vi kollade vad det skulle kosta att leasa ett år till, men det blev för dyrt.

Vi ska få ett pris vad det kostar att lösa ut bilen samt göra egen värdering. Hittils har vi köpt loss och sålt vidare via förmedlare.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 01 December 2017 - 13:52.

Postad 01 December 2017 - 14:12

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

min Golf GTE kommer den 12:e Dec så det är nära nu

Postad 01 December 2017 - 17:35

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

hur funkar det när man leasar och tiden håller på att gå ut. Om man vill fortsätta leasa i tre nya år, står det då en bil färdig när tiden är ute så man inte blir billös?

Beror mycket på förhållandet till de som finansierar det hela. Övermil brukar kosta en slant tyvärr. Här blir du utelämnad till bilfirmans/ säljarens välvilja att hjälpa till. Har en fd kollega vars Passat blev 6 v försenad och där VW handlaren inte påstod sig kunna göra något så det kostade honom en slant tyvärr. Dom påstod sig inte ha någon bil han kunde få låna så pass lång tid och att förseningen berodde på faktorer de inte rådde över.

Han fick i två alternativ. Antingen återlämna bilen på rätt datum eller betala övermil. Det var ju inte handlaren som finansierade det hela utan VW Finans. Handlaren påstod sig inte kunna göra något iom att avtalet var mellan honom och finansbolaget och dessa ville ha betalt för allt som översteg tid eller avtalade mil.

Är nog en fråga man bör reda ut innan man skriver på ett avtal.

Postad 02 December 2017 - 05:00

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Jag har snackat med min säljare som jag tecknade min Seat leasing.
Han sa till mig att beställa bilen i tid och att den kunde stå och vänta tills min bil skulle lämnas in.

Dock är jag inne på att byta märke ev så jag beställer nog nått när jag lämnat in min bil eller tar en lagerbil.

Postad 04 December 2017 - 12:36

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Någon som använt vikoperdinbil.se och har för erfarenheter av dem?

Postad 04 December 2017 - 22:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1

Någon som använt vikoperdinbil.se och har för erfarenheter av dem?

Jo skrev lite om dem tidigare i tråden. Alternativ för den som inte har det mest självsäljande objektet på halsen.

Postad 11 December 2017 - 16:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Behöver råd och tips gällande val av förmånsbil. Jag har fått in offerter på följande och i de allra flesta ingår samma saker såsom automatlåda, drag, vinterhjul osv. Det handlar om 7,5 pbb.

Bilen jag kör idag är en VP Passat 190 hk med DSG.

Jag vill ha lite + / - på bilarna nedan.

1. Volvo V90 D3 business, manuell
  2. Audi A4 Avant 2.0 TDI 150 hk, auto
  3. Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra 190 hk, auto
  4. VW Tiguan Allspace 2.0 TSI 4motion 180 hk, DSG
  5. VW Tiguan GT Executive edition 2.0 TDI 190 hk, DSG
  6. VW Golf Alltrack limited edition 2.0 TDI 4motion 184 hk, DSG
  7. Mercedes CLA 180 Shooting brake, auto
  8. BMW 320d Touring, auto

Själv är jag lite småkär i utseendet på Mercedes CLA Shooting brake...men lite klen motor. 

Postad 11 December 2017 - 16:25

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

BMW 320d Touring, auto

Har bara positivt att säga har haft min drygt ett år nu. 

Gällande val #1 så skulle jag ta en funderare om du vill ha en diesel med manuell låda. 

Hade det på min förra E91 och det var ett j*vla vispande.

Postad 11 December 2017 - 18:51

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Behöver råd och tips gällande val av förmånsbil. Jag har fått in offerter på följande och i de allra flesta ingår samma saker såsom automatlåda, drag, vinterhjul osv. Det handlar om 7,5 pbb.

Bilen jag kör idag är en VP Passat 190 hk med DSG.

Jag vill ha lite + / - på bilarna nedan.

1. Volvo V90 D3 business, manuell
  2. Audi A4 Avant 2.0 TDI 150 hk, auto
  3. Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra 190 hk, auto
  4. VW Tiguan Allspace 2.0 TSI 4motion 180 hk, DSG
  5. VW Tiguan GT Executive edition 2.0 TDI 190 hk, DSG
  6. VW Golf Alltrack limited edition 2.0 TDI 4motion 184 hk, DSG
  7. Mercedes CLA 180 Shooting brake, auto
  8. BMW 320d Touring, auto

Själv är jag lite småkär i utseendet på Mercedes CLA Shooting brake...men lite klen motor. 

Nu gillar jag Volvo's 90-serie, men manuell går bort direkt för mig. Behöver du kombi? Vi (jag) valde en stor sedan (S90) den här gången och efter tre veckor med sedan istället för XC70 har jag fortfarande inte ångrat mig. Så länge du inte skall lasta barnvagn/sulky så får då plats... Ex. en A6 sedan då du verkar få priser på AUDI.

EK

Postad 11 December 2017 - 19:52

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Av dessa hade jag valt v90 fast inte manuell iofs....
Eller bmw:n om storleken räcker.
Vw och audi...gäsppppp

Redigerat av mikkiz, 11 December 2017 - 22:14.

Postad 11 December 2017 - 20:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

V90 D3 Man Business är skittråkig, tycker jag, med snikig utrustning för att hamna under 7.5pbb. Förvånansvärt litet bagageutrymme, typ samma storlek som BMW 320 och Audi A6.

Audi A6 är då en betydligt trevligare bil.

Golf Alltrack har stort lastutrymme för sin klass och helt klart en trevlig bil med 4motion och 184hk.

Inte kört eller sett Mercedesen, men när man läser om den låter inte motoralternativet speciellt roligt. Den blir nog tråkig i längden.

BMW är trevliga men jag tycker de är för stötiga, framför allt med "punkteringsfria" hjul. Bekväma säten med bra benstöd om man är lång. Roligt med bakhjulsdrift :)

Mest glädje för pengarna tror jag BMW´n ger om man gillar sladda runt på vintern, men mest värde för pengarna tycker jag personligen Golf.

Postad 11 December 2017 - 20:36

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Jag hade valt någon av Tiguanerna tycker de är riktigt trevliga bilar nu för tiden. Allspace är najs men antar att det blir lite mindre utrustning (och motor) för att få plats i beloppet.

Personligen hade jag inte valt en bil utan 4-hjulsdrift och auto.

Postad 11 December 2017 - 20:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Nu gillar jag Volvo's 90-serie, men manuell går bort direkt för mig. Behöver du kombi? Vi (jag) valde en stor sedan (S90) den här gången och efter tre veckor med sedan istället för XC70 har jag fortfarande inte ångrat mig. Så länge du inte skall lasta barnvagn/sulky så får då plats... Ex. en A6 sedan då du verkar få priser på AUDI.

EK

Ingen barnvagn och dessutom är ju faktiskt S90 mycket snyggare än V90.
Får ta in offert på den också, är det någon som vet prisskillnad mellan S & V90 cirka?

Postad 11 December 2017 - 22:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Automat, 4x4..
Finns inte behov av kombi skulle iaf jag valt en sedan. Tycker de brukar vara betydligt tystare.

Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.