Jag har en H One och prylarna i skåp med glasluckor ( klarglas ) och det funkar perfekt. Hur det blir med frostat glas vet jag inte.Orka skumma igenom typ 100 sidor, så ställer frågan rakt ut ist! Har som föregående talare, grejerna "gömda" innuti tv-bänken, bakom luckor... duger det med vilken harmony kontrol som helst, eller passar någon "bättre" för ändamålet at kunna styra produkterna med stängda dörrar/luckor?!
* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 302:- |
Postad 23 juli 2012 - 20:04
Postad 24 juli 2012 - 21:55
Jag har en H One och prylarna i skåp med glasluckor ( klarglas ) och det funkar perfekt. Hur det blir med frostat glas vet jag inte.
"gömda enheter"
Tänkte mest på luckor utan glas (har en arctic bänk) men läste på netonnet:s sida att harmony 900 skulle kunna styra grejerna även även gömda enheter?!
http://www.netonnet....00/124547.3146/ med svart fetstil till o med

Postad 25 juli 2012 - 08:23
Det var en dyr rackare. Gömda enheter! Låter varmt tycker jag."gömda enheter"
Tänkte mest på luckor utan glas (har en arctic bänk) men läste på netonnet:s sida att harmony 900 skulle kunna styra grejerna även även gömda enheter?!
http://www.netonnet....00/124547.3146/ med svart fetstil till o med

Postad 25 juli 2012 - 10:03
Postad 31 juli 2012 - 18:14
Harmony One+ & Multibrackets Universal IR Extender
eller
Harmony 900
De IR-ögon som följer med Harmony 900 är lite få och jag är osäker på om de kommer räcka och täcka utrustning som är utspridd i IKEA Bestå på 2.4 meter.
/Manuel
Postad 31 juli 2012 - 20:40
Jag står i valet och kvalet mellan dessa två alternativ:
Harmony One+ & Multibrackets Universal IR Extender
eller
Harmony 900
De IR-ögon som följer med Harmony 900 är lite få och jag är osäker på om de kommer räcka och täcka utrustning som är utspridd i IKEA Bestå på 2.4 meter.
/Manuel
Jag har tre IKEA Bestå 60cm skåp. Det räcker med ett öga i varje, har inte ens satt dit dem ordentligt utan de ligger bara där. I ett av skåpen är det två hyllplan i så det blir 3 "fack" ögat ligger i det nedre och det styr allt i skåpet.
Öppnar jag dörren så funkar det dock inte, så det verkar studsa om kring därinne.
Postad 31 juli 2012 - 20:48
Jag har tre IKEA Bestå 60cm skåp. Det räcker med ett öga i varje, har inte ens satt dit dem ordentligt utan de ligger bara där. I ett av skåpen är det två hyllplan i så det blir 3 "fack" ögat ligger i det nedre och det styr allt i skåpet.
Öppnar jag dörren så funkar det dock inte, så det verkar studsa om kring därinne.
Okej det låter trevligt. Hur är det med makron på Harmony 900? Vad jag har läst mig till så verkar Harmony One+ ha stöd för sekvenser och möjligheten och koppla dessa till knappar medans 900 endast jobbar med aktiviteterna?
Hur upplever ni dessa?
Postad 31 juli 2012 - 22:09
Okej det låter trevligt. Hur är det med makron på Harmony 900? Vad jag har läst mig till så verkar Harmony One+ ha stöd för sekvenser och möjligheten och koppla dessa till knappar medans 900 endast jobbar med aktiviteterna?
Hur upplever ni dessa?
Bara så du inte tror att jag ignorerar dig så svarar jag :-) Har dessvärre ingen av dessa utan en äldre Harmony 890
Postad 01 augusti 2012 - 18:18
Postad 02 augusti 2012 - 07:58
Ibland kan det göra skillnad på om man kallar dem för "red" eller "röd". Det skiljer som sagt mellan apparater.Dom finns som touchknappar i rutan, jag får två varianter beroende på apparat
Postad 11 augusti 2012 - 11:49
Jag får inte min Harmony one att styra min Grandview fantasy electric. Testat både de kommandon som finns i logitechs databas och fört över dem från kontrollen. Det senare ovanligt svårt jämfört med andra apparater! Inget av dem fungerar dock sedan..
Såg att det frågats om en annan grandviewduk tidigare, hitta inget svar på den frågan dock.
Jonas
Postad 13 augusti 2012 - 12:31
Hej
Jag får inte min Harmony one att styra min Grandview fantasy electric. Testat både de kommandon som finns i logitechs databas och fört över dem från kontrollen. Det senare ovanligt svårt jämfört med andra apparater! Inget av dem fungerar dock sedan..
Såg att det frågats om en annan grandviewduk tidigare, hitta inget svar på den frågan dock.
Jonas
Spela in signalen från orginalfjärren?
Postad 13 augusti 2012 - 13:02
För över ir-kommandon, inte "spela in".Spela in signalen från orginalfjärren?
Postad 13 augusti 2012 - 16:20
Har nu fått "ner" signalen att fungera... får väl fortsätta exprimentera..
Ingen som haft liknande problem?
Postad 13 augusti 2012 - 17:53
Kontakta Harmonysupporten dom är rätt villiga att hjälpaAntar att ni menar att jag riktar den grandviews kontroll mot harmony och kopierar koden. Det är detta jag testat och som är lite klurigt, harmony vägrar nästan att ta emot signalen. Och när den väl gjort det fungerar den inte.
Postad 13 augusti 2012 - 21:25
Antar att ni menar att jag riktar den grandviews kontroll mot harmony och kopierar koden. Det är detta jag testat och som är lite klurigt, harmony vägrar nästan att ta emot signalen. Och när den väl gjort det fungerar den inte.
Jag hade samma problem med min Celexon duk.
Harmony One vägrade ta in signalen från orginal fjärren. Tillslut testade jag att programmera in en annan duk å det funkade.
Postad 14 augusti 2012 - 11:05
Postad 18 augusti 2012 - 11:38
Fick igår en Harmony One+. Äntligen skulle jag kunna ställa in förstärkare med TV så gäster kan kolla utan att jag ska behöva starta igång allt på sina rätta kanaler.
La in mina enheter.
Panasonic TH-42PV70F
Xbox 360
Yamaha RX-V461
Sagem HD PVR 101 ST
Samsung DVD-1080P7
Allt funkade att lägga in förutom att den inte hittade min TV med F på slutet så jag valde TH-42PV70.
Gjorde 3 olika aktiviteter.
Kolla på TV
Kolla på film
Spela Xbox
Nu till problemet, när jag väljer dom olika aktiviteterna så funka allt utom att den inte ställer in rätt ingång på TV:n.
Både TV och DVD är ingång HDMI1, Xbox däremot är på Component och dit går den aldrig. Då får man ta hjälp av "Help" knappen så går den en ingång i taget tills den kommer rätt.
Känns ju inte helt okey, någon som har tips eller är det så att man inte kan få det att funka ihop?
Tacksam för svar.
Postad 22 augusti 2012 - 07:39
Har samma problem själv fast med en Philips tv.Hej alla.
Fick igår en Harmony One+. Äntligen skulle jag kunna ställa in förstärkare med TV så gäster kan kolla utan att jag ska behöva starta igång allt på sina rätta kanaler.
La in mina enheter.
Panasonic TH-42PV70F
Xbox 360
Yamaha RX-V461
Sagem HD PVR 101 ST
Samsung DVD-1080P7
Allt funkade att lägga in förutom att den inte hittade min TV med F på slutet så jag valde TH-42PV70.
Gjorde 3 olika aktiviteter.
Kolla på TV
Kolla på film
Spela Xbox
Nu till problemet, när jag väljer dom olika aktiviteterna så funka allt utom att den inte ställer in rätt ingång på TV:n.
Både TV och DVD är ingång HDMI1, Xbox däremot är på Component och dit går den aldrig. Då får man ta hjälp av "Help" knappen så går den en ingång i taget tills den kommer rätt.
Känns ju inte helt okey, någon som har tips eller är det så att man inte kan få det att funka ihop?
Tacksam för svar.
Sen undrar jag under vilken kategori man hittar mediaspelare.. WD gen 3
Postad 22 augusti 2012 - 07:55
Postad 22 augusti 2012 - 14:25
Dator-Mediacenter-pc finns väl mediaspelare
Postad 22 augusti 2012 - 18:29
Postad 25 augusti 2012 - 14:21
Jag funderar på att köpa en ny Harmony istället för min gamla 525:a.
Jag undrar vad som behövs för att i hela lägenheten kunna styra min Dreambox (IR eller HTTP).
Dessutom förstärkare (IR) och Blu-ray (IR) i skåp, två olika TV-apparater (IR) och NEXA (RF).
Vad jag har förstått så fungerar inte Harmony 900's RF med NEXA utan en IR-RF-omvandlare från en IR-RF-IR-brygga krävs?
Hur löser jag styrningen av Dreamboxen? Kan jag skicka RF med Harmony 900 till RF-IR-omvandlaren från en IR-RF-IR-brygga?
Eller är det bättre att köpa en fjärr med möjlighet till RF-batteri för att kunna styra Dreamboxen?
HTTP finns ju som alternativ till Dreamboxen, går det att fixa ihop något med en Tellstick Duo/Net och styra den med Harmonys RF?
Redigerat av TheWretch, 25 augusti 2012 - 14:23.
Postad 25 augusti 2012 - 17:06
Har en H One+ och har precis köpt en CI modul för att köra digitalTVn direkt i TVn istäkllet för extern box...
Ett problem som då dyker upp är att TVn verkar växla mellan TV/radio/DTV på det kommando som fjärren skickar för att ställa in den på den ingången.
Resultatet blir ju då om TVn är avstängd, och inställd på DTV innan den stängs av, så är den inställd på DTV när den startar, och när fjärren har skickar power on, så skickar den ju att ställa in rätt ingång, men iom att TVn redan är på rätt ingång, så växlar den till radio istället...
Hur kan man lösa detta? Hoppas någon har en TV med liknande beteende som har en bra ide

/Daniel
Postad 27 augusti 2012 - 08:09
Fjärran ska ju bara sätta på. Inte ändra ingång. Kör bara guiden och välj rätt beteende för hur TVn startar så ska det funka.Hej alla!
Har en H One+ och har precis köpt en CI modul för att köra digitalTVn direkt i TVn istäkllet för extern box...
Ett problem som då dyker upp är att TVn verkar växla mellan TV/radio/DTV på det kommando som fjärren skickar för att ställa in den på den ingången.
Resultatet blir ju då om TVn är avstängd, och inställd på DTV innan den stängs av, så är den inställd på DTV när den startar, och när fjärren har skickar power on, så skickar den ju att ställa in rätt ingång, men iom att TVn redan är på rätt ingång, så växlar den till radio istället...
Hur kan man lösa detta? Hoppas någon har en TV med liknande beteende som har en bra ide
/Daniel
Postad 27 augusti 2012 - 10:40
Fjärran ska ju bara sätta på. Inte ändra ingång. Kör bara guiden och välj rätt beteende för hur TVn startar så ska det funka.
Hmm, klart den måste ändra ingång på TVn? Den kan ju vara inställd på vad som helst... Dessutom frågar ju guiden efter vilken ingång den ska vara inställd på...
Du tänker på om TVn startar på TV-ingången varje gång? Den startar på den ingång som den stängdes av på. Kan vara en inställning på TVn visserligen, kollade lite snabbt där, men hittade inget direkt om det...
Och skulle jag välja att TVn saknar ingång för TV(

/Daniel
edit: Hmm, kan tänka fel nu iofs.. när man använder TV-boxen för att titta på TV, väljer man ju inte att den ska ändra någon ingång(TV/RADIO tex).. kanske får köra guiden igen och se hur vilka alternativ man har för "Titta på TV, med bara TV". Aja...
Redigerat av Unregistered2345ed51, 27 augusti 2012 - 11:10.
Postad 27 augusti 2012 - 11:39
Jo, jag menar att du bör gå igenom guiden igen och kolla allt. Ser du via extern box så är det ju inte TV utan bara att välja rätt ingång.edit: Hmm, kan tänka fel nu iofs.. när man använder TV-boxen för att titta på TV, väljer man ju inte att den ska ändra någon ingång(TV/RADIO tex).. kanske får köra guiden igen och se hur vilka alternativ man har för "Titta på TV, med bara TV". Aja...
Postad 27 augusti 2012 - 16:18
Jo, jag menar att du bör gå igenom guiden igen och kolla allt. Ser du via extern box så är det ju inte TV utan bara att välja rätt ingång.
mm, jag använder bara TVns inbyggda box... nu har jag valt via guiden att bara använda TVn och använda TVn för att byta kanal etc... Men guiden frågar ju ändå vilken ingång TVn ska stå på, och där rätt val "antenna". Problemet verkar vara att fjärren skickar ett kommando som TVn tolkar som att växla mellan TV/DTV/Radio... Och jag kan ju inte välja att TVn saknar ingång? då kommer den ju inte ändra ingång när jag byter mellan aktiviteter?
aja, får testa lite mera...
Postad 27 augusti 2012 - 17:02
Att få fjärren att stega genom ingångarna var ju lögn i s*tan, den kan ju inte veta vart den ska börja? och känns väldigt lätt att få ur sync...
/Daniel
Postad 27 augusti 2012 - 17:35
Väljer man "ingången saknas" får man ju välja hur orginalfjärren används för att växla ingång... Min har en inputknapp som man trycker på för att stega framåt i en lista. Dock verkar HArmonyn ha vissa koder för att hoppa direkt till en ingång, som funkar perfa för allt utom DTV... den skickar "TV/Radio" komandot, och det funkar perfa när man växlar mellan aktivteter/ingångar. Men som sagt, när systemet är av, och denna ingånge n var på när det sätngdes av, skickas denna knapp "en gång för mycket" och växlar till radio...
Att få fjärren att stega genom ingångarna var ju lögn i s*tan, den kan ju inte veta vart den ska börja? och känns väldigt lätt att få ur sync...
/Daniel
Ahh well.. sorry för massa SPAM, men gjorde en work-around instället.... när TV-aktiviteten avslutas ändrar jag input till något som är oanvänt, så skickar den inte "dubbelkommando", dvs. samma input som den redan är inställd på, vilket TVn tolkar på ett sätt som blir helt fel...
Postad 28 augusti 2012 - 06:49
Att använda direktkommando för att få Harmonyn att ställa in rätt ingång brukar hjälpa. Att stega blir som sagt ofta fel.Ahh well.. sorry för massa SPAM, men gjorde en work-around instället.... när TV-aktiviteten avslutas ändrar jag input till något som är oanvänt, så skickar den inte "dubbelkommando", dvs. samma input som den redan är inställd på, vilket TVn tolkar på ett sätt som blir helt fel...
Postad 29 augusti 2012 - 17:51
Kan man programmera Logitech Harmony One utan cd-skivan som ingår? Jag hittar inte min.
Tacksam för svar.
/Oliver
Redigerat av Arsenalhifi, 29 augusti 2012 - 17:52.
Postad 12 september 2012 - 10:52
Postad 12 september 2012 - 12:05
Man trycker på Off-knappen på fjärren, så stängs alla enheter av som ingår i den öppna aktiviteten. Räcker inte det?Sitter och programmerar kontrollen just nu. Jag vill lägga in ett macro som stänger av allt - digitalbox, tv, projektor, receiver osv. Jag hittar dock inte hur man kan fixa det, går det ens?
Postad 12 september 2012 - 12:11
Man trycker på Off-knappen på fjärren, så stängs alla enheter av som ingår i den öppna aktiviteten. Räcker inte det?
Det fungerar inte. Så, nej.
Postad 12 september 2012 - 14:41
Det funkar om du gjort rätt
Uppenbarligen inte.
Använder du aktiviteter?
Ja, men hittills endast en aktivitet; Titta på TV. Den involverar TV, digitalbox och i viss utsträckning även receivern.
Postad 12 september 2012 - 18:33
Redigerat av penke62, 12 september 2012 - 18:43.
Postad 13 september 2012 - 05:16
hittills endast en aktivitet; Titta på TV. Den involverar TV, digitalbox och i viss utsträckning även receivern.
Om du ska stänga av allt så får du göra en aktivitet för samtliga enheter, annars kommer (som i exempelaktiviteten ovan) enbart TV, digitalbox och receiver stängas av.
Med det sagt så tror jag visst man kan råka ut för att enheter inte stängs av. Min HTPC exempelvis reagerar inte när jag stänger av. Men för min del är det bara bra då jag vill ha den på 24/7.

Jag har en Harmony 700 som jag styr bl.a en Marantz SR5005 med. På Marantzen finns en zone2 som aktiveras med tryck på knappen "amp" och sedan "zone2". Problemet är att knappen "amp" inte sänder något i sig själv, utan bara ställer om fjärren till ett visst läge. Hur gör jag för att föra över detta till min 700? På nån annan, vet inte vilken, Marantz-modell finns "zone2" som en egen knapp, så den kanske man skulle kunna använda, om man visste vilken det var... Tips?
Om amp bara ställer om fjärrkontrollen till ett annat läge, bör väl båda lägena gå att mappa upp samtidigt på Harmonyn? Så du struntar helt i amp-knappen och kör zone2 direkt?
Postad 22 september 2012 - 16:07
Postad 24 september 2012 - 09:09
Hur menar du? Ska du styra datorn med fjärren?Hej vet någon om man kan koppla in logitech harmony 1100 till datorn och isåfall var kan man skaffa en ir motagare till datorn??
Postad 24 september 2012 - 09:17
Hej vet någon om man kan koppla in logitech harmony 1100 till datorn och isåfall var kan man skaffa en ir motagare till datorn??
Jag kör med en sån här på min dator: http://bit.ly/QyyDGE
Styr XBMC med den på min Harmony One. Funkar utmärkt i Linux också!
Redigerat av JRock, 24 september 2012 - 09:18.
Postad 26 september 2012 - 22:05
Postad 27 september 2012 - 19:14
Är det någon ny, liknande på ingång eller hur ser det ut?
Jag skulle vilja ha en fjärr med riktiga knappar som funkar med både IR och radio, samt har de förlängningar som 900an har, eftersom jag har grejjer i skåp. Vad köper jag om 900 är på väg ut?
Edit: Jag kanske förstod radio lite dubbelt. Kan man också programmera enheter som använder radio-fjärrkontroll, som t.ex. till en trådlös dimer, Boxee och Playstation?
Redigerat av Alban, 27 september 2012 - 20:50.
Postad 27 september 2012 - 22:25
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar